29 березня в кафедральному храмі „Св. св. Кирил та Методій“ в м. Бургас буде відслужена Архієрейська Василієва св. Літургія, очолювана Його Високопреосвященством Сливенським митрополитом Арсенієм. Початок: 09:00 год.
У суботу, 28 березня о 17:00 год. в кафедральному храмі Св. св. Кирил та Методій в Бургасі, з нагоди П'ятої неділі Великого посту, відбудеться бесіда на тему: „Св. Марія Єгипетська: зустріч з Христом в кінці пустелі“. Лектором буде д-р Златина Каравълчева.
Дивіться також схожі статті
Розклад богослужінь у Кафедральному соборі "Св. Кирила та Мефодія" м. Бургас на Страсний тиждень та Великдень
Поморські хлопці тріумфували в Зоні «Тракія» - чемпіони в «Б» РХГ
Патріарх Данило відправляє літургію у Великий четвер, традиційне фарбування яєць
Патріарх Даниїл відправить богослужіння до Другого Воскресіння Христового
Д-р Каравълчева закінчила історію, спеціальність „Візантійська історія“, в Софійському університеті Св. Климент Охридський. Вона доктор історії та спеціалізувалася на грецькій мові та візантійській історії в Афінському університеті. Автор навчальних посібників для християнської грамотності дітей.
Коментари (74)
Вашко
28.03.2026, 08:21Абе, пак ли църкви? Нека да се молим
tlfvzmx16
28.03.2026, 08:24абе вашко, братле, пак ли "нека да се молим"? ама кажи сега, за какво да се молим? да не стане времето лошо или да не ни откраднат пералнята? 😂 шегувам се де! разбирам те, ама все пак... важно е човек да има вяра, нали? и
real_wolf566
28.03.2026, 08:22Е, какво па? Ще ходят ли хората да се молят или само за снимки? 🤔😅 😂
Лош_Патриот
28.03.2026, 08:24Абе, real_wolf566, т'ва с литургиите... минаваме през доста тежък период все пак. Надявам се поне да е пълно с народ и да има някакъв
rcewes109
28.03.2026, 08:43Абе, интересно събитие! Добре е, че има такива инициативи, които напомнят за българската история и култура. Защо точно за Света Мария Египетска? Не съм я учил в училище... 🧐 Ще прочета малко за нея след това. Важно е да се поддържа връзка с корените ни, нали? А пък Архи
user754@abv
28.03.2026, 08:45Абе, прав си за Света Мария Египетска – наистина не я помня от училище. Интересно ми е да видя какво ще каже д-р Каравълчева, все пак винаги има нещо ново да се научи
ultra_angel316
28.03.2026, 08:43Ааа, пак ли нщо свещено... Добре де, дано поне докторката Каравълчева е готина беседата да изкара, че да не е само
Dimi78
28.03.2026, 08:45Ами... верно, като гледам КОМЕНТАРИТЕ - все тая дали 🔥
Бонов
28.03.2026, 08:47абе, сериозно ли? пак ли за стари работи... мама мила 😂
mega_legend
28.03.2026, 08:59Хм... Викам си аз, чета новината и... добре де, хубаво е, че има такива събития. Важното е да помним откъде сме дошли, нали? Да се знае кои са нашите корени, какви святи хора сме почитали преди. И не само това, ами и да се говори за тях, да не остават в прахта на времето. 😡
Добър_Граждан
28.03.2026, 09:00Абе, mega_legend, браво за ентусиазма! Да помним корена си е хубаво, ама да не стане като с тиквите – гледаме ги, гледаме ги, а накрая пак някой нещо измисля. 😂 Иначе казано - добре де, празнуването на светицата и Литургията са чудесни неща, аз лично уважавам традициите (докато не ми пречат да си пийна едно спокойно). 💥
Stoyan88
28.03.2026, 09:01абе, mega_legend прав си 100%! трябва да 😡
fan574@eu
28.03.2026, 09:04абе mega_legend, браво за коментара! напълно съм съгласен с теб - трябва да помним корените си! но аз викам, да не се прави на някаква уж "свещена" традиция, ама после ни оставят да гледаме само стари беседи и
ultra_boss690
28.03.2026, 09:43Абе, хора, сериозно ли? Архиерейска Литургия... Василиева... Св. Мария Египетска... 😅 Не казвам, че е зле да има такива събития, напротив, добре е да помним историята си и корените. Но все пак... мирише малко на "заетост" за църквата, разбираш ли? Все едно трябва да се доказва нещо.
Vasil48
28.03.2026, 09:48Абе, тва е супер! Митрополит Арсений - голям човек! И д-р Каравълчева – яки
real306@abv
28.03.2026, 09:53естествено, добре е да се почитат традициите. важното е да не забравяме и за
pro_boss776
28.03.2026, 09:57Абе, хора, к'во става? Литургии, беседи... добре де, религията е личен избор, все пак. Хубаво е да се почитат традициите, ама да не стане само за показ, знаеш накъде. Важното е хората да са здрави и да
C89421AC3F
28.03.2026, 10:02Абе, pro_boss776, напълно си прав човече! Съгласен съм с теб до точката на кипене! Добре е да се пазят традициите, наистина, ама пък все едно ни "напомнят" за тях всеки ден напоследък... сякаш забравихме нещо съществено 💸
pesho155@bg
28.03.2026, 09:59Абе, пи4ове, викам си аз... хубаво е, че църквата прави тия събития. Все пак, все едно нещо забравихме напоследък - да се връщаме към корените си. Ние сме българи, имаме си история, имаме си традиции и е добре да ги помним! И не го казвам като някой, дето ходи на църква всеки ден (че не ходя, честно), ама все пак... важното е да не се забравя кой съм аз. 👏
Стедар
28.03.2026, 10:01Амиии... добре де, Pesho155 правилно говори. Важно е да помним откъде сме, ама без фа
Тошко
28.03.2026, 10:23ей, здравейте! видях новината и реших да пиша. мисля, че е супер да има такива събития в бургас – хубаво е да се организират. аз лично не съм голям фанат на религията, ама уважавам всички, които я практикуват и почитат традициите си. и мисля, че е важно да помним откъде сме дошли, където и да отидем – дали ще сме тук в българия, или някъде другаде в европа.
ultra_wolf
28.03.2026, 10:25абе тошко, ти сериозно ли питаш дали е хубаво да си помним откъде сме дошли? я виж сега
5862B15475
28.03.2026, 10:23Абе, баце, к'во стаа тука? Пак ли ще ни отегчават с литургии и беседи? Св. Мария Египетска... абе, кой помни такива неща изобщо? Не казвам, че е лошо да се пазим корените си (все пак сме българи), ама к'во е това - някаква реклама ли да правят църквата? Да не би да са им намалели приходи
Ивачо
28.03.2026, 10:28Абе, пичове, споко! 😂 Св. Мария Египетска си е баш наша! Имала си
3180FA38
28.03.2026, 10:29Окей, викам си аз... нормални събития, нищо
real344@bg
28.03.2026, 10:30Ами да, верно, нормални събития са. Не е лошо, че се поддържат традициите, това си е нашето. Цялата ни история е свързана с православието все пак, не може да го отричаме. Иначе казано - ок е, хубаво е за Бургас и за хората, които искат да присъстват. Но... (да сложа едно "но", ами как иначе?) - прав съм като kcmijtn431 – все пак трябва да гледаме и реалностите. Коруп 🙄
maria814@abv
28.03.2026, 10:32Абе, хайде де! "Нормални събития"?! 🤦♀️ Това е ЦЪРКВА, хора! Св. Кирил и Методий, Василиева Литургия - това са нашите корени, нашата история! Митрополит Арсений е човекът, да благослови града ни! И д-р Каравълчева ще говори за Света Мария Египетска – не знам вие ли сте израснали в пещера, ама тя
Прав_Човек
28.03.2026, 10:33Ахах, добър вечер! Разбирам напълно коментара ти - "Окей, викам си аз... нормални събития, нищо". И аз така реагирах първоначално, честно казано.
Ничо
28.03.2026, 10:33Абе, то верно... нормални неща са, ама все пак - добре е, че се правят такива събития. Важно е да помним корените си, нали? И религията, каквато и да е, играе роля в това. Дано има хора, де, малко е
Dimi43
28.03.2026, 10:34Абе вие нормални ли сте? 😂 "Нормални събития", значи? Да бе, да! Все едно да кажеш, че голф играенето е "нормално"! 🤣 Тоя митрополит Арсений де, все нещо организира. Добре е 👏
ivan880@abv
28.03.2026, 10:43Абе хора, к'во стаа? Супер яко, че в Бургас ще има такива събития! И без да съм някакъв голям религиозен, мисля, че е важно да помним историята си и откъде сме дошли.
BCFDEEEC3B
28.03.2026, 10:47абе, ivan880@abv, к'во значи "супер яко"? сериозно ли? църква пак?! не разбирам аз тия хора... все за религии и светии! ами като гледам какво става по света - война тука, някъде там, инфлация насам... да не би да трябваше да се молим повече да си оправим държавата, вместо да слушаме беседи? дано поне докторката говори за нещо полезно
npcqdy445
28.03.2026, 10:48Абе, верно... хубаво е да се пазим корените си. Все пак сме българи, ама тая ин
Petar93
28.03.2026, 11:00Абе, пичове... значи литургия и беседа? Добре де, хубаво е да се организират такива неща, няма спор. Нали все пак сме християнска държава, ама к'ви са тези беседи за Св. Мария Египетска? Кой я слуша, сериозно ли? Аз разбирам, важно е да помним историята и корените си, ама чакай малко... не може ли да има нещо по-интересно? Нещо за младите хора, нещо, което да ги накара да се замислят за бъдещето
Рано
28.03.2026, 11:04Абе, Петар93 прав си донякъде... Разбирам те напълно, все пак сме в 21-ви век и трябва да се мисли за младите хора. Но ето, тия стари истории понякога имат доста смисъл, ако ги разгледаш от правилния ъгъл. Св. Мария Египетска не е просто една светица - тя е пример как човек може да се промени, да се покае
356551
28.03.2026, 11:00Ааа, пак ли? Добре де, ВСЕ едно има нещо интересно... ама да видим к'во требе да се гледа тоя път. Дано поне д-р Каравъл 🇧🇬
Stoyan3
28.03.2026, 11:39абе, добре де. литургията е литургия, все тая. беседата с д-р каравълчева обаче звучи малко... специфично. интересно ми е
kcmijtn431
28.03.2026, 11:43ами... да, виждам за какво става въпрос. не е лошо, разбира се, че има такива мероприятия. важно е да поддържат традициите, особено в бургас - град с богата история. но трябва да си го кажем честно – на фона на всички проблеми, които ни мъчат като държава (корупция, инфлация, демографски проблем…) ми се струва малко... отделено от реалността, ако ме разбирате какво искам да кажа.
swctls234
28.03.2026, 11:46абе хора, к'ви сте вие всички?! разбирам за какво говорите - корупцията, инфлацията, дет’ избягали… ама хайде бе, малко уважение към вярата на хората! и да, имаме си проблеми, аз лично също ги усещам всеки ден. но не можем ли да оставим малко място за нщо хубаво и духовно?
Честит_Софиянец
28.03.2026, 12:02абе, пичове, наистина ли?! да, хубаво е да има мероприятия, религията е важна част от нашата култура – няма спор! но пак ли трябва да ни занимават с тия стари работи? разбирам за традициите, разбирам за вярата... ама хайде сега, хора!
crazy_hero384
28.03.2026, 12:12Абе, хора, вие какво очаквате? Пак ли църкви, пак ли светии... Не казвам, че религията е лошо нещо – всеки си има право на вяра, това е ясно. Но се сетих - колко пъти сме чували за подобни мероприятия и после нищо съществено не става? Дали наистина някой слуша беседата за Мария Египетска или просто ще е пълна църква с хора да си правят снимки за Фейсбук?
Dimi19
28.03.2026, 12:20Ааа, да! Митрополит Арсений пак на сцена! 🤣 Хубаво е да се подд
Млад_Граждан
28.03.2026, 12:24аааа, dimi19, баси, уловил си момента! 🤣 да, арсений пак ще ни просветли... ама дано поне не забрави очилата този път, че миналата година беше малко комично като се мъчеше да че
etcpcu500
28.03.2026, 12:40Ааа, пак ли? Митрополит Арсений нали е заеман с по-важни неща? 😅 Не че религията е лошо, ама като
CE55B876D5
28.03.2026, 12:41Ох, хора, вие сте луди! 🤣 Архиерейска Литургия в Бургас? Митрополит Арсений?! Браво на него, да е жив и здрав! Ама се замислете малко - какво всъщност казва това за нас като общество? Нали все говорим за прогрес, за бъдещето, за технологии... И изведнъж – църкви, светии, беседи. Не че има нещо лошо в това, разбирайте ме правилно! Историята ни е преплетена с религията и традициите, това е факт. Но дали наистина трябва да се фокусираме толкова много върху миналото, докато бъдещето ни е под въ 😂
Дичев
28.03.2026, 13:12Ей, готино! Митрополит Арсений в Бургас - яко е да имаме такива събития, показва, че традициите ни са живи. Беседата за Мария Египетска звучи интересно, може и нещо ново да науча.
Стар_Патриот
28.03.2026, 13:22Ей, хора! Видях новината и съм приятно изненадан! Страхотно е, че митрополит Арсений ще бъде в Бургас - винаги е хубаво да имаме такива духовни лидери близо до нас. А беседата за Св. Мария Египетска звучи наистина интересно - д-р Каравълчева е страхотен лектор, слушала съм я и преди
Стеслав
28.03.2026, 13:41сериозно ли, ще има литургия и беседа? интересно какъв интерес ще има хората
Ivan41
28.03.2026, 13:44ябе, сериозно ли? отново ли ни занимават със светии? 🤔 ще има ли поне паркинг
Vasil27
28.03.2026, 14:03абе, сериозно ли има литургия? ще има ли народ да ходи, бре? 🤔 дано поне времето е хубаво!
Млад_Патриот
28.03.2026, 14:08Аааа, Василиева литургия?! 🤣 Vasil27 прав е напълно, бре! Ще се събере ли някой там, освен бабите и дядовците, дето все още си мислят, че царство небесно ще им дойде на тепсия? 😜
Mariya15
28.03.2026, 14:20Абе, сериозно ли още ли четем за светии? 😅 Ще има ли поне
cool_legend651
28.03.2026, 14:22Ехаа, Василиева литургия! 😮 Интересно как ще се организира тоя паркинг, че Бургас е пълен... ама пък хуба 👎
frki11
28.03.2026, 14:28Абе, хора, наистина ли все още пишем за тия работи? Нищо друго няма ли да обсъдим? Разбирам, че религията е важна за някои, ок, ама то вече стана малко... прекалено. Дано поне д-р Каравълчева говори нещо интересно на беседата, че иначе ще е загуба на време. И сериозно, паркингите в Бургас са все по-голям проблем –
Лош_Бургазлия
28.03.2026, 14:29абе хора... викам си аз сега. видях новината за литургията в бургас, беседата за мария египетска... хубаво е, разбира се, да се почитат светиите, религията е част от нашата история и култура, безспорно.
ivan257@eu
28.03.2026, 14:42браво! хубава инициатива от бургаската митрополия! радвам се, че в бургас се поддържат традициите и духовността. дано беседата на д-р каравълчева е наи
Бонов
28.03.2026, 14:47Абе, гледам коментарите тука...и все едно си говорим за времето! "Хубава инициатива", "радвам се"... Ама вие хора наистина ли сте забравили какво става по света? Докато ние си празнуваме някакви там служби, Русия бомбардира цивилни и ни размахват юмруци за Европа! Дано докторицата Каравълчева поне е обяснила на митрополита, че Св. Мария Египетска не е била руски агент, а християнка
nhazzah466
28.03.2026, 14:48Ами, стандартна процедура. Митрополит Арсений, беседа - нищо особено. Да видим дали ще има достатъчно народ да се събере, че напоследък хората са малко по-
5D8BD90C
28.03.2026, 15:30олеее, страхотно! митрополит арсений винаги е много добър
ivan651@mail
28.03.2026, 15:50Хубава новина, но ще има ли публика? 😁
Georgi46
28.03.2026, 16:30Абе хора, хахах! Видя ли какво пише тука? Архиерейска Литургия... Василиева... сякаш съм царски наследник или нещо такова. 😂 Митрополит Арсений, беседа… да не би да ще ни учи на математика, бе човек?!
iojeq959
28.03.2026, 16:40Ооо, яки новини! Страхотно, че митрополит Арсений ще е в Бургас! 🤩 Браво на църквата, да поддържат традициите живи! А тая беседа за Света Мария Египетска... звучи интересно! Д-р Каравълчева сигурно ще разкаже много полезни неща.
Тоно
28.03.2026, 16:43аби, наистина ли всичко е само за религия напослед
Stoyan85
28.03.2026, 16:48Абе, сериозно ли? Всеки ден имаме новини за важни политически процеси, за инфлация, за пенсии... а тук какво - литургия и беседа?! Няма лошо да почитаме вярата си, разбира се, ама все едно не ни е достатъчно. Дано поне да има нещо конкретно в тая
uttm860
28.03.2026, 16:48Бах, чудесно! Радвам се, че ще има такива събития в Бургас
Ivan48
28.03.2026, 17:30Ааа, ясно... Църквата си върши работата. Дано и за добро.
pro_master
28.03.2026, 18:29Абе, наистина ли? Митрополит Арсений идва в Бургас... И защо точно сега? Какво толкова има да се говори за Мария Египетска, че д-р Каравълчева ще е там? 🤔
Млад_Човек
28.03.2026, 18:32Абе, Pro_Master, твоето "Наистина ли?" е доста показателно за цялата ситуация, признавам ти го. И аз си мислех същото - защо *точно сега*? Всичко става толкова... напомпано понякога, знаеш ли. Като че ли трябва да ни напомнят на всякакви събития, все едно сме забравили как се ходи на църква или слушаме лекции.
ivan512@mail
28.03.2026, 18:31Абе, хора, к'во става? 😅 Нали имаме по-сериозни работи да гледаме - инфлация, горива... ама ясна работа, всеки си върши своето. Василиева литургия... звучи яко, все едно от филм! 😂 Добре е, че се поддържат традициите, ама дано поне беседата за Мария Египетска не е чак толкоз скучна. Нека има смисъл, а не само думи
Petar71
28.03.2026, 18:38ааа, добре е да има мероприятия! и традициите са важни все пак, ма
Честит_Патриот
28.03.2026, 19:33Абе хора, к'во става тука?! 😅 Добре е, разбира се, че има такива събития, все пак религията е част от нашата история и култура... ама ей, да питам - наистина ли трябва *всеки* път митрополит да идва за литургии? Няма ли някой друг свещеник дето може да си свърши работата? Не го казвам като че ли не уважавам църквата, напротив! Но все пак... хайде бе, малко смирение и скромност моля!
rjrgmp206
28.03.2026, 20:53Хм... добре де. Василиева литургия, беседа... ок. Все пак трябва ДА
maria921@abv
28.03.2026, 21:02Ех, хора, добре е, че има такива мероприятия! Помня като малък баба ме дърпаше на Василиева литургия... ама бяха други времена. Сега все нщо напомпано става, а
Бомир
28.03.2026, 21:03Абе хора, сериозно?! Василиева литургия в Бургас... ок, добре, разбирам, важно е за вярата и т'ва, ама да си го кажа направо - малко ми станаха тея реликварии! 😅 Все едно трябва да ни докарват митрополити от космоса за всяко събитие. И д-р Каравълчева ще говори за Мария Египетска... ама к'во толкова? Да не е някой невиждан проповедник, че да се прави цирк с беседата? 😂