МО и МВР извадени от 10% орязване: защо мярката за заплатите почти се обезсмисля

Редакция BurgasMedia Мария Георгиева
26.05.2026 • 11:27
4159 прегледа
108 коментара
МО и МВР извадени от 10% орязване: защо мярката за заплатите почти се обезсмисля
© BurgasMedia.com

Изключването на силовите ведомства от 10% съкращение на разходите за персонал силно намалява бюджетния ефект, тъй като само МВР и МО формират почти половината от заплатите в държавния сектор.

Изключването на силовите структури от изискването за 10% икономии в разходите за заплати от 1 септември на практика значително обезсилва тази бюджетна мярка. Само разходите за персонал в "МВР" и "МО", без останалите силови институции, представляват 49% от всички разходи по перо "персонал" в държавния бюджет. Това означава, че потенциалните икономии от намаляване на заплатите ще бъдат ограничени.

Това показва прегледът на заложените разходи за възнаграждения в бюджета за 2025 г. и очаквания ефект от разпоредените от финансовия министър "Гълъб Донев" оптимизации в проектобюджета за 2026 г. Намерението за 10% орязване на разходите за заплати след 1 септември се оказва трудно приложимо, след като почти половината от заплатите в бюджета попадат в системи, освободени от мярката.

Кой е изключен от 10% съкращение

Според бюджетните указания на Министерството на финансите всички първостепенни разпоредители трябва да разчетат проектобюджетите си така, че от 1 септември да бъде реализирано 10% намаление на разходите за заплати и осигуровки. В същото указание обаче изрично е записано, че това изискване не важи за униформените служители на "МВР", "МО", "ДАНС", "НСО", разузнаването и затворите.

Именно тези изключения свиват очаквания ефект. Само за "МВР" и "МО" в бюджета за 2025 г. са заложени 6.285 млрд. лв. разходи за персонал при общо 12.737 млрд. лв. за заплати по целия държавен бюджет. Ако през последните четири месеца от годината и тези две министерства бяха подложени на 10% съкращение, това би донесло приблизителни икономии от 127.3 млн. лв. за "МВР" (около 65 млн. евро) и 82.2 млн. лв. за "МО" (около 42 млн. евро.

Най-бързо растящите заплати – извън орязването

Към момента няма публично обяснение защо именно силовите системи са извадени от общото изискване за икономии, при положение че именно там разходите за персонал растат най-бързо през последните години. През 2025 г. заплатите в "МВР" са увеличени с около 50%, в "ДАТО" – с рекордните 75%, а в "ДАНС" – с 66%.

Рязкото поскъпване на труда в тези структури е резултат от обвързването на основните възнаграждения със средната работна заплата за страната. Въпреки това Министерството на финансите предлага силовите ведомства да бъдат изключени от общата мярка за 10% съкращаване на разходите за заплати от 1 септември. Това на практика вероятно означава и частично изключване от свиването на щатни бройки и други оптимизации.

Незаети щатове, но без реална оптимизация

Парадоксът е, че силовите структури са и сред системите с най-много незаети щатни бройки. Щатната численост на "МВР" е 51 565 души – 43 741 на служебно правоотношение и 7824 на трудово. Незаетите места в момента са 4570 – 4343 на служебно и 227 на трудово правоотношение. От тях 1720 щата са трайно незаети повече от 6 месеца.

На практика на "МВР" се пада основната част от всички незаети щатове в администрацията. Според последния доклад за държавната администрация общият брой незаети щатни бройки – в централната, териториалната и общинската администрация – е 12 348, като 5729 от тях са незаети за повече от шест месеца. Това поставя въпроси доколко реално се търси оптимизация на числеността, когато най-големите системи с незаети щатове са изключени от мярката.

Как ще се изпълни изискването за 10% по-ниски общи разходи

Допълнителен проблем е, че заедно с 10% намаление на разходите за персонал от 1 септември, всички разпоредители с бюджет – включително "МВР" и "МО" – имат и друго условие: да планират 10% по-ниски общи разходи спрямо нивата от 2025 г. Ако за силовите министерства няма орязване на разходите за персонал, изпълнението на това второ ограничение става практически невъзможно без драстични съкращения в други пера.

В указанията изрично е записано, че всички министерства трябва да подготвят проектобюджети без нов ръст на заплатите, независимо от динамиката на средната работна заплата. Както беше отбелязано от експерти, не е ясно доколко подобна мярка може да бъде юридически обоснована в средата на бюджетния цикъл и се очакват сериозни спорове по тази тема.

Бюджетна мярка с ограничен ефект

Изводът от числата е, че без участие на "МВР", "МО" и останалите силови ведомства в 10% съкращение на разходите за заплати, бюджетният ефект от мярката ще бъде далеч по-малък от първоначално очакваното. Системите с най-голям ръст на възнагражденията и най-висок дял в общите разходи за персонал остават защитени, докато останалите администрации ще трябва да търсят икономии при вече напрегнати бюджети.

Така Министерството на финансите се оказва изправено пред трудна задача: да демонстрира фискална дисциплина и 10% съкращения по линия на разходите, без да засяга секторите с най-голяма тежест и най-бързо растящи заплати. А за системи като "МВР" и "МО" предстои още по-труден въпрос – как да оправдаят пред обществото високите разходи за персонал при ограничен ефект от реални структурни реформи.

Автор Мария Георгиева
Мария Георгиева

Автор на тази статия

Мария Георгиева е икономист и журналист с дългогодишна практика в сектора на медиите. Работила е като анализатор в частния сектор преди да премине към журналистиката.

Специализирана в икономически политики, пазарен анализ и агроикономика. Привърженик на достъпната и разбираема финансова журналистика.

Тагове:
МВР държавен бюджет бюджетни съкращения Министерство на отбраната разходи за заплати силови структури оптимизация на разходите
Сподели:

Коментари (108)

Avatar
Commenter

Честит_Реалист

26.05.2026, 11:27

Абе, хора, писна ми да чета такива новини! "Орязване", "обезсмисля"... все едно ни баламосват! Да не би някой случайно да си помисли, че наистина искат да намалят разходите?

Commenter

fan667@eu

26.05.2026, 11:29

мда, така изглежда. явно приоритетите са си ясни – стабилност на д

Commenter

Печев

26.05.2026, 11:31

абе честит_реалист, ти си прав, разбира се! пълна пародия е това "орязване", ей богу! все едно да обявиш диета и после да ядеш само баница с айрян. 🤦‍♂️ ясно е, че мо и мвр са най-голе

Commenter

wogzit561

26.05.2026, 11:31

Абе, Честит Реалист, напълно си прав! Палячовци смотани! Тоя "орязванет" е за пред западните партньори

Commenter

Добър_Софиянец

26.05.2026, 11:31

абе, честит реалист, верна си прав! тоя бюджет май е като кукерски празник - само паради и шумна работа, а реално нищо

Commenter

real327@gmail

26.05.2026, 11:32

Абе, Честит Реалист, абсолютно си прав! И аз се ядосах като го прочетох това. Да режат от заплатите на хората, ама МО и МВР - те де? Абе, баси... сякаш не им стига какво имат. Тоя бюджетен "ефект" май е само за да изглежда хубаво

Commenter

Точо

26.05.2026, 11:32

Абе, Честит Реалист, напълно съм съгласен с теб! Мама ми казваше – "не вярвай на политиците"! Тази работа все едно е цирк шарен. Като гледам как МО и МВР си остават непроменени, май само обикновения човек ще го хванат за гърлото... И да не почвам за еврофондовете, че там каквото и да правят, винаги нещо изти

Commenter

pro_angel616

26.05.2026, 12:27

ммм... странно е. всеки път се надявам на нещо по-добро, а пък така става. сигурно е трябвало да има някаква логика

Commenter

Истински_Човек

26.05.2026, 12:28

Абе, pro_angel616, логиката си е ясна - да поддържаме армията и полицията 🤙

Commenter

cool_boss

26.05.2026, 12:29

Абе, pro_angel616, дааа… какво да ти кажа и аз съм като теб – все нещо очаквам, ама… Ясно е, нали? За МВР и МО винаги има пари. Ама за учителите, за лекарките… кой ги пита, бе?! Това 😁

Commenter

bg365@gmail

26.05.2026, 12:31

Абе, pro_angel616, к'во да очакваме? Нали сме "европейска" държава с "реформи"? 😂 Явно логиката е, че тряб да има кой да пази границите ни от руските тролове и ш

Commenter

Точо

26.05.2026, 12:31

Абе, Pro Angel, дае си го! 😂 То верно, сякаш

Commenter

Истински_Човек

26.05.2026, 12:29

ахахах... значи рязали, ама не рязали. класика. явно защитата на държавата

Commenter

Лош_Българин

26.05.2026, 12:30

Абе, Истински_Човек, верно си прав... ама то е все тая като да правиш диета само с десерти. Говори се за намаление, ама к'во реално се реже? Сигурно пак някой в парламента си е навил нещо и го прикриват по този начин. Важното е МО и МВР да са добре - те пазят държавата ни от тия дето искат

Commenter

real163@gmail

26.05.2026, 12:30

абе, истински_човек, и ти се накара, а? да, така е, ама виж к'ви са тия хора... говорим за рязане на бюджета, ама накрая кой си остава цял - мо и мвр. все едно да кажеш "ще готвя баница, ама ще я изям аз".

Commenter

maria475@bg

26.05.2026, 12:31

Абе, Истински_Човек, верно си прав за защитата... ама все пак. Да режеш заплати на учители и доктори е долно. Това са хора, които ни градят като общество и се грижат за здравето ни. А сега да ги смачкваш с намаления? Не може така.

Commenter

user803@eu

26.05.2026, 12:32

Абе, Истински_Човек, к'во ще кажеш сега? Честни сме си, нали? Щом МО и МВР ги спестяват от "орязания", значи нещо мн яко става! Добре е, че сигурността ни е на първо място – това е най-важното. Иначе к'ви са тия циркове с намаленията?! Все едно

Commenter

Луд_Човек

26.05.2026, 12:48

Абе хора, тая работа стана като с лютеница - уж намаляваме, ама все нещо остава. Щом половината бюджет отива в МВР и МО, ясно е, че реално нищо съществено не се пести.

Commenter

Ивалов

26.05.2026, 12:51

абе, луд_човек, прав си на 100%! тая "лютеница" с бюджета вече май стана трагикомедия. ясно е, че мо и мвр са важни – кой не иска да му е мирно и тихо в тая държава? ама чакай малко... половин бюджет за тях?! къде останаха здравеопазването, образованието, социалните помощи? нали все говорим колко сме европейска държава, ама нещо не се връзва.

Commenter

909CDC

26.05.2026, 12:52

Абе, Лудчо, братле, ти си прав! Като с лютеница наистина е - уж диета, ама все нещо си остава да го лапнеш! 🤣 Да не мислиш, че случайно са решили да оставят МВР и МО на мира? Или пък някой им е казал – "абе, колега, как ще пазим държавата без хора и пари?! Не се прави на смешко

Commenter

pesho49@eu

26.05.2026, 13:02

абе хора, честно ви казвам... кво да разбираме от тия правителства бе? четат новините и все едно ме гледат с празни очи. 10% намаление, ама накрая само си играем на дървото. как може половината от бюджета да отива за мвр и мо и после да викаме, че няма пари за образование, за здравеопазване, за пенсионерите?

Commenter

super_wolf937

26.05.2026, 13:04

Абе, Pesho49@eu, напълно си прав! Честно казано, гадно е да гледаш как ПРАВИТЕЛСТВАТА се опитват да ни заблудят с тия "мерки". 10% намаление звучи добре на хартия, ама като видиш къде отива най-голямата част от парите... все едно си мислиш, че ще оправиш държавата със самолетчета и балони!

Commenter

21E282DDCB

26.05.2026, 13:05

Прав си, Пешо! Направо ми идва да крещя понякога като чета тия новини. Как може така да се правят реформи на гърба на хората? Еднакво е важно здравеопазването и образованието, ама все едно гледат само към силовите институции... Ама виж сега - ако нямаме сигурност, какво ще учим

Commenter

Стар_Човек

26.05.2026, 13:10

Абе хора, деба! Пак ли така?! Четат новините и викам си – ех, дано поне този път да има някаква реална промяна… ама то ясна работа! Половината бюджет за полиция и армия?! Не че не им трябва, разбира се, ама кво остава за другите? За учителите, лекарите, хората с пенсиите, дето едвам смогват?!

Commenter

bg8@mail

26.05.2026, 13:12

стар_човек, напълно те разбирам! тоя 😅

Commenter

Vasil87

26.05.2026, 13:11

ех, хора... значи пак се връзваме на стари номера. намаляваме тука-там, ама

Commenter

real183@mail

26.05.2026, 13:32

Абе, кво да кажа... Ясно е, нали? Забравят се малките хора като винаги. 10% орязване - голяма работа, ама кат видиш че МВР и МО са половината от бюджета, веднага става ясно колко смешно е това упражнение. Все едно си мислим, че правим нещо значимо. Аз лично се съмнявам дали изобщо имат реална стратегия за справяне с финансовите проблеми.

Commenter

Лош_Реалист

26.05.2026, 13:35

Абе, тва вече майтап! Да режат от заплатите на хората,

Commenter

Мико

26.05.2026, 13:35

Абе, real183@mail, прав си, брат! Какво да кажа... Пак тая работа - все едно се опитваме да чистим канала с четка за зъби, а? 🤣

Commenter

Стар_Българин

26.05.2026, 13:52

браво, поне мо и мвр ги оставили, това е добре за сигурността ни. ама верно, 10% намаление на фона на половин бюджет за тях - яко се прави на глупаци

Commenter

Луд_Софиянец

26.05.2026, 13:57

Абе Стар_Българин, прав си напълно! Радвам се, че поне МО и МВР са били пощадени - това наистина е приоритет за всяка държава, особено в момента. Ама да не се заблуждаваме – 10% о

Commenter

pesho432@bg

26.05.2026, 13:52

абе, пак тая песен! да го кажа направо - тази "мярка" е пълен фарс. орежете 10% от тука-там, ама си оставете мвр и мо - все едно да режеш коса с един кос

Commenter

btegrb685

26.05.2026, 13:54

абе, сериозно ли, пак ли така? да не е някой руски трол писал бюджета, че да оставят само мвр и мо? що за логика е това наистина? европа си гледа интересите

Commenter

real_master

26.05.2026, 13:57

абе, то верно! пълен цирк е това! явно приорите

Commenter

Stoyan80

26.05.2026, 14:10

Абе, стига сте кьорсолуци! 10% намаление... ха-ха! Ясно е кой си гледа интересите. МВР и МО - все едно да под

Commenter

real430@eu

26.05.2026, 14:17

Абе... да ви кажа нещо. Чета си новините все тая, ама това с бюджета... наистина ли никой не вижда колко е криво? Да режеш 10% от заплатите на учители и лекари, за да оставиш МВР и МО непроменени? Все едно да хвърляш вода в пу

Commenter

Стар_Граждан

26.05.2026, 14:20

Абе, много верно казано! Съгласен съм напълно - все едно си хвърляме

Commenter

kqrnx432

26.05.2026, 14:28

Хм... наистина ли никой не вижда колко е странно това разпределение? Не би трябвало ли да има по

Commenter

Стар_Човек

26.05.2026, 14:31

Абе, к'во да го правя с тия! 😂 То ясно, че нещо гнило има! Как може 10% орязване ама само на някои?! Дайте де, хора работещи - учители, доктори... те са важни за държавата, а не само войници и ченгета. Ама хабер си няма никой, освен да си пълнят гушките! 😡

Commenter

Ivan87

26.05.2026, 14:31

Прав сте, kqrnx432! Абсолютно е странно това разпределение... Изобщо, някаква липса на логика и прозра

Commenter

Vasil40

26.05.2026, 14:31

Абе кър дор, наистина ли?! Да не ни правят за смях! Силите структури – винаги си имат, а ние обикновените – да се оправяме как можем. Този ЕС ни подкрепя, дава

Commenter

gosho322@eu

26.05.2026, 14:32

Абе, kqrnx432 прав си на 100%! То тая реформа я правиха с една ръка, а другата - да спасят бюджета. Силите трябва да са ни здра

Commenter

real_boss

26.05.2026, 14:32

Абе кво значи "странно разпределение", бе? Ясно е кой си дърпа конците! Да не би някой да се опитва да ни върне назад, към старите номера? Сигурно от 💩

Commenter

Добър_Българин

26.05.2026, 14:32

Не е ли малко... странно, че точно тези ведомства остават непроменени? Защо винаги така

Commenter

ultra_master

26.05.2026, 14:34

Абе, сериозно ли? Този приоритет на бюджета – защо така се получава всеки път

Commenter

bg822@abv

26.05.2026, 14:35

Абе, Добър_Българин, напълно те разбирам! Тоя цирк с "орязванията" е

Commenter

fan781@gmail

26.05.2026, 14:35

Абе, Добър_Българин, прав си! Съгласен съм

Commenter

E2203A

26.05.2026, 14:35

Абе, Добър_Българен, напълно си прав! 🤦‍♀️ Какво да кажа... Явно има някаква майна, та винаги така става. Дали пък не е руска игра? 🤔

Commenter

khqb762

26.05.2026, 15:33

пфууу, пак ли?! тази държава май няма край с тия маневри! честно, как можаха да оставят мвр и мо непроменени? все едно да казваш: "за учителите и докторите - нема да има пари, ама за оръжията и полицията - наливайте!" аз не разбирам, кво се случва всъщност?!

Commenter

pesho840@bg

26.05.2026, 15:34

прав си, khqb762, наистина е малко… извратено! но трябва да се види в по-широк контекст - сигурността ни е приоритет, особено предвид какво става наблизо. и не само –

Commenter

ivan184@abv

26.05.2026, 15:39

бах мааа, кво става с тая държава, бе?! 10% орязване ама само на някои, а мвр и мо си се леят кат фонтани?! ама хабери, защо такива приоритети? дайте да инвестираме в образование, в здравеопазване, в хората! европа ни чака да сме модерни и конкурентни, ама с тия разходки по бюджета как ще стане, бе пич? и да не почвам за русия...

Commenter

ryctp110

26.05.2026, 15:44

Ей, ivan184@abv, баси, верно си прав! Тоя бюджет ми иде да го хвърля през прозореца, честно. 10% орязване? Абе, майтапят се, нали? Явно бюджета е навит догоре, ама какви приоритети са си сложили... Силовите ведомства все тая, а учителите и лекарите - да го духат.

Commenter

Georgi57

26.05.2026, 15:59

Абе, пичове, направо ми се повръща от тия бюджетни циркове! Дааа, прав е ivan184 - кво става с нас?! Аман от тия "приоритети"! Все едно си играем на някаква лоша игра. 😏

Commenter

bqxvz333

26.05.2026, 16:02

Ех, Georgi57, много прав си, братче. И на мен ми е гадно като чета тия новини. Честно казано, все едно гледам сапунка, ама с нашите пари.

Commenter

E91A0D01

26.05.2026, 16:10

Ами... доста странно изглежда това. Разбирам важността на МВР

Commenter

Луд_Българин

26.05.2026, 16:10

ааааа, хора, наистина ме втрещи тази новина! 🤦‍♀️ както казва един мой познат - "пак си играем на кенеф!". разбирам, че мвр и мо са ключови за сигурността ни, абсолютно, безспорно. но да излиза, че почти половината от държавния бюджет отива за тях, докато учителите и лекарите едвам преживяват... не е редно!

Commenter

user130@eu

26.05.2026, 16:13

Ей хора, Луд_Българин е прав! 🤦‍♂️ Как може половината бюджет да отива за полиция и армия?! Ами учителите 😡

Commenter

mega_king

26.05.2026, 16:14

Абе, вие луди ли сте? 🤦‍♂️ Да не би Русия да ни финансира 👏

Commenter

Мичо

26.05.2026, 16:22

Ебаси, хора! Сериозно ли?! 🤦‍♀️ Чета новината и ми иде да крещя. Това с орязването на бюджета е пълен фарс! Говорим си за "приоритети" ама май сме объркали нещо в дефиницията. Сигурност – разбира се, че е важна, кой не я иска? Ама като гледам как лекарите зяпат празни, учителите пищят от заплати, а хората на село едвам си плащат тока... и тогава разбрахме, че половината бюджет отива за МВР и МО?!

Commenter

ivan28@eu

26.05.2026, 16:25

Абе, Мичо, прав си на 100%! Чета коментарите и ми е все едно да си запуша ушите. Тоя "бюджет" май е като с пицата – дават ти една малка парче, а останалото отива за... кой знае за кого? Сигурност, де, разбира се! Ама каква сигур

Commenter

Dimi52

26.05.2026, 16:23

Браво, правилно! Мвр и мо - ясно, но като гледам какво става – все едно си хвър

Commenter

Геслав

26.05.2026, 16:26

абе, dimi52, какво искаш да кажеш с "все едно си хвърляме"? че наистина ли не виждаш, че на фона на всичко случващо се, поддържането на мвр и мо е от първостепенно значение? не е играчка, а реална заплаха. ама да, разбирам разочарованието – учи

Commenter

BC19659C5B

26.05.2026, 16:29

Бах мааа, сериозно ли?! Значи пак пари за армията и ченгетата? Ами учителите, пенсионерите... те кво, да ядат трева ли? Ясно е

Commenter

mega_king

26.05.2026, 16:31

Ебаси, BC19659C5B, точно така е! Само

Commenter

maria741@eu

26.05.2026, 16:53

Ебати, хора! Сериозно ли така го въртим? Разбирам, че сигурността е важна, ама да пращаме толкоз пари за армия и 😏

Commenter

mega_legend9

26.05.2026, 17:19

Браво правилно са решили! Сигурността е на първо място, иначе кви са ти заплатите като те обират всеки ден? Ама честно да си кажа, малко ми е тъжно за другите сектори... Учителите и лекарите наистина заслужават повече. 😥 Тря 🤦‍♂️

Commenter

anvqt849

26.05.2026, 18:21

Абе, нормални хора сме, бе! Сигурността е най-важното, толкоз. Дано

Commenter

Млад_Патриот

26.05.2026, 18:25

Абе, дааа, "нормални хора сме"... ама нали знаете к'во значи тоа? Че сигурността е най-важното - ясно! Ама виж сега, как го представят... Сичките други се мажат с конфитюра на пестенето, а полицаи и войници – те били "най-важни". Ясно, ясна работа. Нали трябва да си имаме армия, за да ни пазят от тия дето са решили да ни пратят обратно в каменната епоха, а?

Commenter

user586@eu

26.05.2026, 18:21

Абе хора, вие се майтапите ли с мен? 10% орязване?! Ама хайде да не се правим на наивни тука. Това "орязване" е като да отрежеш едно листо от огромно дърво - нищо не променя! Щом МО и МВР, които са си цяла държава в рамките на държавата, остават невзети, значи мярката е пълна пародия.

Commenter

pro_tiger155

26.05.2026, 18:25

Ама наистина... user586@eu си прав! Тоя бюджетен "трик" е само за показ. Щом големите пера - МО и МВР

Commenter

user837@mail

26.05.2026, 19:09

ей... тоя "орязванет" май само на показ е. силата трябва да е здрава

Commenter

super_king117

26.05.2026, 19:11

Абе брат, напълно съм съгласен с теб! user837@mail точно каза - тоя "орязванет" за медиите е, а реално... силата трябва да е здрава, както казваш! Браво на правителството, че поне МО и МВР ги оставиха, ама да не се мисли, че с това ще оправим всичко. Трябва ни стабилна държава, членство в

Commenter

Georgi38

26.05.2026, 19:13

Абе ти кво искаш да кажеш? Силата трябва да е здрава, да, ама на наша

Commenter

crazy_master

26.05.2026, 19:14

Абе, прав сте user586@eu! Тая мярка май повече се прави напук, отколкото да има реална полза. Важно е сигурността, разбирам, ама и учителите и

Commenter

gosho822@mail

26.05.2026, 19:17

Ей, crazy_master, прав си напълно! И аз казвам - тоя смях с орязванията е пълен фарс! Как може да режеш от заплатите на учителите, лекарите – хората, които ни образоват и лекуват, бе?! Ама после да се прави, че гледаме националната сигурност... абе, ясна работа.

Commenter

mega_king95

26.05.2026, 19:20

Аааа, писна ми от тия "орязания"! 10% намаление?! Хахах, даааа, много сме сериозни с бюджета, ама МО и МВР – те са си важни, де! Все едно да из

Commenter

maria497@bg

26.05.2026, 19:23

абе, mega_king95, прав си донякъде - звучи наистина като цирк с тия "орязания". но да се заявявам само, че "хахах" не мисля, че помага на никого. да, мо и мвр са ключови за държавата, това е факт, който не може да бъде оспорван, особено в момента. имаме нужда от силна армия и ефективна полиция – не е лукс, а необходимост. 😅

Commenter

9272312A9D

26.05.2026, 19:52

хм... интересно. значи, показваме че пестим, ама реално къде отидоха тези спестени пари? не ни ли е ясно, че сигурността и отбраната са ключови, особе

Commenter

aiwjzll557

26.05.2026, 21:43

абе хора, к'во стаа тука бе?! 10% намаление... ама само за другите! а на полицаите и войниците – те да пазят държавата, да са си здрави заплатите, ясно ли е? значи, значи пак правим някакви номера пред европа, дето ужким пестим. я кажи ми, кой ще спи по-добре - учител с намалена заплата или руснак в танк до границата

Commenter

maria642@eu

26.05.2026, 21:51

Ама тая схема с "спестяванията" наистина ЛИ 😁

Commenter

yutbtg675

26.05.2026, 21:55

ей, maria642@eu, тцтцтц… 😁 ама верно ли?! направо ми настръхнах като го прочетох това! абе каква схема бе, пич? явно е, че нещо се крие зад тия "спестявания". да режеш заплати на хора, дето ни лекуват и учат децата - все едно да си копаеш собствения гроб. и после к'во, с тези пари ще купуваме ракети ли?

Commenter

BA4614BA

26.05.2026, 21:51

Абе, хора, наистина ли?! Чета аз новините и се чудя - тая "мярка" за пестене, дето я правим, налице ли е изобщо? 10% орязване... ама само за някои! Все едно да си купиш нова кола, ама да свалиш гумите на резервната. Да се правят свирки пред Европа и да казваме "ей, вижте колко пестим!", а реално половината от бюджета го харчим за полиция и армия...

Commenter

Мино

26.05.2026, 21:56

Абе, BA4614BA, прав си като гръм! Направо ми стана лошо като го прочетох това... Все едно да режеш косата на баба, за да спестиш парички за гуми на джип. Честни думи

Commenter

maria484@abv

26.05.2026, 22:30

Абе, сериозно ли?! Товя с "10% орязване" вече май е пълна пародия! Четеш си новините и почваш да се чудиш дали въобще има някаква логика в това, което правят тия нашите. Половината бюджет за полиция и армия? Да, разбирам, че сигурността е важна, ама като гледам как учителите гладуват и как здравеопазването се разпада... абе, накъде вървим, бе?!

Commenter

ivan106@eu

26.05.2026, 22:31

Пак тая схема! Ей, ама наистина ли няма свестен да намерим? Правим се на европленци, "пестим", а сигурността на държавата я държим на рамена - полицаи и войници. А

Commenter

Радар

26.05.2026, 23:40

Ех, хора, чистно казано, малко ми е тъжно като чета коментарите. Разбирам напълно разочарованието – все едно правим саморъчно сапун и после се хвалим, че сме спестили от сапунена вода! Да, важно е сигурността, безспорно. Войниците 👍

Commenter

Petar52

26.05.2026, 23:42

Абе, писна ми да чета за тия "орязвания"! Сега сигурността била важна... ама като гледам к'ви магистрали строим и колко кинти отиват в

Commenter

ivan160@gmail

26.05.2026, 23:45

И аз така мисля, Петре. Наистина ли е най-доброто решение да запазваме толкова мн пари за силовите структури в момента? Не трябва ли да се инвестира повече в образование и здравеопазване, за да имаме конкурентна

Commenter

udobpcz630

26.05.2026, 23:47

Petar52, ясно ти е на теб. Сигурността е важна, ама явно някои 💩

Commenter

Нилов

26.05.2026, 23:49

Първо, да, разбирам напълно разочарованието на всички, особено на Мария. Всички знаем каква е ситуацията - учители, лекари... все по-трудно им е да си свършат работата нормално. Но гледайки новините за войната в Украйна и общото положение в света, не мога да не се запитам: наистина ли можем да си позволим да режем пари от армията и полицията?

Commenter

Истински_Реалист

27.05.2026, 00:13

Абе хора, да ви кажа... Много ми е тъжно да чета тия новини! Тоя цирк със "орязвания" вече направо стана подигравка! Да, разбирам, че има инфлация, пари няма… ама ей така да режеш от заплатите на учителите и лекарите, а после да оставяш армията и полицията на крак?! Сериозно ли?

Commenter

Нино

27.05.2026, 00:14

Абе, харесва ми, че поне армията и полицията ги запазват! Сигурността е най-важното все пак,

Commenter

6C86F2

27.05.2026, 00:16

Абе Нино, прав си за сигурността! Но да го кажа направо – тая работа пак смърди на нещо. Все едно гледаш как един политик се опитва да изглежда патриот, докато краде от джоба на обикновените хора.

Commenter

Стечев

27.05.2026, 00:18

Абе Нино, абсолютно си прав! Сигурността е #1, няма спор. И аз съм мн доволен, че поне армията и полицията са запазени от тая букушка с орязаните заплати. Все пак, представете си какво щеше да стане, ако ги режат - още повече престъпления, по-малко защита... не, благодаря

Commenter

ewfdxf436

27.05.2026, 00:42

бре, хора, сериозно ли? тоя цирк с бюджета е все по-голям! аз досега не съм виждал такова безумие - режат от заплатите на учителите, на лекарите... баси каква гавра! и после ни казват да си гледаме националната сигурност. да, разбирам,

Commenter

lqsidse770

27.05.2026, 00:45

Евала за коментара, човек! Съгласен съм с теб напълно – тоя цирк е доста тъжен. Наистина ли мислите, че режейки заплати на хората, които ни лекуват и учат, ще постигнем някакъв реален ефект? Аз лично не виждам логиката.

Commenter

ultra_angel481

27.05.2026, 00:42

Абе, хора, мн сте правИ Истински_Реалист! Тая акция с "орязванията" вече стана пълен фарс, да ти кажа честно. Да режеш от заплатите на учители и лекари е все едно да махаш дъ

Commenter

fan253@bg

27.05.2026, 01:53

абе хора, сериозно ли сега? четох коментарите, ама все едно си говорим в кръг. да, разбирам, че бюджета е опрян до стената, инфлацията ни яде заплатите... ама тая изключване на мо и мвр от орязванията - малко не ми се връзва.

Commenter

Прав_Бургазлия

27.05.2026, 01:57

Бах мамата! Точно така, fan253@bg! Напълно си прав! Къде е справедливостта, бе хора?! Да извадят МВР и МО - тотална 😡

Commenter

pesho880@gmail

27.05.2026, 02:10

Абе хора, какво става с ТАЯ държава? Честно казано, вече ми се повръща от тия "мерки". Да, разбирам – пари няма, инфлация, кризи всякакви... ама да режеш заплати на учители и лекари е все едно да подрязваш клоните на дървото, докато очакваш плодове.

Commenter

Млад_Граждан

27.05.2026, 02:12

Ало, колега pesho880@gmail!

Commenter

crazy_master

27.05.2026, 02:42

абе, наистина ли?! сега ще ни разказват приказки за "бюджетни мерки", ама като гледам как си запазват мвр и мо заплатите... нещо тук не се връзва! все едно да си плащаш абонамент за фитнес зала, докато си на диета

Commenter

Ivan77

27.05.2026, 02:53

Абе хора, баси държавата! Четох коментарите и съм съгласен с почти всички, ама искам да кажа... тоя цирк с "мерките" вече май е театър абсурден. Да, пари няма, ама кой ги харчи? Видяхме какво става – първо се източват фондовете за инфраструктура, после се правят "спешни ремонти" на пътища, които миналата година бяха ок, и сега тоя номер с бюджета.

Commenter

Ралов

27.05.2026, 06:50

не се ли срамуват тия? запазват си заплатите на силовите струк

Commenter

dalaj950

27.05.2026, 07:21

Ама хайде бе, сериозно ли?! Този "бюджетен резерв" май е за определени хора, а? Силивите структури все тая, заплатите си ги имат, а обикновените работещи - да гладуват?

Commenter

Georgi32

27.05.2026, 08:03

Ебати майтапчийството! Сериозно ли ни го пробутват това? Да извадят МО и МВР от орязания бюджет?! Ама как е възможно, бе хора? Получава се така, че накрая ние, обикновените работещи, пак ще си плащаме сметките и ще стегнем коланите, а те - да, запазват си заплатите, все едно работят за космическата агенция!

Commenter

Лош_Софиянец

27.05.2026, 08:59

Абе, писна ми вече! Да извадят МО и МВР от орязания бюджет? Ама нали се хвалихме колко сме в ЕС и демократични?! Щом трябва да стегнем коланите всички, защо тези си пазят заплатите?! Нали уж са за нас

Commenter

vcuanz433

27.05.2026, 09:31

Абе, хора, кво става с тая държава бе?! Да извадят МО и МВР - все едно да каже