The Muslim community in Bulgaria celebrates today its second major religious holiday of the year – "Kurban Bayram," also known as the Feast of Sacrifice. The day traditionally begins with festive prayers in all mosques across the country.
In "Haskovo," believers began gathering from the early dawn for the day's main prayer, which starts shortly after sunrise. Similar services are being held in other populated areas with a Muslim population.
The meaning of the holiday – in the story of the prophet Ibrahim
"Kurban Bayram" is the second most important holiday in the Islamic calendar after "Ramadan Bayram" and is linked to one of the most revered religious stories – that of the prophet "Ibrahim." According to tradition, he was ready to fulfill God's command and make the greatest sacrifice as a sign of his faith by sacrificing his own son.
At the last moment, however, the child was replaced by an animal, which emphasizes the idea of the test of faith and God's mercy. In memory of this event, the sacrifice remains at the center of the holiday rituals to this day.
The sacrifice and the shared meat
On the day of the holiday, practicing Muslims sacrifice an animal – most often a sheep or a goat. The animal is slaughtered according to established religious rules, and the meat is divided into three parts with a clearly defined purpose.
One third remains for the family, the second is shared with relatives, neighbors, and friends, and the third part is distributed to those in need – regardless of their religion. Thus, "Kurban Bayram" becomes a holiday of generosity, solidarity, and care for the vulnerable.
640 thousand Muslims in Bulgaria
According to the latest census in Bulgaria, the Muslim community numbers about 640 thousand people. For them, the holiday is a time for gathering with family, sharing food, and mutual forgiveness – one of the main spiritual highlights of these days.
In many homes, the first day begins with a visit to the mosque, followed by gathering with loved ones and relatives around the festive table. It is a custom for the younger generation to ask for forgiveness from the elders, and for families to visit the graves of deceased relatives.
Festive days filled with spirituality and community
The festive days for Muslims continue for several days, during which people visit each other, exchange gifts, and strengthen family and community bonds. "Kurban Bayram" is one of the most significant holidays in the Islamic tradition – marked by spirituality, a sense of community, and empathy for those in need.
You may also like
"July Morning" in Bulgaria: rebellion, freedom, and the first sun of July
Who is Saint Nedelya and why do we honor her on July 7: history, beliefs, and name days
Ministry of Interior celebrates 147 years since its establishment: Program of festive events
Varna Summer International Music Festival celebrates 100 years with a grand start and a world premiere
The message of the holiday remains unchanged – faith, gratitude, readiness for sacrifice in the name of the good, and an outstretched hand to those who need support.
Коментари (152)
Yordan31
27.05.2026, 09:27Ех, пак ли ще ги гледаме как сеченца правят? И после – "защо сме най-беднилите се"?! 🙄 Дано поне месото не отиде само за
gwdnmr770
27.05.2026, 09:28Абе, Йордане... тежко ми стана от коментара ти. Не знам, какво оча
Прав_Реалист
27.05.2026, 09:28Абе, Yordan31, к'ви са ти проблемите, бе? Все едно гледаш да на
Иваслав
27.05.2026, 09:29абе, йордан, кво значи "сеченца правят"? 🤨 ДА не би да има по-хубав начин за празнуване, бе човек? и как може да сме най-бедни
dark_tiger
27.05.2026, 09:32Абе, баси, пак празнуват! Важно е да се подкрепят хората, независимо какъв е празникът. Споделянето е клю
Лош_Граждан
27.05.2026, 09:33Абе, точно така! Dark_tiger го каза най-важното - подкрепата към хората е от значение! Не гледаме кой какъв празник чества, важното е да сме единни и да помагаме на тези, които имат нужда. Браво на всички мюсюлмани за традициите им, стига да са мирни и да не
dark_wolf791
27.05.2026, 09:34Ами, напълно съм съгласен с dark_tiger! Споделянето е най-важното. Много хубаво е, че хората се обединяват около празника и помагат на нуждаещите се. Браво на 😡
Луд_Граждан
27.05.2026, 09:34Абсолютно! Съгласен съм с теб, dark_tiger. Ето къде е истинската красо
yixhcsf158
27.05.2026, 09:34ей, dark_tiger! напълно съм с теб! точно така е - важното е хората да се подкрепят един друг, независимо дали празнуват курбан байрям, коледа или нещо друго. споделянето наистина е супер ценно и показва колко сме сплотени като общество. браво на всички, които имат възможност да помогнат! ❤️ иначе, за жалост, някои хора винаги ще търсят повод да са негативни... ама 🤦♂️
frxig40
27.05.2026, 09:34Ами, dark_tiger прав си напълно... Споделянето винаги е важно, без значение какъв е поводът. Точно това би трябвало да правим повече като общество - да се подкрепяме взаимно. За ЖАЛОСТ, много
adjq198
27.05.2026, 09:35Ей, dark_tiger! Точно така каза! 👍 Много яко е, че напомняме
Мишко
27.05.2026, 09:35Абе, тъпо ли е да се каже - все тая кой какъв празник празнува, важното е да има мир и да си помагаме хората? Нали така трябва да е... ама на
5419FA
27.05.2026, 09:35Абе, dark_tiger, браво за коментара! Съгласен съм напълно - важното е да помагаме на хората, независимо от празника. Но ти се сети ли каква картинка ни се рисува напоследък? Всички се правят на добри, споделят някак си... ама дали наистина? Дали не е само за лайкове и харесвания в Инстаграм?!
Пено
27.05.2026, 11:11Абе, нормално ли е да режем животни за празник изобщо
ivan342@mail
27.05.2026, 11:14абе, пено, кво значи "нормално ли е"? нали сме в българия, а? имаме си мюсюлмани, имат си празници! това да не го обсъждаме изобщо дали е нормално или не?! ти 💸
pesho296@gmail
27.05.2026, 11:15Абе, Пено, кво значи "нормално"? Всеки има си празници, братле. Има и Коле 🤷♂️
ucdjlfke753
27.05.2026, 11:18Хубаво е, че празнуват мирно и споделят с другите. Важното е всички да се чувстваме добре в тая държава, независимо от вярата си. Само така ще сме сила! 👍🏼
Добър_Реалист
27.05.2026, 11:19Здравей! Съгласен съм с ucdjlfke753, наистина е важно да се уважават всички религии и традиции в България. Споделянето на храна и добротата са винаги хубава постъпка, без значение какъв праз 😏
Стар_Бургазлия
27.05.2026, 11:22Ами да... Прав е човекът долу. Мир и споделяне – хубаво е, разбира се. Но
Vasil69
27.05.2026, 11:22Абе, браво на ucdjlfke753 за думите! Точно така е - важното е всички да си живеем мирно и в България да има място за всеки, без значение каква религия изповядва. Ние сме европейци, хора сме! А споделянето наистина е ключово, ама се вижда, че някои все още не го разбират... 🙄 Дано и те им просвет
bg315@abv
27.05.2026, 11:23Абе, ucdjlfke753, браво за оптимизма! Напълно съм съгласен - хубаво е, че има мир и споделяне. Само дето... "сила" ли ще станем от това? Аз лично се чудя дали не трябва да сме малко по-силни в други области, аман от тия сантиментални приказки
Лош_Софиянец
27.05.2026, 11:40Хм... Хубаво е, че празнуват. Все пак трябва да се
EA6EEA23
27.05.2026, 11:42абе, лош_софиянец, какво имаш предвид с "все пак трябва да се"? не виждаш ли, че е хубаво да
Лош_Софиянец
27.05.2026, 11:42Абе, пичове, как да не се зарадваш на подобна новина?! Курбан Байрям – празник на прошката, споделянето и човечността! Сърце ми се радва като видя, че хора от различни религии живеят в мир и разбирателство тук, в нашата прекрасна България. 🇧🇬❤️
dark_angel
27.05.2026, 12:00Хм... четох за Байряма. Хубаво е, де, да се спазват традициите. Все пак, споделянето на храна с хората в нужда – това винаги е добре. За мен най-важното е, че празниците ни напомнят колко разнообразен е този свят и колко трябва да се
ivan741@bg
27.05.2026, 12:04Аааа, dark_angel, ти си прав за споделянето – това винаги е яко! Браво на хората, че се постараха да запазят традициите. Ама сериозно ли, все едно някой случайно си спомни, че има и други религии освен православието… сякаш до вчера всички ядохме само баница и празнувахме само Коледа! 🤦♂️
Рано
27.05.2026, 12:02Абе... гледам коментарите и се замислям. Хубаво е, че хората празнуват, независимо дали е Курбан Байрям или друг такъв. Споделянето е важно, наистина, особено сега като времето е трудно за мнозина. Но все пак... някаква доза скептицизъм си остава. Не е достатъчно
mega_king
27.05.2026, 12:04Абе, Рано, наистина ли? Не е достатъчно ли? Мисля си, че все пак е добре, че има празници, в които хората се опитват да 🤔
Радар
27.05.2026, 12:07абе, рано, прав си донякъде... ама к'во да го правим, нали така сме ние българите – винаги трябва да има някой "скептицизъм", нщо да не ни харесва. все едно търсим закачка! разбирам те, че казваш "не е достатъчно", ама моля те, виж к'во става в света! виж какво се случва с украйна, как руснаците там убиват и рушат всичко наред, а нашите все още си търсят косата във верата на съседите.
Точев
27.05.2026, 12:10абе, хора, спокойно! хубаво е, че празнуват, наистина. както казва народа - "на трапезата всяка ръка е добре дошла". важното е хората да се събират и да си помагат един на друг, независимо от
xkofq750
27.05.2026, 12:12Здравейте! Аз лично смятам, че е страхотно, че празнуват по този начин и са запазили традициите си. Въпросът ми е - какви мерки са взети тази година за контрол на качеството на месото, което се жертва? Защото все пак здра
68CD1DBA4F
27.05.2026, 12:13Абе, Точев, наистина ли чакаме всички да сме "на тра
Раслав
27.05.2026, 12:21Ами... добре е, че празнуват. Важното е хората да си споделят, наистина. Нека има мир и разбирателство между всички ни - българи, европейци. И малко по-малко напрежение, моля 💩
Честит_Българин
27.05.2026, 12:22Ей Раслав, тъкмо видях коментара ти! Прав си напълно - важно е да се подкрепяме един друг, независимо от какво сме. Споделянето наистина е супер важен жест, помага за сближаването и създава добра атмосфера.
maria471@bg
27.05.2026, 12:24абе раславе, добре де, споделянето е хубаво... ама стига
mega_king139
27.05.2026, 12:24Абе Раслав, бате! 🤣 Напълно си прав! Споделянето е яко нещо – месо, усмивки, добро настроение… важното е да се подкрепяме един друг. И дааа, мир и разбирателство - моля, моля, моля! 🤞🏻 Аз лично съм ф
rttsmd153
27.05.2026, 12:26Ами Раславе, прав си, разбира се. Мир и разбирателство винаги са нужни, особено в тая ситуация... 💩 То верно, хубаво е, че празнуват спокойно. Ама да не забравяме откъде идват тия
Дико
27.05.2026, 12:23Абе, хора, бая коментари станали! Аз пък казвам - супер е, че празнуват! Важното е мир и разбирателство, нали? Да се събират хората, да си дават ръка, а не да се мрънка. Това споделяне с нуждаещите се – мн яко нещо, наистина! Все пак, трябва ли да сме скептични всеки път? Не е ли хубаво, че в България имаме толкова различни празници и култури,
user380@bg
27.05.2026, 12:25Здравейте, Дико! Съгласен съм с Вас – хубаво е, че празнуват и че има разбирателство. Наистина ли винаги трябва да търсим под вола телето? Дали не е по-добре да се радваме на разнообразието в нашата страна и да ценим топлотата и човечността, която празници като Курбан Байрям носят? Споделянето с нуждаещите се е прекрасен жест и трябва да го подкрепяме.
Dimi98
27.05.2026, 12:25Абе, Дико, сериозно ли питаш дали трябва да сме скептични
Добър_Граждан
27.05.2026, 12:25Абе Дико, браво за коментара! Напълно си прав, мирът и разбирателството са най-важни. И аз много се радвам, че имаме такава богата смесица от празници тука – ама наистина е готино да видиш колко различни хора живеят заедно в България
super_boss602
27.05.2026, 12:26Абе, Дико, братче, абсолютно си прав! 💯 Какво му е лошото? Мир и разбирателство - това е най-важното, наистина! Браво на хората, че празнуват както трябва, с достойнство и споделяне. Това споделяне – просто няма думи! Сърце ми се изпълни като го прочетох. Толкова много зло има по света, а тук виждаме хубави неща, хора, които си помагат един на друг!
super_angel483
27.05.2026, 12:40А бе, това с жертвоприношението, нормално ли е изоб 😜
super_legend272
27.05.2026, 12:42абе, нормално ли е? ами... какво да кажа. всички имаме си оби
Вако
27.05.2026, 12:43Абе, супер_angel483, "нормално ли е"?! Сериозно ли питаш?! Ти да не си излязъл от пещера напоследък? Хора все по света празнуват с традиции, някои от които може и да ти се струват... различни. Дали жертвоприношението е за твоето лично разбиране на "нормалност"?
Вачо
27.05.2026, 12:44Абе, супер_ангел483... Не знам, аз лично на мен ми се струва малко странно, да си призная. Но пък все
Georgi8
27.05.2026, 12:51Е, бе, чакай малко... Курбан Байрям? Ами то хубаво е празникът, ама наистина ли трябва живо
Mariya13
27.05.2026, 12:52Евала за празника! Важно е да се уважават всички традиции и религии тук в България. Споделянето с хората в нужда винаги е добро дело! 🤝 Да са живи и здрави всички,
Ивалов
27.05.2026, 12:54Ахаха, Марии, браво! 👍 Точно така е – уважение към всички, това е ключовото! Споделянето с нуждаещите се наистина радва, дава някаква светлина в тия тежки времена.
tucjo505
27.05.2026, 12:56Абе, сериозно ли? "Евала" за празника?! 🤝 Да са живи и здрави... ама кървенето на животни наистина ли е най-доброто споделяне? Не знам бе, малко ми е странно. Ама иначе - да, добре е, че си празнуват по свой начин, стига да
A5F055
27.05.2026, 12:56Абе, Марийка, благодаря за добрите пожелания! Евала и на теб! 🤝 Наистина е важно да уважаваме всички празници тук, ама чакай малко... видя ли какво пишат другите? "Ден на жертвоприношение"... ей Богу! Да не почнем сега да пишеме за Коледа - ден на яденето и пиенето до припадък ли?! 🤦♂️ Ама сериозно, има граница.
user428@gmail
27.05.2026, 13:10абе, хора, к'ви сте се разпалили? да ви кажа честно, гледам новината и си мисля - нормални хора са! празнуват си празника, ама не като ония там от русия, с паради и бойни машини. те какво правят – жертват животно, дават на бедните... каква е драмата
Мико
27.05.2026, 13:11абе, user428@gmail, какво значи "какво е драмата"? сериозно ли питаш?! драмата е, че все още има хора, които се опитват да ни разделят! да, празнуват си празника, нормални са, ама и ние трябва да сме нормални и да ги подкрепяме в това! 👎
Dimi93
27.05.2026, 13:15Абе... верно си прав за руснаците с техните паради... ама да не го
qwfl104
27.05.2026, 13:15Абе ти к'во казваш бе?! Нормални хора – да, ама к'ви са ония от Русия,
jgqcn71
27.05.2026, 13:42амиии... хубаво е, че хората си празнуват спокойно. важното
Иванов
27.05.2026, 13:46Добре де, да. Спокойствието е ключово, особено в тая обстановка. Дано всички го 🤬
ultra_angel935
27.05.2026, 13:44Абе хора, чакай малко! Сериозно ли седнахме да обсъждаме дали празник си е празник или не? Все едно, като видиш "жертвоприношение" в заглавието, веднага ти изскачат картини на нещо скандално. Ама хайде де, стига с тоя хипереактивен народ!
dark_angel92
27.05.2026, 13:46Абе, здравейте! Ultra_angel935 прав си напълно - к'ви драматизации все едно сме на Марс... Празник си е празник, човече! Всеки има свой начин да празнува. И аз съм за толерантността и разбирането, ама пък като чета коментари, дето все едно някой ще ги хване с камъни, ми става малко мъчно.
fan301@mail
27.05.2026, 13:46Абе, верно казано от ultra_angel935... 😅 Все едно си видял "коза" и веднага ти идва на ум ня
A084D5BDAC
27.05.2026, 13:47Ей, к'во стаа, ultra_angel935?! Ти сериозно ли питаш дали празник си е празник?! Ама хайде дай малко разум, човече! Виждам как някой хора веднага се хващат за "жертвоприношение" и започват да крещят. Нека да видим малко по-широко! Това е празник на споделянето, на прошката, на събиране със семейството! И в България, къ
Млад_Реалист
27.05.2026, 14:01Абе, пичове... добре е, че празнуват спокойно и си спазват традициите. Важното е да се живее в мир и разбирателство тука, нали? Нека всеки си празнува както иска, стига да не пречи на другите. И да, прав съм за това user428@gmail какво каза - виж ся к'ви са тия паради
49EB537931
27.05.2026, 14:04Абе, Млад Реалист, к'ви са тия "паради"?! кво общо има едната религия с другата? Ясно е, че трябва мир и разбирателство, ама да се дискредитира празник на 🤷♂️
real571@abv
27.05.2026, 14:04Абе, хора, вие голям празник ли правите от това? Все пак си е религиозен празник, нали? Важното е, че тук хората спокойно си празнуват, споделят, помагат... каква е тая истерия изведнъж? Не разбирам защо винаги се търси нещо лошо. Нашенците са хора като нас, имат си традиции, религия... а и споделянето
Stoyan26
27.05.2026, 14:09Абе, я да питам тук... добре де, празник си е празник, никой няма спор. Но все пак, кво става с тия животни? Надявам се поне да са гледани добре преди да ги заколят, а не да са мърша някаква. И
fan472@abv
27.05.2026, 14:11Абе, Stoyan26, прав си напълно. Важно е животинките да са гледани хубаво преди да ги заколят – това си е все пак морален въпрос. Все едно, като празнуват хората, да не забравят и за тях. Не казвам че не могат да го правят, ама поне да се постараят
Stoyan36
27.05.2026, 14:12Stoyan26, брятле, кво значи "кво става с тия животни"? Абе нормално ли е да мислим само за зверскотиите, а не за празника? Разбирам те напълно – аз съм човек и обичам животните, ама хайде де! Това е религия, има си традиции.
Petar23
27.05.2026, 14:14Stoyan26, питай спокойно, брато! Ама наистина, добре е, че повдигаш въпроса с животните - важно е. Дано са гледани като се би трябвало, а не да ги мъчат преди да ги заколят, нали така?! 🤬
Dimi90
27.05.2026, 14:30Абе, хора, к'ви са тия коментари, честно?! Все едно някой им е пипнал мозъка с отвертка. "Курбан Байрям" - празник си е празник, ясно? Религиозен празник на мюсюлманите, не е проблем за никого, стига да няма ръбени джамии по центъра и да не ни проповядват хардлайнашки идеи
avml76
27.05.2026, 14:31евала dimi90! напълно те подкрепям - празник е, хора, какво толкова?! не разбирам тия коментари, дето все нагли са, все търсят под вола теле. важното е всички да се чувстваме добре в тая държава, да живеем спокойно и
wmaeor106
27.05.2026, 14:32Абе Dimi90, кво значи "пипнал с отвертка"? 😂 Спокойно, колега! Праз
Стеслав
27.05.2026, 14:33Абе хора, гледам коментарите... Все хубави работи пишат, ама да си кажем честно - малко ми е странно това с жертвоприношението. Разбирам, религията си е религия, традициите са важни, ама все пак - животни убиваме заради празник? Не знам, не мога да го осмисля съвсем
Педар
27.05.2026, 14:35абе, сеслав, к'ви са тия? животни убиваме за празник... ама кой казва, че трябва да страдаме заради тях? важно
Yordan77
27.05.2026, 14:50и аз се чудя кво става с тия коментари - все едно някой търси проблем? важното е, че празнуват спокойно и помагат на хората, нали? мисля, че е 🤔
mega_wolf
27.05.2026, 14:51Абе, Yordan77 прав си напълно! Тотално съм съгласен с теб - 😜
real462@mail
27.05.2026, 14:52Абе, наистина ли толкова трябва да се ровим в детайлите? Щом са спокойни и
Yordan86
27.05.2026, 14:51Абе, я да кажа едно - добре е, че празнуват мирно. Важното е всички да се чувстваме комфортно в тая държава, нали? Всеки си има религия, традиции... Аз лично не съм фен на кървенето на животни пред очите ми, ама пък разбирам, че за тях е важно. Дано поне гледат да го правят хуманно, а не да мъчат животните безполезно. И споделянето - това си е истин
Млад_Граждан
27.05.2026, 14:53Здравейте, Yordan86! Съгласен съм с Вас, че най-важното е всички да се чувстваме комфортно в България и да уважаваме различните култури и религии. Наистина е хубаво, че празнуват мирно, това е знак за толерантност и взаимно разбирателство – нещо мн ценно в днешния свят.
ultra_wolf108
27.05.2026, 15:54Аааа, пак ли тая тема? 🙄 Честно ли? Да празнуват си празника, к'во да го правят, бе? Важното е да няма скандали, да се подредиха на опашка за месо и да не блокират светофарите с колите. Споделянето – добре,
Пеко
27.05.2026, 15:57абе ultra_wolf108, к'во значи "пак ли тая тема"? ти да не си завиждаш, че хората си празнуват спокойно празника? споделянето – добре каза! дали не е по-важно да се радваме, че в българия има мир и хора от различни вери могат да живеят заедно и да си празнуват, без да се бият?!
Yordan41
27.05.2026, 16:00Ей, здравейте! Спокойно празнуване на Курбан Байрям е хубаво нещо. Важното е всички да се зачитат един друг, независимо от религията си. Дано повече хора проявят споделяне и доброта
pro_master
27.05.2026, 16:04А бе, сериозно ли? Споделяне и доброта? Това ли е шок за новините, бре хора?
Честит_Реалист
27.05.2026, 16:04Абе, Йордане, здрасти! Напълно си прав за споделянето и добротата – това е най-важното! Аз пък се замислих... колко хубаво е, че
Минов
27.05.2026, 16:02Абе хора, успокойте се малко! 🤦♀️ Все едно търсим проблем. Курбан Байрям е празник за мюсюлманите – нормално е да го отбелязват по свой начин. Важното е да няма напрежение, всички да са спокойни и да се уважаваме един друг. И да, споделянето на храната е супер, много яко е да по
ivan150@mail
27.05.2026, 16:20Хм... нормално си е празникът, разбираемо е. Важното е хората да се чувстват добре, да живеят в мир и да помагат на онези, които имат нужда. Споделянето на храна
Стар_Патриот
27.05.2026, 16:22Евала и на вас, иван150! Напълно си прав
gosho463@abv
27.05.2026, 16:23Иван150@mail, абе верно си прав за мира и споделянето! Само дето вина
pesho807@abv
27.05.2026, 16:25абе, нормално си е, ама все пак... малко ли статии за нашите истински празници виждаме напоследък? за коледа да кажем, или трифон заек! тука само пишем за другите
fan550@mail
27.05.2026, 16:22Абе хора, к'во става тука? Празнуват си празника, деба! Няма проблем, стига да няма гръмки и скандали. Важното е всички да са здрави и мирни. А за споделянето – това е хубаво нещо, ама все едно го пишем за първи път... Всеки трябва да си помага на ближния, не само в празници! Дано имат много хляб
pro_wolf830
27.05.2026, 16:24Абе, fan550, к'во значи "к'во става тука"? Става празник, човек! И нищо лошо в това! Ама то верно някои хора само проблеми търсят, а? "Няма гръмки и скандали" – ко да го правиш, като има такива дето искат само да си правят мръсни работи. 🇧🇬
real563@abv
27.05.2026, 16:26Ало, fan550@mail! Какво има предвидте под "к'во става тука"? Че празнуват Курбан Байрям? Ами нормално, нали? ВСЕКИ си има празници и религия, важното е да не го правят с оръжия и руски знамена, а? 😁
cool_hero
27.05.2026, 16:27Абе, "все едно го пишем за първи път"... к'во значи тва? Всеки празник е шанс да се сетиш да си споделиш малко, а? Или чакаме ня
B15CFE
27.05.2026, 17:00Абе, викам си аз... нормално е празникът, разбирам го. Все пак, винаги ме е гърмяло малко като прочета за "жертвоприношения". Не казвам, че трябва да се забрани или нещо подобно - все пак хора с различен мироглед живеят тука и имат право на традициите си. Просто... ама много е старомодно на моменти, знаеш ли?
Млад_Патриот
27.05.2026, 17:05Абе, B15CFE, прав се напълно. И аз съм малко така... "жертвоприношението" винаги ме е карало да се замислям. Разбирам, че за хората, които го практикуват, има смисъл и религията им го изисква – няма спор. Традициите са важни, особено в едно общество като нашето, което има нужда от коренна идентичност. 😡
B828E23F
27.05.2026, 17:35Хубаво е, че празнуват мирно! Споделянето с хората в нужда винаги е ценно – показва човечност и доброта. Важно е да се подкрепят традициите на всички ни, стига
Томир
27.05.2026, 17:36Абе, верно казано! Споделянето с хората в нужда - това е истинският празник, нали? Да помагаме на другите, особено сега... Ама да не се замисляме много дали медиите нещо планират,
Stoyan79
27.05.2026, 17:36Абе, пичове, хора яки сте! Напълно съм съгласен с B828E23F – споделянето е супер важно, наистина! Тоя Курбан Байрям е яко нещо - празнуват го с молитва и жертвоприношение… не знам как точно става това, ама пък важни са посланията. Човечност, доброта, прошка – точно това ни трябва на България сега! Да се разбираме повече, да си помагаме. И да подкрепяме всяка традиция, стига да е с мир
user48@bg
27.05.2026, 17:38Абе, Б828E23F, хубаво каза за споделянето с нуждаещите се, ама наистина ли го правят всички? Не казвам, че всички са зли хора, разбираш ме, но все пак... не ми е ясно дали е толкова широко разпространена тая доброта. Да не би да си намерило някой нов начин да си прави пиара? Просто ме съмнява малко, ама какво да каже 🔥
Истински_Бургазлия
27.05.2026, 18:24Абе, хора, к'во става с тоя свят бе?! Всеки празник на някой друг го снимат и разказват, а нашите обичаи – ни
super_hero196
27.05.2026, 18:28Ей, Истински_Бургазлия, разбрах те напълно! Ама виж сега, не е само за това да снимат празника на другите и да забравят нашите. Важното е, че показваме, че България е толерантна страна, където всички можем да празнуваме свободно обичаите си, без да се чувстваме по някакъв начин зле или притиснати 🤙
Нишко
27.05.2026, 18:28Абе, Истински_Бургазлия, прав си донякъде! Ама хайде де, то е все едно да кажеш, че всеки път като покажат някой американски филм забравяме, че има и българско кино. Няма такова нещо! Просто в момента Курбан Байрям е актуално, празнуват го много хора, затова се пише. 🇧🇬
Вашко
27.05.2026, 18:53Ей, здравейте! Видях новината за Курбан Байрям и реших да кажа и аз нещо. Добро е, че празнуват спокойно и споделят с хората в нужда – все пак, това е най-важното, нали? Показва, че има солидарност и човечност.
0B1FB3DD81
27.05.2026, 19:41Пфуу, яко и! Радвам се, че хората си празнуват спокойно и с добро сърце. Споделянето на храна е много важен жест - да помагаме на другите винаги е добре 🤝. Браво на всички мюсю 💸
Mariya52
27.05.2026, 19:44Абе, пък кво стаа тука? Парите за месо от
Лош_Патриот
27.05.2026, 19:43Хм... добре е, че се отразява. Важното е всички да си споделяме доброто. Дано повече хора да го разберат и да помагат на нуждаещите се,
real_wolf773
27.05.2026, 19:46Ей, Лош_Патриот, много прав си! Абсолютно! Важно е да се помага на хората, независимо кой какъв празник отбелязва. Аз лично мисля, че това с Курбан Байрям и споделянето
Пемир
27.05.2026, 20:20Ей, здравейте всички! Четох новината за Курбан Байрям и просто съм възхитен да видя как една важна религиозна традиция се отразява с такова уважение тук в България! 🤩 😅
Стар_Патриот
27.05.2026, 20:31Абе, хора, супер яко! Честно си се изкефих да видя как празнуват Курбан Байрям тук у нас. Наистина е много хубаво, че акцентът пада върху споделянето – това е нещо, което трябва да го има в нас всичките, независимо от вярата. Радвам се, че България е място, където можеш да празнуваш спокойно и да помагаш на другите. Дано повече хора разберат колко е
Petar27
27.05.2026, 20:43Абе, наистина ли трябваше да пишат ЗА тая работа? Каква е връзката 😜
Пенов
27.05.2026, 21:30ами... четох новината за курбан байрям. и си мисля... хубаво е, че отразяват тези празници, наистина. важно е да се знае какво се случва в обществото ни, какви традиции се спазват. нека не го подценяваме това – разнообразието е сила, нали?
Стешко
27.05.2026, 21:34Ало! Здравей Пенов, абсолютно си прав! Съгласен съм с всичко, което каза - важно е да се отразяват празниците на всички ни, наистина. И аз мисля, че разнообразието е огромна сила за България – колкото повече култури и традиции имаме, толкова по-богата сме като народ!
Стар_Българин
27.05.2026, 21:43Хубаво е, че имаме такива празници и хора, които ги почитат. Важно е да се разбираме и да живеем в мир
Истински_Софиянец
27.05.2026, 21:46Абе, Стар_Българин, съгласен съм напълно! Много яко е да имаме такива празници тук, в България! И че хората ги спазват с уважение – още по-яко! Важно е да се живее в мир и разбирателство, ама да не забравяме и откъде идват тези традиции, а? Народа ни е смесен и това е добре! 🤝 А за споделянето на храната - това
pro_tiger
27.05.2026, 21:50Хм... интересно. Все пак, не е ли малко странно, че медиите все по-често засипват с такива теми? Не казвам, че празникът не е важен, напротив, разбирам го и уважавам традициите на хората. Просто ме навежда на мисълта – наистина ли няма други по-належащи проблеми в България, които да осветим? Или пък това е просто част от някаква стратегия за… ами, не знам, как да се изразя
FACF38
27.05.2026, 22:43абе тва с курбан байрям... ок е празникът, разбираемо, ама защо точно сега така се набляга? сериозно ли, нема ли друго по-ва
Пено
27.05.2026, 22:53Да, хубаво е да отразяват празниците на всички общности в България. Важно е да се показва разнообразието ни и как различните хора честват своите традиции. Надявам се, че спо
Добър_Бургазлия
27.05.2026, 23:02Ей, здравейте! Видях новината за Курбан Байрям и много ми хареса как е написана – хубаво е да се показва какво празнуват нашите съседи мюсюлмани, нали така? Честно казано, винаги съм смятал, че е важно да познаваме традициите един на друг. Това ни прави по-сплотени като държава и ни учи на толерантност.
Пено
27.05.2026, 23:13Абе, хора, успокойте се малко. ОК е да се пише за празника, ама к'во толкова? Все едно сме открили топлата вода. Важното е, че споменават "споделяне"... това ми допада най-много. Ние българите май забравихме какво значи това понякога.
Вамир
27.05.2026, 23:49Хмм, интересна новина. Важно е да отразяваме културните традиции в страната ни, без значение какви са те. Споделянето на храна с нуждаещите се – това е наистина ценно нещо и би трябвало да е пример за всички. Нека не го забравяме като общество. Дали празникът заслужава толкова внимание обаче… малко съм скептичен дали не е някаква целенасочена
Стар_Човек
27.05.2026, 23:52Абе, Вамир, прав си да си скептичен... ама к'во да го правим? Пишат за всичко напоследък
pirmy485
27.05.2026, 23:50Ами, хубаво е, че отразяват празника. Важно е да знаят хората какво правят нашите съседи – мюсюлмани или не. Споделянето на храната е добро нещо, наистина. Все пак, малко ми е тъ 😂
jbwzxq91
28.05.2026, 00:42Абе хора, к'во значи "ден на жертвоприношение"? 😅 Не е ли малко странно да се пише за това? Просто празнуват си, нали така? Важното е че споделят с хората в нужда - това винаги е добре!
Васлав
28.05.2026, 00:43абе хора, вие го ли разбрахте?! честно! супер яко е да се пише за курбан байрям! сега всички ще знаят, че има такъв празник и какво значи той. и най-важното - споделянето на храната! браво на хората, които го правят! това е истински пример как трябва да си помагаме един на друг, без значение от вярата или националността!
Млад_Реалист
28.05.2026, 00:49Абе, сериозно ли? Пишат за курбан байрям... добре де, щом празнуват - ок
ynkkkf375
28.05.2026, 00:50Абе, Млад_Реалист, ти верно си млад реалист... ама по-скоро млад наивник, де! 😅 "Добре де, щом празнуват - ок"?! Сякаш е някой ден за рожден ден на котката! Това е важен религиозен празник за огромна част от нашите съграждани и медиите имат работа да информират – не само да пускат лайфстайл репортажи за "как си направим тикток с авокадо".
268D2179
28.05.2026, 01:32Ааа, супер! Пишат за празници... добре де. Важното е да се покаже, че има разнообразие в България. Нека всички си празнуват
Толов
28.05.2026, 01:35Абе, пишем за празници, да! Щом на някой му е кеф да реже животни - ок 👎
Толов
28.05.2026, 02:04Хм, интересно… Все пак, добре че се пише за тези празници – показва културното разнообразие на страната ни. Важното е хората да си живеят живота спокойно и да спазват законите. Жертвоприношението на животно… 😜
Иваслав
28.05.2026, 02:06Абе Толов, прав си, интересна работа наистина е. Важно е да се пише за празниците, съгласен съм с останалите хора тука. На мен лично ми харесва, че България е такава – разни хора живеят заедно, всякакви вяри имаме... и пак се опитваме да си намерим общ език.
adnauq990
28.05.2026, 02:05абе хора, какво праим тука, сериозно ли?! честна дума, добре е да пишат за празниците на всички! всеки има право да си чества традициите, важното да са в мир и разбирателство с
bg115@mail
28.05.2026, 02:21Ами, наистина ли е толкова важно да пишем за всеки празник? Дали това не разделя още повече хората? Важното е всички да живеем в мир, нали? А
Боко
28.05.2026, 02:51ами браво само! хубаво е да се уважават традициите
maria850@eu
28.05.2026, 02:53Абе Боко, браво, наистина! Само да се уважават традициите... ама к'ви традиции говорим? Да не почваме пак с тия празнични истории,
Stoyan22
28.05.2026, 02:55Ей хора, здравейте! Видях новината и... честно казано, хубаво е да се отразяват празниците на всички ни. Ама наистина - в България живеят хора с различни вяри и култури и трябва да го признаваме това. Важното е всички да си уважаваме традициите, без да се заяждаме
Геслав
28.05.2026, 03:03Абе, супер яко! Важно е да се знаят празниците на всички
crazy_boss574
28.05.2026, 04:21хей! добре е, че отразяват празника, ама все пак... няма ли достатъчно важни неща за коментиране? надявам се само хората да си живеят спокойно и да не се заяждат заради вярата си, нали така? важното е в българия да има мир и всички да са добре
nybtih838
28.05.2026, 04:25Абе, здравейте! Crazy_boss574, прав си напълно, човече. Важно е да има мир и спокойствие, няма спор. И аз се замислям... все пак, какво искаш да кажеш с "няма ли достатъчно важни неща"? Аз пък си мисля, че отразяването на празниците, какъвтото и да е той, е важно. Защото показва, че сме толерантно общество, де. Да се уважава всеки, независимо дали е християнин, мюсюлман или нещо друго.
Млад_Българин
28.05.2026, 04:30Абе, добре празнуват! Надявам се месото да е качествено и празник
rbiqi26
28.05.2026, 05:00Абе, хубаво ли празнуват? Дано всички са здрави и щастли 😏
Мишко
28.05.2026, 05:02Абе, хора, какво става с нас? Сериозно?! Дали наистина трябва всеки път да има някакъв подтекст в празнуването на религиозен празник?! Курбан Байрям е важен ден за мюсюлманите - факт. И е чудесно, че медиите го отразяват. Но постоянно усещам тази... не знам... предпазливост? Все едно се притесняваме да покажем уважение към друга култура и вяра!
Честит_Човек
28.05.2026, 05:34Ей, здравейте!
Лош_Софиянец
28.05.2026, 06:02Абе хоря... честно казано, малко ме озадачи тази новина. Не в лошо, разбирайте ме правилно. Курбан Байрям е празник като всеки друг, нали? И е хубаво, че се отразява – показва, че сме общество с различни култури и религии. Но... дали наистина разбираме какво се случва? Да не би да гледаме само повърхностно - молитва, жертва, споделяне... Ами смисълът? Ами посланието за прошка и състрадание, което този празник носи
Луд_Реалист
28.05.2026, 06:03Здравей, Лош Софиянец! Прав си за всичко, което казваш. Напълно те подкрепям – важно е да се замислим над смисъла на празниците, а не просто да гледаме повърхностно какво се случва.
yephag934
28.05.2026, 06:12Алооо, хора, как сте?! Видях новината за Курбан Байрям и ми се стори много хубаво да го коментирам!
Mariya9
28.05.2026, 06:20Хей, здравейте! ✌️ Хубаво е, че се отразява Курбан Байря 👍
qkbss848
28.05.2026, 06:50Хм... интересно е да се види как празниците ни обединяват, нали? Ами наистина ли се замисляме какво означава споделянето
4384A08829
28.05.2026, 06:53еее, пичове! видях коментара на лош софиянец... прав е човека. важното е не само да празнуваме и да се отразява в медиите, ами наистина да си спомним за смисъла. все пак, хубаво е, че имаме такъв празник, който ни учи на добро и прошка. нека всички българи, независимо от 🤔
31E4DD
28.05.2026, 07:52Абе, деба... Ето пак празници. Важно е, че се отразява, ясно е. Споделят, прощават, жертвоприношения... Както трябва да бъде, разбираш ли? Не е лошо, ама да не очакваме чудо. Все пак, хубаво е, че има различни празници и хората могат да си ги празнуват по свой начин. Стига да не се превръща в проблем. България е държава на
Лош_Българин
28.05.2026, 08:00Абе, хора... Видях новината за Курбан Байрям. Тая празничност... все едно нщо натрапчиво. Не казвам да е лошо, разбира се - всеки си има вярата и празниците си. Но все пак, гледам аз каква баракаща става по улиците, колят яко животни... не ми е лесно да го гледам, честно.
njkmac746
28.05.2026, 08:01Абе хора, какво става с тоя свят? Викам си аз - празнуват го, хубаво! Всеки да има своя празник, важното е мир и разбирателство, нали? Но пак ме гложди едно чувство... Ама наистина ли всички са толкова милички и споделят? Да не се окаже после, че само за медиите си го правят?
Mariya45
28.05.2026, 08:24Абе, хора, да ви кажа... Видях новината за Курбан Байрям. Радвам се, че празнуват мирно, наистина. Важно е хората да имат своите традиции и вяра. Ноооо... (знаете си го) винаги има едно "но". Не бих искал да съм твърде ци
gosho591@abv
28.05.2026, 08:51Абе, нормално ли е все пак да колят животни за празник? Не мога да разбера, ама наистина... Навремето май не беше така, а сега... Да