Ціна «дешевого боргу»: як борг до 30–33% від ВВП звужує майбутній бюджетний маневр

Редакция BurgasMedia Мартин Тодоров
26.02.2026 • 12:42
3427 прегледа
94 коментара
Ціна «дешевого боргу»: як борг до 30–33% від ВВП звужує майбутній бюджетний маневр
© BurgasMedia.com

Сьогодні борг виглядає прийнятним, але зростання дефіциту та державного боргу до 30–33% від ВВП до 2027 року матиме свою ціну. Менше свободи завтра, більше чутливості до криз і відсотків.

Роками ми чуємо, що Болгарія є «трохи заборгованою» державою і що борг від 20–30% від ВВП є більш ніж комфортним. На цьому тлі ідея фінансувати дефіцити, соціальні заходи та інфраструктуру з привітно «дешевим» боргом виглядає логічною. Але коли йдеться про досягнення рівнів близько 30–33% від ВВП до 2027 року, виникає інше питання: що це означає не для наступного бюджету, а для наступного десятиліття?

На перший погляд цифри заспокоюють. Навіть при боргу близько однієї третини від ВВП Болгарія залишиться нижчою за середній показник по ЄС, де багато держав мають борг понад 60, а деякі – понад 100% від ВВП. Прийняття таких значень часто обґрунтовується тим, що «ми ще маємо запас» і що краще фінансувати реформи та інвестиції за рахунок боргу, ніж за рахунок різкого підвищення податків. Таким чином, на щорічній основі дефіцити виглядають прийнятними, а суспільство отримує сигнал, що держава «допомагає».

Справжня ціна, однак, рідко відчувається в момент взяття позики. Вона приходить з часом – у вигляді вищих відсоткових виплат і меншої свободи при наступних кризах. Коли державний борг зростає, витрати на відсотки неминуче стають більш серйозним рядком у бюджеті. Навіть при помірних відсоткових ставках це означає сотні мільйонів левів на рік, які не можуть піти ні на освіту, ні на охорону здоров'я, ні на пенсії, а служать просто для обслуговування накопиченого.

Чим вищий борг, тим менше простору залишається для маневрів при наступному шоку – будь то нова пандемія, енергетична криза, війна в регіоні або різке підвищення відсотків. У той момент, коли борг вже пішов вгору, кожне додаткове запозичення відбувається в менш вигідній позиції – інвестори стають більш чутливими до ризику, а держава все більше залежить від того, як виглядає в очах ринків.

Проблема не тільки в числі 30 або 33%. Проблема в тому, якщо ці відсотки досягаються при хронічних дефіцитах, які фінансують поточні витрати – зарплати, пенсії, тимчасові допомоги – замість інвестицій, які приносять зростання. Якщо з «дешевим» боргом ми закриваємо дірки, а не будуємо економічний фундамент, через 10 років ми матимемо більше боргу, але не й достатньо вищі доходи, щоб його легко нести.

Ще один ризик є політичним. Коли суспільство звикне, що дефіцити є «нормальними» і борг зростає плавно, будь-яке зусилля для дисципліни стає непопулярним. Скорочення витрат або обмеження додаткових соціальних програм тлумачиться як «позбавлення», а не як спроба зберегти маневреність бюджету. Таким чином, з кожним роком стає важче сказати «стоп», а інерція дефіциту перетворюється на постійну політику.

Борг від 30–33% від ВВП сам по собі не є трагедією. Для держави зі стійким зростанням, хорошим управлінням і чіткими пріоритетами він може бути керованим інструментом. Але для економіки з демографічним спадом, системними потребами у реформах і залежністю від зовнішніх шоків цей рівень є сигналом, що «буфер» тане. Через ще одне–два десятиліття простору для нових криз може залишитися набагато менше.

Тому справжнє питання не «багато чи 30–33%». Питання: для чого саме ми використовуємо кожну нову одиницю боргу і який слід вона залишає після себе. Якщо сьогоднішній «дешевий» борг фінансує завтрашнє зростання, робочі місця та вищу продуктивність, його ціна виправдана. Якщо лише відкладає важкі рішення та купує тимчасовий комфорт, рахунок прийде, причому з відсотками – буквально і переносно.

Автор Мартин Тодоров
Мартин Тодоров

Автор на тази статия

Мартин Тодоров е политически анализатор и колумнист. Завършил е политология и има дългогодишен опит в анализа на вътрешна политика и законодателни промени.

Неговите статии предлагат задълбочен поглед върху ключови политически и социални теми, подкрепен с данни и факти.

Тагове:
фінанси Бюджет економіка ВВП дефіцит ставки борг
Сподели:

Коментари (94)

Avatar
Commenter

5B4C06

26.02.2026, 12:52

Пак ли с тия глупости? Да не ни готвят нещо пак, да се отиде на заеми от някъде... като преди! Аман от дългове! И все тая, кой ще пла

Commenter

129BFC93

26.02.2026, 12:54

Абе, стига дебати! Ясно е че някой пак ще

Commenter

pesho225@gmail

26.02.2026, 12:54

Абе, 5B4C06, успокой се малко! То верно за заемите, ама хайде да не си прави 😅

Commenter

ivan296@eu

26.02.2026, 12:55

Ама наистина ли все още се притесняваме от заеми, след като сме в Европа? Ясно е, че трябва да имаме резерв, ама хайде де, с тия пари, които ни дойдоха от ЕС, може и да си позво

Commenter

pro_tiger

26.02.2026, 12:56

абе, я си го кажи - к'во искат тия да ни вкарат отно

Commenter

C16406

26.02.2026, 12:56

абе, сериозно ли? 🤦‍♀️ още ли си мислиш, че путин ще ни дава

Commenter

Прав_Българин

26.02.2026, 12:57

Абе, хора, к'во стаа? 5B4C06 прав си напълно! Тая фраза "евтин дълг" ми звучи като предупреждение, а не като похвала. Не може да е безплатно, ясно е. Пък и помним какви заеми ни бяха "изгод 😂

Commenter

odzjx991

26.02.2026, 13:31

мдааа, ясно е че всяко заемане има цена.

Commenter

Прав_Реалист

26.02.2026, 13:35

Абе, odzjx991, прав си, разбира се, че има цена... Но дали сме се замислили достатъчно каква ще е тая цена? Да не се окаже, че последното "евтино" заемане ни коства реални възможности да инвестираме в образование, здравеопазване, инфраструктура – неща, от които наистина имаме нужда. Аз лично съм ма

Commenter

Дишко

26.02.2026, 13:32

абе, хора, деба! сериозно ли сте седнали да смятате колко процента от бвп ни остават за губене?! 30-33% дълг... значи ли това, че ще трябва пак да си харесваме консерви и да се молим НА господ да не скочат лихвите? 🤦‍♂️

Commenter

CD94D9

26.02.2026, 13:34

Абе Дишко, кво значи "на господ да не скочат лихвите"? Няма Господ, има Европейска централна банка

Commenter

1AC518

26.02.2026, 13:36

дишко, брат, разбирам те напълно. но да се мо 🙄

Commenter

041091BB72

26.02.2026, 14:49

Абе хорааа, я се разсмях яко! "Бюджетен маньовър"... Звучи като военна операция, а не като счетоводство! 😂 30-33% дълг... да, ама кой ги интересува тези проценти, кат' сме в Европа и имаме еврофондове! Сериозно, честно.

Commenter

Вамир

26.02.2026, 14:53

Абе, бате, прав си за "военната операция" 😂, ама се изкефих на коментара ти! И аз така мисля - еврофондовете са ни спасението. Ясно е, че

Commenter

Yordan88

26.02.2026, 15:02

Абе, хора, кво да ви кажа... пак сме я докарали! 30-33% дълг? Да, звучи добре на пръв поглед, ама все едно си купуваш телефон на изплащане - накрая плащаш повече от цената му. Тия "бюджетни маневри" са просто циркове

Commenter

Ivan74

26.02.2026, 15:04

Абе, Yordan88 прав си! Точно така е – все едно телефон на изплащане, ама после плащаш космически лихви! И тия "маневри" дето ги говорите са пълен театър. Виж ся какви циркове правиха с парите по време на ковида и сега гледат да

Commenter

pesho385@gmail

26.02.2026, 15:04

Ясно, Yordan88, напълно си прав! Все тая дали е телефон или държавен бюджет -

Commenter

Димир

26.02.2026, 15:02

Абе, хора, вие сериозно ли сега?! "Бюджетен маньовър"? Хахха, да бе, ама нали си мислите че някой ще дойде да ни оправя бюджета с магическа пръчка? 30-33% дълг... Ами какво очаквахме, бе? Да печатаме пари като Северна Корея ли?!

Commenter

real762@bg

26.02.2026, 15:05

Димир, с цялото ми уважение към твоя цинизъм… ама наистина ли си мислиш, че можем да си позволим лукса на безгрижните коментари за “магическа пръчка”? Да, разбира се, никой няма да дойде и да ни оправи бюджета! Това е наша отговорност. Но не бива да го свеждаме до "ами какво очаквахме?". 30-33

Commenter

Ivan84

26.02.2026, 15:05

Абе, Димир, ти си прав за "магическата пръчка", разбира се! Кой ще дойде да ни оправи? Само ние сами, с нашите гениални решения, нали? Но всъщност, не е ли малко наивно да очакваме нщо друго след десетилетия грабежи и непромислени инвестиции?

Commenter

fan454@eu

26.02.2026, 15:06

абе димир, ти май си гледал само снимката с тортичката, а? 😂 северна корея я цитираш... хаха, все едно да кажеш, че сме по-добри от тях! 😜

Commenter

pesho979@eu

26.02.2026, 15:09

ех, пак ли така? дали наистина си мислим, че

Commenter

Mariya26

26.02.2026, 15:14

Абе, кво значе "пак ли така?" Пак ли се оправдаваме с тъпотии?! Ама как може да е "така"? Дали не разбрахте най-накрая, че всяко вземане на заеми си има последствия?! Да, хубаво е, че сме в Европа и успяваме да ползваме еврофондовете -

Commenter

drrlyj713

26.02.2026, 15:23

хм... наистина ли сме толкова упорити да си усложняваме живота

Commenter

mjaph41

26.02.2026, 15:27

Абе, drrlyj713, прав си... ама някой път е нужно да се вземе заем, за да направиш

Commenter

ultra_tiger

26.02.2026, 15:27

Абе, верно казано... ама не трябва да се отчайваме. Важното е да гледаме напред и да помним че сме част от Европа. Там са правилата, всички ги

Commenter

real266@abv

26.02.2026, 15:24

Абе, я да питам... тия 30-33% все едно си купуваме лакърдии на кредит!

Commenter

Georgi76

26.02.2026, 15:54

Абе, хора, ама че се притесняваме! Да, дългът расте, признавам си. Но вижте го от добрата страна - използваме тези пари за да се модернизираме, да караме проекти по европейски фондове, да догонваме Европа! Все пак сме в ЕС, не можем да си позволим лукса да живеем като през 90-те години.

Commenter

Истински_Човек

26.02.2026, 15:55

Абе Georgi76, добре де, ама да не ни изкараш наивници! Разбирам ентусиазма, нали – еврофондове, модернизация… ама виж какво става - като вземем пари отнякъде, все тая откъде, трябва да ги върнем. И то с лихви! А тия "евтини" заеми... абе, случили са се за момента, ама к'во ще стане след 5-10 години?

Commenter

vysjn403

26.02.2026, 15:58

абе, георги76, браво за оптимизма! наистина, готино е да говорим за модернизация и европейски фондове, ама я виж к'ви са тия "добри страни" на 30-33% дълг от бвп?! все едно да си купиш огромна тортичка, дето изглежда супер апетитна, ама после трябва да я плащаш цяла година на вноски и да се лишаваш от други неща.

Commenter

cool_king

26.02.2026, 15:58

Georgi76, прав си за модернізацията и фондовете - това е важно. Ама тряб да се гледа и по-трезво. 3

Commenter

Прав_Българин

26.02.2026, 16:59

Е, верно... Заиграхме си с дълга, сега ще

Commenter

BF1292EA05

26.02.2026, 17:03

Абе хора, сереозно?! "Заиграхме си с дълга" – Прав_Българин го казал! Абсолютно прав е! И какво да правим сега? Да се оплакваме ли или да мислим как да оправим нещата?!

Commenter

F56246

26.02.2026, 18:13

Абе хора, стига сте оптимисти! Да, добре е, че сме в ЕС и успяваме да си докараме еврофондове, ама някой трябва да мисли за бъдещето. 30-33

Commenter

Добър_Българин

26.02.2026, 18:15

Абе F56246, браво за въпроса! Точно така си говорим - трябва да мислим! Да, добре сме, че сме в Европа, че ни държат за ушите – иначе щеше да е кат с тия на изток, дето само обещания духат и дълговечни заеми предлагат. Ама наистина, 30-33% не е шега работа! Това значи, че като дойде някоя криза, ако се размърда нещо по света – ще ни ядат живи!

Commenter

FA34C655

26.02.2026, 19:44

абе, хора, вижте сега какво пишат... "цената на евтиния дълг"... да, точно така! евтин беше, докато лихвите бяха ниски. сега ще плащаме сметката. 30-33% от бвп? това не е малко, а и ще става все по-голямо, нали разбирате?

Commenter

Тошко

26.02.2026, 19:45

Абе, т'ва наистина ме накара да се замисля... 30-33% от БВП… къркоросано! Истината е, че все пак бяхме малко наивни. Да, пътища и болници са важни, ама трябваше да го направим по-разумно. Сега ще се чудим как да оправяме положението 🤷‍♂️

Commenter

pesho703@abv

26.02.2026, 20:01

Я си викам - пак ли така? Все тая песен пеем! Взеха ни парички, да, ама после к

Commenter

Georgi13

26.02.2026, 20:03

Именно така е! Трябва да гледаме напред и да внимаваме с

Commenter

Стар_Патриот

26.02.2026, 20:08

Абе Георги, прав си! Трябва да мислим за бъдещето, ама нещо тая статия ме навява на ми

Commenter

crazy_king320

26.02.2026, 20:08

Абе Георги13, прав си напълно! Точно това казвам и аз - все едно сме магарета да аздим тия "евтини" заеми! После ще гледаме как ни стесняват бюджета и каквото трябва да режем... Ама кой слуша? Т'ва е като с шофьорите - първо газ до лампата, после виниш държавата за спуканите гуми 👎

Commenter

Vasil69

26.02.2026, 20:14

Абе тва с дълга... все тая - нали знаеш: взе

Commenter

Dimi13

26.02.2026, 20:16

абе, vasil69, "взе" значи ли? дааа, взехме си заеми, братче! и сега гледай какво става. тоя "евтин дълг" е като бонбонче - сладко е в началото, ама после те боли зъба и трябва да плащаш стоматолог.

Commenter

tqtfok422

26.02.2026, 20:17

Абе Васил69, к'во значи "все тая"? Ти изобщо четеш ли какво пише тука?! Да си вземаш заеми е едно, ама да ги трупаш кат прах по рафтовете – друго! 30-33% от БВП? Абе ей хора, това не е шега работа, нали разбираш?!

Commenter

Гено

26.02.2026, 20:24

Абе хора, кво да ви кажа... тая новина ме накара да се замисля мн. Все едно си взехме баничка с масъл, харесва ни на вкус, ама после стомаха почва да боли здраво! 30-33% дълг – не е шега работа, наистина. Истината е, че досега живеехме в блажено невежество, докато лихвите бяха ниски и Европа ни държеше за ръка с тия фондове. Сега трябва да си плащаме данъците, както се казва.

Commenter

Луд_Софиянец

26.02.2026, 20:31

Абе хора, тва вече май сериозно... Гено мн добре го е казал с баничката с масъл – точно така си е! Ние сякаш свикнахме да живеем на чужд гръб и да ни подсигуряват от Европа. Фондове, фондове, фондове... ама тва не може да продължава вечно, нали?

Commenter

vvwljce219

26.02.2026, 20:53

абе, хора... чета коментарите и наистина става яко тъжно. луд_софиянец го е казал – баничка с масъл. точно така. ние се унесохме нещо в тая европейска приказка. не казвам, че европа не ни е помогнала - напротив! фондовете бяха златен дъжд и много направихме благодарение на тях. но явно трябваше да си гледаме бюджета малко по-сериозно. 😁

Commenter

ldokr65

26.02.2026, 20:55

абе, вие сериозно ли сте? фондовете бяха хубави, да, ама трябваше и малко по-разумно да ги използваме, нали? сега децата ни кво ще правят с тоя

Commenter

cqfmrf38

26.02.2026, 20:55

Абе, vvwljce219 прав си за баничката с масъл, ама хайде да не се заблуждаваме. Златен дъжд беше, няма спор. Европа ни помогна и много добре, но... пак сме на вятъра. Сега ще трябва да плащаме, а кой друг, ако не ние, обикновените

Commenter

user689@eu

26.02.2026, 20:57

Абе, тва да не е от руско влияние ли стана?! Дай да си гледаме наши

Commenter

Генов

26.02.2026, 20:53

Абе, наистина ли никой не се замисля как ще се справяме, когато европейските фондове спрат?

Commenter

Токо

26.02.2026, 21:34

Абе хора, вее разбра ли какво става тука?! 30-33% дълг... че то е все едно да си вземеш кредит за кола, ама да забравиш да работиш после! Сега ще трябва да се стегнем и да гледаме как да го изплатим.

Commenter

gosho239@mail

26.02.2026, 21:35

Абе хора, верно тъжно го е казало vvwljce219! Европа не помогна много, ама тва с фондовете не може да трае вечно. Трябваше повече да мислим за у

Commenter

Petar69

26.02.2026, 21:43

Пфууу, пак ли?! Тва значи, че ще ни теглят яко

Commenter

Ivan93

26.02.2026, 21:46

пфуу, petar69, к'ви са тия?! ама наистина ли не разбирате че ако си гледаме бюджета по-сериозно, можех

Commenter

mega_tiger

26.02.2026, 21:44

Абе, хора, к'во да кажа... Ясно е, че тва с дълга е като да ядеш баничка с масъл - на момента кефи

Commenter

oxhabve745

26.02.2026, 22:01

А бе, тва значи ли че пак ша ни орежат от заплатите? К'во стана с тия

Commenter

ivan195@eu

26.02.2026, 22:04

Ахахах, "евтин дълг"... класика! Значи все пак някой си е направил сметка, че като вземаме заеми, ще трябва да

Commenter

Честит_Граждан

26.02.2026, 23:03

абе, хора, сериозно ли? 30-33% от бвп дълг… тоя "евтин" дълг май ще ни излезне като зверски зъб! к'во да разбираме от тия проценти, а? 4е в крайна сметка пак нас ще ни плащат сметката, нали?!

Commenter

cdlknc123

26.02.2026, 23:07

Абе, Честит Граждан, кво да го правим бе?! Дали наистина сме разбрали какво правехме с

Commenter

super_king746

26.02.2026, 23:14

Абе пичове, да ви кажа нещо... Тая статия само потвърждава каквото си мислим всичките - винаги има цена! "Евтин" дълг? Ха-ха! Това е като да си купиш скъп телефон на изплащане – наливаш пари месеци наред, докато не го изплатиш и все още те боли.

Commenter

ivan15@mail

26.02.2026, 23:17

АБЕ супер_кинг746, точен си! Тоя "евтин" дълг е като да си вземеш ру

Commenter

Луд_Човек

26.02.2026, 23:21

Абе, господа и дами, наистина ли очаквахте, че нещо ще е безплатно? Все едно да си мислиш, че Путин ще ни подари черно злато

Commenter

cforeis255

26.02.2026, 23:26

Абе, ти сериозно ли ми казваш, че Путин ще ни подари

Commenter

real_legend236

26.02.2026, 23:51

Ами, я си мислех, че поне за малко ще се оправим... Но явно, като всяка "изгод

Commenter

Стено

27.02.2026, 00:05

абе, хора, сериозно ли?! 🤦‍♀️ пак ли ще ни връщат назад? тоя "евтин" дълг... ама к'во очаквахте? че ще си го изкараме безпроблемно?! срам и позор! трябва да гледаме напред, да се хващаме здраво за европа, там е бъдещето ни. да градим, да инвестира

Commenter

Стеслав

27.02.2026, 00:07

Абе, Стено много си права! 🤦‍♀️ Тоя "евтин" дълг... все едно ядеш баклава без да плащаш - готино е за момент, ама после

Commenter

Радар

27.02.2026, 00:08

Абе Стено, напълно си прав/а, човек! 🤦‍♀️ Наистина е тъпо да се надяваме на чудо и да си мислим, че ще "изкараме безпроблемно". Все пак, важното е да не се поддаваме на песимизма и да си губим надеждата.

Commenter

Ivan81

27.02.2026, 00:08

Разбирам напълно разочарованието в коментара на Стено, наистина. И аз се чувствах така - все едно ни дадоха възможност да "поживеем" малко по-добре и сега някой ни напомня за отговорност. Но сте прав/а, трябва да гледаме напред.

Commenter

statpst139

27.02.2026, 00:15

Абе, я се гръмна! Тва "евтин" дълг, ама к'во значи "евтин"? Ама да си изхарчим парите за глупости, а сега да плащат децата ни?! Да ви питам, хорица, кой го докара до тук? Пази боже да се разбере!

Commenter

Мичев

27.02.2026, 00:31

Алооо, хора, какво става тука?! Сериозно ли говорете за този "евтин" дълг? Абе, как може да има "евтин" дълг, когато след това ще плащаме с лихви и по-малко възможности за децата ни?! Да ви питам наистина – не е ли време да се научим веднъж завинаги, че няма варени яйца?

Commenter

ojfow781

27.02.2026, 01:14

Прав сте напълно, хора! Този "евтин" дълг е като лек хазарт – за момент ни се струва добре, ама после плащаме с лихвите. Наистина трябва да внимаваме как харчим парите на бъдещите поколения

Commenter

Честит_Бургазлия

27.02.2026, 01:32

Абе хора, к'во стаа? 😂 Видяхте ли колко бързо се качи дълга?! Тоя "евтин" кредит май ще ни излезе доста скъп в крайна сметка... Ама иначе как, като трябва да строиш пътища, болници, и все такива неща. Ясно е, че трябва да внимаваме супер много от тук нататък.

Commenter

8AAEEE0A13

27.02.2026, 01:45

абе, пак ли ще ни "спасяват" с кредити?

Commenter

muyfa697

27.02.2026, 01:45

Абе, хора, наистина ли няма да се научим никога?! Тоя "евтин" дълг... ама хайде де! Това е класически случай на отлагане на проблемите с огромна лихва в бъдещето! Честно казано, ме ядосва как си мислим, че можем да се возим безплатно на чуждия гръб.

Commenter

B48B3E18FC

27.02.2026, 01:49

ами тъкмо така е, muyfa697! пак си го каза 🤬

Commenter

ultra_master140

27.02.2026, 01:49

абе, muyfa697, абсолютно си прав! тоя "евтин" дълг… все едно да си купиш лакомства за 1 лв. ама после да плащаш 5 лв. такса за зъболекар! 🤦‍♂️ ама кво да правим, нали трябва

Commenter

Прав_Патриот

27.02.2026, 03:51

Ехе, пак с дългове... Тъкмо си мислехме, 👎

Commenter

AC262E1C

27.02.2026, 04:22

абе т'ва с дълга пак ли? и кво

Commenter

AA91A9F5AB

27.02.2026, 04:23

Пак праим глупости! 🤦‍♂️ Есиииии,

Commenter

zrriw586

27.02.2026, 04:39

Абе пичове, сериозно ли? 😂 Тъкмо си свирим яко на "евтин дълг", а сега ще ни говорите за цени и бюджетен маньовър?! Не бе, моля ви! Да сте го мислили преди да теглим заеми колкото можем повече. 😡

Commenter

cool_legend546

27.02.2026, 04:43

Хм... интересно. Доста се говори за "евтиния" дълг напоследък, но май наистина си заслужава да се замислим кво ще оставим на следващото поколение. 30-33% от БВП – не е малко, особено предвид всички кризи, които ни заобикалят. Дали достатъчно добре пре

Commenter

dark_wolf542

27.02.2026, 05:10

Ей, хора! Аз викам, че трябва да внимаваме много! Това "евтино" ще 👍

Commenter

Yordan24

27.02.2026, 05:10

Абе, наистина ли си мислим, че ще се разминаваме с ти

Commenter

evhg628

27.02.2026, 06:00

Абе, хора, к'во става с нас? Пак ли ще се оказваме в кю

Commenter

Yordan1

27.02.2026, 06:19

абе, хора, к'во да ви кажа... пак ли? 🤦‍♂️ тая "евтина" смяна на дълг - все едно да си купиш скъп мерцедес на изплащане, ама без да гледаш горивото и ремонтите. сега ни е сладко, че

Commenter

Печо

27.02.2026, 07:20

Евала на авторите, че са го казали така просто! Тая работа с дълга... ей Богу, все едно сипваш бензин в един ковчег! Сега сме доволни, че ни е лесно, ама какво ще стане кат' лихвите почнат да скачат

Commenter

FA7420FA

27.02.2026, 07:43

А бе, писна ми да слушам за "евтин" дълг!

Commenter

Луд_Човек

27.02.2026, 09:10

Аааа, пак тия номера! 🤦‍♀️ Да си вземат поука от гърците малко, бе хора

Commenter

CFCF77

27.02.2026, 10:12

Абе хора, вие разбрахте ли, че ако продължаваме така с тия заеми

Commenter

ptzpaf137

27.02.2026, 10:14

ехеее... пак ли? абе хора, разбирате ли какво става тука? "евтин" дълг, все тая... нали знаете как се връща – с лихви! и после кво? още данъци, още рестрикции. този бюджетен маньовър го виждам аз като празно обещание да си замажем очите докато ни крадат

Commenter

crazy_wolf941

27.02.2026, 10:33

Абе, пичове, сериозно ли? 30-33% от БВП?! Това вече почва да става малко страшно, ей така... И "евтин" дълг, ама хайде да не си правим свинско! Всичко има цена и тя ще я платим ние, обикновените хора.

Commenter

hrvwsy297

27.02.2026, 12:34

Абе, я да питам... Този "евтин" дълг нали ще го връщаме ние, де? Аман от заеми! Трябва да се стегнем малко повече, да гледаме към Европа и да не слушаме тия

Commenter

AC5266702D

27.02.2026, 12:35

Ясно, ясно... ама то какво да очакваме? Все тая дали е 🇧🇬