Опитування "Mercer": Майже всі топменеджери очікують скорочень через ШІ протягом двох років

Редакция BurgasMedia Стефан Христов
26.05.2026 • 14:44
3134 прегледа
82 коментара
Опитування "Mercer": Майже всі топменеджери очікують скорочень через ШІ протягом двох років
Снимка от University of Michigan School for Environment and Sustainability from Ann Arbor, Wikimedia Commons (CC BY 2.0)

99% вищих керівників у дослідженні "Mercer" прогнозують скорочення персоналу через штучний інтелект у найближчі 2 роки, при цьому найбільше під загрозою опинилися фінансовий і технологічний сектори, а рівень тривожності серед працівників стрімко зростає.

Майже повна одностайність серед корпоративних лідерів: 99% вищих керівників, опитаних консалтинговою компанією "Mercer", очікують, що впровадження штучного інтелекту призведе до скорочення персоналу протягом наступних двох років. Ці дані трактуються як чіткий сигнал того, що намір великих корпорацій реструктурувати свої штати навколо автоматизації вже не є експериментом, а сталою стратегічною лінією.

Дослідження узагальнено у звіті "Global Talent Trends 2026" і охоплює майже 12 000 учасників – вищих керівників, HR-директорів, інвесторів та працівників з різних регіонів. Окрім очікувань щодо скорочень, 98% організацій заявляють, що планують масштабнішу реструктуризацію в цей же період, пов'язану з переосмисленням ролей, процесів і необхідних навичок.

Майже одностайне очікування реструктуризації та скорочень

На думку "Mercer", переважаюча логіка вищого менеджменту полягає в тому, що саме перебудова робочих процесів з урахуванням автоматизації принесе найбільшу віддачу від інвестицій у людський капітал у 2026 році. 63% топменеджерів зазначають, що пріоритезують "переосмислення роботи з урахуванням ШІ та автоматизації" як ключове джерело вартості.

Водночас лише 32% з них вірять, що їхні нинішні команди реально готові оптимально поєднувати можливості людини та машини. Цей розрив між амбіціями та спроможністю підказує, що окрім скорочень, попереду також серйозна хвиля перекваліфікації, але й імовірна "прірва" для тих, хто не встигне вчасно адаптуватися.

Президент і головний виконавчий директор групи, частиною якої є "Mercer", "Пет Томлінсон" попереджає, що багато компаній підходять занадто поверхнево до трансформації: «Організації, які чіпляються за застарілі моделі роботи, ризикують відстати – багато хто просто замінює старі підходи технологіями, замість того, щоб по-справжньому трансформувати сам характер праці».

Фінансовий і технологічний сектори – перші під ударами автоматизації

Додаткове світло на ефект генеративного ШІ проливає дослідження "Harvard Business School", розроблене спільно з професором бухгалтерського обліку та менеджменту "Сурагом Срінівасаном". Було проаналізовано понад 19 000 вакансій, опублікованих після запуску "ChatGPT" у 2022 році. Результат: кількість оголошень для позицій, заснованих на рутинних, сильно структурованих завданнях, зменшилася приблизно на 13%, тоді як попит на аналітичні, технічні та творчі ролі – там, де ШІ доповнює людину, а не заміщує її – зріс приблизно на 20%.

Найвідчутніше скорочення вакансій зафіксовано у фінансовому та технологічному секторах – двох сферах, де процеси сильно цифровізовані та підлягають автоматизації через алгоритми й моделі. Позиції, пов'язані з обробкою даних, базовим фінансовим аналізом, клієнтським обслуговуванням за шаблоном і тестуванням в IT, є серед перших, де автоматизація дає швидкий ефект.

«Генеративний ШІ не просто знищує робочі місця – він створює новий попит на ролі, де людина працює в тандемі з машиною. Це показує, що саме колаборація між людиною та ШІ стає ключовим чинником трансформації ринку праці», – коментує "Срінівасан".

Зростаюча тривога серед працівників і удар по добробуту

Наслідки для працівників уже відчуваються. За даними "Mercer", частка співробітників, які кажуть, що почуваються добре на своїй роботі, впала до 44% у 2026 році порівняно з 66% у 2024 році. Основними причинами є страх втрати роботи через ШІ, невпевненість щодо майбутньої ролі та відчуття, що роботодавці недостатньо чітко комунікують свої плани щодо автоматизації.

У технологічному секторі лише за перші місяці 2026 року скорочення перевищили 100 000 осіб, причому в більшості офіційних повідомлень ШІ та автоматизація вказуються серед ключових факторів. Найбільший ризик несуть позиції початкового рівня – там, де завдання найпростіші та повторювані, а алгоритми можуть легко їх перебрати.

Розбіжність між очікуваннями та реальністю: дані центральних банків

Не всі дослідження, однак, підтверджують негайну "хвилю" скорочень. В окремій спробі виміряти вплив ШІ на зайнятість, опитування серед фінансових директорів, проведене одним з регіональних відділень Федеральної резервної системи США, дійшло більш стриманих висновків. Згідно з ним, загалом "майже немає доказів того, що компанії вже зіткнулися або очікують у короткостроковій перспективі значного зменшення зайнятості через ШІ".

Попри це, великі компанії все одно прогнозують близько 0,8% зменшення персоналу у 2026 році, що прямо пов'язано з впровадженням ШІ. Хоча відсоток здається скромним, для десятків тисяч працівників однієї корпорації це означає реальні тисячі робочих місць. Розбіжність між більш драматичними очікуваннями топменеджерів і більш плавними поточними ефектами підказує, що значна частина запланованих реструктуризацій ще не реалізована.

Що це означає для майбутнього праці

Спостережувані тенденції окреслюють складну картину: ШІ одночасно скорочує і створює робочі місця, "б'ючи" найсильніше по рутинних, низькооплачуваних позиціях і відкриваючи простір для висококваліфікованої праці. Питання полягає в тому, чи зможуть компанії та уряди забезпечити достатнє навчання та перекваліфікацію, щоб значна частина звільнених працівників змогла перейти на нові ролі.

Експерти попереджають, що якщо автоматизацію використовуватимуть переважно для швидкого скорочення витрат без паралельних інвестицій у людей, ризики будуть очевидними: зниження мотивації, посилення соціальної нерівності та політична напруга навколо теми "роботів, які забирають роботу".

У цьому сенсі ключовий висновок досліджень полягає не лише в тому, що "99% менеджерів очікують скорочень", а в тому, що майже всі великі організації перебувають у процесі радикального переосмислення того, що таке робота, які навички будуть цінними і як людина та машина розподілятимуть завдання. Відповідь на ці запитання визначатиме не лише корпоративні бюджети, а й вигляд ринку праці протягом наступного десятиліття.

Автор Стефан Христов
Стефан Христов

Автор на тази статия

Стефан Христов е нашият експерт по лайфстайл теми. Той е автомобилен ентусиаст, кулинарен експериментатор и кариерен консултант в едно.

Неговите статии покриват широк спектър от интереси: от автомобилни новини и ревюта до съвети за кариерно развитие, рецепти и дори хороскопи.

Тагове:
штучний інтелект менеджмент ринок праці Автоматизація перекваліфікація скорочення Mercer
Сподели:

Коментари (82)

Avatar
Commenter

gosho814@eu

26.05.2026, 14:58

ей, интересна новина... малко притеснително, честно казано. не е изненада, предвид как бързо се развива ии-то, но все пак. важно

Commenter

Dimi27

26.05.2026, 14:59

Абе Goso, браво за коментара! Напълно си прав, нещо е притеснително наистина. 99%?! Алооо, хора в мениджмънта, вие какво правите бе?! Да не се шегувате, нали?

Commenter

Млад_Реалист

26.05.2026, 14:59

Абе, баси! 99%?! Това е все едно да кажеш, че всички ще си купим нови коли догодина! Не е нормално така. ИИ-то хубаво, 😅

Commenter

Рачев

26.05.2026, 15:00

Ами... факт е. Не съм изненадан, че го КАЗВАТ. Видя

Commenter

Прав_Бургазлия

26.05.2026, 15:00

Абе, Гого, прав си. Наистина е притеснително... Макар че, да сме честни, това вече се усещаше. Трябва да се адаптираме, нали? Да видим как ще реаги

Commenter

Stoyan45

26.05.2026, 15:01

Абе Goso, прав си, братле! "Важно" е доста меко казано... 99%?!?! Това вече мирише на голям кюфтек за нас обикновените хора. Нали разбираш, аз съм свикнал да работя с ръцете си, ама и ИИ-то почва да се навърта извън завода. Какво да правим бе? Да учим програмиране ли на тая възраст? Тря

Commenter

29D58CA4

26.05.2026, 15:01

Абе ПИЧОВЕ, к'ви 2 години? Ясно е че ще има съкращения. ИИ-то ид

Commenter

qebpyq149

26.05.2026, 15:02

Мамка му! 99%?! Това вече майтап ли е? Ще ни изхвърлят всички на ули

Commenter

F8EC65

26.05.2026, 15:02

Абе Gosho814@eu, напълно те разбирам! И аз съм малко на ръба, честно казано. 99% е доста сериозно число, а? Сега да видим дали ще стане голяма лудщина, ама все пак... Я си представи – вместо да се чудим как ше оцеляваме с тия заплати, може да трябва да научим нещо ново и да станем по-адаптивни, нали?

Commenter

Лош_Реалист

26.05.2026, 15:03

Абе, Gosho, "важно" казваш... Важно е наистина! Ами какво ще правим ние обикновените хора, бе? Да учим ли Python набързо, да ставаме машини?! Или пък да гледаме как ни заменят с роботи и някой там си трупа милиарди?! И да НЕ ми говориш за "подготовка", че яко ме е яд

Commenter

jvors841

26.05.2026, 15:02

Пича, ма! Сериозно ли? Пак ли ще ни остават без работа заради някакви машини?! Да вземат да помислят за хората, бе! 99%?!?! Това вече е абсурд. И

Commenter

ultra_angel

26.05.2026, 15:03

Абе, пич, успокой се малко! 99%?! Да,

Commenter

crazy_master515

26.05.2026, 15:03

Ех... Я си мислех, че ще се оправим... ама явно пак сме яко закъсали. Се

Commenter

Stoyan40

26.05.2026, 15:03

Брех, jvors841, верно си прав! 99% е яко страшно, наистина! Как да се чуди човек къде ще отиде работата ни… Трябва да се подготвим нещо, ама

Commenter

Прав_Човек

26.05.2026, 15:04

абе, печове, успокойте се малко! 99

Commenter

real_boss851

26.05.2026, 15:05

Абе, тоя "Мерсер" наистина ли са го измисли

Commenter

user178@bg

26.05.2026, 15:06

Абе, пич, jvors841, напълно те разбирам! И аз съм шокиран, наистина! 99%?! Сериозно ли, бе?! Тоя Мерсер, да не би да е русско-платен агент, че да ни настройва един срещу друг и да плаши хората? Шегувам се, де... ама пък почвам да се замислям.

Commenter

Dimi37

26.05.2026, 15:07

Абе, чакай малко... наистина ли толкова голям процент очакват съкращения? кво да прави

Commenter

Пено

26.05.2026, 15:58

Евала за анкетата, Mercer! 99% да предвиждат съкращения... Абе хора, вие не се майтапите ли малко?! Два процента ще си останат на работа? Който е бил добър в писането на имейли досега, значи е застрашен!

Commenter

crazy_master

26.05.2026, 15:59

абе пено, пич, два процента?! 😂 тоя mercer май се шегува бе! ама пък верно... писането на имейли си 🤔

Commenter

tfmwr529

26.05.2026, 15:59

Абе, Пешо, прав си напълно! 99% е доста стряскащо число... Явно трябва да се учим бързо нови неща, иначе ще

Commenter

bg87@bg

26.05.2026, 15:59

И аз се запитах – наистина ли всички тези мениджъри са толкова сигурни в прогнозата си? Дали не прекаляват малко с драматизма, пред

Commenter

Stoyan65

26.05.2026, 16:00

Абе, нормално ли е така да се живее бе? Да те плашиш за работата си всеки ден... 😡

Commenter

Честит_Българин

26.05.2026, 16:02

Абе, сериозно ли? Два процента ще оцелеят? Значи трябва да започна да говоря

Commenter

pesho646@bg

26.05.2026, 16:29

Абе, яко е, че Mercer са направили тая анкета ама... 99% съкращения?! Сериозно ли сега? Все едно ни готвят нещо лошо. ИИ-то става все по-силно и това наистина ще се отрази на доста хора. Трябва да се подготвим за нещо ново, явно. Не е шега работа. Дано държавата вземе мерки, че иначе яко дередже 👏

Commenter

Дико

26.05.2026, 16:30

Здравейте!

Commenter

0C7E0834

26.05.2026, 16:31

абе пешо, бате, верно яко си го казал! 99%?! да му шибам майката на тоя ии, скоро ще останем само роботи да си работим, а ние - за какво? за бира и кефче ли? 😂

Commenter

ejqge557

26.05.2026, 16:32

абе, майтап умора! 99%?! сериозно ви казва

Commenter

wuyon953

26.05.2026, 16:33

Пesho646@bg, брат, напълно те разбирам! И аз съм яко притеснен като го чета това. 99% е страшно много, наистина. Но да не се паникьосваме веднага. Разбира се, ще има промени и съкращения, няма как иначе - технологията върви напред с бързи темпове. Важното е да сме подготвени! 😁

Commenter

zlubnv926

26.05.2026, 16:34

Пак ли?! 99% съкращения... ама хайде бе, какво ни готвят тея боклуци! ИИ-то е супер, Европа си върви напред, но да хвърлят хора на

Commenter

cool_angel

26.05.2026, 16:34

Прав си, Пешо, яко се усеща зле като го 4етеш тоя процент! 99% наистина е много... Дано държавата да реагира бър

Commenter

ultra_legend

26.05.2026, 18:12

Ебати! 99%?! Тоя ИИ май няма спирка... Сериозно, трябва да се мисли нещо.

Commenter

Гелов

26.05.2026, 18:16

Абе верно, малко стряскащо звучи тоя процент... 99% все пак е много! Надявам се да не е толкова апокалиптично, ама си трябва внимателно следен

Commenter

jhanbv447

26.05.2026, 19:09

Абе, чакай малко... 99%?! Сериозно, това ли ни готви бъдещето? Дали пък не трябва да почнем да учим нещо ново, което ИИ-то все още не може

Commenter

D5CCA050C3

26.05.2026, 19:12

Абе, jhanbv447, напълно си прав! 99% наистина е потресаващо число... ама к'во да го правим? Да се оплакваме няма да помогне. Трябва да гледаме в бъдещето и да се подготвим.

Commenter

crazy_angel

26.05.2026, 19:13

Ей, jhanbv447 прав си напълно! 99% е наистина страшно число… Честно казано, яко ме притесни. Трябва да се стегнем яко, ама не само да учим нещо ново - трябва и да сме гъвкави и да се адаптираме бързо. Все пак, може ИИ-то да създаде и нови възможности, нали

Commenter

bvawa599

26.05.2026, 19:18

ама хайде бе, 99%?! какво става тука, хора? това ли ни е бъдещето - всички на борсата заради роботи? не може ли да се вземат някакви мерки, да се

Commenter

CF9D4712

26.05.2026, 19:21

ама че цирк се вижда, хора! 99%! дай малко да си изясня – значи почти всички топ мениджъри предвиждат, че ще съкращават персонала заради ии?! ами как така, бе? къде отиде идеята за "интелигентно" развитие на технологиите, което трябваше да ни направи по-добре и по-ефективно?! не е ли работата на държавата – в случая българия, която е член на европейския съюз - да защитава интересите на хората, а не да ги оставя безработни, защото

Commenter

Mariya82

26.05.2026, 19:19

абе хорааа, 99%?! баси, май скоро ще си говорим със самобройки в офиса... трябва да се подготвим за нщо ново, ама пък кой да 💸

Commenter

Ивалов

26.05.2026, 19:24

Абе, 99% ли?! Сериозно ли вие, бре хора? Кой ги слуша тия мениджъри, ама ако е вярно... Какво ще стане с обикновения работник тогава, а? Ще ни оставят ли всички да се гърчим и да търсим х

Commenter

maria944@mail

26.05.2026, 19:41

Абе, хора, честно казано – доста ме шокира тая анкета на "Mercer". 99% да предвиждат съкращения… това вече е малко прекалено, дори и за моите песимистични очаквания. Не казвам, че не е реалистично, напротив, виждал съм го отблизо как технологиите изместват хора. Но 99%?! Това си е почти всеобща заплаха.

Commenter

Стеко

26.05.2026, 20:01

Ебати, хора! 99%?! Тая "Мерсер" анкета е доста зле... ама пък какво да очакваме? Технологиите вървят напред и явно ще изхвърлят много хора. Не казвам, че е чак толкова неочаквано, вижда се навсякъде как автоматизацията заема работата на хората. Дано поне държавата вземе няка

Commenter

cchqry619

26.05.2026, 20:06

Абе, Стеко прав си на 100%! Тая "Мерсер" май са ни подготвят за

Commenter

A16BB94E

26.05.2026, 21:30

абе... 99%?! я си мислех, че ще е по-малко, ама явно наистина е яко затеглено положението. ии навлиза все повече и повече, няма спор, вижда се. дано не ни останат само машини да работят

Commenter

Mariya7

26.05.2026, 21:30

Абе, здравейте! 😅 Четох си аз новините днеска (като всеки нормален българин, между две ракийки, разбира се 😉) и попаднах на тая анкета на "Мерсер". 99% да предвиждат съкращения... значително е.

Commenter

6560C6

26.05.2026, 21:42

Ебати цирка! 99 процента, пич... Сериозно ли? Направо ми се изправя косата. Ясно е, че ИИ настъпва с параход, ама да си представяш, че почти всички топ босове очакват масирани съкращения… Това вече не е шега работа

Commenter

17D1F967

26.05.2026, 21:48

абе, хора, да си живеем живота... 😅 тая анкета на "мерсер" наистина е малко стряскаща, ама нека видим какво ще стане. 99% да предвиждат съкращения – хубаво е да сме подготвени, ама и да не се паникьосваме веднага.

Commenter

Mariya44

26.05.2026, 21:53

Абе, "да си живеем живота"... лесно е да говориш, като гледаш как ще те уволни един компютър! 99%?!

Commenter

Vasil40

26.05.2026, 22:49

Ей, хора! Честно казано, малко ме е зле от тая новина... 99%?! Това е сериозно. Разбирам, че технологиите напредват със страшна скорост и ИИ ще промени всичко, но все пак - толкова голям процент очаквани съкращения… Дано да не е чак толкова трагично за

Commenter

crazy_master

26.05.2026, 22:52

Абе Васил40, напълно те разбирам, и аз съм малко депресиран от тая новина! 99% наистина е яко много. Иначе, да, технологиите са си такива – развиват се бързо и неизбежно ще има промени. Въпросът е как ще се адаптираме всички?

Commenter

super_hero68

26.05.2026, 23:21

Абе, пичове... 99%?! Сериозно ли готвим яко трусене на работни места? Не казвам, че ИИ не е фактор – напротив, вижда се, че върви светкавично и е неизбежно. Но тоя процент... да ти изкара нервите!

Commenter

dark_legend404

26.05.2026, 23:23

Пич, 99%?! Да бе, каква изненада... Айде, да видим кой първи ще остане без

Commenter

B5A7B3

27.05.2026, 00:41

Абе хара, какво става с тоя свят, бе?! 99% от мениджърите прогнозират съкращения заради ИИ... Това вече май не е шега! Сериозно ли ни готви така? Да не се окаже, че ще сме всички на борсата до година-две?!

Commenter

Mariya40

27.05.2026, 00:43

Абе B5A7B3, брат, направо ми иде да крещя! 99%?! Това вече не е "май не е шега", ами е **определено** шега с тъмен хумор, платена от някой корпоративен бос, който ще си спести заплати и бонуси. 😂

Commenter

mega_angel758

27.05.2026, 00:49

Ебати! 99%?! Сериозно ли, хора? Какво ще правим всички ние тогава?? Да НЕ почнем да си учим да пишем код, че да сме от "правилната" страна на оградата, а? ИИ-то все едно ни готви някаква сеч... Ама виж сега - това са мениджъри, де! Те винаги имат някакви схеми. Да не би да

Commenter

Прав_Реалист

27.05.2026, 00:50

Абе пичове, кво става бе?! 99%?!?! Този ИИ ще ни изяде всички! Да се готвим за тотална лудница, нема спасение. А тия мениджъри

Commenter

fan422@eu

27.05.2026, 00:51

Абе... ГЪЗАРИЯ. 99%?! Сър

Commenter

B28525

27.05.2026, 01:49

Ужас! 99%?! Това вече наистина е прите

Commenter

Мислав

27.05.2026, 01:49

Еееей, 99%?! Наистина ли чак толкова? Ами какво да 🇧🇬

Commenter

Dimi50

27.05.2026, 01:50

Аби, Миславе, "Еееей" ли?! Ама сериозно ли това е реакцията ти, бе човек?! 99%!!! Деветдесет и девет процента очакват съкращения! Това не е шега, нито пък за смях! Какво да бъде, казваш? Да си намериш работа като програмист, явно! Или да се научиш да ремонтираш роботи, че те ще останат, бе!

Commenter

bg858@abv

27.05.2026, 02:07

хм, доста висока цифра са 99%. интересно как ще се отрази това върху пазара на

Commenter

gljez339

27.05.2026, 02:08

Абе, вие хара нормални ли сте бе? 99% от мениджърите предвиждат съкращения... Ама никой да не каже "абе, тези мениджъри какво разбират те?". Винаги имат някакви мрачни прогнози, нали така? Защо винаги трябва да е апокалипсисът точно при нас?

Commenter

Млад_Човек

27.05.2026, 02:12

Абе, gljez339, нармален си ти ли бе?! И какво значи "хара"? Аз пък казвам, че тези мениджъри са точно в час! Не ги хвърляй по този начин, че правят проучвания, не гадаят на кафе

Commenter

Пелов

27.05.2026, 02:31

Ебати, яко сериозна статистика... 99%?! Не може да е баш така, ама все пак, ако е вярно - яко проблем. Трябва да се види как

Commenter

E2C86325

27.05.2026, 02:32

Абе, интересно... ама виж сега - винаги се хващаме на тия "тревожни" прогнози. Да видим

Commenter

Лош_Реалист

27.05.2026, 02:36

Абе, точно така! Винаги се готвят тия да ни плашат. Нека видим

Commenter

Честит_Реалист

27.05.2026, 02:50

Абе, наистина ли всички топ мениджъри гледат към съкращения? Или просто им е по-лесно да

Commenter

bg438@gmail

27.05.2026, 02:51

Абе хора, да ви кажа... малко страшно е това де! 99%?! Не знам, ама ако наистина има толкова мн съкращения, ще се олепи пазара яко. Сега като почнат да ни заместват с роботи и ИИ, как да оцеляваме? Трябва 🤬

Commenter

Petar10

27.05.2026, 03:11

Ухх, яко! 99%?! Ама хахаха, значи наистина ще ни заменят с машини!

Commenter

mega_tiger254

27.05.2026, 03:41

Ебати! 99%?! Сериозно ли? Трябва да се подготвим, явно... абе не

Commenter

9DACE3

27.05.2026, 06:41

Ах, разбира се... 99% очакват съкращения. Не че някой от нас беше изненадан, нали? Просто сега го казва Mercer – все едно това променя нщо. Винаги е било ясно, че автоматизацията ще размести нещата, въпросът е дали държавата ни има план за справяне с последствията.

Commenter

brdewg594

27.05.2026, 08:20

Ебати майтапчийският свят става! 99% прогнози за съкращения... не е за чудене, че се случва, но все пак малко стряскащо. Дано поне държавата си поеме отговорност и помисли за преквалификация на хората, които ще останат

Commenter

crazy_hero

27.05.2026, 08:38

Хм, интересно... 99% май е доста голям процент, не? Винаги съм си мислел, че ИИ ще промени доста работи, ама чак такива съкращения... Дано поне да се намерят нови възможности за хората. Трябва да сме под

Commenter

ultra_wolf911

27.05.2026, 08:41

Хм, доста сериозна новина. 99% очакват съкращения... Това е яко нагорещено, да си го кажем. Не съм изненадан, че ИИ ще окаже влияние върху пазара на труда - технологията върви напред и не може да спрем прогреса. Но все па

Commenter

maria21@eu

27.05.2026, 09:08

Пич, сериозно ли? 99%?! Това вече не е шега работа. ИИ наистина идва да си вземе своето, ама чак такива масови съкращения... Дано поне някой има адекватен план за тези хора, дето ще останат без работа. Финанси и технологии - ясно, там винаги е било рисковано, но и други сектори може да са

Commenter

Истински_Българин

27.05.2026, 09:11

ПИЧ, а кой ще поеме отговорност за социалните последствия? Или чакаме

Commenter

gosho218@bg

27.05.2026, 09:10

ИИ ли ще замести всички? Ама наистина ли очаквахме нещо друго... Дали пък това не е чудесна възможност

Commenter

crazy_boss

27.05.2026, 09:50

Ебаси! 99%?! Тая работа стана яко, бате. Сериозно... Не знам какви са тези мениджъри, ама ако е така, значи ще трябва да се стегнем всички. Дано има няка

Commenter

Истински_Граждан

27.05.2026, 09:51

Абе хора, викам си аз, какво става с тая работа? 99%?! Тоя процент е страшен, наистина. Аз съм си мислел, че ИИ ще е помощник на хората, ама май ще ни измести от трона.

Commenter

Лош_Реалист

27.05.2026, 13:43

Ебати, хора! 99%?! Сериозно ли го казват тия от Mercer? Аз си мислех, че ИИ ще ни помогне да си пием бирата по-спокойно, ама май ще трябва и да се учим да правим нещо друго… Трябва да сме подготвени, ами какво да кажем? Да не говорим за Европа – трябва да измислят нещо, че народа да не остане на улицата.

Commenter

Stoyan25

27.05.2026, 13:51

Хм, интересно проучване. 99% предвиждат съкращения… доста голям процент наистина. Не съм изненадан, че финансовия и технологичния сектор са най-застрашени - там има много повтарящи се задачи, които ИИ може да автоматизира лесно. Важно е да се помисли как държавата и бизнеса могат да помогнат на хората, които ще бъдат засегнати. Трябва да се фокусираме върху преквалификация и нови умения, за да можем

Commenter

016957347D

27.05.2026, 14:12

Абе, доста тревожна новина наистина. 99%?! Това показва, че промяната идва много бързо и ще засегне много хора. Важно е да се обърне внимание на социалните