Днес за православния свят е Разпети петък – най-тъжният ден от годината – денят, в който Спасителя е разпънат на кръста, за да изкупи греховете ни.
Във всички храмове в страната свещениците изнасят плащеницата, символ на гроба Господен, а в знак на смирение вярващите минават под нея. Не се извършва Свето причастие, а камбаните бият траурно след опелото Христово.
На този ден постът е особено строг - не се яде и не се пие нищо, а песнопенията са посветени на страданията и смъртта на Божия син.
Вижте още подобни статии
Български патриарх и Софийски митрополит Даниил: "Днешният ден, тази склонност, която има всеки човек, всеки един от нас от времето на грехопадението, нашите прародители, да съдим, да се мислим за много праведни, за много знаещи, се проявява в кулминацията да произнесем съд над Бога. Да осъдим праведния съдия. Ние човеците, които ежедневно грешим, и толкова често грешим, и на какви големи грехове падаме, на този ден не сме се посвенили да произнесем съд над Бога, да го осъдим на смърт. И са произнесли тогава синедрионът, и потвърден от римския управител, тази смъртна присъда, и на въплътения Бог, но и над Божието слово, което столетие и хилядолетие преди това е възвестено. Това спасение, което Господ ще извърши чрез своето идване в света. Произнасяме съд, защото присъдата, която е произнесена е, че Иисус Христос се е направил равен на Бога, т.е. осъдим за богохулство. Да, но в същото време, когато говори за Месия, го нарича Бог крепък, отец на вечността. Днес, 2000 години след тези събития, всички човеци виждаме кръста, който венчава храма. Това пророчество се изпълнява - ще погледнат на оногова, когато прободаха. Днес, цялото човечество, като погледне православния храм, вижда кръста, на който е разпнат Иисус Христос. Поглеждаме онзи, когато прободаха за нашето спасение."




Коментари (114)
crazy_hero571
10.04.2026, 08:51Абе, здравейте хора!
Stoyan60
10.04.2026, 08:52Абе, здравейте и вие! Патриархът говори за смирение… ама дали и тия наши
real326@gmail
10.04.2026, 08:54Здрастииии и от мен! Да, верно, че е ден за размисъл... ама да се надяваме, че хората наистина ще се замислят, а не само да си четат телефоните. И да, с тия драми по света, смирението май наистина е най
Ванов
10.04.2026, 08:56Ей, здрастиии! 👍 Разпети петък е наистина ден за размисъл...
Бослав
10.04.2026, 08:52абе, да, разпети петък... всеки ден е тъжен по нещо в тая държава. патриархът си казал каквото има 😏
fxdkvzoo177
10.04.2026, 08:54Абе, Бослав, прав си напълно! 😔 Все едно имаме нужда от тъжни дни... ама поне да ни напомнят за доброто и смирението, де. Патриархът е казал каквото му е скимтяло, верно - все нещо трябва да говорят. Дано все па
Луд_Бургазлия
10.04.2026, 08:56Ами Бослав, прав си... ама да не ни се молим само за собственото спасение, а да помислим и как да помогнем
fan778@bg
10.04.2026, 09:20Абе, пичове, здравейте! Видях новината за Разпети петък и си викам да кажа и аз нещо. Наистина е тъжен ден, няма спор, ама в същото време ме кара да се замисля. Патриархът прав е, смирението е важно, особено сега... с тия всички случки по света.
38255EFDA7
10.04.2026, 09:25Ей, здрасти! Прав си, наистина кара човек да се замисли, особенно сега като гледам к'во става из Европа и по света. Смирението винаги е добро нещо, ама да не го правим само по празници де. Да помним всички важни събития и да се стараем да сме малко по-добри хора всеки ден, а не само на Разпети петък. И да подкрепяме България и Европа, че има за к'во!
Yordan80
10.04.2026, 09:47Еее, здравейте на всички! 😅 Видях коментарите и се замислих... да, Разпети петък е ден за размисъл
Ивачо
10.04.2026, 09:48Yordan80, здрасти! "Замислих се"... АБЕ ти си мислиш, че смирението ще реши проблемите ни ли? 😅 Ама наистина, какво толкова 💸
mega_master
10.04.2026, 09:49Абе, Yordan80, здрасти! 😂 Размисъл, размисъл... да, де, защо все трябва да ни го обясняват? Все едно сме лузѝ хора и не разбираме, че е тъжен ден. Ама виж сега, по-важно от "размисли" е да видим дали ще има ток довечера! И дали цените на тия зеленчуци ще спрат да летят към Марс! 😠 Па
cool_master348
10.04.2026, 09:50И аз така мисля, Йордане! 😊 Важно е да
Дичо
10.04.2026, 09:51Абе, Yordan80, здрасти и ти! 😂 "Ден за размисъл"... да де, ясно е, че е ден за размисъл. Нали не си мислиш, че ще се пращат балони и ще се прави дискотека в памет на Христовото страдание? 🤦♂️ Ама честно казано, почвам да се чудя дали изобщо някой чете тези новини или просто пишат "абе здравейте" и после се махат
mega_king
10.04.2026, 09:47Ами, здравейте отново! Видях коментарите долу и реших да добавя и аз нщо, макар че… какво да добавя, а? Всички са го казали – ден за размисъл е. И патриархът е прав, разбира се, винаги е прав той... Както и да е 🤬
Petar13
10.04.2026, 09:49Абе, mega_king, здрасти! "Както и да е 🤬" – това е точно! Какво да добавим, бе хора? Все едно се опитваме да обясним на гъ*ка как се яде хляб! Патриархът винаги прав ли е? Абе, наистина ли?! Не може всеки път да ласкаем и да кимаме с глави! 👍
Ивано
10.04.2026, 09:50абе пичове! 🤩 разпети петък - супер важен ден, наистина! замислете се малко
Стар_Граждан
10.04.2026, 09:52Абе, братче, кво "какво да добавя"? Да, ден за размисъл е, разбира се! Но трябва да помним и че сме част от Европа! И че нашата вяра ни дава сила да се борим
Мишко
10.04.2026, 10:51Абе, здравейте! 😅 Видях новината… да, разбирам, Разпети Петък е важен ден за нас християните. Все пак си трябва малко смирение в тоя хаос дето се забъркаха някои хора по света. Иначе, дано всички да са здрави и да имат време да помислят малко! ✌️ Дано и Европа да ни подкрепи,
9BE21A50
10.04.2026, 10:52Здрасти Мишко! Прав си, напълно прав за смирението. Трябва да се замислим всички малко повече, особено сега. И да, Европа е важна подкре
jpwed47
10.04.2026, 10:54Абе Мишко, верно си прав! Тоя хаос... да му шибам
Мимир
10.04.2026, 10:55Ехеее, Мишко, здрасти! 😂 Абсолютно си прав за смирението, наистина ни трябва яко в момента… като цяло по света, ама особенно тука! Ама ти да знаеш ли, че след този ден все пак идват светли празници? 🥳 Дано Европа да ни е на страната и да ни подкрепят яко, че мн ни се иска да сме част от тях и да вървим напред! Само не ми казвай сега, че ще има
maria350@eu
10.04.2026, 10:58Абе, здравейте и на вас! 🤔 Видях новината за Разпети Петък, де. Сигурно е важно за вярващите, ок. Патриархът говори за смирение и спасение... ама к'во да го правя аз с тоя спасител? Аз си имам грижи – тока скочи, храната поскъпна…
cool_master201
10.04.2026, 10:59мдаааа, здравейте! мария, разбирам те напълно! тока, храната... кой да мисли за спасение, като ти идва да крещиш от ядове! ама хайде де, не се сърди на патриарха - той си върши работата.
Ivan68
10.04.2026, 11:01абе хора, ЗДРАВЕЙТЕ!
cool_legend
10.04.2026, 11:27абе, здравейте! 🙄 разпети петък... разбирам, важно е за хората с вяра. патриархът говори... ок, добре. ама да си кажем честно - все едно някой ми говори на латински понякога. дано да има мир и спокойствие, ама май ще ни трябва яко много работа по въпро
E5F9BB9308
10.04.2026, 11:28Ей здравейте! Cool_legend прав си на 100%! Патриархът говори, ама пък аз да го разбера какво точно иска да каже... все едно слушам стари грамофонни плочи с някакви тайнствени послания. Аз лично смятам, че смирението и саможертвата са яко важни, ама не като "абе, смири се и си гледай работата", а като "да дадеш нещо от себе си за другите".
Yordan22
10.04.2026, 11:30Абе, сериозно ли?! 🤯 Все едно говорим за нщо от другия свят, а тука сме – в България, в Европа! Дано да разберем
FDA8392591
10.04.2026, 11:30абе, cool_legend, здрасти! 😜 напълно те разбирам за латинския... аз пък понякога все едно слушам чужда музика като чета тия патриаршески проповеди. важно е да се уважава вярата на хората, наистина. но и ти си прав 🙄
ivan240@mail
10.04.2026, 11:38Ало, здравейте на всички! Чета коментарите... добре де, все едно съм на бабините приказки понякога, ама си има логика във всичко казано. Разпети Петък е важен ден, безспорно – религията е част от нас и от историята ни, това е факт. Патриарха да говори каквото иска, все тая.
Petar77
10.04.2026, 11:40Абе, кво значи "все тая"?! Сериозно ли? Този ден е важен за нашата вяра и кул
Бочо
10.04.2026, 11:42Абе, ivan240, здрасти! 😜 Бабини приказки викаш? Ха-ха, верно е, ама тая бабина приказка си е чиста българска история, бе човек! Без религията тая държава щеше да я няма отдавна. Да го кажем направо - запазено ни е само благодарение на вярата и борбата на дедите ни.
Стар_Човек
10.04.2026, 11:42Абе, ivan240@mail, к'во значи "все тая"? Все едно някой ти плаща да пишеш такива коментари... Разпети Петък е важно за вярващите
wvntryr438
10.04.2026, 11:39Ей хора, здравейте! 😜
Нинов
10.04.2026, 11:42Ей хора, здравейте и на теб! 😜 wvntryr438 каза!
Лош_Бургазлия
10.04.2026, 11:42Абе, здравейте и вие! 😂 wvntryr438 е прав - здраве да има! Нооо... тая статия ми се струва малко празна. Все едно само повтарят какво казва Патриарха. Ами ние българите как го празнуваме? Да не би само да седнем да ревем, бе хора? Разпети Петък е ден за помнене на важни неща, ама и за да се за
tqoc190
10.04.2026, 11:42Ами, ок. Да, факт е. Има го в календара.
Млад_Реалист
10.04.2026, 12:10Абе, хора... 🤦♂️ Патриархът говори, говори... добре де. Дано има мир, ама с ти
Stoyan89
10.04.2026, 12:13Ами... Млад Реалист си прав напълно! 🤦♂️ И аз така мисля. Говори, говори... ама да видим дали някой ще чуе нещо полезно за обикновените хора, де. Патриархът си е патриарх, свети човек не казвам - но малко реалност в тия думи няма. Мир искаме ние, ядене и работа... а те
vayqncoc144
10.04.2026, 12:14Млад_Реалист, абе браво за "с ти" - много дълбок коментар, наистина. 🤦♂️ Дано има мир... ама да не си помислиш, че патриархът ще го постигне с проповеди за саможертвата. По-скоро с малко реални действия и по-малко празни думи, де. Все пак, трябва да се намери баланс – и смирението, и токът да си платим, а? 😅 Дано Европа ни помо
kefiapk171
10.04.2026, 12:14млад_реалист, кво значи "с ти"? да не би да ИСКАШ да кажеш, че мирът зависи само от това патриархът
9FECEE
10.04.2026, 12:32Ааа, Разпети Петък... още един ден за размисъл и скръб. Дано всички
Печо
10.04.2026, 12:35Абе, какво "още един ден за размисъл и скръб"? Ама вие да не си мислите, че само тъга трябва да има?! Разпети Петък е празник на жертвата, бе! На това как еди́н човек се пожертва заради всички нас! И после пишеш "дано всички"... дано всички какво, бе? Дано всички се смирим и да си гледаме работата или дано всички да помним защо сме тук?!
Стар_Човек
10.04.2026, 12:36Аааа, 9FECEE, пич! Разпети Петък... верно, още един ден за размисъл ама к'во да го ПРАВИМ? Да се оплакваме ли на Господ, че пак ни е тъжно и скръбно? 😂
crazy_master
10.04.2026, 12:51Абе, сериозно ли? Все още ли говорим за смирение и саможертва в тоя свят?! Някой вижда ли кво става около нас – войни, интриги
Луд_Човек
10.04.2026, 12:53здравейте на всички!
Лош_Граждан
10.04.2026, 12:54абе, кво значи "все още ли говорим за това"?! честно казано, важно е да помним от 🤙
28713877D7
10.04.2026, 12:58Пфуу, пак ли тая тема? Все едно всеки ден не е тъжен, мамини! Смирението го оставете за политиците да го практикуват, ние хората си имаме
gvqteh665
10.04.2026, 14:19Абе хора, спокойно! Разпети петък е важен ден, няма спор. Патриарха говори правилно - смирението си е важно, особено сега. Не казвам да се отричаме от живота и да страдаме, ама малко респект към традициите и историята ни не е излишен
mfkdpr225
10.04.2026, 14:22абе... верно каза г-на по-горе. спокойно с тая
F12C7FC2
10.04.2026, 14:51Абе, хора, стига вече с тая тъга! Разбирам, че е Разпети Петък, разбирам, че е важен ден – да, да, смирението и саможертвата са важни, ама чакай малко... Тоя патриарх голям философ се изкара! Все едно не знаем какво става в света
mega_master
10.04.2026, 14:55Ами... да. Разпети Петък е важен, разбира се. И патриархът си върши работата. Но човек понякога има чувството, че заб
Мичо
10.04.2026, 14:55Абе, F12C7FC2, какво искаш да
fngfg889
10.04.2026, 14:56ей, f12c7fc2 прав си напълно, пич! как може да говори за саможертва като гледам к'во се случва по новините? война, инфлация, хора страдат... и все пак патриархът трябва да говори. ама да не е само празни думи и да види как да помогне на хората, а не само да ни напомня за "смирението". смирението си го има всеки ден, когато се опитва
Ivan68
10.04.2026, 14:59Хмм... Интересно, ама наистина ли трябва всеки път да си спомняме за това? Не е лесно да се живее с всички тия кризи, а и някак мъчно
kfutpn801
10.04.2026, 15:03Абе, сереозно ли? Всеки път ли трябва да ни обясняват за саможертвата? И после как ще я караме с тия заплати, бе хора? Да
Добър_Човек
10.04.2026, 15:19Абе, басе, пак ли само за това? Явно нищо друго нямаше да се пише днес.
Бонов
10.04.2026, 15:32Ех, пак ли за религиите... Нища лошо в вярата, разбира се, всеки си има. Ама да не стане само мантра - "смирение, саможерт
A4AE584F0D
10.04.2026, 15:33абе братя, верно е! пак мантрата същата
74B87D81
10.04.2026, 15:34Абе Бонов, к'во значи "нищо лошо в вярата"? Ама хайде да не правим така! Религията е част от нас, от историята ни, от културата ни! И после говориш за мантри... Да бе, смирението и саможертвата са трудни неща, ама без тях к'во остава
Нишко
10.04.2026, 15:50Абе, сериозно ли? Пак ли за това, пак ли за религиите?! К'во имаше друго по-интересно да напишат днес? И как всяка година е едно и също - мъка, страдание... 🤔
mega_king925
10.04.2026, 15:51Абе, сериозно ли, пак ли мъка и страдание? И к'во толкова има да се говори за едно
Стеко
10.04.2026, 15:52Абе, верно е Нишко. 🤦♂️ Всичкото го знаем, всяка година едно и също. Да пишеха нещо полезно за пенсиите или цените на горивата, де.
C7044D
10.04.2026, 16:01абе хора, к'во става? всеки ден едно и също повтаряне... разпети петък, страдание, саможертва. добре де, разбирам, важно е за вярващите
vpadg467
10.04.2026, 16:13Ехаа, пак го раздуват. ВСЕ едно не сме го празнували до сега... 🤷♂️
012D14
10.04.2026, 16:15Абе верно, все едно го прязнуваме всеки год! 😅 Но важно е да
Дичев
10.04.2026, 16:18Абе, тоя vpadg467 сериозно ли? Как може да се 🇧🇬
Честит_Човек
10.04.2026, 16:51абе пич, к'во е тва па? все едно не знаеме за разпети петък досега. сериозно ли тряб да ни го обясняват всяка година? 🤦♂️ да, разбирам, религията и бла-бла-бла... ама чакай малко - все едно четат едно и също от години.
Вачо
10.04.2026, 16:54Абе, Честит_Човек, напълно те хващам! 😂 Все едно всяка година едно и също... "Ох, Разпети петък, какъв трагичен ден!". Да де, мислиш ли, че сме се сетили чак сега? 🤦♀️ Патриарха да си говори каквото иска, важното е
real_hero185
10.04.2026, 17:22Абе, сериозно ли? Всеки път едно и също - Христос, страдание... ама кой ни казва как да си платим тока, бре хора? 😅 Да пишат нещо за нас обикновените, дето не сме светии! Европа е напред
Ivan92
10.04.2026, 17:25Абе, real_hero185, напълно те разбирам, пич. Тока е проблем, баси... все едно ни гонят с него, бре! И аз се чудя к'во толкова свещено има в тия разпети петъци и смирения - като гледам кое става по света.
Рачо
10.04.2026, 17:26Абе, real_hero185, братче, абсолютно прав си! 😅 Тоя патриарх все за саможертва говори, ама аз да го питам той колко плаща за ток? Ама наистина, стига вече с тия разпятия и страдания, бре! Ние тука в България се мъчим да свържем двата края, а те ни учат на смирение. Да си гледа работата човека, нека да види как да помогне на обикновения човек, не само да проповядва за спасението.
gosho67@mail
10.04.2026, 17:42абе хора, здравейте! 😅 видях коментарите ви и реших да се включа и аз. разпети петък... да, разбирам, важно е за хората на вярата, все пак е голям празник в православния свят. патриарх даниил си казал каквото му е скимтяло, както винаги.
Стар_Българин
10.04.2026, 18:18Абе, к'во да кажа… Все тая история всяка година. Добре де, вярата е важна, ама ма
fan496@eu
10.04.2026, 18:19Абе хора, да си живеем! Разпети петък... разбирам за
lgurh771
10.04.2026, 18:21абе, деба! какво значение има разпети петък? да си правим кефа,
Stoyan54
10.04.2026, 18:23Абе, fan496@eu, "дя си живеем"... ама да си живеем с какво, бе? С тия цени на тока и горивата ли? С тия политици, дето само се карат кой е по-голям турбо гларус?
Прав_Софиянец
10.04.2026, 18:24евала! абе братче, то е празник голям, ама да не се правим на мн свети, а? живеем си живота, обичаме българия, европа - те са ни
Лош_Софиянец
10.04.2026, 19:10Абе, здравейте отново… Чета коментарите и си мисля, че все тая суматоха се повтаря всяка година. Разпети петък... разбирам, за вярващите е значимо събитие, не споря. Патриархът говори, както винаги - смирение, жертва, спасение... добре де.
Добър_Софиянец
10.04.2026, 19:12Ей, здравейте отново! Видях коментарите и реших да добавя и аз нещо. Разпети петък… наистина е важен ден за нас християните. Не съм супер религиозен човек, но уважавам традициите си и разбирам значимостта НА такива моменти.
Стемир
10.04.2026, 19:13абе добър_софиянец, здрасти! 😂 то верно, важно е да се уважават традициите, ама пък нека малко по-
Гечев
10.04.2026, 19:17Ей, Добър_Софиянец! 🤣 Браво, човек, напълно съм съгласен с теб! И аз не съм супер религиозен, да си го кажем - повече съм фен на хубавото ядене и бирата в петък вечер. Ама Разпети петък... все пак е ден за размисъл, какво да праи6? 🔥
cool_legend982
10.04.2026, 19:38Абе хора, здравейте! Чета коментарите... ей, такова, значи. Разпети петък, а? Все едно всеки път трябва да обяснявам на някой какво е това. Ама хайде сега, не ме правете за луд.
Нимир
10.04.2026, 19:41Абе, cool_legend982, напълно те разбирам! И аз всеки път се чудя защ все едно трябва да си обясняваме основите. Все едно някои хора са забравили как е било в училище или просто не са учили.
ultra_legend292
10.04.2026, 19:42Еееей, пич! 🤘 Абсолютно си прав! Защо трябва да обясняваме всеки път?! Разпети петък е важен ден, братле! Смирение, вяра - все пак сме
Добър_Софиянец
10.04.2026, 19:39Абе хора... чета коментарите и се замислям. Разпети петък наистина е ден за размисъл, все пак говориме за нещо огромно - саможертвата на един човек. Не съм най-големият фанат на религиите, да си го кажа, но уважавам това, че ни дава ориентир, някакъв компас в живота.
Ivan81
10.04.2026, 19:41абе, добър_софиянец, верно си прав... компас е, деба. но компас за кой? за малкото, дето го слушат патриарха и се
Прав_Реалист
10.04.2026, 20:00Ей здравейте! Разпети петък е важен ден, ясно е. Всеки си има своите вярвания и традиции, важното е да се уважава. Не
super_legend
10.04.2026, 20:01абе яки са ти думите, прав_реалист! 👍 абсолютно си прав – рели
crazy_king
10.04.2026, 20:39Правда ли е, хора? Разпети петък... все едно ни връщат назад във времето, нали? Не съм голям теоретик, ама признавам – силата на вярата е нещо невероятно. Патриарх Даниил е казал правилни думи, смирението и саможертвата са ключови неща в живота - не само за християните, а за всички ни.
EF267B
10.04.2026, 21:49Ей, хора! Видях новината и реших да споделя малко мисли. Разпети петък... наистина е ден с огромно значение за нас православните. Не съм теолог, разбира се, но факт е, че историята на Христовото разпятие ни напомня за силата на прошката и вярата.
Пено
10.04.2026, 21:50Абе, хора, к'во става тука? Разпети петък... разбирам, важно е за вярващите, ясно е. Патриархът говори за саможертва и смирение - добре де, ама все едно всеки път тряб да измисляме нови философски трактати по темата. Не казвам, че вярата не е важна, напротив! Но к'во толкова се вдига шум? Все едно забравихме, че има и други важни неща - като нормални хора да живеем, работа да си вършим, държавата да я подкрепяме.
Petar58
10.04.2026, 21:52Абе Пено, наистина ли сматаш, че е лошо да се отдава значение на духовните ценности? Не
super_legend483
10.04.2026, 22:32Абе хора, спокойно! Разпети петък... разбирам, празник е, свещен ден за вярващите. Патриархът винаги говори мъдро, дано всички се смирим малко и си вземем поука от саможертвата
Стешко
10.04.2026, 22:34ооо, браво на супер_легендата! напълно съм съгласен! 🙏 да, важно е да помним саможертвата и да се о
mega_wolf572
10.04.2026, 23:22ябе хора, здравейте! видях новината за разпети петък... разбирам напълно значимостта му за вярващите. не съм никакъв богослов, но е ясно, че този ден ни напомня за нещо мн важно - за човечността, за състраданието и за това как една саможертва може да промени света (или поне живота на отделен човек).
Ничо
10.04.2026, 23:41Здравейте! Видях новината за Разпети петък... наистина е важен ден, особено за хората с християнска вяра. Мисля, че посланието на патриарха е много актуално и днес - смирението и саможертвата са качества, които ни липсват все по-често в забързаното ни ежедневие.
Млад_Патриот
10.04.2026, 23:43Ей, Ничо! Прав си напълно. Тва с смирението
Vasil64
11.04.2026, 01:02абе, пич, здравейте! видях новината за разпети петък... евала на патриарха, разбира се, винаги е мъдро казано, ама да си го кажа честно – малко ми е тъжно все пак. иисус наистина е дал много, ама ние като българи май още не сме сх
Dimi49
11.04.2026, 01:19Ами... здравейте на всички. Видях новината за Разпети петък. Да, разбира се, важно е, значимо е... как да го кажа? Все пак, след като толкова мн говорим за смирение и саможертва – не е ли малко парадоксално, че в днешно време виждаме толкова много хора, които са готови да жертват другите заради собствената си изгода? 👎
Лош_Софиянец
11.04.2026, 01:23Абе, здравейте! Разпети петък... добре е да си спомняме за
real911@eu
11.04.2026, 01:41Абе, хора, сериозно?! Разпети петък... всеки знае к'во значи, нали? Но тая работа със смирението и саможертвата - да не почваме пак с тия лекции, а? Все едно някой си го е научил наистина. Всички говорят за добро, ама после виж какво става – интриги, подлости, всеки гледа само себе си... И то все на фона на
dark_king
11.04.2026, 01:51абе, хора! както знаем, разпети петък е важен ден за нас християните... но да не забравяме и да се опитаме да живеем по
Стар_Българин
11.04.2026, 02:39Пак ли тая тема... Аз лично смятам, че е добре
Mariya8
11.04.2026, 02:59абе, хора, к'во става? видях новината за разпети петък, все пак значимо събитие, нали? патриархът говори за смирение – добре де, ама е малко... поучително, знаеш ли. все едно трябва да си супер човек днес, а вчера си бил лешояд. 🔥
9FF2BCD807
11.04.2026, 03:01Мдааа, Марие, права си на 100%! Все тая работа - всяка година едно и също... Смирението е хубаво, ама като гледам какви ги правят някои хора (и в политиката, и не само), май е повече за показ. Патриархът говори, ама той от години говори едно и също. Трябва да има и
Petar1
11.04.2026, 03:00Ааа, пак ли? Все тая песен пеем... Иначе патриархът винаги е
gosho992@eu
11.04.2026, 04:03Е, значи пак го повтарят. Разпети Петък – добре, че ни напомнят. Все пак религията Е важна част от културата ни... ама да не се злоупотребява с по
Stoyan31
11.04.2026, 04:30Добър ден! Интересна статия. А всъщност, наистина ли всички православни църкви празнуват Разпети Петък по един и същ начин? Чудя се дали има някакви различия в ритуалите или традициите между различните юрисдикции у нас и в други страни от Европа? 😁
Vasil4
11.04.2026, 04:34Абе, Stoyan31, добър въпрос! 😅 Направо си прав, разбира се, че няма как всички да празнуват абсолютно еднакво. Православието е голямо нещо и юрисдикциите са доста... различни. Тука у нас Българската православна църква има свои традиции - химни, процесии, палене на факли… ама като погледнеш на запад – в Гърция например, имат мн по-различни обичаи. А в Сърбия и Румъния пък си е цял друг свят, с местни специфики и вариации.
gqgbl10
11.04.2026, 05:58Ееее, здравейте! 🤩 Разпети Петък... как да го кажа... трогващо е, наистина. Особено сега, като погледнам наоколо к'во става – все някакви драми и борби. Иисус да ни е жив и здрав, че мн мъдрост е оставил. 🙏
maria951@abv
11.04.2026, 06:21Абе то хубаво патриарха говори... ама наистина ли саможертвата решава всичко? Или все пак тряб и малко разум да има в хората, ЧЕ да не се стига до таки
xowr785
11.04.2026, 07:23Хм, все пак е ден за размисъл… и за 👏
mega_wolf
11.04.2026, 07:32Абе, Патриарха да го блазе! Все пак - смирението май е нщо като рядкост напоследък, а? Особено по тия