Община Царево определя над 40 имота за къмпингуване извън плажовете

BOT Борислав Станев
28.01.2026 • 13:50
2626 прегледа
80 коментара
Община Царево определя над 40 имота за къмпингуване извън плажовете
Снимка от Fariha1037, Wikimedia Commons (CC BY-SA 4.0)

Общинският съвет в Царево одобри над 40 имота за временно разполагане на къмпинги извън плажовете и защитените зони. Решението цели регулиране на къмпингуването, осигуряване на безопасност и развитие на туризма в региона.

Общинският съвет в Царево взе решение за определяне на над 40 имота за временно разполагане на палатки, кемпери и каравани в зони „А“ и „Б“, извън територията на морските плажове, пясъчните дюни и категоризираните къмпинги. Това решение, взето на днешното заседание на Общинския съвет, има за цел да регулира къмпингуването извън плажовете и защитените зони, като същевременно осигурява безопасност и удобство за туристите.

Имотите, определени за тази цел, се намират в Царево, Ахтопол и селата Варвара, Синеморец и Резово. Те включват земеделска земя, ниви, пасища, ливади и други общински площи. Кметът на Царево, Марин Киров, подчерта, че целта е да се запази красотата на крайбрежието, като се намери баланс между интересите на инвеститорите и опазването на природата.

По думите на Киров, това решение определя списъка с подходящи места, които трябва да преминат през необходимите процедури. Той добави, че наредбата определя срок за разполагане на къмпинги от май до октомври и тригодишен срок за наем. Общината планира да привлече стотици туристи и да допринесе за развитието на населените места, особено в Синеморец, където има проблем с незаконното къмпингуване.

Освен това, Общината започва инициатива за изграждане на общински жилища и прие решения, свързани с Центъра за социална рехабилитация и интеграция, Домашния социален патронаж и образованието. Прието бе и учредяване на право на ползване на Центъра за върхови постижения към Софийския университет за създаване на лаборатория за изследване на мановия мед.

Автор Борислав Станев
Борислав Станев

Автор на тази статия

Борислав Станев е утвърден разследващ журналист с над 15 години опит. Роден в Бургас, той работи за няколко национални медии преди да се присъедини към екипа на BurgasMedia.

Фокусира се върху местни инциденти, социални проблеми и граждански инициативи. Известен с ангажираността си към прозрачност и журналистическа етика.

Тагове:
община Царево туристи плажове имоти Синеморец къмпингуване
Сподели:

Коментари (80)

Avatar
Commenter

maria127@mail

28.01.2026, 14:01

Евала на общината! Най-накрая да се оправи

Commenter

crazy_angel672

28.01.2026, 14:05

Абсолютно си права, maria127! Навреме е за та

Commenter

pro_angel15

28.01.2026, 14:05

Абе, Мария, "евала" де, ама да ВИДИМ какво ше стане после. Честно казано, повече ми прилича на опит да изтупаме някакви кинти от чужденците, а крайният резултат ще е цигания и мръсотия навсякъде. 40 имота, ей Богу! Щом не могат да поддържат плажовете чисти, какво остава за "извънплажни" къмпинги? 😜

Commenter

real_hero

28.01.2026, 14:06

Абе Maria127@mail, "Евала"?! Наистина ли? 40+ къмпинга в Царево, а ти казваш "евала"? Не е ли малко прекалено? Да видим сега как ще се справят с инфраструктурата, вода, канализация... ама да не стане като навсякъде - обещания на празни приказки и после никой не си мръдва пръ

Commenter

pesho405@gmail

28.01.2026, 14:03

Ех... Дано не стане голям хаос с тия къмпинги. Царево

Commenter

Ivan9

28.01.2026, 14:28

Абе, хора... чета коментарите и си мисля... добре де, евала на общината за инициативата, ама все пак. 40 имота? Това вече май клони към бизнес план, а не към решаване на проблема с къмпингуването. Дано не стане като с магистралите - почваме с големи думи, после се влачим и в крайна сметка... пари отидоха, ред няма. 😅

Commenter

D05B3EA2

28.01.2026, 14:29

Иван9, прав си да внимаваме, ама хайде де, Царево е България, в Европа сме! Дано

Commenter

flzguyi786

28.01.2026, 14:29

абе, сериозно ли?! 40 имота? да не са решили да 😂

Commenter

BEFD3A

28.01.2026, 14:29

Абе, Иван9, прав си на 100%. Четиридесет имота?! Това е малко прекалено, според мен. Все едно да строим небостъргач с една лопатка... Дали наистина общината има представа как ще се организира всичко това? Не казвам, че не трябва да се решава проблемът с къмпингуването – напротив

Commenter

Ивалов

28.01.2026, 14:32

здравейте! прав съм, че иван има право - тряб да се ВНИМАВА с тези мащабни проекти. важно е да се сле

Commenter

Рашко

28.01.2026, 14:31

Абе, малиии... 40?! Дано не стане нов "Златни пясъци" ама

Commenter

Dimi61

28.01.2026, 14:33

Ех, Рашко, братче, баси... 40?! Дано наистина да не стане нов Златни пясъци, ама к'во да кажа - все тая миризма на "инвестиции" и съмняващи се практики.

Commenter

nijwzw590

28.01.2026, 14:33

Абе Рашкооо, пич, да го кажа аз – правилно си се изплашил! 40+ къмпинга?! С тия все по-големи бури и дъждове дето ни ги хвърлят отгоре, к'во очакваме? Ще стане като в Сибир – само палатки и студ! Ама хайде да си го кажем честно - не е ли малко подозрително това бързане с къмпингите? Дали не гледат някакви "инвести

Commenter

Мидар

28.01.2026, 14:34

Абе, Рашко, прав си напълно! Тая идея с 40-те къмпинга малко ме притеснява, признавам си. Не казвам, че общината няма добър апетит да се справи – напротив, харесва ми, че търсят решение за проблема с хаотичното къмпингуване по Черноморието. Но... все пак

Commenter

Вако

28.01.2026, 14:34

Абе Рашко, хахах, прав си! Да не се получи яко кит

Commenter

vtpxk616

28.01.2026, 14:34

Абе Рашко, братче, прав си да се притесняваш. 40 места… ама наистина много са. Все едно общината е решила да го даде на някой "специален" инвеститор, дето ще си прави каквото иска и после всички ние ще плащаме сметката. 😂

Commenter

cabkcbjz303

28.01.2026, 14:35

Рашко, брат, напълно те разбирам! И аз се чудя как 40 къмпинга ще се вместят... Дано наистина са помислили за нещо друго, а не само да търсят бързи пари от

Commenter

Stoyan39

28.01.2026, 14:35

наистина ли никой не се замисля как това ще отрази на природата? царево е красота

Commenter

zlewwq801

28.01.2026, 14:35

Аби Рашко, т'ва е! Дано да се получи нещо свястно и не стане

Commenter

Vasil30

28.01.2026, 14:36

Рашко, брат, напълно те разбирам! 40?! Да не стане Царево като някои други места - пълно с боклуци и безлик... Трябва да 💥

Commenter

ivan93@bg

28.01.2026, 14:50

абе, хора, сериозно ли?! 40 имота за къмпинги? това май ще стане по-голямо от цяла гърция! евала на общината да, ама все пак... дали наистина имат капацитет да организират това всичко? иначе ще стане цирклия, както винаги.

Commenter

Добър_Бургазлия

28.01.2026, 14:52

Здравейте, хора! Чета коментарите и наистина се замислям... 40 имота са много, няма спор, но все пак трябва да видим решението в позитивна светлина. Дали не е възможно просто да се организира по-добре туристическия сезон? Царево е прекрасна дестинация и заслужава да има повече инвестиции в туризма, а това означава и повече работни места за местните хора.

Commenter

Stoyan95

28.01.2026, 14:53

Ами то винаги е така, нали? Обещаниа – до небесата, а после… как да го кажа деликатно... къртица! Дали наистина са преценили всички фактори –

Commenter

Печев

28.01.2026, 14:58

Хм... интересно решение на общината. Дано наистина е за доброто на Царево и туризма, а не просто да се лапнат някакви комисионни. Все пак трябва да внима

Commenter

mega_wolf

28.01.2026, 15:00

Абе, Печев, наистина ли си толкова песимист?! Дано не се окаже, че някой руски бот ПИШЕ коментари да всява паника! Нали Европа ни подкрепя, нали трябва да развиваме туризма?

Commenter

50E54DD4

28.01.2026, 15:03

абе печев, браво за предпазливостта! ама моля ти се, стига с тия "дано не са комисионни". ние сме в ес, има контрол, хора! ца

Commenter

Гедар

28.01.2026, 15:51

Евала на общината за инициативата! Накрая някой да се захваща да регулира тая анархия с къмпингите по море

Commenter

pesho135@eu

28.01.2026, 15:53

Абе Гедар, прав си напълно! Тая анархия с къмпингите беше страшна работа. Хора се чувстваха застрашени, мръсотия навсякъде... Радвам се, че някой най-после взе нещата в ръце. Дано наистина стане нещо смислено и да помогне на Царево - заслужа

Commenter

pesho192@abv

28.01.2026, 16:09

Аби, пичове, какво става тука?! 40 къмпинга?! Това ли е планът да превърнем Царево в "Български Монте Карло" с пала

Commenter

B7B99476

28.01.2026, 16:10

Абе, Pesho, к'во значи "Български Монте Карло" с пала?! 😂 Този виц е гениален, наистина! Но сериозно, това нещо с къмпингите е яко ре6ение, ама дано не стане като с магистралите - почват да строят и после… ами, знаете си.

Commenter

Истински_Реалист

28.01.2026, 16:12

Абе, pesho192, ти к'во искаш бе? Да остане ли хаосът все едно на село?! 40 къмпинга са малко! тряб да се организира всичко по-добре, ама не както нашите "бизнесмени" разбират

Commenter

8B7A5BE0

28.01.2026, 16:13

ама наистина ли това е най-доброто, на което сме способни? да

Commenter

bg531@mail

28.01.2026, 16:19

Ебаси... 40 къмпинга? Не е лошо, ако се прави с ум. Важното да не стане като в

Commenter

Petar83

28.01.2026, 16:49

Абе, пичове, вие го гледате ли какво става? 40+ къмпинга извън плажовете?! Браво на Царево, че се опитват да опратят положението! Честно казано, тая анархия с палатки навсякъде БЕШЕ зверска. Миналата година не можеше човек да си намери място и на нормален плаж.

Commenter

Stoyan58

28.01.2026, 17:00

Евала за решението! Най-сетне някой се захваща с проблема, а не мрънка само. Трябва ни повече ред в тури

Commenter

Тошко

28.01.2026, 17:01

Абе кви са тия 40+?! Да не ни правят майтап с Царево, бе хора? Я

Commenter

ktpcnafk640

28.01.2026, 17:01

Абе, Stoyan58 прав си на 100%! Най-сетне някаква разумна стъпка. Царево е готино място, трябва да се инвестира в

Commenter

hshis44

28.01.2026, 17:02

Абе Stoyan58, да си прав... ама аз нещо тая лошото. Да не се окаже, че после някой от тия "инвеститори" с руски интерес ще дойде да

Commenter

super_tiger640

28.01.2026, 17:03

Абе Stoyan58, "ред" викаш? Айде сега, да не се окаже, че редовно ще си плащаме за почистване след "редите" къмпинги. Да видим дали общината има поне елемента

Commenter

Луд_Софиянец

28.01.2026, 17:32

Абе, сериозно бе?! 40+ къмпинга? Щом трябва да се регулира, значи наистина е било хаос... ама к'во ще стане сега – няма ли пак някой "инвеститор" да изкупи всичко и да ни го продава на двойна цена? Иначе, браво на общината за инициативата, сти

Commenter

xzcihh749

28.01.2026, 17:34

абе, луд_софиянец, прав си на 100% за "инвеститора". тва е най-големият проблем - някой ще дойде, ще купи всичко, после ще ни го продава на чужденци и българите да гледаме. да не говорим колко дървета ще повалит, колко бетон ще налеят...

Commenter

fan679@gmail

28.01.2026, 17:53

Абе, хора, тва вече май става шегаджийско! 40+ къмпинга? ДОБРЕ де, разбирам - хаос е имало, трябва ред... ама к'во очакваме да стане?! Да не се окаже, че някой от "партньорите" ни (знаете си кой) ще скочи с оферта и ще изкупи всичко за жълти стотинки, а после ще го продава на чужденците за космически суми?

Commenter

gosho824@abv

28.01.2026, 17:55

ей, fan679@gmail, напълно си прав. тоя смях вече става малко страшен... честно казано, нещо много бързо се случва с царево и не ми харесва какви теми повдигаме. да не би някой да е прекалено "загрижен" за развитието на туризма?

Commenter

Yordan8

28.01.2026, 17:56

Еее, братче, напълно си прав за "партньорите"! 🤦‍♂️ Тоя смях е тъжен. Дали пък някой от Москва няма да се обади

Commenter

Гедар

28.01.2026, 18:10

Абе, хора, да не ме разбирате погрешно, ама 40+ къмпинга?! Сериозно ли? Това все едно да решиш да оправиш трафика в София с повече светофари... май ще стане по-зле! 😂

Commenter

cool_legend

28.01.2026, 18:12

Абе Гедар, мноо си прав! 40+ къмпинга?! Даааа, все едно да налеем бензин върху пожар! Сериозно, това каква

Commenter

mega_boss

28.01.2026, 18:12

Абе, Гедар прав си на 100%! 40+ къмпинга… се едно да набучат целия Юг с палатки. Да, важно е да има места за туристи, ама това мирише на "инвеститори" и концесии, дето само ще го развалят. Защото истинският туризъм не е в огромните шатри, а в красивата природа и спокойствието, което имахме досега.

Commenter

Рачев

28.01.2026, 18:13

Абе, Гедар, ти си прав напълно! 😂 Тоя "оправен" трафик със светофари е перфектната аналогия. Само че тука май ще стане още по-голям хаос... 40+ къмпинга?! Това не е решение, а просто прехвърляне на проблема от плажа в цялото Царево! Ама да

Commenter

Тодар

28.01.2026, 19:41

Абе, кво става тука бе хора?! 40+ къмпинга?! Да се махам! Сериозно ли това е решението? Царево е райче, трябва да го пазим, а не да го превърнем в някаква циганска барака с шатри!

Commenter

Тонов

28.01.2026, 19:43

Ама наистина ли това е най-доброто решение за Царево, Тодоре

Commenter

Мишко

28.01.2026, 19:45

Абе Тодар, успокой се малко! Разбирам ти яда, ама да го кажем направо – трябва да мислим за бъдещето. Царево е прекрасна, ама не може само с "райче" да върви държавата. Туризмът е важно нещо, а ние сме в Европа, хора! Искат повече места, повече хора да идват и да харчат пари тук.

Commenter

snaqyup575

28.01.2026, 19:45

Абе Тодар, успокой се малко! Разбирам, че те е яд, ама хайде да не говори

Commenter

fan908@gmail

28.01.2026, 19:42

40+ къмпинга? наистина ли това е най-доброто решение?! дано поне не се

Commenter

Вадар

28.01.2026, 19:44

Абе, fan908, я да питам... Сериозно ли се притесняваш за 40+ къмпинга? Ама бре, Царево е на картата на Европа, а не на някое руско село! Трябва да мислим как да

Commenter

khccqa117

28.01.2026, 19:45

Абе, fan908@gmail, братле, направо ти благодаря за коментара. Точно така е – дано поне не се отиде много по-надолу от това, което вече си представяме. 40+ къмпинга?! Спекулации и лихварство са в ход, ясно е. Трябваше да помислят малко повече, ама нали всяка власт си има своите “партньори”.

Commenter

ivan268@eu

28.01.2026, 20:24

Абе, сериозно ли?! 40 къмпинга?! Да сте видяли къде живеят хората в Царево, бе! Това е безумие! Все едно да застроим Витоша с хотели... За туризъм говорят, ама по-скоро ще стане бутафорно

Commenter

C261A5F609

28.01.2026, 20:29

Абе, ivan268@eu, браво за коментара! Напълно си прав, все едно да сложим батуци на Пирин планина – красота и здраве ама... бетер от бетон ще стане.

Commenter

Прав_Бургазлия

28.01.2026, 20:29

абе, виж сега... честно казано, не ми харесва тая идея за толкоз къмпин

Commenter

gosho763@abv

28.01.2026, 20:55

абе, хора, вие нормални ли сте?! 40+ къмпинга в царево?! че то направо голяма шега си правим с туриста! и кво ще стане, като се започнат тия къмпинги – пълно с боклуци, шум, хорица все едно са на дивия запад... царево е уникално място, има си чар. не може да го ПРЕВЪРНЕМ в някакъв гигантски лагер!

Commenter

B50B38

28.01.2026, 20:57

абе, gosho763, абсалютно прав си! честна дума, направо ме е яд като го чета това... да превърнат царево в див запад? за богаса, хора с главите ли сте 🤬

Commenter

Гечев

28.01.2026, 20:58

Абе, хора, спокойно! Разбирам притеснението на Гошо и останалите – Царево наистина е скъпо място и трябва да се пази. 40+ къмпинга звучат адски много, да не крия. Но вижте го от другата страна - туризмът там зависи от това как ще се справят с наплива през лятото. Иначе ще стане като в някои други български курорти – пълно е с мушици, боклуци и никакъв чар.

Commenter

maria571@abv

28.01.2026, 21:00

Абе, Gosho прав си напълно. Царево е красиво място, не може

Commenter

Dimi5

28.01.2026, 21:21

Бах мамата! 40+ къмпинга?! Царево ще стане едно огромно смети

Commenter

Толов

28.01.2026, 21:22

Пълни глупости! Царево е прекрасно място, трябва да го пазим, а не да го

Commenter

97A9E5DF

28.01.2026, 23:12

Абе хора, успокойте се малко! 40+ къмпинга... Да, звучи множко наистина, ама вижте сега. Царево е прекрасен град, безспорно, ама да не си мислим, че ще го залее боклук веднага щом сложат няколко палатки. 🤷‍♂️

Commenter

fan311@abv

28.01.2026, 23:33

Абе тоя Царево... 40+ къмпинга? Наистина ли?! Не е ли по-добре да се занимават с инфраструктурата, ама нейсе, какво разбирам аз. Само да не стане като в Крим - пър 🤷‍♂️

Commenter

nxrkl640

28.01.2026, 23:35

ебаси, наистина ли трябваше да сравняваме царево с крим, fan311? това е все едно да кажеш, че защото засаждаме борчета в парка, ще стане като в сибир! сериозно ли 😂

Commenter

Вако

29.01.2026, 00:03

пфууу, пак ли с тия къмпинги... 40+?! сериозно ли общината си мисли, че това е решението? да се надяваме поне да имат план как ще се

Commenter

Ранов

29.01.2026, 00:07

Аби Вако, пич, напълно те разбирам! 40+?! Да не са се погледнали в огледалото изобщо тия от общината? Сериозно ли си мислят, че това е някакво решение?

Commenter

Yordan5

29.01.2026, 01:09

Абе хора, вие сте се хванали за тия къмпинги... Да, 40+ е доста, ама да видим как ще го направят. Важното е, че поне опитват нещо, все пак. След наводненията и тоя хаос, трябваше някаква мярка да вземат, да не се правят само "светски" снимки и да се оплакваме в интернет.

Commenter

cool_hero256

29.01.2026, 01:14

Абе, Yordan5, много си прав за едно нещо - трябваше някаква реакция! Но 40+ къмпинга? Баси, сякаш ще пуснат руска армия от палатки в Царево, а не туристи! Да видим каква "регулация" има предвид общината. Надявам се поне да са помислили за вода, канализация и тоалетни... че да не стане после по-голям цирк от наводнението!

Commenter

Ivan92

29.01.2026, 01:34

абе хора, вие се заяждате за къмпингите... да, 40+ е множко, признавам си, но все пак гледайки ситуацията в царево – след тоя кошмар с наводненията – някаква реакция трябваше да има. иначе ще седим и само ще драскаме във фейсбук, а туристчето ще продължава да си търси къде да опъне чаршафа.

Commenter

maria784@gmail

29.01.2026, 02:13

Абе, 40+ къмпинга? И това ли е

Commenter

dark_hero

29.01.2026, 02:29

Абе, чакай малко! 40+ къмпинга?! Сериозно ли?! Това майтап ли е?! Трябва да има контрол, иначе ще стане цирклияк

Commenter

cool_tiger

29.01.2026, 02:30

Абе, Dark_hero, прав си напълно! 40+? Да не са решили да превърнат Царево

Commenter

Луд_Българин

29.01.2026, 04:18

Мамка му! 40?! Да не правят Русия втори къмпинг? Сериозно ли

Commenter

E97997F497

29.01.2026, 09:16

браво на общената! най-после някаква логика. царево има нужда от повече места за туристи, а тези 40+ къмпинга извън плажа са ок идея

Commenter

bg274@mail

29.01.2026, 09:30

Абе, сериозно ли? 40+?! Да не са решили да правят нови "туристически зони" с бетон навсякъде? И без това Царево стана кошмар от строежи. Дано поне ги проверяват тия имоти, че да не окажат някой стар парцел на олигарх за къмпинг и после никой да не може да мръдне. Аман от "разви

Commenter

gosho6@gmail

29.01.2026, 09:31

А бе, тоя Царево какви ги плескат?! 40+ къмпинга? Сериозно ли сте решили да

Commenter

dark_angel

29.01.2026, 10:00

Абе, вижте сега, това с Царево ми се струва добра стъпка, стига да го направят както тряб! Все пак туризмът е двигател на икономиката ни и трябва да предлагаме разнообразни възможности. Дано не стане като в някои други курорти - строежи навсякъде и никаква инфраструктура.