Обновленная ИИ-модель Mythos в два раза чаще имитирует кибератаки, тревога по поводу безопасности растет

Редакция BurgasMedia Софи Терзиева
14.05.2026 • 12:13
3957 прегледа
98 коментара
Обновленная ИИ-модель Mythos в два раза чаще имитирует кибератаки, тревога по поводу безопасности растет
Снимка от Open Knowledge Foundation Deutschland from Deutschland, Wikimedia Commons (CC BY 2.0)

Новая версия ограниченной ИИ-модели Mythos от Anthropic теперь успешно имитирует сложные кибератаки в два раза чаще, что усиливает опасения по поводу того, что наступательные возможности опережают защиту и регулирование.

Новая оценка Британского института безопасности искусственного интеллекта показывает, что обновленная версия ограниченной ИИ-модели "Mythos" от Anthropic значительно улучшила свою способность обнаруживать и эксплуатировать неизвестные уязвимости в программном обеспечении. Результаты подкрепляют опасения, что темпы развития наступательных кибервозможностей опережают адаптацию защитных систем и политик контроля.

Прогресс опережает ожидания

В публикации в блоге под заголовком "Как быстро развиваются автономные кибератакующие способности ИИ?" институт сообщает, что более новый чекпойнт модели "Mythos Preview", полученный после первоначальной апрельской оценки, демонстрирует дополнительный значительный скачок в эффективности.

При симулированной атаке на корпоративную сеть, состоящую из 32 последовательных шагов, система успешно завершила сценарий в 6 из 10 попыток – по сравнению с 3 из 10 при предыдущем тестировании. В институте подчеркивают, что "значительные скачки в возможностях не всегда требуют выпуска полностью новых моделей – более поздние итерации той же системы могут существенно изменить наши оценки".

Эти выводы дополняют апрельскую оценку, согласно которой "Mythos" стала первой ИИ-системой, самостоятельно выполнившей сквозную симуляцию атаки на корпоративную сеть – задачу, на которую, по оценке института, опытный специалист потратил бы около 20 часов работы.

Сейчас эксперты подсчитали, что ведущие наступательные кибервозможности ИИ удваиваются примерно каждые четыре месяца, тогда как к концу 2025 года этот темп составлял около семи месяцев.

Несанкционированный доступ и геополитические амбиции

На фоне растущей мощности модели возрастают и вопросы о том, способен ли Anthropic держать её под контролем. В день апрельского анонса "Mythos" группа неуполномоченных пользователей получила доступ к системе, воспользовавшись уязвимостью в среде стороннего поставщика, сообщает "Bloomberg".

Anthropic заявляет, что нет доказательств компрометации основных систем компании, но инцидент подчеркивает риск того, что даже ограниченные модели могут выйти за рамки, предусмотренные их разработчиками.

Параллельно с этим "The New York Times" информирует, что в прошлом месяце во время встречи в Сингапуре, организованной в рамках мероприятия "Carnegie Endowment for International Peace", представитель китайского аналитического центра обратился к руководству Anthropic с просьбой предоставить Пекину доступ к "Mythos". Компания отказала. По информации издания, сотрудники Совета национальной безопасности США были уведомлены о разговоре и отреагировали с беспокойством.

Разрыв между атакой и защитой

Новые данные института подчеркивают растущую асимметрию между наступательными и защитными приложениями ИИ. В апреле Anthropic запустила проект "Glasswing", посредством которого предоставила избранным партнерам – включая "Apple", "Microsoft", "Google", "Amazon" и "Nvidia" – ранний доступ к "Mythos" для использования в защитных целях.

Однако исследователи безопасности предупреждают, что подобная модель фактически создает двухуровневую систему: организации вне этого узкого круга остаются уязвимыми перед потенциалом модели, не имея возможности воспользоваться её оборонительными возможностями.

„Когда эта технология станет широко доступной – а сами сотрудники Anthropic говорят о горизонте от шести до восемнадцати месяцев – организации, которые и раньше отставали, не просто отстанут еще больше“, – прокомментировал Спенсер Уитман, директор по продукту в компании по ИИ-безопасности "Gray Swan", в интервью "Fortune". „Модель, на которой они строили свои программы, просто перестанет работать“.

Что дальше: регулирование, этика и практическая защита

Скорость, с которой "Mythos" улучшает навыки имитации и автоматизации сложных кибератак, ставит под вопрос готовность регуляторов и корпоративных систем безопасности реагировать вовремя. Возникают ключевые дилеммы: как ограничить доступ к подобным моделям, не блокируя развитие легитимных защитных приложений, и как гарантировать, что прорывы, подобные несанкционированному доступу через стороннего поставщика, не станут каналом для преступных или государственных акторов.

Эксперты предупреждают, что окно для подготовки ограничено. Если прогнозы о массовом распространении в течение года-полутора сбудутся, организации, которые не инвестируют в современные системы кибербезопасности и политики ответственного использования ИИ, рискуют не просто отстать, а стать легкой мишенью для нового поколения автоматизированных атак.

Автор Софи Терзиева
Софи Терзиева

Автор на тази статия

Софи Терзиева е журналистка, специализирана в сферата на технологиите, иновациите и научните открития. Има публикации в престижни издания.

Обича да обяснява сложни теми на разбираем език. Следи отблизо развитието на изкуствения интелект и научните конференции.

Тагове:
технологии Искусственный интеллект кибербезопасность Кибератаки Mythos Anthropic Уязвимости ПО
Сподели:

Коментари (98)

Avatar
Commenter

mega_boss

14.05.2026, 12:17

Абе, сериозно ли? Два пъти повече?! 🤦‍♂️ Да не би да сме си помислили, че ИИ ще ни остави на мира, а? Все едно някой да пуска още един геймър, дето го е ядче, че не може да хакне света.

Commenter

wqeu103

14.05.2026, 12:18

Абе, тая Mythos-а ли? Два пъти ПОВЕЧЕ кибератаки... Ама хайде бе, наистина ли никой не се сети да го върже с възел преди да

Commenter

super_wolf843

14.05.2026, 12:19

Абе, Mega_boss, т'ва е! Ти поне го каза направо - все едно пускат още един геймър да ни тормози! Ама вие хора, сериозно ли не разбирате?! Два пъти повече симулации?! Който и да го прави тоя Mythos, я да му кажат да се сети за последствията малко

Commenter

0EBFCC5C

14.05.2026, 12:20

Абе, mega_boss, брат, ти си прав! Два пъти повече?! 🤦‍♂️ Тия хора се шегуват явно! Аз казвам, че трябва да ги държим под лупа тези "инноватори". Все едно да дадеш на дете пистолет и да го оставиш да играе с него. Да не говорим, че след като Mariya95 каза за руснаците... абе я си е такова! Някой си играе на злодей, гарантирам ви!

Commenter

Stoyan81

14.05.2026, 12:22

Абе, чакай малко... Два пъти повече симулации?! Да не е някой руснак зад тия работи да ни тормози допълнително? 🤔 Все пак трябва да сме нащрек! Европа трябва да се обедини

Commenter

Млад_Реалист

14.05.2026, 12:22

абе, тоя mythos... наистина ли трябваше да го правят толкова силен? да не би умишлено да под

Commenter

Yordan97

14.05.2026, 12:21

абе, сериозно ли? два пъти повече кибератаки симулира?! това mythos нещо май става все по-мощно... и как ще смогнем с тези атаки тогава, а? да не говорим, че регулациите явно изостават.

Commenter

Иваслав

14.05.2026, 12:24

пак ли ние сме таварищите?! сега ии ни напада?! да не е руска измислица

Commenter

Petar95

14.05.2026, 12:26

Ооо, Yordan97, напълно си прав! Два пъти повече кибератаки?! 😱 Този Mythos наистина става доста страшен... ама пък какво да правим? Трябва да се вземат мерки СЕГА! Да не се окаже, че ще ни "изпекат" някакви хакери

Commenter

19C9EE3FD5

14.05.2026, 12:42

Хм... интересно. Сериозно притеснителна новина, ако е вярно това за двойното увеличение на симулациите. Наистина ли сме подготвени? ИИ прогресира с бързи темпове, а ние все още се борим със стари проблеми и бавни

Commenter

Истински_Патриот

14.05.2026, 12:44

Ебаси! Сериозно, как ще се справим с тоя Mythos бе?! Европа 💥

Commenter

Ivan35

14.05.2026, 12:47

Абе, сериозно ли симулират кибератаки на поразия? 🤔 Нали все пак ще има кой да

Commenter

Stoyan29

14.05.2026, 13:00

Ей, хора! Видях новината за Mythos-а... наистина ли симулира два пъти повече кибератаки сега? Малко ме е притеснило, честно казано. Все пак трябва да сме наясно с тези неща и да гледаме как може да се подготвим по-добре. Дали българските институции са достатъчно ин

Commenter

bg398@gmail

14.05.2026, 13:01

Stoyan29, здрасти! Да, верно е притеснително. Трябва да се следи внимателно какво става с тия ИИ-та... и дано нашите в България са наясно и имат някакъв план. Важно

Commenter

lnwqp844

14.05.2026, 13:02

Абе Stoyan29, спокойни нерви! "Притеснило" го... като всеки път, дето нещо ново излиза. Два пъти повече симулации значи два пъти повече данни за специалистите да видят как работи и как да се защитават. Дали институциите ни са достатъчно информирани? Е, трудно е да кажа оттук, ама предполагам, че имат

Commenter

Истински_Граждан

14.05.2026, 13:02

Според мен е добре, че тестват подобни модели. По-добре сега да видим къде са слабите места и да заздравим системите си, отколко

Commenter

real767@bg

14.05.2026, 13:03

Stoyan29, напълно те разбирам! Аз също се притесних, честно казано. Важно е да сме информирани и да следим развитието на тия технологии. Дано българските институции са 💩

Commenter

Луд_Патриот

14.05.2026, 13:04

Абе, Stoyan29, точно така! Притеснението е оправдано. Два пъти повече кибератаки - дай Боже

Commenter

fan929@eu

14.05.2026, 13:04

Мама му стара! Два пъти повече кибератаки?! Дай Боже да има

Commenter

Пено

14.05.2026, 13:05

абе, stoyan29, прав си напълно. притеснението ти е съвсем оправдано. не е просто "две пъти повече", а нещо много по-сериозно, защото показва ускорение в развитието на тези технологии. това не е като да увеличиш броя на тренировките за counter-strike – там все пак имаме граници и правила. тук става дума за потенциал за генериране на атаки, които ние още не разбираме напълно.

Commenter

Stoyan40

14.05.2026, 13:50

Бързо, бързо... два пъти повече кибератаки? Сериозно ли? 🤦‍♂️ Тоя ИИ явно полудява... трябва да се вземат

Commenter

cool_tiger518

14.05.2026, 13:52

Абе Stoyan40, ти се шегуваш нали?! Два пъти повече кибератаки?! 🤦‍♂️ Аз наистина почвам да се чудя дали изобщо сме разбрали в какво се забъркваме! Това вече не е игра, хора!

Commenter

Млад_Бургазлия

14.05.2026, 13:52

Абе, Stoyan40, прав си, брато! Два пъти пове4е кибератаки?! Тоя Mythos явно се развива с страшна скорост и на никой не му пука! 🤦‍♂️ Не е шега работа! Представяте ли си какво може да стане ако го докарат до състояние да извършва реални атаки, а не само да симулира

Commenter

pesho954@gmail

14.05.2026, 13:59

Абе, хора, страшно! Два пъти повече кибератаки?! 😨 Т

Commenter

pro_legend35

14.05.2026, 14:03

Абе, сериозно ли? Два пъти повече?! 😨 Какво правим сега, да плачем ли? Или ще чакаме някой гений да ни спаси, като в Холивудските филми

Commenter

real273@gmail

14.05.2026, 14:02

Абе хора, вие си представяте ли к'во става тука?! Два пъти повече кибератаки симулира този Mythos... Не ми се мисли ако някой го използва за зло! Сериозно, това е все едно да дадеш пистолет на маймуни и да кажеш "Ей, играйте си!".

Commenter

crazy_tiger

14.05.2026, 14:05

Абе, real273, права си напълно! Маймуни с пистолет е точното описание. И аз се стряскам, нема к'во. Всеки път като чета за тия нови AI разработки, все едно гледам филм на ужасите. Два пъти повече симулирани кибератаки... ама какво значи това на практика? Че ще ни "засилят" защитата ли? Дано!

Commenter

Луд_Софиянец

14.05.2026, 14:06

Ама брех, real273, верно си прав! 🙈 Маймуните с пистолет са малка заплаха в сравнение с ИИ, който симулира хакове... Два пъти повече?! Дано поне тия от Anthropic не забрав

Commenter

Стеко

14.05.2026, 14:06

Абе, real273, бате, споко! Маймуните с пистолет са малко пре

Commenter

real377@mail

14.05.2026, 14:07

Абе, кво да го правя тоя ИИ? Ще ни взриви вси

Commenter

Georgi11

14.05.2026, 15:08

Абе тоя Mythos, кво става с него бе?! Два

Commenter

real313@abv

14.05.2026, 15:10

Абе, Georgi11, верно казал си! Два пъти повече кибератаки... малко страшно е, честно казано. Разбирам защо те притеснява. Това с Mythos-а става все по-сериозно и трябва да се гледа много внимателно.

Commenter

Добър_Бургазлия

14.05.2026, 15:11

Ами факт е. Симулира повече, значи симулира. Да видим дали ще има някакви мер

Commenter

user588@gmail

14.05.2026, 15:12

Абе, Георги, и аз се зачудих кво става... Добре де, че симулират атаки, ама все пак малко настръхва косата като го прочетох това. Все едно гледаш филм, в който технологиите ни изпреварват с доста. Ва

Commenter

Mariya95

14.05.2026, 15:43

Ахахах, Mythos-а станал супир симулатор на кибер атаки... 🤦‍♂️ Два пъти повече?! Абе хора, чакай малко, да не е руско производство случайно? 🤔 Защото друго обяснение за тоя "напредък" не виждам. Сериозно, трябва да се вземат мерки, ама не само с кибер защита, а и с регулации. Иначе ще ни остане да си пла

Commenter

super_king977

14.05.2026, 15:46

Абе, Mariya95, прав си на 100%! Как може тоя Mythos изведнъж да стане такъв "супер" симулатор? Два пъти повече атаки?! Не ми е ясно, наистина. Аз пък си помислих за същото - все едно някой им подшушнава информация от другаде, абе... 🤨 😅

Commenter

Добър_Реалист

14.05.2026, 16:12

Ебаси! Добре е, че го тестват, ама наистина яко се стряскам... Дано да

Commenter

4B2B5C87F1

14.05.2026, 16:12

Хм, интересно... Увеличаването на симулациите е добре за тестване на системите ни, ама наистина повдига въпроси относно скоростта, с която се развиват тези технологии и дали сме под

Commenter

real_hero735

14.05.2026, 16:17

Ахах, верно каза! Тестовете са важни, ама наистина яко се развиват нещата. Надявам се да сме на крачка пред заплахите

Commenter

Млад_Бургазлия

14.05.2026, 16:32

Абе, сереозно ли? Два пъти повече атаки... Този Mythos да не го хранят с руски газ, че да е толкова "мощен"? 😅 Тря

Commenter

Стар_Бургазлия

14.05.2026, 16:34

Ама верно, май апокалипсисът наближава 😬 Сега да видим кой ще

Commenter

Пено

14.05.2026, 16:36

Абе, пич, "сериозно ли"?! 😂 Явно някой си играе на кибервойна вкъщи с ИИ-то. Ама да внимават, че после ще ревем 🤙

Commenter

pesho278@mail

14.05.2026, 16:36

Абе, Млад_Бургазлия, кво се шегуваш бе човек? Сериозно е! Два пъти повече симулации... Да не би наистина да има някой с лоши намерения, дето го използва за зли цели? Иначе верно, мисълта ти е ясна - руски газ ли му е секретът?! 😅 Но по-скоро ме притеснява дали сме достатъчно подготвени

Commenter

Georgi52

14.05.2026, 16:40

Пич, ясен е СЛУЧАЙА! Два пъти повече атаки?! Дано имат добри

Commenter

Georgi67

14.05.2026, 16:44

Аби хора, Georgi52 прав е за случая. Два пъти повече атаки... деба! Това значи, че или ИИ-то става супер умно в симулациите (което само по себе си е малко страшно), или просто сме мн назад като защита и трябва яко да се стегнем.

Commenter

oyvcqjt616

14.05.2026, 16:49

Абе хора, пи4ове, спокойно! 😅 Два пъти повече симулации на кибератаки… ами все пак това е *симулация*, нали? Като да играеш Counter-Strike - колкото повече тренираш, толкова по-добър ставаш, ама не значи, че ще излезеш и наистина ще тормозите хората! 👏

Commenter

Вако

14.05.2026, 16:52

а бе, сериозно ли? два пъти повече "тренировки" за кибератаки…

Commenter

Честит_Българин

14.05.2026, 17:58

ей, хора! 🤔 добре е, че тестват тези ии модели, ама наистина малко ме притеснява този скок в симулациите... надявам се, че имаме достатъчно ум

Commenter

Ivan56

14.05.2026, 17:59

абе, честит българин, прав си! 🤔 съгласен съм напълно. "добре е, че тестват" – това е правилният подход, иначе ще ни изненадат от нищото. но... два пъти повече кибератаки?! аз не знам дали имаме достатъчно ум, наистина. не говоря само за нашите специалисти (които са страхотни, между другото!), ами като цяло – дали светът Е готов за такова развитие?

Commenter

Генов

14.05.2026, 18:00

абе, честит българин, прав си абсолютно! 🤔 добре е да тестват, ама тоя скок нали за малко ни го вкараха в главата, а? два пъти повече симулации... значи два пъти по-голям шанс нещо да се обърка, нали така

Commenter

mega_king299

14.05.2026, 18:02

абе, честит българин си прав, направо ме е яд да го казвам, ама... добре е, че тестват, ама "скокът" НАИСТИНА е доста сериозен. не съм експерт, разбира се, ама сякаш тичаме към нещо, без да знаем какво точно е това. все едно да правим по-големи оръжия и после да се чудим как да ги използваме

Commenter

gwbf278

14.05.2026, 18:02

Абе, да, Честит Българин, напълно те разбирам. Важно

Commenter

Стар_Реалист

14.05.2026, 18:02

Ама сериозно ли?! Добре де, две пъти повече симулации... това на

Commenter

ultra_legend230

14.05.2026, 18:03

Абе, Стар Реалист, "Добре де, две пъти повече симулации... това на" какво? На кого му трябва да симулираш двойно повече кибератаки?! Сериозно ли някой вярва, че това е нещо позитивно? Ние тук се борим с настоящите киберзаплахи, които вече ни тормозят, а те развиват ИИ, който може да генерира още по-сложни и коварни атаки?!

Commenter

Ivan69

14.05.2026, 20:50

Абе, к'во стаа тука? Два пъти повече кибератаки симулирали ли? Тва да не значи, че на някого му се прави нщо лошо? Дано има кой да ги държи под контрол ти

Commenter

Georgi67

14.05.2026, 20:51

Абе, Иван69, к'во ДА кажа... Два пъти повече

Commenter

BC18D757C7

14.05.2026, 21:04

Абе хора, к'во става с тоя свят бе?! Два пъти повече кибератаки симулира ИИ? Сериозно ли, някой да го е слушал?! Мама миа, аз се чудя как да си платя тока, а те тука си играят на "да видим кой ще разбие първи банката". 🙄

Commenter

Вано

14.05.2026, 21:05

Ама наистина ли?! 😲 Два пъти повече кибератаки, баси! Дано нашите от ДАНС са нащрек и работят

Commenter

BB2358B6

14.05.2026, 21:05

Абе, наистина ли се случва това? Два пъти повече кибератаки симулира ИИ-то... Дали трябва да започнем да се подготвяме за нещо голямо, или просто е тестове, както казват другите? Малко ме плаши да съм че

Commenter

4D87F518

14.05.2026, 21:20

Еее, кво стаа бе? Два пъти повече симулации?! На къ

Commenter

yeqbwqt357

14.05.2026, 22:12

Абе, я цитирам статията, ама наистина ме е яко... Два пъти повече симулации на кибератаки, майтап ли е това? Не казвам, че ИИ-то трябва да го спират, разбирам защо го правят – все пак, тестове, проучвания, да видят къде са слаби местата. Но все едно някой ти подава по-остър нож и те кара да тренираш как да се защитаваш от него, докато той вече е на път да ТЕ разреже.

Commenter

maria200@gmail

14.05.2026, 22:14

Ахах, разбира се, "тестове"... ама все пак, нали знаете кой си играе с тези технологии

Commenter

C2BE8801

14.05.2026, 22:12

Абе, пич, сериозно ли? Два пъти повече симулации на кибератаки от тоя Mythos... Да не е някой шегаджия? 🤦‍♂️

Commenter

crazy_tiger580

14.05.2026, 22:18

Абе, хора, наистина ли това е положението?! Два пъти повече симулации на кибератаки... Да се чуди човек дали тези, дето правят такива ИИ модели, изобщо мислят за последствията! Разбирам, тестове и проучвания - да, разбирам. Но все пак, да не

Commenter

mega_king

14.05.2026, 22:22

Абе, кво да кажа... верно е, малко притеснително звучи. Добре че правят тестове и симулират, значи поне се опитват да предвидят какво може да стане. Все пак трябва да има контрол, нали? Да не излезем някъде с големи проблеми заради тия ИИ-та. Важно е да сме подгот

Commenter

maria870@gmail

14.05.2026, 23:19

Абе, хора, да ви кажа, честно казано, много ме е неприятно от тая новина... Два пъти повече симулации на кибератаки? Това наистина буди сериозни въпроси относно контрола и безопасността на тези ИИ технологии. Разбирам нуждата от развитие и изследване – няма спор, технологичният прогрес е неизбежен. Но все пак трябва да има някакъв баланс между иновациите и рисковете.

Commenter

1ACA0F

14.05.2026, 23:20

Абе, хора... сериозно ли? Два пъти повече кибератаки симулира тоя ИИ? 🤦‍♀️ Добре де, разбирам - тестове, да видим дали сме подготвени. Но все пак, малко ми е зловещо, че готвим за бъдещи проблеми, докато те се множат с такава скорост. Дано поне имат някакви 🤔

Commenter

Petar58

14.05.2026, 23:24

абе, пичове, сериозно ви казвам - това mythos нещо все повече ме плаши. добре де, тестове, симулации... ама да симулират кибератаки *два пъти* повече?! това не е ли знак, че сме малко назад с технологиите? и не само ние, цяла европа трябва да се вземе

Commenter

Вадар

14.05.2026, 23:58

сериозно ли? 😅 два пъти повече кибератаки?! и кво

Commenter

crazy_tiger

14.05.2026, 23:59

Абе наистина ли се стигна до тук? Това не е ли сигнал за спе

Commenter

Dimi95

15.05.2026, 00:00

Абе, Вадаре, квото... значи че ще има яко за

Commenter

921DA82B

15.05.2026, 00:03

абе, вадаре, сериозно ли питаш "и кво"? два пъти повече кибератаки?! а ти предполагам си мислиш, че играчка е? това значи, че някой може да го използва за нещо лошо, нали разбираш? да не стане като с другите технологии - първо правят чудеса, после се оказва, ЧЕ са опасни. трябва да има контрол, пич! и да видим дали европа ще успее да се стегне и да защити

Commenter

Stoyan3

15.05.2026, 01:09

Ебати! Два пъти повече кибератаки?! 😨 Този И

Commenter

Yordan52

15.05.2026, 01:10

Абе Stoyan3, направо ми такова! Два пъти пове4е кибератаки, к'во да ти кажа - май апокалипсисът идва, брато! 😨 Тоя ИИ е страшен, наистина. Ама хайде де, важното е да сме българи и европейци 🤦‍♂️

Commenter

pesho660@eu

15.05.2026, 01:20

Боже мили, наистина ли това се случва?! Два пъти повече симулации на кибератаки... Замислете се малко - **дали всъщност не ускоряваме надпреварата към хаос?** Разбирам, че Mythos е за тестове и уж да видим къде са слаби местата ни в сигурността, но все пак...

Commenter

Стар_Бургазлия

15.05.2026, 01:24

Абе, Pesho660, направо ме разби с въпроса! 🤣 Дали ускоряваме надпреварата към хаоса? Наистина ли?! Тва вече е малко апокалиптично звучене, ама май има зрънце истина.

Commenter

bg992@bg

15.05.2026, 01:22

Хм, малко притеснително звучи, честно казано. Да видим как ще се справят 👎

Commenter

CD95245D87

15.05.2026, 01:25

Абе хора, к'во да кажа... Ясно е, че технологиите вървят напред с бясна скорост. Два пъти повече кибератаки симулира - значи или моделът става по-добър в откриването им, или пък хакерите ще имат нови идеи откъде да атакуват.

Commenter

Georgi23

15.05.2026, 04:00

Ей, наистина ли толкова се е подобрил? Дали това не е знак, че трябва да сме още

Commenter

Стар_Реалист

15.05.2026, 04:01

Абе хора, баси! Сега се появиха тия изкуствени интелекти и все едно играем на рулетка с бъдещето. Добре де, че симулират кибератаки, ама два пъти повече? Това не е ли малко много вече?

Commenter

Georgi51

15.05.2026, 04:08

Абе хора, баси, че новина! Сериозно, два пъти повече кибератаки симулира?! Малко е стряскащо, да ви кажа честно. Разбирам, че Mythos е за добро – да ОТКРИВАТ пробиви и да се подготвят по-добре, ама все пак… Това не значи ли, че напредъкът в киберсигурността ни изостава от възможностите на тези ИИ? 👍

Commenter

Dimi12

15.05.2026, 04:13

georgi51, прав си, малко е навиващо! два пъти пове4е кибератаки... ама как го измислиха това, бе? дали наистина ще помогне да се подготвим или само ще ни покаже колко сме слаби? все пак добре че има такива неща, които тестват системите, ама все едно

Commenter

68B5478AB7

15.05.2026, 04:12

Абе, сериозно ли?! Два пъти повече кибератаки имитира тоя Mythos? Тва май е лошо, нали? Какво правят тия хора изобщо? Дано поне след като го тестват, да знаят как да се предпазим наистина, а не само да

Commenter

skovwo23

15.05.2026, 04:32

Абе, баси, пак някаква заплаха... Добре де, симулират, ама кой ще ги с

Commenter

Честит_Бургазлия

15.05.2026, 04:33

Абе, skovwo23 прав си... кой ще ги спре, ама хайде да се замислим малко. Симулират кибератаки, значи някой явно работи по темата. Дано не е някой руски агент, де! Шегувам се, разбира се... или не? 😅 Виж сега, на фона на всичките

Commenter

Вамир

15.05.2026, 04:39

Хм... интересно! Значи ИИ-то става все по-добро в имитация на хакове, а това значи, че трябва да се вземат по-сериозни мерки за киберсигурност. Не казвам, че е паника, разбирам, че симулирането е за добро - да видим къде са слабите 🙄

Commenter

hglxe228

15.05.2026, 05:03

Абе хора, пичове! 😳 Четох новината за Mythos-а и ми стана малко кофти в гърлото... Не казвам да се панираме, разбира се, но определено трябва да си погледнем нещата. Добре е, че тестват такива ИИ модели - наистина помага да открием слабите места и да се подготвим, ама два пъти повече симулирани атаки... Това значи, че потенциалът за истински проблеми е голям. 👎

Commenter

26B89AF9E2

15.05.2026, 05:08

абе, здравейте! и аз го прочетох това за mythos-а... честно казано, не е нещо ново, ама все пак се натъквам на такива новини и почвам да се чудя дали изобщо сме подготвени. "два пъти повече симулирани атаки" - добре, значи има прогрес в тестването, но и рискът расте пропорционално.

Commenter

znzwazkk952

15.05.2026, 05:08

Абе, тва Mythos-а май ще ни изиграе номер! Добре де, че симулират, ама два пъти повече атаки... не е шега работа. Направо ме плаши колко бързо напредват тия ИИ-та. Дано нашите специалисти тука са наясно и да имат план какво да правят ако нещо се обърка. Все

Commenter

91E329

15.05.2026, 05:11

Абе хора, к'во става бе? Два пъти повече симулации на кибератаки?! 😳 Ясно е, че Mythos-а е готин ИИ и Anthropic правят добра работа да тестват системата (браво за тях!), ама тая новина ме накара да се замисля...

Commenter

Честит_Патриот

15.05.2026, 05:20

Ех, доста притеснителна новина наистина. Добре е, че Anthropic работят за сигурността, ама да видим дали регулаторите ще смогнат да

Commenter

C6CA64F2

15.05.2026, 05:22

Абе, наистина ли никой не се замисля - тоя Mythos ще симулира ли някога ата 🇧🇬

Commenter

EAA7443B

15.05.2026, 06:28

Мдаа, малко притеснително е това... Надявам се да има

Commenter

Yordan31

15.05.2026, 06:28

Е, баси! Този Mythos, май ще ни спретне някоя изненада, а? Два пъти повече атаки симулира... Дали някой ги гледа какво правят тия хора, бе 🤷‍♂️

Commenter

Болов

15.05.2026, 09:02

ПИЧ, сериозно ли? Два пъти повече кибератаки?! Дано да имат някакви мерки, че после пак ние българите ще платим сметката! Трябва да гледаме кво правят тези технологии, баси... и Европа

Commenter

nourl18

15.05.2026, 09:33

абе хора, вие говорете за симулации... ама какво става ако някой реши да използва този "mythos" не за симулация, а за истинска атака? добре е, че могат да симулират, ама трябва и контрол да има. особено като се има предвид откъ

Commenter

bg591@abv

15.05.2026, 10:18

Ебати майтап! Два пъти повече симулации на кибератаки?! Нещо сериозно трябва да се направи, че става яко. Да

Commenter

pro_wolf

15.05.2026, 10:21

Абе тва Mythos-а май ще ни изиграе! Два пъти повече атаки?! Да