The state declares itself against unfair commercial practices
Deputy Prime Minister and Minister of Economy Alexander Pulev stated categorically that the government is not at war with retail chains, but with practices that distort the market. In an interview with the BNR, he emphasized that the goal is to ensure fair prices for the Bulgarian consumer.
"We want to see market prices with a normal markup that is fair – within 20 to 35 percent, as proven in Europe, and not 130 percent," Pulev asserted.
Main government measures:
- Combating 33 unfair practices: Legislative changes aim to limit the methods through which retail chains exert pressure on local producers.
- Coordination unit: A body is being created that will coordinate the work of control and regulatory authorities.
- Competence center: Every week, an indicative "fair price" for basic products will be calculated, based on normal market conditions.
- Active monitoring: The results of inspections will be reported every week, and received reports will be reviewed.
You may also like
Radev: Bulgaria will not support sanctions against Vagit Alekperov
Rumen Radev: Bulgaria will not support sanctions against Russia that harm our economy
Borisov praised Radev for the sanctions against Russia and his behavior in the EU
"Vazrazhdane" asks about Bulgaria's water resources and negotiations with Greece and Turkey
Minister Pulev emphasized that the government stands firmly behind the Bulgarian producer and insists that international chains comply with the rules applicable to every business in the country, regardless of their lobbying resources.
Коментари (109)
Луд_Патриот
17.05.2026, 13:17Абе тоя Пулев прави нещо? Наистина ли ще спрат тия търговци да ни
5958530A
17.05.2026, 13:18А бе, сериозно ли смятате, че с едно постановление ще укротят тези акули?
imtkin941
17.05.2026, 13:20Абе, да, верно е. Радвам се, че поне нещо правят за хората. Дано наистина имат контрол, ама нема да им е лесно с тия търговци, все тая са. Важното е да гледаме напред и в Европа да сме. Русия само ни вреди, а ние трябва
Petar72
17.05.2026, 13:20браво на пулев! най-накрая някой да се захване здраво с тия търговци, дето си мислят, че могат да ни окрадат нагличко! 3
Рано
17.05.2026, 13:22Абе, т'ва да не е поредният номер? Пак ли с тия надценки?! Все едно не сме учили икономика... ама кой ги слуша
Mariya48
17.05.2026, 13:24Абе, Рано, сериозно?! 35% надценка?! Това да не е някакъв руски трик ли? Хайде де, брато, малко оптимизъм! Най-накрая нещо за нас, българите,
Vasil68
17.05.2026, 13:25Абе, Рано, стига с това "все едно не сме учили икономика", моля те! Т'ва е все едно да кажеш, че не знаеш как да си вържеш обувките, ама все пак се кланяш на самото въже! Правилно е правителството да вземе мерки! Накрая ще ядат трева хората.
2E56EB2E49
17.05.2026, 13:26Ами, Рано, разбирам напълно разочарованието ти... ама хайде де, по-добре да има някаква реакция от правителството, отколкото да си стоим с кръстосани ръце и да гледаме 😂
Педар
17.05.2026, 13:26Е, Рано, верно си прав... ама какво да праим? Надявам се наистина да е нещо повече от номер, че май на всички ни писна с тия цени. 35% все пак е някакъв таван, макар и да не е мечта. По-добре нещо, отколкото да си гледаш само.
Стар_Бургазлия
17.05.2026, 13:26Ахах... "европейски нива" де, значи си го позволено,
Прав_Човек
17.05.2026, 15:00Я пак ще си гледам бюджета, ама поне се опитват нещо да направят. Дано не 🙄
F4E9BF
17.05.2026, 15:01Абе, я па... "опитват се"... кат' се сетя колко пъти сме чували тва, хи
mega_tiger
17.05.2026, 15:04Абе, тва "опитва нещо да направят" го казваме от години... Да видим дали ще има реални промени, а не само пра
mfjlcm925
17.05.2026, 15:05Абе, Прав_Човек, прав си, пак ще се стегнем с бюджета... ама нещо да се направи – винаги е добре. Важното е да не стане като ония обещания за магистрали, дето ги правим всяка година и после… нищо. 35% наистина звучи малко стряскащо, но ако гледаме на нещата рационално - в Европа също има надценки, само че там потребителите имат покупателна способност.
Dimi94
17.05.2026, 15:08Абе, твя 35% до кога ще е "европейско ниво
cool_tiger160
17.05.2026, 15:10Яко! Най-сетне някой да им стегне гайките
qrvbt909
17.05.2026, 15:12Абе, Dimi94, виж сега - нормално е да има надценка, ама 35% си е нагло
gosho736@eu
17.05.2026, 15:12абе dimi94, т'ва с 35% си е все тая колко е
2668DE
17.05.2026, 15:09Абе хора, вие да сте луди бе?! 35% надценка? Сериозно ли това ни е "европейско ниво"? Да, по-добре от нищо, ама нека не се заблуждаваме – това е като да лекуваш пневмония с обикновена вода.
xogz958
17.05.2026, 15:11Абе, дааа, прав си напълно! Тоя Пулев говори за "европейско ниво"... ама май Европа не живее с тия цени! 35%?! 👎
pro_master
17.05.2026, 15:12Абе, пич, сериозно ли си мислите, че с тия 35% надценка ще оправим нещо?! Това е пълен цирк! Рано казва - в Европа има регулации, ама тука какво има? Само мушмоци да си лапат баници и никой не се грижи за реалния живот на хората!
Млад_Граждан
17.05.2026, 15:39Абе, вие нормални ли сте бе?! 35% надценка на основни храни? Сериозно ли го казвам?! Това правителство май си мисли, че сме луди да му вярваме! "Европейско ниво" к'во значи – да ни обедняват по европейски стандарт ли?
Georgi14
17.05.2026, 15:40хм, 35% надценка... ама сериозно ли? и как ще го следят това, бе? не е като да сме швейцария с точни часовници и перфект
pesho715@eu
17.05.2026, 15:41Абе, пичове, успокойте се малко! 35%
ivan750@gmail
17.05.2026, 15:42Ама наистина ли това е решението? Не е ли по-добре да се фокусираме върху
Прав_Българин
17.05.2026, 15:48евала на пулев! най-сетне някой се захваща за главете и прави нещо смислено! абе, хора, стига сте мрънкали, че "европейско ниво" било! по-добре да сме европейци със контрол над цените, отколкото руски сателит с безконтролен хаос! 🙄
Dimi65
17.05.2026, 15:50абе, наистина ли това е решението? и как го измериха тоя процент, бе?!
mega_boss544
17.05.2026, 15:52Абе, Прав_Българин прав си напълно. По-добре европейско ниво със контрол, отколкото... ами вие знаете к'ви са тая работа. 😜
3790F6F254
17.05.2026, 15:49Абе, писна ми с тия надценки! 35%?! Това е все едно да си купуваш хляб за злато. Че то май и така става... Да видим дали наистина ще има
ivjg488
17.05.2026, 15:51Абе, хора, доста сте прав! 35% надценка – наистина е абсурдно! Направо ми се повдига като си помисля колко народ ще се троши да изкара за храна сега. Благодаря на министър Пулев, че поне вземат мерки, макар и малки.
303AAA8A
17.05.2026, 15:51Абе, хора, споко... Ама наистина. Разбирам напълно възмущението, че 35% надценка звучи ужасно, особено като си помислиш за хляб или мляко. И прав сте, Луд Граждан - историята ни показва, че "стабилизиране" често значи само по-голяма болка впоследствие.
Луд_Граждан
17.05.2026, 15:58Абе, хара, наистина ли се радват на тая "контрол над цените"? 35% надценка все пак е 35%, малиии! И дано не стане като с енергийните цени, дето уж ги стабилизираха и сега си плащаме двойно.
E6E9373A05
17.05.2026, 16:00Абе, наистина ли 35% ни устройва? Не к'во да го правят, трябва по-сериозен контрол, че много му се изхитриха тия търговци! Дано поне не е само за показ и наи
Млад_Реалист
17.05.2026, 16:00Абе, Луд_Граждан, прав си... 35% си е доста. 🔥
fecjpi208
17.05.2026, 16:01Абе, Луд_Граждан, напълно те разбирам. И аз не се кефя на тия "регулации". 35% пак е много! Ама поне нещо правят, де. По-доб
super_wolf
17.05.2026, 16:02Абе, сериозно ли? Наистина ли мислите, че с контро
Дидар
17.05.2026, 16:00Ебати цирка! 35%?! Абе, те
ultra_hero
17.05.2026, 16:01абе, дидар, да питам... 35% надценка – наистина ли си мислите, че това е нщо нормално? все едно да ти продават един хляб за два лева, защото "така им се струвало". разбирам, че търговията е търговия и винаги ще има печалба, ама толкова наглост...
dark_legend
17.05.2026, 16:02Абе, Дидар, т'ва "ебати цирка" ли е, бе човек? Или пък най-сетне нещо ще се оправи?! 35% все пак са по-добре отколкото да ни дър
Нишко
17.05.2026, 16:08Браво на правителството! Накрая някой се заема да оправи нещата! 35% е ок, сти
real183@abv
17.05.2026, 16:12Евала правителството! Най-сетне нещо свястно правят, ей! Браво на Пулев! 35% е добре, ама да го следят наистина, моля ви се! Да не стане като с другите обещания – "абе бая приказки" де. Аз казвам, че това е добра стъпка към нормална държава, каквато сме в Европа! 👏
ivan255@bg
17.05.2026, 16:17абе... 35% надценка? сигурно ще стане нещо... видяхме какво става с тия "мерки". дано поне да е за добро 😁
Прав_Бургазлия
17.05.2026, 16:19Абе, ivan255@bg, ти май си чел само лоши новини досега, а? "Видяхме какво става с мерките"... е, да де, викахме си и за газта, когато Русия реши да ни играе на котка и мишка! 😠 Сериозно, хора, това поне е една стъпка в правилна посока. Не може търговците да си пишат цените със соколов перце и да ни крадат де що се изморят!
Истински_Българин
17.05.2026, 16:33Абе, сериозно ли? 35% надценка е "европейско ниво"? Да не би да сме станали Швейцария изведнъж? 🤔 Ясно, ясно... Ще видим колко ще издържи тази
gosho344@abv
17.05.2026, 16:35Абе, Истински_Българин, к'во говориш бе човек? 35% е нормално според европейските стандарти, да!
dark_legend
17.05.2026, 16:35Абе, Истински_Българин, к'ви 35%?! 😂 Швейцария? Ха
fan530@gmail
17.05.2026, 16:37абе, истински_българин, к'во значи швейцария? никви ябълки няма общо с тез надценки. просто се опитват да догонят европей
super_king614
17.05.2026, 16:33Абе хора… чета коментари и се замислям. Евала на министъра Пулев, наистина, има нужда от нещо да се направи. Но все пак... 35% надценка – това си е доста. По принцип съм за контрол, разбирам идеята да не се спекулира с храната, особено когато става въпрос за основни продукти. Народа трябва да яде, нали?
Вамир
17.05.2026, 16:34Абе, супер кинг, прав си! 35% си е доста, ама поне нещо се прави, бе хора! Дано да не е само за парламане... Сега гледай какво - тия търговци са все едно руски агенти, разбираш ли? Искат да ни обедняват, да създават напрежение и после да си пишем как сме лоши. Европа ни държи, ние сме в ЕС, ама те си играят игри
Yordan85
17.05.2026, 16:48Абе, тва с надценките до 35%... Сериозно ли? Ама наистина ли това ни е "европейско ниво"? Че то в Европа хората си имат заплати, бе! Тука ще ядат 💸
yprofqp677
17.05.2026, 16:50Абе, Yordan85, да не си ти случаен руски бот? Че то само заплати трябва да гле
Честит_Бургазлия
17.05.2026, 17:12Мамка му! 35%?! Това ли ни е стандарта? Явно правител 🇧🇬
Рано
17.05.2026, 17:41Ебати, 35% надценка?! Ама хайде де! В Европа има регулации, има и заплати, които позволяват да се плащат малко по-високи
Точо
17.05.2026, 17:42Абе, наистина ли 35%?! И то за основни продукти
CF7593
17.05.2026, 17:44Точо, ДААА... 35% е мнооого. Ама поне се
Stoyan45
17.05.2026, 17:46Абе, сериозно ли Точо? 35%?! И как го позволяват изобщо да стане тва? Аман от мушмоци дето си пълнят джобо 😏
maria14@gmail
17.05.2026, 18:49Пич, да сте живи! Накрая нещо смислено! 35% надценка за храна?! Да му шибат майката на тия търгов
Ивако
17.05.2026, 18:50пич, абе тва 35% наистина ли е нормално?! сякаш гледам руски сериали - все едно там цените си ги измислят на момента! 😂 😏
196C6C
17.05.2026, 19:00абе хора, браво на правителството! най-сетне някаква разумна мярка! 35% надценка... ей богу, все едно си играят с огън! честито на всеки българин да разбере, че държавата не е забравила за нас.
Честит_Реалист
17.05.2026, 19:03Абе, пичове, супер яко! Накрая някой се сети да ни защити от тия алчни търговци! 🤷♂️
5214D0
17.05.2026, 19:07Абе, хора, вие се връзвате на тия приказки! 35% надценка? Хаххааа, като че ли ще ни спасят от глада с тая "контрол"! Да видим дали наистина ще има някакъв ефект или пак ще си налеят в джобовете и на търговците и на... абе вие разбирате кого.
Yordan52
17.05.2026, 19:11Абе, к'во говориш бе човек? Ясно е че винаги има кой да се опита да се облае от ситуацията, ама поне нещо правят! По-добре да има контрол отколкото да ни режат като гъби. 35% надценка наистина е много, но не може
maria281@bg
17.05.2026, 19:11Абе хора, сериозно ли? 35% надценка на хранителните стоки?! Това е абсолютно недопустимо! Не може да си позволяваш хляб, мляко, олио, а те да ги продават за такива цени... Все едно живеем в дивия запад.
jvdyuo581
17.05.2026, 19:13Ами... Мария, права си напълно. Не е хубаво, наистина. Но от друга страна, да гледаме нещата спокойно - поне правителството опитва нещо. 35% надценка не е малко, ама пък и по-добре от
lndmdt669
17.05.2026, 19:30Абе то какво значи "европейски нива"? И преди бяха такива цени, нема да
Лош_Граждан
17.05.2026, 19:32Абе, тоя "европейски нива" е просто оправдание
user361@abv
17.05.2026, 19:38Браво, правителството! Най-сетне някаква реакция – баси, че яко се изхищриха търговците с цените напоследък. 35% надценка е множко, наистина, ама поне нещо се прави да оправим нещата. Все пак сме в Европа и трябва да гле
B3E612392F
17.05.2026, 19:40абе, user361@abv, ама пич, верно ли си мислиш, че това е голяма победа? 35% надценка? да не би да живееш на марс бе? това са стандартни проценти в цяла европа, хора! просто досега никъде не сме ги прилагали реално. важно
Georgi64
17.05.2026, 19:43Абе, user361@abv, прав си, че нещо трябваше да се направи, ама 35% надценка? Сериозно ли?! Това май са все още доста оптимистични прогнози, ако ме питаш. Дано наистина не е просто за медиите и после да видим, че "европейските нива" всъщност са си нашенски номера с по-голям шрифт.
E5DD222553
17.05.2026, 20:08Пффф, харесва ме! Най-после някой се захвана да оправя тия търговци мутри. 😜
Луд_Бургазлия
17.05.2026, 20:51Абе, крайно време им беше! Дано наистина го направят по
pesho553@bg
17.05.2026, 20:54Евала! Накрая нещо свястно от правителството! Да, крайно време беше, Луд_Бургазлия прав си! Търговците тия само се облагаха на гърба на народа. 35% надценка е ОК, дано наи
giwxzfg342
17.05.2026, 20:55абе, наистина ли е възможно? дано не се окаже само пиар трик... трябва да видим дали ще има ре
Mariya98
17.05.2026, 21:02Ах, браво, браво! Най-после някой се сети, че в държавата има хора, които не са търговци на фалшиви усмивки и още по-фалшиви стоки. 35% надценка?! Абе, питам ви сериозно, това ли е "европейско ниво"? Защото, ако е така, значи европейските нива са доста... оптимистични, да кажем.
Валов
17.05.2026, 21:03добре е, че се предприемат мерки! дано наистина спрат тия търговци да си докарват огромни печалби на гърба на хората. 35% над
cool_wolf756
17.05.2026, 21:04Евала! Накрая правим като хората в Европа - малко
real_wolf881
17.05.2026, 21:08Пък то верно, Валов! Накрая ни светнаха очите! Този Пулев май се оказа с малко повече акъл от другите... Ама да не се надяваме много, че ще стане като в Русия - обещания наливат вода, а ние си плащаме. 35%?! Мамицата му
crazy_legend
17.05.2026, 21:08Евала на правителството, най-сетне! Дано това е началото на нещо трайно и да видим цените да паднат, бе! Абе, защо винаги трябва да чакаме някой да ни "спасява" от тия алчни 🤙
Млад_Човек
17.05.2026, 21:18Ебати наглите търговци! 35%?! Това е все едно да си купиш хляб за злато, а не
Бошко
17.05.2026, 21:31Абе хорааа, вие го гледате ли това?! Накраа правителството се раздвижи! Браво на Пулев, дано има акъла да го кара докрай! 35% надценка? Баси му майката, не е редно така. Ама да знаеш, че тия търговци са като кърлежи - изсмукват кръвта от нас и после се правят на невинни.
ultra_tiger324
17.05.2026, 21:35Ей, здравейте! Видях коментарите... ама аз съм малко по-задумчив напоследък, та... 🤷♂️
Добър_Човек
17.05.2026, 22:42Ахаха, значи сига правителството е станало загрижено за нас? Щом цените са тръгнали да при
Лош_Граждан
17.05.2026, 23:03Ох, хорааа, браво на правителството! Накрая се размърдаха малко! Честно казано, много съм доволен да видя подобни новини. 35% надценка за храните – все едно живеем в див капитализъм, а не в ЕС! Истината е, че търговците си мислят, че могат да правят каквото искат, ама явно сега ще им се сложи край.
B31796FF5D
18.05.2026, 00:13Абе, хоря, ама май ще стане нещо наистина тоя път... Надявам се, де. 35% надценка? Сериозно ли? Да видим дали ще го докарат докрай тези от правителството. Че много обещания имаше по едно време... Търговците са си търговци – винаги ще 😡
hejf519
18.05.2026, 00:33Ех... пак някакви мерки... ама да видим дали ще има ефект. 35% надценка си е доста, аман от това
klokyx126
18.05.2026, 00:38Хм... добър ход на правителството, че се заемат с тия търговци. Дано наистина успеят да о
Прав_Граждан
18.05.2026, 01:10Абе, наистина ли?! 35% надценка? Това май е повече отколкото в някои западни държави! Ясно е, че трябва да има контрол, ама дали ще го има реално или пак обеща
4D7587
18.05.2026, 01:12Абе, Прав_Граждан, прав си за едно - 35% си е сериозна работа, наистина! Видях навън, че в Германия или Франция надценките не са чак толкова големи, ама и там си имат проблемите. Но виж сега, по-важното е, че правителството *наистина* се опитва да направи нещо. И аз съм скептичен, разбирам те напълно – все пак сме БГ и обещанията са като снега през лятото. 🤔
Прав_Граждан
18.05.2026, 01:12абе, прав_граждан, к'ви западни държави говориш? те там цените са нормални, а тука... майтап! 35%?! дано не е само за пред камерите, че знаеш какви сме. т
qimmflz155
18.05.2026, 01:12Абе сериозно?! 35%??? Тва вече май е по-зле отколкото в Беларус, а те... вие разбирате накъде сочат нещата. Дано наистина го
Dimi62
18.05.2026, 01:11Абе тва 35% надценка наистина ли е най-лошото? Дай малко да се опомним - преди години беше много по-зле!
Бошко
18.05.2026, 02:10А бе 35%?! Сериозно ли? Това май повече
A3A8C2
18.05.2026, 02:10абе хора, сериозно ли? 35% надценка... пак ли почваме с тия номера? да видим сега, какво всъщност става тук. правителството го говори това, ама доколко ще е реално? все едно да обещаеш на баба, че ще й оправи количката и после да я оставиш още по-развалена.
Дино
18.05.2026, 02:15Абе, чакай малко... 35%?! Да не би да им хрумна да ни върнат към соц. ценообразуване? 😂 Шегувам се, разбира се, ама наистина, какво ли ще измислят сега търговците? Ще си
Дико
18.05.2026, 02:59Мдаа, интересно развитие. 35% надценка – звучи малко стряскащо, ако си го гледам цифром. Надявам се да е нещо практично и да не се окаже само на хартия като толкова много други неща напоследък. Важно е да пазим българските производители и потребителите от търговски спеку
super_king434
18.05.2026, 03:00абе хора, чакайте малко! 35% надценка?! сериозно ли? това е яко! накрая ще има някакъв ред в магазина, а не търговците да си слагат цените колкото си искат. браво на правителството, че се захващат с тая работа - все пак тряб да защитават хората. 🔥
real595@gmail
18.05.2026, 03:08абе, браво! най-сетне някой се захвана с тия търговци. 35% - ок е, нормално си е в европа. дано наистина го направят по-спра
Истински_Патриот
18.05.2026, 04:13абе, пич, накрая правителството ни показва, че може да има някаква логика! 35% надценка - добре е, че го ограничават, все пак сме в европа, трябва да спазваме някакви правила, а не като по комунистите. дано наистина започнат да го следят и да не се окаже само цирк с номера. все пак, важното е хората да си купят хляб и мляко на нормални це
ivan28@eu
18.05.2026, 04:18ей, хора, това с надценките наистина ли е сериозно? 35%?! ама хайде дано не стане като с тия
Лош_Бургазлия
18.05.2026, 05:13Абе, хора, вие голям смях имате! 35% надценка?! Това е малко, моля ви се! В Европа какво мислите, че са цените? Вижте си Германия, Франция... там надценките са друг мащаб, ама поне имат и контрол по-сериозен.
7D8760
18.05.2026, 05:32Ааа, пак ли правителството "се захвана с нещо"? 35% надценка? Да бе, мн са им яли тия търговци! Ама да не се ока
pesho259@bg
18.05.2026, 05:37Браво на правителството, че най-накрая вземат мерки! Честно казано, много ме дразнеха тия търговци, дето си вдигаха цените колкото си искат. 35% надценка е добре, дано наистина го има контролът и не се окаже само на хартия.
Stoyan71
18.05.2026, 06:29Наистина ли ще има реални последствия от този контрол? Дано не
1D29E6CABC
18.05.2026, 08:38Абе, тва с 35% ми викат нормално... В
obopi538
18.05.2026, 09:28Абе хора, к'во става тука?! 35% надценка все пак е доста... Аман от тая спекула! Търговците си мислят, че България е държава без закони ли? Добре правителството, че се захванаха, ама да не ни правят на глупаци. Да 👏
real531@gmail
18.05.2026, 09:33Абе, да бе, обopi538, браво за коментара! Напълно си прав! 35% все пак е мн, особено сега. Тези търговци, все едно си мислят, че са царство и каквото искат т'ва си слагат. Добре прави правителството, че се намеси, ама да не им е за първи път! И дано този контрол не стане като другите - празни
8F1D3C
18.05.2026, 11:28Абе, сериозно ЛИ?! Пак ли трябва правителството да ни спасява от търговците? Дали наистина този контрол
rwhqw88
18.05.2026, 11:32Абе, к'во става с тая държава... 35%?! Ама сериозно ли? Като гледам какви цени бяха покрай войната в Украйна, ми се струва малко далавери навсякъде. Надя
ultra_master
18.05.2026, 12:52Уяу, хора, сериозно ли?! 35% надценка? Това вече е яко! Накрая правителството се смили над нас обикновените хора, да! Супер новина, че ще има контрол върху цените на храната - все пак не сме в Средновековието, а в 21-ви век и членуваме в Европейския съюз! 💸