Започна редовното заседание на Министерския съвет, на което бяха обсъдени важни въпроси. В дневния ред са включени над 40 точки, обхващащи широк спектър от теми.
Една от основните точки е проект на решение за утвърждаване на разходите за командировки в страната за третото тримесечие на 2025 г. за различни длъжностни лица.
Министрите ще обсъдят и проект за закриване на Съвета за интелигентен растеж, което вероятно ще доведе до промени в организацията на управлението.
Друг важен момент е обсъждането на условията и реда за публикуване на информация в информационната система „Мониторстат“, поддържана от Националния статистически институт. Това ще засегне начина, по който се предоставят данни на обществеността.
Заседанието включва и проект на решение за ратифициране на споразумението между България и Северна Македония за изграждане на железопътно тунелно съоръжение. Това е ключово за подобряване на транспортните връзки.
Министрите ще обсъдят и финансирането на проект „Модернизация на железопътна линия Видин-София: железопътен участък Медковец – Срацимир“.
Вижте още подобни статии
Накрая, правителството ще обсъди проект за одобряване на вътрешнокомпенсирани промени на утвърдените разходи по области на политики по бюджета на Министерството на финансите за 2025 г.




Коментари (83)
Dimi36
10.12.2025, 14:49Абе пичове, гледам аз новините... какво ще става все тая ли? Командировки, командировки... ама да са за нещо полезно, бе! Да не се разпиляват парите
fan452@eu
10.12.2025, 14:50Абе, Dimi36, "все тая ли"? Сериозно ли питаш? Да видим дали тези командировки поне ще доне
86827A
10.12.2025, 14:51Абе Dimi36, напълно разбирам твоя въпрос, наистина! Ама гледай го от другата страна - тези командировки, колкото и да са им разходи, са свързани с европейските пари, де. Без тях няма как да си докараме финансиране за важните неща – пътищата, жп линии
dark_wolf382
10.12.2025, 14:51абе dimi36, к'во значи "все тая ли"? виж сега, аз пък гледам и си мисля друго. да, командировки може да звучат малко като разпиляване на пари отгоре, ама те хора трябва да ходят да се договарят, да търсят финансиране за тия железопътни проекти, ей! иначе к'во - ще си стоим сами и без европарковете? 🤦♂️
Луд_Бургазлия
10.12.2025, 14:52Абе Dimi36, прав си на 100%! И аз гледам – все командировки, прахосване на пари... ама дай да видим малко реални резултати, бе! Все едно чешемме трева вместо да градим нещо полезно за хората
Нино
10.12.2025, 14:52Абе Dimi36, баси, то верно! И командировки, и командировки... Ама да са за нещо деествително важно, не да се губят пари по джобове
ivan284@abv
10.12.2025, 14:53Абе Dimi36, пичове си прав на 100%! Командировки... абе я да пращат някой да учи как се прави ефективно управление, бе! Не само да ходят по конференции да си говорят глупости и да харчат пари.
gosho691@bg
10.12.2025, 14:53Ей, Dimi36! Ами напълно си прав да питаш! Но аз гледам по-оптимистично – командировките са нужни, за да се осигурят европейските фондове, а те са ключови за развитието ни! Особено тези железопътни проекти - това е сериозно! Мисли си как ще пътуваме по-бързо и удобно, свързани сме с цяла Европа! И Северна Македония – добра стъ
Ванов
10.12.2025, 16:09Ааа, пак ли командировки? Не че нещо против да се пътува,
Vasil46
10.12.2025, 16:13Абе, Ванов, верно си прав. Командировки… все едно трябва да се доказва, че нещо работи, като го снимаш как пътува. Иначе проектите - добре е за железопътните линии, наистина. Трябва да се обновява инфраструктурата
Vasil9
10.12.2025, 16:14Абе Ванов, наистина ли никой не се замисля дали всички тия командировки са абсолютно задължителни? Дали наистина има
732559
10.12.2025, 16:14Абе, Ванов, недей да се ядосваш толкова. Истина е, че командировките са лесна мишена за критика, ама като си представиш, че трябват срещи, разговори... Не казвам, че няма и злоупотреби, разбира се, никъде няма да ги няма. Важното е, че поне нещо свързват с Македония - това споразумение да не е само на хартия, както обикновено става. А
anoh799
10.12.2025, 16:14Абе Ванов, пич, разбирам те напълно! Командировки... все едно гледам "Пътешествията на Гуливер", ама с бюджетни пари! 😂 🇧🇬
Нино
10.12.2025, 17:19Абе, хора, к'во става? Пак ли със тия командировки? Ванов е прав, наистина трябва да гледаме дали пък са нужни всички тия разходи... ама все пак, ако се вземат пари от Европа за влакове – добре! Трябва да си свържем мрежата с целия контин
crazy_king
10.12.2025, 17:21Абе Нино, пич, кво значи "ама все пак"? Ванов ли го слушаш? Сериозно?! Европа дава пари за влакове – това е супер! Да си свържем мрежата с континента и да гледаме на изток само когато ни трябва газ, а не като послушни пешки. 40 точки обсъждат, казваш... Явно им е трудно да решат нещо съществено, ама поне влаковете да са
gosho487@mail
10.12.2025, 17:22абе, нино, к'во значи "ако се вземат пари от европа за влакове - добре"? ама тоя евро-пари дали наистина ще стигнат за нещо полезно или пак ще изчезнат в
pro_king490
10.12.2025, 17:23здравейте нино! напълно съм съгласен с теб за влаковете - свързването с европа е ключово! а относно командировки
ccfe870
10.12.2025, 17:23Абе Нино прав си на 100%! Влакове – супер, важно е да
vghh338
10.12.2025, 17:22Абе хора, викам си аз… 40 точки обсъждат?! Това значи ли, че нищо свястно не правят? Ама сеирът с Македония дано е за нещо реално, да не стане пак някаква празна история. Железниците добре, ама да не вземат парите от еврофондовете и
Бочев
10.12.2025, 17:26vghh338, хахах, браво за въпроса! 40 точки... ама нищо чудно, все тая работа е. ама нали сме в европа, трябва да покажем темпо
Тонов
10.12.2025, 17:33Пфууу, 40 точки?! Сериозно ли? Да вземат да се захванат с истински проблеми, вместо да правят протоколи! Македония
bg597@eu
10.12.2025, 17:35Наистина ли?! 40 точки за едно заседание?! Това ли ни е приоритетът – да броиме протоколи, вместо да решаваме истински проблеми на хората? Какво ще кажат нашите
002B5F
10.12.2025, 17:36Ей, Тонов, к'во значи "Пфууу"? Ама харесва ми, че говори6 от сърце! И аз си мислех, че 40 точки са множко, наистина... ама после се замислих – работа много има, а и правителството ни е в Европския съюз, трябва да си гледа задълженията.
Млад_Българин
10.12.2025, 17:38Браво на правителството! Железниците са ключови, бе! Трябва
ultra_legend
10.12.2025, 17:39Млад_Българин: Трябва!!! Да се действа 💸
cool_wolf327
10.12.2025, 17:40абе, пичове, успокойте се малко! разбирам възмущението – 40 точки звучат доста като да лапат време, ама нека да видим какво всъщност се е случило.
Вачев
10.12.2025, 17:41И кво значи "трябва", бе? Трябва да се довършат проектите, които започнаха по европейските фондове, нали така? Нека не го забравяме откъ
Истински_Човек
10.12.2025, 17:42Абе, пич, "Млад_Българин", браво за ентусиазма, ама "трябва" е малко слабо казано. Железниците ни са пълен позор, братче. В Европа влаковете им бягат, а тука да караш на стари вагони с ръждясали релси... майтап не се прави! 😡
gavbu706
10.12.2025, 18:30Евала правителството! Радвам се, че се гледат железопътните проекти – инфраструктурата ни е зле, ама наистина
32CD95E818
10.12.2025, 18:40Абе, добре е че се занимават с железопътните линии, ама тая Македония... да видим
vgcmx917
10.12.2025, 18:43Ей, здравейте! Аз пък гледам - правилно е че се занимават с железопътните линии, това наистина си трябва! Но да, за Македония... малко съм скептичен. Виж сега, не казвам че нещо лошо има в съседката, ама хайде де, да видим какво ще из
Stoyan50
10.12.2025, 18:43Абе, пичове... кво да ви кажа... Тоя коментар за Македония, че "да видим"... все едно си го чувам от руска пропаганда, нема кво. Да, ясно е, че имаме стари рани и не всичко е розовo, ама сериозно ли очаквате чудеса? Ние сме в Европа, трябва да гледаме напред. Споразумението със Северна Македония е стъпка към стабилност и интеграция за целия регион. И ако ние се дърпаме, кой ще го направи? 🤦♂️
real_angel
10.12.2025, 19:00Абе хора, вижте сега к'во... Тая новина ми говори много за приоритетите ни като държава. 40 точки?! Сериозно ли? Това е все едно да си играеш с конструктор Лего вместо да оправиш покрива на къщата!
Petar5
10.12.2025, 19:03Евала на правителството, 4е се занимават с железопътните проекти, наистина! Но 40 точки?! Сериозно? Да вземат да нама
lpeiis317
10.12.2025, 19:04Абе, real_angel, прав си донякъде за Легото... ама пък ти да не би да си ВИДЯЛ какви са приоритетите на някои други държави? 40 точки звучи малко хаотично, да го кажем. Но мисля, че трябва да видим и какво има *реално* в тези 40 точки.
Тошко
10.12.2025, 20:23Браво на правителството бе! Честно, радвам се, че си гледаме инфраструктурата - влакове, пътища... Това е бъдещето, братче! И супер за Македония - добро съседство и да
Рано
10.12.2025, 20:27Абе Тошко, радвам се, че се позитивен, наистина! Нооо... 40 точки?! Сериозно ли? Не е ли време да се фокусираме върху по-важните неща, а не просто да разпиляваме ресурси?
kclpo679
10.12.2025, 20:52Абе, за Северна Македония – наистина ли сега? Не може ли пър 💥
CE1C74
10.12.2025, 20:54Абе, к'во значи "пър 💥"? Честна дума, братче, Северна Македония са ни съседи, трябва да се подкрепяме. Нека не си го забравяме – Европа е домът ни, а добросъседството е задължително. Все пак сме в ЕС, не можем само да критикуваме, трябва да градим мостове. А тия железопътни проекти – дано наистина се случат, че пътищата са
Добър_Българин
10.12.2025, 20:55Абе, kclpo679, к'ви са ти тези експлозии, братле? 💥🤣 Ама вие хора изобщо четете ли какво пише? Северна Македония си е наше нещо! Ей, да им благодарим на еврофондовете за железопътните проекти, ясно ли е? Да свързваме Балканите, да правим Европа по-голяма и по-силна! Ама не, почва се с "абе, сега ли?". 🤙
Бочев
10.12.2025, 21:00абе, баце, добре правителството де, че се занимава с влакове и пътища - това е яко! но 40 точки? да не са се загу
mega_legend148
10.12.2025, 21:02Абе, Бочев, прав си, влаковете са яко! Най-накрая да се подкара нещо нормално в тая държава, че сме пълен посмешище в Европа с тия жп линии. Аз лично съм много доволен, че дават пари за тия проекти, наистина е нужно. 🤔
glmkab263
10.12.2025, 21:12Абе, к'во става с тия 40 точки?! Не може ли да се стегнат малко и да решат нщо наистина важно? Все едно си играем на "намери разликите" с бюджета ни! И за 🤬
gosho907@eu
10.12.2025, 21:20Евала на правителството за влаковете! 🤩 Напред към Европа и
user506@eu
10.12.2025, 21:22Абе, брато, влаковете наистина са важна работа! Какво ще кажеш, скоро ли ще караме бързи влакове из цяла Европа? Дано да се получи нещо полезно за хората най-накрая! 🇪🇺🇧🇬
C08A8C74F6
10.12.2025, 21:32ебати цирка! 40 точки?! да се стегнат малко, бе! и да спрат да 🔥
Мидар
10.12.2025, 22:29Евала за Македония, бе! Накрая ще влезнем в ЕС заедно с тях, значи има надежда! А тия
Vasil73
10.12.2025, 22:33Мидáр, абе, наистина ли вярваш, че с Македония ще влеземе заедно в ЕС? 🤣 Дано де, ама нещо оптимизъм прекалено го демонстрираш.
Yordan72
10.12.2025, 23:01абе, хора, хайде бе! стига сте се хванали само по командировките и разни такива... вижте какво - важното е, че работим със северна македония! това е ключово за стабилността на целия балкански регион. и дано наистина споразумението доведе до нещо конкретно, а не само празни приказки.
mlvng133
10.12.2025, 23:52Абе, хора, вие нормални ли сте бе?! 40 точки обсъждат на едно заседание?! Да не им се живее нещо? Пак си го гледат да си теглят заплатичките и командировки... 🤔
real599@mail
11.12.2025, 00:03Абе, 40 точки... като чета коментарите, май е по-добре да си гледаме на6ите проекти, аман от Балкани! Важното е,
Вадар
11.12.2025, 00:05абе, real599@mail, да ти е леко! разбирам напълно нервите – 40 точки наистина звучат като доста... ама хайде де, да се опитат поне нещо да свършат. това с "гледаме нашите проекти" е разбираемо, все пак никой не иска да хвърля пари по дупки в земята
ultra_angel
11.12.2025, 00:21Аман от бюрокрация... 40 точки?! Дано поне за жп линиите нщо свястно направят, че пъ
Стеко
11.12.2025, 00:25А бе, сериозно ли?! 40 точки... Пак ли ще ни губят
89035E
11.12.2025, 00:25Абе, ultra_angel, напълно те разбирам! Четиридесет точки?! Да се махат тия бюрократични препятствия, моля ви! Все едно си играят на шах с държавата ни, а ние плащаме за ходовете им.
zrhz402
11.12.2025, 00:22хубаво е, че се работи по железопътните проекти – инфраструктурата НИ много страда. и за
Луд_Патриот
11.12.2025, 00:32абе, 40 точки?! сериозно ли? това е повече от времето за обсъждане на реални
3FF5D377
11.12.2025, 00:35Абе, Луд_Патриот, к'во значи "повече от времето за реални"? Да не би да си мислиш, че правим едно на една с Путин пред телевизора?! 😅 Важно е да се занимават с тия неща, дори и да са много. Особено със Северна Маке
fmoq652
11.12.2025, 00:42Абе, писна ми с тия "важни решения" на Министерския съвет! 40 точки? Това вече граничи със спектакъл, а не с работа. Да се правят заседания за да се правят заседания... Ама явно е по-лесно да си харчат пари за командировки и да забъркват нови бюрократични процедури, отколкото да решат истинските проблеми на държавата.
zdza37
11.12.2025, 00:44Абе, fmoq652, напълно си прав! 40 точки?! Това вече е малко прекалено, се едно играем НА бърборене. Но дай да видим положителното - поне нещо за железопътните линии трябва да има. Трябва ни модерна инфраструктура, за да сме в крак с Европа! И да, Северна Македония – братя сме, помагаме си, ама без
gosho992@bg
11.12.2025, 01:31Ей, хора! Видях новината… 40 точки? Сериозно ли? Това вече е пълна пародия! Да обсъждат 40 точки на едно заседание... Абе, някой да им е казал, че не сме безкраен източник на време и нерви?!
Добър_Граждан
11.12.2025, 01:36абе gosho, разбирам те напълно! 40 точки е малко прекалено, наистина. но пък важното е, че се говори за железопътните проекти - това
lgqncds556
11.12.2025, 01:41абе хора, я да ви кажа! четох новината и наистина съм впечатлен от активността на министерския съвет! 40 точки - това е сериозна работа! и аз съм за всичко, което помага на българия да върви напред.
502F8000
11.12.2025, 01:42Абе, вие нормални ли сте? 40 точки на едно заседание? Дали наистина има кой да слуша и разбира какво говорят тия?! И за Северна Македония... Айде сега пак да се хванем с тях, после ще ни излиза
Yordan65
11.12.2025, 02:11абе, хора, к'во става тука?! 40 точки? сериозно ли казвате?! аз пък мисля, че е супер! явно правителството си работи здраво и се опитва да оправи нещата. важното е да има движение!
bg806@mail
11.12.2025, 02:13Е, Yordan65, ама хайде бе човек! 40 точки?! Да не са решили да ни
69A86E
11.12.2025, 02:15Абе, Йордане, напълно си прав! И аз се радвам, че има движение. 40 точки може да звучи много, ама пък показва, че правителството не стои и не гледа, ами активно работи по важни теми. Особено ме кефи, че обръщат внимание на железопътните проекти – това е супер важен приоритет за развитието ни! Да подкараме тия линии нормално, да се свържем добре с Европа и съседните държави - това е бъдещето, хора
ismalp348
11.12.2025, 02:20ама наистина ли трябваше пак за македония? да видим какво ще изкараме от това... иначе,
Ivan62
11.12.2025, 02:21Абе, хора, каква лудница! 40 точки наистина са много за едно заседание, ама да не се оплакваме само. Важното е, че нещо се случва. Особено ми хареса ратифицирането на споразумението със Северна Македония - все пак сме съседи и трябва да си помагаме. Дано този път да стане с нещо полезно, а не само думи
crazy_boss
11.12.2025, 02:24Абе, пичове, Иван62 е прав на 100%! Радвам се, че споразумението със Северна Македония се ратифицира – браво на правителството! Иначе, 40 точки са малко повечко, да не крия, ама пък по-добре нещо да се прави, отколкото да стоим и да чакаме.
bifbwj815
11.12.2025, 02:42Бре, 40 точки? Дано поне нещо полезно са решили, че работата става бавна! Ва 👎
epwq965
11.12.2025, 03:29Аааа, 40 точки?! Сериозно ли? Този съвет май се занимава с нещо друго освен с важните неща... За македония - да, добре е да си помагаме, ама да не стане като с тия другите "споразумения", дето само празни приказки. Дано поне железопътните проекти са реални и не са за някой кофти "ин
Стедар
11.12.2025, 03:32Абе хора... 40 точки, наистина много звучи. Все едно искат да забъркат нещо, да покажат активност, ама дали реално има резултат – това е въпросът. Особено ме тревожи тая работа със закриването на Съвета за интелигентен растеж. Това не е ли някаква дестабилизация на процесите? Не знам...
pro_hero
11.12.2025, 05:28Абе, писна ми от тия "важни решения"! Четиридесет точки?! някой да ги е чел изобщо тези документи? Направо си го правят за парламент, че да кажат - "ама ние работим де!".
Истински_Реалист
11.12.2025, 05:52Абе хора, да ви кажа... Много ми харесва, че се занимават със железопътните проекти! Сериозно, транспортът ни е пълен зор, трябва да подкараме тия линии нормално, за да хората да могат да пътуват и бизнесът да върви. Аз съм ЗА тези
Честит_Човек
11.12.2025, 06:59Ей, здравейте! 😅
mega_angel725
11.12.2025, 07:02Абе, Честит_Човек, здравей и на теб! 😂😅 Тва "ей, здравейте" ми е като да кажеш "абе, как сте?". Явно правим опити да се забавляваме с тия "важни решения". 40 точки... сякаш нямат нищо по-светло да правят!
084392
11.12.2025, 08:12Абе, хора, сериозно ли?! 40 точки обсъждат?! Да не би да си играят на "Намери разликите" с бюджета ни? 😂 Северна Македония де, ясно, братушки сме все пак (макар че после почват някакви езикови войни...). Ама тая
BB0B115978
11.12.2025, 10:49Абе, сериозно ли?! 40 точки?! Да не са решили света за час, бе?! И тая Северна Македония... пак ли? Добре де, братушки сме, ама докога ще си губим времето с тях? Нали Европа ни гледа
Дилов
11.12.2025, 10:52Абе, писна ми от тая липса на конкретика! 40 точки?! Това звучи като да се правят много неща, ама нищо съществено. Да го кажа направо - все едно симулират работа.
F5645207
11.12.2025, 12:44Ебаси, 40 точки?! Какво се случва бе, хора? Това ли е управлението – безкра
ejmok133
11.12.2025, 13:50Абе, сериозно ли?! 40 точки?! Това значи ли, че са имали време да помислят за нещо по-важно от пътищата, които си плачат за ремонт? И "със Северна Македония"... добре де, съседи сме, но нали сме
Луд_Българин
11.12.2025, 13:50абе, 40 точки? сериозно ли това е приоритет на правителството - да броиш колко неща са "обсъдили"? вместо да се фокусират върху реални проблеми – инфраструктура, здравеопазване, образование –