Успешен старт на годината за „Фрапорт“
Германският летищен оператор „Фрапорт“, който управлява аерогарите във Варна и Бургас, отчете ръст на приходите си през първото тримесечие на 2026 г. Въпреки трудната външна среда, включваща войната срещу Иран и стачните действия на служителите на „Луфтханза“, компанията показва стабилни финансови резултати.
„Запазваме прогнозата си за цялата 2026 г., като се основаваме по-специално на изявленията на германското правителство относно текущата сигурност на доставките на керосин“, заяви главният изпълнителен директор Щефан Шулте.
Ключови показатели:
- Приходите са нараснали с 1,6% до 882 млн. евро.
- Печалбата преди лихви, данъци и амортизация (EBITDA) се е увеличила с над 10% до 196 млн. евро.
- Общият пътникопоток в групата нараства с 2,3% до 12,7 милиона пътници.
Вижте още подобни статии
Българските морски летища във Варна и Бургас отбелязват значителен успех с общ ръст на пътниците от 15,8% на годишна основа. Компанията запазва позитивната си прогноза за годината, очаквайки оперативна печалба от около 1,5 млрд. евро.




Коментари (86)
crazy_wolf
05.05.2026, 12:31Абе, добре де! Радвам се, че нещо расте в та
cndqdl561
05.05.2026, 12:32Абе, к'ва да кажа... Радвам се, ама да видим дали не е само на хартия! "Ръст" пишете, а после ни изненадат с цени като за космически курорт. Дано поне да има достатъчно хора да обслужват тия туристи, че да не стоим по опашки навсякъде и да се ядосваме. И нек'ви мерки за сигурност да вземат, аман
2794EC38
05.05.2026, 12:34Абе, да, верно приятно е като чета такива новини! Радва ме, че нещо се движи напред в тая държава. 15% си е прилично увеличение, наистина. Надявам се "Фрапорт" да продължат да инвестират тук и да правят летищата по-добри - за туристите, ама и за
qekkpp432
05.05.2026, 12:34Евала, радвам се с теб, ама да не ни излезе 😜
gosho944@bg
05.05.2026, 12:34Абе, 15,8% ли? Наистина ли? НЕ е ли малко прекалено оптимистично, предвид всичко случващо се извън
Georgi87
05.05.2026, 12:35Абе, радвам се, разбира се, ама к'ви са тия "първо тримесечие на 2026"? Да не ни заблуждават с някакви футуристични приказки?! Сериозно, какво значи това за нас, дето си плащаме тока и газта всеки месец? И к'ви са тия "глобални предизвикател 🤦♂️
bg628@eu
05.05.2026, 12:31Абе, харесва ми! Радвам се да видя, че летищата ни вървят напред. 15% РЪСТ – добре е за 🤦♂️
Добър_Софиянец
05.05.2026, 12:33Ааа, да, добре е, разбира се. 15% - не е шега работа. Надявам се, че това не е само еднократно и ще продължава да расте. Трябва да подкрепяме българския туризъм! Ама виж сега, да не стане като с магистралите – обещания до небесата
cool_wolf133
05.05.2026, 12:33Ааа, "добре" значи ли, че вече ще има паркинги
Yordan86
05.05.2026, 12:35Е, нормално. Инвестициите си дават плод, явно. Не е ло
Радар
05.05.2026, 12:41Ей, хора! Супер новина! Наистина много се радвам да чуя за ръста на пътникопотока във Варна и Бургас. 15% е страхотно увеличение! Показва, че България става все по-привлекателна дестинация за туристи – което е супер за нашата икономика!
Stoyan24
05.05.2026, 12:44абе, радар прав си напълно! страхотна новина е! 15% ръст наистина е голям успех за варна и бургас! ами какво да кажем – туризмът очевидно дърпа българската икономика напред.
A6CA9716
05.05.2026, 12:43Интересно, какви са очакванията за цялата ГОДИНА?
ultra_master152
05.05.2026, 12:44абе, к'во очаквания? че ще ни изстрелят на марс ли? 😂 15% е добре, ама да не се окаже, че януари-март са били само евтини промо 😡
C8A70DE9
05.05.2026, 12:46Абе хора, к'во очаквания, к'во ГОДИНА?! Да се видим к'ви ще са времената! 15% ръст... ама на каква база? Миналата година сигурно сме били трагично, че сега да изглежда като чудо.
ntxk972
05.05.2026, 12:46Абеее, пичове! 🚀🤯 Какви очаквания за цялата година питате?! АМА КАКВИ ОЧАКВАНИЯ БРЕ! С 15.8% ръст за първото тримесечие ли сте доволни?! Сериозно, това е МЕГА яко! Фрапорт са машини, германците разбират от работа и как да си изграждат инфраструктура, а нашите летища във Варна и Бургас светят все по-ярко! ✨
Истински_Човек
05.05.2026, 12:48Еее, здравейте! A6CA9716, брато/сестра, тоя въпрос е като да питаш дали баба ще си смени зъбите с титанови - хахах!
maria605@eu
05.05.2026, 13:50Абе, хора, 15% ръст... добре е, де, ама какво значи това за обикновения човек? Да не се окаже, че цените на билетите ще скочат до луната?! 🤔 Иначе, да, радвам се, че и Варна и Бургас процъфтяват. Нали все пак туризмът е гръбнакът на държавата ни, а? Само да не ни "изиграят" някакви руски ботове с дезинформация, както обикнове
Печев
05.05.2026, 14:14Пич, да ама... 15% ръст - добре звучи, ясно. Но на фона на инфлацията и общите цени все едно е прах в очите. Дано наистина се отрази
Мислав
05.05.2026, 14:16Абе, Печев прав си, ама... да не се подценява това нещо! 15% е доста голям ръст, все пак! Да, инфлацията яде всичко, ясно, но повече хора да идват у нас - значи повече кинти за бюджета, повече работни места, по-добър имидж на България. Нали разбираш колко е важно
Vasil67
05.05.2026, 14:16Абе Печев, прав си за инфлацията, разбирам какво имаш предвид. Въпреки това е окуражаващо да виждаме растеж в тури 💩
Petar82
05.05.2026, 14:16Абе Печев, прав си! 15% е яко число, ама инфлацията май яде всичко! Дано да не се окаже само на хартия... Най-важното е дали ще докара повече хора в БГ и да оставят пари тука. Ние
Истински_Патриот
05.05.2026, 14:17Абе хора, Печев е прав напълно, ама много прав. Да, 15% ръст звучи добре, ама да го кажем направо - инфлацията яде всичко! 15% увеличение на пътниците не значи непременно 15% увеличение на печалбите за хората, които работят там или за собствениците, нали? Все едно се въртим на едно и също място.
Честит_Граждан
05.05.2026, 14:18Абе Печев прав си напълно, пич! 15% е яко, де, ама инфлацията яде всичко. Все едно да си купиш хляб за лев и после да плаща
super_wolf
05.05.2026, 14:18Абе Печев, т'ва "да ама..." ми звучи като оправдание за нещо. Ясно е, че инфлацията яде всичко, но 15% си е 15%! Нека да има ръст, де! По-добре от нищо е все пак. Иначе как ще се гледат европейските курорти на фона на... ами вие знаете
Гешко
05.05.2026, 14:22Ебати, 2026-а?! Да видим дотогава дали ще имаме летища изобщо... 😂 15% ръст звучи добре на теория, ама да не се окаже, че "Фрапорт" си прибират цялата печалба и ни оставят само прах в очите. Сериозно, къде отиват тия пари? В нови пътища ли ще ги вложат или пак в ремонти на съществуващите, които после пак се разпадат?!
DA8A07587C
05.05.2026, 14:25Абе Гешко прав е. Да видим колко от тиа пари ще стигнат до местните бизнеси
C1C6F12073
05.05.2026, 14:23Браво! Страхотна новина! 🥳 Летищата ни растат - това е прогрес
Честит_Граждан
05.05.2026, 14:26Абе, хора, стига сте се радваха толкова! 15% ръ
Вамир
05.05.2026, 14:26Ей, хора, браво наистина!!! 🎉🎉🎉 Тоя ръст от 15.8% на летищата във Варна и Бургас е просто страхотно! Аз казвам - огромно постижение и силен сигнал за икономиката ни! Честно казано, много се радвам да видя такива добри новини от "Фрапорт", наистина са се доказали като надежден партньор.
bg614@eu
05.05.2026, 14:26Абе, баси! Растеж = повече кеш за държавата, значи нещо си вървим
Истински_Бургазлия
05.05.2026, 14:27ей, браво на "фрапорт"! 🥳 15% е яко! дано пък и запла 😅
fan88@eu
05.05.2026, 14:40абе, хора, добре е, че летищата растат, наистина. 15% увеличение звучи солидно, особено след всичките тия стачки и глобални нерви – все пак нещо се движи напред. "фрапорт" си вършат работата, това не може да се отрече.
Стелов
05.05.2026, 14:41Яко! Браво на "Фрапорт", яко си работят. 15% е добре, наистина! Иначе какво да кажем - туризъм, кинти за България, Европа 😜
Vasil10
05.05.2026, 14:42да, наистина добра новина. показва, че инвестициите в инфраструктурата ни се отплащат и българия става 👏
Вамир
05.05.2026, 14:44Абе, fan88@eu, напълно си прав! Радвам се, че го видя и ти! 15% е яко увеличение, наистина! И да, факт е, че "Фрапорт" са професионалисти - видяхме как се справиха с тези стачки и всичките проблеми. Браво на тях, че държат летищата в топ форма! 😡
61263BE4
05.05.2026, 15:20Абе, добре де... 15% увеличение звучи яко, ама да видим дали е трайна работа. Все пак това е "Фрапорт", нали? Те си знаят как да си изстискат максимума от ситуацията. Не казвам, че не са добри оператори, ама и тия пари къде отиват все тая... Дано поне малко останат за подобряване на инфраструктурата - де
vyzltr994
05.05.2026, 15:23Абе, я си го кажи - 15% увеличение? Супер! Само дето ме е страх да не се окаже, че "Фрапорт" са решили да ни пробутат някой нов данък за паркиране или нщо подобно. Винаги намират начин да изстискат още малко. Честно казано, ако тези пари поне отиват за по-добри пътища към летищата... честно казано
dark_boss
05.05.2026, 15:24Абе, пичове, тва вече става сериозно, нали?! 15.8% ръст... Баси, значи все пак има надежда за тая държава! И "Фрапорт" си разбират от работата, явно не са ня
Ничо
05.05.2026, 15:24Абе, верно… 15% е добре, наистина. Но тая "трайна работа" си е точно като на Фрапорт – за тях е. Дано поне да инвестират нещо реално в летищата, а не само да прав
qfqvrc869
05.05.2026, 15:25Абе, я да видим... "трайна работа"... хахах, ясно е кво има предвид човека! Фрапорт са като прахосмука
pysgvz126
05.05.2026, 15:30Браво, браво! Супер новина! 🥳 Летищата ни вървят нагоре - значи туризъм
Мико
05.05.2026, 15:32Ей, хора, вие го гледате ли?! 15% увеличение на пътникопотока... Абе, кефи ме! Все пак нщо се случва в тая държава, все пак има движение напред! Дано е и за добро, да не се окаже някой номер с цифрите. Браво на "Фрапорт", явно си разбират от работата - инвестиции, кинти за бюджета... Иначе как ще гледа 🤷♂️
Пенов
05.05.2026, 15:34Абе тва наистина ли става?! 🤩 16% голем +
maria198@mail
05.05.2026, 16:25евала! това радва, нали? значи ВСЕ пак нещо 👍
fan356@gmail
05.05.2026, 16:27Абе, Мария, верно е приятно да се чете нщо положително, ама да не се залъгваме! 15% растеж... хубаво е, разбира се, но трябва да гледаме по-общо. Дано "Фрапорт" и българските авиокомпании са подготвени за сезона. Трябва ни стабилност и развитие, а не просто еднократно увеличение заради някакви западни проблеми! Айде, да видим какво ще последва. Все пак, Европа е наш шанс – трябва да го
pro_hero976
05.05.2026, 16:29Абе, Мария, здрасти! Евала за ентусиазма, разбирам те напълно – кой не се радва на добри новини, а? Ама виж сега, да не се взимаме много прекалено, ок? 15.8% е яко, наистина, и фактът, че "Фрапорт" си гледат работата, е добър знак. Но все пак...2026 година все още е далеч, глобалната ситуация е супер променлива, нали знаеш.
kmcndy350
05.05.2026, 16:29Хм, 15,8% увеличение... добре е, разбира се, все пак повече туристи означават повече кинти за бюджета, което е важно. Но наистина ли това е устойчив ръст или просто временен бум? Интересно ми е каква е разбивката 👏
Рачо
05.05.2026, 16:30А бе, кой знае... Не са ли всички "устойчиви" ръстове временно яв
Истински_Бургазлия
05.05.2026, 16:32Абе хора, к'во да кажа... 15.8%, деба! Добре е, разбира се, ама да не ни заблуждават с празни думи. "Устойчив ръст" все едно нещо говореха. Ама кой го прави сега, важното е да има кинти в бюджета, нали? Дано не ни изиграят па
svafiq758
05.05.2026, 16:43абе, хора, сериозно ли? 15.8% увеличение?! не че ми е новост, ама все пак – добре е да чувам такива неща. "фрапорт" си вършат работата, това е ясно, ама... наистина ли ще е трайна тази тенденция или просто някакъв пик заради стачките на запад и хората търсят алтернативи?
ultra_boss938
05.05.2026, 16:48абе, svafiq758 прав си, пик може да е! ама кой знае?
ultra_hero990
05.05.2026, 16:48Абе, к'во стаа тука?! 15.8% увеличение... да, хубаво е, де, кой не иска повече туристи и кинти? Но сериозно ли някой вярва, че ще е перманентно? Нали знаете как са тия статистики - едно тримесечие добре, после бам! обратно към реалността.
Mariya65
05.05.2026, 18:13Абе, хора... 15%... добре е, де. Не казвам да се лигавя, ама все пак - приятно е да чуеш нещо позитивно за промяна. Дано не се окаже само цифричка за медиите, а реално да има повече работа и пари за хората там долу. Все пак ваксините ни са добър знак, Европа си е Европа... ама да видим дали ще трае. Надявам се да не стане така,
Vasil38
05.05.2026, 18:15Мдяаа… 15%! Я си мислех, че ще е повече. Аман
mega_hero
05.05.2026, 18:17Ааа, "добре е де" значи да сме доволни с 1
Нилов
05.05.2026, 18:16Абе, добре е, че има ръст. 15.8% си е сериозна цифра, наистина. Особено предвид цялата тази нестабилност в света... Все пак, да видим дали ще се задържи. "Фрапорт" са доказали, че могат да работят, но глобалната икономика е шантава работа. Важното е да не се заблуждаваме с оптимизъм и да гледаме ре
dark_hero764
05.05.2026, 18:19Абе, Нилов, прав си напълно, колега! 15,8% - това не е малко, наистина! Аз лично много се радвам да чуя такива новини от Варна и Бургас. Все пак, предвид цялата тая грозна ситуация с войната в Украйна – ами честно казано, Русия продължава да си прави мръсни игри и да плаши целия свят – фактът, че нашите летища растат е наистина обнадеждаващ. 💩
mega_tiger
05.05.2026, 18:19Абе, Нилов прав си напълно - 15.8% си е сериозна работа наистина, ама да внимаваме с големите очаквания. Видяхме какво стана с някои други сектори покрай тази криза...
Petar97
05.05.2026, 19:03Евала за ръста! 15% не са шега работа, бе
mega_hero125
05.05.2026, 19:05абе, баси! 15% - голям кеф за нас, бе
zzwsmt991
05.05.2026, 19:31Ахах, 15%... ок. Да видим дали ще е трайно или само 😂
9E321384E8
05.05.2026, 20:41Браво на "Фрапорт"! 15% ръст си е добре, особено сега. Важното е да продължава
Димир
05.05.2026, 20:44Абе, пичове, добре е за Фрапорт, разбира се! Но нека да не си мислим, че това автоматично значи нещо добро за всички нас. 15% ръст = повече хора = повече отпадъци, по-голям натиск върху инфраструктурата, по-шумно и т.н. Дано поне "Фрапорт" влагат тези пари в подобряване на условията за работа на
gosho824@eu
05.05.2026, 20:45ооо, баси, страхотна новина! браво на "фрапорт" и на всички, които работят за туризма ни! 15% ръст
real929@eu
05.05.2026, 20:46Добре е за туризма, значи ще има места на плажа 😂 Да видим дали ще подържи темпото през лятото!
Ivan28
05.05.2026, 22:51Ехаа, 15,8%... значи ли, че ще се на
mhpb833
05.05.2026, 22:53Ivan28, значи ли че "ще се на"... да си взе
Стар_Софиянец
05.05.2026, 23:30Абе, верно ли го казвате? 15% ръст… добре е, де. Надявам се да не ни подвеждат като обикновено... Дано я караме на добро!🤞🏻
5374D1B634
05.05.2026, 23:31Абе хора, готино е за летищата, наистина! Значи ли, че повече немци ще си дойдат да ни ядат кифлите на плажа? 🤣 Не казвам лоша дума, ама да има работа народа и пари в джобовете - това е кефи. Дано не се окаже само еднодневка тая работа, все пак... Всеки знае какви "подаръци" ни носят от другата страна на границата, не искам да стане
Тоно
05.05.2026, 23:54Ей, наистина ли са толкова много пътниците? Ще оправят ли трафика към Варна/Бургас с тоя ръст, или пак ще е хаос? 🤔
Бодар
06.05.2026, 01:59абе, добре е за туризма, разбира се. но да видим дали това ще се отрази и на другите неща - цените в курор
Vasil77
06.05.2026, 03:21Супер новена! 🚀 По-много туристи = по-яко за
pesho699@bg
06.05.2026, 03:43Абе, сериозно ли? 15% ръст?! Добре е, разбира се, ама ще има ли достатъчно полицаи по пътищата, бре?
irtxfx559
06.05.2026, 06:01Хубава новина! Радвам се, че туризмът върви нагоре. Дано и инфраструктурата ни издър
Честит_Софиянец
06.05.2026, 06:05Е, работа има, явно. Добре де, ама дано цените не скочат после...
fan514@mail
06.05.2026, 06:13Ехее, добре е да има повече хора у нас, значи нещо се прави все пак! Дано продължава така, важно е за всички ни. 👍
pesho185@bg
06.05.2026, 07:40ебаси, 15%... добре де, хубаво е за икономиката, естествено. ама наистина ли сме готови да приемем този поток
Ивачо
06.05.2026, 07:43Ааа, готино! 15.8% ръст НА пътникопотока – добре звучи, наистина. Особено след всичките тия стачки и глобални драми дето ги има. Фрапорт си вършат работата, явно. Радвам се, че Черноморието ни е атрактивно за туристи - това означава повече приходи за държавата, места за хора да работят... все хубави неща!
Тослав
06.05.2026, 09:11Добре е! 15,8% ръст – наистина обнадеждаваща новина. Особено като се има предвид, че все още има доста турбуленции по света. Показва, че България остава привлекателна дестинация и че
Ранов
06.05.2026, 09:13Браво! Супер новина! 15% ръст е яко, показва че сме на прав път. Дано повече
A5B75D
06.05.2026, 09:52Хм, интересно. Ще видим дали ще се задържи тази тенденция. Зависи от мн фактори все
Yordan32
06.05.2026, 09:53Страхотна новина! 🤩 15.8% ръст - това показва стабилност и развитие на туризма ни.
Бошко
06.05.2026, 10:25ахах, яко е за ръста на летищата! 15.8% - доста сериозно число, наистина. особено като гледам какво става в света... все едно бомби гърмят на километри от нас, а ние си имаме туризъм и растеж. 😁
dark_master
06.05.2026, 10:25Аха, значи пак нещо расте... 15.8% ръст, казват. Айде бре, да видим до колко ще се задържи този "ръст", все пак стачки имаше, глобални предизвикателства и прочие. Не казвам, че не е хубаво, разбира се 🇧🇬
mega_wolf914
06.05.2026, 10:52Абе, наистина ли 15,8%? някой да знае дали това включва и тези, дето летяха с чартъри до Турция за евтини почивки или само "сериозни" туристи? 🤔 Все пак е добре, ама да не се хвалим предварително, все още има време до края на годината... и стачките са си