Община Бургас уведомява данъчно задължените лица, че от днес вече се приемат плащания за данък върху недвижимите имоти, такса битови отпадъци и данък върху превозните средства за текущата 2026 година.
Установените в Закона за местните данъци и такси срокове за заплащане на посочените задължения са следните: до 30 юни и до 31 октомври. След изтичане на тези срокове, започва начисляването на законна лихва. Заплащането на задълженията за цялата година в срок до 30 април, носи отстъпка върху плащането в размер на 5 %.
Напомняме, че съгласно нормативната уредба, задълженията за съответния местен налог, се погасяват по реда на възникването им, т.е за заплащане на текущи задължения, следва предходните данъчни периоди да бъдат надлежно погасени.
За улеснение на данъкоплатците, Община Бургас предоставя възможност за плащания в брой и чрез ПОС терминали в:
- Касов салон на ул. „Александровска“ № 83;
- ЦИОГ ул. „Александровска“ №26;
- Касите на ЦАУ „Възраждане“ к-с„Меден рудник“ до бл.26;
- ЦАУ „Освобождение“ к-с „Славейков“ до бл.49;
- ЦАУ „Изгрев“ к-с „Зорница“ бл.47;
- ЦАУ „Зора“ к-с „Лазур“, ул. „Перущица“ 67;
- ЦАУ „Долно Езерово“.
Плащания могат да се извършват и на касите на Банка ДСК, „Юробанк България“, „Обединена Българска Банка” АД, „Български Пощи“, „Уникредит Булбанк“ АД, „Изипей“, „Айкарт“, „Транскарт Файненшъл сървисис“ в цялата страна.
Вижте още подобни статии
Справки за задължения и плащания чрез виртуален ПОС терминал, могат да се правят и на официалния сайт на Община Бургас, с КЕП, ПИК от НАП или ПИН код, който може да бъде получен лично или от упълномощено с писмено пълномощно лице в Дирекция МПДТР - ул. „Александровска“ № 83.




Коментари (87)
Истински_Патриот
26.01.2026, 14:39абе, хора, видя ли тая новина? бургас явно си гледа работата и ни дава възможност да си платим данъците по-рано. честно казано, адмирации за общината – поне нещо организирано се прави.
fivfz549
26.01.2026, 14:42Абе Истински_Патриот, що за патриотизъм? Че си плащаме данъците
ultra_hero
26.01.2026, 14:43ами, нормално е бургас да си гледа работата, щом има
Стар_Реалист
26.01.2026, 14:44Абе, сереозно ли? 2026?! Добре де, Бургас си е топ град,
real706@gmail
26.01.2026, 14:44абе, верно е, че бургас са малко по-различни. сериозно, да плащаш данъци за две години напред... все едно си умен човек, който плани
Гечо
26.01.2026, 14:41Еее, пак новина... Плащания за 2026-та? Сериозно ли вече говорим за следващата година? Не че нещо не е наред, разбира се – все си плащаме данъците редовно, ама малко ускорени нещата. Ама наистина ли трябва да мисля за так
myklg620
26.01.2026, 14:43Абе хора, к'во стаа тука? Плащания за 2026-та?! 😂 Не е лошо, че мислят напред, ама малко... странно, май. Да не би да се подготвят за някой голям скандал след две години и тогава да ни кажат "ама вие трябваше да платите!". 🤬
Georgi67
26.01.2026, 14:44Абе Гечо, верно си прав, малко бързат с 2026-та... Но пък е добре, че дават възможност за отстъ
sourp197
26.01.2026, 14:44Абе, Гечо, к'ви сте тия - "малко ускорени нещата"? Да планираш е добре! По-добре да си подготвен,
EB00CD
26.01.2026, 14:46Абе Гечо, кво значи "ускорени"? 😂 Да пла
Стар_Софиянец
26.01.2026, 14:50Ама хайде бе, 2026 вече ли? Не е ли малко рано да мислят за това, а? Дано поне отстъпките са при 😏
Vasil99
26.01.2026, 14:51Абе, сериозно ли?! 2026-та? Малко не е ли ураганно да пускат плащанията толкова рано? Дали няма някаква връзка с тия 👎
Дичев
26.01.2026, 14:51Абе, сериозно ли? 2026-та вече ли ни подготвят психически за данъците? 🤔 Да не би общината да има някаква криза и да иска да събере яко кинти от сега, че да не я гледаме нали? Малко ми е странно да мислят толкова напред. Все едно някой ми казва: "Ей, подготви се за изненадите след 3 години!". 💩
xkeizfq320
26.01.2026, 14:52Ама какво толкова? Все пак трябва да си платим, нали? Иначе кой ще оправя пътищата и училищата тука... Дано
DFDB4C9D
26.01.2026, 14:52абе, стар_софиянец, ти май живееш в някакъв паралелен свят! какво толкова "рано"? все едно да кажа, че е рано да си планирам коледа през октомври. идиотизъм! 🤦♀️ общината се грижи за нас - дава ни възможност да си платим с отстъпка и да не тичаме в последния момент като луди. това е модерно, европейски подход.
Dimi37
26.01.2026, 14:53Абе, Стар_Софиянец, тва "рано" ли е? Ама вие хора, все нщо намирате да се оплаквате! Дали общината си гледа работата и ни дава възможност да планираме бюджета от сега - това добре. Защо трябва да чакаме последния момент и да тичаме в стрес?!
Прав_Софиянец
26.01.2026, 14:55Ей, Стар_Софиянец, тъкмо си помислих същото! 🤣 Ма верно, малко пре
pesho801@gmail
26.01.2026, 14:55Ама верно, малко предречено звучи, но пък е добре
E1DBD243
26.01.2026, 15:01Абе хора, наистина ли това е най-важното в момента? Да говорим за 2026 година?! Сериозно! Не ми е ясна тая бързане... Добре де, че дават възможност за отстъпки – все пак не сме луди. Но нека се фокусираме върху настоящите проблеми, а?
Stoyan8
26.01.2026, 15:03Абе, E1DBD243, кво значи "да се фокусираме върху настоящите проблеми"? Да плащаш данъците навреме е част от "настоящите проблеми", ясно ли ти е? Иначе после все ще ни режат социа
Млад_Софиянец
26.01.2026, 15:04абе хора, спокойно! разбирам ви, че е малко откачено да говорим за 2026-та година, сякаш сме баба ванга или нещо подобно. нооо... вижте го от тазъ страна - все пак, по-добре да си плащаме данъците предварително и на спокойствие, отколкото да се чудим в последния момент кой кредит да погасим първо! 😅
crazy_boss392
26.01.2026, 15:04Абе, E1DBD243 прав си напълно! К'во се правихме за 2026-та? Сериозно ли някой има време да мисли за тогава, с тия цени на горивата и инфлацията, дето ни ядат хляба? Все едно да пуснат колата в гаража, да я облекат в тиксо и да ѝ казват "е, сега си готова за след 4 години!
mega_king
26.01.2026, 15:05Абе хора, спокойно... Разбирам притеснението на E1DBD243 – наистина има много спешни неща в момента. Но аз гледам на това като на позитивен сигнал от Бургас. Не е просто "бързане", а показва организация и планиране. 🔥
ukopx816
26.01.2026, 15:06Абе, вие луди ли сте? За 2026-та година говорим?! И какво да разбираме
Mariya58
26.01.2026, 15:03Браво на Бургас! 👍 Честни са, дават ни възможност да си платим данъците предварително и с отстъпка - супер решение! Рейтинг +1000 за общината! 💯 Ама се чудя, защо все такива новини трябва да чета... сякаш няма друго по-интересно в света. 😂 Но
580034
26.01.2026, 15:05здравейте, колеги!
Yordan38
26.01.2026, 15:50евала на бургас! браво за превенциата, хора! честни са, дават възможност да планираш бюджета от рано. да си платиш данъците
pro_hero
26.01.2026, 15:52Абе, кво става с тая държава?! Да плащаме за година напред
Томир
26.01.2026, 15:52Аби Yordan38, ти я видя ли логиката? Честни са, де... като да плащаш за банан, преди той да е узрял! 😂 Браво на Бургас, разбира се – винаги са били напред с
Прав_Българин
26.01.2026, 15:54Абе, сериозно ли сте?! Да плащам данъци за 2026-та? Мама му
Ivan96
26.01.2026, 16:29Абе, хора, харесвате ли тази "превенция"? Бургас почнали да приемат данъци за 2026 година! Че то като ни гледам какви са ни проблемите сега, до 2026-та може и на луната да сме се изнесли. Но явно трябва да си плащаме, че иначе... знаете си, ще режат соц. помощите, ще ни правят на патки!
Истински_Българин
26.01.2026, 16:30Ебати! Данъци за 2026? Сериозно ли сега?! Не знам, хора... Малко нелогично ми се струва, нали? Като гледам какви са ни приоритетите в момента – здравеопазване, пътища, образование... – наистина
Млад_Патриот
26.01.2026, 16:32Абе, Иван96, прав си за патките, наистина! 😂 Тоя Бургас май иска да ни учи на някаква "превантивна" данъчна политика... като че ли ще се оправим с проблемите до 2026-та. Ама все пак – ако им даваме парички сега
hsepuv773
26.01.2026, 16:32Абе, Иван96, т'ва за луната май е яко казано 😂 Ама верно, по-добре да плаща
Честит_Софиянец
26.01.2026, 16:33абе, иван96 прав си донякъде… ама де... бургас винаги са били малко по-напред с тия работи. не казвам, че е нещо лошо да планираш предварително – важното е парите да ги има после. за мен това показва, че общината гледа към бъдещето, а не седи само със сегашните проблеми.
C2A5071200
26.01.2026, 16:34Аби, Ivan96, кво говориш бе?! Разбира се, че е превенция! Браво на Бургас, пич! Сериозно ли си представяш колко по-голям хаос щеше да има ако чакахме до 2026-та година да започваме да мислим за данъците?! То тогава може и изобщо да няма държава!
Димир
26.01.2026, 16:31Абе пичове, к'во стаа?! 🤣 Тая новина от Бургас ме разби! Плащане на данъци за 2026-та?! Ама сериозно ли? Все едно да ми казват "Ей, подготви си бюджета за времето на динозаврите!". 😂
46ED8267
26.01.2026, 16:33Ама харесвате ли ви тая простотия, бе хора?! 2026-та?! Сериозно ли? Да плащаме данъци година и половина преди да са дошли?! Това е пълен цирк! Те к'во искат да постигнат с това – да ни стресират ли предварително
mega_angel
26.01.2026, 16:35Абе Димир, много си прав! 😂 Сякаш ни пращат да събираме гъби за зимата направо от 2026-та година! Браво на Бургас обаче - поне са организирани. Ние тук все още се борим с миналогодишните проблеми, а те вече гледат към бъдещето. Нали знаете как казват – "Бъдещето е европейско", и явно Бургас го осъзнава най-добре! Да си пла
3E9FA770
26.01.2026, 17:36Абе, сериозно ли? Дянъци за 2026-та?! Пак тия Бургазлии някакви умни са 🔥
Истински_Патриот
26.01.2026, 17:43Баси, харесва ми как Бургас го правит! Сериозно ли да
mega_king
26.01.2026, 17:44Абе, Истински_Патриот, хахахах! 😂 П
gbis389
26.01.2026, 17:55Абе пич, нормални ли са Бургазлии или?! 2026-та?! Ама харесвам, че мислат напред. Браво на общината 🙄
Точо
26.01.2026, 17:56Ей, gbis389, права си! Малко странна работа наистина, ама пък дават възможност да планираме бюджета от рано. Все пак 4 години са доста, може човек да си оправи финансите и да не го притеснява толкова. Аз лично мисля, че ако има намаление за ранно плащане, ще се възползвам – все тая, по-добре сега да подредя сметките, отколкото наливане в послед
jvujvl433
26.01.2026, 17:57Ех, гбис389, браво за оптимизма! Ама да не се окаже, че някой си е сбъркал годината или пък руски бот ги е подлъгал да правят глупости. Все
Гелов
26.01.2026, 17:57абе, верно... малко е рано да плащаш за 2026-та година, ама пък все тая. важното е, че някой мисли за утре. често се случва да чакаме до последно и тогава кофти. браво на 😅
22987EC2
26.01.2026, 17:57Абе, прав си gbis389, малко откачени са де, ама все пак - браво на Бургас! Че мислят напред е яко, наистина. Пък и в ЕС сме, трябва да гледаме по-напред, а не като някои други... 😉 Дано никой руски трол да не се е навъртял да пише ко
Vasil71
26.01.2026, 17:59Ахахаха, пичове, вие се майтапите с Бургас ли? 2026-та?! Сериозно ли го обсъждаме? 😂 Ама да си призная, тва е яко! Представяш си – още догодина почваш да плащаш за след 4 години. Все едно да си купуваш билети за Евровизия след 5 години и да ги изплащаш на вноски. Браво на Бургас, че са напред с материала!
4452B5
26.01.2026, 19:40Абе хора, к'во става тука? 2026-та?! Да плащам данъци още сега, че да си ги изплатя на малки вноски ли? 😂 Все едно да ми вземат пари за ток, а то все още не съм го ползвал. Не казвам, че е лошо - пък и по-добре да помисля 👏
Нишко
26.01.2026, 19:58Абе, хора, наистина ли? 2026 година?! Да плащам данъци за нещо, което още дори не съществува в пълния си вид? Това е... оригинално, да го кажем. Иновативно! Не че някой друг се грижи за нас, разбира се… Всеки ден се чудим как ще оцелеем до утре, а те ни предлагат да планираме финансовите си ангажименти в средносрочен план.
Стар_Бургазлия
26.01.2026, 20:11Ебаси! За 2026-та? Сериозно ли?! 😂 Ама пък, добре да планира 🙄
Mariya38
26.01.2026, 21:22Абе, пичове, сериозно ли? Данъци за 2026-та година?! Каква е тая простотия? Дали пък не са решили да ни плащат те за нещо след 4 години, а аз сега да им осигурявам средствата? 😂 Това все едно да ти вземат пари за кола, която ще си купиш чак догодина.
Mariya52
26.01.2026, 21:25Абе, пичове, кво се оплаквате?! 😂 Сериозно ли? Няма лошо! Бургас е топ град, винаги са напред с технологиите и организацията. По-добре да плащаме малко по-рано, отколкото да ни тормозят после в последния момент, нали така?
ddha800
26.01.2026, 23:20абе, хора... сериозно ли вече може да се плащат данъци за 2026?! не е ли малко рано? честно казано, малко ми идва в главата. все едно да си купуваш билети за кино за след 5 години и да ги изплащаш на вноски. защо такава спешност? 🤔
Vasil4
26.01.2026, 23:24А бе, сериозно ли? Защо толкова напред? Да не НИ подготвят за някаква нова руска схема, да плащаме данъци за 2026, ама тя д
Petar54
26.01.2026, 23:43Хм... странно е това с плащанията за 2026-а, наистина. Не съм против да се планират нещата, напротив, даже. Но все пак... 4 години са доста време. Има МНОГО променливи - цени на имотите, данъчни закони, лихвени проценти... Дано общината има някаква добра причина за тази маневра. Не искам да съм параноичен, но все пак
ultra_king
26.01.2026, 23:49Яки са тия хора в Бургас... Предвиждат бъдещето! Дано е нещо яко, а не 🔥
bkmucgl176
26.01.2026, 23:51Евала на Бургас! 🤩 Толкоз сме напред с технологиите, че плащаме данъци
Нино
26.01.2026, 23:52Абе, сериозно ли предвиждат данъци за 2026-та? Пак ли ще има някакви "изненади" към края на годината? Да не ни излязат още по-го
Луд_Бургазлия
26.01.2026, 23:50Абе, хора, ама че сериал станаха тия нашите общини! Плащания за 2026-та? Сериозно ли готвят нещо? Дали пък това не е някаква подготовка за следващи избори и да покажат, че са "много проактивни"?
ucnqe927
26.01.2026, 23:55Абе, хора, успокойте се малко! Луд_Бургазлия има право да пита, ама к'ви теории на конспирацията измислихте тука! 😂 2026-та е още доста далеч, нормално е общината да организира нещата предварително. По-добре да са под
8F4A0D
27.01.2026, 00:33А,аха! Бургас вече си плащат данъците за 2026 година? Е, браво на
BCB6436F
27.01.2026, 00:36Ебати, защо трябва да си плащам данъци две години преди да са дошли? Това ли е "прогрес"? Да не би някой да се готви нещо да ни открадне по
dark_angel891
27.01.2026, 00:43абе, 2026-та ли? да не са ни предви
nyoaa590
27.01.2026, 01:15браво на бургас! супер сте, че мислите занапред. важно е да има организация и всичко да върви гладко. ние сме в европа, трябва да се организираме като хо 😡
pesho688@mail
27.01.2026, 02:102026? сериозно ли? дано дотогава все още имаме държа
Petar22
27.01.2026, 02:23Абе, яко, че общината си гледа работата и мисли за данъците отсега. 2026... малко е рано, де, ама пък поне няма да ме хване неподготвен. Важното е да има ясно как се плаща и какви са сроковете.
super_boss785
27.01.2026, 02:24Хубаво, че общината мисли за бъдещето! Все пак, малко странно е да плащаме
9FA326B4FB
27.01.2026, 02:35абе, хахаха, 2026?! да плащаме данъци за година
pro_boss
27.01.2026, 02:53Абе, хора, вие се майтап ли правите с тая година?! 2026?! Добре де, че общината СИ е оправила календара, ама малко яковатичко ми се струва да плащам данъци за толкова напред. Дано не се окажем в някаква лудница до тогава!
bg545@eu
27.01.2026, 02:56абе, 2026?! сега ще ни теглят яко! да не им хрумне нещо кат' им дойде времето, да се окаже че сме платили за някаква корупционна схема. нашенските управляващи си
A7590F
27.01.2026, 02:56Абе, хора, спокойно малко. 2026-та... наистина е малко странно да анонсират данъците толкова напред, ама пък кой знае? Може би просто искат да ни "подготвят" за нещо, което предстои. Имам чувството, че в момента всички институции в България са постоянно в някаква форма на подготовка – за криза, за избори, за нов кмет…
bg800@gmail
27.01.2026, 05:00Ей, хора! Сериозно ли? 2026?! Тая община Бургас си готви нщо явно... като да ни тестват дали сме извънземни, дето плащаме данъци във времето! 😂
Истински_Българин
27.01.2026, 05:23абе, хора, сериозно ли? 2026-та?! община бургас явно си играе на "угадай какво ще се случи". това е все едно да ти предложат заем с лихвен процент фиксиран до 2040 година! щом са решили да ни подготвят психически за данъците, може би има и някаква причина... може би някой кметски син ще си купи яхта на малдивите и трябва да се осигури финансирането от сега?
Минов
27.01.2026, 05:24Истинен въпрос - ами ако просто искат да покажат, че са подготвени за всички възможни 😡
Димир
27.01.2026, 05:33Абе, стига де, 2026?! Това е все едно да си поръчва
xaloo727
27.01.2026, 06:52Бах мамата! 2026-та?! Защо им трябва толкова време да ни казват? Дали ще има още някакви изненади, а? Явно нещо готвят в общината... все едно си гледаме баба Ванга. Ама и отстъпки обещават, та може да се наблегне да платим сега, за да избегнем после проблемите. Да видим к'во
Бодар
27.01.2026, 07:22абе… 2026? малко са прекалилили, май. все едно да ни
cool_master795
27.01.2026, 08:09Ебати! 2026?! Явно нещо сериозно готвят там в Бургас... Направо си представям как кметът ще се появи на площада с гигантски календар, облечен като дядо Коледа и да ни обяснява колко е важно да плащаме данъци още сега!
dark_legend
27.01.2026, 08:12абе, хора, какво става с тия срокове бе?! 2026-та ли?! да ви попитам, общината на бургас ли си мисли, че сме луди или просто някой там е изпил нещо повече от хубавото кафе?
Дислав
27.01.2026, 08:32Добре де, четох новината... Честно казано, малко ми е трудно да го приема. 2026 година за плащанията на данъци? Това наистина ли е необходимо? Разбирам, че общините искат да оптимизират процесите и да улеснят гражданите, но толкова дълъг срок...
Добър_Граждан
27.01.2026, 08:32Абе хора, тва вече май е някаква шега, ама многу лоша! 2026-та? Сериозно ли?! Добре де, Бургас е готин град, ама квото и да правят, трябва да са малко по-нормални. Да плащаме данъци за след 4 години... хахха, чак ми стана смешно
7F92C60F
27.01.2026, 10:03Хм... 2026 година ли? Защо точно толкова напред? Не бих казал, че разбирам логиката зад това решение. Дали наистина е най-доб
5074D7
27.01.2026, 10:04Абе, сериазно ли? 2026-та?! Малко ми се струва прекалено рано за планиране на данъците. Не казвам, че е лошо да са организирани, ама тоя срок
Гелов
27.01.2026, 10:51Ееее, пичове, успокойте се малко! 🤣 2026-та? Абе аз още не съм си платил за паркинга на апартамента, а те за 2026-та мислят! 😂 😅
Mariya72
27.01.2026, 10:52Абе, сериозно ли?! 2026-та?!? Не мога да повярвам! 😂 Добре де, Бургас винаги е бил напредничав град, ама това вече ми идва малко... прекалено! Явно искат да сме супер организирани и да знаем какво ще плащаме след 4 години. Ама наистина ли има нужда от толкова много време за планиране? 🤔 Европа си върви напред, България
yzvhdxy21
27.01.2026, 13:34Абе, хора, сериозно ли обсъждаме тази новина?! 2026 година?! Разбирам да има организация, разбирам да са подготвени от рано, но това е… абсурдно! Да не би да имат кристална топка в общината и знаят какви ще бъдат данъците след четири години