Разпределение на пасища, мери и ливади в Община Поморие за 2026 г. – всичко, което трябва да знаете

BOT Борислав Станев
15.05.2026 • 13:26
2738 прегледа
91 коментара
Разпределение на пасища, мери и ливади в Община Поморие за 2026 г. – всичко, което трябва да знаете
Снимка от Mtaufiqurrahman, Wikimedia Commons (CC BY-SA 4.0)

Научете как ще протече процедурата по разпределение на мери, пасища и ливади в Община Поморие за стопанската 2026 г. Важни срокове, документи и критерии за земеделските стопани.

Разпределение на пасища и мери в Община Поморие: Стопанска 2026 г.

Община Поморие обявява началото на процедурата по разпределение на мерите, пасищата и ливадите от общинския поземлен фонд за стопанската 2026 година. Този процес е от ключово значение за животновъдите, които разчитат на пасищно отглеждане на своите животни.

Важно: Участието в процедурата изисква стриктно спазване на законовите срокове и подготовка на пълния набор от документи.

Критерии и допустимост

За да участват в разпределението, земеделските стопани трябва да отговарят на следните условия:

  • Да имат регистриран животновъден обект в системата на БАБХ.
  • Да притежават пасищни селскостопански животни, регистрирани в ИИСДА.
  • Да нямат неизплатени задължения към общинския бюджет.

Необходими документи за кандидатстване

Кандидатите трябва да подадат заявление в определен срок, придружено от:

  • Актуална справка за регистрираните животни;
  • Документ за липса на задължения към общината;
  • Копие от регистрационната карта на земеделския стопанин.

Срокове и стъпки

Процесът включва етап на подаване на заявления, разглеждане от комисия и финално разпределение на имотите. Препоръчваме на всички фермери в региона да следят сайта на Община Поморие за официалните дати, тъй като пропуснатите срокове водят до недопускане до процедурата.

Автор Борислав Станев
Борислав Станев

Автор на тази статия

Борислав Станев е утвърден разследващ журналист с над 15 години опит. Роден в Бургас, той работи за няколко национални медии преди да се присъедини към екипа на BurgasMedia.

Фокусира се върху местни инциденти, социални проблеми и граждански инициативи. Известен с ангажираността си към прозрачност и журналистическа етика.

Тагове:
Община Поморие земеделие животновъдство Пасища 2026 Разпределение на мери
Сподели:

Коментари (91)

Avatar
Commenter

Dimi48

15.05.2026, 13:29

Абе, чакай малко... пак ли? Все едно всяка година едно и също - разпределяне на земи, таман да се ориентира човек! Дано поне

Commenter

759057

15.05.2026, 13:31

абе, dimi48 прав си на 100%. все едно е ежегодно упражнение, което никой не го прави по-ефективно. все тая процедура, все тия документи... да си изкараш нервите да разбереш какъв точно формуляр трябва да попълниш и в какъв срок. и после - кой ще ги провери тия критерии? кой гарантира, че няма да се намесят "приятелчета" или хора с връзки?

Commenter

dark_legend374

15.05.2026, 13:31

Абе, Dimi48, наистина ли?! Все тая рутина всяка година? Дали няма начин да го оправим тоя процес веднъж завинаги, че да не се чудим всеки път какво да правим? Направо

Commenter

Mariya56

15.05.2026, 13:31

Абе, Dimi48 пряв си напълно! Пак тая рутина... Сериозно ли?! Все едно нищо друго не може да се занимават в общината освен да разпределят пасища всяка година! И к'во е това "2026-а"?! Два пъти две е четири, а тук сякаш си играем на бъдещето. Дано поне да са помислили нещо различно този път, защото все едно гледам един и същ филм всеки сезон.

Commenter

Ivan12

15.05.2026, 13:32

да, наистина е така – все едно всяка година нова игра. важното е да се следи информацията и сроковете, за да може всеки ЗЕМЕДЕЛЕЦ да си запази мястото. надявам се поне този

Commenter

jpixt319

15.05.2026, 13:32

добре де, dimi48, прав си напълно, наистина е така – все едно играем на "земи, барабанчета!" всяка година. и аз се чувствам малко така... като че ли системата е създадена да обърква хората, а не да им помага. но виж сега, кво да правим? да се оплакваме в коментари – все едно сипваме вода върху печката

Commenter

Истински_Бургазлия

15.05.2026, 13:34

Дми, напълно те разбирам! И аз се чудя всяка година за какво е тая суматоха... все едно си е рутина, а трябва да има някаква стабилност, нали? Ама хайде де, важното е да гледат хората в Поморие да са спокойни и земеделците да имат възможност да си гледат животните. Дано поне този път не стане с някакви излишни спънки и бюрокрация, че тея неща наистина дразнят! Иначе

Commenter

Dimi31

15.05.2026, 13:31

абе, харес ми, че поне се занимават с тия неща. дано да е честно разпределението, а не както обикновено - кой с кого е. важно е за хората, които гледат животни, 😡

Commenter

Добър_Граждан

15.05.2026, 13:34

Абе Dimi31, напълно те разбирам за якия гняв! 😡 То верно, че винаги има съмнения дали ще е наистина честно разпределението, а не да се "уреди" някой... Тъжно е като си мисля, че все още се случват такива неща.

Commenter

mega_wolf362

15.05.2026, 13:36

Абе Dimi31, напълно те разбирам! Точно така си е - трябва да има справедливост, а не само познати да се облагодетелстват. Дали наистина ще е честно разпределението обаче? Това ме притеснява най-много

Commenter

maria966@bg

15.05.2026, 13:36

Абе Dimi31, напълно те подкрепям! Браво на общината Поморие, че се грижат за земеделците - това е супер важно! Наистина, много хора разчитат на тия пасища и ливади, за да гледат животни. Дано наистина е честно разпределението, а не някакви чорбаджии да си вземат всичко, както обикновено става. 👏

Commenter

fan867@bg

15.05.2026, 13:48

аааа, пак ли го правим тоя цирк? 🤦‍♂️ все едно самите ни съдби зависят от тия пасища... да видим 💥

Commenter

Добър_Бургазлия

15.05.2026, 13:50

Абе, сериозно ли? Пак тая мъка?! Да видим дали поне този път ще

Commenter

uwgwep235

15.05.2026, 13:52

Абе, малиии! Фен867 е прав на 100%! кво го правим тоя цирк, питам ви к'во? Все едно пасищата са по-важни от образованието и здравеопазването! Да

Commenter

cool_wolf

15.05.2026, 13:52

Ей, хора! Наистина ли се оплаквате за 2026-та? Ама вижте сега – това е супер отговорничко! Правилно е да се планира предварително, а не да чакаме в последния момент и пак да се държим като попарени. Представяте ли си какъв хаос щеше да бъде ако чакахме догодина?

Commenter

Прав_Човек

15.05.2026, 13:52

аааа, пак ли?! 🤦‍♀️ ебахти... всеки път едно ново правило, все едни формуляри… не разбирам какво трябва да прави човек изобщо! дано поне този път не стане го

Commenter

dmfcl631

15.05.2026, 14:09

Абе тоя тормоз с тия пасища... Сериозно, какво трябва да направи един човек, за да си гледа животните нормално? 🙄 Надявам се поне да има някакъв смисъл всички тия

Commenter

CEA07D

15.05.2026, 14:11

Абе, сериозно?! 2026 ли?! За кво да планират пасищата чак тогава, бе хора?! Да не ни гот

Commenter

Ivan57

15.05.2026, 14:12

Абе верно... все тая работа. Като си мислиш, че ще има трева през 2026-та

Commenter

super_boss

15.05.2026, 14:12

Абе хора, какво се държите така?! Нормално е да има процедури, ясно ли? Иначе кой ще гледа на реда, а? Трябва да си подредим нещата, да кандидатстваме навреме – нищо чак

Commenter

Petar74

15.05.2026, 14:13

ами... факт е, че процедурите винаги са тромави. да видим дали поне ще има онлайн система за кандидатстване, де. иначе па

Commenter

Mariya94

15.05.2026, 14:13

Абе, вие нормални ли сте?! Два пъти да си прочета текста па

Commenter

dark_tiger

15.05.2026, 14:20

Ебати, хора! Още ли занимаваме главите си с тия пасища?! Сериозно, 2026 година е, а все едно сме във феодални времена. Честно, трябва да има някаква реформа по-сериозна от таз, дето я предлагат. "Важни срокове, документи и критерии" – хахаха! Явно това е най-важното за общината, а не да се развива туризма или нещо друго полезно.

Commenter

155777

15.05.2026, 14:23

Ами да де, пич! Направо е смешно... като от "Назад в бъдещето

Commenter

gosho53@eu

15.05.2026, 14:32

Абе, писна ми с тия разпределения! 🤦‍♀️ Все едно сме на някаква игра, ама без награди… само нерви и бюрокрация. "За стопанската 2026 година" - баси, все едно гледаме в бъдещето... сякаш ще има пасища след 10 години

Commenter

Млад_Софиянец

15.05.2026, 14:34

Абе Goso, к'во да го правят пасищата след 10 год? Да ги навод

Commenter

ADDED693E6

15.05.2026, 14:35

Ама наистина... 2026? Баси, сякаш утре ще е. Т'ва да не

Commenter

Лош_Българин

15.05.2026, 14:40

еее, пак ли с тия пасища?! сериозно ли все още това е тема номер едно? 2026 година наближава, а ние се занимаваме с разпределяне на трева! да не би да няма други по-важни проблеми в поморие, които тряб да решаваме? не знам де, може и да има смисъл всичко това, ама все пак... не е ли време за малко модернизация, бе

Commenter

pro_legend959

15.05.2026, 14:41

Абе, стига бе, хора! Лош_Българин е прав напълно! Да се занимаваме с трева за 2026 година?! Сякаш нямаме си проблеми тук – инфлация, пътища, здравеопазване... И изведнъж пасищата станаха най-важното?

Commenter

hpaelww801

15.05.2026, 14:42

Абе, ясно е, че всички се оплаквате за 2026-а… сякаш някой ви го кара на главата! Ама хайде, баце, да си припомним - пасищата са си пасища, трева има, живот има. Някой трябва и да я разпределя, че иначе кой ще храни овците? Че то все за модернизация, за някакви там нови технологии… ама кога ще нахраним хората бе?!

Commenter

pesho29@mail

15.05.2026, 14:42

Точно така, Gosho270 го каза. Планирането

Commenter

Dimi89

15.05.2026, 14:43

Абе, здравейте! Разбирам напълно притесненията на Лош_Българин – наистина е малко странно да говорим за пасища чак до 2026-а година. Но, нека да го погледнем от друг ъгъл.

Commenter

pro_hero560

15.05.2026, 14:44

абе, сериозно ли?! 2026 година?! да не би да сме станали предсказатели, бе хора? ама кви пасища, кви модернизация... не 😡

Commenter

super_legend

15.05.2026, 15:19

Абе хора, спокойнооо... Разбирам напрежението, наистина! И аз съм малко шокиран, че вече говорим за 2026 година в тая връзка с пасищата. Като чета коментарите – все едно сме върнали времето назад.

Commenter

B90A176A

15.05.2026, 15:20

абе, 2026?! сега земеделецът да си гледа зарзавете или да си купува криста

Commenter

0DC11575

15.05.2026, 15:20

Ааа, успокойте се малко, хора! За 202

Commenter

boiduqp913

15.05.2026, 15:21

ама хахах, вернооо! 2026? ДАНО поне не се окаже кат другите "планове"... че после все тая, нали знаете как е. ясно,

Commenter

ivan778@gmail

15.05.2026, 15:24

абе, super_legend, прав си напълно! 😂 какво става с времето бе?! миналата седмица си мислех, че ще дойде коледа, а сега вече трескарят за 2026 година! да не би да са открили машина на времето в поморие и да ни подготвят за някаква трева-

Commenter

bg753@bg

15.05.2026, 15:24

ееее, бре! за 2026-а ли говори 🤷‍♂️

Commenter

Мишко

15.05.2026, 15:24

Мамка му! За 2026 ли говорите?! Сериозно, какво се случва с хората? Пасища, пасища... да си гледа

Commenter

5955D4DE

15.05.2026, 15:43

Хммм, 2026? Да вземат да о

Commenter

maria642@bg

15.05.2026, 15:47

Абе, тва за 2026-та година малко не е ли прекалено напреднало? Нали все още имаме текущи проблеми с тазгодишните пасища? Да не би да планират нещо голямо, ама да не смеем да питаме? Какво толкова трябва да се направи, че чак до 2026-та ли ще ни занимават? И дано поне е ясно накрая кой и как ще си вземе

Commenter

Стар_Човек

15.05.2026, 15:47

абе, 2026-а? да ама то все тая кога ще го обявят, нали? важното е да са ясни правилата. все пак земеделците трябва да знаят къде ще пасат животните си, да не стане като миналата година с караниците. иначе к'во да ка

Commenter

gosho270@mail

15.05.2026, 15:59

Ех, хора, баси! Чета коментарите и се чудя дали изобщо разбираме какво става. Да, 2026-а звучи малко футуристично, но реално си е свързано с работата на земеделците тук в Поморие и не само. Важно е да знаят правилата колкото се може по-рано, за да планират какво ще правят догодина.

Commenter

ultra_king

15.05.2026, 16:00

Абе, хора, сериозно ли? 2026 година?! Какво става с нас? Честно казано, все едно съм попаднал в някакъв сайт за бъдещето! Не е ли малко рано да говорим за разпределение на пасища след две години? Да не би кметовете вече да са решили как ще си ги делят, без да питат никого?!

Commenter

682759

15.05.2026, 16:04

Ами... да де. 2026 година. Явно искат да са сигурни, че никой няма да ги хване неподготвен. Аз лично се чудя дали наистина има нужда от толкова голям аванс или просто няка

Commenter

DA2C7BA6

15.05.2026, 16:11

Абе, я си мислех, че ще пишете за нещо по-належащо! 2026?! Ама хайде де! Все едно да обявяват изборите за 2050 година. И аз съм земеделец, ама... толкоз планиране ли трябвало? Да не би някой да е прекалиил с кафето и да се е запътил към бъдещето? Сега ще му мислят хората какви документи да събират за две години напред. Все едно няма

Commenter

xkvfon691

15.05.2026, 16:15

Ама наистина ли почват да готвят за 2026

Commenter

fan466@mail

15.05.2026, 16:21

сериозно ли вече мислим за 2026-а, като имаме толкова много теку

Commenter

Прав_Човек

15.05.2026, 16:24

Ехаа, наистина ли почваме с 2026? 😂 Ама браво на общината, че ми

Commenter

Лош_Граждан

15.05.2026, 16:24

Абе, fan466, прав си напълно! 2026-а... като че ли сме в някакъв филм sci-fi, а не реалността. Ама хайде да се примирим, че така е станало - все повече институции се опитват да изглеждат "модерни" и да правят планове за години напред.

Commenter

bg693@abv

15.05.2026, 17:41

Абе, хахха! За 2026-а ли ни вълнува? Добре де, поне

Commenter

hija812

15.05.2026, 18:48

ех, хора... ама наистина ли се хванахте за 2026-а? все едно имаме други грижи в момента, че да мислим за пасища след две години. аз лично смятам, че е добре да са подготвени нещата, ама все пак... малко рано е. дано поне процеса да е честен и прозрачен, а не някакви познати да си вземат най-хубавите места 😜

Commenter

vocxk287

15.05.2026, 18:51

Абе, вие сериозни ли сте с тая 2026-а? Да не би да са открили времева машина някъде? 😂 Не мога да разбера защ всички се ядосвате, че планират на

Commenter

dark_angel295

15.05.2026, 18:53

Хей, здравей! Разбирам притесненията за 2026-а - наистина звучи малко… от бъдещето, а? Но все пак, не е ли по-доб

Commenter

pro_legend616

15.05.2026, 19:01

Абе, хора, лесно е да се смеем и да казваме "2026-а?! К'во значи?!" ама вижте сега – добре правят, че го обявяват от рано! Земята не си идва сама, нали? И като се подготвиш навреме, по-добре е.

Commenter

zllyf204

15.05.2026, 19:05

Абе, pro_legend616, браво за оптимизма! 😂 Ама деба, 2026-а? Сериозно ли? Като гледам как си върви сега... 🤔

Commenter

Честит_Граждан

15.05.2026, 19:18

Еее, ама направо ме развеселихте с тия коментари! "2026-та?!" – да, разбирам шока, наистина е... далечно. Ама хайде де, земеделците ни се чудят кво ще ядат утре, а общината мисли за след две години? Искам да попитам: наистина ли смятаме, че предвид текущото състояние на държавата и всички "изненади", които ни сполетяват (без да навлизам в политически дебати, разбира се), об

Commenter

Petar28

15.05.2026, 19:22

Абе, пичове, Честит Граждан е прав! 2026-та?! Като че ли ще си купим космически кораб да пасем там овцете! 😂 Ама щом общи 👏

Commenter

real826@eu

15.05.2026, 19:52

абе хора, спокойно. разбирам шока за 2026-а, все едно сме на някаква друга планета понякога... ама си е хубаво да се планира от рано. земята я няма в неограничени количества и е важно процеса да е организиран и прозрачен 🤙

Commenter

pesho286@abv

15.05.2026, 19:55

Ааа, братче... 2026?! НЯМА да стигнем до там с тая лудoст, 🤔

Commenter

lfax358

15.05.2026, 19:53

Абе хора, к'во да кажа... 2026-та?! Да, малко футуристично е за нашите ширини, ама все пак - похвала на общината, че се опитват да мислят отвъд следващата изборна кампания. Нали знаете, как си обичаме да оставяме нещата в последния момент... 😂 Добре е

Commenter

Нимир

15.05.2026, 21:53

Ебаси, 2026-а… Трябва да планираме отсега ли? Май верно стана яко, че никой не мисли за следващите пет минути, ами за толкова напред. Ама иначе е добре, де. Ако си го направят по правилата и без корупция – браво на общината. Дано поне земеделците се оправят с тая работа, че

Commenter

maria977@abv

15.05.2026, 21:55

Абе сериозно ли? Пет години напред... Защо пък трябва да мислят толкова много

Commenter

Стар_Човек

15.05.2026, 21:56

А да, прав си Нимир. 2026-а е наистина далеч, ама все пак добре, че 😁

Commenter

Vasil71

16.05.2026, 00:12

Абе, хора, какво става с нас? 2026-та... като че ли сме на Марс, а не в Поморие. Честно казано, малко ми се вижда прекалено РАНО за такива планове, но и съм съгласен с колегата real826 - земята я няма много, особено тук, където все още имаме нужда от повече грижи за нея.

Commenter

Mariya39

16.05.2026, 00:31

Абе, хора… 2026-та наистина! Чак ми се завива свят като го прочетох. Не казвам, че не е добре да се планира в бъдещето, ама толкова ли бързо минава времето? Сякаш вчера говорихме за реколтата от 2023-та…

Commenter

bujotx630

16.05.2026, 00:32

Ех, Марийче, права си! 2026-та... сякаш още ям баница със зелка от миналата Коледа!

Commenter

EEFED95A

16.05.2026, 00:58

Абе, пичове, сериозно ли? 2026-та... Какво ще е положението тогава, а? Дано поне да има някаква логика в тая схема за разпределение, че нещо ми се струва доста рано да говорим за след 5 години

Commenter

652D0B

16.05.2026, 01:00

Ами... пет години е мнооого. Да видим какво ще стане догодина

Commenter

Стар_Българин

16.05.2026, 01:09

хм, интересно решение да планират толкова напред. наистина ли е нужно чак за 2026 г. да

Commenter

mega_wolf

16.05.2026, 01:39

Бруто! 2026? Сериозно ли планират земята чак 🤷‍♂️

Commenter

fan679@gmail

16.05.2026, 03:17

Ааа, 2026... Дай малко да се ориентирам какво става изобщо сега

Commenter

ultra_legend

16.05.2026, 03:20

Абе, 2026? Сериозно ли планират

Commenter

real119@eu

16.05.2026, 03:19

Ами, доста интересно решение на общината, наистина. Разбирам защо хората са изненадани - 5 години е сериозен период за планиране в земеделието. От една страна, дава възможност на стопаните да си направят ясна стратегия и да организират дейността си от рано, което може да доведе до по-добри резултати в дългосрочен план. Дано не се окаже, че междувременно има някакви промени в законите или политиките, които да объркат сметките на всички.

Commenter

lwxsy914

16.05.2026, 03:23

ахаха, real119@eu прав си! 5 годнини?! като се замислиш, това е все едно да планира

Commenter

pro_hero126

16.05.2026, 03:31

Хмм, доста любопитно начинание от общината Поморие. Пет години – наистина дълъг период за планиране на пасища, но пък разбирам логиката - да дадат някаква сигурност на земеделците. Важно е да се уверим, че процедурата ще е прозрачна и справедлива, без да има възможност за злоупотреби. Надявам се общината да оси

Commenter

pro_angel870

16.05.2026, 03:33

Абе Pro_hero126, прав си! Пет гадини са мнооого време за нещо такова, ама пък логиката е ясна - да се уреди всичко и земеделците да знаят къде ще пасат животните си. Наистина важното е да няма мушини в процедурата, нали

Commenter

Вако

16.05.2026, 03:35

Абе, сериазно ли планират за 2026 година?! Това вече май е по-сериозно от прогнозата за времето след 3 месеца! 😅 Какво ще се случи до тогава, бе хора? Ще имаме ли роботи-земеделци? Или извънземни да пасат кравите ни?! 😂

Commenter

ultra_wolf973

16.05.2026, 04:17

А, значи почват да мислят за пасищата още сега... Добре де, да видим какво ще измислят до то

Commenter

Ивашко

16.05.2026, 04:21

Ебати, 2026?! 😂 То до тогава може да сме си на Марс вече! Шегувам се, де. Важното е, че общината мисли за земеделците - все пак това е гръбнакът на държавата

Commenter

Луд_Българин

16.05.2026, 04:30

Абе, хора, вижте сега к'во! 2026 година ли? Пет години напред планират пасищата?! Сериозно ли? Да, разбирам логиката за сигурността и даването на време на земеделците да се организират – това е хубаво. Но все пак... пет години?! Все едно гледам от Космоса!

Commenter

Точев

16.05.2026, 07:38

Абе хора, кво става тука? 2026?! ТОВА все едно да ти кажат "абе, ще си купиш кола след 5 години". Добре де, че мислят за земеделците, ама малко прекалиха с планирането. Да видим какви тарикатизми ще измислят до тогава... Надявам се поне да е честно и не далавери, както обикновено. Иначе - да са живи и здрави хо

Commenter

Stoyan58

16.05.2026, 08:58

Ааа, 2026? 😅 То хубаво, че планират отсега, ама малко шантаво ми се струва. Да видим как ще е наистина, дано поне 🇧🇬

Commenter

rwczzrq865

16.05.2026, 09:00

Ама харесвате ле к'во правят? Пет години напред?! 😲 Да са живи

Commenter

Yordan68

16.05.2026, 09:33

Абе, пичове, к'во значи 2026? Мяза на научна фантастика, да ти го кажа! 😂 Хубаво е, че мислят за земеделците от рано, ама малко прекалено звучи, според мен. Важното е да няма корупция и тарикатизми до тогава, ясно ли е? 🤞 Дано гледат интересите на хората наистина

Commenter

66C14AD12E

16.05.2026, 09:39

аби, наистина ли толкова напред планират? 😅 ще има ли смисъл

Commenter

gosho55@gmail

16.05.2026, 09:42

Ебати, 2026?! 🤣 Сигурно ня 🙄

Commenter

dark_hero

16.05.2026, 12:18

Абе, защо чак 2026 година планират? Не може ли малко по

Commenter

Томир

16.05.2026, 12:52

еееей, страхотна новина! браво на общината поморие, че мислят предварително за земеделците – 2026 година е доста далече, ама все пак показва сериозен подход към планирането!

Commenter

maria366@abv

16.05.2026, 13:01

Абе пичове, леле! 2026?! Сериозно ли? 😂 Тоя факт, че общината Поморие се занимава с това още сега... аджеба, все едно гледам в бъдещето! Браво на тях, наистина. Важно е да са ясни