Как перестать воевать с едой и начать с ней договариваться

Редакция BurgasMedia Емилия Найденова
12.05.2026 • 12:49
4939 прегледа
118 коментара
Как перестать воевать с едой и начать с ней договариваться
Снимка от Ceciliaakan, Wikimedia Commons (CC BY-SA 4.0)

Не делим еду на «хорошую» и «плохую» – фокус на частоте и количестве, добавлении полезных продуктов и хотя бы одном осознанном приеме пищи в день без экрана.

Многие люди живут в состоянии постоянной «войны» с едой: чередуют ограничительные диеты, приступы переедания, чувство вины и обещания, что «с понедельника все будет иначе». Но долгосрочные данные и практика специалистов по питанию показывают, что крайние запреты редко работают, а более устойчивый подход заключается в том, чтобы научиться договариваться с едой – через разумную частоту, количество и осознанный выбор, а не через ярлыки «хорошо» и «плохо».

Перестанем делить еду на «хорошую» и «плохую»

Подход «это мне разрешено, а это запрещено» создает напряжение, которое часто приводит к принципу «все или ничего»: либо мы «идеальны», либо «полностью провалились». Это усиливает эмоциональное переедание – мы едим не только тогда, когда голодны, а когда злимся, тревожимся или скучаем.

Диетологи все чаще подчеркивают, что полезнее смотреть на еду через призму «как часто и сколько», а не через ярлыки «это токсично, это суперфуд». Шоколад, мучное и пицца не являются проблемой сами по себе – они становятся ею, когда превращаются в ежедневный автоматический ответ на стресс или скуку.

Когда мы полностью запрещаем какую-то еду, нам часто хочется ее еще больше, и, «нарушив правило», мы склонны переедать, думая: «пока разрешено, потом снова буду себя ограничивать». В этом смысле более гибкий подход психологически более здоровый и устойчивый.

Шоколад как пример: значение имеют частота и контекст

Шоколад — классический пример. «Шоколад раз в несколько дней» – небольшой кусочек после обеда или ужина, который вписывается в общий калораж, – это одно. «Шоколад каждый вечер, чтобы снять стресс» – это совсем другое.

В первом случае речь идет об осознанном выборе: нам нравится вкус, мы знаем, сколько нам достаточно, и можем остановиться. Во втором еда играет роль успокоительного, а не удовольствия – она заменяет сон, отдых, движение, общение, границы на работе. Это типичный пример эмоционального переедания, при котором мы не слушаем тело, а пытаемся «заглушить» напряжение чем-то сладким.

Практичный вопрос к себе: «Если бы я сейчас не был уставшим/в стрессе/обиженным, захотел бы я этого снова?». Если ответ «скорее нет», вероятно, речь идет не о физическом голоде, а о потребности в отдыхе, поддержке или смене деятельности.

Сначала добавляем, потом убираем

Часто мы подходим к изменениям с идеей «я перестану есть это, исключу то», но любой запрет – это небольшой стресс. Гораздо легче начать с добавления полезных вещей – больше овощей, воды и белка – и только потом постепенно уменьшать количество сладкого и фастфуда.

Примеры того, как «добавлять, прежде чем ограничивать»:

- добавить салат или порцию овощей к обеду и/или ужину, прежде чем думать об отказе от десерта;

- включить источник белка (яйцо, бобовые, рыбу, мясо, йогурт, творог) в каждый основной прием пищи – белки насыщают на дольше и уменьшают «волчий голод» на сладкое;

- увеличить потребление воды в течение дня – даже умеренную дегидратацию иногда путают с чувством голода.

Когда тело получает достаточно клетчатки, белка и жидкости, потребность компенсировать это быстрыми калориями снижается. Так уменьшение количества сладкого и фастфуда происходит естественно, а не как битва силы воли.

Эмоциональное питание: когда «успокоиться» звучит как «перекусить»

Многие люди используют еду для регуляции эмоций: «награждают» себя после трудного дня, ищут утешения в сладком или «хрустящем», когда напряжены. Это не связано с физическим голодом, а является попыткой притупить или отложить неприятное чувство.

Полезно научиться различать физический и эмоциональный голод. Физический приходит постепенно, мы можем подождать, почти любая еда «подходит». Эмоциональный возникает внезапно и часто «требует» чего-то очень конкретного – шоколад, пиццу, чипсы.

Простой инструмент — остановиться на мгновение и задать себе вопросы: «Действительно ли я голоден?», «Как я себя сейчас чувствую?», «Есть ли что-то еще, что мне поможет – прогулка, душ, сон, разговор, музыка?». Цель не в том, чтобы запретить себе еду, а в том, чтобы иметь выбор, а не автоматическую реакцию.

Осознанное питание: хотя бы один прием пищи в день без экрана

Еда перед телефоном, ноутбуком или телевизором для многих стала нормой. Проблема в том, что ум занят экраном, а не вкусом, текстурой и ощущением сытости – мы буквально «пропускаем» момент, когда тело говорит «хватит». Исследования показывают, что питание «на автопилоте» часто приводит к более высокому общему потреблению калорий за день.

Практичная и реалистичная цель: «хотя бы один прием пищи в день – без экрана». Это может быть завтрак, обед или ужин, но суть в следующем:

- сесть, а не есть стоя или на ходу;

- отложить телефон, не включать телевизор;

- обратить внимание на вкус, ароматы, текстуру и первые сигналы насыщения.

Этот небольшой ритуал тренирует «мышцу» осознанного питания. Со временем становится легче остановиться, когда мы сыты, и выбирать подходящие порции, не считая маниакально калории.

Частота и количество: не когда мы едим, а сколько и зачем

Нет универсального «правильного» количества приемов пищи – некоторым людям подходят три более плотных, другим – четыре или пять небольших. Важнее общий объем за день и способность чувствовать собственные сигналы голода и сытости.

Практические ориентиры:

- едим, когда умеренно голодны, а не «сходим с ума» от голода;

- останавливаемся, когда сыты, а не «набиты»;

- следим, чтобы частые перекусы «между делом» не превращались в невидимые дополнительные калории.

Полезный принцип – стремиться к сбалансированной тарелке: половину объема составляют овощи, одну четверть – белок, одну четверть – углеводы (рис, картофель, хлеб, паста) плюс немного полезных жиров. Так легче добиться сытости и уменьшить потребность в «дополнительных» сладких и соленых вещах.

Как начать «договариваться» с едой

Вместо планирования очередной строгой диеты можно начать с трех реалистичных шагов:

- выбрать одну «эмоциональную» еду (например, сладкое на ночь) и снизить ее частоту, а не запрещать ее – например, вместо каждого дня употреблять ее 2–3 раза в неделю;

- добавлять по одной порции овощей и источнику белка как минимум к двум приемам пищи в день;

- ввести правило «один прием пищи без экрана» как ежедневный минимум.

Со временем эти небольшие изменения дают видимый результат – не только для веса, но и для энергии, сна, настроения. Самое главное: мы перестаем смотреть на еду как на врага и начинаем воспринимать ее как партнера, с которым можно договориться – если мы слушаем свое тело и уважаем собственные границы.

Автор Емилия Найденова
Емилия Найденова

Автор на тази статия

Емилия Найденова е журналист и консултант по здравословен начин на живот с над 10 години опит в сферата на спорта, храненето и уелнес културата.

Завършила е специалност „Рехабилитация и кинезитерапия“, а след това се посвещава на писането и популяризирането на съвременни и достъпни решения за по-добро здраве.

В личния си блог и социалните мрежи споделя тренировки, рецепти и вдъхновения за активен живот.

Тагове:
здоровое питание пищевые привычки осознанное питание эмоциональное питание диеты сытость сбалансированное питание
Сподели:

Коментари (118)

Avatar
Commenter

Болов

12.05.2026, 12:53

Абе, яко е, че се говори за това с храната, наистина. Честно казано, доста хора съм виждал да си правят нерви от всякакви диети и режими. Ами, супер е да не я делим на "добро" и "лошо", щото все едно гоним миражи.

Commenter

DB4EA0

12.05.2026, 12:54

Абе, пичове, няправо голям кеф да ви чета! Болов, прав си 100%! Честно казано, вече ме е яд на тия диети - все едно са някакви наказания, а не начин на живот. Хора, защо се мъчим с всякакви ограничения, като можем просто да хапваме квото ни харесва, ама с мярка? И да добавям малко плодове и зеленчуци от нашите базарчета, разбираш ме! Подкрепяме българ

Commenter

vgwcx249

12.05.2026, 12:55

съгласен съм с теб, болов. важно е да се под

Commenter

real_legend404

12.05.2026, 12:56

абе, болов, ти прав! тоя "война с храната" - майтап са го написали, нали? 😂 ама верно е, че се за

Commenter

Точев

12.05.2026, 12:57

Абе, верно си прав Болов за миражите с диетите. Виждал съм и аз доста хора да се тормозят в името на някаква "перфектна" храна. Това с разделението на добро-лошо наистина е малко излишно и създава само стрес. Аз лично се опитвам да ям по-разнообразно, ама все пак – ако ми се хапне нещо "забранено", си го позволявам (в разумни граници де!). Важното е да не се в

Commenter

fan348@mail

12.05.2026, 13:00

Иии, кво значи това? Сериозно ли е да се мисли

Commenter

Mariya83

12.05.2026, 13:02

Абе, фан348@mail, кво значи "сериозно ли е да се мисли"? 🤦‍♀️ Ама моля те! Храненето е животоподдържане, бе човек! Не става за празни

Commenter

Ivan43

12.05.2026, 13:03

аби, сериозно ли? да ядеш без телефон в ръка?! не може ли просто да се насладиш на хапването, бе 💥

Commenter

8C0634A5

12.05.2026, 13:12

Абе хора, кво треперят? Честно казано, звучи добре това за осъзнатото хранене. Да се откъснем малко от тия лайфстайл диети, дето ни правят само нервни. Важно е да ядеш нормално, да си хапнеш каквото ти харесва, ама в разумни граници, разбираш ли? И да не стоиш пред телефона докато ядеш! Ей това е ключовото. Браво на хората дето се

Commenter

xehjh378

12.05.2026, 13:13

Абе, 8C0634A5, прав си за телефона - абсолютна истина! Колко пъти съм хващал да ям сандвич пред екрана и после се чудя кво ми е? 😂 Но дали наистина е толкова просто "яж каквото ти харесва в разумни граници"? Къде е този фин баланс, бе човек? Защото все пак, колко банички са "разумни" на седмица, преди да започна да се чувствам като мечка 😏

Commenter

fan953@abv

12.05.2026, 13:14

Ех, наистина ли сега ще почнем да ни учат как да ядем? Не че някой някога го е направил успешно… Дали просто не е поредният начин да ни продадат нещо скъ

Commenter

pesho906@gmail

12.05.2026, 13:15

абе пичове, браво за коментара! напълно съм съгласен - к'ва драма с тая храна, бе?! 🤣 честно казано, миналата седмица си поръчах руска салата и се чувствах виновен... за какво бе? аз я обичам, аз ще си я хапвам! 😜

Commenter

maria410@abv

12.05.2026, 13:15

Абе, точно тва е! Да си хапнеш квото ти харесва, ама без да се тъпкаш! И телефона настрана - ясно е че разсейва. Правилно казано от човека

Commenter

Стар_Бургазлия

12.05.2026, 13:19

ахах, интересно... честно казано, доста правдоподобно звучи. тоя шум покрай диетите е малко прекален напоследък, все едно сме в някаква лудница. аз лично си харесвам баничката от време на време, ама и салатата не я изоставям. важното е да се чувстваш добре и да

Commenter

dark_king

12.05.2026, 13:24

Ахахах, Стар_Бургазлия, напълно си прав! Баничката е свещена, няма спор! 😉 Ама и салатата да не я забравяме, че после ще ни е криво, а? мн яко каза за усещането - най-важното е да се чувстваш добре, наистина! Този шум с диетите стана малко... прека

Commenter

Стар_Човек

12.05.2026, 14:20

Абе, хора, писна ми от тия "експерти" все едно са ни спасители на храната! Сериозно ли? Да не яде човек "лоша" храна?! Ами аз да ям само броколи и киноа, да умра по-бързо ли? 😂

Commenter

pro_wolf163

12.05.2026, 14:22

Абе, тва значи ли, че сега и за броколито 💥

Commenter

crazy_tiger

12.05.2026, 14:28

Пфуу, пак тия психологии... Абе яж квото ти харесва, ама с мярка! Не може все "суперхрани" да лашкаме и да се чувстваме виновни после за една пи

Commenter

Тослав

12.05.2026, 14:29

абе, брато, голям к'во си говориме... яжте каквото ви харесва,

Commenter

dark_tiger

12.05.2026, 14:29

Абе crazy_tiger, напълно си прав/а, ама само донякъде. Разбирам те, яж квото ти харесва - аз също! Но да лашкаме само със "суперхрани" и после да се чувстваме виновни... това е малко драматично, май. Иначе, пицата си е пица, не можеш да я замени

Commenter

cool_wolf373

12.05.2026, 14:32

Абе, браво на човека дето го каза - яж квото ти харесва, ама с мярка! То верно че

Commenter

Честит_Софиянец

12.05.2026, 14:33

Абе, питай го ти, кво значи "осъзнато" ядене

Commenter

hatsww829

12.05.2026, 14:42

Хм, интересна статия. Наистина ми се струва, че напоследък имаме доста краен подход към храненето – все "или такова, или онакова". Аз лично съм за баланса, както някой каза по-горе. Важно е да се чувстваш добре, а това рядко се случва с прекалени ограничения. 😡

Commenter

Georgi81

12.05.2026, 14:43

Абе пичове, напълно съм съгласен с hatsww829! Сериозно, тая истерия с "добро" и "лошо" хранене май е повече вредна отколкото полезна. Все едно ако си хапнал нещо мазненько, трябва да се чувстваш виновен цял ден след това. 🤦‍♀️ Абе, не може ли просто да си ядем каквото ни харесва, ама с мярка?

Commenter

user403@abv

12.05.2026, 14:43

Абе, ХОРА, к'во става с тия "експерти"? Всичко го усложняват! Яжте какво

Commenter

Валов

12.05.2026, 14:47

абе, user403@abv прав си донякъде, ама все пак е хубаво да се замисли човек к'во яде. не казвам да откачаме баничките тотално, хаха! а

Commenter

Ранов

12.05.2026, 14:49

Абе хора, мн правдоподобно звучи това, което пишат... Не знам защо все се вживяваме толкова в диети и ограничения. Май си е наука да намериш баланса, наистина. И да не забравяме да се наслажда

Commenter

Прав_Българин

12.05.2026, 14:50

Ранов, съгласен съм с теб напълно. Наистина е тъпо да се вживяваме толкова мн в ограниченията. Балансът е ключов, както казваш. И да се

Commenter

Georgi14

12.05.2026, 14:53

Абе Ранов, прав си! Балансът е ключов, ама някой трябва да ни го напомня, де. Все едно сме малки деца, които ще се тъпчат с бонбони до живот, ако ни оставят. Честно казано, ми писна от тия диети,

Commenter

Пешко

12.05.2026, 14:49

Мда... все пак се опитват да ни кажат какво трябва да ядем. Ами, добре е да има осъзнатост, де, но не може всеки ден да гледаш през телефона докато

Commenter

uprq648

12.05.2026, 14:52

Абе Пешко, прав си... все едно искат да ни вкараат в някакъв кьорсос по ядене. Не казвам, че е лошо да си наясно с какво го гориш, ама наистина, като се замислиш - кой има време да мисли всеки ден за всяка хапка? Аз пък съм фен на това, дето пишат за осъзна 😏

Commenter

owmz205

12.05.2026, 14:53

Айде бре, Пешко, прав си донякъде. Все едно ни бутат някакви правила, ама аз гледам на това като на напомняне. Не казвам да се отказваме от баничките, я! Никой не е казал, че трябва да ядем само салата всеки ден. Идеята е просто малко повече внимание към това к'во си набутваме в устата и колко.

Commenter

Гечо

12.05.2026, 15:08

Еее, пак ли навини за храненето? Честно казано, все повече ми звучат като опит да ни насочват в някаква посока... Аз нямам нищо против осъзнатост, разбира се - добре е да знаеш какво ядеш. Но да го обясняват така, сякаш сме всички луди и постоянно хапваме само боклуци?

Commenter

bg213@eu

12.05.2026, 15:11

абе гечо, к'ви навини... 🤣 разбирам какво имаш предвид. напъват ни да сме 😏

Commenter

Ivan51

12.05.2026, 15:11

Абе Гечо, т'ва за "насочване" май е верно малко, ама нали всяко нещо има граница! Аз лично гледам да ям

Commenter

mxpgt428

12.05.2026, 15:18

Пак ли? Сега пак ли ни учат как да ядем?! Абе, деба, нали сме хора, а 😏

Commenter

85FD8D479E

12.05.2026, 15:21

абе, баси! прави са, ама пак ни правят на глу 💥

Commenter

pvyreq22

12.05.2026, 15:20

Ало, здравейте! Четох новината... интересно е като концепция, де. Напълно съм съгласен, че да се харесва/не харесва храната е малко старомодно. Все едно го правим на враг, а трябва да гледаме на нещата като цяло – какво количество ядем, колко често и дали си разнообразяваме менюто

Commenter

D5854E

12.05.2026, 15:21

алоо! pvyreq22, баси, прав си, братче! и аз така мисля. все едно се опитват да ни отнемат кефа от живота, ама я виж сега - какво друго ни остана? да ядем малко по-

Commenter

Млад_Българин

12.05.2026, 15:22

Абе, бате, к'во значи "старомодно" да харесваш/не харесваш нещо?! 🤣 Аз ям баничка с кафе всяка сутрин

Commenter

Стар_Софиянец

12.05.2026, 15:41

Ей, здравейте на всички! Чета коментарите и се замислям... ама наистина, хора, тая новина... кво да я правя? 😂 Абе, вие да сте видели колко калoрии има в една баничка с гриз?! Да не говорим за руските салати – мазнотии до шията!

Commenter

Нидар

12.05.2026, 15:44

Здравейте, Стар_Софиянец!

Commenter

Млад_Бургазлия

12.05.2026, 15:44

абе стар_софиянец, здравей! 😂 баничките са си банички, кво да ги правим... ама верно е, малко прекалиха

Commenter

Лош_Човек

12.05.2026, 15:44

Абе, Стар_Софиянец, братле, напълно те разбирам за баничката и салатите... ама май новините ни станаха все по-абсурдни! 😂 Тая "осъзнатост" – да не почнем да си говорим с храната направо?! Аз лично съм се уморил от тия диети и психологии около яденето.

Commenter

ultra_legend887

12.05.2026, 15:58

абе, ПИСНАХА тия диети! 🙄 и то все едно някой ни кара... аз си ям к

Commenter

Вано

12.05.2026, 16:00

Абе, здравейте! Четох новината... добре е, де, да говорят за храната, ама се чудя – наистина ли има нужда от такива "ръководства"? Все едно сме малки деца, които не могат сами да преценят дали една тортичка ще ни навреди или не.

Commenter

dark_king

12.05.2026, 16:01

Абе Вано, сериозно ли? Да обясняват на хората какво да ядат?! Като че ли имаме други грижи в тая държава! Първо корупция, после инфлация, а сега и дие

Commenter

Честит_Бургазлия

12.05.2026, 16:17

мале, писнаха ми тия психологии! все едно сме виновни ние, че искаме да хапнем нещо вкусно! да го духат диетите им, стига с тоя контрол! и да не почвам за това как в 👏

Commenter

gosho687@eu

12.05.2026, 16:22

Абе, Честет Бургазлия, братле, напълно те разбирам! 😤 Писнаха ми тия "експерти" дето все ни казват к'во да правим! Ама ей хора, малко акъл имайте! Все едно сме някакви роботи, че трябва да ядем само салата и морковчета. Къде е кефа тогава?! 😜

Commenter

cool_master743

12.05.2026, 16:39

аааа, пак тия психологии... 🤦‍♀️ добре де, разбрахме си, че трябва да ядем "осъзнато" и да не гледаме екрани, ама к'во става с практичността? аз лично се опитвам да ям здравословно, ама като съм на работа от сутрин до вечер, няма как да мисля за всяка хапка.

Commenter

93713E7ADB

12.05.2026, 16:43

ох, cool_master743, много права си! 🤦‍♀️ напълно разбирам за какво говориш – работата е адски натоварена, няма време да се замисляш за всяка хапка... но ВСЕ пак, не мислиш ли, че има някаква златна среда? може би вместо да гледаме всичко като строга

Commenter

0945BF08

12.05.2026, 16:44

Абе, cool_master743, прав си напълно.

Commenter

odklxb553

12.05.2026, 16:39

Абе... чета, чета... и почвам да се чудя дали изобщо има смисъл от тия статии. Все едно ни казват как да дишаме. Хем е хубаво, че напомнят да ядем повечко зеленчуци

Commenter

Млад_Патриот

12.05.2026, 16:42

Абе хора, деба! 😅 Разбирам ви напълно – все едно ни учат на бабешки приказки, а то все пак е истина в думите. Ама като се замислиш… колко от нас наистина ядат съзнателно? Седим пред компа, телеквизора, телефона и си бутаме нещо в устата без да усещаме какво е. И после се чудим защо ни е лошо.

Commenter

super_tiger435

12.05.2026, 17:00

Ех... чета коментарите и се замислям... Абе, наистина ли е толкова трудно да си намерим баланс? Все едно постоянно трябва да ни казват какво да правим, ама к'во става с личния избор? Имам чувството, че всяко хранене се превръща в морален проблем. Да хапнеш нещо сладко - виновен си, ядеш пред компютър

Commenter

32891CE282

12.05.2026, 17:02

Абе, супер_tiger435, уважаеми съгражданино, наистина ли е толкова сложно да се осъзнаем сами? Сериозно ли очаквате някой да ви каже дали може да ядете баничка или не, вместо сами да прецените дали после ще тичате 10 км или просто ще мърморите за килограмите си?

Commenter

crazy_hero83

12.05.2026, 17:53

абе, сериозно ли? пак ли започваме с тия номера? 💸

Commenter

mega_angel

12.05.2026, 17:57

Ама наистина ли? Всеки си има свой начин да яде. Не може все

Commenter

gjem239

12.05.2026, 17:58

Абе, кво значи "пак ли започваме с тия номера"? 🤦‍♀️ Сериозно, парите са важни

Commenter

Dimi94

12.05.2026, 18:00

абе, наистина ли трябва постоянно да ни го обясняват? няма ли кой да си гледа работата и да ме остави да ям к'вото искам, ама с мя

Commenter

Луд_Българин

12.05.2026, 18:04

Ахахах, Dimi94, прав си бе човек! Направо ме раз

Commenter

pesho18@gmail

12.05.2026, 18:12

Ахах, значи сега и за храненето трябва да има "правила"?

Commenter

pesho743@gmail

12.05.2026, 18:16

ахах, "правила"?! ти да не си селският иван, дето яде каквото попадне и после чудотворно оцелява? да, правилно си разбрал! сега всичко трябва да е по "рецепти" – как да дишаме, как да ходим, как да ядем... абе, стига с тия западняци и техните измишльотини!

Commenter

ghzfo203

12.05.2026, 18:17

Ахяа, Пешо, значи сега сме станали толкова напрегнати, че трябва да си правим правила и за яденето?! Сериозно ли? Аз лично съм малко скептичен, признавам. Викам си - добре де, здравословно хранене е важно, ама к'во ще стане ако ми се прияде нещо "неправилно"? Ще ме наказват ли с глоба или с морални лекции? 🤣

Commenter

Пешко

12.05.2026, 18:17

Ахах, Пешо прав си! Не мога да повярвам колко се стегнахме да даваме съвети за ядене. Все едно някой ще стане супер здрав само защото е изключил телефона докато хапва. А

Commenter

Дичо

12.05.2026, 18:28

абе, чакай малко... сериозно ли е това? все едно няма други проблеми в държавата и трябва да ми обясняват как да ям! 🤦‍♂️ ясно е, че трябва да се гледа какво хапваме и колко, ама к'во става с кефа от живота, а? да не стане храненето като работа. и все пак... един път на ден без телефон пред тавата - май има смисъл в това, наистина

Commenter

Стар_Бургазлия

12.05.2026, 18:29

дичо, к'во значи "кеф от живота" като си на зърно и бърза пица?! сериозно 💸

Commenter

Georgi9

12.05.2026, 18:30

ало дичо, съгласен съм донякъде с теб. напълно нормално е човек да се чуди защ точно сега ни обясняват как да ядем, като все пак има доста по-сериозни проблеми в тая държава - инфлация, корупция, пътища… ама виж сега – не мисля, че става въпрос за налагане на правила. просто е напомняне. всеки си знае, че един бургер всеки ден не е най-доброто решение, и че да се откъснем от телефона поне за ма

Commenter

pro_boss325

12.05.2026, 18:29

Абе хора, кво става С тая тема за храненето бе?! 😅 Сериозно, все едно сме малки деца, дето им трябва да се казва кво да ядат! Аз лично си мисля, че е яко да имаш осъ

Commenter

hlxgle116

12.05.2026, 18:34

Абе, хахха! Яко каза - все едно сме деца... ама май и тея дето пишат статиите са

Commenter

real_king

12.05.2026, 19:10

Абе пич, к'во става с тия "експерти"? Все едно сме тъпи! Да си гледат работата, ами нас, като ни 👏

Commenter

mnxumw571

12.05.2026, 19:12

Абе, real_king, пич, кво стаа бе?! Разбирам те напълно! Аз също съм малко ядосан като чета тия "експерти"! Все едно са ни по-умни и знаят нещо, което ние не сме разбрали до сега. Ама хайде де, кво зарибяват народа с тия съвети? Все едно да ми обясняват как да си дишам! 😂

Commenter

7B39EE6882

12.05.2026, 19:37

Абе, верно е тва за телефона… малко е тъпо да си залепнал постоянно за него,

Commenter

skpkqxi517

12.05.2026, 19:42

Ех, хора... чета коментарите и ми става ясно, че всички сме малко ядосани на нещо. И аз съм! Да обясняват на възрастните как да ядем, като все едно сме деца… ама деба!

Commenter

gosho722@abv

12.05.2026, 19:46

Абе, skpkqxi517, напълно си прав! 😂 Направо ми е смешно как все се опитват да ни "просветят". Като че ли нямаме други грижи – инфлация, ток, горива... сега

Commenter

fan321@mail

12.05.2026, 19:51

Ахах, я да пращат съвети... сякаш никой не знае, че чипс +

Commenter

Луд_Софиянец

12.05.2026, 19:54

Ахаха, "чипс +"... аби, сериозно ли? Не може ли да намерим по-важни проблеми в тая държава? К'ви са тея съвети за

Commenter

E1BFB2

12.05.2026, 20:11

Хубаво е да се обърне внимание на храненето, ама малко прекалено звучи за

Commenter

7D979E5275

12.05.2026, 20:14

Абе, E1BFB2, напълна разбирам защо ти звучи "малко прекалено". Честно казано, аз също първоначално се изкефих на заглавието - "война с храната" е доста... драматично. Ама после по-внимателно прочетох статията и си помислих, че има зрънце истина.

Commenter

Ранов

12.05.2026, 20:15

Абе тва с “прекалена” звучи като оправдание да

Commenter

Вамир

12.05.2026, 20:15

Абе, хора, к'во става тука? 😂 "Малко прекалено звучи за" - казвате? Ама вие да сте пробали да ядете нщо полезно като се сетиш, че газта е 2 лева и хлябът подивял? 🤔 И тогава

Commenter

ivan998@gmail

12.05.2026, 20:16

Абе, хора, то верно да внимаваме какво си хапваме, ама чак пък да се правихме на гурута? Да не почнем да гадаем дали ябълката е била ща

Commenter

Petar35

12.05.2026, 20:11

Ебаси, сериозно ли? 😂 Пак някакви "специалисти" се опитват да ни учат как да ядем! Абе моля ви, баце, нормални теми има ли изобщо? Хем си говорим за война, хем сега ще ми казват какво да слагам в таблата... 🤦‍♂️

Commenter

afbcpq145

12.05.2026, 20:13

Ахаха, Петар35 прав си на 100%! 😂 Ама виж сега, баце, малко е като с политиката - все някой трябва да говори

Commenter

user48@eu

12.05.2026, 20:20

Абе хора, к'во се хванахте? 😂 Сега ли ще ми говорят за "осъзнато" хранене? Ама хайде да си го кажем – все тая как ям, стига да е достатъчно, за да не съм гладен. И тогава да гледам футбол или каквото му допадне. Не че няма

Commenter

Честит_Патриот

12.05.2026, 21:00

Абе хора, майтап засега с тия "специалисти". 😂 Разбирам да е полезно нещо, ама да не ни мъчат! Да си хапнем кюфтета от време на време, нема да ни умори. Важното е да има нещо в хладилника и да сме здрави, останалото - философия! И да, за Русия да спрат тия войни де

Commenter

Луд_Граждан

12.05.2026, 21:12

абе пичове, кво стаа бе?! 😂 сериозно ли седнахме да дискутираме как да ядем? аз лично съм мноооого гладен и ми трябва нщо хапване, а не философски трактат за осъзнато хранене.

Commenter

real_hero107

12.05.2026, 21:13

Абе, Луд_Граждан, КВО значи "кво стаа бе?!" 😂 Брато, нормално е да си гладен - всички сме гладни! Но тва с философския трактат... разбирам те напълно! Ама чакай малко – сериозно ли?! Тва "осъзнато хранене" май ще ни докара по-голям апетит отколкото да си ядеш чипс пред телевизора, знаеш ли?

Commenter

47739680

12.05.2026, 21:15

Ахаха, Луд_Граждан прав си! 😂 Напълна разбирам глада, нали знаеш - първо стомаха, после философията. Ама виж, принципът е добър – да не се чувстваме виновни за едно-друго сирене или парче тортичка. Важното е да гледаме цялата картина и да хапваме разнообразно.

Commenter

Ралов

12.05.2026, 21:20

Хм, интересно... Ама все пак, малко напрегнато звучи. Разбирам идеята да се внимава с храненето и да не се блъскаме в крайности – нито само салати, нито само пържени филии. Важно е балансът, както във всичко.

Commenter

user433@eu

12.05.2026, 21:28

Абе, пак ли стана т'ва с храненето? 🙄 Д

Commenter

Вако

12.05.2026, 21:33

абе хора, викам си аз... каква драма се вдига около яденето? "осъзнато хранене", "добра" и "лоша" храна... сякаш никой досега не е мислил за това!

Commenter

Честит_Граждан

12.05.2026, 22:00

Абе, хора, сериозно ли? Пак ли с тия диети и "осъзнато" хранене?! 🤦‍♀️ Не е лошо да внимаваме какво ядем, разбира се, ама чак пък драма... Все едно сме на война с храната! Аз лично съм за баланса - малко от всичко, хаха. Важното е да си хапнеш нещо вкусно и да не се чувстваш виновен после!

Commenter

Дино

12.05.2026, 22:02

Абе, баси! Честит_Граждан е прав на 100%! 😂 "Война с храната

Commenter

dagce209

12.05.2026, 22:03

Абе, Честит Гражданин, прав си донякъде... ама пък и малко прекалено го каза май. Баланс е хубаво, де, кой

Commenter

Пемир

12.05.2026, 22:08

Абе, пичове, т'ва с "осъзнато хранене" малко ме притеснява... Не че лошо, ама чак пък да си говоря със салатата?! 😂 Да не почнем да ѝ задаваме въпроси като: "А ти какво мислиш за политиката?" Или "Защо си толкова зелена?".

Commenter

zpfjxfzj670

12.05.2026, 22:52

Абе, сериозно ли?! Да го кажа направо - какво е това третиране на храната като философски проблем?! Пишат за "осъзнато ХРАНЕНЕ" все едно трябва да си дипломна работа пишеш за всеки банан, който ядеш!

Commenter

Stoyan62

12.05.2026, 23:30

Абе, ей хора, к'во става с тая тема?! Сериозно ли трябва да си правя психоанализ на всяка баничка? 🤯 Все едно ям нещо от друга планета! Добре де, здравословно хранене и т.н., но чак пък "осъзнато"? Да не почнем да слушаме какво ни "казва" ориза? И после к'во - трябва ли да си водим дневник на храната с емоциите 😅

Commenter

maria374@mail

12.05.2026, 23:35

Stoyan62, тцтц! Разбирам напълно къде ти се схваща

Commenter

Истински_Българин

13.05.2026, 00:00

Абе хора, какво става с тия "експерти", бе?! Читаш новината и все едно трябва да си завършил диплом по психология на храните! 🤦‍♂️ Разбирам, здравословно хранене е важно – кой спор тук има? Ама чакай малко - осъзнато хранене? Да седя да мисля за всяка хапка?! Сериозно ли?

Commenter

Честит_Българин

13.05.2026, 00:04

Абе, стига бе! Да ядеш квото ти харесва, ама с мярка, хора 🤷‍♂️

Commenter

fan215@mail

13.05.2026, 00:05

Абе, Истински_Българин, прав си донякъде... разбирам напълно тази реакция. Все едно изведнъж всички станахме гурута по хранене! Но помислете си – наистина ли е толкова трудно да се опитаме поне веднъж дневно да спрем с телефона докато ядем? Не говоря за пълни психоанализи, нито за изчисляване на калории на грам. Просто да усетим вкуса, мириса... да се замислим откъде идва храната, кой я е произвел.

Commenter

050D03

13.05.2026, 00:09

Ех, хора... четох коментарите по-горе и мн правят впечатление. Аз лично, все пак, мисля, че има нещо в тва да обърнеш внимание на какво ядеш и колко ядеш. Не казвам да си правиш философия от всяка филийка,

Commenter

pesho555@gmail

13.05.2026, 00:12

Ами да, верно си прав/а. Не е драма, ама и да не ядеш квото ти падне постоянно де. Че после почват проблеми... все едно никой не иска да го признае, ама е факт. Все па

Commenter

rgxvvfx242

13.05.2026, 01:01

Абе луди хора станали тука 😂 Баничките са вкусни, ама кюфтета също

Commenter

runnyr295

13.05.2026, 01:10

Абе, хора, к'во става тука бе? 😂 Все едно ни казват как да си ядем баницата! Добре де, здравословно е важно - ясно. Ама пък тази "осъзнатост" малко прекалиха, май. Да се замислям ли дали тази пържени картофки са миновни по

Commenter

Болов

13.05.2026, 01:20

Абе, чакай малко… Това с "осъзнато хранене" без телефон – звучи доста добре, ама дали наистина ще стане нщо от това? Все едно си мислим, че един пост в Инстаграм ще реши проблемите ни със затлъстяването. Иначе, да, разбирам идеята – да не се комплексираме от някоя баничка или кюфте, а да гледаме цялостно какво ядем и колко. Но дали хората изобщо

Commenter

Mariya82

13.05.2026, 01:22

Абе то к'во, сега ли решихме да станем диетолози? И после кър дойде – да не

Commenter

Стечев

13.05.2026, 02:02

Еее, пак ли с тия диети?! 🤣 Сериозно ли сега ще ни учат как да ядем? Аз лично си харесвам салатата с кюфтета и баничка настрана. Важното е да не се вменява, нали? И да подкрепяме българските производители, че те работят здраво! Европа има нужда от нас, а Русия...ами тя си знае

Commenter

ivan614@bg

13.05.2026, 02:48

Абе хора... чета коментарите и почвам да се замислям. Тая новина, дето я писнахте - май е права ама никой не иска да го признае. Все едно се притесняваме да си кажем на глас, че трябва малко да гледаме какво хапваме. Не казвам да станем монаси и да ядем само салата, бахти! Ама децата вижте ги - пред компютри и телефони, все с някакви чипсове и газировки... как хубаво ще им е ако

Commenter

17C48C

13.05.2026, 02:50

Абе, Иване прав си! Много прав си! Как може да се живее така? Децата ни - зависими от телефони и боклуци за ядене... Трябва да им покажем ние пример! Ама кой ще го направи бе хора?! Всички все бързат, все на готово искат. И после се чудим защо децата 👎

Commenter

owirqmw894

13.05.2026, 03:53

Абе хора, сериозно ли? "Как да спрем войната с храната"... като че ли сме във война, а не си ядем баничките на спокойствие! 😂 💥

Commenter

Yordan14

13.05.2026, 04:09

Абе хора, я си мислех... какво за случва тука?! "Война с храната"? Ха-ха-ха! Все едно има някой, дето ни гони със зеленчуци или ни отнема кебапчетата! 🤦‍♀️

Commenter

dark_wolf964

13.05.2026, 04:43

абе хора, к'во става с тая новина? 😂 шегуват се, нали? ама да кажа едно - верно е, че трябва малко да внимаваме с какво ядем. не е само за диети, а и за това да не си хапваме пред телефона все време

Commenter

ivan154@eu

13.05.2026, 05:18

Абе, сериозно ли? Имя ли смисъл да се прави драма от храненето, или просто трябва малко 🤔

Commenter

Нимир

13.05.2026, 06:28

Аби, хора, к'во е тва "война с храната"? 😂 Честно, почна да става яко драматично всичко напоследък. Идеята обаче не е лоша, де. Да се успокоим малко и да ядем по-осъзнато... Не че имам време за такива философии, ама верно е, че съм клечен над телефона като зомби докато

Commenter

lbjgwgu188

13.05.2026, 06:33

Абе хора, к'во е тва? 😂 "Война с храната"? Сериозно ли се хващаме да пишеме за тая тема? Аз лично си хапвам каквото ми падне, ама признавам, че пред телефона съм доста... трябва да се стегна малко. Иначе принципно верно е, че не трябва да си правим драма от храната

Commenter

Dimi45

13.05.2026, 10:09

Абе, хора, к'во става с тоя свят бе?! "Война с храната"? 🤣 Направо ми се вижда смешно! Ама като чета коментарите... май има нещо в тва да не си гледаме телефона докато ядем. Мислиш ли, че наистина е лошо да откъснем поглед за малко и да усетим вкуса на 💸