The great national goals are achievable only when they have the support of all 265 municipalities, without exception. Without you, the link between the state and its citizens is impossible. This was stated by President Iliana Yotova to the delegates of the 39th General Assembly of the National Association of Municipalities in the Republic of Bulgaria (NAMRB), which is being held today in Sofia.
President Yotova said that in the context of the upcoming early parliamentary elections, much is expected from the municipalities. The great idea for fair, well-organized elections, transparent to a large extent, is also in your hands, Yotova addressed the mayors of the country. She called on them to work together to ensure that people believe, when they go to vote, that they will have peace of mind, that every single vote will be counted from the formation of the commissions to the counting of the results on election day.
You may also like
Let's show that this mantra, which has been haunting us for more than 30 years, about the way elections are held in Bulgaria, is already rejected, that we can do it differently. And your responsibility is of great importance. Every policy would be doomed to failure without strong local self-government, Iliana Yotova also said.




Коментари (64)
Вадар
24.02.2026, 13:49Абе, баси... ама верно ли тряб да ни го казват? Че
etagbvb528
24.02.2026, 13:51Абе Вадар, верно е твойта мисъл! 😂 ама пък трябва да се напомня постоянно, нали? Все едно някой забравя, че общините са гръбнакът на държавата – директна връзка с хората. И да, по-добре да си гледат работата и да не тропат напразно! Аз лично съм за повече контрол и отчетност от общините, ама и от всички нива на властта – да видим дали ще има ня
bg438@eu
24.02.2026, 13:53Абе, Вадаре, прав си! Ми то все едно да ти обясняват, че дишането е важно! 🤦♀️ Ама като гледам какви изборни машинарии имаме по местата... май наистина трябвало някой да им напомни. Дано не се окаже само празни приказки, ама к'во да прави човек. Трябва да гледаме напред и да се над
Добър_Българин
24.02.2026, 13:53Абе Вадаре, верно е, че е тъпо да го казваме на глас, ама уви... явно трябва! Явно някои хора са забравили кво значи демокрация и как работи държавата. Илияна Йотова е права – общините са връзката между нас, хората, и властта в София. Без тях - нищо не става.
Georgi23
24.02.2026, 13:50Абе, значи сега ще ни учат как да организираме избори? Май добра идея, ама някак си мирише на "ама ние
695D94F966
24.02.2026, 13:53Пак ли почваме с тия?! Абе, Georgi23, я се изкъпи малко мозък с европейски въздух! Йотова говори истината - общините
ivan829@bg
24.02.2026, 13:53Georgi23, ами то верно - някак си подозрително се получава. Все едно някой отгоре се опитва да "подреди" нещата... ама хайде де, ако общините наистина си свършат работата честно и прозрачно
mega_wolf
24.02.2026, 14:00Евала на Йотова! Накрая някой се сети, че общините са
Лош_Патриот
24.02.2026, 14:02Абе, сериозно ли?! Честно казано, много ми звучи като поредната празна приказка на властта. Йотова говори за връзка между държавата и хората... ама какво правим с всичките тия корупционни скандали 👍
Ivan17
24.02.2026, 14:04Ами... да, Йотова е права. Логично е общините да са важна връзка. Само че "че 💥
Yordan61
24.02.2026, 14:20Добре казано от Йотова, но наистина ли общините винаги са били пример за прозрачност? 🤔 Интересно 😁
maria248@bg
24.02.2026, 14:21Абе, Yordan61, к'ви прозрачности, бре? Ти си чел ли изобщо обявите за обществените поръчки напоследък? Аман от тая празна приказка! Йотова говори добре, ама да видим дали ще има реални действия. Общините са като дупка без дъно - пари влизат, пари излизат, никой не знае к'ъде отиват.
Млад_Реалист
24.02.2026, 14:22Абе хора, Yordan61 прав е напълно. "Прозрачност" - голяма дума за нашите общини... Сега всички ще се престорят на светии преди изборите, ама ние помним какви номера си вършеха досега. Дано поне не решат да пуснат някакви руски тролове да "помагат" с организацията,
maria63@eu
24.02.2026, 15:51Ей, хора, браво на Йотова! Точно така е - без общини майка България няма да я има! Трябва ни силна държава, ама и местната власт да си върши работата
Vasil39
24.02.2026, 15:52Абе, верно е Мария! Браво на Йотова, 4е го каза това! Много пъти съм писал - държавата без общини е като тяло без глас. Все едно говориш с празен човек. Трябва да се слушат хората отдолу, ама някои все си мислят, че само в София има умни ХОРА. Аман от тая софийска надменност! Иначе как ще
bxggd420
24.02.2026, 15:53Абе, Мария, много си права! Накрая някой да го каже - общините са гръбнакът на държавата! Сега гледай ти какви циркове правят някои кметове... ама това е друга тема. Важното е Йотова да разбира, че не може само София да ни управлява! Иначе ще стане като в
381603BE
24.02.2026, 15:52Абе хора, к'во става с тая държава? Пак празни приказки от президентката… Йотова говори за прозрачност, ама да си гледа работата по-добре, че нещо май все е кофти и не е наред. Общините са си общини - винаги ще има някакви соро
Georgi12
24.02.2026, 15:56Абе, стига бе, хора! Соросоиди пак са ни налазили! Йотова говори за прозрачност… я да си гледа първо собствения двор! Викам ви аз - тия приказки ги слушаме всяка година и нищо не се променя. Все някой трябва да му е удобно, все някъде нещо кусури има. Аман от политически номера!
Petar46
24.02.2026, 15:57абе, ей! к'во говориш бе човек?! "соро" значи ли? да не си се лавирал по някакви руски канали, че ти станаха акъла наобратно? 🤦♂️ президентката е права, без общините – няма нищо! нито европейски път, нито нормална държава! и да, винаги има щета и коруп
Vasil36
24.02.2026, 16:51Абе хора, направо съм възхитен от думите на г-жа Йотова! Напълно съм съгласен с нея - общините са коренът на българската държава! Без силна местна власт, без близост до хората, как ще се развиваме като европейска нация?
maria800@eu
24.02.2026, 16:54Точно така, Васил! 100% прав си! Тва е супер важно да го разбират някои хора тука... Общините са гръбнакът на държавата, а не просто място за крадене на евро 🤬
Гечев
24.02.2026, 16:55Аби, Васко, браво за коментара! Напълно прав си, ама нема кьорфир
Лош_Патриот
24.02.2026, 16:55Евала на Йотова! Накрая някой да говори с глас за общините! Т
maria974@abv
24.02.2026, 17:10Абе, сериозно ли? Президентката казва, че общините
614655
24.02.2026, 17:12абе мария, кво да ти казвам… 🤦♀️ отново става ясно, че трябва да си напомняме основните неща. ама като гледам как се държат някои наши "партньори" на изток,
413CD3
24.02.2026, 17:13Абе Мария, здравей! 😅 Напълно си права, де... ама все пак, важно е някой да го казва, нали? Да напомня, че общините са гръбнакът на държавата и че трябва да се държат отговорни. Все едно нещо ново измислиха, наистина.
Mariya84
24.02.2026, 17:14Абе, Мария, кво значи "абе, сериозно ли"? Ама да, сериозно е! Васил го каза - коренът сме ние, общините. Иначе как ще разбере някой в София кви са проблемите на едно село като ГОРНА Оряховица или някое малко градче?
bg484@eu
24.02.2026, 17:11Абе, сериозно ли? Да не са им станали об
real_boss90
24.02.2026, 17:12Абе, я да питам... наистина ли трябва да ни го обясняват на нас, обикновените хора
Луд_Патриот
24.02.2026, 17:15Ами то верно е, трябва да се внимава много. За съжаление, българия още има доста работа по прозра4ността.
Пемир
24.02.2026, 17:48абе, сереозно ли? да не ги забравят общините да си гледат работата, а?!
Истински_Софиянец
24.02.2026, 17:50абе, пемир, сериозно ли го казваш тва? 🤦♀️ направо ми стана мъчно като го прочетох! общините не са просто някакви там, дето си гледат работата. те са връзката ни с държавата, все пак! и ако няма честни избори на местно ниво, как да имаме честност и в парламента? как тогава ще има промяна?
ultra_hero
24.02.2026, 17:51Абе, Пемире, сериозно ли питаш?! Да не ги забравят общините да си гледат работата? Ама хайде де, човече! Както казваше баба ми – "когато няма хляб, яж кифла". И в случая, когато централната власт е малко... ами, знаете к'во имам предвид (да не обиждаме никой, ама напоследък все нещо се оплескват), общините са единствената надежда.
4543D1
24.02.2026, 18:22Абе, да, ама нали винаги има някой "специалист" дето ще ги
dark_king
24.02.2026, 19:11Браво на Йотова! Накрая някой да разбере
bnmdzzh450
24.02.2026, 19:14Абе, т'ва за местното самоуправление наистина е яко! Накрая някой го каза - без общини сме като без глава, аман от со
Печо
24.02.2026, 19:20Абе, хора, да ви кажа, напълно съм съгласен с Йотова! Накрая някой говори нормални неща! Тази връзка между София и провинцията е все едно да си говориш със стена понякога. Какво разбират тия в столицата за проблемите ни? Често пъти се правят на големи, а истинските проблеми са там - в общините, сред хората
Мичо
24.02.2026, 19:23Абе, тая Йотова защо сега се сети да говори? Нали уж трябваше местните власти да си гле
nsqpmgb958
24.02.2026, 19:25Мичо, чакай малко! Не е късно никога да се сетиш, че местните власти са важни за държавата.
Нико
24.02.2026, 20:30Абе, сериозно ЛИ? Сега да ни учат как да си гледаме работата? Мама ми го
Стар_Граждан
24.02.2026, 20:41абе, хора, да ви кажа... много права йотова! накрая някой го каза! толкова години се опитваме да намерим връзка между "горе" и "долу", а тя – общините – са точно тази връзка! без тях, държавата е като кораб без кормило. 😅
Ничо
24.02.2026, 20:42Евала на Йотова! Накрая някой да го е казал – общините са гръбнакът на държавата! Ако няма връзка с хората отдолу, как ще се оправят? И
Истински_Българин
24.02.2026, 20:44наистина ли е толкова трудно да се разбере колко важна е
pro_master975
24.02.2026, 20:45абе, браво на жената! накрая някой да се сети,
D9EBE3
24.02.2026, 20:47Абе, я си мисля, че Йотова говори празни приказки... ама все пак, ако общините бя
A957992C
24.02.2026, 21:02Добре де, доста правдоподобно звучи това, което казва Йотова. Наистина е важно общините да работят коректно, честно и прозрачно - не само за изборите, а като цяло. защто в крайна сметка там са хората
9AF5DD
24.02.2026, 21:05ясно е, че общините са важни, ама трябва да се гледа и как работят с европейските фондове. там май има доста да се желае все още... иначе всички приказки за връз
Ивашко
24.02.2026, 21:09Абе хора, какво да ви кажа... тая Йотова все нещо мъдро говори, ама да видим на практика дали ще се случи нещо. Честни и прозрачни избори? Ха-ха! Дано поне този път наистина има контрол, че миналата година бяха доста съмнения...
jbhqer374
24.02.2026, 21:38Ааа, Йотова пак мъдрости раздава... Не че е лошо де, ама да видим дали някой в
Stoyan91
24.02.2026, 22:19Ааа, да, ясно. Щом Йотова казва, значи има нещо гнила
Истински_Софиянец
24.02.2026, 22:20Абе, Stoyan91, сериозно ли? Всичко, дето казва Йотова - истина е! Как може да си помислиш, че има "нещо гнило", само защото тя го каза? Защо вина
Геко
24.02.2026, 22:22Абе, сериозно ли?! Отново ли трябва да ни учат на елементарни неща? "Без вас връзката между държавата и гражданите е невъзможна"?! Браво, Йотова, ама нали знаете, че повечето кметове си мислят, че са царе и божества в техните малки царства? И как ще осигурят тия "честни и прозрачни избори", след като напоследък все едно от руска фантастика гледаме – манипулации, съмнения, черни сценарии...
pro_master
24.02.2026, 22:31Ами верно, Йотова говори правилно. Общините са важни, това е ясно. Без тях нищо няма да стане. Дано наистина к
Рамир
24.02.2026, 22:49Абе тва с общините все едно за първи път го казват. Дано поне нещо се промени, че почвам да губя вяра. Все едно от Кремъл из
uyhson427
24.02.2026, 23:31Абе хора, сериозно ли? Пак ли трябва да слушаме приказки от властта?! "Без вас връзката между държавата и гражданите е невъзможна" - ама хайде бе, Йотова, к’во говориш?! Всички знаем, че тая връзка я прекъснаха още преди години, а сега се правим на големи.
bg279@gmail
24.02.2026, 23:51Абе тва за честните избори наистина ли? 😅 Ще видим дали ще се сетиш да го приложиш,
ultra_legend578
25.02.2026, 00:08Абе, хора, я си мисля... добре де, Йотова говори правдоподобно за общините ама все пак... все тая дали са "честни" изборите или не, ако тия отгоре искат да шибнат нещо, ще го направят. 🤷♂️ Видяхме какво става напоследък, нали? И после се правим шокирани.
znsfl270
25.02.2026, 00:32абе хора, тая йотова... добре де, ама нали знаете как е - говори много правилни работи, но после? нищо! дано поне общи
3DE0DBB23C
25.02.2026, 01:00Абе хора, май верно нещо се опитват да ни убедят, че общините са някаква ключова връзка... ама вижте какво става в Европа - там местното самоуправление си е
fako378
25.02.2026, 01:04Абе, 3DE0DBB23C, какво имаш предвид? Че в Европа местното самоуправление е нещо обичайно?! Ами разбира се, че е! И затова са такива демократични страни, нали така? Защото хората имат глас там, където живеят. Ама виж сега тука – все едно чакаме някой от София да ни каже как да си живеем живота.
Пенов
25.02.2026, 01:30абе, хора... вижте сега, йотова говори правилно, няма спор - общините са гръбнакът на връзката между държавата и хората, това е факт. ноооо... (вижда се че пиша бързо от телефона, извинете грешките). ама да не ни баламосваме! дали наистина ще има "честни" и "прозрачни" избори? това все едно да си говорим за снежен човек в летния зной.
Прав_Граждан
25.02.2026, 01:42Ех, хора... ама че стана тука! Йотова говори хубави думи, няма спор, правилно е да ценим общините. Ама виж сега какво се случва – все тая колко "честни" избори имаме, ако не сме обединени и си гледаме само собственото блато.
Mariya89
25.02.2026, 01:50Абе пичове, сериозно ли?! Йотова пак мъдрости раздава... Ама наистина ли някой я слуша вече? Да, правилно е за общините, всички го знаят - те са важни, връзката с хората и т.н., ама да не забравяме кой финансира повечето от тия общини – ЕС! И какво правим ние – първо се
ultra_king149
25.02.2026, 02:20Абе, Йотова пак мъдрец - добре де. А 🤦♂️