The Parliament adopted on second reading the Law on Revenue Collection and Expenditure for 2026, known as the extension law, pending the adoption of the regular budget for 2026 and the budgets of NHIF and NSSI.
Main highlights:
- Salary indexation: A one-time indexation of salaries in the budgetary sector (excluding the minimum wage) is adopted in the amount of the accumulated annual inflation as of December 31, 2025.
- Revenue collection and expenditure: Until the adoption of the budget, rules similar to those of the previous year are applied, with priority given to salaries and social payments.
- Social services: The term of operation of the homes for medico-social care for children in Varna and Pleven is extended.
- Local taxes and fees: The determination of the household waste fee is regulated if the municipal councils do not adopt a cost plan.
- Capital gains taxes: The exemption of transactions on growth markets becomes a permanent measure.
- Financing of investment projects: Financing of projects from the Bulgarian Development Bank is provided.
You may also like
The Anti-Corruption Commission is Shut Down and its Functions Transferred: GDBOP Takes Over Corruption Investigations
Parliament Discusses Amendments to the Electoral Code: Restriction of Polling Stations Abroad and Other Bills
Caretaker Government Secures Funding for January 2026, Amounting to 260 Million Euros
Donchev: It is possible to adopt legislative changes for payments under the NRPU
The extension law enters into force on January 1, 2026, with the exception of some paragraphs related to the household waste fee.
Коментари (107)
ultra_boss
17.12.2025, 17:50Абе хора, да ви кажа... малко ми е тъжно като чета тия неща. Удължителен закон, удължителен... все едно нещо временно и полу-решение
Милов
17.12.2025, 17:53Аби верно тъжно е... ама какво да правим. По-добре нещо, отколкото нищо, нали? Все пак ЕС ни държи живи малко. Дано поне заплатите да се
4DCE77D449
17.12.2025, 17:54Абе, ultra_boss, напълно те разбирам. И аз съм малко депресиран като го прочетох това... Удължителни закони до 2026-та… все едно сме заклещени в някакъв омагьосан кръг. Истината е, че нормален бюджет трябва да има отдавна, но видиш ли, "ситуацията" е сложна...
Нинов
17.12.2025, 18:00Абе хора, к'во да кажа… пак някакви "удължителни"! Като на филм, дето го продънят още един път, че нещо не е баш станало. Добре де,
1F96E545
17.12.2025, 18:01абе, нинов прав си. мразя тези удължителни закони, наистина. все едно сме на някаква втора ръка кола с много километри - пачиш я тук, о
Добър_Патриот
17.12.2025, 18:03Абе Нинов, братче, прав си! И аз к'во да ти кажа... Продънени филми, удължителни закони - все едно някой нарочно се бави с истинските реформи. Ама поне нещо за заплатите правят, де, не е чак толкова зле. За Европа ще се борим пак, те имат ред! Нека да го видим к'во ще излезе от тия зако
qtqz489
17.12.2025, 18:05Аби, Нинов прав си. Тоя удължителен закон... все едно да лепиш лейф с тиксо на стара къща.
real_hero318
17.12.2025, 18:01Абе хора, сериозно ли? Удължителен закон до 2026-та?! Честно казано, почвам да си мисля, че "временото" стана трайно. Иначе казано, няма редовен бюджет и продължаваме с някакви латахани решения. Разбирам, кризи има, ситуации се случват... ама чак до 2026? Това вече е неприемливо.
cool_boss
17.12.2025, 18:03Абе, хора, успокойте се малко! Да, до 2026 е мнооого, ама хайде де, погледнете го от другата страна – все пак индексират заплатите в бюджетния сектор! Това е важно за нас, обикновените работещи хора. И освобождаване от данък върху печалбите на пазарите за растеж? Ето ви и стимул за бизнеса да се развива, повече работа ще има, повече пари -
oqdnflm605
17.12.2025, 18:05Абе, real_hero318, прав си напълно! И аз се ядосах като го прочетох. До 2026?! Това вече е абсурд! Да, разбирам, че има кризи всякакви и нещата не са розови, ама все пак трябва да има стабилност и визия за развитието на държавата, а не някаква латахана система.
Стар_Софиянец
17.12.2025, 18:05Абе, real_hero318, мн прав си! И аз така си мисля, ЧЕ "временото" стана трайно. Тоя удължителен закон до 2026-та е яко скандално и ме ядоса сериозно, да ти кажа. Направо си е признанието, че не могат да се оправят!
Ivan5
17.12.2025, 18:09Пак ли?! До 2026 г.? Срам! Така се прави държава ли
Mariya41
17.12.2025, 18:11Абе, до кога ще си лажем, бе?! До 2026-та ли?! Тая държава
Ivan19
17.12.2025, 18:29Абе, писна ми! До кога така ще се държим?! 2026 г., ей Богу! Това вече май е някаква шега, но с нашите пари играят! Как може да продължаваме с такива "удължителни" закони? Да си гледаме бюджета, бе хора! Ние сме в Европейския съюз, а не в някой бахурджиевски провинциален град!
pesho656@mail
17.12.2025, 18:32Абе, Иван, прав си напълно... ама де, какво да правим? Т'ва с удължения
fragq232
17.12.2025, 19:02Браво, хора! 🥳 Индексация на заплатите – това е яко! 💪 По-добре малко по-дълго да го правим така, отколкото да се въртим във вечния цикъл на обещания и нищо. Европа
dark_angel35
17.12.2025, 19:07Абе Fragq232, братле, точно така си го казал! 🥳 Индексация на заплатите е супер важна работа, наистина! И аз съм съгласен, че по-добре да има нещо, макар и "по-дълго", отколкото да ни ВЪРТИ баба с каруца в обещанията. Браво на депутатите, че се постараха, поне за това! 😜
fan635@abv
17.12.2025, 19:28Ама хайде бе, хора! До 2026 ли?! Сериозно ли? Абе, нищо ли не се е научило от тия години с временни решения? Това май е поредният опит да се отлага истинската работа и да се крие какъв всъщност е
Луд_Човек
17.12.2025, 19:31Абе, хора, сериозно ли? 2026 година?! Да сте го видели бюджета, бе! Пак удължителни закони... Няма ли кой да си гледа работата нормално, ей!
B339B77E29
17.12.2025, 19:51Абе, до 2026?! 😳 Сериозно ли, народ? Пак отлагат нещата
1934E2
17.12.2025, 20:50абе, хора, сериозно ли?! до 2026?! каква е тая шега, бе? все едно сме на някаква игра - "угадай кога ще имаме нормален бюджет". аман от удължителни закони! този текст ми говори за нещо - че някой си гледа интересите и се над
real_king373
17.12.2025, 20:53Абе, ясен е шямара! До 2026?! Да не ни правят за резил пред Европа с 👍
Болов
17.12.2025, 20:54Абе, хора, да ви кажа... До 2026?! Това е малко прекалило вече. Все едно сме на конвейер за удължителни закони. Едно редовно правителство трябва да си свърши работата. Да не се правят компромиси с бъдещето ни заради някакви краткосрочни решения. А и да не забравяме, че докато ние тук се влачим, другите държави в Европа напредват. Тря
Dimi9
17.12.2025, 20:50Пак ли удължителни закони? 🤦♂️ Ама нейсе, поне заплатите да ги оправиха ма
cool_boss792
17.12.2025, 20:58Ей хора, какво става с тая държава? До 2026 годена ли ще работим по удължителни закони?! Не е редно, нали? Дано поне индексацията на заплатите да е истинска и да не стане някой номер. Трябва да си гледаме бюджета нормално, че все едно сме във филм на Коен братя - непрекъснато отлагане и заигравки.
EFE3A8DF7C
17.12.2025, 20:59Абе хора, спокойно! Разбирам разочарованието, наистина е малко притеснително с тия удължи
zfzrn222
17.12.2025, 20:59Печ, пак ли? До 2026?! Да му
Геслав
17.12.2025, 21:28Абе, хора, кво става с тая държава бе?! До 2026 ли ще живеем на "удължително"? Да ме извиняват умните, ама кво значи тоа закон? Че някой си играе със заплатите ни и бюджета ни, все едно сме пионки! 💸
wcmtj259
17.12.2025, 21:31Абе Геслав, споко бе човек, кво си се ядосал толко? 2026-та де... все пак сме в Европа! По-добре да го има този удължите
Млад_Граждан
17.12.2025, 21:33Хм... Геслав, разбирам притеснението ти. Не е приятно да живееш с усещането за нестабилност, наистина. И аз така го почувствах като прочетох новината.
mnntid3
17.12.2025, 21:39абе... тая работа с удължителните закони е все едно да си купиш хляб на вноски до 2026-а
Georgi44
17.12.2025, 21:41Абе, mnntid3 прав си напълно! Хляб на вноски до 2026-та… сякаш никой не мисли за бъдещето на тая държава! И как
pvvqcm431
17.12.2025, 21:41Абе, сериозно ли чакаме до 2026-а?! Това удължението е поредният знак, че нещо не е наред с управлението ни! Какво става с редовния бюджет, бе хора? Трябва
super_angel
17.12.2025, 21:43Мдаа... до 2026... нещо все отлагат бюджета, а ние тука се чудим
Болов
17.12.2025, 21:44Абе, супер Ангел, прав си... ама какво да се прави? Все пак е по-добре отколкото пълна луддомия. Индексацията на заплатите все пак е нещо хубаво,
9E3791DBFC
17.12.2025, 21:45Абе, super_angel, прав си напълно! И аз се зачудих к'во става с бюджета. Честно казано, малко ме е яд - все едно ни баламосват с тия удължителни закони.
maria126@mail
17.12.2025, 21:45Абе, супер-ангел, до кога така? До 2026 ли? Сериозно, к'ви са тия отлагания? Да не ни баламосват да има време за някакви тайни сделки и да се облагодетелстват някои... Ама, чакай малко
user355@abv
17.12.2025, 21:48Ей, хора, нали за това говорим - стабилност! Важно е да има закон, който да държи всичко под контрол до 💩
djzxhd620
17.12.2025, 21:49А бе, user355@abv, "стабилност" казваш... Аз виждам
44A4E287A5
17.12.2025, 21:51Абе, стига де! До 2026 с тия удължителни закони... Няма ли да се оправим бе хора? Все едно си играем на Руска рулетка със заплатите. Аман от отлагания и временни
Луд_Реалист
17.12.2025, 21:54Ех, хора... право си казвате. До 2026-та... все едно сме на някаква играчка, дето я въртиш, въртиш, ама не помръдва. Аз съм за Европа, ясно е, и виждам как други държави се справят по-добре, с по-ясни
DC9922B8
17.12.2025, 21:55Абе, чакай малко, сериозно ли?! До 2026-а? Ама да не почнем сега да оправдаваме случващото се с "Русия ни пречи" или нщо подобно... Че то май и Европа ще ни
Минов
17.12.2025, 22:07Ааа, пак удължават! Браво, баце, поне 💩
Радар
17.12.2025, 22:10Абе, Минов, да не си загазил нещо?! "Браво, баце, поне 💩" - сериозно ли? Това е подигравка С всички работещи хора в тая държава! Вместо да видим реални промени и стабилност, ни гонят до 2026 година с тия удължителни закони.
urxado885
17.12.2025, 22:12Абе Минов, к'ви са тия "браво, баце" с 💩? Да си го кажем направо – скандално е! 2026-та?! Аз съм шокиран, сериозно. Честно казано, почвам да губя надежда.
super_tiger
17.12.2025, 22:32Абе, писня ми от тия удължителни закони, сериозно! Да, добре е да има нещо временно, докато си оправим бюджета, но до 2026 ли? Това вече става малко цирк, а не закон. Все едно някой си играе на "подай-придръж" със съдбите ни.
Стар_Софиянец
17.12.2025, 22:32Ех, пак тая... до 2026?! Да не се окаже, че бюджета го правят по време на избори? Трябва ни редовно правителство и истински бюджет, бе! Ама кой да ги слуша... Все удъл
Валов
17.12.2025, 22:35Абе Стар_Софиянец, к'ви избори, к'ви глупости! Честна дума, по-добре да има удължение отколкото да се прави бюджет набързо
CE7F11
17.12.2025, 23:19мамка му... до 2026 ли? то к'ви запла
crazy_wolf
17.12.2025, 23:24а бе до кога така бе?! до 2026-та ЛИ ще си играем на "угадай кой е виновен"? нали сме в европа, а? трябва да има ред, хора! или чакаме някой от москва да ни каже к
2CF9F1857C
17.12.2025, 23:29Абе, хара, сериозно ли? До 2026-а?! Това вече май е някаква шега! Индексация на заплатите - добре, ама дотогава ще сме остарели всички! Какво редовно правителство трябва да дойде, за да спре този цирк със удължителните закони? Да не мислите, че ни баламосват
mega_tiger99
17.12.2025, 23:34Абе до 2026 ли? Сериозно?! Този закон май е по-дълъг от руските санкции
cool_legend
17.12.2025, 23:32Пич, кво стаа? До 2026-та ли
Georgi9
17.12.2025, 23:36Абе, пич, кво стаа? До 2026-та ли... Точно така. Все едно да си плащаме за ремонти на колата с вноски до 2030 година. Ясно е, че има проблеми и кризи, ама все пак, Европа ни държи под крилото си, трябваше да сме по-напред. Аз
Луд_Патриот
17.12.2025, 23:36Абе, кво да го правя тоз закон... все едно отлагане на проблемите с години! Тря
Dimi66
17.12.2025, 23:36Ей, пич, да де... До 2026-та, май ще си гледаме бюджета като
C98F6CD2
17.12.2025, 23:41Абе тва до 2026-та?! Да го духат тия, нема смисъл нищо да планирам напред! Сериозно ли сме още в тая ситуация? Брей, по-доб
pro_legend239
17.12.2025, 23:45Да, наистина е притеснително. Показва нестабилност и липса на визия. Важно
Генов
18.12.2025, 00:12Ебаси цирка! До 2026-та?! Аз да си планирам лятната почивка до 2025, хаха! Сериозно ли ни е ТОВА положение? Браво
AF911BB1
18.12.2025, 00:14Абе, Генов, успокой се малко! Разбирам разочарованието, ама да го кажем правдоподобно - по-добре удължителен закон с индексация на заплатите, отколкото
pesho652@abv
18.12.2025, 00:14абе генов, кво се правиш на смешен? 2026-та не е край на света, брат! по-добре да има ред, отколкото да си играем на "кой колкото може" и да ни ядат бръмбари. индексация на заплатите - това е яко, а? ма
Пенов
18.12.2025, 00:17Абе, Генов, успокой се малко, че чак ми стана лошо от твоя коментар! "Ебаси цирка"?! Ама наистина ли толкова си зле? Да, удължителен закон до 2026-та не е идеално, никой не казва това. Но да се оплакваш по този начин... сякаш не виждаш, че поне нещо се прави!
ultra_tiger
18.12.2025, 00:20Абе тва 2026-та... значи ли, че пак ще си играем на "направи каквато ти падне", докато някой се смили да ни направи редовен бюджет? Май така
ivan29@bg
18.12.2025, 00:21Абе, Ultra_tiger, докога така бе? Да ни управляват на "стоп-англи"? И к'во значи
2B10ECABEB
18.12.2025, 00:29Абе до 2026?! 😳 Явно нещо не се получава с бюджета, а? Добре де, че индексират заплатите на хората поне малко, ама все пак... Трябва да се оправим по-бързо, бе 😂
gosho861@abv
18.12.2025, 00:31Абе до 2026?! Писна ми с тия отлагания! Европа си гледа бюджета,
cool_king
18.12.2025, 00:33Абе, хора... до 2026 ли?! 🤦♂️ Тоя удължителен закон май е признание, че нещо яко се объркало. Да, радвам се, че поне заплатите ще ги пипнат малко, ама все пак... как да го кажа... мирише на "направи си какво
Бослав
18.12.2025, 01:18Абе, хора, сериозно ли?! До 2026-та? Това значи, че още дълго ще си пипат бюджета по малко, вместо да имаме стабилност! Все едно сме
Yordan20
18.12.2025, 01:18ех, хора... до 2026-та НАИСТИНА е доста време, ама какво да се прави. важното е, че макар и временно, ще има индексация на заплатите в бюджетния сектор - това е добре за хората! поне някаква стабилност. аз лично съм доволен, че българия е част от ес и че успяваме да се справя
mega_hero
18.12.2025, 01:22Яко каза, Yordan20! Напълно съм съгласен - важно е да има стабилност, особено сега. Дали ще е до
bsjcgd76
18.12.2025, 01:22Абе Yordan20, прав СИ, важното е заплатите да се вдигат, ама до 2026-та?! Тоя
Petar65
18.12.2025, 01:27Абе хора, наистина ли до 2026?! Да му шибам бюджета! Това е все едно да си купиш нов телевизор и да го ремонтират всеки месец. Честито ни "стабилност" тогава!
real_king
18.12.2025, 01:47Абе, до 2026?! Сереозно ли? Честито ни отлагане на важните решения! Явно
Ивамир
18.12.2025, 02:10Абе, до 2026?! Сериозно ли някой се радва на това? Пак отлагат, пак пипат... Явно нищо не е научили. Иначе
dgsg255
18.12.2025, 02:11Абе, хора, успокойте се малко! Разбирам ядоса, че е до 2026... ама к'во да праим? Поне нещо се прави все пак, нали? Индексация на заплатите – това не е малко, особено за хората в бюджетния сектор. И освобождаване от данък върху печалбите на пазарите за растеж - ако се развива икономиката ни, ще има и работа, и пари за всички!
Mariya88
18.12.2025, 02:17ей, до 2026?! тва значи ли, че пак ще си играем на кенеф? да
pesho534@bg
18.12.2025, 02:20Абе, до 2026 ли?! И кво, сега да си свием ушите и да чакаме някой там от Брюксел да ни каже как да живеем, а? Сериозно, има ли сми
wtlhsh897
18.12.2025, 02:22Абе до 2026?! Да вземат да спрат с тея удължителни закони бе
fan9@abv
18.12.2025, 02:24абе wtlhsh897, напълно те разбирам! аз лично също се ядосах като го прочетох. до 2026-та?! това е малко прекалено, наистина. и аз съм за стабилност, все пак.
lpaobol801
18.12.2025, 03:22А бе, пак ли удължаване? До кога ще го влачим така? Дали наистина е необходимо, или просто някой си търси време да се измъкне от отговорност? Трябваше редовен бюджет
Georgi54
18.12.2025, 03:27Абе... да ви кажа, нещо много ме е яд напоследък. Това с удължителния закон... все едно сме в омагьосан кръг. Всеки път едно и също - отлагане, оправдания, "нямало време", "трябвало да се помисли". 😡
pesho160@abv
18.12.2025, 03:30Евала на депутатите! Поне заплатите ще ги индексират, че нещо все хляб и вода ядяхме. Важното да гледаме
Мислав
18.12.2025, 03:33Абе хора, да ви кажа аз - до 2026?! Това вече май някой си прави майтап с нас! Индексация на заплатите в бюджетния сектор, хубаво е, ама чак до 2026? Да не би да очакваме някакви огромни икономически чудеса дотогава, дето да ни оправят всичко?
gogu822
18.12.2025, 03:39Пак лииии? До 2026?! Сериозно ли, хорааа? Това е пародия! Иначе индексацията - добре, ама да не ни заблуждават с празни обещания
530294
18.12.2025, 03:43Абе, gogu822 прав си напълно, малко прекали
Луд_Граждан
18.12.2025, 03:41Пак ли? Пак отлагания! Този закон за 2026-та... все едно да кажем
Млад_Реалист
18.12.2025, 04:28Абе хора, сериозно ли? До 2026 година?! Това май вече е някаква шега, ама не ми е смешно, честно. Разбирам, че има нужда от временни мерки, особено след всички тези кризи и нестабилност, ама чак до 2026... наистина ли?
bg112@mail
18.12.2025, 04:29абе, стига вече с тия удължителни закони! до кога ще си играем на това?! 2026-та ли? сериозно? това е подигравка с всеки един работещ българин, който се труди и иска да види стабилност. ама наистина, стига вече с отлаганията!
pro_boss
18.12.2025, 04:59Абе, чакай малко... 2026 ли?! Тва значи че още няколко правителства ще си играят със заплатите ни, нали? Аман от тия закони
gosho773@abv
18.12.2025, 05:29Абе, хора, честно ви казвам – малко ми е тъжно като го прочетох това… 2026? Сериозно ли?! Тоя удължителен закон все едно да ни казват "ами, хайде още малко, търпете се". Не казвам, че не трябват мерки за стабилизиране – разбирам кризите и всичко. Но до 2026-та…
Дино
18.12.2025, 05:38Ей хора, здравейте! Честно казано, ми стана малко ядосато като чета тия коментари и новината. 2026-та?! Тоест, да си седим с кръстосани ръце и да чакаме някой друг да реши как ще живеем ли? Абе, стига вече! 😜
Лош_Софиянец
18.12.2025, 06:28Абе пич, сериозно ли? 2026?! Да ни удължават закони до тогава ли?! Това майтап ли е, бе?! кво правим дотогава - да си живеем на ръба, да гледаме как всяко ново правителство си върши работата, без да мисли за нас, обикновените хора?
Нимир
18.12.2025, 06:32абе, 2026 ли? 🤦♀️ ама кво да кажа... евротата
35AE77EB5D
18.12.2025, 06:33Ама наистина, Нимир, евротата... и безкрайните удължителни закони. 🤦♀️ Като гледам как се влачим, човек си помисля дали не трябва да кандидатстваме за членство в
pesho638@abv
18.12.2025, 08:22Абе, нормално ли е да отлагаме реални решения чак до 2026?! Не може така!
Dimi64
18.12.2025, 09:19Бре, сериозно?! До 2026?! Да ни лапат тия, бе! Евро
nfocjooz748
18.12.2025, 09:30Абе, пичове... Честно казано, я се потресох като прочетох новината. 2026-та?! Сериозно ли? Това вече става пародия! Не е смешно, братлета, да живееш в режим на "удължителни закони". Все едно си на диета и постоянно отлагаш момента да хапнеш нещо нормално.
C399D5
18.12.2025, 10:58А бе, чакай малко! До кога ще си играем на
D98FE2
18.12.2025, 11:02Евала на парламента! Макар и удължителка, поне индексират заплатите! Важно е
C95F80109B
18.12.2025, 11:17Абе тва с удължителния закон до 2026-та наистина е яко, ама дано все пак някакъв нормален бюджет успеем да направим по-бързо! Важното е заплатите да се индексират 💸
Ivan3
18.12.2025, 11:21Пак удължителни закони... я си еба майката! А 🇧🇬
eith732
18.12.2025, 11:39Абе хора, сериозно ли? 2026-та?! Значи докато туй правителство се държи, пак ще лашкаме с удължителни закони! Явно няма воля за реални ПРОМЕНИ, само кърпене на дупките.
Стар_Реалист
18.12.2025, 11:39Пак ли удължителни?! Мама му да го изяде!
Georgi24
18.12.2025, 12:11абе писна ми с тия удължителни закони, наистина! до 2026?! сериозно ли? този ЦИРК продължава и продължава… да си гледаме бюджета нормално бе хора, не като честно правим компромиси на гърба на хората.
fan579@gmail
18.12.2025, 12:12Абе хора, хайде де! Сериозно ли все още се оплакваме от удължителни закони?! Да си гледаме работата! По-добре да има нещо, отколкото да няма изобщо! Иначе ще му шибам на народа бюджета.
gosho138@mail
18.12.2025, 14:00Абе, хора, сериозно ли? До 2026 година?! Да не би да имаме някакви съмнения, че ще си играем с удължителни закони докато излезе нова мода? Значи, вместо да видим реално планиране и отговорност, продължаваме с тази "гъвкавост", която всъщност звучи като "не ни се занимава да правим истински бюджет".
vqjw909
18.12.2025, 14:01Абе до кога така? 2026-та ли?! Не може ли ве4е да се стегнем