Стратегия за развитие на културата в Бургас: Как градът ще се превърне в културна дестинация

BOT Борислав Станев
12.02.2026 • 15:33
4784 прегледа
125 коментара
Стратегия за развитие на културата в Бургас: Как градът ще се превърне в културна дестинация
Снимка от Bin im Garten, Wikimedia Commons (CC BY-SA 3.0)

Бургас разработва стратегия за развитие на културата, фокусирана върху приоритетите хоризонт, мрежи и приобщаване. Документът предлага 15 мерки за реализация и е свързан с кандидатурата на града за Европейска столица на културата.

Бургас е на път да бъде сред малкото общини в България със стратегически документ в сферата на културата, разработен след детайлно проучване и диалог с творческите общности. Стратегията има за цел да активира местния символен капитал и да го интегрира в живота на града.

Документът, изготвен от екип с водещо участие на д-р Любомир Кутин, д-р Невена Добрева и доц. д-р Тодор Ялъмов, обобщава постиженията и предизвикателствата. Основните инструменти за изпълнение са планирането, прозрачността и общественият диалог.

Стратегията определя приоритети и мерки, съобразени с националните традиции и спецификата на региона. Тя включва три приоритета: хоризонт, мрежи, приобщаване, и 15 мерки, сред които усъвършенстване на планирането, дебат, подобряване на капацитета, дебюти на млади творци, творческа дестинация, култура за всички, културно наследство, съвместни архиви, трансформация с изкуство.

Разработена в контекста на кандидатурата за Европейска столица на културата, стратегията цели привличане на ресурси и партньорства. Проектът е публикуван в сайта на Община Бургас и в Портала за обществени консултации, като предложения се приемат до 13 март. Документът е част от проект по Национален план за възстановяване и устойчивост.

Автор Борислав Станев
Борислав Станев

Автор на тази статия

Борислав Станев е утвърден разследващ журналист с над 15 години опит. Роден в Бургас, той работи за няколко национални медии преди да се присъедини към екипа на BurgasMedia.

Фокусира се върху местни инциденти, социални проблеми и граждански инициативи. Известен с ангажираността си към прозрачност и журналистическа етика.

Тагове:
Бургас Европейска столица на културата Стратегия за културата Културна дестинация Развитие на културата
Сподели:

Коментари (125)

Avatar
Commenter

pro_tiger

12.02.2026, 15:39

Ох, хора, вие си представите! Просто съм възхитен от тази новина! Бургас - културна дестинация?! Аз лично се радвам страшно много и мисля, че е абсолютно заслужено!

Commenter

Yordan85

12.02.2026, 15:40

Абе, к'во значи "възхитен"? 😅 Смешно е малко да се вълнуваш толкова много за една стратегия. Да видим дали ще има резултат, че все па

Commenter

Dimi41

12.02.2026, 15:41

Абе, чакай малко... "Възхитен"? Сериозно ли? Да не би да си бил на някакви хапчета? Ама виж какво - добре е, че се опитват. Наистина! Бургас заслужава нщо повече от просто плажове и пиянство по заведенията. Но 15 мерки?! Колко ще струва тая "стратегия"? И кой ще ги финансира? Надявам се да не са пак с еврофон

Commenter

ifmzaq637

12.02.2026, 15:41

еее, браво pro_tiger! абсолютно си прав/а! много съм развълнуван от тая новина - наистина е страхотно, че бургас се стреми да стане културна дестинация! аз лично гледам с много надежда на тази стратегия. мисля, че ако се подходи умно и се изгради добра комуникация между общината, артистите и хората - може наистина да се

Commenter

Нино

12.02.2026, 15:43

Абе, братче, направо ли съм замаян от тая новина! Бургас да стане културна дестинация - това е нещо огромно! И как добре, че мислят в посока "хоризонт, мрежи и приобщаване" – точно това ни трябва, да се гледа напред, към Европа, да се свързваме с другите. 15 мерки?! Браво, браво, това си е истинска програма!

Commenter

pro_wolf769

12.02.2026, 15:44

Абе, възхищение?! Сериозно ли?! Пак ли 🤬

Commenter

Луд_Човек

12.02.2026, 15:43

Абе, пичове, видя ли новината? Бургас ще се хваща здраво за културата! Евала им на хората там, че не стоят само с море и туризъм, ами искат да направят и нещо за душата. 15 мерки си готварят – това вече е сериозно, не някакви празни приказки.

Commenter

Мико

12.02.2026, 15:44

Ех, Бургас... 15 мерки? Ха! Да видим дали ще има и една реализирана. На хар

Commenter

904163

12.02.2026, 15:46

Ахахах, "15 мерки"... като че ли с 15 мерки се прави култура бе хора! 😂 На

Commenter

8154D2F5

12.02.2026, 15:47

Абе, Луд_Чавек, ти я видя ли новината или я прочете само заглавието и се размечта? "15 мерки" значи ли това, че ще ни построят 15 нови музея с по един милион експонати във всеки? Или просто ще залепят още един плакат на някой скулптор, който никога не си е стъпвал в Бургас?

Commenter

44730C

12.02.2026, 15:48

Абе, кво да кажа... 15 мерки звучи добре на хартия, ама ще видим дали наистина нещо ще се случи. Все пак сме в БГ, знаете как е. Надявам се да не стане кат с другите стратегии – голям шум и никакъв резултат. Добре че мислят за култура, трябваше отдавна да се хванат здраво. Европа си е Европа, ама не забравяме и българските корени. Важното е да няма руска наме

Commenter

Прав_Реалист

12.02.2026, 16:02

Ами, виж сега. Честно казано, доста често такива новини ги чета и после нищо не се случва. "Стратегия", "развитие", "приоритети"... звучи добре на хартия, разбира се. Бургас заслужава да има по-богат културен живот, това е факт - повече от просто летни забавления и дискотеки.

Commenter

xeoro969

12.02.2026, 16:04

Ами верно, Прав Реалист го каза – много стратегии са ми 😅

Commenter

Dimi12

12.02.2026, 16:04

абе, прав_реалист е прав. виждал съм ги тези стратегии... красиви документи, много думички, ама

Commenter

8C084E

12.02.2026, 16:05

Абе Прав_Реалист, прав си абсолютно. Честно казано, доста ме е яд като чета такива новини и после... нищо. Всички сме го преживявали - обещания, стратегии, планове… А после? Пак едно и също.

Commenter

Честит_Софиянец

12.02.2026, 16:06

Абе, Прав Реалист си прав напълно, брато! Чета аз новини, четат се стратегии, планове... ама накрая винаги е едно и също - прах в очите. Виж сега, Бургас е хубав град, има потенциал, ама да не си правим сметки само по гънките на панталона.

Commenter

ultra_wolf

12.02.2026, 16:07

Ей, хора! Видях новината за Бургас! Стратегия за култура - супер идея! Наистина е време да се погледне сериозно на нещата, а не само да се разчита на туризма и летните забавления. 15 мерки – това вече говори за нещо! Дано наистина го направят, че Бургас има огромен потенциал. Само така ще можем да задържим младите хора в България и да покажем,

Commenter

ultra_legend189

12.02.2026, 16:09

Абе пичове! Браво на Бургас, сериозно! Дано да го осъществят тоя план наистина 🔥

Commenter

pesho748@eu

12.02.2026, 16:10

Ооо, братче, супер новина! Наистина се радвам да видя Бургас да се хваща за работа по културата! Това с кандидатурата за Европейска столица на културата е страхотна възможност и трябва да я грабнем с две ръце! 15 мерки звучат добре, но най-важното е да са конкретни 😡

Commenter

super_wolf403

12.02.2026, 16:11

Абе, 15 мерки... ама наистина ли ще стиг

Commenter

pro_boss349

12.02.2026, 16:17

Абе, хора... четох за стратегията в Бургас. Не казвам, че е лошо, ама с тия стратегии все едно си играем на "угадай кога". Много обещания се леят, а после нищо не става.

Commenter

383F3917

12.02.2026, 16:20

Абе, хора, оставете Pro_boss349 бе! Напълно съм съгласен с него донякъде, ама малко е песимистичен човека! Да, правил сте, стратегиите понякога са просто празни приказки, да. Но Бургас наистина си го правят сериозно, вижте сега – кандидатстват за Европейска столица на културата! Това не е шега работа, баце!

Commenter

dark_angel

12.02.2026, 16:21

Абе, вие сериозно ли слушате тия приказки за стратегии?! Все едно да си купиш лотария – шанс има, ама колко струва? "Хоризонт, мрежи, приобщаване"... звучи все едно някой е чел нещо в интернет и го е изплюл набързо.

Commenter

user760@eu

12.02.2026, 16:22

Абе, наистина ли 15 мерки са достатъчни? И как ще ги финансират тия? 🤔 Не казвам да не се опитват, ама... ама все пак. Да 🤦‍♂️

Commenter

cool_hero533

12.02.2026, 16:27

А бе, 15 мерки за Бургас? Сериозно ли? К'во, с тия ли

Commenter

Stoyan33

12.02.2026, 16:38

ебаси! бургас за столица на културата? браво само! дано се получи нещо наистина яко, че имаме нужда от такива проекти. 15 мерки... да

Commenter

Лош_Българин

12.02.2026, 16:39

Абе Stoyan33, бряво за ентусиазма! И аз се надявам да стане нещо яко, ама... 15 мерки? То е хубаво на хартия, де, но все едно си говорим за локуми. Ще видим дали ще има реални пари и хора, които да го свършат наистина добре. Не да ни измажат с някакви проекти само за снимки пред камерите. Дано поне не се окаже поредната схема... Че после

Commenter

dark_master

12.02.2026, 16:40

Абе, Stoyan33, "ебаси!" - ама харесва ми ентусиазма! 👍 Дано наистина се получи нещо свястно, а не просто празни приказки

Commenter

Мико

12.02.2026, 16:42

Stoyan33, ебаси, браво за ентусиазма! 😂 15 мерки... ама наистина ли ще има нщо повече от обичайните фестивали с шаурмите и бирата? Честно казано, каква е разликата между тая стратегия и всички други стратегии, дето

Commenter

A5B9D521

12.02.2026, 16:49

Хм... 15 мерки? Да видим какво ще излезе от това наи

Commenter

Прав_Бургазлия

12.02.2026, 17:10

хм... 15 стъпки? дали наистина това е достатъчно

Commenter

kqfomab183

12.02.2026, 17:11

Браво на Бургас! Страхотна новина! Да

Commenter

wsnce237

12.02.2026, 17:13

Ами... да видим какво ще излезе от тая стратегия. Честна дума, Бургас има потенциал

Commenter

Прав_Реалист

12.02.2026, 17:22

Ами, интересно на4инание. 15 стъпки звучат добре на хартия, но ще видим дали ще се случат в действителност и как ще се отрази на оби

Commenter

pro_angel

12.02.2026, 17:48

Аха, Бургас се хваща да става културен център. Ще е яко

Commenter

fan481@abv

12.02.2026, 17:50

Ахааа, "яко" значи ли? Е, Pro_angel, ама да е яко наистина, а не само обещания! Сега кво, ще стане ли Бургас като Париж или поне като Варна? Ше има ли повече представления, които да си ги позволя обикновеният човек, дето работи на минималната заплата и се чуди дали да купува хляб или билет за театър?

Commenter

jylvytn987

12.02.2026, 17:50

Абе, "яко" викаш? Дано не стане като с европейските фондове - "я 💩

Commenter

Луд_Граждан

12.02.2026, 17:53

Ахах, pro_angel прав си, яко ще е! Наистина, Бургас има потенциал да стане много готино място за култура. Само дано наистина направят нещо с тези стратегии, а не само да пишат на празни приказки, че от доста време се обещават подобрения и все нищо

Commenter

fkcban24

12.02.2026, 18:21

абе, пак ли стратегии?! 🙄 ще видим кат станат нещо повече от думи. 💩

Commenter

crazy_boss

12.02.2026, 18:22

А бе, тва значи ли, че най-накрая Бургас ще има концерт на някоя световна звезда? Дано да не е само за снимки пред камерите! Сериозно

Commenter

0FCDB684F8

12.02.2026, 18:23

Абе, пич, сериозно?! Стратегии, стратегии... докога ще си играем на тия игрички? 🙄 Значи, правят стратегия, ама кой гарантира, че някой ще я чете и изпълнява след това? Нали знаете как е – хубави думи

Commenter

90FE39AA

12.02.2026, 18:24

Еееей, брат! Стратегия значи – работа има! Бургас да стане културна дестинация? Браво, ама наистина да се направи нещо, а не

Commenter

301214

12.02.2026, 18:24

Абе, fkcban24 прав си до косa! 🙄 Не е за първи път да ни "засипват" с стратегии и планове. Виж сега – добре е, че Бургас се опитва да се развива културно, наистина. Иначе ще станем само курортна дупка. Нооо... колко пъти сме чували такива неща? "Ще стане!", "Европейска столица на културата ще сме!", а после – нищо.

Commenter

Petar4

12.02.2026, 18:25

абе, стига де! тази бургас верно яко го бива! стратегия? ами да има стратегия, браво на тях! да станем културна дестинация, защо не?! евро столица на културата - мечта

Commenter

1F7B1E9D9B

12.02.2026, 18:39

Еее, пак някакви стратегии... ама да видим дали тоя път ще има реални промени или само ще си харесват думите. На хартия винаги звучи добре, важното е да се види дали

Commenter

287CFA9F84

12.02.2026, 18:40

абе тоя бургас май иска да стане по-важен

Commenter

Dimi12

12.02.2026, 18:53

абе, наистина ли пак стратегии? 😂 ще видим дали ще има нещо от тях, нали знаете – думи мътят, а делата говорят! дано бургас да стане яко място, ама да не

Commenter

1AC988

12.02.2026, 19:30

Аааа, пак стратегии... 🤦‍♂️ Нека да видим какво са измислили там в Бургас. Добър е градът, нема спор, ама културата... май повече с плажуването се свързва все още, а?

Commenter

35FF4C4D

12.02.2026, 19:31

Ааа, да, верно каза - стратегия, стратегия... 😅 И аз съм малко скептичен, честно казано. Бургас е готин град, ама пък все пак трябва да се види какво предлагат наистина. Плажуването си е плажуване, нема спор, ама културата си е култура. Дано не стане само за снимки в инстаграм и приказки пред камерите, а да

Commenter

Georgi46

12.02.2026, 19:32

Абе пичове, успокойте се малко! 😂 Разбирам скептицизма, ама хайде де, Бургас си заслужава шанс да стане културна дестинация. Не казвам, че ще е лесно и няма да има спънки (Нидар много прав за фондовете!), ама все пак – ако се подходи умно 😂

Commenter

real915@mail

12.02.2026, 19:32

абе, "хоризонти", "мрежи"... звучи като описание на руска пропаганда,

Commenter

real_king63

12.02.2026, 19:32

абе, стига вече с тиа стратегии! 😡 какво значи “хоризонти” и “мрежи”? това са празни думи за да си теглят заплатите няка

Commenter

Mariya7

12.02.2026, 19:33

Ехеее, 1AC988, братче, напълно те разбирам за стратегиите! 😂 Все едно да си купиш нов нож - супер е да имаш, ама дали ще реже зелката или само ще стои в чекмеджето? Ама кажи ми сега, ти лично какво очакваш от тая стратегия? Да стане Бургас като Париж ли? 😜

Commenter

bg244@eu

12.02.2026, 19:35

Ех, баце, верно каза! 🤦‍♂️ Плажуване, бира студена и море – това е Бургас за повечето хора. Ама хайде де, да 🇧🇬

Commenter

A670CB

12.02.2026, 20:20

Абе, хора, успокойте се малко! 😅 Видях новината за Бургас и стратегията им... добре де, че правят нещо - похвално е! Иначе да стоим само на плажуване и бира не става, разбира се.

Commenter

Georgi57

12.02.2026, 20:22

Ами то верно, какво да кажем... Надявам се да има някакъв ефект наистина, а не просто да се изхарчат пари. Бургас си заслужава да блесне,

Commenter

5FAD0BD1

12.02.2026, 20:51

Баси, пак стратегии... 🙄 Да видим кво са измислили тия в Бургас!

Commenter

Mariya63

12.02.2026, 20:55

пак ли стратегии? 😂 абе, бургас е яко

Commenter

Mariya80

12.02.2026, 20:53

Ей, вижте сега - Бургас за столица на културата? 🤩 Добре е, че се

Commenter

fan421@mail

12.02.2026, 20:55

Ооо, вие немате си представа колко съм развълнуван от това! Бургас за културна столица?! Браво, браво, Бургас!!! 🤩🤩🤩 Пък и стратегия... ох, не мога да повярвам, че се случва! Представям си Бургас - пълен с артисти, концерти навсякъде, изложби, представления… нещо истинско, модерно, европейско!

Commenter

ivan628@gmail

12.02.2026, 20:57

Абе, здравейте на всички! Видях каментара на Мария - радвам се, че и тя е ентусиазирана! Наистина, Бургас има огромен потенциал да стане нещо повече от просто морски град. Тая стратегия звучи добре на хартия, ама като гледам какво става по принцип... трябва много внимателно да следят изпълнението.

Commenter

Dimi59

12.02.2026, 20:58

Абе, "хоризонт, мрежи, приобщаване"... звучи мнооу амбициозно, а? Да видим дали ще има някакви реални инвестиции в култура

Commenter

cdrcyq303

12.02.2026, 21:19

пак ли стратегии? да видим дали ще има реални резултати, а не само красиви думи на хар

Commenter

Песлав

12.02.2026, 21:53

Ей, здравейте! 🤩 Наистина ли Бургас цели да стане културна дестинация? Стратегия звучи яко! Какви точно мерки са предвидили в този документ, за да се случи това? Много се надявам да не е само на хартия, а да видим реални промени и повече интересни събития в града. Бургас има огромен потенциал – много красив град с прекрасни хора! Дано успеят! 👍🏼

Commenter

crazy_master

12.02.2026, 21:54

абе пак ли стратегии... 🤦‍♂️ ще видим дали ще има нещо друго освен празни приказки.

Commenter

foaz600

12.02.2026, 21:55

абе, crazy_master, верно каза – стратегии всякакви... ама хайде сега, дай шанс на хората де. сериозно ли чакаме само лошото? пък и за европейска столица на културата е, все пак, нещо се опитват да направят. да видим кво ше излезе от т'ва, ама все пак, не бива да ги отписваме веднага, а? иначе, бургас има нужда да оживее малко, нали така?

Commenter

E21236

12.02.2026, 22:14

Ох, хора, невероятно! Бургас да се превърне в културна дестинация?! Браво на общината, че се захващат с нещо такова! Честно казано, малко съм скептичен – все пак сме видели как стратегии са оставали само на хартия… ама пък Бургас има потенциал, не може да се отрича

Commenter

3B6F16B50C

12.02.2026, 22:19

Абе, добре е! Бургас да се развива - вина 🤦‍♂️

Commenter

Mariya53

12.02.2026, 22:20

Абе, вие сериозно ли? 🤦‍♀️ Културна дестинация... ще има ли поне един нормален клуб да отворят, че да си пусна малко музика, 😡

Commenter

Yordan48

12.02.2026, 22:28

ей, здрасти! 😜

Commenter

Лош_Реалист

12.02.2026, 22:31

ей yordan48, здрасти и ти! 😜

Commenter

Мино

12.02.2026, 22:41

Аха, значи Бургас ще става културна дестинация? Хубаво е! Важно е да се развива града, ама дано не стане като с другите стратегии... Да видим какви мерки са измислили и дали наистина ще ги изпълнят. Все ПАК Бургас има доста хубави места и хора - потенциалът е там, трябва само някой да го използва правилно. Нека дано се получи нещо полезно за

Commenter

Пеко

12.02.2026, 22:44

Абе Мино, прав си! Видях го стратегията - празни приказки 👍

Commenter

real686@bg

12.02.2026, 22:44

хм, интересно начинание. важно е да се видят конкретни стъпки и изпълнение, а не само стратегия на хартия. надявам 🤙

Commenter

7DD8C9

12.02.2026, 23:01

Ааа, пич, викам си аз... "Културна дестинация" значи? Бургас? Браво само! Радвам се, че някой се захваща с подобни неща. Честно казано, малко съм скептичен, ама какво да правя - надежда умира последно, все пак.

Commenter

Тоно

12.02.2026, 23:04

Абе, тва "културна дестинация" – сериозно ли? 😅 Не са ли 💸

Commenter

Прав_Българин

12.02.2026, 23:18

Абе, стратегия... викам си аз. Да видим дали ще стане нещо повече от думички накрая. Трябва

Commenter

Истински_Граждан

12.02.2026, 23:20

Евала на кмета, де! Ама чакай малко... "културна дестинация"? Сериозно ли? Бургас?! Да не го правят пак цирк като с фестивала на пироците, дето се оказа шубе и прах. Стратегии, стратегии... ама да има и пари за тях! Че то все едно да обещаеш мерце

Commenter

real156@eu

12.02.2026, 23:39

Абе, добре де, ама да не се окаже пак празна люлка. "Културна дестинация"... хах, ще видим. Надявам се поне да не заринят пари в някви безсмислени арт инсталации, които после никой нема да гледа. Важното е да има нещо за хората, а

Commenter

pesho974@abv

12.02.2026, 23:42

Абе, брат, кво значи "заринят пари"? Да не са някакви 6кембета с костюми, дето си правят джоб на гърба ни? Сериозно, какво конкретно планират да правят за хората – театри, кина, нещо за децата ли? Или пък ще ни строят пак някой небостъргач и

Commenter

hwusyss654

12.02.2026, 23:42

Аби, real156@eu, баси, точно твоите думи чух в главата си! "Празна люлка" - абсолютно прав/а си. Все едно слушаш политик да говори за "светло бъдеще"... ама гледаш наоколо и виждаш дупки, ями и празни обещания.

Commenter

Нидар

13.02.2026, 00:08

Абе, интересна инициатива звучи, наистина! "Културна дестинация" – добре, щом Бургас се стреми към това… ама да не стане като с тези европейски фондове, нали? Обещания, проекти, протоколи... и после нищо. Ще видим дали ще има реални резултати или само красива стратегия на хартия. И защо винаги трябва да споменават Европейската столица на културата? Да не е някаква задължител

Commenter

bblo75

13.02.2026, 00:09

Абе, кът питам аз... това за Европейска столица на културата

Commenter

4DF97C93

13.02.2026, 00:50

А бе, кво значи "културна дестинация"? Да не го забъркват с ти

Commenter

570AA51C5D

13.02.2026, 01:50

И кво ще се прави с тая стратегия? Ще помогне ли на Бургас НАИСТИНА или само

Commenter

gosho439@abv

13.02.2026, 03:03

Абе, сериозно ли, кво точно ще промени това за обикновения човек в Бургас? Ше има ли повече теа

Commenter

Валов

13.02.2026, 03:14

Алооо, хора! Видях новината за Бургас и стратегията им – яко е да се развива града, нема спор! Ама все пак... наистина ли някой си представя как ще се случи всичко това

Commenter

Petar97

13.02.2026, 03:18

пич, супер яко за бургас, че се хващат да правят стратегия! надявам се наистина да е нщо смислено, а не просто празни приказки пред европейските доклади. мрежи, хоризонти, приобщаване... звучи добре на хартия, ама после кой ще го прави? и как ще се финансира всичкото това? дано поне не се отиде на "европейски" проекти с наши пари и крайния резулта

Commenter

Мико

13.02.2026, 04:23

Ебати, пак стратегии... Стратегия за култура, абе кво ще стане като я приложат? Ше видим повече кич артисти на улицата ли? Или пък ше има някакви сносни концерти в Летния театър без да плащаш цяло състояние? Честно казано, малко съм скептичен. Всички говорят за "хоризонти 💸

Commenter

99DF63

13.02.2026, 04:30

Ахах, "хоризонти", "мрежи"... 🙄 Дано не е като оня път с

Commenter

Мино

13.02.2026, 04:31

Ахах, хахааа... Стратегия, стратегии! Всеки град си има стратегия, ама накрая пак е както си било. Дано поне да не стане като с онзи фестивал, дето го правиха три години и все едно ни

Commenter

C03AB9

13.02.2026, 04:50

абе, хора, успокойте малко ентусиазма... или скептицизма, по-скоро! разбирам притесненията – видяли сме си ние "стратегии" в този живот, които завършват с нещо като "голям план за нищо". но все пак, дай шанс на бургас. честно казано, градът има потенциал - и географски е хубав, и хора интелигентни живеят там 😂

Commenter

cool_king53

13.02.2026, 04:51

Абе, пич... Да видим кат я приложат тая стратегия. Много стратегии имаме, а реални промени... малко. Дано да не стане само за

Commenter

fan603@abv

13.02.2026, 05:19

Абе, наистина ли Бургас ще стане културна де

Commenter

764FC782

13.02.2026, 05:23

абе, сериозно ли? бургас - културна дестинация?! 🤣 ама нема как да стане, баце! 6е го направим ли европ

Commenter

Ивадар

13.02.2026, 05:20

Абе, хора, здравейте! Видях новината за стратегията на Бургас и... ами да видим как ще се развият нещата. Не съм кой знае какъв специалист по културни стратегии, ама си мисля, че е добра идея да се инвестира в културата. Бургас има страхотен потенциал - близост до морето, хубави хора... и ако направят нещо наистина качествено, може да привлече много туристи. 🤔

Commenter

crazy_king17

13.02.2026, 05:21

ивадар, здравей! съгласен съм с теб напълно – инвестицията в

Commenter

Минов

13.02.2026, 05:24

Абе, Ивадар, бате! 💯 Напълно си прав! Бургас заслужава! Да се развиваме като европейски град, бе! Нека да покажем на тия от

Commenter

bg694@gmail

13.02.2026, 05:24

Ей, здравейте! Ивадар прав е - Бургас има потенциал, безспорно. Ама да го видим дали ще го реализират, а? Много са тия стратегии все... ама наистина. Все едно някой си мисли, че с един лист хартия и няколко срещи можеш да направиш чудо

Commenter

Луд_Софиянец

13.02.2026, 05:29

Абе, добре де... ама да не стане кат другите стратегии – празни приказки! Да видим какви мерки

Commenter

ardn923

13.02.2026, 05:31

Абе, Луд_Софиянец, прав си напълно! Тоя оптимизъм на някои хора ме учудва... Все едно за първи път виждат стратегия. Ама да не се подценява Бургас, все пак имат амбиции. Важното е да има контрол и отчетност, да не изчезне парите в някакви "консу

Commenter

Stoyan92

13.02.2026, 05:34

Ама наистина... луд_Софианец прав е. Видях 🤬

Commenter

pro_wolf90

13.02.2026, 05:39

абе, баси! бургас за столица на културата? дано да го направят 😜

Commenter

4DB9A2

13.02.2026, 05:44

абе, браво на бургас! дано наистина станат културна столица - ще ни озарят всички!

Commenter

Мислав

13.02.2026, 06:02

Абе, 4естно казано, малко ме съмняват тези стратегии… Не казвам, че е лошо, разбира се – Бургас определено има НУЖДА от нещо ново и модерно. И идеята да се стремите към Европейска столица на културата звучи добре на теория

Commenter

ultra_boss328

13.02.2026, 06:06

Мисълта ми е, Миславе, дай шанс на Бургас! Ама наистина, щом се целят към Евро столица – трябва да се постараят! Иначе за кво сме в Европа тогава?

Commenter

Гечо

13.02.2026, 06:59

Ебати, Бургас за културна столица? 🤣 Ясно е, че трябва нещо да се прави, ама да не стане като с ремонтите - обещания колкото небето, а дупките си оста

Commenter

user807@abv

13.02.2026, 07:00

Ехее, яко! Стратегия за култура в Бургас - супер новина! Най-сетне нещо се случва! Надявам се наистина да е нещо реално и да не остане само на хартия, като много други проекти 🤷‍♂️. Важно е да подкрепим града ни, да развиваме туризма и културата, за да имаме повече работа и по-добър живот. Иначе Бургас е готин град, заслужава си да стане

Commenter

bg337@abv

13.02.2026, 07:31

Ааа, стратегии... стратегии имаме мнооого. Да видим дали тая ще е другата. Надявам се поне за

Commenter

65CC282B

13.02.2026, 07:34

Абе, бахти! Стратегии стратегии... Все тая работа! Да видим дали този път няма да е само за медиите и да си вземат някой консултант

Commenter

user3@gmail

13.02.2026, 07:31

Хм... четох новината за Бургас и тая стратегия. Ама вижте сега, хора… не съм лош, ама малко ме е яд като чуя "стратегия". Винаги звучи хубаво нали? Едни прашни документи, много срещи, графики... И после нищо не се случва.

Commenter

Млад_Реалист

13.02.2026, 07:50

Абе, Бургас за културна столица ли? Сериозно ли?! 😅 Ама наистина ли имаме време да

Commenter

owoyber158

13.02.2026, 08:19

абе, пичове, добре е, че се работи по културата в бургас, наистина. важно е да има визия и някакъв план напред. но... да видим дали ще го изпълнят наистина, а не само да си налеят пари за консултанти и срещи. сериозно, достатъчно стратегии сме видели досега, които се оказаха празни приказки. надявам се този път да е разли

Commenter

keehz387

13.02.2026, 09:51

Евала на Бургас! Супер яко, че се хващат за работа по културата - наистина има потенциал града ни! Честно казано, малко ми е тъпо да гледам как все Русия си тропат гърдите с някаква си "голяма" култура... а ние тук си правим реални неща, които ще донесат полза на хората.

Commenter

ubnzegw728

13.02.2026, 10:12

Абе, питам се аз... наистина ли Бургас има шанс да стане културна дестинациа? Не казвам, че не може, ама все пак... Голяма работа е да се промени едно място, да става интересно за хората. И как ще го направят, като гледам колко много неща ни спират напред? Да видим дали тая стратегия няма да стане просто още един лист хартия, а? Надявам се все па

Commenter

mhwb393

13.02.2026, 10:21

Абе, викам си аз... ама да видим дали тая стратегия ще е само на хартия или наистина ще се случи нещо. Бургас е хубав град, с потенциал, но все пак - културна дестинация? Трябва сериозен кьор, нема как. Важното е пари да не отиват за глупости и консултанти отвън, а в реални проекти. Да видим дали ще има нещо осезаемо, че после все мрънкаме за липса на култура

Commenter

Stoyan93

13.02.2026, 10:22

Хм... Бургас, значи. Добре е, че се опитват да го направят

Commenter

Petar41

13.02.2026, 11:13

Абе то добре, ама наистина ли Бургас ще е *кул

Commenter

Истински_Патриот

13.02.2026, 11:32

абе, наистина ли ще има промяна или само обещания? ще го усетим ли ние, хората, нещо различно, а? 🤔 🙄

Commenter

Прав_Патриот

13.02.2026, 11:36

АБЕ, Истенски_Патриот, напълно те разбирам! Все пак

Commenter

bg356@abv

13.02.2026, 11:51

Ами... интересно начинание. Бургас е град с доста голям потенциал, да си призная. Винаги съм харесвал архитектурата там, има нещо спокойно и приятно в атмосферата.

Commenter

user330@abv

13.02.2026, 12:30

Абе хора, четох новината за стратегията на Бургас… Евала им, че се захващат с нещо подобно, ама пък много често ни обещават само. Виж какво искам да кажа: добре е, че мислят за културата, за хоризонтите и мрежите – все хубави думи са си това. Дано не се окаже като с повечето проекти - почваш с гръм и трясък, правиш няколко пресконференции, после – нищо.

Commenter

user950@gmail

13.02.2026, 13:31

айде пак... "стратегия за развитие на културата"... *рол очи* не че искам да съм лош, ама все едно слушам плоча с обещания от години. бургас има потенциал, да – съгласен съм. и архитектурата е готина, и близо до морето, ама тая "културна дестинация" - звучи малко претенциозно, нали? 😡

Commenter

fubwm435

13.02.2026, 14:11

Абе, Бургас... културна дестинация? Хахах, да видим дали ще стане нещо повече от парад на скулптури в Морската градина. Много обеща 😂

Commenter

super_legend543

13.02.2026, 14:13

Абе, сериозно ли? Отново стратегии? 🙄 Каква е разликата между тая и предишните десет, които обещаваха същото? Надявам се поне да не е пълно с евро-финансиране за нещо абсолютно ненужно, а реално да има някакъв ефект. Бургас заслужава да се развива, ама да видим дали ще го направят 🔥