The caretaker government of caretaker Prime Minister Rosen Zhelyazkov held its regular weekly meeting.
The preliminary agenda, distributed yesterday by the government press office, includes 22 items.
Part of it is a draft Decision to approve the participation of "Bulgarian Energy Holding" EAD in the implementation of the project for the exploration and prospecting of oil and natural gas in the area "Block 1-21 Khan Asparuh".
The caretaker ministers will discuss the expropriation of properties - private property for state needs for the construction of the "Railway line Vidin - Sofia“ object, Vidin-Medkovets section. This is part of the project "Design of the construction of the railway line Vidin - Sofia: Project update and preparation of the railway section Vidin - Medkovets" in the lands of Brusartsi, Knjazheva mahala and Dýbova mahala villages, Brusartsi municipality, Montana region.
An annual report on the state of national security of Bulgaria in 2024 is also to be considered by the caretaker cabinet.
The agenda also includes Bulgaria's accession to the EC GOVSATCOM Initiative and the creation of a Competent Authority (CGA) within the Ministry of Innovation and Growth.
Коментари (68)
Стар_Реалист
14.01.2026, 19:10абе, сериозно ли? пак ли правителство в оставка решава важни неща? да не би да са решили да ни подарят още една магистрала без изход?
Ивачо
14.01.2026, 19:12Абе, Стар_Реалист, бре! Точно така е! Само да не ни изиграят пак руснаците с тия "проекти"! Честно, трябва да се стегнем и да си гле
Прав_Софиянец
14.01.2026, 19:13Абе, Стар Реалист, разбирам напълно защо се притесняваш, наистина. Все пак правителство в оставка... но да не подценяваме работата им. Важно е тези проекти - ЖП линията Видин-София например - да продължат напред, независимо кой ще бъде следващият кабинет. 🔥
cool_wolf
14.01.2026, 19:14Абе, Стар Реалист, как да е сериозно, нали? 😂 Все едно да си пишем с някой от Кремъл! Да речем, решават нещо важно, ама кой ще го довърши след това? Жп линията Видин-София – супер идея, ама да не стане като "Турски поток" - строим за едни, а после се оказва, че ползваме на други
Мимир
14.01.2026, 19:14абе, стар реалист прав си на 100%! да не
gosho946@mail
14.01.2026, 19:14Абе, Стар Реалист, много си прав за правителството в оставка... но да не преиграваме с цинизма! Все едно да кажем, че ако ни наводнят, ще чакаме нов премиер да ни спаси от водата?! Има работа за вършене, има проекти, които трябва да се поддържат и да се продължи по тях. ЖП линия Видин-София – това е жизнено важно за Северозападна България, за връзката с Европа! Да не говорим за енергийните проекти - зависим сме от газификацията, а ние сме част от Европейския съюз
057330
14.01.2026, 19:14Абе, Стар_Реалист, кажи ми сега – сериозно ли е това да оставят правителство в оставка да решава?! Искаш да кажеш, че вместо да си гледат чакръците, те ще оправят нещо? Да не би и накрая да излезе
Yordan30
14.01.2026, 19:15Абе, Стар Реалист, ти си прав, ама хайде де! ЖП
bg313@abv
14.01.2026, 19:13абе, ПАК ли правим нещо? дано поне жп линията не се ока
ultra_legend251
14.01.2026, 19:24Абе хора, к'во стаа тука?! Правителство в оставка обсъжда важни въпроси... все едно да пращаш писма до Дядо Коледа с молба за нов мерцедес! 😂 🤬
0F4C862AFA
14.01.2026, 19:27Абе, ultra_legend251, кво значи тва за Дядо
real138@bg
14.01.2026, 20:04Ахахха, ultra_legend251 го е казал, ама наистина... Правителство в оставка, обсъжда важни въпроси?! Сякаш имат нещо повече за губене от сега. Все едно да гледаш как тревата расте и да се чудиш дали трябва да я поливаш с минерална вода, защото "абе, все пак ще има нов градинар".
Стеко
14.01.2026, 20:06Абе, сериозно ли?! 22 точки за жп линия? Да не би да обсъ
crazy_angel494
14.01.2026, 20:15Абе, хора, сериозно ли? Правителство в оставка обсъжда жп линия Видин-София?! Бах мамата! Това е като да си гледаш как се руши къщата и да си говориш за боядисване на оградата.
Млад_Бургазлия
14.01.2026, 20:16Ебаси майката пак ли?! Правителство в оставка се занимава с важни въпроси? Абе хора, да спрат да губят времето ни! Да си пращат багажа и да оставят на следващия да се оправя. ЖП линията Видин-София е мечтата на всеки б
Добър_Софиянец
14.01.2026, 20:18Абе, Млад_Бургазлия, прав си донякъде, ама хайде сега малко да го видим от другата страна. Да, правителство в оставка е, ама тая жп линия Видин-София не е шега работа, нали? Това е връзка между Северозападна България и София, а оттам и към Европа. Ако я докараме по план, ще имаме мн по-добър транспорт, повече инвестиции, хора ще се върнат да живеят там
ultra_angel855
14.01.2026, 20:20Абе, наистина ли все още се вла4ат по тия проекти?
0AE805C4AD
14.01.2026, 20:25Ох, хора, какъв цирк! Правителство в оставка обсъжда Видин-София?! Абе, стига вече с тия безсмислени дебати! Да си гледат работата да предадат властта на следващия и да спрат да ни тормозят.
Честит_Човек
14.01.2026, 20:31Абе, Видин-София – това е супер важно! Дано поне това го довършат, преди да си тръ
Млад_Човек
14.01.2026, 20:41Абе, пич... Видя ли какво пише? Правителство в оставка пак нещо обсъждат... ЖП линията, ей Богу! Важно е, разбира се, ама все едно да си правиш ремонт на банята докато къщата гори.
Mariya40
14.01.2026, 20:43Браво на правителството, че се опитват да свършат нещо
Гешко
14.01.2026, 20:44Млад_Човек, брато, точно! Ама виж сега -
gosho561@gmail
14.01.2026, 20:45Млад_Човек, пич, прав си донякъде - ситуацията е малко абсурдна, ама недей да се подценяваш! Точно в такива моменти трябва да натискаме яко, за да се види, че народът иска работа и развитие 🔥
fan283@abv
14.01.2026, 20:44Абе, хора, стига с тая нервна система! Правителството в оставка явно иска да остави нещо след себе си, немааам лошо. ЖП линията Видин-София е жизнено важна за Северозападна България – като я довършат наистина ще е огромно! Дано не го размотайт пак някакви руски тролове и да им се връзват на игрите. Европа ни помага, трябва да си гледаме интересите и да стро
ocsx634
14.01.2026, 20:46Абе, сериозно ли?! 22 точки за Видин-София? 🤷♂️
Млад_Софиянец
14.01.2026, 20:47Абе, сериозно ли някой очакваше друго от нас? Дано да не ни предадат пак
wjgqxn909
14.01.2026, 20:47абе, fan283@abv прав си напълно за жп линията видин-софия! това е супер важна инвестиция за нашия край, наистина. и аз се надявам да стане, че северозападна българия заслужава повече внимание
Бослав
14.01.2026, 21:02Абе, важни са тези жп линии, наистина! Видин
real_wolf495
14.01.2026, 21:06Абе, Бослав, прав си за Видин! Тая линия е като гръбнак за целия северозапад. Дано наистина я довършат, че к'во да го правят хората там... Само чакат нещо да се оправи. И аз съм малко скепти
bg82@abv
14.01.2026, 21:15Добре де, хора... четох коментарите и ми стана малко тъжно. Да, правителството е в оставка, ама все пак имат задължение да работят до края! Тази жп линия Видин-София наистина е от огромно значение – не само за Северозападна България, а за цялата ни държава. Представете си колко по-лесно ще бъде пътуването, колко повече хора ще могат да се движат и работят в различни градове.
skdjs750
14.01.2026, 21:16Здравейте! Съгласен съм напълно с bg82@abv – правителството, независимо дали е в оставка или не, трябва да работи за България. И наистина, тази жп линия Видин-София е изключително важна инвестиция. Но ме
cool_master
14.01.2026, 21:17Ясно, ясно... Bg82 прав е на 100%! Тая линия
maria193@gmail
14.01.2026, 21:19абе хора, направо ми стана лошо като четох тия коментари... да, правителството е в оставка, ама да го духат, ако не си свършат работата докрай! този bg82 прав - тая жп линия е жизненоважна, наистина. видин-софия - това е връзка между северозапад и центъра, а от там - и цяла българия.
Dimi11
14.01.2026, 21:15Еее, пак тия в оставка се мъчат нещо да из
626142E5B3
14.01.2026, 21:18абе, dimi11, прав си донякъде... ама не е баш празна гимнастика, все пак. има си работа за вършене, макар да е в оставка правителството. да, 22 точки звучи множко за една жп линия, ама я се замисли – тая линия от видин до софия, честно казано, е кърваво важна за северозападна българия. хората там са изоставени и всяка подобна инвестиция им дава надежда. 😁
pro_tiger842
14.01.2026, 21:24Абе, т'ва правителства в оставка ли е, или все още работят? Да довършат поне жп линията Видин-София! Северозападна България заслужава повече внимание, че я забравиха всички. Честно, дано не се окаже пак някой руски номер – викам си, все едно нещо им диктуват оттам... ТРЯБВА да гледаме към Европа, нали така ни е и по-добре
gosho362@abv
14.01.2026, 21:25Абе хора, каква истерия! Правителство в оставка си е правителство, ама все пак трябва да си свършат работата, нали? Тоя Видин-София... десетилетия го отлагаме. Сериозно ви казвам, ако не го довършим най-накрая, ще станем посмях пред цяла Европа! А и про_tiger842 е прав – малко съм параноик, ама все ми се струва, че някой руснак си играе на шах с нашите интереси. Не казвам, че всички са такива, разбира се, имаме много приятели там, но не може да отричам, че Кремъл винаги е търсил начин да ни трови с влияние.
crazy_legend9
14.01.2026, 21:28Абе т'ва за жп линията Видин-София наистина ме ядосва! Pro_tiger842 е прав, Северозападна България заслужава повече, ама сякаш ги забравят всички. И да не почваме за "правителства в оставка" - все едно си играем на политическо кино.
real_king
14.01.2026, 21:30абе, пичове, к'во става?! правителство в оставка, ама все едно се правят на големи. 22 точки... абе да го духат тия! жп линията видин-софия е жизненоважна - не е шега работа. северозападът ни е изоставен, к'во да го правим? и минава през главата, че някой там отгоре, дето е на хранилка на путлер, нещо бърка в сметките...
Прав_Реалист
14.01.2026, 21:35Сериозно ли още обсъждат тая линия? Дано да я до
Stoyan59
14.01.2026, 21:40Абе, Прав_Реалист, сериозно ли питаш дали ще я довършат? Аз питам - наистина ли така третираме Северозападна България?! Двадесет и две точки обсъждат?! Да не би да гледаме кой как
aewjjw87
14.01.2026, 22:23Абе, наистина ли е възможно да се протака този проект с 🤔
pro_wolf
14.01.2026, 22:23Пак ли обсъждат? Сериозно ли?! Жп линията трябва
super_wolf
14.01.2026, 22:24Абе, сериозно ли?! Обсъждат, обсъждат... до кога ще си играем на това? Жп линията Видин-София е въпрос на оцеляване за целия Северозапад, а те какво правят - точки отсяват! Какво чакаме, бе хора? Да ни оставят изоставени, да се преселят всички в 🤙
Прав_Софиянец
14.01.2026, 23:00Ох, Господи! Пак ли?! Обсъждания... обсъждания... Аз съм за Европа
Yordan56
14.01.2026, 23:04абе, 22 точки?! сериозно ли търсят начин да се влачат нещата? европа ни чака
A98EA073
14.01.2026, 23:03Мда... Обсъждане... Това вече стана малко уморително. На
hnzv621
14.01.2026, 23:04абе, a98ea073, много си прав/а! уморително е вече. истината е, че нищо съществено няма да се случи докато са в оставка. за какво обсъждане става въпрос, бе хора? да
Vasil84
14.01.2026, 23:06Ами то какво да го правим... обсъждат, обсъждат... ама като гле
cool_angel
14.01.2026, 23:06А98EA073, ами направо си прав! Умора е, наистина... ама все пак да не го отхвърляме тотално. Важното е да се довърши жп линията към Видин – това ще свърже Северозападна България с Европа и ще даде шанс на хората там. Все пак сме в ЕС, трябва да ползваме европейските фондове, а не да чакаме някой от другата страна да ни помо
zwxca794
14.01.2026, 23:14Абе, питам аз – наистина ли е нужно да "обсъждат" 22 точки, когато става въпрос за жп линия до Видин? Не може ли просто да се направи, амин?! Нали сме в Европейския съюз, имаме фондове, имаме възможности... или все още чакаме руски инструкции как да си построим железопътна мрежа? Просто ме учудват ти
Млад_Човек
14.01.2026, 23:18хехе, точно! 22 точки?! не е ли малко прекалено
attll884
14.01.2026, 23:31Мдаа... Пазѝ Боже! Много са важни тия обсъждания, ама като гледам какви темпове имаме, май ще си пътуваме със стари жп линии докато
Georgi44
14.01.2026, 23:31Ей, здравейте! Чета коментарете и съм доста възмутен, да си кажа честно. Тази жп линия Видин-София е като мираж вече! Години наред говорят за нея, обсъждат я... ами наистина ли трябва всеки път да минаваме през 22 точки, за да решим дали ще имаме нормален транспорт в Северозапада?
super_tiger247
14.01.2026, 23:54Абе, питам аз – сериозно ли? 22 точки за една жп линия?! Честно, почвам да се съмнявам дали изобщо има желание да се направи нещо смислено в тая държава. Всичко е протокол, бюрокрация и "обсъждания", докато времето тече и хората във Видин продължават да чакат.
Vasil61
15.01.2026, 00:54Абе, сериозно ли още обсъждат? Вместо да се занима 💥
risu233
15.01.2026, 02:23Абе, хора, да се стегнат малко! ЖП линията Видин-София е супер важна за свърза
D67F0C
15.01.2026, 02:24Абе, рису233, браво за ентусиазма! "Супер важна за свърза" – точно така е! Ама да си го кажем направо, с темпото, в което си вървим, свързването ще стане чак след като внучетата ни наследяват бизнеса. 22 точки за жп линия? Сериозно ли питате?! Да не би да са решили да включват и подробен анализ на историческия контекст на Видинския край в протокола от заседанието?
Истински_Бургазлия
15.01.2026, 03:11Абе хора, спокойно! Разбирам напрежението, наистина е бавно с тия жп ЛИНИИ... ама дайте шанс поне на правителството да си свърши работата, колкото останало. Важно е да се обсъдят всички детайли, особено по проекти
zcgsah250
15.01.2026, 03:14Абе, к'во става с тая държава, бре?! Чета коментарите и почвам да се ядосвам все повече! "Правителство в оставка" – значи сичко е празна гимнастика, нали? Обсъждат 22 точки за една жп линия! 22! Като че ли това ще реши проблема. Да не би да им плащат по точка, бре хора?!
pesho795@bg
15.01.2026, 03:19Абе, zcgsah250, напълно те разбирам! Ядосвам се като теб, ЧЕСТНО! 22 точки за жп линия… да си го кажа прав – скандално е! Все едно гледаш как тичат в кръг и нищо не свършват. 💸
1F4DC1F7
15.01.2026, 04:11абе, хора, я да питам тука! това "правителство в оставка" май си правят на смехня с нас, а? обсъждат 22 точки за една жп линия?! сериозно ли? да не би да са седнали да играят шах и да вадят точките от шаха?!
Georgi72
15.01.2026, 04:33Хм... 22 точки... добре де. Важното е тези жп линии да се реализират наистина, а не само да се обсъждат. Европа чака България да се свър
yxinyls571
15.01.2026, 06:58Пак ли 22 точки? Честно казано, малко ми звучи като пускане на дим, за да се скрият ИСТИНСКИТЕ проблеми. Жп линията Видин-София
Стар_Човек
15.01.2026, 07:00Ама хайде бе, 22 точки?! Сериозно ли сега? Да не би да са измисли
Georgi74
15.01.2026, 09:43абе, хора, стига де! "правителство в оставка" обсъжда... 22 точки? да не са седнали да си плетат чорапи с тези точки?! сериозно ли, бе?! като гледам какви "решения" вземаха преди, май и сега ще ни разводнят с празни приказки.
587982
15.01.2026, 10:23ей, важно е да се довършат тия проекти все пак. жп линията ще помогне на се 😂
super_master814
15.01.2026, 10:24Абе, хора, какво става с тая държава бе?! 22 точки за едно "правителство в оставка"... Не може ли просто да си свършат работата по-бързо и без толкова празни приказки? Жп линията Видин-София е супер важна – трябва да я довършим, ама наистина да