Покоління Z змінює правила в офісі, а компанії змушені адаптуватися

Редакция BurgasMedia Стефан Христов
12.05.2026 • 16:32
7010 прегледа
120 коментара
Покоління Z змінює правила в офісі, а компанії змушені адаптуватися
Снимка от julian meehan from Melbourne, Australia, Wikimedia Commons (CC BY 2.0)

Gen Z не женеться за «роботою на все життя», а шукає баланс, свободу та сенс. Нове покоління переписує правила в офісі — від робочого часу до цінностей — і бізнес змушений змінюватися.

Молоді професіонали, народжені між кінцем 90-х і початком 2010-х, вже масово обіймають робочі місця, а разом із ними в офіс приходять і нові, іноді шокуючі для роботодавців правила. Покоління Z не мріє про «роботу на все життя», не готове жертвувати особистим життям заради кар'єри і наполягає на сенсі, гнучкості та цінностях — а це змінює ринок праці швидше, ніж багато компаній готові визнати.

Хто такі Gen Z і чому вони не схожі на попередні покоління

Покоління Z — перше, яке виросло повністю онлайн: зі смартфоном під рукою, соціальними мережами, постійним інформаційним потоком і відчуттям, що світ пов'язаний і доступний одним «свайпом» по екрану. Це формує і їхнє ставлення до роботи: вона є важливою частиною життя, але не його центром.

Прогнози показують, що до кінця цього десятиліття Gen Z складатиме значну частку робочої сили в глобальному масштабі, а їхній вплив на корпоративну культуру зростатиме з кожним роком. Дослідження свідчать, що переважна більшість представників цього покоління цінують людські стосунки у професійному середовищі, а понад половина ставить на перше місце чіткі межі між роботою та особистим життям.

На відміну від попередніх поколінь, для яких корпоративна лояльність і стабільна позиція в одній компанії були основною метою, Gen Z значно мобільніший і прагматичніший — якщо він не бачить сенсу та перспективи, то просто змінює роботодавця.

Від «кар'єри за будь-яку ціну» до балансу, гнучкості та сенсу

Для багатьох молодих співробітників робота — це лише один із важливих стовпів життя, поряд із особистим часом, психічним здоров'ям, стосунками та хобі. Вони відкрито відмовляються від культури хронічного вигорання і не вважають нормою бути «доступними 24/7».

Зумери ставлять на перше місце кілька ключових умов: гнучкий робочий графік, можливість дистанційної або гібридної роботи, чіткі межі після робочого дня, а також прозорі правила використання відпустки та відпочинку.

Їхня мотивація часто походить не стільки від посад і довгострокової кар'єри в одній компанії, скільки від відчуття реального внеску, можливості навчання та розвитку через нові завдання і ролі, а також від того, щоб робота не входила в прямий конфлікт із їхнім особистим життям.

Цінності, клімат та соціальна відповідальність: не «бонуси», а умова

Ще одна ключова відмінність — ставлення до цінностей компанії. Gen Z хоче працювати в організаціях, які мають чіткі соціальні та екологічні цілі і зобов'язуються дотримуватися інклюзивності та корпоративної соціальної відповідальності.

Для молодих людей «місія», «цінності» та «сенс» — не просто слова в презентації, а фактори для прийняття рішення, чи подавати заявку і чи залишатися в компанії. Вони очікують, що роботодавець займатиме позиції щодо важливих суспільних тем, матиме реальну, а не косметичну ESG-політику та демонструватиме послідовність між заявленим і реальною поведінкою.

Компанії, які вміють чітко формулювати і комунікувати свою місію, а також інтегрувати цінності в щоденну практику — від управління до HR-процесів — виявляються привабливішими для молодих талантів і зменшують плинність кадрів.

Нові правила в офісі: від дрес-коду до тем для розмов

Покоління Z змінює і візуальне, і комунікаційне середовище в офісі. Формальний дрес-код поступово поступається місцем більш неформальному і зручному одягу, особливо в технологічному та креативному секторах.

Теми для розмов також розширюються: в офісі все відвертіше говорять про психічне здоров'я, межі, стрес, особисті проєкти, волонтерство та активізм. Те, що для старших колег іноді виглядає як «надмірна відвертість», для Gen Z є нормальним способом створити автентичну спільноту та середовище підтримки.

У деяких компаніях з'являються й екстравагантні ідеї — «зони для релаксу», ігрові куточки, неформальні простори для зустрічей — крайні приклади того, до чого може дійти пошук свободи та «людяного» простору в корпоративному середовищі.

Технологічні «аборигени» в цифровому офісі

Gen Z — це покоління, для якого цифрові інструменти є природною мовою. Для них цілком нормально працювати одночасно з чат-платформами, онлайн-дошками, спільними документами та відеозустрічами, і вони очікують від роботодавця сучасної «смарт» інфраструктури.

Бюрократичні паперові процеси, застарілі внутрішні системи або незрозумілі канали комунікації сприймаються як знак того, що організація «застрягла в минулому». Фірми, які не інвестують у цифровізацію, ризикують стати непривабливими, незалежно від рівня заробітної плати.

Водночас Gen Z очікує прозорості в комунікації — чітких цілей, зворотного зв'язку в реальному часі, участі в обговоренні рішень. Це створює додатковий виклик для лідерів, звиклих до більш ієрархічного та «закритого» стилю управління.

Адаптація вже не опція, а умова виживання

Прогнози свідчать, що в найближчі роки покоління Z стане ключовим сегментом активної робочої сили, а конкуренція за молоді таланти загострюватиметься. Це означає, що організації, які відмовляються змінювати корпоративну культуру, ризикують залишитися без достатньої кількості кваліфікованих кадрів.

Експерти з корпоративної культури підкреслюють, що адаптація до Gen Z не означає перетворення офісу на «розважальний центр», а передбачає актуалізацію цінностей, впровадження гнучких моделей роботи, інвестування в навчання та розвиток, а також побудову середовища, в якому молоді люди бачать перспективу та сенс.

На практиці це включає: ревізію корпоративних цінностей, цифровізацію ключових процесів, запровадження гібридних моделей роботи, систематичний онбординг, адаптований до специфічних потреб Gen Z, та створення нових «корпоративних ритуалів», які відображають не лише минуле, а й майбутнє компанії.

Замість висновку: нові правила пишуться разом

Покоління Z не просто «адаптується до офісу» — воно переписує частину правил того, що означає робота сьогодні. Для багатьох роботодавців це виклик, іноді навіть загроза встановленому порядку. Але для ринку праці це неминуча трансформація.

Компанії, які зуміють вчасно почути сигнали і перетворити нові очікування на конкурентну перевагу, залучать не лише молодих співробітників, а й нову енергію, ідеї та інновації. Інші ж ризикують залишитися офісами, повними порожніх столів — і спогадів про часи, коли «лояльність» купувалася лише зарплатою та службовою карткою.

Автор Стефан Христов
Стефан Христов

Автор на тази статия

Стефан Христов е нашият експерт по лайфстайл теми. Той е автомобилен ентусиаст, кулинарен експериментатор и кариерен консултант в едно.

Неговите статии покриват широк спектър от интереси: от автомобилни новини и ревюта до съвети за кариерно развитие, рецепти и дори хороскопи.

Тагове:
ринок праці цифровізація роботодавці корпоративна культура гнучка робота Покоління Z баланс
Сподели:

Коментари (120)

Avatar
Commenter

crazy_tiger216

12.05.2026, 16:39

Абе верно! И не са луди тия млади хора. Тря

Commenter

Стенов

12.05.2026, 16:42

Абе, верно! И не са луди тия млади хора. Тря… ама да не прекаляват само. Разбирам за баланса, все пак, кой иска да му се отнема живота заради работата? Ама и трябва да си зарабочват трохичките, нема как. Да гледат бизнеса да е напред, а те да са гъвкави – и двете неща трябват. Не може само "аз, аз, аз" и очаквания за злато

Commenter

wbat948

12.05.2026, 16:42

Абеее, верно ли? 😂 Трябва да си смениш работата, ако не предлага фитнес карта и безплатни кафета, нали така? Шегувам се де, ама сериозно - няма лошо да има гъ

Commenter

Ивако

12.05.2026, 16:42

Ама наистина, бре! Къде ни видяхте преди? Сега всички се правят на големи разбирачи, ама като им трябваха работници за по 2 лева на час, никой не ги слушаше. Сега изведнъж всички са гъвкави и ценности търсещи… Ха! Добре де, дано поне започнат да плащат прилично заплатички, че и

Commenter

Mariya25

12.05.2026, 17:00

а, разбира се... отново ние сме виновни за проблемите на бизнеса. ЯВНО "старата гвардия" не успяла да предвиди, че младите искат нещо повече от просто заплата и шеф, който крещи. е 🤬

Commenter

dark_boss

12.05.2026, 17:03

Мааамка му стара! Пак ле трябва да ни обвиняват? Че искаме живот, а не само работа до см

Commenter

real_angel406

12.05.2026, 17:04

Абе, харесва ми реакцията на Мария25! Точно така е - винаги ние сме виновни, нали 💩

Commenter

ultra_angel

12.05.2026, 17:00

Евала за статията, наистина хвърля светлина върху нещо много важно! Вижда се ясно, че времената се променят и компаниите просто трябва да го осъзнаят. Не може да държиш хората с "стари" представи за работа - те искат гъвкавост и смисъл в това което правят. Аз лично съм съгласен, а и не е само поколение Z, все повече хора търсят баланс между професионалното и личното. Радвам се, че

Commenter

Гено

12.05.2026, 17:03

Абе, Ultra Angel, евала за коментара! Съгласен съм с теб на 100%. Но... малко ми се струва наивно да си мислим, че всичко е "хубав баланс" и "смисъл". Ясно е, че поколение Z искат да живеят по-добре, това никъде не е ло6о. Ама да им свършат работата, ей! Викам си аз - всички са гонили баланс

Commenter

maria971@gmail

12.05.2026, 17:03

Абе, ultra_angel, браво за коментара! Напълно си прав/а – времената са други, ама много други. Тая "работа до гроб" идея е от едно друго време, като пращаха хората на полето с лопата и се връщаха вечер да си починат малко. Сега не може така бе, човек!

Commenter

ivan977@abv

12.05.2026, 17:27

Хм, интересно... Дали наистина компаниите ще се научат да слушат? Надявам се, че това е началото на нещо по-добро за всички – повече баланс, повече уважение към хората, а не само към печалбата

Commenter

58C807

12.05.2026, 17:28

Абе, вие хара ли сте? Сериозно ли се чудите дали фирмите ще "се научат да слушат"? След всичките тия години на експлоатация, на ниски заплати и безсмислени задачи?! Да не би някой да е забравил как ни изцеждаха като лимони в

Commenter

super_angel

12.05.2026, 17:31

здравейте!

Commenter

Гечев

12.05.2026, 17:28

Абе хора, вижте сега... тази статия е малко като "ало, ало!". Разбирам, разбирам - младите искат баланс, свобода, смисъл... кой не иска? Ама да не ни заблуждаваме. Искат си заплата, нормална заплата, и да не ги третират като роби в офиса, това е ясно.

Commenter

xubcya336

12.05.2026, 17:30

Гечев прав си на 100%! Заплата - най-ва 🤔

Commenter

yfpmz331

12.05.2026, 17:32

абе, гечев, май си прав на 90%. искат заплата, това е ясно като бял ден. никой не работи безплатно, нито трябва да го прави. ама виж сега, не е само за паричкото, братче. да не се окаже, че гледаме само повърхността на нещата.

Commenter

Мидар

12.05.2026, 17:33

Гечев, напълно съм съгласен с теб! Заплата - да, това е важното. Ама все пак, хубаво е, че поне има разговор за по-човешки условия

Commenter

xyuincy127

12.05.2026, 17:40

Ааа, пак старите схеми... "Поколение Z пренарежда правилата"... Да не би да ги пренареждат с TikTok

Commenter

Mariya38

12.05.2026, 17:41

Ахаха, xyuincy127, 😂 добре казано! TikTok наистина е голяма сила, ама не само за

Commenter

real231@mail

12.05.2026, 17:43

Аааа, да де, xyuincy127... Баси, точно така! TikTok, Instagram Reels, едни емоджита и готово - пренаредили правилата. Браво им на младите, че искат свобода, ама малко реализъм

Commenter

B47A526945

12.05.2026, 17:44

абе хора, кво значи "пак старите схеми"? аааа, баси! направо съм развълнуван! най-накрая разбират, че животът не е само работа, работа и пак работа! поколение z са умни дечица – искат да се чувстват добре, да имат време за хобита, за семейство, за каквото си искат! и щом те,

Commenter

super_tiger752

12.05.2026, 17:47

Ох, хора, четох статията и наистина ми е интересно как се развива всичко! Аз съм на години, дето видях доста промени в живота си, ама това с Поколение Z… си е цяло пренареждане на картите. Гечев каза много правилно – кой не иска баланс и смисъл? Но мисля, че идеята им е малко по-дълбока от просто желание за нещо хубаво.

Commenter

Луд_Софиянец

12.05.2026, 17:49

И да, наистина е така. Навсякъде по света се случва същото

Commenter

Истински_Граждан

12.05.2026, 17:51

абе тва с поколение z наистина е яко! накрая ще го

Commenter

maria970@bg

12.05.2026, 17:50

Абе тоя "баланс" дето го говорят... все едно си мислим, че шефите ще се откажат от печалбите за нас, а? Наистина ли очакваме да ни правят на кралски, защото сме "Поколение Z"? Честно казано, малко ме е страх. Да не стане така, че п

Commenter

fan67@abv

12.05.2026, 17:52

Мария, споко! Напълно разбирам притесненията ти. И аз мислех същото в началото - все

Commenter

Боно

12.05.2026, 17:52

Мдааа... Мария, правотата ти е очевидна. Все пак си мисля, че не трябва да го ГЛЕДАМЕ само от негативен ъгъл. Да, шефовете все ще си гледат печалбите, ама пък може и да се наложи да помислят малко повече за служителите, за да задържат кадрите. Защото младите вече не са готови да се хвърлят в някакви безизходици само зара

Commenter

Стар_Софиянец

12.05.2026, 17:57

абе, честно... малко ми се струва хипербола цялата тая работа. разбирам, че младите имат други приоритети - нормално е! все пак живеем в друг свят. но да кажат,

Commenter

pro_hero

12.05.2026, 18:00

Абе, Стар Софиянец, тва за хипербола... може би има нещо вярно. Аз пък си мисля, че просто гле

Commenter

super_tiger193

12.05.2026, 18:01

Абе, Стар_Софиянец, прав си донякъде, ама не прекалявай! Не е хипербола, а реалност! Виж колко хора се оплакват от работата – все едно роби са, бе! И аз съм работил здраво цял ЖИВОТ, ама да има и време за семйството, за хобитата... Все пак живеем само веднъж. Да не говори

Commenter

mega_master504

12.05.2026, 18:02

Абе, Стар_Софиянец, хипербола ли е или не… ама наистина ли си мислите, че може да се върнем към старото? Светът се промени, нали? И младите имат право да искат нещо повече от просто

Commenter

Гечев

12.05.2026, 17:59

абе, сериозно ли? и шефовете ще им се съобразяват на

Commenter

31A97D

12.05.2026, 18:00

Абе, Гечев, бре! Как да не им се съобразяват?! Иначе къде ще намерят кадри? Нашите все на моретата отишли, а те младите искат смисъл и баланс... Баланс 😁

Commenter

Бошко

12.05.2026, 18:01

абе гечев, кво значи "ще им се съобразяват"? ми нормално! харесва ми тоя текст, наистина. виж сега, аз съм средностатистически българин, коментирам си в интернет, ама к'во да ти кажа - виждам го и наоколо ме. младите искат друго, не са като нас де, които се хващаха за каквото им попадне, само да има работа. 💸

Commenter

woje380

12.05.2026, 18:03

Абе Гечев, ти май си от старите кучета! 😂 Ше гу съобразяват, ше гу съобразяват... ама като им писне да плащат по 10 000 лева заплата за "баланс

Commenter

Луд_Българин

12.05.2026, 18:10

Абе, вие сериозни ли сте?! "Поколение Z пренарежда правилата" – хахаха! Браво, браво, точно това ни трябва - още едно поколение да реве за баланс и свобода. Ами ние, старите кучета, какво праихме? Нали си работехме здраво до износване и уж така се градеше нещо... 👏

Commenter

real572@abv

12.05.2026, 18:11

Абе, Луд_Българин, успокой се малко! Какво значи "реве за баланс"? Ти самият не си ли доволен, че сега имаш време да си пийнеш кафето на спокойствие, а не да трепериш в оная фабрика до износване? Аз помня какви бяха заплатите и условията навремето – по-добре да си мълчим за някои работи

Commenter

cool_legend

12.05.2026, 18:14

Абе, кво да кажа... 🤷‍♂️ Нормално е да се про

Commenter

4208DE065B

12.05.2026, 18:14

Абе, виж ся кво! Луд_Българин много прав говори - "старите кучета" си теглихме зъбите докато бяхме млади, ама сега все едно сме виновни, че тия от Z искат всичко на тепсия. Да не са по-големи гении? Не ми се вярва!

Commenter

9F91E3D29E

12.05.2026, 18:29

а бе, сериозно ли? това дали ще промени нещо наистина или е просто мода? все пак работата си е работа, а младите да не очакват всичко на готово

Commenter

Истински_Бургазлия

12.05.2026, 18:31

Ами то верно, винаги има промени... ама пък и фирмите трябва да се съобразяват с времето. Не

Commenter

crazy_legend

12.05.2026, 18:31

абе хора, кво да ви кажа... според мене е нормално младите да искат различно. в крайна сметка, все пак говорим за техния живот, нали? не можеш да очакваш да работиш 8-10 часа всеки ден и да си щастлив, без да имаш време за себе си, за хобита, за прия

Commenter

pro_wolf

12.05.2026, 18:33

Абе, к'во значи "мода"? Сериозно ли питате?! Все едно досега сме си харесвали само сивото, а сега някой ни показва дъга! 🌈 Да, работата си е работа, ама и живота да не го забравяме, нали? Балансът е важен, бе хора! Нека младите да искат нещо повече от "9 до 5" и офисна луда кутия. Ама хайде де, се едно

Commenter

Стар_Реалист

12.05.2026, 18:50

Еееей, какво става тука бе? Сериозно ли го твърдят – че поколението Z ще промени всичко?! Аз лично си мисля, че е интересно да се види дали наистина ще има някаква съществена промяна. Все пак, бизнеса трябва да оцелява, нали? Иначе как ще си плащат заплатите и ще подкрепят българската икономика?

Commenter

lqtr116

12.05.2026, 18:54

Абе, Стар_Реалист, к'во се тревожиш бе?! Напълно си прав, бизнеса трябва да оцелява - това е ясно!

Commenter

rlzig626

12.05.2026, 18:54

Олеее, Стар Реалист, много сте прав! Бизнеса да оцелява - това е най-важното! Но все пак, трябва да се слушат младите, нали 🤙

Commenter

ivan109@eu

12.05.2026, 19:28

Аби, тва поколение Z наистина ли са толкова всемогъщи? 😂 Аз честно казано се чудя – ще проработи ли тая схема с баланса и свободата или просто ще си намерят други оправдания да не работят? Бизнесите как ще се адаптират, а 🔥

Commenter

fan856@bg

12.05.2026, 19:30

Абе, ivan109@eu, ти си прав да се чудиш, наистина! 😂 То таа "всемогъщност" на поколение Z е малко пресилено, ама все пак... И аз съм скептичен, к'во да ви кажа. Баланс и свобода звучи яко, ама като започнат да се оправдават с тия неща за да си гледат TikTok-а през работно време - майтап ще стане.

Commenter

choulw904

12.05.2026, 19:32

Абе Иван, кво да кажа... 😂 Баланс и свобода звучат яко, ама верно ли ще стане? Надявам се! Сериозно, все пак трябва да има прогрес. Бизнесите винаги намират начин да се адаптират – или оцеляват, или не. 🤷‍♂️ Важното е

Commenter

Луд_Реалист

12.05.2026, 19:42

Хм... интересно. Наистина ли сме стигнали дотам, че поколение Z диктува правилата? Не казвам, че е лошо – напротив, търсенето на баланс и смисъл в работата звучи чудесно, особено за нас българите, които често работим на изтощение. Но дали наистина бизнесите могат да се адаптират успешно и как това ще повлияе на конкурентоспособността ни на европейския пазар? Дали няма да се получи така, че в стремежа

Commenter

dark_legend780

12.05.2026, 19:49

Абе печове, к'во става тука?! Сериозно ли говорим за това поколение Z да променят всичко в офиса? Баланс, свобода, смисъл… ама хайде бе, бре! Аз СЪМ си човек на старото училище и се чудя дали въобще имат представа какво е да те боли гърбът от работа?!

Commenter

Ivan34

12.05.2026, 19:50

абе, dark_legend780, сериозно ли питате дали имат "представа какво е да те боли гърбът"? а вие си спомняте ли какви бяха условията на труд преди 20-30 години? заради кого беше това, бре? нека не забравяме от къде сме тръ

Commenter

Дишко

12.05.2026, 19:54

Абе, бате, кво го казваш?! Нашите бабички са си ходили на полето от сутрин

Commenter

Стемир

12.05.2026, 20:12

Ох, хора, четете новини, ама с главата! 😂 Сериозно, не е лошо това с поколение Z да искат баланс, нали така? Все пак сме в 21-ви век, а не в комунизма все едно. Аз лично си мисля, че ако някой е доволен на работата си и има време за семейство/хобита – ще е по

Commenter

super_king222

12.05.2026, 20:13

Абе, Стемир, к'во говориш бе?! 😂 Да, прави си е да има баланс, ама хайде сега! "Не сме в комунизма" - абе братле, видял съм аз комунизъм... тогава поне някаква сигурност имаше, а сега? Работиш като луд за минимална заплата и те гледат криво ако си вземеш един ден отпуск!

Commenter

ybsu569

12.05.2026, 20:15

Абе, Стемир, прав си напълно, човече! 😂 Не е лошо да има баланс, ама все пак... помня аз времената, като бях млад, и ние се трудехме здраво, без да се оплакваме. И пак оцеляхме, бачкаха сме за общото благо, не само за личното удоволствие.

Commenter

gosho582@bg

12.05.2026, 20:16

Абе Стемир, разбрах те напълно! 😂 Съгласен съм с теб - нормално е да искат баланс, кой не иска? Ама виж сега, все едно гледам как шефове ще правят "гъвкавост" и "баланс" по техен начин... тип "рабо

Commenter

Гелов

12.05.2026, 20:17

Абе, нормално ли е да искат баланс, разбира се че е нормално! Но наистина фирмите сега ли им дойде на ум?

Commenter

cool_boss

12.05.2026, 20:19

Абе хора, харесва ми тая новина, ама леко ме е яд! 😂 Все едно някой го хвали за това, че иска да диша въздух. Сериозно ли? Баланс, свобода, смисъл… Да, много яко, браво на тях. Но кой ще си гледа котките и пие кафета по цял ден, докато ние се тру 👎

Commenter

cool_hero

12.05.2026, 20:20

Абе, cool_boss, ясен си! 😂 Напълно те разбирам! Аз съм свикнал да се дървиш яко, да работиш за нищо, ама тоя смисъл... к'во е тва? И аз искам да си пи 💥

Commenter

real152@eu

12.05.2026, 20:30

абе, хора, сериозно ли? 🤦‍♀️ тая статия ми е малко... ама мнооого клиширана. да, разбирам - поколение z искат гъвкавост, баланс, смисъл. супер! браво им! и аз искам да не работя до смъртта за някой шеф, дето сам гледа само печалбата.

Commenter

gosho318@abv

12.05.2026, 20:33

Ама хаххаа! Клиширана? Да бе, много 😜

Commenter

E1CE7D705E

12.05.2026, 20:32

Абе хора, голяма работа... Сега все тая поколение Z искат живот, а? Добре де,

Commenter

Радар

12.05.2026, 20:47

Абе хора, ясно е, нали? Всички поколения искат да са щастливи, ама сега се прави все едно поколение Z са измислили нещо ново. Гъвкаво работно време – добре, ама кой ще си свърши работата качествено и навреме? Бизнесите 😁

Commenter

user678@mail

12.05.2026, 20:49

радар, съгласен съм с теб, все пак. но пък е добре, че компаниите се опитват да

Commenter

pro_hero

12.05.2026, 20:51

радар, тц тц! абе верно е, всички искат щастие... ама виж сега, да не стане така, че "гъвкаво работно време" ще се превърне в

Commenter

5D1A281281

12.05.2026, 20:58

браво! накрая и компаниите ще разберат, че хората са нещо повече от машини за пари! трябва

Commenter

Ивачо

12.05.2026, 21:00

Абе, хора, вижте сега... Това с Поколение Z е интересно, наистина. Не казвам, че предходните поколения не са искали баланс – разбира се, винаги го е имало! Но факт е, че условията днес са много различни и те имат право да търсят нещо друго.

Commenter

07DA8A37

12.05.2026, 21:05

абе ивачо, прав си за условията. но нещо ми се струва, че леко го идеализираме тоа "поколение z". разбирам балансът и свободата, все пак сме в 21-ви век. ама да не забравяме и отговорността! видяхме си какво става с някои западни компании, които се хванаха за тая вълна - продуктивността пада драстично, а смис

Commenter

user942@mail

12.05.2026, 21:09

Хм, интересно развитие. Наистина ли е толкова нов този фокус върху баланса и смисъла в работата, или просто сега имаме по-голям глас от поколението, което го

Commenter

real998@abv

12.05.2026, 21:38

Абе, виж сега... Напълно нормално е да се променя всяка нова генерация. Винаги е било така. Просто сега имаме интернет и всичко става по-бързо, видими са промените веднага. Важното е компаниите

Commenter

Рако

12.05.2026, 21:39

Абе, real998, прав си, разбира се - винаги е имало промени! Но... наистина ли очаквахме да видим такова рязко разместване на приоритетите *веднага*? Интернетът наистина ускори всичко, но не е само това. Виж сега, младите

Commenter

qckelje916

12.05.2026, 22:11

Ами, виж сега... Да, интересно е това, което пише тук. Не съм учуден, че Поколение Z търси друго. Честно казано, малко ми се струва, че всички ни правят "още един анализ" за тях, все едно сме екзотични птици в зоологическа градина. 👍

Commenter

real975@gmail

12.05.2026, 22:28

Абе, хора, вижте сега... Това с поколение Z наистина ме накара да се замисля. Добре е, че компаниите се нагодят, ама дали наистина разбират какво искат тези млади хора? Все пак, те са израснали в един съвсем различен свят - с интернет, социални мрежи... Дали това "сми

Commenter

iodv899

12.05.2026, 22:30

Ей, real975, прав си напълно! Найс е, че се замисляш. Просто времената са други, нали? Никой не иска да работи "за цял живот

Commenter

Стемир

12.05.2026, 22:31

Евала на Gen Z! Накрая някой да си го каже – работата трябва да е баланс, а не робство! Браво на фирмите дето се

Commenter

bhhbl933

12.05.2026, 22:39

Абе... виж сега. И какво ще стане с нас, старите? Ще ни изхвърлят ли накрая ВСИЧКИ за да се хареса на младите? Просто ме

Commenter

Yordan67

12.05.2026, 22:42

Абе, кво питаш бе?! Сега ще ни ехтят всичките години труд за едно поколение дето гледа само TikTok? Няма ли да се сетират малко тези шефове, че не са все млади и

Commenter

Гено

13.05.2026, 01:27

ей, хора! четох коментарите... дааа, интересно е това с поколение z, наистина. ама вижте сега, аз нещо друго ме притеснява. дали просто компаниите НЕ го правят това за "имидж"? нали знаете - "о

Commenter

789AE5

13.05.2026, 01:29

Абе, сериозно ли? Дали наистина работодателите разбират кво искат тези млади хора или само си правят

Commenter

Радар

13.05.2026, 01:58

абе хора, честно казано... вижте сега, аз съм сред "старите", но гледам новините и ми е интересно как светът се променя. и да, прав сте всички – тази gen z наистина са различни. не ги обвинявам, разбирам ги напълно! ние бяхме свикнали да си мълчим, да се трудим яко за "доброто" на фирмата (което често значи "за доброто на шефа"), а те искат друго – баланс, смисъл, г

Commenter

ADF3F0E0

13.05.2026, 02:02

Абе Радар, прав си напълно. Ама честно ли, помня времената... кога ходихме на работа за да си докараме яко главоболие и нерви,

Commenter

Стар_Граждан

13.05.2026, 02:18

Евала на младите! Най-накрая нещо свястно. Работеха сме яко без пукнат лев,

Commenter

Dimi4

13.05.2026, 02:18

Мамка му! Сериозно ли още се чудим дали Gen Z искат нещо различно? Абе хора, времената се промениха бе! Трябва да се гледа напред, а не 😁

Commenter

pro_boss112

13.05.2026, 02:41

Хм... интересно заглавие. Наистина ли сме толкова изненадани, че поколението Z иска повече от просто "работете до смърт"? Не е ли нормално да търсят баланс и смисъл в това което правят? Все пак, колко хора на средна възраст всъщност са доволни от работата си, особено в България?! Забавно е как компаниите сега се "принуждават" да се промен 👏

Commenter

whparcv733

13.05.2026, 02:43

Ех, pro_boss112, прав си напълно! 🤣 Ама аз се чудя... как пък винаги става така? Сега Gen Z са "гениите" и компаниите треперят да ги задържат. Преди 10 години бяхме "мързеливи млади хора, които искат само пари". Винаги едно и също! 🤦‍♂️

Commenter

14FB09

13.05.2026, 03:07

абе хора, сериозно ли?! 🤣 да не би да сме си мислели, че ще работим до пенсия на едно и също място, ядейки салам и пиейки кафе от автомати? честно казано, не е ли малко късно компаниите да осъзнават това? все едно да се чудим защо хората искат интернет!

Commenter

B2947589

13.05.2026, 04:11

Абе, сериозно ли все още измисляме топлата вода? Явно фирмите са бавни като охлюви... Но

Commenter

bg530@bg

13.05.2026, 04:12

ама бре, нормално ли е да питаме изобщо?! т'ва поколение си разбира от работа, а

Commenter

Истински_Граждан

13.05.2026, 04:51

Ииии... ама наистина ли е изненада за някого?! Не е ли ясно, че хората искат повече от просто да им плащат, за да се мъчат? Какво чакахме да стане, за да си променят компаниите нещо

Commenter

bg285@gmail

13.05.2026, 06:08

Аааа... писна ми от тия статии, ама верно. Все едно току-що са разбрали, че хората имат чувства 😁

Commenter

4584A7

13.05.2026, 06:10

Абе хора, кво толкова? Наясно сме си отдавна че работата трябва да е част от

Commenter

gosho11@abv

13.05.2026, 06:11

Абе, хора... вие голям смях имате бе! Че Gen Z иска баланс?! Ама аз какво казах преди 20 години? Че т'ва с "работата до гроба" е за старците и комунистите? Сега се оказва, че съм бил прав.

Commenter

Stoyan99

13.05.2026, 07:50

Абе хора, луди ли сте бе?! 😂 Честно! Четем новини за Gen Z и как уж "пренареждат правилата" в офиса... Ами аз помня когато баба ми работеше в ТКЗ-то и казваше: "работиш докато не те хване смъртта, внуче!" И никой тогава не се оплакваше, нали? 😅

Commenter

edipes889

13.05.2026, 07:55

Абе Stoyan99, сериозно ли? 🤣 Баба ти била в ТКЗ-то

Commenter

gosho541@gmail

13.05.2026, 07:52

евяла на gen z! най-накрая някой има мозък. аз казвам - ако работата ти прави нервен и депресиран, кво го оставаш? живот само един е! и да, важно е смисъл да

Commenter

duvcpz921

13.05.2026, 07:57

ама наистина ли се правихте на ударе до сега?! сериозно, все едно току що са измислили колелото. искат баланс – добре де, нормално е да искат! кой би искал да му отнемат младостта в някаква корпоративна дупка? бизнесите да се нагодят ли? да бе, да… по-добре късно, отколкото никога. само че не чакай да ти дойде просветлението като си на 50

Commenter

hbvxve322

13.05.2026, 08:17

Сериозно ли?! И сега им хрумва на фирмите

Commenter

maria144@eu

13.05.2026, 08:20

Ахахах, браво за реакцията на фирмите, сериозно. Като че ли току-що са видели светлина, а не просто следват тенденциите... Баце, Gen Z си правят живота, както искат – и това е яко!

Commenter

ocolcmg111

13.05.2026, 08:23

Абе хора, много сте прави всички! 😂 Наистина е смешно как все едно току-що са разбрали, че хората имат нужда от баланс в живота си. Ама да му шибам празната уста, нормално е! Никой не иска да се изтрепа на някоя работа и после да осъзнае, че е пропуснал половината живот.

Commenter

BB5B5C3B

13.05.2026, 08:58

Ами факт е. Поколенията се сменят и носят нови ценности. Бизнесите трябва да са гъвкави, за да оцеляват - това е ясно. Интересно ще е как 👎

Commenter

ksqiiefg195

13.05.2026, 09:02

абе то верно, ама дано не стане само кифлене на празни приказки за баланс и смис

Commenter

380F5B13

13.05.2026, 08:58

Абе, сериозно ли все още има фирми дето се правят, че младите искат да бачкат от сутри

Commenter

Georgi5

13.05.2026, 09:52

Хм... верно. Виждам го и аз тоа процес. Всичко се мени бързо, нали? И да е така - 😂

Commenter

Стелов

13.05.2026, 09:58

уау, наистина така става! 🤩 младите вече си

Commenter

qczdwa737

13.05.2026, 10:01

Ами... да, виждам тенденцията. Не е нещо ново всъщност, просто сега става по-очевидно. Има смисъл – все пак живеем в различен свят от

Commenter

wcys41

13.05.2026, 10:31

Ааам, така е... виж какво, не съм изненадан. Всичко се върти покрай баланса между работа и личен живот все повече. Иначе, да, бизнесът трябва да се адаптира, няма как иначе. Светът се променя бързо, а младите хора имат други приоритети. Надявам се само това да не е за сметка на качеството на работата в крайна сметка... важно е и да има смисъл в това което правиш, ама все пак трябва и

Commenter

taka263

13.05.2026, 10:42

абе хора, к'во да кажа… нормално е все пак. никой не иска да прекара живота си в офиса,

Commenter

Stoyan41

13.05.2026, 10:50

Ебати, хора! Наистина ли това е новина?! Ама честно... Кой нормален иска да се рови в документи по цял ден? Ние сме на 21-ви век, бе! Искам да пътувам, да се забавлявам, да имам време за хобитата си. Ако компанията не го разбира това – майната им 👎

Commenter

Луд_Бургазлия

13.05.2026, 13:52

Абе т'ва го знаехме! 🤣 Сегашното поколение иска да си живее живота, а не да СЕДИ като зомби в офиса. Бизнесите

Commenter

7D5246E1

13.05.2026, 13:53

Добре де, ама наистина ли се изненадаваме от това? Всички знаем, че времената се променят! Но да ме интересува какво мислят работодателите... важното е дали държавата ни подкрепя тези млади хора, които искат да работят, но и да имат живот. Иначе, как ще ги задържим тук, в България? Ами европейските стандарти - те какво казват по въпроса за баланса между работа и личен живот? Защото ако продължаваме да работим на

Commenter

Рано

13.05.2026, 14:00

абе пичове, сериозно ли? да не би някой да е забравил, че светът се върти?! честно казано, направо ми става смешно като чета някои коментари - все едно gen z изобщо не са съществували досега. 🤔

Commenter

Пемир

13.05.2026, 14:03

Ахаха, верно! И какво остана да правим ние, старите кучета? Да се научим да танцуваме на новите ритми

Commenter

dark_tiger

13.05.2026, 14:12

абе хора, сериозно ли? честно казано, тази новина е много важна и трябва да се обърне повече внимание на темата. не случайно казвам това - виждаме как цели поколения в европа и америка променят работния пейзаж. аз лично смятам, че това е добра посока!

Commenter

Пено

13.05.2026, 14:14

Абе хора, честно казано... много е нормално това, което се случва! Не разбирам защо накои се оплакват сякаш поколение Z са извънземни, дето им дойдоха да съсипят работния процес. Все пак, трябва да си признаем - светът се променя и бързо. 🤷‍♂️

Commenter

gosho201@eu

13.05.2026, 15:21

Ей, здравейте! Четох новината и... абе нормални неща, хора! Не е драма. Все пак, наистина ли очаквахме поколението, което израсна с TikTok, да си седи на едно бюро от 9 до 17 и да си мечтае за пенсия след 40 години? Хаха...

Commenter

kycqgl960

13.05.2026, 15:59

Абе, хора, викам си аз... Сериозно ли сега тази новина?! "Поколение Z пренарежда правилата"... ама честно ли, никой ли не го видя преди? Ама как може да очакваме тинейджъри, дето са свикнали на лайфстайл и информация 24/7, да си стоят като роботчета от 9 до 17? Да се молят за някава пенсия, която все едно няма да видят.

Commenter

Лош_Българин

13.05.2026, 15:59

Ей, здрасти! Четох за поколение Z и тази работа... Абе наистина ли някой очакваше младите да са като нас, дето се трудехме до припадък? 😅 Сега търсят смисъл, баланс – ок, логично. Все пак, дали това не е малко прекалено? Да не стане така, че работата става

Commenter

yjvv182

13.05.2026, 16:20

Абе, сериозно ли? Дали наистина фирмите са толкова изненадани?! Младите искат да живеят, а не само да бачкат до шит! Надявам се все пак да запазим конкурентоспособността

Commenter

dark_angel

13.05.2026, 16:23

Абе... сериозно? Нагли са малко, но пък и имат право на гла