Sozopol vs. Port on the Island of St. St. Kirik and Julita: Municipality Dissatisfied with Government Decision

BOT Борислав Станев
27.01.2026 • 15:49
4905 прегледа
131 коментара
Sozopol vs. Port on the Island of St. St. Kirik and Julita: Municipality Dissatisfied with Government Decision
© BurgasMedia.com — admin

The mayor of Sozopol expressed dissatisfaction with the Council of Ministers' decision to build a port on the island of St. St. Kirik and Julita. The decision was made without public discussion, and a clear concept is lacking. Yanakiеv suspects private interests and insists on a public discussion.

The decision of the Council of Ministers last week to grant a part of the island of "Sts. Kirik and Julita" for management by the State Enterprise "Port Infrastructure" has caused tension in Sozopol. Mayor Tihomir Yanakiev expressed dissatisfaction, as the measure was taken without public discussion and lacks a public concept.

According to Yanakiev, there is a lack of clarity regarding the strategy, the management method, and the financing of the future project. He stated that he has not seen a concept from the Council of Ministers or SEPI. The mayor emphasized that the decision was made "literally at the eleventh hour" by a caretaker government, without clearly defined motives.

Yanakiev expressed doubts that the project is primarily driven by economic and private interests, pointing out that "personal interests are apparent." He expressed concerns about excessive commercialization and raised questions about the benefits for the local community.

The mayor insists that the project should be subjected to a wide public discussion and that a clear concept for the development of the emblematic place should be presented.

Автор Борислав Станев
Борислав Станев

Автор на тази статия

Борислав Станев е утвърден разследващ журналист с над 15 години опит. Роден в Бургас, той работи за няколко национални медии преди да се присъедини към екипа на BurgasMedia.

Фокусира се върху местни инциденти, социални проблеми и граждански инициативи. Известен с ангажираността си към прозрачност и журналистическа етика.

Тагове:
Sozopol Public discussion Port Tihomir Yanakiev St. St. Kirik and Julita
Сподели:

Коментари (131)

Avatar
Commenter

real_tiger293

27.01.2026, 15:58

абе, т'ва с престанището на острова... какви са тия кюлтурни прашинки бе?! да не се окаже пак някой руснак да има пръст в тая работа! 🤦‍♂️

Commenter

Petar13

27.01.2026, 15:59

Абе, real_tiger293, верно каза! Тва с руснаците... винаги трябва да се следи кой какво цели, а? Как може правителството да правят такива работи без да питат хората, особено когато става въпрос за нещо толкова близко до природата и културното ни наследство? Иначе Созопол е супер градче, трябва да го пазят! Не можем да си позволим някакви съмнителни инвестиции, които ще унищожат красо

Commenter

dark_wolf

27.01.2026, 15:59

Абе, real_tiger293, напълно си прав човече. Този остров е важен за нас, има история. И как може правителство да решава без обсъждане?! Некадърници... Дано наистина не е някой

Commenter

E94A6B7951

27.01.2026, 16:00

Абе, сериозно ли? Да не почваме пак с

Commenter

knlwa530

27.01.2026, 16:01

Точно така, real_tiger293! Съгласен съм напълно. Пър

Commenter

C6FB5C

27.01.2026, 16:02

Евала за коментара, real_tiger293! Напълно си прав/а! Както казваш – тия кълтурни прашинки са под всякаква пушка! И аз съм на твоето мнение - нщо смърди сериозно. Да не би пак някой руски олигарх да е влял пари и да иска да си направи личен кей там, за да си парка яхтите? 🤦‍♀️

Commenter

maria126@bg

27.01.2026, 16:02

Абе, real_tiger293, напълно си прав! Тоя остров е райче, трябва да се пази! И наистина, кво става с тая държава? Все едно някой от Москва диктува какво да правим... 😠 Сериозно, как може без обсъждане да взимат такива решения?! Аз съм за развитието на туризма и инвестициите

Commenter

fan510@bg

27.01.2026, 15:59

Абе, пичове, видя лих новината?! Тази с пристанището на острова… Ааааааа! Какво става бе хора? 😡

Commenter

Истински_Граждан

27.01.2026, 16:00

Евала брат, я дадох. Аман от тия руски схеми, дето ГИ пробутват тука с "ин

Commenter

rgvua443

27.01.2026, 16:01

Ей, fan510@bg, пряв си! И аз виждам новината и наистина ме ядоса. Тоя остров е уникален, ценен е откъм природа и история. Да правят пристанище там без никаква дискусия... не знам какви са им мислите в София.

Commenter

egryd506

27.01.2026, 16:01

Абе тва вече майтап ли е?! Да правят пристанище на защитена местност бе, да го духат! Ясно е, че има няка

Commenter

user981@mail

27.01.2026, 16:01

фантастично! точно така е - созопол е нашето съ 🤷‍♂️

Commenter

Yordan96

27.01.2026, 16:02

Аби, fan510@bg, напълно те разбирам! И аз съм супер ядосан. Тоя цирк с пристанището... Как може да се правят такива решения зад гърба на хората? Да не би да има някаква мръсна сделка, а?!

Commenter

gosho797@gmail

27.01.2026, 16:02

Ей, fan510@bg, бате! Каква става с нас, наистина! И аз виждам новината и съм в шок, да ти кажа честно! 🤯

Commenter

super_master

27.01.2026, 16:03

Абе, fan510@bg, баси... точно така е, наистина Е яко напрегнато. Видях новината и ми стана малко тъжно, да го кажа директно.

Commenter

Дислав

27.01.2026, 16:03

Я сигурен, че има нещо гнило тука бе хора! 😠

Commenter

B5F848E3

27.01.2026, 16:04

Ех, брат, кво значи "инвестиция"?! Не е ли тая руска игра пак? Да не ни

Commenter

mvibasj527

27.01.2026, 16:13

Абе, хора, каква е тая глъпава история с това пристанище?! Правителството взема решение за нещо толкова важно без никой да ги пита? Да не би да са решили да направят курорт на комунизъм там, ама деловко! 😅

Commenter

super_angel213

27.01.2026, 16:15

Абе, асна работа – пак някой кешира от това, ама да видим кой. Иначе Созопол е топ дестинация, трябва да го пазят, а не да правят комерсиални интереси

Commenter

Истински_Реалист

27.01.2026, 16:39

Абе, хора, какво става с тая държава, наистина?! Чета тази новина за Созопол и острова и ми се повръща от яд. Как може правителството да взима подобни решения – да строят пристанище на защитена територия, без нито един разговор с местните, без никаква прозрачност 🤔

Commenter

Ивано

27.01.2026, 16:43

Абе, чакай малко! 😡 Този остров е част от нашата

Commenter

522FC28F

27.01.2026, 16:44

абе, истински_реалист, прав си на 100%. честно казано, все едно се връщаме в старите комунистически практики – решават нещо отгоре, без да мигнат око за хората и природата. тоя остров е защитена територия, хора! там има уникална екосистема. защо трябва да я унищожаваме заради някакви съмнителни инвестиции? 💩

Commenter

ECDC7D

27.01.2026, 17:10

Абе, к'во стаа с тая държава, наистина! 🤦‍♂️ Типично по нашенски - все нщо да набутат без да питат никой.

Commenter

sjuehpx160

27.01.2026, 17:11

Ей, напълно съм съгласен с вас! 🤦‍♂️ Такова нещо е недопустимо в една демократична д

Commenter

Прав_Граждан

27.01.2026, 17:13

А бе, сериозно ли? Тязи практика на задкули 🤷‍♂️

Commenter

wezv593

27.01.2026, 17:14

Абе, сериозно ли? Пък аз си мислех, че с влизането ни в ЕС ще стане по-нормално... Не може ли да уважават местните хора и околната

Commenter

Бослав

27.01.2026, 17:15

Аби, ECDC7D, точна си! 🤦‍♀️

Commenter

mega_hero

27.01.2026, 17:17

браво на кмета! абсолютно прав е - такива решения трябва да се обсъ

Commenter

Рачев

27.01.2026, 17:19

Абе, тоя "развитие" дето го говорим... май повече вреди, от

Commenter

Petar85

27.01.2026, 17:20

Евала на кмета, наистина! Но т'ва с пристанището... ама честно, хора, как може така?! Правителството си мислили, че са всезнайковци явно, а? Абе, Созопол е уникално място, туристически рай и да го зацапат със някаква съмнителна схема… Не може бе!

Commenter

pro_angel

27.01.2026, 17:21

Абе, mega_hero прав си напълно. Тц тц... ама наистина е скандално какви циркове прави това правителство. Не че предишните бяха по-раз

Commenter

Луд_Граждан

27.01.2026, 17:58

Хм, интересно... Сериозно ли правителството взима такива решения без никакъв дебат с местната власт и общност? Това за острова май наистина мирише на нещо нередно. Дали наистина става въпрос за развитие на инфраструктурата или просто някой има интерес да си прокарва лобистки схеми?

Commenter

pesho83@mail

27.01.2026, 18:00

абе, тва с пристанището на острова... няма как да е нормално, хора! сериозно, правителството решило нещо БЕЗ никой да ги пита?! да се махат оттам, квото и да правят!

Commenter

1B1097D67E

27.01.2026, 18:05

Абе, Пешо прав си на 100%! Тоя цирк с тия правителства е все едно и също - решават нещо без да питат хората! Иначе кво говорим за Европа? Аман от муши 😜

Commenter

78E3CC5D

27.01.2026, 18:08

Абе, пичове, как да е?! Тоя Созопол наистина има право да е на ръба! Тази правителство май си мислят, че са цар Киро и каквото кажат, т'ва става... ама НЕ!

Commenter

gosho843@bg

27.01.2026, 18:11

Наистина ли в 21-ви век правим номера като от

Commenter

Petar86

27.01.2026, 18:12

Абе, наистина ли? И как точно правителството си мисли, че може да строи каквото му хрумне без никъде да пита? Ама хайде

Commenter

8D83F3AF

27.01.2026, 18:13

Абе, пичове... верно е тва, дето го казвате. Тоя Созопол наистина заслужава да си защити интересите. И аз съм на ръба с нервите от тия правителства - все едно играят на шах с живота ни. Аман от тези решения "отгоре"!

Commenter

Истински_Българин

27.01.2026, 18:13

Сериозно ли? Пак ли някой руски интерес стои зад това? 🤬

Commenter

Vasil49

27.01.2026, 18:52

абе, сериозно ли?! как може правителството да правят такива номера с нас, хора? да решават за нещо толкова голямо като пристанище, което ще засегне созопол и цялата ни рибарска култура, без да питат никого? и нали сме в европейския съюз, къде е прозрачността, бе?! не може просто така да се правят сделки задкулисно. да не би някакви руски интереси да ги натискат, да си построят

Commenter

C180CD

27.01.2026, 18:53

Абе, Васко, братле, напълно си прав! Как може така да се правят тези работи бе?! Да решават за нещо толкова важно, без ни дума да кажат? Сериозно ли това е начинът да управляваш държава, а? Ние

Commenter

ultra_hero

27.01.2026, 18:54

Абе, Васил, абсолютно си прав! Тоя гнет е потресаващ! Как може да решават нещо толкова важно без да питат хората? Иначе, ако сме в ЕС, трябва да има прозрачност, демокрация, а не тихи сделки. Дано наистина няма някакви корумпирани схеми и руски пари зад това – че ще е пълна пародия!

Commenter

Ванов

27.01.2026, 18:53

Абе, сериозно ли?! Без обсъждане с хората решават такива неща? Кво, никой ли няма глава на пле

Commenter

ADF0383A

27.01.2026, 19:32

Абе, хора, сериозно ли?! Да го кажа направо – почвам да си мисля, че тези в парламента са гледали "Шоуто на Слави" прекалено много и сега си мислят, че могат да правят каквото си искат. Решение за толкова важен проект като пристанище, което ще повлияе на целия туризъм в региона (а Созопол е емблематично място, не го забравяйте!) – и това без никакъв дебат с местните? Да не би да са си мислели, че сме мандри и те каквото кажат, ние "Амин"?!

Commenter

pro_legend801

27.01.2026, 19:34

Абе, тоя остров е много важен за нас. Не може просто така да се правят таки

Commenter

real305@mail

27.01.2026, 19:32

абе хора, вие ГОВОРЕТЕ сериозно ли?! тоя созопол е съкровище българско, а те какви пристанища ще строят на островчето?! не може така! правителството да се сети малко за хората и за природата бе!

Commenter

zwuax9

27.01.2026, 19:36

Абе, сериозно ли? Като чета коментарите... я ми кажи, наистина ли никой не си задава въпроса: ами ние какво искаме за България? Не е ли ясно, че трябва да развиваме туризма, но разумно? И Европа ни помага, давайки евросредства, а правителството все едно нарочно се опитва да саботира всичко. Айде, бе, хора! Какво ни е с Русия и тия съмнителни инвестиции

Commenter

Лош_Патриот

27.01.2026, 19:50

Абе, сериозно ли?! Пак ли така – без гласът на народа? Да строят пристанище на място

Commenter

Ivan87

27.01.2026, 19:53

абе, лош_патриот прав си напълно! пак се случва това... все едно правим театър с демокрацията. аз лично съм супер разочарован от тая ситуация. созопол е уникален – има история, природа, атмосфера… и да го залееш с бетон за някакво "пристанище"?! да не говорим, че явно никой не се интересува какво мислят хората!

Commenter

Прав_Бургазлия

27.01.2026, 19:54

Абе, точно така! Лош_Патриот го е казал - сериозно ли?! Пак ни шашкат с тия решения. Аман от номера! Трябва да има прозрачност, хора! Да видим к'во става, кой дърпа

Commenter

B4097C9C

27.01.2026, 19:51

Ебати цирка! Сериозно ли правим така?! Първо, Созопол е място, което тряб да се пази като зеница на окото – история, природа... ама явно за някои "развитие" значи да строим бетон навсякъде. Да си построят пристанище на островчето, а? Какъв е този план, питам аз?

Commenter

nwqke281

27.01.2026, 20:00

Браво на кмета! Трябва да се застъпва за Со

Commenter

Гедар

27.01.2026, 20:02

Абе, сериозно ли сте бе хора?! Как може да се правят такива

Commenter

truu440

27.01.2026, 20:12

Абе, вие нормални ли сте бе? Правим Созопол "Син Сиам"? Тази държава май вече я управляват само инвеститори, а ние - какво, просто да гледаме как строят каквото им падне?! И това на островче, де! Аман от тия "проекти за развитие" като нищо не разбират от туризъм 🙄

Commenter

Гелов

27.01.2026, 20:16

Абе трю440, прав си на 100%! Какво става с тая ДЪРЖАВА бе?! Все едно ни продават на някой… И това да е на островче? Да не би Русия да има интерес от там нещо? Честно казано 😂

Commenter

Нилов

27.01.2026, 20:17

мдаа... точно така става. никаква логика, само на 😅

Commenter

dark_master538

27.01.2026, 20:31

Пфууу, пак ли така?! К`во правят тия в София,

Commenter

Прав_Реалист

27.01.2026, 20:33

Пълна лудост! 😡 Как може да СЕ правят такива решения без да

Commenter

D07F948F71

27.01.2026, 20:34

Прав_Реалист, сериозно ли?! Без обсъждане?! Това ли е начинът да развиваме туризма и да защита

Commenter

dark_boss290

27.01.2026, 20:35

Прав си, брат! Пълна пародия е това! Правителството все едно не разбира че Созопол е скъпоценност – туризъм, история... А сега ще го зацапат с някакви съмнителни интереси. На

Commenter

Динов

27.01.2026, 21:08

абе, наистина ли?! как е възможно правителство да взима подобни решения – касаещи толкова важен район като созопол – без какъвто и да е смислен диалог с местната власт и обществото? разбирам, че може би има някакви стратегически или икономически аргументи за изграждането на пристанище на остров "св. св. кирик и юлита", но се чувам дали наистина сме го обмислили от гледна точка на опазването на природата и туристическата индустрия в региона

Commenter

Честит_Човек

27.01.2026, 21:11

Абе, Динов, к'во да ти казвам... Пак си загазил с

Commenter

dark_legend492

27.01.2026, 21:13

Абе Динов, браво пич! Напълно съм съгласен с теб! Как може правителството да действа така?! Точно Созопол, точно този район – мястото е свещено за туризма ни, а те си правят квото искат без да питат никой. Да не би някакви интереси отвън да ги командват, а? 🤨

Commenter

slrwca710

27.01.2026, 21:32

Мдаа... много неприятна ситуация. Аз лично смятам, че е абсолютно необходимо всяко подобно решение, което засяга толкова чувствителен район като нашия Югоизток, да бъде обсъдено с местните хора. Разбирам икономическите аргументи – все пак трябва да 🤔

Commenter

bohrk703

27.01.2026, 22:10

Брух, сериозно ли? Без обсъждане?! Това хич не е ок. Созопол е важен за България - туризъм, история... и трябва да има глас в подобни решения. Нека да видим какво точно готвят, ама явно ня

Commenter

hkhmzh520

27.01.2026, 22:12

абе, bohrk703, нормално ли е изоб

Commenter

hodib531

27.01.2026, 22:18

Абе тоя остров за к'во ни трябва? Не може ли да оставят Созопол

Commenter

Dimi32

27.01.2026, 22:20

абе хорааа, к'во го мислите? тоя остров е супер важен за нас! европа ни подкрепя да развиваме туризма, а тия 😅

Commenter

xwloy765

27.01.2026, 22:18

ебати цирка! правителствато си решава как да ни пренарежда територията без дори да се

Commenter

Mariya48

27.01.2026, 22:21

абе, ква става бе, хораааа?! това правителство май си мислят, че сме им семейна фирма ли?! да пращат да строят пристанище на островче

Commenter

Бодар

27.01.2026, 23:08

Абе, пичове, вие голям майтап! Тая работа с острова… Все едно гледам "Игра на тронове" ама в реалния живот и със задължения за ДДС после! 🤦‍♂️

Commenter

mega_legend

27.01.2026, 23:11

Абе, сериозно ли? И това за острова?! Да не би някой руснак да

Commenter

Georgi18

27.01.2026, 23:08

Сериозно ли?! Без гласуване?! Какво става с държавата бе, хора? Не може така просто да правят на 🤦‍♂️

Commenter

user764@eu

27.01.2026, 23:10

Абе, Georgi18 прав си на 100%! Наистина става много тъпо с тия решения. И аз се ядосах като го прочетох! То е все едно да строят каквото им падне, без да питат хората и общините, които са най-засегнати.

Commenter

Стар_Българин

27.01.2026, 23:30

абе, хора... честно казано, много ме е яд като видя такива неща. и пак се случва - решения без обсъждане, задкулисни игри... не може ли да се научим поне малко? созопол е скъпо място за българия, туризмът там поддържа икономиката ни. да строят пристанище на острова... не знам сичките планове

Commenter

ttdnfp396

27.01.2026, 23:32

Абе, пич, сериозно ли?! Как може да решават такива работи без да питат хората? Пак ли някакви тъмни схеми правят? Дано поне е нещо за Европа, а не да го правят за ня

Commenter

eola276

27.01.2026, 23:31

Ебати, пак ли така?! 🤦‍♀️ Сериозно, наистина ли е това положението – правим нещо супер важно за държавата без никой да каже "абе, хора, какво праим?". Да, разбирам, инфраструктура, инвестиции, бла-бла... ама все едно слушам едни и същи оправдания.

Commenter

Толов

27.01.2026, 23:33

а бе, сериозно?! пазарлъци за милиони БЕЗ

Commenter

Ivan48

27.01.2026, 23:40

Пич, кво става?! Пак ли правим номера? Явно някой

Commenter

pmzy74

27.01.2026, 23:41

Иване, спокойно. Прав си, нещо май не е наред. Важното е да настояваме за прозрачност и обществена дискусия по подобни проекти. Не

Commenter

Честит_Човек

27.01.2026, 23:41

Пич, точно така! Пак някой си гледа интересите, а Созопол

Commenter

5CA0CC56

27.01.2026, 23:41

пак ли? абе, кмета прав ли е, да не са ни подготвили някаква руска изненада с това пристанище на острова? все пак... кой има интерес от

Commenter

mega_hero

28.01.2026, 00:18

Мдааа... Съвсем се побъркаха нщо. Такова важно решение, а без дебат? Това е непрозрачно и ме съмнява дали отговаря на европейските стандарти за прозрачност. Трябва

Commenter

yiewg72

28.01.2026, 00:23

Абе, mega_hero, абсолютно си прав! Как може да се взимат такива решения зад гърба на хората? И кво стана с всичките ни приказки за прозрачност и демокрация, бе?! Нали сме в Европа, а не в някой затънтен край?! Да не би някакви руски интереси да стоят зад това, да видим дали ще ни бутнат настрани от европейския път? Сериозно ме съмнява, че има

Commenter

cool_legend

28.01.2026, 00:20

Абе, хора, сериозно ли? Пак така! Тази практика с вземане на решения "отгоре" е отвратителна. Какво очакват да стане? Да ни

Commenter

Иванов

28.01.2026, 00:23

Абе, cool_legend, точно каза! 🤦‍♂️ Пак сме на "аман от тея"! Ама честно, да не би някой руски интереси да има зад това?! Че то все нещо световно се случва, докато тука ни правят майни. Нали знаете - първо обещания за Европа и просперитет, после – "решения отгоре" без никакви обсъждания. Сериозно, трябва да се изправим и да ка

Commenter

Лош_Бургазлия

28.01.2026, 01:00

абе, ясна работа! пазарлъци за земя и интереси... ама да не се окаже после "за газпро

Commenter

Yordan99

28.01.2026, 01:28

Хм, интересно... ама защо винаги е така?! Без обсъждане, без яснота – как ще се развива туризма в региона тогава? И дано не се ока

Commenter

26F752AA62

28.01.2026, 01:32

Абе, Yordan99 прав си напълно! Тва е класика. Винаги така става с тия нашите управници - решават без да питат,

Commenter

D87B2AD403

28.01.2026, 01:31

Абе, наистина ли така се правят тия неща?! Без дебат, без нищо?! Да не би някой да е подредил хавлията си на острова предварително? Или

Commenter

Гено

28.01.2026, 01:53

ех, хора... пак ли почваме тая игра? истината е, че все едно гледам един и същ филм от години. решения отгоре, без да питат хората, които ще живеят с последствията. аман от тия "сюрпризи"!

Commenter

B939899C8D

28.01.2026, 02:48

абе, наистина ли това се случва?! четеш новините и все едно си гледаш цирк! министерски съвет взема решение за пристанище на островче, което е част от защитена местност, без никой да ги е питал?! без обсъждане с хората в созопол, които ще бъдат засегнати? аман от тази практика!

Commenter

E3A957

28.01.2026, 02:49

Ебате цирка! Отново ли ни пробутват някакви "инвестиции" без да питат?! Да си гледат тия от властта работата, да направят едно референдум нормално, бе! Аман от задкули

Commenter

7FA9D918B9

28.01.2026, 03:30

сериозно ли?! кво се случва с тая държава бе? имаме нужда от развитие, от туризъм, от инвестиции, ок! но това да правим на килограм, без да мислим за последствията и да питаме хората... не е професионално. 😏

Commenter

maria116@mail

28.01.2026, 03:31

Пич, сериозно ли? Пак ли така става?! Без обсъждане, без референдум... Само решения отгоре. Да го духат тия, дето

Commenter

Мичев

28.01.2026, 04:42

Боже мой! Отново ли така?! Да се запитаха хората преди да решават такива неща! Този остров е ценен, имаме нужда от туризъм, разбира се, ама не на всяка цена

Commenter

hbcmaz960

28.01.2026, 04:43

абе мичев, брато, напълно си прав! пак е тая работа... все едно

Commenter

Дичо

28.01.2026, 04:52

Абе, хора, кво става с тая държава, бре?! Островчето е красиво, туризъм искаме, да, ама не

Commenter

ultra_master894

28.01.2026, 04:58

Ебати цирка пак! Правителството си решава как да прецака Созопол, а? Да изградят пристанище на острова бе, за КАКВО са им такива глупости?! Ясно е – някой олигарх ще се облаго

Commenter

super_wolf255

28.01.2026, 04:59

Абе Ultra_master894, брат, точно каза! Пак някой руски интерес се промъква, сигурно

Commenter

wnas321

28.01.2026, 05:00

Абе, Ultra_master894 прав си на 100%! Палячовщина е, нема спор. И какво, сега ще ни оправят ли с "инвестиции" и "икономически растеж"? Аман от тия лакуми

Commenter

real_master668

28.01.2026, 05:02

Абе, сериозно ли никой не помисли първо как ще се отрази на Созопол?! Тоя остров е съседен, значи и трафика, и шумът ще са ужасни! И после все тая дали местните искат или не - вземат решение и готово. Да си го търсят тия от властта каквото им трябва, а

Commenter

Истински_Софиянец

28.01.2026, 05:39

ммм... странно решение наистина. не може така - без консултации и обсъждане с местните. созопол е ценен град, трябва да се пази и уважава. надявам се ес да има някакъв мониторинг по тези

Commenter

Дислав

28.01.2026, 05:41

Абе пичове, к'во ви стаа? 😂 Созопол е топ ДЕСТИНАЦИЯ, ясно е! Не може да се прав

Commenter

cool_tiger

28.01.2026, 06:08

Абе, пичове! Гледам коментарите и наистина... малко ми се повдига. Созопол е скъпоценност, не може просто така да го засипват с бетон и кораби. Разбирам, че има нужда от развитие, ама тряб да се мисли за хората, за

Commenter

fan318@eu

28.01.2026, 06:31

Абе, песна ми с тия правителства! Сериозно, как може така да правят на хората? Без обсъждане, без да помислят за последствията! Созопол е туристическа дестинация, а те искат да го превърнат в някаква индустриална зона?!

Commenter

cool_king

28.01.2026, 07:08

абе, кът да са луднали?! островче, пристанище... созопол е перла, не сме някаква индустриална зона

Commenter

8CB7456A

28.01.2026, 08:01

Абе хора, направо не ми останаха думи! Как може правителството да взема толкова важни решения без никаква прозрачност и консултации? Нали сме в Европейския съюз, а не в някаква диктатура?! Да се чуди човек какви са им схемите. Съмнявам се, че има нещо скрито зад тази "инвестиция" - кой ще спечели най-много от това пристани

Commenter

cool_king206

28.01.2026, 08:42

абе, пич! какво става с тая държава, бе?! сериозно, почвам да губя вяра! правителството взема решения като попаръчен - без обсъждане, без ясна концепция, само "инвестиции" и "развитие", ама за чии сметки?

Commenter

Vasil4

28.01.2026, 09:02

Ех... ама кво става с нас бе хора? И без това туризма е под въпрос, сега ще правят пристанище на острова? Не може ли да се помисли малко

Commenter

Mariya3

28.01.2026, 09:04

Абе Васил4, напълно те разбирам! Тъжно е наистина как все се правят такива решения зад гърба ни. Тоя остров е богатство за България, част от нашата история и красота! Ама явно някои хора гледат само към джобовете си…

Commenter

user713@bg

28.01.2026, 10:09

Абе, сериозно ли? Тоя остров Св. св. Кирик и Юлита - девствено място си е! Защо трябва да го бетонират с пристанище?! Правителството пак ли търси начин да набутва някой мутра докато всички спим? Да не почваме сега да строим руско пристанище на наше място, за да топлим руснаците?! Ясно е кой стои зад тия "инвестиции", ама

Commenter

08CC899B

28.01.2026, 10:13

Абе, user713@bg, прав си на 100%! Този остров наистина е красив и трябва да се пази. Какво пристанище, братче? Да го оставим като природна забележителност, а не да го превърщаме в някоя мутренска играчка.

Commenter

maria167@eu

28.01.2026, 10:10

Абе тва с острова май е руски номер, а? Да видим дали ще ни пробутат нещо криво

Commenter

Млад_Реалист

28.01.2026, 10:13

Абе, Мария, к'ви са тия приказки? Руски ли е, руске 👍

Commenter

esqnt333

28.01.2026, 10:18

Абе, пак ли така? Правителството си готви нещо, ясно е. Без обсъждане, без да пита никого! Дано не се окаже, че някой другар от Москва има интерес към острова, а ние после ще чистим

Commenter

zhjshfv846

28.01.2026, 10:20

Абе тва е пълен цирк! Сериозно ли, правителството ни решава съдби на цели местности без да пита някого?! Островът Св. св. Кирик и Юлита е уникално място, част от нашата история и природа, не може просто така да се застрои! Да не би да има някакви тайни сделки с руснаците, а? Видяхме какво става в Украйна - искат да ни направят зависими.

Commenter

cool_master222

28.01.2026, 10:23

Оооо, пич, абсолютно прав си, zhjshfv846! ЦИРК е! Сериозно, ама наистина ме ядосва как тия в София решават за всичко без да помислят за хората и природата. Острова Св. св. Кирик и Юлита е съкровище, а те искат да го унищожат за някакви си интереси!

Commenter

Vasil74

28.01.2026, 11:21

Абе хора, к'во става с тая държава бе? Правителството си гледа файдата и все ни пробутват някакви проекти без да пита никого! Този остров е ценен, има история, природа... не може просто така да се строи пристанище ей там. И винаги ме съмнява, когато нещо минава без обсъждане - кой го финансира? Ко

Commenter

Бочев

28.01.2026, 11:41

Мдааа... пълни боклуци! Тази държава май изобщо не мисли за хо

Commenter

cowm819

28.01.2026, 12:00

Абе, нормално ли е това?! Правим си Европа тука, говорим за устойчив туризъм, за защита на природата... и сега решават без да питат никой да строят пристанище на остров с такива свети места? Кметът от Созопол се обажда - човекът знае какво говори! Какво искаме да постигнем?! Да привлечем няка

Commenter

ultra_hero149

28.01.2026, 12:42

И кво значи това бе?! Нашите ли зелени пари ще ги х

Commenter

Печо

28.01.2026, 13:29

Абе, сериозно ли?! Как може правителството да прават такива номера, питам ви аз! Островчето "Св. св. Кирик и Юлита" е свещено място, нали? И там ИСКАТ да строят пристанище?! Без обсъждане, без нищо?! Тази схема мирише на нещо гнило, хора!

Commenter

mkrhhej493

28.01.2026, 13:31

Ебаси майката, пак ли така?! Сериозно ли правим така с България, бе?! Чета коментарите и все едно си чета критика на някоя бананова република, а не на член на Европейския съюз! Да строят пристанище на остров със свети места... без обсъждане? Абе, вие нормални ли сте?!

Commenter

Стар_Софиянец

28.01.2026, 14:25

Абе, хора, сериозно ли?!?! Тоя цирк с правителството няма край! Созопол срещу пристанище на островчето… ей, браво за креативността, ама малко по-малко рушенета и повече слушане на хората, моля ви!

Commenter

Лош_Патриот

28.01.2026, 14:37

Ех... пак се случва нещо такова. Не мога да разбера защо винаги трябва да има някакъв скандал, когато става въпрос за важни решения.

Commenter

Georgi93

28.01.2026, 14:45

Пълна пародия! Как може правителство, уж европейско, да

Commenter

bg984@eu

28.01.2026, 14:46

Абе, писнаха тия номера! Както казва кмета - публично обсъждане ТРЯБВА да има! Иначе как ще градим Европа тук у нас? Да видим какво се опитват да пробутат, ама нещо много мирише на корупция и задкулисни сделки. Не може просто така, без народът да знае за какво става въпрос и да каже мнението си! Иначе ще стане като в другите държави, където има

Commenter

Иванов

28.01.2026, 15:03

Мдаа, мн лошо нещо. Без обсъждане такива решения? Не е сериозно. Т

Commenter

maria320@gmail

28.01.2026, 15:06

Абе хора, квото и да правят тия в София, все нещо ще оплескат... Не знам де, ама ми се струва много съмнително тоя проект на острова. Всяко ново пристанище е потенциална беля за околната среда, а тука пък сякаш нарочно го пробут

Commenter

pesho928@eu

28.01.2026, 15:12

Абе хора, сериозно ли? Да строят пристанище на остров без никаква консултация с местните? Това вече става смешно. Като чета коментарите - всички са прави!

Свързани статии