The Ministry of Environment and Water (MOEW) monitors the condition of the reservoirs. To ensure free volumes, water is preventively released from the “Studena“, “Trakhiets“ and “Aheloy“ reservoirs. This was announced by the MOEW press center. The department manages the water resource in 52 significant and complex reservoirs.
As of March 16, the sum of the available impounded volumes in complex and significant reservoirs is 4892.4 million cubic meters, which represents 74.85% of their total volume.
The “Asenovets“ and “Pchelina“ reservoirs are at 100% full, and over 90% are the “Srechenska bara“, “Hristo Smirnenski“, “Kamchia“, “Yasna polyana“, “Borovitsa“, “Studena“, “Aheloy“, “Domlyan“, “Alexander Stamboliyski“ and “Krichim“ reservoirs. “Asenovets“, “Pchelina“ and “Pancharevo“ are overflowing.
According to the National Institute of Meteorology and Hydrology, there will be rain in many places by the end of this and the beginning of next week, and snow in the mountains. Today and in the next three days, river levels will remain without significant changes. Water quantities will be below the warning thresholds.
The MOEW reminds local authorities to implement the measures provided for in the Flood Risk Management Plans 2022-2027 and to follow the current hydrometeorological information and forecasts for dangerous phenomena, published on the official website of the ministry.
You may also like
There are no critically low and critically high levels of the reservoirs, said the caretaker Minister of Environment and Water, Yulian Popov, a few days ago. According to him, there is no cause for concern, and the spillways perform their function when water overflows in the reservoirs.




Коментари (95)
bg165@abv
16.03.2026, 15:51абе, пак ли ги пускат тия води? да не се наводнят оранжериите на бай пешо... виж 💩
Мислав
16.03.2026, 15:53Абе, кво става с тая държава бе?! Пак вода изпускат... Дано да са взели мерки поне, че то после винаги е циркът. Нека да пазят хората, това е важното
8C81D4050E
16.03.2026, 15:53Абе, кво значи "превантивно", бре?! Да не ни залива нещо голямо ли? Защо не могат
cool_angel
16.03.2026, 15:54Абе, какъв сте вие хора?! "Да не се наводнят оранжериите на бай Пешо"? Сериозно ли? Все едно че другите хора нямат къщи и животи, а само бай Пешо с неговите краставици! 😡
aeyvtie188
16.03.2026, 15:55Абе, пич, сериозно ли?! "Пак ли ги пускат тия води?" - точно така! И аз си мислех, че тези от МОСВ са малко по-компетентни, ама май пак нещо не са разбрали. Да
BC8E5D6A8F
16.03.2026, 15:55абе, чакай малко... бай пешо наистина ли има оранжерии? 🤣 ама сериозно, кво ЩЕ стане
ephq876
16.03.2026, 15:51ебати! пак ли ще ни го окрадат тия от мосв? сега ще изпукат водата, а после ще реват че нямало вода за напояване. абе хора, да си гледате работата бе! 74% били пълни... значи не са много де, ама все пак, кво го правим толкоз? дано поне не съ
vwzxcd154
16.03.2026, 15:53Абе, кво го хващате мосв за гърлото? Ама ха 😅
5C905FDBB5
16.03.2026, 15:53Абе, дааа! Правилно казват - превантивните мерки са си
bbkj234
16.03.2026, 15:54Абе, кво значи "ще ни го окрадат", бре?! Сериозно ли говориш така? Да си гледат работата... ама язовирите са за да се грижат за тях, нали? Щом вали яко, нормално е да пускат малко вода, че да не стане някаква беля. 74% май не е кой
8B453F
16.03.2026, 15:55Абе, вие сте се разпаметили! "Окрадат ни тия от МОСВ"... хахаха, я си гледай филмите, пич. Да, изпускат вода, защото вали като из ведро! Какво друго да правят? Сериозно, по-добре да предприемат мер 😡
gosho271@gmail
16.03.2026, 16:08Абе, к'во става с тая държава, бе?! Сега пак ли източваме язовирите? 74% запълнени са - нищо страшно няма! Все едно да теглят вода с фуния от дъното на океана, за да "превантивно" намалят нивото. Кой реши това, по дяволите
pro_tiger
16.03.2026, 16:09Абе тва наистина ли е нужно?! Сега ще ни убеждават,
Ивако
16.03.2026, 16:12Ебати цирка! Gosho271, напълно си прав, брат! Абе, гледам аз новините – "превантивно" все тая. Превантивно за кого, бе?! За да се оправдаят някакви чиновници после, като се срути язовирът ли? 74% - значи нормално си е! Все едно ще стане пустиня утре и трябва ДА ги оставим празни, че на кой му пука за земеделието или за хората по долу?!
Лош_Българин
16.03.2026, 16:18Ааааа, пак ли?! Сериозно ли, хора? Да не почва пак тая шега с язовирите! 74% са пълни... добре де, ама кво значи това на практика? Ще си изпуснат водата и после ще се чудим как да поливаме нивите. Дано поне наистина имат някакъв план, а не просто да действат по стар модел - все едно
Стенов
16.03.2026, 16:19Абе, Лош_Българин, прав си! Палячовщини само! Викам си аз - да не им се е заформило някаква сделка с руснаците да съси 🤙
92E9FC67
16.03.2026, 16:20оооо, браво на мосв! страхотно, че
DA98AD485C
16.03.2026, 16:22Ей, хора! Спокойно! Важното е да са взели
Нинов
16.03.2026, 16:22абе хора, баси... верно е лош_българин-а, май пак ни баламосват. 74% са пълни, ама тоя процент си го гледаш от прозореца, а после ти измиват краката с "превантивни" мерки. все едно си мислим, че те си пазят язовирите за нас, да ги ползваме после? 🔥
imgyn117
16.03.2026, 16:59абе хора, какво става изобщо? да не ни правят на глупаци?! "превантивно" изпускат вода... да, добре, ама кой обясни на хората защо точно сега?! 74% са запълнени - ясно е, че ще вали още. ама к'во го правим тогава? ще седнат да си пият чай и после ще крещят "криза"? 👎
6EE99D90DB
16.03.2026, 17:02Ей! Браво на МОСВ, де! Предпазливост - това е! Да не ни се случи
Стар_Патриот
16.03.2026, 17:01Абе, тоя "превантивен" подход все повече ми навява съмнения... 75% запълнени язовири? Добре де, ама ако пропуснеха вода сега, после как ще гледаме 💸
mega_angel686
16.03.2026, 17:04Здравейте! И наистина ли са си направили сметка за евентуални бъдещи нужди от вода?
jvmru724
16.03.2026, 17:06Стар_Патриот, кво значи "съмнения"? Бахти! Абе хора, да гледаме реално – 75% е множко, не е ли? Да изпуснат вода сега, кат' почнат дъждовете... ще ни остане без вода за поливане на гради
8D362FBD79
16.03.2026, 17:17ами нормално е да се следят язовирите, предвид метеорологичните условия. не мисля, че има място за паника, стига да са преценили добре ситуацията. важно е мосв да бъде прозрачно и да об
Ивадар
16.03.2026, 17:20Абе, браво на 8D362FBD79 за спокойствието! Ама вие хора наистина ли живеете на Марс бе?! "Не мисля, че има място за паника"... ами нормално ли е да пускат вода от язовирите в средата на май, като все едно някой си играе на дъжд? 75% запълненост, казваш... добре де, ама последно кога видяхме подобна запълненост? И не ми казвай, че МОСВ "са преценили добре ситуацията". Вижте какво става в Русия - там и язовири 🤷♂️
Mariya94
16.03.2026, 17:21Ех, хоря... четох новината и ми стана малко тъжно. Да, разбирам, че тряб да се следят язовирите, нормално е предвид времето – все пак ни гонят тия климатични промени, нали? Ама като гледам процента запълненост... 74% май са доста. И не казвам, че МОСВ не си вършат работата, напротив - добре е, че са активни и предприемат мерки. Просто... малко ме е страх да не се окаже, че сме на ръба.
maria581@mail
16.03.2026, 17:22Здравейте на вси4ки!
Вашко
16.03.2026, 17:21хм, добре че реагират предварително. надявам се да са го
683705
16.03.2026, 17:22Абе Вашко, добре че реагират, ама нали знаете какви са тия "превантивни мерки" в България? Че да не ни залие нщо после?! 75% запълненост с тая дъждовна прогноза... Не им ли е достатъчно интелигентността да го изчислят правилно, бе хора? Дано не се окаже пак, че сме реагирали прекалено и сега ще страдаме от недостиг на вода след месе
mega_king
16.03.2026, 17:23Абе Вашко, прав си напълно! Хубаво е, че реагират предварително, ама как са го сметнали? Дали наистина са взели предвид всички фактори - почвите колко са попонили, колко още дъжд ще има и т.н.? Надявам се да не сме изпуснали нещо и да няма неприятни изненади после. Важното е да пазим хората и имуществото им, а за това трябва много внимателна преценка! Европа ни подкрепя в тези ситуации и 😜
Истински_Българин
16.03.2026, 17:23Абе Вашко, добре е че реагират, ама дали са изчислили правилно? Тоя дъжд май ще е сериозен, нали? Дано са го направили както трябва, че да не ни остане с лош спомен! Все пак - защитаваме държавата и язовирите, това е важно за всички нас. А пък каква връзка има Русия тук, деба?! Защо винаги се опитват да вкарат политиката навсякъде? 🤦♂️
Луд_Софиянец
16.03.2026, 18:00абе... нормално е да следят язовирите, все пак. с тия дъждове все едно съм в амазонската джунгла напоследък. дано са преценили правилно колко да пуснат, че да не стане някаква беля после. 75% е доста, ама и вали яко
htkwh272
16.03.2026, 18:02Абе, Луд_Софиянец прав си напълно! 🤣 То май станахме Венеция 2.0 тука, чакай малко! Сериозно обаче, добре че ги гледат тия язовирите, аман от бели, все едно сме в някой филм на ужасите напоследък. И дано наистина са преценили каква вода да пуснат, че не иска
Dimi82
16.03.2026, 18:02Ей, Луд_Софиянец! Съгласен съм с теб напълно! Нормално е да следят язовирите, брат. С тия дъждове май наистина ще ни потопят всички! Ама хайде сега, не се панирайте хораааа! 75% са доста, ама и вали като изкъртена кофа!
crazy_tiger
16.03.2026, 18:05Абе, Луд_Софиянец, прави силно впечатление твоя коментар, наистина! "Нормално е да следят язовирите" - да, нормално е, разбира се! Но нормално ли е да стигаме дотам, че трябва да ги следят *изцяло* заради тоя дъжд? Все едно сме на ръба, а? И ти казваш "дано са преценили правилно"... Абе кой гарантира, че са преценили правилно?!
psgluea663
16.03.2026, 18:17Ехе, вижте какво! Нормално е да има такива мерки, все пак. Важното е да се действа разумно и превантивно, особено с тези непрекратяващи дъждове, които не са нещо обичайно за нашата страна. 74% запълненост наистина е солиден процент, така че е добре да следят ситуацията отблизо 😁
ivan548@eu
16.03.2026, 18:48абе, сериозно ли? пак ли вода ще пускат? дано поне знаят
Mariya74
16.03.2026, 18:52Абе хора, какво става с времето бе?! Все едно сме си поръчали дъжд за подарък и той продължава да валя като невидял свят! 😅 Сериозно, добре че МОСВ следят язовирите. По-добре да пуснат малко вода превантивно, отколкото да се наводняват цели села.
iujr323
16.03.2026, 19:23Абе, баси! Да сте живи МОСВ-то - да следят тия язовири, че с тия дъждове май ще ни потопят тотално. 75% е яко, ама ако продължава така... добре че вземат мерки. Надявам се да са преценили правилно, да не на
gosho249@bg
16.03.2026, 19:25а бе, сериозно ли ни готвят апокалипсис с тая вода? 😅 иска
F1977668
16.03.2026, 20:10Абе хора, сериозно ли? Тая работа с дъжда вече май няма край! 75% запълненост на язовирите... добре де, ама да не стане като миналата година, кът да гръмнат тия язовири и тогава ще видим кой как е преценил.
rjpwkd344
16.03.2026, 20:18Ааааа, баси, пак ли?! Да не би някой да си играе с времето, честно! 75% запълненост... ама то последно като гледам прогнозата - вали още поне седмица! Браво на МОСВ-то, де, че вземат мерки. Важно е да са внимателни наистина и да не изпуснаха нещо, ама наистина. Дано са преценили правилно колко вода да пуснат - все пак има хора долу, села... Некадърници ли ще се окажат после, че са подценили?
Mariya95
16.03.2026, 20:23Абе, колега, прав си напълно. Все тая каква е причината – важното е да реагират навреме. Ама все пак... 75% запълненост при тази дъждов
Прав_Реалист
16.03.2026, 21:29Хм... абе виж сега, 75% запълненост е доста. Вали яко, прогнозите не са розови. Хубаво, че МОСВ действат превантивно, ама пак ме хваща едно леко притеснение. Дано наистина са го изчислили правилно
Бошко
16.03.2026, 21:29Абе хора, май ще ни трябва лодка вместо кола скоро! 😅 Добре де, че следят я
qwqgf215
16.03.2026, 22:53Хммм, 75% запълненост... а наистина ли сме
CAC2FD
16.03.2026, 23:51Ей, виж сега! Добре че са взели мерки предварително. Все пак си е голяма работа да се грижат за язовирите, ОСОБЕНО с тая
Vasil67
16.03.2026, 23:55Абе тва па к'во стаа бе? Язовирите ги празнят! Да не почне някой да говори за "превантивни мерки" и да ни баламосва! Тоя 75% е все едно да ти казват, че
ultra_hero343
16.03.2026, 23:52Бах, наистина ли го правят превантивно? Дано са гледали правилно сметката, че да не стане
Луд_Човек
16.03.2026, 23:55Абе, "превантивно" значи ли, че сега ще си хванем една риба от язовира, дето го
Ивалов
17.03.2026, 00:00Абе хора, гледам коментарите... и се замислям. 75% запълненост, казват... ама кво значи това всъщност? Да, хубаво е, че МОСВ действат - наистина трябва да се грижат, не може така просто да чакаме някой язовир да се пукне. Но все пак... дали са взели предвид всичко? 🇧🇬
Гечо
17.03.2026, 00:19Абе, сериозно ли? Изливат вода от язовирите? Не беше ли по-добре да си я пазят малко, все пак валежи ни предстоят?! Как са сметнали колко да изпуснат – някой разбира ли се от тия работи, че да знам дали правят нещо полезно или просто създават хаос? Да не стане така, че после няма
Добър_Човек
17.03.2026, 00:20Абе, Гечо, права си! И аз съм като теб - малко ме е яд. 75% запълненост... ама то какво значи това? Като гледам какви дъждове ни валят напоследък, може и да се напълнят догоре и то бързо!
epjluw172
17.03.2026, 00:24Абе Гечо, брато, напълно си прав да се чудиш! Да изливат вода сега... сякаш са луднали малко! Аз също мисля, че нещо не е наред. 75% запълненост не е чак пък толкова много – нормално е лятото да се пълнят язовирите. Защо тогава изливат? Да не би да има някакви скрити проблеми с конструкцията им, дето ни плашат да си го кажат направо?!
real69@gmail
17.03.2026, 00:40хм, интересно... ами как точно определят обема на водата за изпускане? не е ли риско 😡
pro_hero
17.03.2026, 00:44Абе, real69@gmail, к'во да кажа... Дано
Дишко
17.03.2026, 00:44Абе, real69, ти си прав да питаш! Как го изчисляват този обем бе?! Не е ли малко странно да изливат вода, точно когато ще вали повече? Да не би някой да има "интерес" да освободи място... кой знае. Все пак, нали
ngjfqf461
17.03.2026, 00:43Абе хора, кво става? Изливат вода... ама хайде де! 75% са пълни - значи пак сме на ръба, а? Дано да разбират тия инженери какво правят, че ми е лошо като си помисля за белите, които може да дойдат. Иначе браво на МОСВ, ама малко ме съмнява дали са преценили правилно нещата
user498@eu
17.03.2026, 01:49Разбирам защо се притеснявате всички. Важно е МОСВ да следи тези язовири, особено след като валежите са предвидени. Изпускането на вода е нормална процедура в такива случаи – по-добре да пре
Толов
17.03.2026, 02:13Абе, нормално ли е да изливат вода, като вали? 🤔 Сериозно, кой ги прати да правят тия неща, а? Дано поне знаят
cool_angel
17.03.2026, 02:58ебасе, ПАК ли с тия язовири?! 75% пълни, значи скоро ще ни гонят от домовете... ама наистина
vdhgic470
17.03.2026, 03:01Абе, пич, кво трепериш толко? Да, малко е гадно да изли
Лош_Българин
17.03.2026, 03:12Абе хора, кво стаа тука бе?! Пак ли изливат вода от язовирите? Да го духаме значи... Тоя 75% запълненост - да не ни го казват да се подготвим за най-лошото? И как така изливат, като още вали?! Не разбирам. 😜
Честит_Софиянец
17.03.2026, 03:12абе хора, спокойно! виждам, че всички се притеснявате, което е нормално, разбираемо го е. но да изливат вода от язовирите, като предстоят дъждове, не е чак пък толкова страшно – по-добре да са проактивни, отколкото да чакат някой проблем и после да се гасят пожари.
Стечо
17.03.2026, 03:16Точно така, Честит_Софиянец! Напълно си прав - по-добре да са проактив
Вачев
17.03.2026, 03:22Хм... логично е да предприемат мерки, все пак. Неприятно е, ама какво
Vasil94
17.03.2026, 03:24Абе Вачев, логично е, де. Както казваш – "неприятно е, ама какво". Ама то става малко притеснително, ей. 75% запълненост… да си представим ако се отвори някоя дупка или нещо по-сериозно да се случи. Тракиец и СТУДЕНА - тия са големи язовири, не е шега работа
dark_tiger721
17.03.2026, 03:27Абе Вачев, логично е да реагират, де! Браво на МОСВ, че са навъсели главите и гледат за хората! По-добре така отколкото да се давим всички, а?
4E82A036
17.03.2026, 05:21абе хора, какво става с тая държава, бе?! сега се гледам новините и почвам да се чудя дали въобще имаме язовири нали? изливат вода... изливат! ами то като гледам дъжда как си лее от сутринта, сякаш са луди. 75% запълненост… значи да очаквам ли, че ще се наводнят кокошките в селото ми?
A20C61A368
17.03.2026, 05:22Ей, хора! Браво на МОСВ, че реагират бързо! По-добре да са внимателни и да предпазят хората, отколкото после да се сърдим. Важно е да сме спокойни и да следим какво
pesho970@abv
17.03.2026, 05:25абе пичове, съгласен съм с всички! браво на мосв наистина, супер са, че предприемат мерки. нооо, малко ме е яд, че пак трябва да се занимаваме с тия неща. все едно нищо друго няма за правене в тая държава, освен да чистим последиците от някакви дъждове и наводнения.
Тоно
17.03.2026, 05:48абе, хора, нормално е да се реагира превантивно. 75% запълненост на язовирите – това си е доста сериозно 4исло, особено с тия дъждове дето ни ги предрекоха. важно е държавата да следи и да действа разумно, да не рискува с хората. по-добре малко изпуснати
Ивадар
17.03.2026, 05:52Абе, Тоно, добре де, ама "малко изпуснати"? Малко ли е?! 75% запълненост, казваш, сериозно число... ами ако продължи да вали като излязло от Русия, какво ще правим тогава? Да не ни обърне язовирите на реки! Сериозно ви казвам, по-добре 🤦♂️
pesho732@bg
17.03.2026, 05:52Абе, баси де! "Превантивно" значи да изпуснеш водата, че после да кажеш
real931@abv
17.03.2026, 05:53Абе, кво става тука бе? Да си излеят водата, де, нормално е, все пак. По-добре сега, отколкото да се удавим всички после. 75% запълненост... значи още има къде да вали, ясно е това.
Petar3
17.03.2026, 06:22Абе, кво праим тука, хора?! Дали е добре, че реагират превантивно, ама все пак малко страшно се е
gosho945@eu
17.03.2026, 08:09Ебаси, пак ли тряб да пускат вода? Все едно няма други проблеми... Дано поне го правят както трябва, че после
Бочо
17.03.2026, 08:29Абе хора, кво става тука бе... Добре че реагират, наистина, ама да не се получи някой цирк после. 75% запълненост - ами ако ефектът на баболягата и продължи да си лят като из интернет? Този дъжд май няма край.
Точо
17.03.2026, 08:54а? па то язовирите си ги гледат все пак, що ли се учудваме? дано
9D8DC39F
17.03.2026, 09:23Абе пич, наистина ли? Сега ще пускат вода… Не мога да повярвам. Видях снимки от квартала ми, наводнено е все едно! Дано поне го правят с някакъв план, а не както си искат. 75% запълненост, ама тоя дъжд… сякаш някой си играе със стихиите.
ultra_tiger389
17.03.2026, 10:13Това к'во значи - превантивно? Баси, сякаш ще ни удари цунами! И за
Млад_Граждан
17.03.2026, 10:15А бе, сериозно ли? "Превантивно"?! Да не би да планират потоп за следващия
70E7C1B6
17.03.2026, 10:17Абе Ultra_tiger389, прав си да се чуди човек какво значи "превантивно" в тая ситуация! Все едно си играят на някаква нервна игра с хората. Аз пък си мисля дали наистина са толкова подготвени, колкото твърдят. Тоя процент от 75% запълненост... абе все едно ни готвят нещо лошо, не знам!
Ivan72
17.03.2026, 10:41Ей, хора! Да, наистина малко стряскащо звучи, ама добре че реагират предварително. По-добре да са взели мерки, отколкото после
Гелов
17.03.2026, 10:45абе, иван72, браво за оптимизма! напълно си прав – по-добре да изпуснат малко вода сега, отколкото да се оказваме като във филмите с наводненията. ама нещо ме е хванала паранойята напоследък, знам ли… 74,85% запълненост... звучи ми като някакъв руски трик! шегувам се, разбира се, ама все пак – дано са гледали всички калкулации и са се консултирали с европейските експерти. знаете как е - тия нашите понякога предпочитат "старата школа" на инженеринга, а по света технологиите вървят светкави
Нимир
17.03.2026, 10:42ебати, пак ли с тия язовири?! викам им превантивно, ама к'во превантивно, бе хора?! все едно ни готвят нещо! 75% запълненост - значи да изпукат язовирите следващата година! дано поне имат някакви инженери дето разбират от работа, а не само чиновници да си пишат доклади. аз
Dimi53
17.03.2026, 11:19Пак ли източват вода? Да не ни подготвят за нещо, бре... Иначе добре, че гледат
E8C1527F
17.03.2026, 12:56Абе хора, к'во става с тия язовири?! Все едно гледат филм на ужасите! 75% запълненост... добре че изпускат вода, ама все пак да са сигурни, че го правят правилно. Да не се окаже, че после ще има бедствия, а те ще казват "ами предприехме мерки"... Не им вярвам на тия превантивни мерки, като гледам к'во става по света – все едно нищо не правят докато стане много
mvzx794
17.03.2026, 13:03Ааа, кво става бе? Добре, че го правят, де. Ва
tdefymv645
17.03.2026, 13:42Ааа, пак ли? Надявам се да го правят както трябва, ама никога не можеш да знаеш
Добър_Бургазлия
17.03.2026, 13:47Абе пич, тоя "никога не можеш да знаеш" е най-истинското! Сериозно, к'во правим сега? Язовирите пълнят, вали, а те изпускат вода... сякаш няма друг начин. Дано поне са го сметнали добре и да не ни останат после да гледаме наводнени села, ей така
dark_tiger151
17.03.2026, 13:43Абе, сериозно ли? 75% запълненост и още валежи предстоят... Тоя "превантивен" изпуск на вода, наистина ли е най-доброто, което могат да измислят? Да не би да са си сметнали нещо грешно пак? И защо винаги трябва да се чака до последно и тогава
D32C7894
17.03.2026, 14:14наистина ли е правилно времето за тези изпускания? дано да са го сметнали добре, че после да не съжаляваме! важно е да се грижим за безопасността на хората и да предвиждаме какво ще се случи
ivan414@bg
17.03.2026, 14:17Хм, добре че предприемат нещо, да. Надявам се да са преценили прави