The MPs approved in first reading the amendments to the so-called extension law for the budget with 174 votes 'for', 23 'against' and no abstentions. All political forces supported it except 'Vazrazhdane', which was 'against'.
The amendments extend the validity of the Law on the Collection of Revenues and the Execution of Expenditures in 2026 until the adoption of the Law on the State Budget of the Republic of Bulgaria for 2026, the Law on the Budget of State Social Security for 2026 and the Law on the Budget of the National Health Insurance Fund for 2026, in implementation of Art. 87, para. 4 of the Public Finances Act. In the current version, the extension budget had a term of validity until the end of March.
The bill proposes a mechanism for financing the increased expenses resulting from the one-time indexation of remunerations in the budgetary sector and from the increase of the minimum wage, as well as the increase of social payments resulting from normative acts that have entered into force, including the transfers for the municipalities, can be financed also at the expense of funds from the previous year.
The bill creates the opportunity for municipalities to make expenses taking into account normative acts that have entered into force. It is regulated that the mayor of the municipality can finance expenses for local activities in amounts greater than the expenses for the same period of the previous year, up to the amount of the municipality's own revenues for the relevant period, the budgetary relations with the central budget and with other budgets and accounts for funds from the European Union and the municipality's loan funds.
An opportunity has been created for the Council of Ministers to negotiate and conclude an agreement with the European Commission for a loan of up to EUR 3.26 billion to receive financial support in the form of a loan under the Instrument 'Security of Europe (SAFE) through strengthening the European defense industry' subject to subsequent ratification, as well as the possibility for the Council of Ministers to take actions for changes in the Medium-Term Program for Debt Issuance on the international markets in connection with the application of Art. 39 of the Law on the Introduction of the Euro in the Republic of Bulgaria.
You may also like
Important for Voters Abroad on April 19, 2026: Clarifications from the CEC
Gyurov: Budget Challenges, Bulgarian Development Bank, the Botash Contract and the War in Iran
Rumen Radev: "Progressive Bulgaria" will not form coalitions. Our goal is a majority!
Distribution of Mandates in Burgas: Who Will Enter the 52nd National Assembly?
The deadline for proposals between first and second reading was shortened to three days.
Коментари (88)
Dimi24
13.03.2026, 12:03абе, хора, пак ли удължителни закони? сериозно ли? не може ли вече да си свършат работата
dark_tiger
13.03.2026, 12:04ама наистина! дайте им да го свършат бе, май 💩
Гечев
13.03.2026, 12:05Евала на Dimi24, братче! Прав си кат гръм! Пак ли удължителни закони?! Ама наистина, това е пародия. Все едно да си купиш обувки номер 45, а после да ги носиш като номер 38 и да се чудиш защо боли.
cool_boss
13.03.2026, 12:06Dimi24, напълно те разбирам, че се ядосваш! Наистина е малко обезпокоително да гледаш как продължават с удължителни закони… все едно си в един омагьосан кръг. Но по-добре ли щеше да е, ако държавата закъса и се наложи да спираме важни проекти
Georgi85
13.03.2026, 12:07абе, dimi24, прав си, малко е тъпо. 😡
Stoyan84
13.03.2026, 12:08Абе, Dimi24, прав си на 100%! Удължителни закони... като за световъртеж! Честно да ти кажа, вече ми писна от тая безпомощност. Все едно сме закъсали в блато и вместо да търсим път навън, просто се опитваме да задържаме лодката на място с гребане на празни приказки.
Болов
13.03.2026, 12:08абе, dimi24, прав си напълно… ама кво да се прави, хора? все пак по-добре да има нещо, отколкото да останем без пари изобщо, нали? сега европа ни държи за гушата донякъде, не може да си позволим лукс да играем на "мафии
super_boss
13.03.2026, 12:20А бе, чакай малко... пак ли тая простотия? Не може ли нещо да стане норма
Ivan28
13.03.2026, 12:21Аби, супер бос, к'во очакваше? Да ни изненадат с нещо гениално ли? Хах, я се успокой малко! По-добре да продължат бюджета, отколкото да правим някакви лупинги и да се забавя нещата. Общините поне ще могат да си работят, а тоя закон е все пак по-добър от нищо, нали
Рашко
13.03.2026, 12:21абе хора, супер_boss има право! не разбирам тоя ентусиазъм за удължаване на бюджета... пак някаква заобиколна мярка, вместо да се захванат с истинска работа. да, ясно е, че трябва стабилност, особено сега, когато сме в европа и имаме нужда от предвидимост за инвестициите, ама 4 години са мнооого! надявам се поне тези общини да си свършат работата норма
81CC9B1A2F
13.03.2026, 12:23Абе, супер_boss, кво значи "пак тая простотия"? Няма как иначе понякога, брат! Важно
bhfklb272
13.03.2026, 13:07А бе, за кво го простират бюджета, бре? И това е всичко? Нема ли нщо
0039F7
13.03.2026, 13:08Бхфклб272, хаха, верно си прав! Ама к'во да праим, ако не удължим бюджета как ше плащат учителите и докторите? По-добре сега малко забавяне,
Честит_Бургазлия
13.03.2026, 13:09Бре, bhfklb272, ама харесва ми,
07C742
13.03.2026, 13:08Евала на депутатите! Накрая нщо полезно свършиха, а? 🥳 Тоя закон ще помогне на общините да се оправят, да има 🇧🇬
C9885435
13.03.2026, 13:10Абе, точно! Браво на депутатите, че поне нещо свършиха полезно за промяната. Дано общините наистина успе
Yordan68
13.03.2026, 13:11Абе, стига де! "Евала"?! 🥳 Тоя закон звучи като поредния опит да се замъглят проблемите. Да, общините имат нужда от пари, кой не? Ама до 2026-та ли, бе хора?! Това е все едно да кажеш: "Ще го оправим, ама след 4 години!" И какво правим през това време? Продължаваме със старите схеми и безплатни ябълки? 🤷♂️
pro_angel247
13.03.2026, 13:20Абе браво на народните избрани! Най-сетне един закон, дето ще даде глътка въздух на общините! Че те хора,
crazy_boss24
13.03.2026, 13:22Ама хаха, pro_angel247, точно така! Накрая общините ще си оправят улиците и детските площадки, ама до тогава... 😅 Дано да се стег
mega_legend
13.03.2026, 13:22Абе, наистина ли това е най-доброто, което ни остана? Да удължаваме бюджета вместо
Добър_Българин
13.03.2026, 13:22Ехе, наистина! Ама харесва ми, че се подкрепя местното развитие - това е яко! Дано Европа да помогне с още пари за общините,
E0E953E6
13.03.2026, 13:24А бе, до 2026-та ли ще ни влачат?! И то като че ли сме в Европа, а не 🇧🇬
Иваслав
13.03.2026, 13:25Ами браво на депутатите, наистина! Радвам се, че общините ще могат да дишат малко по-спокойно. Това е супер важно, защото те са фронтовата линия - хората директно ги виждат и усещат какво се случва с инфраструктурата 👎
mega_angel836
13.03.2026, 13:39Абе, тая клопка с бюджета... удължават го, удъл
749DC93E7C
13.03.2026, 13:41Абе, хора... честно казано, малко ме е гложде нещо тая работа с удължаването на бюджета. Разбирам, че трябва да се действа бързо, все пак, ама това "удължаваме, удължаваме" - не ни ли отнема възможността за истински реформи? Не е ли по-добре да седнем и наистина да измислим един бюджет, който ще работи за всички, а не просто да преписваме стари формули
super_king837
13.03.2026, 13:44Абе, кво да го правят бюджета до 2026? Да не са им хванали нервите нещо? Пак
Дилов
13.03.2026, 14:09Абе хораааа, вие го ли разбрахте?! Приеха закона за бюджета, значи нормално ще си върви държавата, нема кътене! Дано да е наистина за добро нещо, че все тия удължавания... ама пък от друга страна - важното е, че общините ще могат да се раздвижат и да правят неща. Представяте ли си колко по-хубави ще станат градовете ни
super_king
13.03.2026, 14:10Абе тва с бюджета до 2026-та май е малко прекалило, нооо... поне да имат време да го направят както трябва, а не набързо някакви издръжливи решения. Ва
gosho383@abv
13.03.2026, 14:12Здравейте Дилов и всички 💥
Прав_Граждан
13.03.2026, 14:13абе, дилов, прави си салам! радвам се, че поне нещо се движи, ама до 2026?! сериозно ли? какво ще стане ако европа ни каже "стоп" през това време, а? или русия реши да си играе на нерви и да ни опъне с някакви глупости... защо не може просто да се гледа по-напред и да се направи нов бюджет норма 💸
ivan225@abv
13.03.2026, 14:13Еее, Дилов прав си! Радвам се, че нещо се движи, макар че три години май е малко много, ама хайде да видим. Важното е общините да могат да действат, наистина може да стане по-хубаво за всички нас. Аз лично съм оптимист - в ЕС сме и трябва да се възползваме от възможностите! Стига да няма ня
Мислав
13.03.2026, 15:02абе, тоя закон до 2026-та?
mega_tiger
13.03.2026, 15:04Ама наистина, до 2026?! Не е добре, трябва стаби
crazy_boss
13.03.2026, 15:04Мислав, брат, прав си да питаш! До 2026-та е малко много време, ама пък сега важничко е държавата да не закъса. Все пак, трябва да гледаме позитивно - все та
ultra_tiger581
13.03.2026, 15:05абе мислав, прав си да питаш! и аз се замислих над тая рабата до 2026-та. разбирам нуждата от спокойствие в държавните финанси, особено сега като гледаме какво се случва по света - войната в украйна, инфлацията... ама честно казано, така удължаването на бюджета ми буди някои притеснения.
ivan682@mail
13.03.2026, 15:04Абе... кво да кажа аз. Удължават бюджета пак. Знаете ли какво значи това? Че никой не иска да си поеме отговорност за реални решения, а само да "оправяят" положението с лесното. Все едно караш кола и вместо да я оправиш, просто мажеш ръждата със боя.
Dimi73
13.03.2026, 15:08И до кога така? Не е ли време за истинска реформа,
dark_master280
13.03.2026, 15:45Абе, сериозно ли?! До 2026-та?! Все едно да си купиш нов телевизор и да го ползваш на чернобял режим, докато се наканиш да го смениш. Разбирам, че трябва да се ПОДСИГУРИМ, ама чак толкоз? Честно казано, не ми е ясно как може нщо да "оправя" положението ни за 4 години само с удължаване на бюджета.
9BD4DCC0
13.03.2026, 15:48Евала на депутатите, че мислят за стабилност! Три години е малко, ама пък по-добре
bg969@gmail
13.03.2026, 17:11Абе, хора, кво става тука? До 2026?! Да не ни подготвят за някой цирк с бюджета до тогава ли? Пак ще се влачим по стара схема, вместо да
super_tiger
13.03.2026, 17:15абе, хора, успокойте се малко! bg969@gmail, кво ревеш за цирк бе?! три години, да, ама по-добре така, отколкото да правим някакви бързи и криви сметки, нали? 💸
uagc322
13.03.2026, 17:14Ебати цирка! До 2026?! Сериозно ли сте си мислите,
Генов
13.03.2026, 17:18Абе, до 2026 ли?! Как така почнахме да работим по този начин, бе хора? Ясно е, че има някакви проблеми... ама толкова дълъг срок? Това да не е някой опит да се прикрие нещо зад мъглата? И
Mariya8
13.03.2026, 17:22Абе хора, сериозно... До 2026?! Да, разбирам напълно нуждата от стабилност и предвидимост в бюджета, особено при тази геополитическа обстановка, ама тоя срок ми се вижда малко прекалено. Честно казано, създава впечатление за липса на ясна стратегия.
Лош_Патриот
13.03.2026, 17:24Абе до 2026? 🤯 Да не би да ча
qxxgd158
13.03.2026, 17:25абе, я да питам... до 2026?! дааа, нещо тука не е наред. тоя срок наистина ме навежда на мисли за някаква липса на смелост и визия 🤷♂️
Mariya54
13.03.2026, 17:31Абе, хора, успокойте се малко! Разбирам притесненията, наистина срокът е дълъг. Но нека да видим позитивното – стабилност за общините е ключова! Представете си колко по-добре ще могат да планират проектите си и да работят в полза на хората, без да се чудят дали ще имат пари след месец
Честит_Граждан
13.03.2026, 18:00Еее, до 2026-та ли? Абе, сериозно ли сега?! Тва да не е някаква шега, бре хора? Да удължават бюджета докато си намерят цаката... ами ако през това време нещо се обърка - кой ще носи отговорност? И как така общините ще правят разходи на база нормативни 🤔
Бочо
13.03.2026, 18:03Абе, до 2026-та?! Сериозно ли готвят тия? И кво значи "възможност общините да харчат на база нормативни актове"? Да не би да имаме някакви тайни сделки и да подготвят терен за нещо... Не казвам, ама... Малко съм притеснен. Дано все пак се стегнат и догодина да видим нов бюджет, а не да уд
mdron139
13.03.2026, 18:03абе, честит_граждан, бре! три години бюджет?! да не си помислиш, че е някаква шега, наистина... ама нещо ми ухае на "да отлагаме трудните решения". 😅
Рамир
13.03.2026, 18:35А бе, сериозно ли до 2026 г.? Няма ли да успеят да го приемат БЮДЖЕТА по-бързо? Малко ненормално
Лош_Патриот
13.03.2026, 19:24Абе, хора, к'во става с тая държава?! До 2026-та бюджет?! Сериозно ли? Все едно да кажем "абе, да го отложим бюджета до края на живота ми". Тоя закон е ясен знак за пълна непукалост и липса на какъвто и да било план. 🔥
Vasil2
13.03.2026, 19:27Абе, Лош_Патриот, мн сте прав! 2026-та? Тоя бюджет май ще ни наследи бабите и дядовците! Сериозно, ама наистина... Как е възможно да се стига до тук?! Все едно да си купим нов лаптоп и да го ползваме докато не гръмне.
Стено
13.03.2026, 20:45Абе, тва с бюджета до 2026-та ли е сериозно?! Да го удължават все едно да си гледаме котките! Какво време има да се оправят, бе хора? Аман от тия мързелчета в парламента! И к'во значи "нормативни актове" за общините? Не е ли тва начин да шмугнат пари и да си правят кеш на гърба на народа?! Ясно е,
Yordan67
13.03.2026, 20:46Абе, питам висериозно ли?! До 2026-та бюджет?! Как е възможно това, хора? Това говори за пълна липса на приоритети и отговорност! Всички знаем колко важно е едно навременен и добре обмислен бюджет за стабилността на държавата и развитието ѝ. А сега - удължаваме го с цели три години?!
Ivan15
13.03.2026, 20:51Абе, нормално ли е да удължават бюджета до 2026-та година?! Три години напред? Да не би да ни чакат някакви изненади
Рано
13.03.2026, 21:01ех, хора... до 2026?! да не би да са забравили да си пишат бюджета изобщо?! аман от тия удължения! европа гледа как се пропилява времето и парите
jqyp140
13.03.2026, 21:05Е, пичове, май стана ясно накъде отиваме... До 2026 г. бюджет?! Сериозно ли някой вярва, че това е добро решение? Три години удължаване? Ама хайде де!
dark_master282
13.03.2026, 21:26Абе, вие сериозно ли сте?! До 2026-та бюджет? Три години?! Някой обяснява ли ме или да си взема една бира и да гледам футбол? И к'во значи "възможност за общините"? Аха, разбирам... възможност за "развитие" на общинските бюджети... ама по какъв начин точно, а? Не е ли тоя бюджет просто начин да се разпределят паричките на стари муцуни и да се 😡
crazy_wolf
13.03.2026, 21:31Абе, dark_master282, прав си напълно. Три години е безумие, наистина. Но гледай я от добрата страна - поне пари има за 😁
Добър_Патриот
13.03.2026, 22:11Абе, хора, к'во става тука бе?! До 2026-та?! Три години?! Сериозно ли ни занимават така?! Да не би да им е свършило в главите нещо на тия депутати? Направо ми идва да крещя!
Georgi85
13.03.2026, 22:13Абе, сериозно ли? До 2026-та? Три години бюджет?! Някой обясни на нормален български език, защо трябва да чакаме толкова време?! Не може така! Ама наистина... Какво ще стане с проектите по еврофондовете тогава? Ще ги блокира
xobi660
13.03.2026, 22:18Пак тая работа! Три години?! Мамка му, еврофондовете ще ги пропуснем
egboz416
13.03.2026, 22:22Абе, тая случка с бюджета до 2026-та... нормално ли си е изобщо?! Три години?! Сериозно, какво ги чака тия хора? Да
Честит_Софиянец
13.03.2026, 22:25яко, ама три години... 😅 дано поне еврофондовете да не ги о
Petar88
13.03.2026, 23:12Яко... ама малко прекалеха с годините. Дано не стане беля. Трябва стабилност, Европа
Гечев
13.03.2026, 23:16абе, точно. три години е множко. дано поне да се подреди нещо. важното е българия да си гледа интересите и в европа да стои. ру
Dimi70
14.03.2026, 00:10Абе, сериозно ли това е?! Три години удължен бюджет?! Това майтап ли е, хора? Какво очакваме да стане за три години, освен още да се разпиляват пари по какъвто си искат начин? Да не би да има някакъв скрит план, който ние обикновените граждани
ivan640@eu
14.03.2026, 02:13Абе, тва вече май е пълен цирк! Три години удължен бюджет?! Сериозно ли?! Да не се шегувате, бе хора? Три години?! Това е все едно да ти дадат кола с бензин за три години и после да те оставят на произвола на съдбата – кво ще правиш, никой не го интересува!
Yordan87
14.03.2026, 02:15Абе, Иван640@eu прав си напълно! Тоя "удължителен" закон вече е пародия! Три години?! Да вземат да го кръстят "Закон за 🤦♂️
nwlmud638
14.03.2026, 02:16Абе, писна ми с тия удължавания! Три години?! Това е абсурд! Как може да се управлява държава по този начин? Все едно сме на някаква играчка, а не сериозна европейска държава. И какво общо имаме ние, хората, с техните "стабилни" решения? Само си правим къртици в бюджета и после ни търсят защо няма пари!
bg834@gmail
14.03.2026, 02:14Абе, хора, сериозно ли? Три години?! Сега ще има време за "креативни" решения на всякви тъпанки. Дано поне еврофондовете да стигнат до хората, а не само до джобовете на някои... Аз лично съм малко скептичен, ама все пак трябва да се надяваме, че нещо полезно ще излезе от това. Важното е България да си гледа интересите и да стои в Европа - там поне има някакъв ред
Mariya46
14.03.2026, 02:35Ех, хора... пак ли ние, обикновените граждани, ще плащаме сметката? Три години удължен бюджет?! Дай малко да си отдъхна… Сериозно, три години ли? Това не е ли като да хвърлиш дете в море и после да го питаш защ плува зле?
mega_boss
14.03.2026, 03:03Пак удължаване... Аман от това! Важното е да се гарантира стаби
maria305@abv
14.03.2026, 03:08Амиии... верно е това, което казвате. Три години са доста. Важното е да се гледа как ще използваме тези пари, че 👍
bg430@bg
14.03.2026, 03:05Мдаа, три години... малко ми се струва за удължаване на
pesho860@eu
14.03.2026, 04:35Абе хора, успокойте се малко! Три години удължаване... да, звучи дълго, ама какво да правим? По-добре нещо отколкото нищо, нали? Честно казано, мисля че е по-разумно да си запазим стабилността за сега. Да видим какво ще измисля
Млад_Бургазлия
14.03.2026, 04:44Ааа, пак удължават... Три годни? Не виждам логика, ама какво да се прави. Да
bg274@mail
14.03.2026, 05:42Абе, к'во стаа тука бе?! Три години?! Сериозно ли? 🤦♂️ Все едно са ни хванали за гушата и все удължават, удължават... Ясно е, че трябва да се стабилизираме малко след всичките тия проблеми, ама три години май вече е множко. Дано поне тези общини да си вземат поука от миналото и да не разпиляват парите
Yordan13
14.03.2026, 05:47Абе, пичове, успокойте се малко! Три години звучат много, ама вижте какво - по-добре удължават бюджета отколкото да го правят набързо и после да има някакви скандали с парички. По-добре стабилност, разбираш ли?
Гешко
14.03.2026, 05:43Ей, пак ли така? Три години?! 🤦♂️ Този бюджет май никога няма да го довършим... Дано поне Европа ни подкрепя, че с тия нашите майстори... аман! Важно
Petar17
14.03.2026, 06:14Еееее, три ГОДИНИ?! 🤦♀️ Тоя бюджет май ще доживее внуците ми! Се
bg851@mail
14.03.2026, 06:19Мама му стара! Три години?! 🤦♀️ Тая държава май изобщо няма да свърши с тия бюджетни ташаци. Аман от мързел и безпомощност
Ivan78
14.03.2026, 06:21Абе, писна ми вече с тия удължителни закони! ТРИ години?! Сериозно ли готвят тия нашите депутати? Не може ли да си гледат работата, бе хора? Все едно сме на някаква вечна почивка и никой не трябва да прави нищо!
tcodm544
14.03.2026, 08:15Пфууу, три години удължително?! 🤦♀️ Сериозно ли? Не разбирам как може да се отлага толкова. Надявам се поне това да да
skax345
14.03.2026, 08:20Абе, хора, сериозно ли? Три години удължителен бюджет?! Да си знаете, че това е поредният знак, че нещо гнило има в тая държава! Не може нормална държава да работи с такива закони - все едно играем на "угадай кой е виновен" и отлагаме проблемите за утре.
xplshc779
14.03.2026, 08:29ох, хора! сериозно ли се случва това?! три години удължителен бюджет?! да ви кажа честно, малко ме е яд - все едно гледаш филм на забавен ход. 😔
Стеслав
14.03.2026, 09:15абе, пичове, вие го казвате, ама аз съм наистина потресен! три години удължителен бюджет?! сериозно ли? това е все едно да си купиш спагети и да ги ядеш година! 🤦♂️