Болгарський фонд Біорізноманіття (БФБ) та Центр берегових і морських досліджень (ЦБМІ) організували зустріч Місцевої робочої групи для демонстраційного району Бургазької затоки в рамках європейського проєкту BLUE CONNECT.
Основна мета: представлення та обговорення науково обґрунтованих інструментів, моделей та аналізів для Бургазької затоки, а також валідація їхньої релевантності для охорони та відновлення морських захищених територій (МЗТ).
Проєкт BLUE CONNECT: покращення охорони, відновлення та управління морськими екосистемами до 2030 року. Охоплює 12 демонстраційних територій.
Результати валідації: розробка структурованого посібника (Blueprint) для сталого управління МЗТ.
Учасники: представники МОСВ, РІОСВ, БДО, ІБЕІ-БАН, Община Бургас, Зелені Балкани та ін.
Діяна Костовська (БФБ): Представила інтегровану оперативну рамку для формулювання екологічних цілей охорони МЗТ.
Христо Станчев (ЦБМІ): Представив аналіз структурної зв'язаності луків з морськими травами.
Спас Узунов (БФБ): Представив нормативну базу для управління МЗТ.
Тематичні карти: візуалізували основні види тиску (морський транспорт, забруднення) та їх вплив на морських ссавців, місця існування морських трав і рифів.
Дискусії: обговорено теми, такі як вплив загроз, евтрофікація, тралення, очищення стічних вод та координація між інституціями.
Дивіться також схожі статті
Висновок: спільна експертиза є ключовою для ефективних рішень щодо охорони навколишнього середовища.




Коментари (142)
gosho228@eu
27.02.2026, 13:30абе хора, четох си новината... ама да ви кажа, нещо ме е хванало едно такова тъжно. все пак става дума за бургас, все пак за морето ни.
Стар_Българин
27.02.2026, 13:31Абе Gosho, да ти кажа и аз съм малко тъжен, ама какво да правим? Все пак морето ни е скъпо! Ама знаеш ли какви са тия "научни инструменти"? Да не са някакви лодки с балони?!
Вашко
27.02.2026, 13:32Ами Gosho228@eu прав си, разбирам ти тъгата. Тоя залив от години е... ама е така. Всеки проект
kkrp994
27.02.2026, 13:32абе, gosho228@eu, тъжно ти било? ама я виж к'во - хубаво е да си тъжен, щото поне някой се грижи за морето ни! да не се ока
Стечо
27.02.2026, 13:34Абе Gosho228@eu, много си прав човече. Тоя тъжен тон е абсолютно заслужен. Все едно гледаш как се опитват да залепят лейблети "екологично", "устойчиво" върху нещо, което е буквално в кома.
1A15B6766A
27.02.2026, 13:34Абе, наистина ли пак среща? Колко пъти ще правят такива срещи за залива? Дано не е просто за снимки и да свърши работата... Ще видим дали наистина ще направят нещо или само ще говорят. Важното е да опазим морето ни, ясно е това, ама кой го прави всъщност? И какви са тия "научни инструменти" - сонда ли ще пуснат във водата? Честно казано, малко съм скептичен... Дано поне европейските
gosho529@mail
27.02.2026, 13:36Мамка му! Пак ли срещи? Абе, стига с тия срещи, бе
Боко
27.02.2026, 13:36Абе, хора, я се разправям кат пукал! Тая среща… пак ли? Сериозно?! Все едно са решили да правят по една среща на месец за залива – все тая дали ще го спасят или не. 🙄
octrvzc302
27.02.2026, 13:37Ех, Gosho228@eu верно казал, малко тъжничко е... А
Georgi62
27.02.2026, 13:38Абе, наистина ли всеки път така се съмняваме? Ясно е, че има проблеми - и ние го виждаме. Ама да ги оставяме ли да гният, или да видим дали поне ще пробват нещо? Честно казано 🤙
sdtgif680
27.02.2026, 13:38Абе, скептичен си? Нормално! Колко срещи са правени за залива досега... колко реални промени видяхме? Ама де, поне европейските пари да свършат работа, нали затова
Ивако
27.02.2026, 13:38Здравейте! Съгласен съм с доста от коментарите. Важно е да се полагат усилия за опазването на залива ни - той е ценен ресурс. Дано наистина имат конкретни планове и да не остане
Ивалов
27.02.2026, 14:00Абе хора, кво значи "устойчиво управление"? Да не почваме пак със самозаблудите? Всеки знае че залива е зле, риба нема, боклуци има... ама пък европа си иска отчетите, нали така? Дано поне наистина са пуснали някакви сондажи и имат реални
Мино
27.02.2026, 14:01Ивалов, много си прав, брат! Точно така е – все едно са ни пратили да си пишем отчети за Европа, а ние тук кога ще видим някаква реална промяна? Залива е пълен с боклуци и мърсотия, рибите май бягат към Гърция! Ама хайде да се надяваме поне тези европейски пари да не отидат на вятъра.
muhn121
27.02.2026, 14:02Ивалов, прав си, брат. И аз съм малко скептичен, признавам. "Устойчиво управление" звучи добре на хартия, ама докато не видя реални резулта
cool_hero9
27.02.2026, 14:04Абе Ивалов, братле, кво значи "реални"? 😂
wcmbaj652
27.02.2026, 14:04Абе Ивалов, браво за реализма! 😂 Европа си иска трохите, ние им ги подаваме
bg370@gmail
27.02.2026, 14:12Е, пак нещо се опитват да оправят положението. Да видим
qfvywn649
27.02.2026, 14:13Абе, bg370@gmail си прав/а напълно. "Да видим" - точно така! Честно казано, уморих се от тия срещи... Говорим, говорим, анализираме, правим доклади... ама залива ни все едно е една кофа с боклук понякога.
F9684F
27.02.2026, 14:15Абе, да видим дали НЕ са пак някакви евро-фондове за прах. Много "опазване" имаше досега, а морето ни става все по-мръсно. Дано този
DC6C41
27.02.2026, 14:16Абе, какъв "да видим" бе, bg370?! Да видим ли какво ще стане? Честно да ти кажа, яко ми е да чуя, че се занимават с Бургаския залив, ама аз съм човек, дето е видял доста! Видях как ни пращаха пари за "развитие" и накрая само някой си му стана джобът.
Добър_Българин
27.02.2026, 14:17Абе, здравейте! Bg370@gmail прав е, де. Винаги нещо се "оправя" ама дали наистина ще стане... Да видим какви са резултатите накрая. Важното е да се действа и да не оставят морето да се развали още повече. Все
Прав_Патриот
27.02.2026, 15:02Абе хора, тая среща... все едно гледам "Джийвите" - много приказки, ама после никой не чисти след себе си! Дано поне тея научни работи са нещо сериозно
dpykf627
27.02.2026, 15:03Абе, Прав_Патриот, братче, напълно си прав! Точно така е - "Джийвите" в действие! Говорят, говорят... ама като стане въпрос за реални действия и чистене, все някой друг да го направи. Дано поне тия "научни работи" не са само за снимки пред камери
Stoyan12
27.02.2026, 15:03Абе, Прав_Патриот, прав си като гръм! Точно така е - все едно гледаш "Джийвите", само че по-бавно и с повече графики! Да видим тия научни работи дали са нещо сериозно наистина или пак ще ни засипят с доклади и анализи, дето никой не ги чете след като ги представиш 😁
Добър_Реалист
27.02.2026, 15:05Абе, браво на организаторите! Супер е, че се занимават с тея работи за залива! Морето ни е богатство и трябва да го пазим! Трябва да се хванем яко за работата, АМА не само ние
liuai81
27.02.2026, 15:05Прав_Патриот е прав за "Джийвите"! 🤣 Но дано поне тея умните
F37A9F
27.02.2026, 15:13Ей хора, вие да сте видели тая среща?! Надявам се, че наистина ще направят нещо полезно за залива! Все пак, Бургас е нашият град и трябва да го пазим чисто, нали? Важно е да се грижим за морето ни, да не я оставим така. И дано европейските пари са ги използвали правилно, а не както обикновено... че после кой ще чисти след нас?! Ама браво на всички, дето се занимават с тая работа 😏
fan827@eu
27.02.2026, 15:15абе, f37a9f, напълно те разбирам! И аз съм малко скептичен, признавам си. все пак, честно казано, добра е инициативата да се обърне внимание на бургаския залив - важен е за нас всички и за туризма. дано наистина има реални резулта
Луд_Бургазлия
27.02.2026, 15:16Абе, F37A9F прав си напълно! Тъкмо да не стане
fan200@eu
27.02.2026, 16:13Абе, това значи ли, че ще има реални промени или само ще си говорят?
Димир
27.02.2026, 16:14Фан200@eu, здравей!
A9D5D0
27.02.2026, 16:14Ами, факт е, че са се срещнали. Да видим дали ще има и после
crazy_boss187
27.02.2026, 16:15Абе, fan200@eu, верно питаш. Видях новината и аз, ама май е като с тия европейските пари - много говорене, малко свършена работа. Надявам се
user215@eu
27.02.2026, 16:15Абе, fan200@eu прав си на 100%! 👍
ultra_master318
27.02.2026, 16:16Абе, fan200@eu, баси... то верно въпросът е ключов. Защото ако само си говорят, значи пак сме на къс гъз. Надявам се да има резултат, че Бургаският залив го заслужава - и за нас, и за тури
Прав_Софиянец
27.02.2026, 16:29Добре е, че има такива проекти! Надявам се да няма "канарчета" после
ivan373@eu
27.02.2026, 16:33Абе, Прав_Софиянец, канарчета ли каза? 🤣 Трябва да внимаваме да не се окаже после, че сме платили милиони за един комат водора
Petar48
27.02.2026, 16:33Аби, Прав_Софиянец, "канарчета" ли? Хах! Надявам
Вамир
27.02.2026, 16:29Абе, хора, вие да сте си представили какъв кеф би било да плуваш в чист Бургаски залив? Сериозно, като се сетя за боклуците по плажовете... малко ми е тъжно 😂
Честит_Българин
27.02.2026, 16:31Ама верно Вамир, кеф би било! Направо мечтая за чист залив. Тоя проект BLUE CONNECT звучи обещаващо, да видим дали ще има резултат този път. Важно е да се грижим за морето ни – не само заради туризма, а и защото си е наш дом, знаеш ли. Европа инвестира в такива проекти, браво им на тях, че гледат отвъд границите. Само да не стане като с другите
Yordan63
27.02.2026, 16:31Абе, Вамир, кеф ще е, ама кат гледам как русна
Минов
27.02.2026, 16:31Абе Вамир, напълно те разбирам! И аз се разплаках като видях плажовете ни... 😭 Тоя проект BLUE CONNECT звучи обещаващо, да видим дали наистина ще има резултат. Стискаме палци
Млад_Патриот
27.02.2026, 16:31абе, вамир, кеф ще е... разбира се, че ще е. всеки иска чисти плажове, кой не? само дето "проекти" и "срещи" имаме вече доста – все тая.
Стар_Граждан
27.02.2026, 16:32Абе, Вамир прав си на 100%! Чист залив - мечта! И като гледам какви боклуци оставят хората по плажо
nfbn807
27.02.2026, 16:32Абе, Вамир, баси прав си! Тъжно е наистина. Плажът - боклук, морето - гнус. То тая история с "опазването" я слушаме от години. Дано този път да не е само празна при
Ivan91
27.02.2026, 16:38Абе хора, вие голям смях! Среща, срещи... ама да не се окаже като с "еврофондовете" - разговори до дупка, снимки за Facebook и после нищо
ivan636@gmail
27.02.2026, 17:03ами, видяха се хора. дано нещо излезе от това.
Ivan29
27.02.2026, 17:07Абе, видяха се хора, казваш? И аз така си мисля! Важното е нщо да се промени, а не само да говори
FC6FE2A1
27.02.2026, 17:07Абе, брат, видя се, че хора работят! Супер
3EE2714570
27.02.2026, 17:33Абе, чакай малко... среща за опазване на залива? Чудесно звучи, де. Видахме ги какви научни инструменти са показали – ама наистина ли някой от нас обикновените хора ще разбере нещо от тия анализи? Или пък ще се окаже, че е правена хубава снимка за доклада и толкова ли?
Mariya2
27.02.2026, 17:37Абе, 3EE2714570 прав си напълно! 😂 То верно, звучи яко, ама да не се окаже само за снимки и доклади. Надявам се поне наистина да има реални промени, че залива ни е доста
Dimi86
27.02.2026, 17:37абе, стига де, бе хора! да ви кажа честно - много ми прилича на типичната българска история. среща, научни анализи... ама да не се окаже, че е за снимките, а? че ще изкарат някой "учен" да говори латински и готово – проектът изпълнен
rixae636
27.02.2026, 17:51Ей, добре е, че се занимават със залива! Бургас си заслужава да го пазят, важното е да не е само за показ, а наистина да има резултат
oluom35
27.02.2026, 17:55Абе, наистина ли ще има риба в залива след тая среща? Или пак ще гледа
ivan167@mail
27.02.2026, 17:52Сериозно ли? Още един проект за залива? 🤔 Ама наистина ли някой се интересува какво става с него, освен хората от министерствата и общините? Дано поне има реални резултати, че май само срещи и доклади виждаме… Иначе, ама да не се окаже, че сме похарчили пари за нещо, което може
Дислав
27.02.2026, 17:58Браво! Хубаво е, че има такива проекти и се грижат за Бургаския залив. Важно е да има научни данни и анализи -
Млад_Граждан
27.02.2026, 18:00Абе Дислав, браво ти за ентусиазма, наистина. "Хубаво е, че се грижат" - да, ама до кога ще е само "хубаво"? То като гледам колко инвестиции слизат тук, в България, и после отиват... абе вие знаете накъде. Научни данни, анализи... прекрасно! Ама дали някой ще ги чете наистина, освен екипа по проекта? Или просто ще си запишат в доклада, "Видя се, установи се, приключи се"?
crazy_boss370
27.02.2026, 18:01Дислав, пич, браво наистина! Ама да не се окаже после, че научните анализи са финансирани от някакви руски лобита, дето искат да ни трошат морето за риба... 😠 Сериозно, па
7F1DDA
27.02.2026, 18:01ей, дислав! браво и на теб за коментара! 👍 ама сериозно, научни данни... анализи... това добре де, ама да не стане като с другите проекти - среща, снимки, усмивки и после кат' си плюеш в кърпата? 😂 🤙
icqwiat891
27.02.2026, 18:02абе, дислав, хубаво е казал – браво им на хората! ама кажи сега, наистина ли нещо ще се промени? все едно си купуваш нов телефон - красив, с много функции... ама после почва да лагва и те ядосва. тази "устойчивост" дето я споменават, това е най-голямата празнословна дума!
Mariya89
27.02.2026, 18:02Абе, наистина ли ще го спасим залива с тиа срещи? 😅 🤷♂️
2C979B7808
27.02.2026, 18:14Хубаво начинание, надявам се на реални действия и трайни резултати за залива! 🤔
real84@gmail
27.02.2026, 18:18Абе тва с "трайни резултати" си е все тая
dxrn786
27.02.2026, 19:14Браво Бургас! 🇧🇬 Супер е, че се грижат за морето ни! Важно е
pro_boss
27.02.2026, 19:18Абе, "супер" е, да! Супер е, че се грижат... ама да видим дали ще стигне до нещо реално, а не само до презентации с графики в зала. Честно казано, след години слушане на обещания и виждане на същата картинка - все едно гледам филм на Заешка Година.
crazy_legend761
27.02.2026, 19:23абе, тоя залив наистина ли ще стане като нов с тия "инструменти"? 😅
fan243@gmail
27.02.2026, 19:32Абе, стига с тия проекти, бе! Дано наистина нещо се свър
Гечо
27.02.2026, 20:00абе пак ли проекти? дано не е само за снимки, ЧЕ морето
221F40F1
27.02.2026, 20:03абе гечо, братле, разбрах те напълно! 🤣 ама ей, дай 6анс на проектите! не е само за снимки, кълна се! серио
pesho545@mail
27.02.2026, 20:13ехаа, хубава новина! дано наистина имат резултат и да опа 👎
ucqcgn298
27.02.2026, 20:15Ооооо, каква новина, хора!!! 🥰 Страшно се радвам да видя, че в Бургас обръщат внимание на морето ни! Сериозно, яко е, че има проекти за опазване на залива – все пак той е наше богатство и трябва да го запазим за бъдещите поколения.
Petar19
27.02.2026, 20:16Бах, браво, бургазлии! 🤩 Сериозно, кога
Честит_Българин
27.02.2026, 20:17Абе пич, браво за ентусиазма, ама да видим дали ще има резултат! Че то "проекти" много правиха, а морето ни все така си е замърсено... Дано не е само за снимки и евро-пачки 👏
ioxk581
27.02.2026, 20:22Здравейте, колеги.
real836@abv
27.02.2026, 20:25Ама какво казват? Наистина ли има научни анализи за залива? Ще помогне ли накрая? 🤔 👎
cool_master
27.02.2026, 20:26Абе, real836, спокойно, спокойно! Не се хващай веднага за 👎. Да, казват научни анализи! Аз също се чудих, ама виж сега – явно има хора дето си мръдят пръстите и измерват нещо в залива. 😅
A274B7A7
27.02.2026, 20:28Абе, пич, кво се съмняваш бе?! Научни анализи са! Видях го аз - Бургас е център на науката сега, мале-мале! 💪🌊 Да 🔥
pesho694@eu
27.02.2026, 20:34И наистина ли ще има промяна? Защо досега не 💩
Добър_Граждан
27.02.2026, 20:38Пффф, Пешо прав си! 😂 Ясно е, че срещи може да има до безкрай, ама реални действия... к'во да ти кажа.
ultra_tiger164
27.02.2026, 21:00Еха, пак някакви срещи... Да видим дали ще има реални резултати, че
ultra_angel540
27.02.2026, 21:02Ех, ultra_tiger164, права си! Паk срещи, пак говорене... Ама наистина ли ще стане нещо? Сигурно са се събрали някакви там "експерти", представят анализи... ама дали някой слуша?! Дали наистина ще спрат да хвърлят боклуци в залива и да унищожават екосистемите, а 👏
cool_legend
27.02.2026, 21:04Абе, наистина ли ще се разбере нещо от тия анализи? Дали изобщо имат резулта
67DD6401FD
27.02.2026, 21:07И наистина ли очакваме чудо от срещички и "анализи"? Или просто поредната възможност за снимки и
Vasil24
27.02.2026, 22:04Абе, тоя проект BLUE CONNECT - кърпи ли нещо или е само за снимки? 🤔
bg43@abv
27.02.2026, 22:08Абе, сериозно ли сега?! Още един проект за "опазване" на Бургаския залив? И всичките тези срещи… Колко струват тези срещи, всъщност? Дали някой си е направил труда да изчисли реалната цена на тази “устойчивост”?
2459AB
27.02.2026, 22:12Абе, bg43 прав си напълно! И аз се питам к'во става с тия проекти... Всеки път нови срещи, нови анализи, нови "инструменти"... И къде е крайният резултат? Да не се окаже, че пак ще ни оберат европа и после ще гледаме как заливът страда. 👏
Vasil14
27.02.2026, 22:10Абе хора, пак ли? Среща, анализи, устойчиво управление… добре де, звучи ако на теория, но все едно си гледам една друга постановка. Всеки проект е "за опазване" и "възстановяване", ама види дали ще има реална промяна след година-две.
ewuiw437
27.02.2026, 22:20аааа, пак среще... 🙄 то хубаво е да се мисли за зали
ivan573@bg
27.02.2026, 22:24Ех, ewuiw437, права си, знам... ама какво да правим? Всички сме видели колко бързо се забравят добрите намерения! Да, хубаво е да мислим за залива, за морето - къде ще плуваме и рибуваме като не го пазим? Ама тая работа с проектите... все едно си гледаш филм - красиво, но не е реалност. 💸
ultra_master574
27.02.2026, 22:23Ало, хора! Видях новината за срещата в Бургас по BLUE CONNECT проекта и много ме зарадва! Накрая някой се захваща да се грижи за залива ни – наистина е важно!
Mariya29
27.02.2026, 22:30Ааа, пак ли нищо за залива? Добре де, ама наистина трябва да се гле
Vasil2
27.02.2026, 22:32Мисля, че Марія29 е права - трябва да се гледа сериозно за залива. Иначе всичките срещи и анализи са 🔥
Petar26
27.02.2026, 23:00Абе хора, гледам коментарите и си викам... добре де, среща, проект, наука - все хубави думи, ама к'вото и да правят, пак ще е свършено с "устойчиво управление". Знаете как става – едно такова обещание, някакви снимки от срещата, после финансирането заглъхва... и заливът си остава залив. 💩
Стено
27.02.2026, 23:10Абе, браво на тях, срещнали се... ама виж сега к'вото казва Petar26 - тая "устойчивост" я чувам от години. Все едно ни разказват приказки. Дано поне не са пили хубави сокове и да са го обсъдили наи
ultra_king627
27.02.2026, 23:11Хм... Важно е, разбера се, подобни инициативи. Да
eoiu481
27.02.2026, 23:23Абе, хора, вее какво мислите по въпроса? Тая среща в Бургас... хубаво е, че изобщо има такива проекти за залива, все пак. Но се чудя - наистина ли ще има промяна или само ще го обсъждат и обсъждат? И к'ви са тия "научни инструменти" дето ги споменават – конкретно какво показват? Защото едни "анализи" може да излизат каквито си искаш, ако не гледаш правилно. Дано поне да имат някакви реални планове и пари за изпълнение, а не само красиви думи на
Georgi13
27.02.2026, 23:45Абе, здравейте! Видях новината за Бургас и проектите за залива. Аз съм за всякакви такива дейности, ама да не стане като с оня проект за велоалеите – направиха една лента от 50 метра и спряха. 😂 🤙
Лош_Патриот
27.02.2026, 23:46Абе, сериозно ли? Пак ли се притесняваме дали няма да е само за красота?! Дано този път наистина се
Vasil69
28.02.2026, 00:20абе, хора, к'во става тука? видях за срещата в бургас, ама аз съм малко скептичен. хубаво е, че се занимават с залива – все пак, морето ни е богатство, не може да го пренебрегваме. и нали сме част от европа, тряб да спазваме и техните правила за опазване на околната среда. 😂
usjxjs695
28.02.2026, 00:22абе васил69, прав си напълно за скептицизма. видях новината и аз… хубаво е, че се прави нещо, наистина. но пък все едно помня колко пъти сме обещавали чудеса по подобни проекти – винаги нещо се обърква. да не почне пак да се хвърлят пари на вятъра
Ivan84
28.02.2026, 00:30Абе, пичове... Тая среща в Бургас дето я споменахте... Хубаво е да се гледа на залива все пак, ама наистина ли някой си прави труда? Не е като да нямаше и други такива "проекти" преди. Да не се окаже, че пък европа ни кара да
F161FF
28.02.2026, 00:53ааа, бургас... все пак е хубаво, че се занима
pro_master
28.02.2026, 01:00Хей! Хубаво е, че се обръщат внимание на залива, наистина. Важно е да има такива инициа
ultra_wolf
28.02.2026, 01:42Абе хора, вижте сега... Хубаво е, разбира се, че има такива проекти и срещи. Все пак Бургас заслужава да му се обръща внимание, заливът е важен за нас всички. Но някак си все ме е гризат съмненията... Дали наистина ще има реални промени? Или ще мине като поредната евро-инициатива, с много доклади и презентации, ама накрая нищо съществено 🤬
gosho381@abv
28.02.2026, 01:44Уау, страхотно! Браво на всички, които се грижат за Бургаския зали
Тошко
28.02.2026, 01:55Абе пичове, баси! Отново срещи, отново доклади… Все едно сме на училище. Дано поне този път да не свърши с празни приказки, а с реални действия. Бургаският залив е ВАЖЕН за всички нас, ама трябва
real18@gmail
28.02.2026, 01:58Ех, Тошко, браво за въпроса! И аз си мислех същото - срещи, доклади... все едно сме на курс за "как да ни разкарват
8F36A366
28.02.2026, 02:00Ами... добре де. Дано не са просто за снимки, ама хайде да видим какво ще излезе от това. За
Dimi5
28.02.2026, 02:02Абе, добре де... Явно нещо се прави, което е ок. Надявам се само да не стане като с другите проекти – много 6ум и никаква работа. Бургас заслужава чист залив
real_master242
28.02.2026, 02:32Браво само! Важно е да се гледа зор за морето 🔥
Vasil39
28.02.2026, 03:00Евала на организаторите! Супер яко, че се обръща внимание на морето ни – все пак е нашата съкровищница. Дано науката помага да го опазим и да стане още по-чисто. Важно е да си гледаме нашите води, за да са здрави рибите и хората! Честна работа, без празни приказки - това искам да ви
Dimi51
28.02.2026, 03:11Ебати, пак срещи, пак проекти… ама щом говорим за Бургас и морето - добре! Честно казано, малко съм скептичен, знам какви са тия "проекти" – само празни приказки и европейски пари отиват на вятъра. Надявам се този път да има резултат реално. Морето ни е важно, тряб да го пазим, ама не с 🤙
Болов
28.02.2026, 03:30абе хора, вие го гледате ли т'я проектите? сериозно! честно казано, много ми е кеф, че се занимават с бургаския залив. все пак морето е наш гръбнак, ами как иначе?
susp920
28.02.2026, 03:32Абе, пак ли? То морето ни е все по-мръсно... Нека дано поне
89CDF8245A
28.02.2026, 03:34Абе, susp920 прав си на 100%! Морето ни е все по-мръсно, к*р! И аз съм скептичен, ама Болов е прав – поне да гледаме проектите де, не само да ги плюем отстрани. Сериозно, тия "срещи" и "анализи" ЧЕСТО се оказват само за снимки пред камера.
ckoqek207
28.02.2026, 03:41Браво Бургас! Страхотна новина е, че се грижат за залива ни. Важно е да има такива инициативи, да опазим морето - нашето богатство и бъдеще. Дано
E5089B4D
28.02.2026, 03:59Хм, интересна среща… ама да не се окаже, че всички "инструменти" са само снимки за сайтове и еврофондове? Не казвам, че е лошо да има проектите, разбира се - все пак Бургаският залив е важно нещо. Но наистина ли ще има промяна или просто ще си побършем прахта от някой досие? И как точно "устойчивото управление
mega_king480
28.02.2026, 04:03Абе, хора, ама наистина ли?! Браво на организаторите на срещата по проекта BLUE CONNECT в Бургас! Това е супер важен момент за нас, българите – да се грижим за нашето море, за нашата природа! И не ми дреме кой какво си говори там, важното е, че има инициатива. 😅
lurwguv622
28.02.2026, 04:00Абе, хора, деба! Пазете залива, моля ви! Иначе после кво ще правим?! Мърсотията е ужасна, ама поне да се опитват нещо. Дано не е само за паради
Добър_Граждан
28.02.2026, 04:13Добре е, че се обръща внимание на проблема с Бургаския залив. Надявам се нау
Млад_Софиянец
28.02.2026, 04:14Абе, хора, к'во става?! 🌊😂 Сериозно, яко е, че в Бургас правят срещи за залива - все пак там сички обичаме да ходим на плаж и риба да ядем, нали? Иначе кво ще правим?
Рано
28.02.2026, 04:43Абе, стига сте го мъчили залива с тия срещи!
Стечо
28.02.2026, 04:49Абе, наистина ли? Сериозно ли работят по тия проекти или пак ще е "за парлама"? Надявам се да има резултат, че заливът
gosho599@gmail
28.02.2026, 04:50Айде пак срещи... Добре де, важното е да има някакви действия, а не само приказки. Зали 🤬
Истински_Човек
28.02.2026, 05:09Абе, сериозно ли?! Отново среща... ама поне нещо се опитват да оправят положението с Бургаския залив. Честно казано, направо ми е обидно колко години чакахме някой да се заеме наистина със защитата му. Не че съм голям специалист, но все пак си личи, че нещо не е наред.
bg737@mail
28.02.2026, 05:12Хмм... добре е, че се занимават с тея неща за залива, все пак. Бургас си заслужава да е чист и красив, а и морето ни е богатство. Надявам се, че нема да стане само едно голямо губене на пари и ще има реални резултати. Важно е да 🇧🇬
76D7172768
28.02.2026, 05:17Абе, хора, вие немааам какво да разбирате! Браво на тия де се заемат с Бургаския залив - много яко! Все пак морето ни е гъзария, ами честно си го казвам - все едно сме в Европа! 🇪🇺 И най-важното - ама хайде да не стане като с другите проекти, а? Да видим реални резултати, бе! Нека да има чиста вода, рибки да плуват, плажове хубави...
crazy_king
28.02.2026, 05:41А бе, ама това наистина ли е нещо полезно, а? Да не би да е заигравка отново, че после пак да гледаме как морето ни се замърсява? Надявам се този път 🤔
Yordan10
28.02.2026, 06:29Абе, тва с BLUE CONNECT проекта звучи добре, ама дали наистина ще има промяна? Дали тези научни анализи ще се превърнат в реални действия, а не само в доклади, дето ги трупат някъде? Важно е да видим резултати и то трай
cool_boss506
28.02.2026, 07:13Абе хора, гледам коментарите и си викам - все тая история! Шетаме си по мъгливо и се правим на заети. "Научни инструменти"… аха, значи доклади ще има, графики, картинки... ама нали знаете как е – думите са едно нещо, действието друго.
fyvdry423
28.02.2026, 07:30Здравейте! Интересно звучи инициативата с BLUE CONNECT, нали? Наистина ли ще се инвестира достатъчно в мониторинга и изпълнението на тези мерки за защита на залива? Дано да е 🤙
acvfg504
28.02.2026, 07:38Абе, викам си... супер яко звучи, ама да не стане кат с другите проекти – само снимки и доклади, а реално нищо. Да видим дали ще има конкретни мерки, де! Иначе – браво на организаторите
Геслав
28.02.2026, 07:44Абе, пичове, вие ли чухте?! Среща, анализи... ама дано не е само
Yordan69
28.02.2026, 07:55Е, пак ли срещи? Пак ли "анализи"? Абе, дано не стане като с тия другите "зелени" проекти - пращат пари от Европа, правим се на заети, снимаме се за вестниците и готово! А залива ни си е все такъв.
fodhr509
28.02.2026, 08:24Хм, добре звучи инициативата с този проект BLUE CONNECT. Важно е да се грижим за морето ни, наистина. Само да не стане като много други - готини презентации и обещания, ама после... Ни 😜
dygpmh415
28.02.2026, 09:10абе, наистина ли? среща за морето? браво, супер яко! но сериозно... ще има ли някакъв ефект
Mariya77
28.02.2026, 09:14Хм... важно е да се подкрепят такива начинания. Надя
maria460@eu
28.02.2026, 10:19Абе, добре де... ама да видим дали ще има реални
Stoyan13
28.02.2026, 10:50Абе хора, пичове! Видях новината за срещата в Бургас – BLUE CONNECT, май е нещо яко за морето ни, нали? 🤔 Честно казано, малко ме съмнява дали ще има някакъв траен ефект, ама пък трябва да се надяваме. Все пак сме българи и обичаме нашето Черноморие! 🌊
bg423@bg
28.02.2026, 11:11Айде, да видим какво става тук... тая новина за Бургас и BLUE CONNECT проекта ми изглежда доста обещаващо, 4естно казано. Виждам, че хора се чудят дали ще има ефект, което е нормално - все пак сме видяли много "проекти" в България, които после заглъхват
A443DD
28.02.2026, 11:14Ей, хора! Страхотна новина от Бургас! 🤩 Наистина е чудесно, че се обръща внимание на морето ни – BLUE CONNECT звучи много обещаващо! Дано тези научни анализи и инструменти наистина помогнат за опазването на 🤔