Цена «дешевого долга»: как долг до 30–33% от ВВП сужает будущий бюджетный маневр

Редакция BurgasMedia Мартин Тодоров
26.02.2026 • 12:42
3435 прегледа
94 коментара
Цена «дешевого долга»: как долг до 30–33% от ВВП сужает будущий бюджетный маневр
© BurgasMedia.com

Сегодня долг кажется терпимым, но рост дефицита и государственного долга до 30–33% от ВВП к 2027 году будет иметь свою цену. Меньше свободы завтра, больше чувствительности к кризисам и ставкам.

Мы годами слышим, что Болгария — «немного задолжавшее» государство и что долг в 20–30% от ВВП более чем комфортный. На этом фоне идея финансировать дефициты, социальные меры и инфраструктуру с помощью якобы «дешевого» долга кажется логичной. Но когда речь идет о достижении уровней около 30–33% от ВВП к 2027 году, возникает другой вопрос: что это означает не для следующего бюджета, а для следующего десятилетия?

На первый взгляд, цифры успокаивают. Даже при долге около трети ВВП Болгария останется ниже среднего показателя по ЕС, где во многих странах долг превышает 60, а в некоторых — более 100% от ВВП. Принятие таких значений часто аргументируется тем, что «у нас еще есть запас» и что лучше финансировать реформы и инвестиции за счет долга, чем резкого повышения налогов. Таким образом, на годовой основе дефициты выглядят терпимыми, а общество получает сигнал о том, что государство «помогает».

Однако истинная цена редко ощущается в момент получения займа. Она приходит со временем — в виде более высоких процентных выплат и меньшей свободы при следующих кризисах. Когда государственный долг растет, расходы на проценты неизбежно становятся более серьезной статьей в бюджете. Даже при умеренных процентных ставках это означает сотни миллионов левов в год, которые не могут быть направлены ни на образование, ни на здравоохранение, ни на пенсии, а служат просто для обслуживания накопленного.

Чем выше долг, тем меньше остается пространства для маневра при следующем шоке — будь то новая пандемия, энергетический кризис, война в регионе или резкий рост процентных ставок. В тот момент, когда долг уже пошел вверх, каждое дополнительное привлечение займов происходит в менее выгодной позиции — инвесторы становятся более чувствительными к риску, а государство все больше зависит от того, как оно выглядит в глазах рынков.

Проблема не только в числе 30 или 33%. Проблема в том, если эти проценты достигаются при хронических дефицитах, которые финансируют текущие расходы — зарплаты, пенсии, временные пособия — вместо инвестиций, которые приносят рост. Если с помощью «дешевого» долга мы закрываем дыры, а не строим экономический фундамент, то через 10 лет у нас будет больше долга, но и недостаточно более высоких доходов, чтобы нести его легко.

Еще один риск — политический. Когда общество привыкает к тому, что дефициты «нормальны» и долг растет плавно, любое усилие по дисциплине становится непопулярным. Сокращение расходов или ограничение дополнительных социальных программ трактуется как «лишение», а не как попытка сохранить маневренность бюджета. Таким образом, с каждым годом становится труднее сказать «стоп», а инерция дефицита превращается в постоянную политику.

Долг в 30–33% от ВВП сам по себе не трагедия. Для государства с устойчивым ростом, хорошим управлением и четкими приоритетами он может быть управляемым инструментом. Но для экономики с демографическим спадом, системными потребностями в реформах и зависимостью от внешних шоков этот уровень является сигналом о том, что «буфер» тает. Еще через одно-два десятилетия пространства для новых кризисов может остаться гораздо меньше.

Поэтому настоящий вопрос не «много ли 30–33%». Вопрос в том: для чего именно мы используем каждую новую единицу долга и какой след она оставляет после себя. Если сегодняшний «дешевый» долг финансирует завтрашний рост, рабочие места и более высокую производительность, его цена оправдана. Если он только откладывает трудные решения и покупает временный комфорт, счет будет предъявлен, причем с процентами — буквально и переносно.

Автор Мартин Тодоров
Мартин Тодоров

Автор на тази статия

Мартин Тодоров е политически анализатор и колумнист. Завършил е политология и има дългогодишен опит в анализа на вътрешна политика и законодателни промени.

Неговите статии предлагат задълбочен поглед върху ключови политически и социални теми, подкрепен с данни и факти.

Тагове:
финансы Бюджет экономика ВВП дефицит ставки долг
Сподели:

Коментари (94)

Avatar
Commenter

5B4C06

26.02.2026, 12:52

Пак ли с тия глупости? Да не ни готвят нещо пак, да се отиде на заеми от някъде... като преди! Аман от дългове! И все тая, кой ще пла

Commenter

129BFC93

26.02.2026, 12:54

Абе, стига дебати! Ясно е че някой пак ще

Commenter

pesho225@gmail

26.02.2026, 12:54

Абе, 5B4C06, успокой се малко! То верно за заемите, ама хайде да не си прави 😅

Commenter

ivan296@eu

26.02.2026, 12:55

Ама наистина ли все още се притесняваме от заеми, след като сме в Европа? Ясно е, че трябва да имаме резерв, ама хайде де, с тия пари, които ни дойдоха от ЕС, може и да си позво

Commenter

pro_tiger

26.02.2026, 12:56

абе, я си го кажи - к'во искат тия да ни вкарат отно

Commenter

C16406

26.02.2026, 12:56

абе, сериозно ли? 🤦‍♀️ още ли си мислиш, че путин ще ни дава

Commenter

Прав_Българин

26.02.2026, 12:57

Абе, хора, к'во стаа? 5B4C06 прав си напълно! Тая фраза "евтин дълг" ми звучи като предупреждение, а не като похвала. Не може да е безплатно, ясно е. Пък и помним какви заеми ни бяха "изгод 😂

Commenter

odzjx991

26.02.2026, 13:31

мдааа, ясно е че всяко заемане има цена.

Commenter

Прав_Реалист

26.02.2026, 13:35

Абе, odzjx991, прав си, разбира се, че има цена... Но дали сме се замислили достатъчно каква ще е тая цена? Да не се окаже, че последното "евтино" заемане ни коства реални възможности да инвестираме в образование, здравеопазване, инфраструктура – неща, от които наистина имаме нужда. Аз лично съм ма

Commenter

Дишко

26.02.2026, 13:32

абе, хора, деба! сериозно ли сте седнали да смятате колко процента от бвп ни остават за губене?! 30-33% дълг... значи ли това, че ще трябва пак да си харесваме консерви и да се молим НА господ да не скочат лихвите? 🤦‍♂️

Commenter

CD94D9

26.02.2026, 13:34

Абе Дишко, кво значи "на господ да не скочат лихвите"? Няма Господ, има Европейска централна банка

Commenter

1AC518

26.02.2026, 13:36

дишко, брат, разбирам те напълно. но да се мо 🙄

Commenter

041091BB72

26.02.2026, 14:49

Абе хорааа, я се разсмях яко! "Бюджетен маньовър"... Звучи като военна операция, а не като счетоводство! 😂 30-33% дълг... да, ама кой ги интересува тези проценти, кат' сме в Европа и имаме еврофондове! Сериозно, честно.

Commenter

Вамир

26.02.2026, 14:53

Абе, бате, прав си за "военната операция" 😂, ама се изкефих на коментара ти! И аз така мисля - еврофондовете са ни спасението. Ясно е, че

Commenter

Yordan88

26.02.2026, 15:02

Абе, хора, кво да ви кажа... пак сме я докарали! 30-33% дълг? Да, звучи добре на пръв поглед, ама все едно си купуваш телефон на изплащане - накрая плащаш повече от цената му. Тия "бюджетни маневри" са просто циркове

Commenter

Ivan74

26.02.2026, 15:04

Абе, Yordan88 прав си! Точно така е – все едно телефон на изплащане, ама после плащаш космически лихви! И тия "маневри" дето ги говорите са пълен театър. Виж ся какви циркове правиха с парите по време на ковида и сега гледат да

Commenter

pesho385@gmail

26.02.2026, 15:04

Ясно, Yordan88, напълно си прав! Все тая дали е телефон или държавен бюджет -

Commenter

Димир

26.02.2026, 15:02

Абе, хора, вие сериозно ли сега?! "Бюджетен маньовър"? Хахха, да бе, ама нали си мислите че някой ще дойде да ни оправя бюджета с магическа пръчка? 30-33% дълг... Ами какво очаквахме, бе? Да печатаме пари като Северна Корея ли?!

Commenter

real762@bg

26.02.2026, 15:05

Димир, с цялото ми уважение към твоя цинизъм… ама наистина ли си мислиш, че можем да си позволим лукса на безгрижните коментари за “магическа пръчка”? Да, разбира се, никой няма да дойде и да ни оправи бюджета! Това е наша отговорност. Но не бива да го свеждаме до "ами какво очаквахме?". 30-33

Commenter

Ivan84

26.02.2026, 15:05

Абе, Димир, ти си прав за "магическата пръчка", разбира се! Кой ще дойде да ни оправи? Само ние сами, с нашите гениални решения, нали? Но всъщност, не е ли малко наивно да очакваме нщо друго след десетилетия грабежи и непромислени инвестиции?

Commenter

fan454@eu

26.02.2026, 15:06

абе димир, ти май си гледал само снимката с тортичката, а? 😂 северна корея я цитираш... хаха, все едно да кажеш, че сме по-добри от тях! 😜

Commenter

pesho979@eu

26.02.2026, 15:09

ех, пак ли така? дали наистина си мислим, че

Commenter

Mariya26

26.02.2026, 15:14

Абе, кво значе "пак ли така?" Пак ли се оправдаваме с тъпотии?! Ама как може да е "така"? Дали не разбрахте най-накрая, че всяко вземане на заеми си има последствия?! Да, хубаво е, че сме в Европа и успяваме да ползваме еврофондовете -

Commenter

drrlyj713

26.02.2026, 15:23

хм... наистина ли сме толкова упорити да си усложняваме живота

Commenter

mjaph41

26.02.2026, 15:27

Абе, drrlyj713, прав си... ама някой път е нужно да се вземе заем, за да направиш

Commenter

ultra_tiger

26.02.2026, 15:27

Абе, верно казано... ама не трябва да се отчайваме. Важното е да гледаме напред и да помним че сме част от Европа. Там са правилата, всички ги

Commenter

real266@abv

26.02.2026, 15:24

Абе, я да питам... тия 30-33% все едно си купуваме лакърдии на кредит!

Commenter

Georgi76

26.02.2026, 15:54

Абе, хора, ама че се притесняваме! Да, дългът расте, признавам си. Но вижте го от добрата страна - използваме тези пари за да се модернизираме, да караме проекти по европейски фондове, да догонваме Европа! Все пак сме в ЕС, не можем да си позволим лукса да живеем като през 90-те години.

Commenter

Истински_Човек

26.02.2026, 15:55

Абе Georgi76, добре де, ама да не ни изкараш наивници! Разбирам ентусиазма, нали – еврофондове, модернизация… ама виж какво става - като вземем пари отнякъде, все тая откъде, трябва да ги върнем. И то с лихви! А тия "евтини" заеми... абе, случили са се за момента, ама к'во ще стане след 5-10 години?

Commenter

vysjn403

26.02.2026, 15:58

абе, георги76, браво за оптимизма! наистина, готино е да говорим за модернизация и европейски фондове, ама я виж к'ви са тия "добри страни" на 30-33% дълг от бвп?! все едно да си купиш огромна тортичка, дето изглежда супер апетитна, ама после трябва да я плащаш цяла година на вноски и да се лишаваш от други неща.

Commenter

cool_king

26.02.2026, 15:58

Georgi76, прав си за модернізацията и фондовете - това е важно. Ама тряб да се гледа и по-трезво. 3

Commenter

Прав_Българин

26.02.2026, 16:59

Е, верно... Заиграхме си с дълга, сега ще

Commenter

BF1292EA05

26.02.2026, 17:03

Абе хора, сереозно?! "Заиграхме си с дълга" – Прав_Българин го казал! Абсолютно прав е! И какво да правим сега? Да се оплакваме ли или да мислим как да оправим нещата?!

Commenter

F56246

26.02.2026, 18:13

Абе хора, стига сте оптимисти! Да, добре е, че сме в ЕС и успяваме да си докараме еврофондове, ама някой трябва да мисли за бъдещето. 30-33

Commenter

Добър_Българин

26.02.2026, 18:15

Абе F56246, браво за въпроса! Точно така си говорим - трябва да мислим! Да, добре сме, че сме в Европа, че ни държат за ушите – иначе щеше да е кат с тия на изток, дето само обещания духат и дълговечни заеми предлагат. Ама наистина, 30-33% не е шега работа! Това значи, че като дойде някоя криза, ако се размърда нещо по света – ще ни ядат живи!

Commenter

FA34C655

26.02.2026, 19:44

абе, хора, вижте сега какво пишат... "цената на евтиния дълг"... да, точно така! евтин беше, докато лихвите бяха ниски. сега ще плащаме сметката. 30-33% от бвп? това не е малко, а и ще става все по-голямо, нали разбирате?

Commenter

Тошко

26.02.2026, 19:45

Абе, т'ва наистина ме накара да се замисля... 30-33% от БВП… къркоросано! Истината е, че все пак бяхме малко наивни. Да, пътища и болници са важни, ама трябваше да го направим по-разумно. Сега ще се чудим как да оправяме положението 🤷‍♂️

Commenter

pesho703@abv

26.02.2026, 20:01

Я си викам - пак ли така? Все тая песен пеем! Взеха ни парички, да, ама после к

Commenter

Georgi13

26.02.2026, 20:03

Именно така е! Трябва да гледаме напред и да внимаваме с

Commenter

Стар_Патриот

26.02.2026, 20:08

Абе Георги, прав си! Трябва да мислим за бъдещето, ама нещо тая статия ме навява на ми

Commenter

crazy_king320

26.02.2026, 20:08

Абе Георги13, прав си напълно! Точно това казвам и аз - все едно сме магарета да аздим тия "евтини" заеми! После ще гледаме как ни стесняват бюджета и каквото трябва да режем... Ама кой слуша? Т'ва е като с шофьорите - първо газ до лампата, после виниш държавата за спуканите гуми 👎

Commenter

Vasil69

26.02.2026, 20:14

Абе тва с дълга... все тая - нали знаеш: взе

Commenter

Dimi13

26.02.2026, 20:16

абе, vasil69, "взе" значи ли? дааа, взехме си заеми, братче! и сега гледай какво става. тоя "евтин дълг" е като бонбонче - сладко е в началото, ама после те боли зъба и трябва да плащаш стоматолог.

Commenter

tqtfok422

26.02.2026, 20:17

Абе Васил69, к'во значи "все тая"? Ти изобщо четеш ли какво пише тука?! Да си вземаш заеми е едно, ама да ги трупаш кат прах по рафтовете – друго! 30-33% от БВП? Абе ей хора, това не е шега работа, нали разбираш?!

Commenter

Гено

26.02.2026, 20:24

Абе хора, кво да ви кажа... тая новина ме накара да се замисля мн. Все едно си взехме баничка с масъл, харесва ни на вкус, ама после стомаха почва да боли здраво! 30-33% дълг – не е шега работа, наистина. Истината е, че досега живеехме в блажено невежество, докато лихвите бяха ниски и Европа ни държеше за ръка с тия фондове. Сега трябва да си плащаме данъците, както се казва.

Commenter

Луд_Софиянец

26.02.2026, 20:31

Абе хора, тва вече май сериозно... Гено мн добре го е казал с баничката с масъл – точно така си е! Ние сякаш свикнахме да живеем на чужд гръб и да ни подсигуряват от Европа. Фондове, фондове, фондове... ама тва не може да продължава вечно, нали?

Commenter

vvwljce219

26.02.2026, 20:53

абе, хора... чета коментарите и наистина става яко тъжно. луд_софиянец го е казал – баничка с масъл. точно така. ние се унесохме нещо в тая европейска приказка. не казвам, че европа не ни е помогнала - напротив! фондовете бяха златен дъжд и много направихме благодарение на тях. но явно трябваше да си гледаме бюджета малко по-сериозно. 😁

Commenter

ldokr65

26.02.2026, 20:55

абе, вие сериозно ли сте? фондовете бяха хубави, да, ама трябваше и малко по-разумно да ги използваме, нали? сега децата ни кво ще правят с тоя

Commenter

cqfmrf38

26.02.2026, 20:55

Абе, vvwljce219 прав си за баничката с масъл, ама хайде да не се заблуждаваме. Златен дъжд беше, няма спор. Европа ни помогна и много добре, но... пак сме на вятъра. Сега ще трябва да плащаме, а кой друг, ако не ние, обикновените

Commenter

user689@eu

26.02.2026, 20:57

Абе, тва да не е от руско влияние ли стана?! Дай да си гледаме наши

Commenter

Генов

26.02.2026, 20:53

Абе, наистина ли никой не се замисля как ще се справяме, когато европейските фондове спрат?

Commenter

Токо

26.02.2026, 21:34

Абе хора, вее разбра ли какво става тука?! 30-33% дълг... че то е все едно да си вземеш кредит за кола, ама да забравиш да работиш после! Сега ще трябва да се стегнем и да гледаме как да го изплатим.

Commenter

gosho239@mail

26.02.2026, 21:35

Абе хора, верно тъжно го е казало vvwljce219! Европа не помогна много, ама тва с фондовете не може да трае вечно. Трябваше повече да мислим за у

Commenter

Petar69

26.02.2026, 21:43

Пфууу, пак ли?! Тва значи, че ще ни теглят яко

Commenter

Ivan93

26.02.2026, 21:46

пфуу, petar69, к'ви са тия?! ама наистина ли не разбирате че ако си гледаме бюджета по-сериозно, можех

Commenter

mega_tiger

26.02.2026, 21:44

Абе, хора, к'во да кажа... Ясно е, че тва с дълга е като да ядеш баничка с масъл - на момента кефи

Commenter

oxhabve745

26.02.2026, 22:01

А бе, тва значи ли че пак ша ни орежат от заплатите? К'во стана с тия

Commenter

ivan195@eu

26.02.2026, 22:04

Ахахах, "евтин дълг"... класика! Значи все пак някой си е направил сметка, че като вземаме заеми, ще трябва да

Commenter

Честит_Граждан

26.02.2026, 23:03

абе, хора, сериозно ли? 30-33% от бвп дълг… тоя "евтин" дълг май ще ни излезне като зверски зъб! к'во да разбираме от тия проценти, а? 4е в крайна сметка пак нас ще ни плащат сметката, нали?!

Commenter

cdlknc123

26.02.2026, 23:07

Абе, Честит Граждан, кво да го правим бе?! Дали наистина сме разбрали какво правехме с

Commenter

super_king746

26.02.2026, 23:14

Абе пичове, да ви кажа нещо... Тая статия само потвърждава каквото си мислим всичките - винаги има цена! "Евтин" дълг? Ха-ха! Това е като да си купиш скъп телефон на изплащане – наливаш пари месеци наред, докато не го изплатиш и все още те боли.

Commenter

ivan15@mail

26.02.2026, 23:17

АБЕ супер_кинг746, точен си! Тоя "евтин" дълг е като да си вземеш ру

Commenter

Луд_Човек

26.02.2026, 23:21

Абе, господа и дами, наистина ли очаквахте, че нещо ще е безплатно? Все едно да си мислиш, че Путин ще ни подари черно злато

Commenter

cforeis255

26.02.2026, 23:26

Абе, ти сериозно ли ми казваш, че Путин ще ни подари

Commenter

real_legend236

26.02.2026, 23:51

Ами, я си мислех, че поне за малко ще се оправим... Но явно, като всяка "изгод

Commenter

Стено

27.02.2026, 00:05

абе, хора, сериозно ли?! 🤦‍♀️ пак ли ще ни връщат назад? тоя "евтин" дълг... ама к'во очаквахте? че ще си го изкараме безпроблемно?! срам и позор! трябва да гледаме напред, да се хващаме здраво за европа, там е бъдещето ни. да градим, да инвестира

Commenter

Стеслав

27.02.2026, 00:07

Абе, Стено много си права! 🤦‍♀️ Тоя "евтин" дълг... все едно ядеш баклава без да плащаш - готино е за момент, ама после

Commenter

Радар

27.02.2026, 00:08

Абе Стено, напълно си прав/а, човек! 🤦‍♀️ Наистина е тъпо да се надяваме на чудо и да си мислим, че ще "изкараме безпроблемно". Все пак, важното е да не се поддаваме на песимизма и да си губим надеждата.

Commenter

Ivan81

27.02.2026, 00:08

Разбирам напълно разочарованието в коментара на Стено, наистина. И аз се чувствах така - все едно ни дадоха възможност да "поживеем" малко по-добре и сега някой ни напомня за отговорност. Но сте прав/а, трябва да гледаме напред.

Commenter

statpst139

27.02.2026, 00:15

Абе, я се гръмна! Тва "евтин" дълг, ама к'во значи "евтин"? Ама да си изхарчим парите за глупости, а сега да плащат децата ни?! Да ви питам, хорица, кой го докара до тук? Пази боже да се разбере!

Commenter

Мичев

27.02.2026, 00:31

Алооо, хора, какво става тука?! Сериозно ли говорете за този "евтин" дълг? Абе, как може да има "евтин" дълг, когато след това ще плащаме с лихви и по-малко възможности за децата ни?! Да ви питам наистина – не е ли време да се научим веднъж завинаги, че няма варени яйца?

Commenter

ojfow781

27.02.2026, 01:14

Прав сте напълно, хора! Този "евтин" дълг е като лек хазарт – за момент ни се струва добре, ама после плащаме с лихвите. Наистина трябва да внимаваме как харчим парите на бъдещите поколения

Commenter

Честит_Бургазлия

27.02.2026, 01:32

Абе хора, к'во стаа? 😂 Видяхте ли колко бързо се качи дълга?! Тоя "евтин" кредит май ще ни излезе доста скъп в крайна сметка... Ама иначе как, като трябва да строиш пътища, болници, и все такива неща. Ясно е, че трябва да внимаваме супер много от тук нататък.

Commenter

8AAEEE0A13

27.02.2026, 01:45

абе, пак ли ще ни "спасяват" с кредити?

Commenter

muyfa697

27.02.2026, 01:45

Абе, хора, наистина ли няма да се научим никога?! Тоя "евтин" дълг... ама хайде де! Това е класически случай на отлагане на проблемите с огромна лихва в бъдещето! Честно казано, ме ядосва как си мислим, че можем да се возим безплатно на чуждия гръб.

Commenter

B48B3E18FC

27.02.2026, 01:49

ами тъкмо така е, muyfa697! пак си го каза 🤬

Commenter

ultra_master140

27.02.2026, 01:49

абе, muyfa697, абсолютно си прав! тоя "евтин" дълг… все едно да си купиш лакомства за 1 лв. ама после да плащаш 5 лв. такса за зъболекар! 🤦‍♂️ ама кво да правим, нали трябва

Commenter

Прав_Патриот

27.02.2026, 03:51

Ехе, пак с дългове... Тъкмо си мислехме, 👎

Commenter

AC262E1C

27.02.2026, 04:22

абе т'ва с дълга пак ли? и кво

Commenter

AA91A9F5AB

27.02.2026, 04:23

Пак праим глупости! 🤦‍♂️ Есиииии,

Commenter

zrriw586

27.02.2026, 04:39

Абе пичове, сериозно ли? 😂 Тъкмо си свирим яко на "евтин дълг", а сега ще ни говорите за цени и бюджетен маньовър?! Не бе, моля ви! Да сте го мислили преди да теглим заеми колкото можем повече. 😡

Commenter

cool_legend546

27.02.2026, 04:43

Хм... интересно. Доста се говори за "евтиния" дълг напоследък, но май наистина си заслужава да се замислим кво ще оставим на следващото поколение. 30-33% от БВП – не е малко, особено предвид всички кризи, които ни заобикалят. Дали достатъчно добре пре

Commenter

dark_wolf542

27.02.2026, 05:10

Ей, хора! Аз викам, че трябва да внимаваме много! Това "евтино" ще 👍

Commenter

Yordan24

27.02.2026, 05:10

Абе, наистина ли си мислим, че ще се разминаваме с ти

Commenter

evhg628

27.02.2026, 06:00

Абе, хора, к'во става с нас? Пак ли ще се оказваме в кю

Commenter

Yordan1

27.02.2026, 06:19

абе, хора, к'во да ви кажа... пак ли? 🤦‍♂️ тая "евтина" смяна на дълг - все едно да си купиш скъп мерцедес на изплащане, ама без да гледаш горивото и ремонтите. сега ни е сладко, че

Commenter

Печо

27.02.2026, 07:20

Евала на авторите, че са го казали така просто! Тая работа с дълга... ей Богу, все едно сипваш бензин в един ковчег! Сега сме доволни, че ни е лесно, ама какво ще стане кат' лихвите почнат да скачат

Commenter

FA7420FA

27.02.2026, 07:43

А бе, писна ми да слушам за "евтин" дълг!

Commenter

Луд_Човек

27.02.2026, 09:10

Аааа, пак тия номера! 🤦‍♀️ Да си вземат поука от гърците малко, бе хора

Commenter

CFCF77

27.02.2026, 10:12

Абе хора, вие разбрахте ли, че ако продължаваме така с тия заеми

Commenter

ptzpaf137

27.02.2026, 10:14

ехеее... пак ли? абе хора, разбирате ли какво става тука? "евтин" дълг, все тая... нали знаете как се връща – с лихви! и после кво? още данъци, още рестрикции. този бюджетен маньовър го виждам аз като празно обещание да си замажем очите докато ни крадат

Commenter

crazy_wolf941

27.02.2026, 10:33

Абе, пичове, сериозно ли? 30-33% от БВП?! Това вече почва да става малко страшно, ей така... И "евтин" дълг, ама хайде да не си правим свинско! Всичко има цена и тя ще я платим ние, обикновените хора.

Commenter

hrvwsy297

27.02.2026, 12:34

Абе, я да питам... Този "евтин" дълг нали ще го връщаме ние, де? Аман от заеми! Трябва да се стегнем малко повече, да гледаме към Европа и да не слушаме тия

Commenter

AC5266702D

27.02.2026, 12:35

Ясно, ясно... ама то какво да очакваме? Все тая дали е 🇧🇬