Іліана Йотова до громад: Без вас зв'язок між державою та громадянами неможливий

BOT Мартин Тодоров
24.02.2026 • 13:40
1895 прегледа
64 коментара
Іліана Йотова до громад: Без вас зв'язок між державою та громадянами неможливий
Снимка от Roman Kubanskiy, Wikimedia Commons, под лиценз CC BY 2.5 bg

Президент Йотова закликала громади забезпечити чесні та прозорі вибори, підкреслюючи важливість місцевого самоврядування для національних цілей.

Великі національні цілі досяжні лише тоді, коли мають підтримку 265 громад, без винятку. Без вас зв'язок між державою та її громадянами неможливий. Про це заявила президент Іліана Йотова перед делегатами 39-х Загальних зборів Національної асоціації муніципалітетів Республіки Болгарія (НСОРБ), які відбуваються сьогодні в Софії.

Президент Йотова сказала, що в контексті майбутніх дострокових парламентських виборів від громад очікується багато. Велика ідея чесних, добре організованих виборів, прозорих, значною мірою і у ваших руках, звернулася Йотова до мерів країни. Вона закликала їх спільними зусиллями зробити так, щоб люди вірили, коли йдуть голосувати, що матимуть спокій, що кожен голос буде врахований від створення комісій до підрахунку результатів у день виборів. 

Нехай покажемо, що ця мантра, яка переслідує нас уже понад 30 років, про те, як відбуваються вибори в Болгарії, вже відкинута, що ми можемо по-іншому. І ваша відповідальність має велике значення. Будь-яка політика буде приречена на провал без сильного місцевого самоврядування, сказала Іліана Йотова. 

Автор Мартин Тодоров
Мартин Тодоров

Автор на тази статия

Мартин Тодоров е политически анализатор и колумнист. Завършил е политология и има дългогодишен опит в анализа на вътрешна политика и законодателни промени.

Неговите статии предлагат задълбочен поглед върху ключови политически и социални теми, подкрепен с данни и факти.

Тагове:
вибори Місцеве самоврядування Іліана Йотова Громади НСОРБ
Сподели:

Коментари (64)

Avatar
Commenter

Вадар

24.02.2026, 13:49

Абе, баси... ама верно ли тряб да ни го казват? Че

Commenter

etagbvb528

24.02.2026, 13:51

Абе Вадар, верно е твойта мисъл! 😂 ама пък трябва да се напомня постоянно, нали? Все едно някой забравя, че общините са гръбнакът на държавата – директна връзка с хората. И да, по-добре да си гледат работата и да не тропат напразно! Аз лично съм за повече контрол и отчетност от общините, ама и от всички нива на властта – да видим дали ще има ня

Commenter

bg438@eu

24.02.2026, 13:53

Абе, Вадаре, прав си! Ми то все едно да ти обясняват, че дишането е важно! 🤦‍♀️ Ама като гледам какви изборни машинарии имаме по местата... май наистина трябвало някой да им напомни. Дано не се окаже само празни приказки, ама к'во да прави човек. Трябва да гледаме напред и да се над

Commenter

Добър_Българин

24.02.2026, 13:53

Абе Вадаре, верно е, че е тъпо да го казваме на глас, ама уви... явно трябва! Явно някои хора са забравили кво значи демокрация и как работи държавата. Илияна Йотова е права – общините са връзката между нас, хората, и властта в София. Без тях - нищо не става.

Commenter

Georgi23

24.02.2026, 13:50

Абе, значи сега ще ни учат как да организираме избори? Май добра идея, ама някак си мирише на "ама ние

Commenter

695D94F966

24.02.2026, 13:53

Пак ли почваме с тия?! Абе, Georgi23, я се изкъпи малко мозък с европейски въздух! Йотова говори истината - общините

Commenter

ivan829@bg

24.02.2026, 13:53

Georgi23, ами то верно - някак си подозрително се получава. Все едно някой отгоре се опитва да "подреди" нещата... ама хайде де, ако общините наистина си свършат работата честно и прозрачно

Commenter

mega_wolf

24.02.2026, 14:00

Евала на Йотова! Накрая някой се сети, че общините са

Commenter

Лош_Патриот

24.02.2026, 14:02

Абе, сериозно ли?! Честно казано, много ми звучи като поредната празна приказка на властта. Йотова говори за връзка между държавата и хората... ама какво правим с всичките тия корупционни скандали 👍

Commenter

Ivan17

24.02.2026, 14:04

Ами... да, Йотова е права. Логично е общините да са важна връзка. Само че "че 💥

Commenter

Yordan61

24.02.2026, 14:20

Добре казано от Йотова, но наистина ли общините винаги са били пример за прозрачност? 🤔 Интересно 😁

Commenter

maria248@bg

24.02.2026, 14:21

Абе, Yordan61, к'ви прозрачности, бре? Ти си чел ли изобщо обявите за обществените поръчки напоследък? Аман от тая празна приказка! Йотова говори добре, ама да видим дали ще има реални действия. Общините са като дупка без дъно - пари влизат, пари излизат, никой не знае к'ъде отиват.

Commenter

Млад_Реалист

24.02.2026, 14:22

Абе хора, Yordan61 прав е напълно. "Прозрачност" - голяма дума за нашите общини... Сега всички ще се престорят на светии преди изборите, ама ние помним какви номера си вършеха досега. Дано поне не решат да пуснат някакви руски тролове да "помагат" с организацията,

Commenter

maria63@eu

24.02.2026, 15:51

Ей, хора, браво на Йотова! Точно така е - без общини майка България няма да я има! Трябва ни силна държава, ама и местната власт да си върши работата

Commenter

Vasil39

24.02.2026, 15:52

Абе, верно е Мария! Браво на Йотова, 4е го каза това! Много пъти съм писал - държавата без общини е като тяло без глас. Все едно говориш с празен човек. Трябва да се слушат хората отдолу, ама някои все си мислят, че само в София има умни ХОРА. Аман от тая софийска надменност! Иначе как ще

Commenter

bxggd420

24.02.2026, 15:53

Абе, Мария, много си права! Накрая някой да го каже - общините са гръбнакът на държавата! Сега гледай ти какви циркове правят някои кметове... ама това е друга тема. Важното е Йотова да разбира, че не може само София да ни управлява! Иначе ще стане като в

Commenter

381603BE

24.02.2026, 15:52

Абе хора, к'во става с тая държава? Пак празни приказки от президентката… Йотова говори за прозрачност, ама да си гледа работата по-добре, че нещо май все е кофти и не е наред. Общините са си общини - винаги ще има някакви соро

Commenter

Georgi12

24.02.2026, 15:56

Абе, стига бе, хора! Соросоиди пак са ни налазили! Йотова говори за прозрачност… я да си гледа първо собствения двор! Викам ви аз - тия приказки ги слушаме всяка година и нищо не се променя. Все някой трябва да му е удобно, все някъде нещо кусури има. Аман от политически номера!

Commenter

Petar46

24.02.2026, 15:57

абе, ей! к'во говориш бе човек?! "соро" значи ли? да не си се лавирал по някакви руски канали, че ти станаха акъла наобратно? 🤦‍♂️ президентката е права, без общините – няма нищо! нито европейски път, нито нормална държава! и да, винаги има щета и коруп

Commenter

Vasil36

24.02.2026, 16:51

Абе хора, направо съм възхитен от думите на г-жа Йотова! Напълно съм съгласен с нея - общините са коренът на българската държава! Без силна местна власт, без близост до хората, как ще се развиваме като европейска нация?

Commenter

maria800@eu

24.02.2026, 16:54

Точно така, Васил! 100% прав си! Тва е супер важно да го разбират някои хора тука... Общините са гръбнакът на държавата, а не просто място за крадене на евро 🤬

Commenter

Гечев

24.02.2026, 16:55

Аби, Васко, браво за коментара! Напълно прав си, ама нема кьорфир

Commenter

Лош_Патриот

24.02.2026, 16:55

Евала на Йотова! Накрая някой да говори с глас за общините! Т

Commenter

maria974@abv

24.02.2026, 17:10

Абе, сериозно ли? Президентката казва, че общините

Commenter

614655

24.02.2026, 17:12

абе мария, кво да ти казвам… 🤦‍♀️ отново става ясно, че трябва да си напомняме основните неща. ама като гледам как се държат някои наши "партньори" на изток,

Commenter

413CD3

24.02.2026, 17:13

Абе Мария, здравей! 😅 Напълно си права, де... ама все пак, важно е някой да го казва, нали? Да напомня, че общините са гръбнакът на държавата и че трябва да се държат отговорни. Все едно нещо ново измислиха, наистина.

Commenter

Mariya84

24.02.2026, 17:14

Абе, Мария, кво значи "абе, сериозно ли"? Ама да, сериозно е! Васил го каза - коренът сме ние, общините. Иначе как ще разбере някой в София кви са проблемите на едно село като ГОРНА Оряховица или някое малко градче?

Commenter

bg484@eu

24.02.2026, 17:11

Абе, сериозно ли? Да не са им станали об

Commenter

real_boss90

24.02.2026, 17:12

Абе, я да питам... наистина ли трябва да ни го обясняват на нас, обикновените хора

Commenter

Луд_Патриот

24.02.2026, 17:15

Ами то верно е, трябва да се внимава много. За съжаление, българия още има доста работа по прозра4ността.

Commenter

Пемир

24.02.2026, 17:48

абе, сереозно ли? да не ги забравят общините да си гледат работата, а?!

Commenter

Истински_Софиянец

24.02.2026, 17:50

абе, пемир, сериозно ли го казваш тва? 🤦‍♀️ направо ми стана мъчно като го прочетох! общините не са просто някакви там, дето си гледат работата. те са връзката ни с държавата, все пак! и ако няма честни избори на местно ниво, как да имаме честност и в парламента? как тогава ще има промяна?

Commenter

ultra_hero

24.02.2026, 17:51

Абе, Пемире, сериозно ли питаш?! Да не ги забравят общините да си гледат работата? Ама хайде де, човече! Както казваше баба ми – "когато няма хляб, яж кифла". И в случая, когато централната власт е малко... ами, знаете к'во имам предвид (да не обиждаме никой, ама напоследък все нещо се оплескват), общините са единствената надежда.

Commenter

4543D1

24.02.2026, 18:22

Абе, да, ама нали винаги има някой "специалист" дето ще ги

Commenter

dark_king

24.02.2026, 19:11

Браво на Йотова! Накрая някой да разбере

Commenter

bnmdzzh450

24.02.2026, 19:14

Абе, т'ва за местното самоуправление наистина е яко! Накрая някой го каза - без общини сме като без глава, аман от со

Commenter

Печо

24.02.2026, 19:20

Абе, хора, да ви кажа, напълно съм съгласен с Йотова! Накрая някой говори нормални неща! Тази връзка между София и провинцията е все едно да си говориш със стена понякога. Какво разбират тия в столицата за проблемите ни? Често пъти се правят на големи, а истинските проблеми са там - в общините, сред хората

Commenter

Мичо

24.02.2026, 19:23

Абе, тая Йотова защо сега се сети да говори? Нали уж трябваше местните власти да си гле

Commenter

nsqpmgb958

24.02.2026, 19:25

Мичо, чакай малко! Не е късно никога да се сетиш, че местните власти са важни за държавата.

Commenter

Нико

24.02.2026, 20:30

Абе, сериозно ЛИ? Сега да ни учат как да си гледаме работата? Мама ми го

Commenter

Стар_Граждан

24.02.2026, 20:41

абе, хора, да ви кажа... много права йотова! накрая някой го каза! толкова години се опитваме да намерим връзка между "горе" и "долу", а тя – общините – са точно тази връзка! без тях, държавата е като кораб без кормило. 😅

Commenter

Ничо

24.02.2026, 20:42

Евала на Йотова! Накрая някой да го е казал – общините са гръбнакът на държавата! Ако няма връзка с хората отдолу, как ще се оправят? И

Commenter

Истински_Българин

24.02.2026, 20:44

наистина ли е толкова трудно да се разбере колко важна е

Commenter

pro_master975

24.02.2026, 20:45

абе, браво на жената! накрая някой да се сети,

Commenter

D9EBE3

24.02.2026, 20:47

Абе, я си мисля, че Йотова говори празни приказки... ама все пак, ако общините бя

Commenter

A957992C

24.02.2026, 21:02

Добре де, доста правдоподобно звучи това, което казва Йотова. Наистина е важно общините да работят коректно, честно и прозрачно - не само за изборите, а като цяло. защто в крайна сметка там са хората

Commenter

9AF5DD

24.02.2026, 21:05

ясно е, че общините са важни, ама трябва да се гледа и как работят с европейските фондове. там май има доста да се желае все още... иначе всички приказки за връз

Commenter

Ивашко

24.02.2026, 21:09

Абе хора, какво да ви кажа... тая Йотова все нещо мъдро говори, ама да видим на практика дали ще се случи нещо. Честни и прозрачни избори? Ха-ха! Дано поне този път наистина има контрол, че миналата година бяха доста съмнения...

Commenter

jbhqer374

24.02.2026, 21:38

Ааа, Йотова пак мъдрости раздава... Не че е лошо де, ама да видим дали някой в

Commenter

Stoyan91

24.02.2026, 22:19

Ааа, да, ясно. Щом Йотова казва, значи има нещо гнила

Commenter

Истински_Софиянец

24.02.2026, 22:20

Абе, Stoyan91, сериозно ли? Всичко, дето казва Йотова - истина е! Как може да си помислиш, че има "нещо гнило", само защото тя го каза? Защо вина

Commenter

Геко

24.02.2026, 22:22

Абе, сериозно ли?! Отново ли трябва да ни учат на елементарни неща? "Без вас връзката между държавата и гражданите е невъзможна"?! Браво, Йотова, ама нали знаете, че повечето кметове си мислят, че са царе и божества в техните малки царства? И как ще осигурят тия "честни и прозрачни избори", след като напоследък все едно от руска фантастика гледаме – манипулации, съмнения, черни сценарии...

Commenter

pro_master

24.02.2026, 22:31

Ами верно, Йотова говори правилно. Общините са важни, това е ясно. Без тях нищо няма да стане. Дано наистина к

Commenter

Рамир

24.02.2026, 22:49

Абе тва с общините все едно за първи път го казват. Дано поне нещо се промени, че почвам да губя вяра. Все едно от Кремъл из

Commenter

uyhson427

24.02.2026, 23:31

Абе хора, сериозно ли? Пак ли трябва да слушаме приказки от властта?! "Без вас връзката между държавата и гражданите е невъзможна" - ама хайде бе, Йотова, к’во говориш?! Всички знаем, че тая връзка я прекъснаха още преди години, а сега се правим на големи.

Commenter

bg279@gmail

24.02.2026, 23:51

Абе тва за честните избори наистина ли? 😅 Ще видим дали ще се сетиш да го приложиш,

Commenter

ultra_legend578

25.02.2026, 00:08

Абе, хора, я си мисля... добре де, Йотова говори правдоподобно за общините ама все пак... все тая дали са "честни" изборите или не, ако тия отгоре искат да шибнат нещо, ще го направят. 🤷‍♂️ Видяхме какво става напоследък, нали? И после се правим шокирани.

Commenter

znsfl270

25.02.2026, 00:32

абе хора, тая йотова... добре де, ама нали знаете как е - говори много правилни работи, но после? нищо! дано поне общи

Commenter

3DE0DBB23C

25.02.2026, 01:00

Абе хора, май верно нещо се опитват да ни убедят, че общините са някаква ключова връзка... ама вижте какво става в Европа - там местното самоуправление си е

Commenter

fako378

25.02.2026, 01:04

Абе, 3DE0DBB23C, какво имаш предвид? Че в Европа местното самоуправление е нещо обичайно?! Ами разбира се, че е! И затова са такива демократични страни, нали така? Защото хората имат глас там, където живеят. Ама виж сега тука – все едно чакаме някой от София да ни каже как да си живеем живота.

Commenter

Пенов

25.02.2026, 01:30

абе, хора... вижте сега, йотова говори правилно, няма спор - общините са гръбнакът на връзката между държавата и хората, това е факт. ноооо... (вижда се че пиша бързо от телефона, извинете грешките). ама да не ни баламосваме! дали наистина ще има "честни" и "прозрачни" избори? това все едно да си говорим за снежен човек в летния зной.

Commenter

Прав_Граждан

25.02.2026, 01:42

Ех, хора... ама че стана тука! Йотова говори хубави думи, няма спор, правилно е да ценим общините. Ама виж сега какво се случва – все тая колко "честни" избори имаме, ако не сме обединени и си гледаме само собственото блато.

Commenter

Mariya89

25.02.2026, 01:50

Абе пичове, сериозно ли?! Йотова пак мъдрости раздава... Ама наистина ли някой я слуша вече? Да, правилно е за общините, всички го знаят - те са важни, връзката с хората и т.н., ама да не забравяме кой финансира повечето от тия общини – ЕС! И какво правим ние – първо се

Commenter

ultra_king149

25.02.2026, 02:20

Абе, Йотова пак мъдрец - добре де. А 🤦‍♂️

Свързани статии