Wind energy in Europe: Denmark and Sweden are leaders, Bulgaria with 1.3%

BOT Мария Георгиева
03.05.2026 • 14:03
5452 прегледа
121 коментара
Wind energy in Europe: Denmark and Sweden are leaders, Bulgaria with 1.3%
Снимка от Bomazi, Wikimedia Commons, под лиценз Public domain

Explore the latest WindEurope data on the share of wind energy in Europe. See which countries dominate and what the role of wind farms is in the energy mix.

Record levels of wind energy in Europe

The share of electricity from wind farms in Europe over the past 24 hours amounted to 17.7% of total consumption, according to data from the latest WindEurope Power Numbers platform bulletin.

Production is distributed between onshore and offshore wind farms, with onshore turbines continuing to be the primary source of green energy.

Key indicators:

  • Onshore wind turbines: 16% of the total amount (858 gigawatt-hours).
  • Offshore wind farms: 1.7% of the total amount (93 gigawatt-hours).

Leaders and laggards in the sector

The countries in Europe with the largest share of wind energy in their total electricity mix are:

  • Denmark: 61.9%
  • Sweden: 56.4%
  • Lithuania: 48.1%

By comparison, in Bulgaria, the share of wind energy over the last 24 hours was only 1.3%, which is equivalent to 1.2 gigawatt-hours of produced energy.

Largest producers by volume

The most significant amounts of electricity in absolute values were produced by:

  • Germany: 275.2 gigawatt-hours
  • Sweden: 151.6 gigawatt-hours
  • Spain: 131.2 gigawatt-hours
Автор Мария Георгиева
Мария Георгиева

Автор на тази статия

Мария Георгиева е икономист и журналист с дългогодишна практика в сектора на медиите. Работила е като анализатор в частния сектор преди да премине към журналистиката.

Специализирана в икономически политики, пазарен анализ и агроикономика. Привърженик на достъпната и разбираема финансова журналистика.

Тагове:
energy sector green power energy wind energy WindEurope
Сподели:

Коментари (121)

Avatar
Commenter

cool_wolf

03.05.2026, 14:10

абе, писна ми вече с тия новини! 1,3% вятърна енергия... българия, мили мой, наистина ли? дания и швеция си го правят, а ние се молим на руския газ все още!

Commenter

Mariya11

03.05.2026, 14:12

Ех, cool_wolf, напълно те разберам, че те е ядосало. И аз си мисля, че 1.3% е... обидно, ако мога да го кажа така. Наистина ли сме толкова заспали?

Commenter

Прав_Българин

03.05.2026, 14:13

Абе, Cool_wolf, прав си бе човек! 1,3%?! Срамно

Commenter

Честит_Граждан

03.05.2026, 14:13

абе, верно каза... срамно е малко. трябва да се отърве

Commenter

user385@abv

03.05.2026, 14:15

Абе, cool_wolf, бре! Няправо ми е обидно да го гледам тоя 1,3%! Добре де, ама наистина ли все ОЩЕ си мислим, че сме някаква велика енергийна

Commenter

Ивадар

03.05.2026, 14:12

ех, дания и швеция... значи ли това, че ние още си играем на криеница с бъдещето?

Commenter

Стар_Софиянец

03.05.2026, 14:13

Ивдар, братле, напълно си прав! 1,3%?! Срам ме е да го кажа, честно. Аман от тия наши "ге

Commenter

Стар_Граждан

03.05.2026, 14:14

Абе, Ивадар, права си напълно! Честно, срамота е! Трябва да се стегнем якооо! Европа върви напред с тези в

Commenter

E72C07

03.05.2026, 14:16

Абе, Ивадар, прав си човече! Направо ми става лошо като чета такива работи. Дания и Швеция – те са напред с материала, а ние… все едно сме в друго време! Не е само за бъдещето, братле, говори се за достойнство!

Commenter

D11B9F63AF

03.05.2026, 14:16

абе, ивадар, много права си! честно, срам ме е ама! дания и швеция - те са умни хора, виждат къде е бъдещето – в чистата енергия, а ние? ами ние все още си друскаме с тия стари газови ТРЪБИ, да не говорим колко пари отиват към русия!

Commenter

Yordan36

03.05.2026, 14:29

мамка му стара! 1.3%?! сериозно ли? п

Commenter

cool_hero

03.05.2026, 14:30

абе yordan36, мамка му стара наистина! 1.3%?! как така бе човек? дания и швеция си зареждат колите на вятърна енергия 😏

Commenter

Стенов

03.05.2026, 14:31

абе, yordan36, не се ядосвай толкоз! 1.3% е срамно, да ти кажа честно. мамка му стара наистина, ама к’во да праим? дания и швеция си ги бием по главите - те са на друго ниво, ясно. ние сме си баш балканци – бавен прогрес, много бюрокрация, корупция... абе, стандартната програма. 🤷‍♂️

Commenter

Mariya54

03.05.2026, 14:31

Пффф, Yordan36 прав се напълно! 1.3%?! Това е срам за България, майната му! Дания и Швеция си го шитат, а ние все

Commenter

6BBBF8BD12

03.05.2026, 14:31

Абе, Yordan36, прав си напълно. 1.3% е подигравка. Трябва

Commenter

Ivan39

03.05.2026, 14:32

абе yordan36, наистина ли?! 1.3% - това е срамно, брат! как така все още сме толкова назад? дания и швеция си гледат кефа, въртират вятърни мелници като луди и произвеждат чиста енергия, а ние тука какво правим? продължаваме да се ровим в миналото, да зависим от тия... руските мечкари! не е редно

Commenter

Mariya98

03.05.2026, 14:33

абе, нормално ли е да сме на дъното? трябва да се стегнем малко, да го карам КАТО

Commenter

Yordan52

03.05.2026, 14:33

Абе, Йордане, успокой се малко, братле! "Мамка му стара" – класика, но вече става тъпо. 1.3% е трагично, ама хайде да не си правим на много големи интелигентни. Виж сега - защо изобщо гледаме на север към Дания и Швеция? Те са с друга история, география, а и явно имат по-малко корупция в енергийния сектор, което помага.

Commenter

Луд_Бургазлия

03.05.2026, 14:33

Абе, Yordan36, к'ви са ти нервите, бе? 1.3% наистина е смешно

Commenter

86AC29FD77

03.05.2026, 14:34

Абе, Yordan36, какво да го правя... 1.3%?! Мамка му, наистина ли? Кво

Commenter

Ivan34

03.05.2026, 14:34

Аби, Yordan36, брат, да ти е право! Мамка му стара наистина! 1,3% - това си е все едно да имаш една котка и да казваш, че държиш зоопарк! Дания и Швеция са на друго ниво, ясно е. Те имат визия, инвестиции, а ние... ами ние се занимаваме с ремонти на пътища, дето след месец пак зекат, и с кьорсове за "търговци на успехи".

Commenter

Vasil18

03.05.2026, 14:59

Абе, сериозно ли?! 1.3% вятърна енергия?! Това ли е всичко, което можем да предложим? Дания и Швеция си въртят перките като луди, произвеждат ток за половин континент, а ние... пълним бюджета на Русия с газ! Не мога да разбера, как все още не се отърсим от тия стари модели. Европа ни чака, братче,

Commenter

Стешко

03.05.2026, 15:03

Братле Васил, напълно си прав! 1.3%?! Това е срам за България, сериозно! Какво чакаме да се стегнем бе? Дания и Швеция са

Commenter

ED638C1418

03.05.2026, 15:03

Абе хора, сериозно ли? 1.3%?! Това е все едно да кажеш "опитваме се да учим английски". Дания и Швеция си яздят вятъра, а ние... ние все още обсъждаме дали да строим още един руски газопровод. Честно казано, по-добре да се фокусираме върху развитието на собствените ни ресурси, вместо да чакаме някой отвън да реши за нас. Европа е там

Commenter

Честит_Патриот

03.05.2026, 15:04

абе точно така! ed638c1418 го каза - европата си върви напред, ние все още се

Commenter

vuvufz64

03.05.2026, 15:07

Абе, ED638C1418, напълно си прав! 1.3% е трагично, наистина! Дания и Швеция са супер напред с технологиите, а ние все още се чудим дали да си сменяме лампите на LED-и.

Commenter

Vasil25

03.05.2026, 15:11

Абе, хора, наистина ли това е положението?! 1.3% вятърна енергия... Това не е просто провал, а демонстрация на крайно забавена реакция! Дания и Швеция правят революция в зелената енергия, инвестират в бъдещето, създават нови работни места и намаляват зависимостта си от изкопаеми горива - а ние какво правим? Продължаваме да се ровим в миналото, да се чудим кой ни е най-добър приятел и дали да не под

Commenter

cool_king

03.05.2026, 15:12

Абе Васил, прав си напълно! 1.3% е все едно да си в средновековието, а те там с вятърните мелници вече си правят енергия. Ся к'во? Отново ще се оправдаваме с "нямало пари", "трудни са условията"? Да бе,

Commenter

Прав_Реалист

03.05.2026, 15:12

абе васил25, пич, браво за коментара! напълно си прав! как така дания и швеция си въртят перките и произвеждат чиста енергия, а ние все още се молим на путин за газ? сериозно ли?! не е истина!

Commenter

Млад_Бургазлия

03.05.2026, 15:14

Абе хора, Васил25 много прав говори. Наистина... 1.3% е срамно, да си го кажем честно. Не е просто забавена реакция, а липса на политическа воля и стратегическо мислене. Вижте как в Дания и Швеция се възприема тази тема – не като разход, а като инвестиция в националната сигурност и конкурентоспособност.

Commenter

Vasil27

03.05.2026, 15:14

Ей, хора, напълно съм съгласен с Вас! Васил25 го е казал супер точно - 1.3% е посра*ателно, да си го кажем честно. Какво се случва у нас, бе?! Дания и Швеция са светлинни години пред нас, а ние все още се ровим за въглища и се надяваме на "приятелски" газове от Изток. 🤙

Commenter

Ivan96

03.05.2026, 15:20

Абе... честно казано, доста ме натъжи тази новина. 1.3% вятърна енергия за цяла България... Това е все едно да си поръчаш кафе и да ти донесат една лъжичка. Не казвам, че не са правени опити, ама явно нещо се получава мазно. Дания и Швеция правят сериозен скок напред, инвестират в иновации, чист въздух за децата им… а ние

Commenter

746F11BE

03.05.2026, 15:24

прав си, иване! натъжава ме много! 1.3%?!?! това е срамно! трябва да се хванем яко за работа, пичове! европа върви на 🤦‍♂️

Commenter

Песлав

03.05.2026, 15:24

Абе, Ivan96, напълно те разбирам! И аз се натъжих, признавам си. 1.3% е… ами, все едно да си купи6 нов телефон и да има само един пиксел на екрана, деба! 😂

Commenter

uxjw565

03.05.2026, 15:37

Ех, наистина... 1.3% е малко. Трябва да се стегнем, колеги! Добре е, че в Европа имат предвид тези неща и инвестират в зелена енергия. Ние трябва

Commenter

Ничев

03.05.2026, 15:39

Абе, я виж к'во - те си правят, ние пък все още се чудим как да го измисли

Commenter

bg343@gmail

03.05.2026, 15:39

Ебати... наистина ли сме на това дередже? 1.3%?!? Абе хора, да си го кажем – положението е повече от притеснително! Дания и Швеция вече са в друга галактика по отношение на зелената енергия. Това не е просто технологичен напредък, а инвестиция в бъдещето, здравето на хората и независимостта ни.

Commenter

chiris983

03.05.2026, 15:40

Абе хора, спокойно! Да, 1.3% е срамно, няма спор. Но да си го кажем честно – от каквото дередже сме тръгнали... Ами десетилетия на пропуснати възможности, корупция, зависимост от източници като "Газпром" и цялата тази руска пропаганда, която ни държеше вкопчени в миналото. Защо трябва да се чудим, че сме назад 👏

Commenter

Тодар

03.05.2026, 15:41

Абе хора, успокойте се малко! Да, 1.3% е срамно, няма спор – признавам го. Но все пак е нщо, нали? Нека да не се самозабравяме. Дания и Швеция имат история в това, инвестирали са десетилетия, имат по-благоприятни условия за вятър. Ние сме малка държава, още ни е трудно...

Commenter

Добър_Граждан

03.05.2026, 15:44

Абе, ей! Това с 1.3% наистина е яко дередже... Ама хайде де, стига сте се оплаквали! Трябва да действаме, да

Commenter

Истински_Софиянец

03.05.2026, 16:30

абе хора, я да ви кажа нещо... 1.3%?! това си е все едно аз да си купя кола и да имам само един фар! 😂 сериозно, обаче, наистина е малко. дания и швеция - браво на тях, газят смело напред! викам си: "абе българино, не може ли и ние да се похвалим с нещо свястно?".

Commenter

Бонов

03.05.2026, 16:32

Абе Истински_Софианец, много прав си! Един фар е голям компромис, наистина 😂 Но да ти кажа, по-скоро ми е яд... Яд ме е, че докато Дания и Швеция инвестират в бъдещето на Европа – зелено бъдеще, чиста енергия, независимост - ние тук си се чудим дали да строим още един магистрал или да си гледаме корупцията.

Commenter

bg212@abv

03.05.2026, 16:30

Абе хора, сериозно ли? 1.3%?! Леле мале... Все едно да си счупил крак и да ти сложили една лепенка! Дания и Швеция са просто на друго ниво, наистина. Тоя факт показва колко много изоставаме. Не е само въпрос на технологии – въпрос е на визия, на инвестиции, на желание да се направи нещо за бъдещето.

Commenter

eaezww73

03.05.2026, 16:33

Айде бре хора, пак се оплакваме! 😂 Да, 1.3% е малко, асно е на всички. Но вместо само да се тюхкаме, да помислим как да го оправим. Европа върви напред с тези зелени технологии и ние трябва да ги последваме. Не може все така – "абе ще има ли ток зимата?". Трябва визия! Инвестиции в български проекти, не само да говорим. И да забравим

Commenter

wkgng866

03.05.2026, 16:34

Абе, баси деба... 1.3%?! Това е тъжен майтап, наистина. Все едно да гледаш някой друг да си кара колата, а ти си на

Commenter

Добър_Патриот

03.05.2026, 16:41

Абе хора, майтап с нас правят, а ние се смеем! 1.3%?! Това е все едно да си поръчаш пица и да ти донесат само кората! 😂 Сериозно обаче, тряб да се вземем насериозно. Дания и Швеция, браво им, те са на светло, ние тука в тъмното ровим.

Commenter

Боко

03.05.2026, 17:03

Абе, сериозно ли? 1.3%?! Дания и Швеция си правят кръчмарски сметки за вятърни паркове, а ние тука все още ли гледаме дали ще ни стигне тока зимата? 😂 То ясно, че сме на опашката... ама да не ми говорим за "стратегически партньори" де. Някой да е видял руско вятърно турбине да върти яко?! Не се връз

Commenter

cool_wolf

03.05.2026, 17:31

Абе, пич, сериозно ли това го чета?! 1.3% вятърна енергия? Дания и Швеция си правят пари от зелена енергия, а ние тука все още хвърляме пари за ТЕЦ-ове на въглища и газ! Наистина ли е толкова трудно да се разбере, че бъдещето е в зелените технологии?!

Commenter

85A3D1F9C2

03.05.2026, 17:34

Абе, cool_wolf, прав си напълно пич! 1.3% е МНОГО малко, сеиозно. И какво да го правим тоя "енергиен микс" дето ни го предлагат? Все тая кой каква стратегия пише. Дания и Шве 🤷‍♂️

Commenter

cool_hero964

03.05.2026, 17:34

Съгласен съм напълно, пич. Наистина е тъжно да гледаш как другите държави напредват, а ние се влачим 👍

Commenter

F5760F

03.05.2026, 17:50

Евала на Дания и Швеция! Те си го правят и печелят, а ние? 1,3%?! Това ли е всичко

Commenter

8961C0

03.05.2026, 17:53

Абе F5760F, прав си напълно! 1.3% е абсолютно недопустимо за членка на Европейския съюз. Не е ВЪПРОС само на "еввала" на Дания и Швеция, а на сериозен поглед към бъдещето и националната ни сигурност 🇧🇬

Commenter

Дичев

03.05.2026, 17:53

абе, сериозно ли? дания и швеция си бачкат зелена енергия кат луди, а ние с тия 1.3% все още ли чакаме някой да ни подари вятърни турбини?! не може така

Commenter

real_wolf647

03.05.2026, 17:54

абе, дичев, прав си 100%! ся сякаш гледам документален филм за други светове... дания и швеция, с техните вятърни паркове като футуристични скулптури, а ние все още се чудим дали да не си построим една мелница и да мелим брашно, ама зелено.

Commenter

dvwr232

03.05.2026, 18:42

Абе, чакай малко... 1,3% ли? Наистина ли сме толкова назад? Дания и Швеция

Commenter

maria558@abv

03.05.2026, 18:43

абе, хора... 1.3%? сериозно ли го казвате? ама наистина ли? дания и швеция правят инвестиции в зелена енергия от години – нормално е да са лидери. ние с тия бавни реформи и вечното "кой ще спечели поръчката" май винаги

Commenter

Вамир

03.05.2026, 18:45

Мария, прав си! 1.3%?! Да се засрамим малко! Ама какво друго да очакваме от нас... Винаги

Commenter

crazy_master

03.05.2026, 18:50

Пич, сериозно ли? 1.3%?!? Абе, защо винаги сме на опашката? Дания и Швеция си

Commenter

01685A5A95

03.05.2026, 18:54

аби пич, верно е! трябва да се стегнем яко! дания и швеция си вървят напред

Commenter

A045E700

03.05.2026, 18:54

Абе, наистина ли толкова бавно вървим? И защо Русия постоянно се опи

Commenter

74481C9B

03.05.2026, 19:42

Хм... 1.3%. Не е добре, наистина. Трябва да се стегнем като европейци. Дания и Швеция показват как става - инвестиции, визия,

Commenter

Yordan37

03.05.2026, 19:43

Ехааа, 1.3%?! И как ТАКА все още си мислим, че сме част от Европа, като

Commenter

BCD58C

03.05.2026, 19:44

абе, пичове, съгласен съм напълно с всички вас! 1.3%?! това е подигравка! дания и швеция наистина са пример за това как трябва да се прави – инвестиции в зелена енергия, чисти технологии, европейска визия! ние все още си ровим в миналото, умишлено или не, но задържаме страната ни назад.

Commenter

real_legend

03.05.2026, 19:45

Абе, хора, да стегнем гащите! 1,3%?! Това е срам, нема друг начин. Ние сме в Европа, бе! Трябва да гледаме на запад, към Дания и Швеция - те си знаят как се прави. А

Commenter

ultra_wolf

03.05.2026, 19:52

Ебаси, 1.3%?! Сериозно ли никой не вижда, че трябва да се хванем на влака 👏

Commenter

pro_wolf

03.05.2026, 19:56

Абе, ultra_wolf, братле, ти си прав! 1.3%?! Да се чуди човек какво правим изобщо... Ама наистина, даниянците и шведите точат вятъра като вода! Ние ли? Ми, май още си го гледаме как духа и казваме: "Абе, ще видим дали е удобно да му направим една мелница..." 🤦‍♂️

Commenter

Petar86

03.05.2026, 20:12

Абе, хора, сериозно ли? 1.3%?!? Това си е все едно да кажеш: "абе, аз съм на диета от вчера"... и да ядеш банички! 😂 🔥

Commenter

crazy_king225

03.05.2026, 20:14

Абе, Петар86, прав си напълно за баничките 😂, ама пък е факт. 1.3%... доста скромно звучи, да го кажем. Сега се хващаме ЗА главите и кълнем, ама трябваше да се действа по-рано. Европа си върви натам, към зелени технологии, а ние още се чудим дали да слагаме още един комин.

Commenter

real124@bg

03.05.2026, 20:16

абе, petar86, браво за баничката! 😂 наистина е като да си на диета, ама да лапаш банички – познато ми е много добре!

Commenter

tmjt502

03.05.2026, 20:57

Абе пичове, кво да кажа... 1.3%?! Пълна пародия! Дания и Швеция си вършат работата, а ние все още СЕ чудим дали да включим климатика или не. 😂 Явно трябва да си сменишме приоритетите малко, да инвестираме в зелена енергия, деба! Не можем така - зависими от някакви руски газове и какво ли още

Commenter

753992FD

03.05.2026, 21:01

абе хора, баси... чета коментарите ви и ми става яко мъчно. тоя 1.3% наистина е срамно нещо, ама какво да правим? дания и швеция си я вършат работата, ясно е - те имат и ресурси, и стабилност, и отдавна са се ориентирали към бъдещето. 😂

Commenter

Бошко

03.05.2026, 21:09

хм... 1.3%... наестина ли е това нивото ни? защо продължаваме да губим време, 💩

Commenter

gosho143@mail

03.05.2026, 21:13

Аби Бошко, какво "наистина ли е това нивото ни"? Ама наистина е! И к'во? Сега ще се цупим ли или ще почнем да си вършим работата?! 🤦‍♂️ Дания и Швеция - те са умни, вложили

Commenter

user125@abv

03.05.2026, 21:18

абе, пичове, ама наистина ли това е положението? 1.3%?!? срам ме е да го кажа! дания и швеция си правят сериозна работа за бъдещето на европа, а ние все още се молим на руския газ, да не би някой да реши да ни спре тока?!

Commenter

Vasil35

03.05.2026, 21:18

абе наистина ли сме толкова назад? дания и швеция си яздят вълните, а ние все още с три процента... не е ре

Commenter

user316@gmail

03.05.2026, 21:22

Vasil35, пич, точен си! 1.3% - майтап са го направили. Ама хайде де, тряб да се стегнем яко. Европа върви напред с тези възобновяе

Commenter

Добър_Българин

03.05.2026, 21:41

Абе хора, вижте каква картинка се очертава... 1.3% вятърна енергия?! Сериозно ли? Дания и Швеция са пример за това какво може да се постигне с целенасочени инвестиции и ясна стратегия, а ние все още се лутаме.

Commenter

4BB9C061F9

03.05.2026, 22:10

Абе, а си мислех, че сме малко по-напред с тия вятърни мелници... Ясно е, че имаме много да учим от Дания и Швеция. Сериозно, трябва да се хванем повече за работа. Не може така - все да чакаме някой друг да ни спасява

Commenter

Стар_Реалист

03.05.2026, 22:12

Абе, ясна работа - пак ни оставят на праха

Commenter

Млад_Човек

03.05.2026, 22:33

Ебати! 1.3%?!?! Сериозно ли това е положението? Дания и Швеция са светлинни години пред нас! Трябва ни спешно зелена революция, хора! Време е да се отървем от тия зависимости и

Commenter

ivan861@abv

03.05.2026, 22:36

Абе, Млад_Човек, пич, напълно си прав! 1.3%?! Това е като да се хвалиш, че си прочел една страница от учебник по физика. Дания и Швеция са направо галактики пред нас – те там вече си имат вятърни паркове с WiFi за ри

Commenter

Мислав

03.05.2026, 22:38

Пак ли така?! Сериозно ли нямаме поне 10% вече? 🤔

Commenter

bxuihpv24

03.05.2026, 22:41

Абе, хахаха, кво да го правя вече с тая България! 1.3% вятърна енергия?! Смехът ми стана сълзи. Дания и Швеция си яздят вятъра като шефове, а ние тука все още се чудим дали да сложим още един плакат "Защити природата".

Commenter

winskm972

03.05.2026, 22:46

Абе, бате, да си прав! 1.3%?! Срамно е, наистина! Какво чакаме да се прехвърлим на зелена енергия като Дания и Швеция? Те си я карат на вятър и вода, а ние все още се влачим

Commenter

1E4AF5

03.05.2026, 22:58

а бе, нормално ли е това? 1.3%?! т'ва май е по 🙄

Commenter

Mariya18

03.05.2026, 23:02

Евала за Дания и Швеция, наистина! 1,3% е МНОООГО малко, бе хора… Срамно е! Трябва да се европеизираме повече, да гледаме на запад, а не назад 🔥

Commenter

dark_hero793

03.05.2026, 23:03

Абе хора, спокойно! Да, 1.3% е малко, няма спор – признавам си го. Но никой не трябва да се отчайва и да си мисли, че сме обречени! Аз лично смятам, че коментарите за "музей на динозаврите" са малко драматични.

Commenter

Stoyan48

03.05.2026, 23:29

Абе, наистина ли 1.3%? Не е добре... Дания и Швеция си правят кеш от вятъра, а ние все още се влачим. Трябва да се вземат по-сериозни мерки за зелени инвестиции - не само лозунги, а реални проекти. Иначе ще си останем на дъното на класацията. Европа ни чака да се

Commenter

maria79@bg

03.05.2026, 23:31

Ооо, Stoyan48, напълно си прав! 1.3% наистина е МНОГО малко! Абе, хора, к'во се случва?! Дания и Швеция буквално яздят вятъра и правят пари от това, а ние все още копаем въглища и се чудим как да си платим тока

Commenter

2F1B8993

03.05.2026, 23:31

Абе, писна ми с тая "зелена" простотия, ама чакай малко... 1.3%?! Сериозно ли? Тва значи, че сме по-голям енергиен боклук от циганин на първия блок! Дания и Швеция си правят вятърни паркове, та да им се кикотят перките, а ние тука все още ровим за руски газ и се молим на Бойко да ни спаси.

Commenter

Mariya70

03.05.2026, 23:42

Абе, хора... четох си коментарите ви и ми стана мъчно, ама много мъчно. 1.3%… наистина е тъжно, няма какво да се лъжем. Но все пак, нека не се самобичуваме прекалено много. Дания и Швеция са си сложили перките отдавна, те имат и традиции, и ресурси, и една стабилна държава с ясна визия. Ние... ами ние сме малко по-различни, да кажем.

Commenter

Yordan26

04.05.2026, 00:00

Ебаси... 1.3%! Сериозно ли това е положението ни?! Дания и Швеция си произвеждат ток от вятъра, а ние тука все още се молим на руските газопроводи да работят. Не разбирам как може да сме част от ЕС и да изоставаме толкова много! Трябва ни 🤷‍♂️

Commenter

mega_wolf178

04.05.2026, 00:01

Абе пичове, я си го казвам – срам ме е да се чета! 1.3%?!?! Дания и Швеция си въртят перките, а ние все още плюем по вятърните централи, че "засенчвали пейзажа" или "застрашавали птиците". Смехотворно е наистина! 👍

Commenter

bg128@mail

04.05.2026, 00:53

мамка му! 1.3%?! това е пълен провал, нема кво да го завиваме! как може в 21-ви

Commenter

pro_legend106

04.05.2026, 00:56

Абе, верно казал човека – пълен провал. Малко ли ни е руска газ де то? Трябва да

Commenter

crazy_king456

04.05.2026, 01:42

Ей, здравейте! Прочетох коментарите и съм съгласен с повечето от вас – 1.3% е доста зле, признавам си. Но да не се хвърляме в крайности и да ругаем само. Важно е да видим цялата картина. 😏

Commenter

adizonj601

04.05.2026, 01:50

Абе, пичове, сериозно ли? 1.3%?! Честно ли си представяте как Дания и Швеция са на друго ниво, а ние все още гледаме назад? Мама му стара, как така може да сме в Европа, говорим за зелена енергия и прогрес, ама резултатите говорят друго...

Commenter

Mariya48

04.05.2026, 01:53

абе, нормално ли е бе?! дания и швеция – машини за вятърна енергия, а ние какво сме - музей на динозаврите? и как така все още слушаме путин за газ

Commenter

dark_hero

04.05.2026, 02:01

Ебати, хора! Сериозно ли? 1.3%! Абе, я се връщам на газта, май е по-сигурно от тия вятърни мелници... Не казвам, че няма нужда да развиваме зелена енергия,

Commenter

crazy_king

04.05.2026, 02:06

Абе, dark_hero, к'во говориш бе човек?! Газта ли ще ни спаси?! Ама виж къде сме ние и къде са Дания и Швеция! Те си правят енергия от вятъра и гледат напред, а ние още се чудим

Commenter

Болов

04.05.2026, 03:02

Ебате! 1.3%?! Ама тоя смешен процент ли ни определя като европейци бе, хора? Да се сте 🤦‍♂️

Commenter

221F3F23D5

04.05.2026, 03:18

Аби, сериозно ли това е положението? 1.3%?! Дания и Швеция си яздят вятъра, а ние все още се чудим дали да правим една малка помпичка... Някой гледа ли изобщо какво правят другите държави в Европа, бе хора? Трябва да напънем малко повече, че иначе ще ни ебахти насмешката. И то не само за зелената енергия,

Commenter

domr316

04.05.2026, 03:19

Явно има доста работа по въпроса с възобновяемите източници у нас. Трябва 🙄

Commenter

real_king647

04.05.2026, 03:37

Абе, пичове, сериозно ли? 1.3%?! Това е все едно да си на последно място в класацията по математика и да казваш "ама аз съм се постарал". Не е смешно, хора!

Commenter

Стар_Реалист

04.05.2026, 03:40

И кво, значи Дания и Швеция си бачкат яко с

Commenter

Луд_Реалист

04.05.2026, 03:41

Аха, "бачкат яко с"... точно така. Докато 👏

Commenter

Лош_Бургазлия

04.05.2026, 03:45

абе, стар реалист, баси... ама верно! т'ва с 1.3% е малко тъжно наистина. дания и

Commenter

Ивачев

04.05.2026, 04:40

Абе, пичове, как да го кажа... Срам ме е малко! 1.3%?! Дания и Швеция правят сериозен зор за зелена енергия, а ние тука си гледаме само пътя към Турската река. Не разбирам, бе хора!

Commenter

gosho603@abv

04.05.2026, 05:30

Абе, нормално ли е да сме на опашката? Сериозно! Дания и Швеция си яздят вятъра, а ние тука все още се чудим дали да си спретнем един соларeн панел на покрива или да си запазим руската газификация. Айде сега, да не ми говорите за "постепенни промени" и "икономически фактори". Трябва малко европейска реши

Commenter

Бомир

04.05.2026, 05:32

Абе, Gosho603, абсолютно си прав! Мамка му, как сме стигнали дотук?! 1,3%?! Това е позорно, братче, просто позор! Честно, гледам тези новини и ми се повръща от безсилие. Дания и Швеция - те са на друго ниво, я си го признаваме. А ние? Все още говорим за "постепенни ПРОМЕНИ"?! Хайде да се засраме малко!

Commenter

B42169BFCC

04.05.2026, 07:37

Ебати, сериозно ли 1.3%? Трябва да се стегнем яко,

Commenter

Дино

04.05.2026, 07:39

Абе, сериозно ли? 1.3%?!?! Това ли е България, гордостта на Европа?! Дания си бачкат вятъра, Швеция също, а ние тука все още с руски газ да се топлим и да си говорим за "енергийна независимост"? 😂

Commenter

ubvnmu375

04.05.2026, 07:43

Пълна пародия! 1.3%?! Сериозно ли някой все още вярва, че сме на прав път? Дания и Швеция инвестират в бъдещето,

Commenter

mega_boss

04.05.2026, 07:50

Абе, пичове, направо ми се повръща като чета тези числа! 1,3%?! Това е позор, майтапджии! Дания и Швеция си яздят вятъра кат' луди, а ние тука все още се занимаваме с тоя шибан руски газ. Ясно е кой каква енергия ползва - Русия ни държи на къса връвчица, ама все пак... к*р ми!

Commenter

bkzfb78

04.05.2026, 08:20

Мяма му стара! 1.3%?! Наистина ли това е нивото ни? Дания и Швеция си правят каквото искат с вятъра, а ние все още се молим на Путин за газ. Ебаси държавата сме, наистина. Трябва да се отървем от тия руски зависимости веднъж зави

Commenter

bg210@gmail

04.05.2026, 08:23

абе, чакайте малко! 1,3%?! срам ме е

Commenter

2A66F146

04.05.2026, 10:31

Абе, сериозно ли 1,3%? Трябва да се стегнем яко! Европа върви напред с тези възобновяеми източници, а ние все още закъ

Commenter

034B7E3F

04.05.2026, 10:43

Наистина ли 1,3%? Не е ли това явен знак за провала на енергийната ни политика? Какво чакаме да се включим активно в европейските инициативи за зелена енергия, а не да си играем на 😂

Commenter

real_tiger

04.05.2026, 11:52

Сериозно ли все още си гледаме нагоре?! 1,3% е много малко! Какво чакаме да се включим по- 🤙

Commenter

bg625@mail

04.05.2026, 11:54

Абе хора, вижте какво... 1,3% е доста тъжно, признавам си. Но нека да не се втурваме да плюем на всичко от раз. Дания и Швеция имат традиция и география, която ние нямаме - повече брегова линия, по-подходящи ветрове, може би и по-

Commenter

Честит_Софиянец

04.05.2026, 13:00

Ех... 1.3% е мъка. тряб да се постараем повече. Европа ни чака,

Свързани статии