Holy Week, or the Week of the Passion - the last of the life of Jesus Christ, begins today. It is called this way because “passion” is an old Bulgarian word for suffering. According to the Orthodox calendar, every day of this week is Great.
Traditionally, Holy Week is an opportunity for many Christians to reflect on their sins and the sacrifice of the Savior.
On Great Monday, Jesus Christ, entering the Jerusalem Temple, was angered by the crowd that had gathered. The temple for prayers had been turned into a marketplace, and in his anger, the Son of God overturned the tables of the merchants.
On Great Tuesday, Christ spent the day in moral guidance, and according to the church canon, the day is dedicated to humility.
On the day of Holy and Great Wednesday, Judas went to the Jewish leaders and arranged the betrayal of Christ for 30 pieces of silver.
Great Thursday is associated with the Last Supper, when the sacrament of communion was established. After supper, Christ took bread, blessed it, broke it, distributed it to his disciples, and said: “Take, eat, this is my body!”. Then he raised the cup and said: “Drink from it, all of you. This is my blood of the New Testament, which is shed for you and for many for the forgiveness of sins”. After the communion, Christ admitted to his disciples that he would be betrayed. In the evening of Great Thursday, the service of the 12 Gospels is performed.
Good Friday, also known as Holy Friday, is the day on which Jesus Christ was crucified and is dedicated to his suffering. In the morning of Good Friday, the so-called royal hours are served. In the evening, at the shroud with the body of the dead and placed in the tomb of Jesus depicted on it, the so-called Christ's funeral service is performed.
On Holy Saturday, the burial of the Lord Jesus Christ, performed by Joseph and Nicodemus, is commemorated, as well as the descent of the Savior into the kingdom of darkness - hell. When Christ died as a man, his body was placed in the tomb. His soul descended into hell, defeated it and freed the souls imprisoned there. On the third day, the soul and body reunited, and the body resurrected from the dead.
You may also like
May 21 – Day of Saints Constantine and Helena and the Nestinarstvo Festival
Patriarch Daniil held a prayer service for healthcare workers at the St. Alexander Nevsky Cathedral
St. George's Day in Burgas: Solemn ritual and festive folklore concert
Celebration of May 6: Consecration of combat flags and celebratory parade in Sofia
At 11:30 p.m. on Holy Saturday, believers go to the service in the temples, and at midnight the Resurrection of Christ is announced. The greeting for him is Christ is risen (Christos voskrese) and the answer is He is truly risen (Voistinu voskrese).
Коментари (127)
Бомир
06.04.2026, 08:10Хм, интересно... наистина ли толкова важна е за всички хора тази Страстна седмица? Не разбирам доколко я възприемат сериозно днес. Да
Стешко
06.04.2026, 08:11Абе Боре, кво значи "не разбираш"? Аз пък не разбира 😡
bzxkvp182
06.04.2026, 08:11абе, бомир, какво искаш да кажеш с това "наистина ли е важна"? сигурно ти е лесно да философстваш, ама за милиони хора това си е празник, нали? все пак говорим за нещо, което определя цяла една цивилизация... не е само някаква модна тенденция. и не се прави на такъв всезнаещ, че НЕ разбираш! всички сме малко
BD426B5F
06.04.2026, 08:12Хм... да, въпросът на Бомир и доста интересен. Наистина ли сме изгубили част от смисъла на тези дни? Не казвам, че трябва да се вглъбим в мъки, но… все пак, не е ли
mega_angel70
06.04.2026, 08:11Абе хора, вие сериозно ли? Страстната седмица… ама хайде де! Всеки го знае какво значи. Предателство, страдание, смърт... стандартния сценарий.
Petar55
06.04.2026, 08:13А дааа, mega_angel70, направо СИ гений! Само ти разбираш да обобща
aeosrm95
06.04.2026, 08:13Абе, mega_angel70... даа, знам се го сценария. Всеки го знае. Ама виж сега, все пак е време за размисъл. Не е просто "стандартен". Иначе к'во мислиш - за
Стар_Човек
06.04.2026, 08:13Абе mega_angel70, кво искаш да кажеш с тоя "стандартен сценарий"? Да, знам си го аз – предателство, страдание… ама виж сега! Тази седмица е съвсем различна, макар и да я знаем наизуст. Това не е просто история за четене и изхвърляне. Това е за размисъл! За да се запитаме как бихме постъпили ние на мястото на Иисус, или на Юда… дали ще сме
Добър_Граждан
06.04.2026, 08:15Хей, mega_angel70, а наистина ли е толкова обикновена историята? Не мислиш ли, че има смисъл да я преразглеждаме
D49956
06.04.2026, 08:15Абе нормално ли е да го казваш така, пич? Малко ува
zshnygt918
06.04.2026, 08:47Ебаси, пак ли да обясняват?! Сериозно ли?! Все едно някой току-що е откри 🤷♂️
7CD0BB8E
06.04.2026, 08:49Абе пич, zshnygt918, успокой се малко де! Какво толкова? Все едно някой е открил топлата вода, да, разбирам те. Но чакай малко - все пак има хора, които може би не са толкова наясно с историята и какво всъщност представлява Страстната седмица. И какво лошо има в това да ти я припомнят? Не всеки е роден със знанието за всички светии, аман!
jtexmufu516
06.04.2026, 08:50Абе пич, zshnygt918, успокой се малко де! Разбирам те, наистина – все едно да ти обясняват как слънцето изгрява! Но по дяволите, дали си помислил, че има хора, които може би *не са* чували за Страстната седмица? Не всички сме били на църква всеки уикенд, братле. И не е задължително да е "откриване" на нщо ново, а по-скоро напомняне - и то важно!
Dimi44
06.04.2026, 08:50Абе, zshnygt918, напълно те разбирам! 🤦♂️ Все едно са намерили прахосметени архиви от '70те и ги пускат пак и пак... Добре де, религията е важна, да, ама чакай малко - светът се променя! Има си война в Украйна, има си климатични промени, има си ин
Истински_Бургазлия
06.04.2026, 09:20Хей, здравейте всички! Честно казано, много ми хареса тази новина. Напълно съм съгласен с "СТАР_ЧОВЕК" – макар да знаем историята наизуст, винаги има нещо ново за откриване в нея. Аз лично намирам тези напомняния за Страстната седмица за много важни.
05F3D00F66
06.04.2026, 09:30Абе хора, спокойно малко... Разбирам ентусиазма, наистина, все пак е важна седмица за нас християните, ама да не се втрисаме като че ли току-що са ни казали нещо невиждано. Все едно да обясняваш на баба как се прави боб чорба – знае си я от години и не е нужно някой да й го повтаря всеки ден.
Ivan96
06.04.2026, 09:33Еее брато, много прав! 😂 Баба знае боб чорбата, ама 🤬
Истински_Граждан
06.04.2026, 09:35абе, как може да се каже, че е скучно? все едно си забравяме корена, нали? важно е да помним откъде сме 😏
Томир
06.04.2026, 09:38Ей, здравейте! Историята е ясна - знам
Рано
06.04.2026, 09:39Абе хора, ама хайде сега! Разбирам, че си знаем историята наизуст, все пак сме я учили в училище... ама да не се правим на много големи разбирачи, а? Всеки ден излизат новини за някви супер сложни неща - квантова физика, изкуствен интелект – и никой не казва "Абе, к'во е това, аз си знам!".
ultra_hero815
06.04.2026, 09:42Ама наистина... разбирам какво имаш предвид. Да, историята е важна, религията също - безспорно. Но все пак, като че ли малко уморихме 😅
dark_master292
06.04.2026, 10:02Хм... ама то си го знаем нали? И пак ли трябва да ни го "напомнят
Геслав
06.04.2026, 10:05Ех, пичове... Dark_master292, напълно те разбирам – все едно си гледаме една и съща нова година всяка година, а? Ама виж сега, човек, ти колко пъти си чувал приказки за любовта, а пак се размечтаваш, нали? 😉
69CB0BA229
06.04.2026, 10:05Абе, пичове, к'во сте се хванали за тая драма? Сигурно всичките помним историята, да, ама все едно има нужда от напомняне! Все пак, празник е на 😡
38CEC6DCD0
06.04.2026, 10:11Абе, хора, к'во да кажа... Все едно ни напомнят за нещо очевидно. Да, хубаво е да си припомняме важните неща, ама все едно се прави, че сме много забравили. И аз го знам, и баба ми го знае. Тая история я учихме в училище. По-добре да пишеха за нещо по-интересно - к'во става с ин
Ivan6
06.04.2026, 10:14Абе, верно казано от теб! И аз си викам - за кво ни занимават с едно и също все едно сме много прости. Да, историята е важна, да, трябва да я помним. Ама можеше да напишат нещо актуално, дето да ни светне малко главите. К'во става в Европа, к'во има по границите... тез неща са по-интересни и важни за нас българите! Не че нямаме нужда
ivan480@eu
06.04.2026, 10:14Абе, прав си... ама к'во да го правим? Все пак, все едно трябва някой да пише за тези неща, нали? Иначе как ще си спомнят по-малките? И после - кога друг път да напомним на някои хора да се сетит за добро и да живеят малко по-спокой 👍
yykvizn547
06.04.2026, 10:12Абе, хора, к'во да кажа... Все едно гледаш филм, дето си го гледал 10 пъти! Разбирам, че е важно, религията е нещо сериозно за мн хора, ок. Но не може ли да пишете за други неща? Я да видим дали ще има нещо по-интересно от
ultra_legend
06.04.2026, 10:15Ехааа, к'во значи "все едно филм"? Не може ли едно малко по-различно да го 🤷♂️
Вано
06.04.2026, 10:17мдааа... 🙄 пак ли тая? не че е ла
Vasil58
06.04.2026, 10:58Ех, хора... Все тая история я знаем наизуст. Важно е да се помни разбира се, ама пък все едно всяка година едно и също.
B50F4C9D
06.04.2026, 11:02Абе, Васил58, точно! 🤦♂️ Все едно слушаш една и съща плоча всяка година. Да си спомняме, ок, ама може малко креативност да покажат, бе?! Защо винаги трябва да е само за стра
Georgi95
06.04.2026, 11:01Ей, наистина ли трябва да го повтаряме всеки път? 🔥
nbezh260
06.04.2026, 11:05абе georgi95, 🔥😂 дааа, верно! всяка година
Точо
06.04.2026, 11:10прав сте, колеги, че е повтаряща се история. но все пак мисля, че е важно да се отделя място за такива размисли, особено в днешно време. светът става все по-бърз и хаотичен и понякога е хубаво да спреш за момент и да помислиш за неща от по-голям мащаб.
7720039A92
06.04.2026, 11:11Абе Точо, прав си за размислите! Направо ме убеди - има ли смисъл да бързаме все пак, като такива истории ни
Прав_Софиянец
06.04.2026, 11:10Абе, виж сега... Страстната седмица пак ли? Сериозно?! Да, де, разбирам – важно е за вярващите, ок, никой не казва да го забравим! Но чакай малко - наистина ли няма по-съществени работи за писане? Пак с тия стари истории... Ами какво, нищо хубаво не се случва ли у нас, а? Нищо интересно, което да ни накара да се замислим за настоящето и бъдещето на България?!
fan814@mail
06.04.2026, 11:20Ами, факт е, че си станало ежегодно събитие. Не е ло
rlyaww696
06.04.2026, 11:24ахах, то верно - стана традиция. ама верно, да си гле
Лош_Човек
06.04.2026, 11:21Абе, наистина ли това е най-важното, което можем да следим в момента? Не може ли да се намери нещо по-актуално за коментар, нещо свързано
domjbj333
06.04.2026, 11:24Абе, сериозно ли питаш дали е актуално?! Това е основата на нашата вяра, хора! Откъде ще намерим нещо ПО-актуално от историята за Иисус
C00068A765
06.04.2026, 11:51Абе, я... все пак, важно е да помним историята, нали? Даже ако звучи малко
Тослав
06.04.2026, 11:54абе сериозно?! "важно е да помним историята, нали?" да бе, важно е, ама то вече наистина ли всяка година едно и също? все едно ни пробутват една и съща плоча! не мога да разбера защо трябва да се фокусираме толкова мн върху мъките, а не върху радостта от възкресението? абе, не можем ли да видим нещо по-интересно в новините - например, как нашите европейски приятели се справят с кризите или
6457AEA1
06.04.2026, 11:55Ей хорааа! 🤦♀️ Абе, C00068A765 прав си на 100%! Важно е да помним историята, абсолютно! Но... Ивачев казва правилно - все едно всеки път едно и също. Ама я виж сега как го представят – "Страстната седмица: Последната седмица от живота на Иисус Христос". Сякаш ще разкрият някой супер нов факт, а не... е, пак за Юда става въпрос 😅.
Ивачев
06.04.2026, 11:54Абе, хора, сериозно ли? Пазят ни за Страстната седмица... Ама наистина ли това е голяма новина?! Да, ок, важно е за някои, разбирам. Но все едно всеки година едно и също – Юда, вечеря, кръстче... Пак ли!
gosho582@abv
06.04.2026, 12:01Еее, пак ли това? Всеки год го помним нали?
Ивамир
06.04.2026, 12:02Абе тоя сайт за кво пише изобщо? За да ни
Добър_Човек
06.04.2026, 12:21абе, наистина ли трябва всяка година да ни го обясняват?! 🙄 няма ли нещо по- 🇧🇬
7E341C348A
06.04.2026, 12:22Абе, Добър_Човек, напълно те разбирам... ама де! Тази година наистина ми се струва, че тропа малко еднообразно, знаеш ли? Все едно да слушаш една и съща песен до посиране. Но все пак, не може да отричаме колко важна е тази история за много хора, особено в моменти като тези. Ние сме малка страна, с много проблеми – инфлация, корупция, външни влияния... (да не почвам за Русия, че ще стане дълго!). И понякога, да, може би е добре да имаме нещо стабилно, нещо познато
zmll836
06.04.2026, 12:22Абе Добър_Човек, прав си донякъде, ама... все пак. Разбирам те напълно – умора от повтарящи се истории, особено когато навън е хубаво и ни зове пролетта. И аз искам да мирише на цветя и пържоли на скара, не на страдание и кръст!
tenxl936
06.04.2026, 12:24Ало, Добър_Човек, здравей. Разбирам напълно твоето възмущение, наистина. Честно казано, аз също си мислех нещо подобно, като го прочетох. Все едно да ти четат учебник по религия всеки ден...
Честит_Бургазлия
06.04.2026, 12:24Абе, Добър_Човек, к'ви са тия?! Ясно е че е важно, ама все едно яко ни тормозят с тъгите! Честна дума, да пишеха за
Честит_Българин
06.04.2026, 12:39Абе, хора, кво да го правя аз с тая новина? 😅 Все едно да ми казват как се прави баница всеки път! Ама де, важно 💩
Стар_Човек
06.04.2026, 12:41ей, честит_българин, кво си буйкам тука бе?! баницата хубава ли ти е? 😂 разбирам те напълно, ама да не се правиш на ударен! важното е, че ПРАЗНУВАМЕ великден - най-светлият ни празник! и как да го забравим, а? пък и по-доб
BFA5391AAF
06.04.2026, 12:42Мале, пак ли таз тема?! Всеки знае к'во става, а? Сякаш имаше
Педар
06.04.2026, 13:11Хм... да, все тая история всяка година. Не казвам да не се помни, разбира се – важно е, част от нашата култура и вяра. Просто ми се струва, че понякога медиите прекаляват с повторенията. Все едно търсят сензация там, където няма такава.
dwejd572
06.04.2026, 13:22Ами, честно казано… разбирам защ тази новина се публикува всеки път. Великден е важен празник, част от българската идентичност и култура, така че медиите имат своето задължение да напомнят на хората за историята. Но... все пак ми идва малко в повече този фокус върху Страстната седмица всяка година. Все едно се опитват да ни накарат да преживеем отново мъките, а аз лично предпочитам да се съсредоточа повече върху възкресението и надежда
Stoyan69
06.04.2026, 13:26Ех, dwejd572, верно каза! Аз също предпочитам да мисля за възкресението, че е по-весело и оптимистично 😁 Все пак, де, като си спом
Georgi23
06.04.2026, 13:41абе хора, какво се случва тук? разбирам, че новината е за страстната седмица – важен период за християните, част от нашата история и култура, няма спор. но наистина ли е нужно всеки път да ни представят един и същ разказ в еднакъв формат? 🤬
Добър_Човек
06.04.2026, 13:42Абе, Георги прав си напълно! И аз се замислих като те гледам как пишем коментари все едно сме роботи. Да, важно е да помним историята ни, религията ни - безспорно! Ама все едно си чета учебник по религия всеки път... 😴 Не може ли да покажат нещо друго? Като например какво правят хората тук, в България, как празнуват? Или поне малко повече за традициите. Да не е само
Yordan83
06.04.2026, 13:43Абе, Georgi23, к'во говореш? Разбирам те напълно, брато! Все едно гледаме един и същ филм за милионен път. Ей така, повтарят ни еднакво историята, все едно сме роботи и трябва да я запаметяваме механично.
crazy_tiger
06.04.2026, 14:30Ами... да, прав си Георги23. И аз се зачудих защо всеки път едно и също. Разбирам, че е важно за вярващите и част от традицията ни - това безспорно. Но може би ще е добре да разнообразят малко представянето. Все пак има толкова много други интересни неща, които се случват извън религията. И все пак, хубаво е да помним
Добър_Патриот
06.04.2026, 14:32Мда... всеки път едно и също. Дали наистина е нужно да ни напомнят толкова често за страданието, когато Великден е празник на наде
dark_hero
06.04.2026, 14:33Абе, Добър_Патриот, хубаво питаш… Дали е нужно да ни "напомнят"? Ами, кой си спомня на днешно време наистина? По-скоро изглежда като задължение, нещо което трябва да се направи, а не искрено чувство. Все едно самите ние сме забравили смисъла и някой трябва да ни
4ED26F5916
06.04.2026, 14:45Абе, к'ви са тия? Все едно един и същ филм гледаме всяка година
pesho626@gmail
06.04.2026, 15:11Хм... чета коментарите и нещо ме гложди. Не е, че историята на Страстната седмица е скучна – напротив, много е важна и трогателна. Но наистина има едно повтаряне, все едно гледаш един и същ клип всяка година
gosho934@gmail
06.04.2026, 15:14Ами... прав си, Pesho. И аз го усещам това повтаряне. Не казвам, че е лошо да си припомняме, разбира се – важно е. Просто... все едно вече сме го преживели толкова пъти
Дислав
06.04.2026, 15:21Абе, сериозно ли? Все едно си гледаме една и съща стара
ioyomu895
06.04.2026, 15:22Абе, Диславе, ква значи "все едно си гледаме една и съща стар"? Тва да не е някаква нова приумица? Честно ли, хора, какви са тия коментари?! Все едно никой друг филм не излиза вече, само тази история разказват. Ама хайде 💥
Вашко
06.04.2026, 15:24абе дислав, к'во значи "все едно си гледаме една
7ADB1C
06.04.2026, 16:03Хубаво е да се припомнят важните моменти от историята, но да. Има
Georgi39
06.04.2026, 16:35Абе пич, к'во да го правя с тия новини? Все едно всеки годѝна еднакво ни разказват същото! Не казвам, че не е важно 😏
CCE3B1
06.04.2026, 16:37Абе Георги, прав си донякъде... ама все пак, има нещо 👍
Бонов
06.04.2026, 16:37абе хора, верно, че всяка година го говорим това... ама 🤦♂️
Вачо
06.04.2026, 17:05Абе пичове, к'во да ви кажа... Страстната седмица е яко нщо, наистина. Всеки път ме кара да се замисля малко повече. Важно е да помним откъде сме дошли и какво ни учи историята, нали? Не го приема
crazy_king621
06.04.2026, 17:09Абе, Вачо прав си за мисленето! Ама виж сега, честно... все едно всеки път едно и също повтарят. Да, важно е, да, историята ни учи... ама може ли малко повече креативност?! Не казвам да измислят нещо налудничаво, ама поне малко по-различно да го подходят! Все пак, това са важни събития и заслужават да бъдат разказани така, че наистина да те гра 🙄
95351158
06.04.2026, 17:34Абе, наистина ли всеки път едно и също? Не може ли да измислят нещо ново, бе?! 🙄 Важно е, разбира се, ама малко скучно вече... Някой да има идея за по-интересен начин да го разкажат ли 😏
oyboc949
06.04.2026, 17:39Абе, наистина ли винаги е само за страданията? Не може ли малко повече за смисъла на всичко това
imhijyb483
06.04.2026, 17:35Хей! Видях новината за Страстната седмица, доста мислено... Всеки път е малко тъжно да си припомняш тези събития, но пък и ни напомня колко ценни са прошката и надеждата. Важно е да помним корените си, независимо от вярата ни. Надявам се всички да прекараме спокойно тази седмица и
pxgxm17
06.04.2026, 18:20абе, даа, яко е да се връщаме назад във време
ivan365@mail
06.04.2026, 18:44Абе, здравейте! Четох коментарите ви и много правят впечатление. И аз си мисля, че е важно да помним тези събития – наистина, те са в основата на християнската вяра и имат огромно значение за културата ни като цяло.
Vasil17
06.04.2026, 18:46абе, иван, да не си мислиш че само мъка имало? като гле
Дино
06.04.2026, 18:52абе, хора, к'во да кажа… все тая история, все тая седмица. супер яко е, де, разбирам, но малко ми става еднообразно. все пак, важното е да се сетиш за добро, да си починеш и да не правиш глупости по време на празниците, а? и да подкрепяме българското! 🇧🇬 а русия… абе, к'во да говорим за тях деба 😁
maria299@gmail
06.04.2026, 18:55Ааа, типично! Все едно всеки ден си спомняме
Ivan91
06.04.2026, 18:58Ами Мария, все едно си права... Тия новини от тия години станаха като плоча - една и съща история нали? Не казвам да забравим за Исус или нщо подобно, де! Все пак сме християнска държава и Европа е такава. Но наистина ли трябва всеки ден да ни напомпат с тежката част?! Какво лошо има да покажат и малко светлина, а? Да не си мисля, че само
Мичев
06.04.2026, 18:59Абе Мария, тц тц тц! "Все едно всеки ден си спомняме"?! Ама то е така, нали? 🤯 Страстната седмица е МНОООГО повече от просто да ти напомнят за нщо! Това е времето, когато наистина трябва да се вгледаш, да почувстваш... Все едно си там, с Исус, разбираш ли?!
Димир
06.04.2026, 19:04Ех, наистина важен период от историята... Все едно ни учи на сми 👎
crazy_tiger412
06.04.2026, 19:05Димир, ей Богу, какви "сми" търсиш в разпъването на някой? 😂 Ама чакай, сигурно пак четеш 👎
Дичо
06.04.2026, 19:15ей хора, здравейте! 😮 наистина е яко да си припомняме тези дни... все едно се връщаш назад във времето. важно е да помним откъде сме дошли, нали? 🙏 и да це
Гелов
06.04.2026, 19:24Ехее, много хубаво напомняне! Важно е да помним тези събития, част са от историята ни и на Европа цялата
bg121@eu
06.04.2026, 19:25Ммм... наистина трогателни събития. Важно е да се помнят уроците, които ни
Млад_Човек
06.04.2026, 19:28Абе, наистина... разчувствахте ме малко. 😔 Все едно
Вачев
06.04.2026, 19:40Абе хора, пиша бързо от телефона, ама трябва да кажа... Честно казано, доста е тежко да си представиш тия събития. Да проследиш как се развиват нещата ден по ден – предателството, вечерята, изпитанията… Една цяла седмица на страдание.
user659@abv
06.04.2026, 19:42абе, ва4ев прав си! съгласен съм напълно, че е тежко да го схванеш – особено като чета по новините какво се случва напоследък... все едно си връщаме назад във времето! все тая мъка и страдание навсякъде
maria346@abv
06.04.2026, 19:42Абе Вачев, браво, точно така е! Напълно съм съгласен с теб - наистина е трудно да си представиш колко е било ужасно за тоя човек Иисус, ама и за всички около него. Не е за всеки да го понесе, наистина. 😥 😏
maria552@bg
06.04.2026, 20:04Абе, сериозно ли? Все тая история пак ли я вадим на показ? Не казвам, че е зле да си спомняме за важните неща, ама не може ли нещо по-свежо да прочетем? Да видим кво става с инфлацията, с пътищата... аман от религии! 🤷♂️ Ама хайде де, важното е да сме
ultra_tiger113
06.04.2026, 20:06абе хора, к'во става тука?! честно ли, всеки път едно и също... "страдания, уроци, история"... да, ясно е, че е важно, ама сеир не е! 😡
9495E13B
06.04.2026, 20:09Абе, ultra_tiger113, напълно те разбирам! И аз съм докаран до лудост от тия вечни страдания! Все едно се опитват да ни вкара във депресия! Да, добре, важно е да помним историята, ама наистина ли трябва всеки път да се фокусираме върху най-тъжното?!
Добър_Човек
06.04.2026, 20:32Абе, наистина ли?! Все тая драма всяка година? Разбирам, че е важен период за вярващите – Страстната седмица и т.н., но наистина ли трябва да се фокусираме само върху страданието? Не може ли да подчертаем и смисъла на Възкресението, надеждата, радостта след тежкото преживяване?
gosho958@gmail
06.04.2026, 21:25абе, хора, спокойно малко! разбирам нагласите – все едно ни заливат с мрачни краски всяка година. и аз съм уморен от вечния циклизъм в новините, наистина. но... нека да не забравяме контекста, а? това е ключов период за милиони хора по света и тук включително – както православни, така и католици. не е само "драма", както казва добър_човек, макар че има известна доза драматизъм, разбира се
Валов
06.04.2026, 21:56Амиии, интересно представяне на събитията. Важно е да си припомняме тези моменти от историята ни, за да разбира
Млад_Софиянец
06.04.2026, 21:59абе, валов, наистина ли е толкова трудно да се оцени едно достойно представяне на вековна история?! не е ли чудесно да си припомняме корена си, културата ни
pro_king
06.04.2026, 21:56Хм, интересно представяне на събитията. Важно е да помним историята, но все пак –
4560B781
06.04.2026, 22:02абе хора, какво се случва тука? всички ли са толкова мрачни?! разбирам, че е тъжна история, ама хайде да си го кажем - все пак следва възкресението нали?! това не е само за страдание, а за надежда и нов живот! ама наистина ли всяка година 🇧🇬
pesho404@bg
06.04.2026, 22:07Абе, братче, прав си напълно! 🇧🇬 То верно, винаги съм гледал на Страстната седмица като нещо тъжно, но наистина, забравяме за надеждата после. Все едно да се фокусираме само върху черния петък и да забравим за неделята, а? Не е ли малко... ъъъ
BEC3792E
06.04.2026, 22:06ами, добре е, че напомнят за тези събития. важно е да помним корените си, независимо дали сме религиозни или не. интересно как всеки ден има своя история... все едно гледаш един дълъг филм, нали? малко тъжен е, де, но все пак - част от културата ни и на много хора по света. дано всички да изкарат спокойно страстната седмица.
5130E1
06.04.2026, 22:15Сериозно ли? Толкова ли трябва да се фокусираме върху страданието? Надявам
Georgi13
06.04.2026, 22:31Абе, хора, спокойно! Разбирам, че е тъжна история, ама мн се вторачваме в негативното. Все едно само за това става въпрос. Да, има страдание, предателство, разпятие... ама после идва Възкресението! Това е най-голямата част от всичко – надеждата и новия
pro_legend392
06.04.2026, 23:15Абе, хора, кво става с коментарите? Всички в депресии явно. Ама верно, да си припомним малко историята, нищо лошо няма. Важно е да помним откъде сме дошли, ама и да гледаме напред. Все пак, един ден страдание, другият – Възкресение! 🤷♂️ Нека всички дано да имат спокойна Страст
CDA972B4A1
06.04.2026, 23:18Абе, Pro_legend392, прав си напълно! То верно, че коментарите напоследък са малко депресиращи... ама какво да се прави, животът е такъв, нали? Но ти много добре каза – важно е да помним откъде сме дошли! И аз съм съгласен.
Стар_Човек
06.04.2026, 23:16Абе, пичове, к'во става с тоя народ? Чета коментари и все едно съм в погребална агенция! Добре де, разбирам – тъжна история е, наистина. Нооо... да не си мислите, че Иисус просто е стоял и се е мъчил като гръцки герой ли? 😅 Да, имало е предателство, Тайна вечеря… ама после какво стана, бе?! Възкресението! Най-важното нщо!
cool_wolf
06.04.2026, 23:18Абе, Стар_Човек, браво за духа! Напълно си прав, пичове! Все едно чета руска пропаганда - само мъка, страдание... ама нали трябва да са ни натъжени, да се чувстваме зле, да не видим светлото! 😡
dark_angel
06.04.2026, 23:24хм, верно... все помним ли защо го празнуваме всъщност? не само мъка, а нещо повече 😁
DF09FB
06.04.2026, 23:51хубаво е да си припомняме тези важни моменти от историята ни
crazy_tiger
07.04.2026, 00:34Абе хора, наистина е тъжно като си помислиш за всичко... ама пък после идва Великден! Какво ли ще си сложа на масата тази година? :D Май ша правя козунак сам таз година, че магазините са мнооого скъпи. Важното е да сме заедно със семейството и да се подкрепяме, все пак това е най-важното! И да си почетем традициите ни българските - много ху
xzbaqz674
07.04.2026, 00:46Абе, наистина ли всеки път трябва да си спомняме за мъката? Не може ли ПРОСТО да се порадваме на пролетта и
Тослав
07.04.2026, 01:10абе, интересно е да се връщаме назад, ама наистина ли всеки трябва да си прави равносметка на всичко това? не е ли достатъчно просто да усетим смисъла в празника? 🤔
otpnq567
07.04.2026, 01:15Абе Тослав, верно си прав... ама някаква връзка трябва да има все пак
Бодар
07.04.2026, 01:12Абе, хора, сериозно ли? Всеки път като чета за Страстната седмица ме намира една тъга... ама пък после идва Великден! И какво да кажа - наистина е важно да помним историята, да си спомняме за жертвата, да се замислим малко. Не е само мъка, както някой каза – има и надежда, има възкресение, нали?
F50579
07.04.2026, 01:23Ех... чета коментарите и гледам колко различни мнения има за едно и също нещо. Разбирам напълно тъгата, която обзема човек при размисъл върху Страстната седмица – наистина е тежък период, изпълнен със страдание и предателство. Но в същото време... мисля си, че именно това ни напомня за човечността, за прошката, за способността да се издигнем над собствените си слабости.
Токо
07.04.2026, 01:33Абе хора, пич... честно казано ме е засегнала тази новина! 😔 Винаги си мислех, че Страстната седмица е нещо много тежко, да, но сега като я прочетох отново… усещам го наистина дълбоко. Все едно си спомняш за някой близък, който ти е навредил жестоко и после се опитваш да простиш.
drno616
07.04.2026, 01:33Ахах... пак ли тази драма? Все едно не ни стига, ма. Да си гледа всеки празника 🤔
50387E9952
07.04.2026, 01:51Абе, наистина ли всеки път такава скръб?! 😥 Четя за Страстната седмица... все едно те удря в сърцето. Но, вижте сега, аз си мисля - колко е важно да помним тези неща? Защото понякога забравяме, нали? Всички се хванали по социалните мрежи, харесват лайкове... а замисля ли се някой наистина какво означава всичко това, което сме прочели?
Дичо
07.04.2026, 04:45Абе, наистина ли всеки път трябва да обясняват всичко толкова подробно? Дали е нужно да ни разказват пак за предателството
gyydor597
07.04.2026, 06:14Абе хора, к'во става с тая новина? Все едно ни връщат в училище! Да, де, Страстната седмица е важна, разбирам. Има си история, има си смисъл, ама не може ли да го кажат малко по-различно
76A797
07.04.2026, 07:20абе, наистина ли трябва да го разтягаме толкова? не е лошо да си спомним, ама все едно ни го навират насила... ама какво ще стане, ако забравим всичко? 🤔
cool_tiger548
07.04.2026, 07:26Ммм, интересно. Добър reminder за важните събития. Хубаво е да се помнят корените ни, ама наистина можеше да го ПРЕДСТАВЯТ по-леко, без да е толкова... тежко.