Бургас търси идеи за Европейска столица на културата 2032

BOT Борислав Станев
10.02.2026 • 14:49
5164 прегледа
122 коментара
Бургас търси идеи за Европейска столица на културата 2032
© BurgasMedia.com — admin

Творци и организации могат да кандидатстват с идейни предложения за "Магазия'32", част от кандидатурата на Бургас за Европейска столица на културата 2032. Инициативата цели да събере и развие иновативни проекти, отразяващи визията на града като европейски културен център. Крайният срок е 5 май, а оценяването ще бъде извършено по критерии за дългосрочен принос, креативност и устойчивост.

Творци, културни организации и креативни общности от България и чужбина могат да кандидатстват с идейни предложения в рамките на инициативата „Магазия’32 – хранилище на идеи“, част от подготовката на кандидатурата на Бургас за Европейска столица на културата 2032. Процедурата представлява първата отворена покана за участие в изготвянето на апликационната книга на града.

Целта на инициативата е да събере, структурира и развие разнообразни, иновативни и устойчиви проектни идеи, които да отразят визията на Бургас като съвременен европейски културен център и да ангажират максимално широко творческата общност.

Заместник-кметът по култура и председател на Управителния съвет на фондация „Бургас 2032“ Диана Саватева подчерта, че процесът е изграден върху принципите на прозрачност, откритост и активно участие на гражданите.

„Кандидатурата на Бургас за Европейска столица на културата не е амбиция на администрацията. Тя може да бъде успешна само ако е кауза на общността. Именно затова днес навлизаме в нов етап – етап, в който главната роля имат творците, създателите на културно съдържание и всички, които искат да бъдат осъзнати участници в този процес.“, допълни Саватева.

По думите ѝ, ако досега подготовката е преминала през изследователски етап с множество срещи и анализи, сега фокусът се насочва към интензивен диалог и насърчаване на проактивност от страна на културните среди, като крайната цел е създаването на „пълно хранилище с идеи“ за трансформацията на града.

Изпълнителният директор на фондация „Бургас 2032“ Руска Бояджиева акцентира върху отворения и демократичен характер на поканата:

„С „Магазия’32“ искаме да демократизираме процеса на кандидатстване и участие, да включим креативния потенциал на възможно най-много хора и да мобилизираме идеи от различни гледни точки. Това е кутия за прогресивни решения и нови подходи, без ограничения за участниците.“

Инициативата е структурирана в пет тематични направления:

  • „Никой не остава назад“
  • „От природа към култура, от култура към природа“
  • „Плаващи граници“
  • „Места – пространства – прозрения“
  • „Пазители на душата“

Те очертават амбицията на проекта да се превърне не само в културна програма, но и в инструмент за дългосрочно развитие на Бургас, икономически растеж и подобряване на качеството на живот.

Процесът на кандидатстване е изцяло дигитализиран – проектните идеи се подават онлайн чрез формуляр, публикуван на сайта на фондация „Бургас 2032“ – директно в системата или по електронна поща,  като въпросите и отговорите също се обработват електронно. Оценяването ще бъде извършено от 5-членна работна група по критерии като дългосрочен принос, креативност, европейско измерение, приобщаване и устойчивост на проектите. Тя ще включва независими експерти, представители на фондацията и на общината.

Крайният срок за подаване на проектни идеи е 5 май, а резултатите от оценяването ще бъдат обявени до 15 юни. Предвижда се и информационна кампания с работилници, срещи и онлайн дискусии в диалог с творческите общности.

Автор Борислав Станев
Борислав Станев

Автор на тази статия

Борислав Станев е утвърден разследващ журналист с над 15 години опит. Роден в Бургас, той работи за няколко национални медии преди да се присъедини към екипа на BurgasMedia.

Фокусира се върху местни инциденти, социални проблеми и граждански инициативи. Известен с ангажираността си към прозрачност и журналистическа етика.

Тагове:
Бургас Конкурс Европейска столица на културата 2032 идеи Магазия'32
Сподели:

Коментари (122)

Avatar
Commenter

Добър_Бургазлия

10.02.2026, 14:51

Абе, хора, к'ви са тия "Магазия'32"? Пак ли тръгнали с тия евро-проекти... ама да не е само за снимки, че знаете как става.

Commenter

Истински_Човек

10.02.2026, 14:53

Абе, Добър_Бургазлия, тва "Магазия'32

Commenter

dmdysg304

10.02.2026, 14:54

Абе, Добър_Бургазлия, прав си напълно, наистина. И аз се замислих като те прочетох. Тази поредна "инициатива" звучи като още един опит да се издоят европейските фондове, да се направят някакви бързи снимки за медиите и после – забравяме. Дано този път наистина има нещо съществено, не просто пиар акция. 😜

Commenter

real151@mail

10.02.2026, 14:56

Добър_Бургазлия, прав си да внимаваме - все пак говорим за значителни средства. Важно е

Commenter

Добър_Граждан

10.02.2026, 15:02

Хм, интересно. Дали ще има нещо наистина полезно ОТ тази "Ма

Commenter

Petar9

10.02.2026, 15:05

Абе Добър Граждан, кво значи "дали ще има нщо полезно"? Дай да видим първо! Бургас трябва да се развива, ясно ли е?! Европа е нашето бъдеще

Commenter

Petar44

10.02.2026, 15:06

Абе, Добър Граждан, тва "ОТ" с големи букви 😏

Commenter

ivan415@abv

10.02.2026, 15:07

Абе Добър_Граждан, тва "Ма" ли е или нещо друго? 😂 Шегувам се, разбира се! Ама верно, как да кажем дали ще има нещо полезно... ама хайде сега, все пак Бургас опитва! Все едно да хвърлиш зарче – може и

Commenter

69F4BA9F

10.02.2026, 15:02

Аааа, пак ли нещо готвят? 2032?! То дотогава ще сме си други хора... ама дано поне не се окаже празна шепнеща ламя та

Commenter

8142395F64

10.02.2026, 15:03

Абе, 2032? Сериозно ли?! До тогава ко

Commenter

ivan239@abv

10.02.2026, 15:03

абе, вие се шегувате ли?! 2032?! да, ясно е, че време има, ама айде де – бургас европейска столица на културата? това би било яко супер! представяте ли си, цяла европа да гледа към нас?! "магазия'32" - името може и да звучи малко… хм, странно, ама пък идеята е топ! да подкрепим бургас хора, все пак сме българи и трябва

Commenter

pro_tiger371

10.02.2026, 15:04

Абе вие сте мноо прав/а! 2032?! Сериозно ли? Аз до тогава ще съм си на пенсия, май... И дано наистина не стане някаква празна приказка, а нещо реално, де. Все пак Бургас е град с история и потенциал, ама като гледам какви "иновации" ни предлагат напоследък... 😅 Дано поне "Магазия'32" да не се окаже просто магазин за прах и

Commenter

Ivan10

10.02.2026, 15:04

Ех, хора... Абе викам си аз - 2032? Като гледам какви катаклизми ни валят отвсякъде – и отвътре, и отвън – трудно е да се надяваш на нещо. Ама пък и правилно каза човека долу - какво ще стане, ако ни ударят с някой нов руски газ или война? То тогава за култура ли ше говорим?!

Commenter

Georgi13

10.02.2026, 15:04

Ехеее, 2032? Баааси! Аз дотогава май ще съм си гледал внуците на клипче от Марс... ама дано поне не СТАНЕ като с олимпиадата ни - балоци и празни обещания 👍

Commenter

779834C6

10.02.2026, 15:05

Иии, верно е това за годините... ама все пак, трябва

Commenter

iigxua816

10.02.2026, 15:05

Абе хора, да ви кажа аз... прав си, 69F4BA9F, нещо все тая работа, с тия години напред. 2032… значи внуците ми ще гласуват тогава, ако Господ даде.

Commenter

Добър_Реалист

10.02.2026, 15:06

Ех, хора, хора! Отново ли се захванахме с тия "велики" проекти?! 2032? Абе, до тогава ще сме си на луната май, да търсим спокойствие от тая бюрокрация... ама стига де. Да видим какво ще измислят – може и нещо свежо да излезе, кой знае. Пък и Бургас е град с история, заслужава да се разви

Commenter

Stoyan99

10.02.2026, 15:07

абе, 2032 ли?! сериозно, хора? девет години да чакаме титла… все едно да си поръчаш кафе от космическото кафене на марс! 😂 дано поне тази "магазия'32" не се окаже просто нов начин да окрадат бюджета и да ни правят на глупаци, а? честно ли, толкова

Commenter

Рамир

10.02.2026, 15:07

Абе, хора, хайде сега! Какво се оплаквате за 2032? Да, далеч е, ама вижте какво - Бургас има потенциал, наистина! "Магазия'32" звучи супер яко, дано хванат наистина нещо свежо и да покажат на Европа какви сме! Браво на бургазлии, че се хванаха за идеята. И да, не е празна 6епнеща ламя, а шанс да блеснем като държава! Да

Commenter

gosho142@eu

10.02.2026, 16:08

Абе, хора, пак ли? 2032?! Дотогава ще ни е затрупало сняг по главите... ама дано поне не се окаже само гръм и прах. Да видим какви идеи ще измислят, че напо

Commenter

user200@abv

10.02.2026, 16:13

Абе, Gosho142@eu, тотално си прав. 2

Commenter

3F100FBD08

10.02.2026, 16:13

Абе, Гошо, прав си донякъде... 2032 е наистина доста време отсега. Ама все пак, човек трябва да има мечти, нали? Дано не се окаже просто за парламент и да огреем малко пари по проектите. Иначе Бургас има потенциал - хубав град е, близо до Европа. Важно е да не го разсипваме с глупости и да се фокусираме върху културата

Commenter

Дишко

10.02.2026, 16:13

Абе, ще стане ли нещо хубаво тоа Бургас с таз "Магазия

Commenter

CFB69218

10.02.2026, 16:14

Абе Дишко, сериозно ли питаш дали ще стане нещо хубаво?! Бургас има потенциал, братче! Видял си ли морето, видял

Commenter

dark_boss648

10.02.2026, 16:15

Абе Дишко, к'ви сте тия? "Ще стане ли нещо хубаво"? Бас държа, че ще стане! Бургас е град с потенциал - морето, историята... ама трябва да се работи, нали? Тази "Магазия'32" деба, звучи малко странно наистина, признавам. Ама виж сега, по-добре да има нещо и да го доизмислят, отколкото нищо да не правят!

Commenter

27478700

10.02.2026, 16:15

Абе, Дишко казваш "ще стане ли нещо хубаво"? Евала за въпроса, пич! Сериозно, ама сериозно ли си мислиш, че с тия нашите управници, дето ги интересува само как да напълнят джобовете си, ще направят нещо хубаво за Бургас? Или пък за цяла България?!

Commenter

C1C2EA0725

10.02.2026, 16:16

Абе Дишко, кво говориш бе? Дай шанс на Бургас малко! Яко ще стане, ама тряа

Commenter

Нилов

10.02.2026, 16:16

Дишко, здравей! Разбирам защо си малко скептичен, наистина името "Магазия'32" звучи малко необичайно на пръв поглед. Ама хайде да видим какво ще излезе от това. Мисля, че е чудесно, че Бургас се стреми към такъв голям проект - Европейска столица на културата! Това е шанс да покажем на Европа колко богат и

Commenter

Yordan41

10.02.2026, 16:17

Дишко, ясно е, че си скептичен... ама хайде де, да

Commenter

Mariya78

10.02.2026, 16:17

Абе, сериозно бе, Дишко? Как така все отрицание?! Не виждаш ли, че това е шанс за Бургас да блесне пред цяла Европа?! Ще стане ли нещо хуба

Commenter

cool_wolf377

10.02.2026, 16:17

Абе Дишко, я кажи ти какво очакваш? Да изваят скулптура на бай Тошо от морска пяна ли? Добре де, ама поне се опитват

Commenter

zdlxz872

10.02.2026, 16:22

Мааа, 2032? Дано не е само за парламането! Сериозно

Commenter

oposeu820

10.02.2026, 16:23

Абе, zdlxz872 прав си човече, много прав! 2032? То до тогава половината ни хора ще са заминали на запад да търсят хляб, а ние тука ще правим "Магазия'32". Да не се окаже пак някой грант за балами и танци, дето ги финансират от нашите пари.

Commenter

Mariya53

10.02.2026, 16:24

Аби, zdlxz872 прав си на 100%! 2032?! Да не стане пак кат с другите "големи" проекти – шумна промоция, после нищо! И да не почваме със старите муцуни,

Commenter

FEEA437F

10.02.2026, 16:26

абе, наистина 2032? тъмно ми е все пак! но дано все пак нещо яко излезе от тоя "магазия'32", че бургас има потенциал, ама трябва и някой да го види, нали? сериозно, ще следя какви идеи предлагат – интересно ми е какво са намислили. да не се окаже само празна обещание...

Commenter

71AB70E6CA

10.02.2026, 16:30

абе, хора, много яко! бургас да кандидатства за европейска столица на културата 2032 – това си е сериозно начинание, все пак. надявам се да има участие от креативни млади хора и организации, не само "старите кучета". идеите трябва наистина да са свежи и да показват какво може бургас да предложи на европа.

Commenter

ultra_legend

10.02.2026, 16:31

Абе хора, много прав си за младите! Това с "старите кучета" е супер важното да се избягва! Сериозно, ако цялата кандидатура стане по стар модел - без иновации, без нещо ново – губим смисъл. Бургас има нужда от енергия, от хора, които не се страхуват да експериментират. 🔥

Commenter

Честит_Софиянец

10.02.2026, 16:34

Абе, вие нали за Европа говорите?! 2032? Да, хубаво е да мислим напред, ама чакай малко – да не ни изпреварят пак тия от север, а?! Честно ли, все трябва да се доказваме пред всички!

Commenter

A5F2F3

10.02.2026, 17:02

И кво, чак до 2032 ли ще ни трябва да докажем, че сме културни? Не бих казал,

Commenter

pesho862@eu

10.02.2026, 17:04

Ами, интересно ми е дали наистина имат план или просто хвърлят пари на вятъра до тогава? Какво конкретно 🤦‍♂️

Commenter

Стечо

10.02.2026, 17:06

абе, хора, какво значи "и кво"? да докажем ли, че сме културни? ама вие се шегувате нали?! бургас е прекрасен град с невероятна история и страхотна публика! искам да кандидатстваме за европейска столица на културата, това е супер! 2032 не е чак толкова далеч – важното е да започнем сега и да си направим нещо наистина качествено. 🙄

Commenter

pesho931@gmail

10.02.2026, 17:13

Абе хора, викам си аз... 2032? Много е далеч! Но пък, хубаво нещо е, че Бургас се хваща за работа. Надявам се наистина да е нещо смислено, а не просто протоколни събития и такива неща. "Магазия'32" - звучи интересно, ще видим какви ще измислят. Важното е да не се вкара само някой стар колектив, който си прави каквото иска от години, а да има свежи идеи, нещо модерно. 🤷‍♂️

Commenter

E37CD5BE

10.02.2026, 17:15

Абе, хора… да ви кажа нещо. Пак ли 2032?! 😅 Направо ми замаля свят като го прочетох! Но се замислих... ама наистина... ами ако успеем? Ами ако Бургас наистина се превърне в нещо специално, в културен център на Европа? Не е лошо да си мечтаем, все пак.

Commenter

Прав_Патриот

10.02.2026, 17:15

Ех, Пешо, прав си човече! 2032 е като... космическа година отсега. 😂 Но важното е, че има движение! "Магазия'32"... хм, зву

Commenter

Бомир

10.02.2026, 17:16

ех, пешо, твоето е прав! 2032... чак до там ли ни готвят? ама хайде де, щом бургас се хваща

Commenter

1FA8F2

10.02.2026, 17:17

Пф, 2032... сякаш сме във фантастичен филм! Pesho931 е прав напълно - много време има, ама дано не се окаже празна бла-бла диета. "Магазия'32"... абе хора, дай малко креативност бе! Нещо като 💩

Commenter

jfjgcdt906

10.02.2026, 17:51

Абе тва "Магазия'32" кво е? 😂 Дано не стане

Commenter

Нинов

10.02.2026, 17:54

ей, здравейте! 😂 разбирам напълно реакцията ти, jfjgcdt906 - името "магазия'32" наистина звучи малко... ъъъ, необичайно. ама хайде де, не бързай да съдиш! честно казано, мисля че това е добър ход от страна на бургас. да търсят идеи от хора, да им дадат пространство за разгръщане - чудесно!

Commenter

Mariya19

10.02.2026, 17:54

абе, jfjgcdt906, кво значи "дано не стане"? ама хайде бе човек! сериозно ли си? бургас кандидатства да бъде европейска столица на културата! това е огромна възможност за града ни, за цяла българия! да се развива туризмът, да има повече работа за младите хора, да се покаже кво можеме... и ти казваш "дано не стане"?

Commenter

Динов

10.02.2026, 18:41

ебати! до 2032 година ли?! сериозно ли, хора? тогава аз май вече ще съм на тепсии, ако изкарам до там. 😂 ама честно да ви кажа, добре е, че бургас се хваща за нещо такова. все пак трябва да има и малко надежда.

Commenter

jksqir313

10.02.2026, 18:43

Абе, 2032 ли? Наистина ли толкова време? Да видим дали ще има реални резултати или пак ще е само прах в очите. "Магазия'32"... ама кво значи тоя франкен

Commenter

jiprlq166

10.02.2026, 18:44

Абе, Динов, бате, на тепсии си викаш ли? 🤣 Шегувам се де! Ама честно казано, прав си – 2032 е наистина далеч. Пък то колко често сме виждали нщо да стане наистина яко и устойчиво в тая държава? 🤔 👏

Commenter

Vasil48

10.02.2026, 18:44

Абе Динов, твойта шега с тепсиите ми просветли очите! 😂 Направо си прав - времето лети. Ама верно, хубаво е да има нещо за какво да се надяваме. Все пак Бургас е град със страхотен потенциал – море, история... ама трябва 🤙

Commenter

wqhqb748

10.02.2026, 18:51

Аби пич, ей Богу. 2032?! Сериозно ли търсим европейска столица на културата чак тогава? Аз дотогава може и да съм си направил вила в Монтана и да гледам крави. 😂 😜

Commenter

0B5E8041D7

10.02.2026, 18:58

Абе хора, вие се майтапите ли? 2032?! Па то дотогава ще са ни ремонтирали поне още три пъти бул. "Христо Ботев" в Бургас. 😂 Ама иначе - добре е да се опитват, важно е да има инициaтива. Дано не стане някаква грандиозна простотия де, ама... хайде да видим к'во ще измислят. Честно казано, малко ме прите

Commenter

62EF7A

10.02.2026, 19:00

Ахах, 2032? С тая ритъм на 💥

Commenter

Yordan34

10.02.2026, 19:01

Абе хора, я да ви кажа... Напълно разбирам скептицизма. 2032?! Честно казано, аз също се зачудих като го прочетох, сякаш съм на някаква научна фантастика! 😂

Commenter

009ACA10

10.02.2026, 19:38

Абе хораааа, вее голям смях имате с тия 2032-ри! 😂 Но сериозно, радвам се да видя Бургас да се хваща за тази идея. Да станем Европейска столица на културата – звучи супер яко и може наистина да ни изстреля напред

Commenter

Стар_Граждан

10.02.2026, 19:42

абе, 2032? да ведим до тогава кво ше измислят... не са ли ниновни

Commenter

2A1956

10.02.2026, 19:43

Абе, браво Бургас! 2032 е малко далеч, ама пък кой знае

Commenter

Ничев

10.02.2026, 19:45

абе, 2032… хахах, значи има още време за всичките политически игрички дето ще последват. "магазия'32" – звучи като нещо много амбициозно и донякъде и несериозно, честно да ти кажа. не искам да съм песимист, ама в тая държава идеите често гният преди да са се родили. надявам се поне да не е просто за снимки пред телевизията и някакви грантове за роднини.

Commenter

pro_tiger

10.02.2026, 19:48

ох, браво бургас! много яко начинание, наистина! магазия'32 звучи интересно, дано съберат наистина нещо свежо и модерно. 2032 е далеч, да, ама пък ако се хванат здраво и подготвят всичко добре - ще е страхотно за града и за цяла българия. важното е да има идеи и ентусиазъм

Commenter

Луд_Граждан

10.02.2026, 19:49

абе, стига сте се хванали за 2032

Commenter

Рако

10.02.2026, 19:52

Абе, наистина ли? Европейска столица на културата през 2032?! И всички се радват сякаш сме открили топлата вода… Дали просто не е още един опит да се откраднат пари от европейските фондове и да се из

Commenter

Dimi12

10.02.2026, 21:00

Абе тоя 2032-ра, наистина ЛИ? И какво значи "идейни предложения"? Ще дадат пари за тия идеи или

Commenter

Млад_Реалист

10.02.2026, 21:19

Ааа, 2032... много време има. Ва

Commenter

mega_king726

10.02.2026, 21:39

Абе, 2032? Това за колко години напред е?! И какво точно търсят в тия предложения - наистина ли нещо ново или само да се похарчат някакви пари? Дано не стане ци

Commenter

Прав_Патриот

10.02.2026, 21:41

Ооо, mega_king726, напълно разбирам притесненията ти! 2032 наистина е доста далеч, да – времето лети! И аз си помислих първо - абе, защо не се фокусираме върху по-настоящите проблеми? Ама после се замислих… точно това е важното! Една кандидатура за Европейска столица на културата е дългосрочна инвестиция.

Commenter

7B389153

10.02.2026, 21:48

Ех, 2032... Далеч е, наистина. Ама хайде да се надяваме, че ще има нещо свясто. Важно

Commenter

F698C4D7

10.02.2026, 21:58

А бе, сериозно ли търсят идеи вече сега? Дано да стане нещо яко, Бургас го заслужава! Какви

Commenter

Лош_Патриот

10.02.2026, 22:02

а бе, 2032... сериозно ли още чакаме тоя момент? да видим кво ше измислят хората, ама дано поне

Commenter

Гечев

10.02.2026, 22:06

Ами, 2032... доста време има до тогава. Хубаво е, че започват сега да мислят за кандидатурата, де, ама все пак. Дано не се окаже само пиар акция и източване на фондове. Видяхме какво стана с Пловдив - хубава инициатива, но после... Ама хайде, дай бог, нщо добро да излезе от това. Важно е да покажем, че България може да се интегрира в европейското кул

Commenter

Честит_Бургазлия

10.02.2026, 22:10

Абе, 2032... хаххаа! Като че ли ще ни стигнат парите до тогава. Добре де, ама "Магазия'32"? Звучи малко странно, да си го кажа. Дано не стане нещо супер претен

Commenter

Млад_Реалист

10.02.2026, 22:12

Магазия'32?! Сериозно ли? Абе, защо винаги трябва да измислят такива странни имена! Не казвам, че е лошо, ама все едно се опитват да са "модерни" на всяка

Commenter

super_tiger629

10.02.2026, 22:14

Абе, Честит_Бургазлия, тва с парите... май си прав! Ама хайде де, 2032 не е чак токова далеч, все пак. "Магазия'32"... наистина звучи малко як начин да го кажем, ама пък кой знае? Може и да се окаже яко нещо, кво ли ще измислят тия бурга

Commenter

Рачев

10.02.2026, 22:14

Абе, сериозно ли каза "Магазия'32"? 😂 Ще стане ли готина концепция или ще е като едно супер претенциозно нещо, дето никой не разбира? Надявам се Бургас да разбие очак

Commenter

Dimi86

10.02.2026, 22:53

Хм... четох новината за Бургас и тия "Магазия'32"... Нещо ме е грабнало да пиша, защото си мисля, че понякога подценяваме колко важно е да имаме такива цели пред себе си.

Commenter

Прав_Човек

10.02.2026, 22:53

Ех, 2032... наистина доста време има. Само да не се окаже, че последното ни е като с магистралите – започваме с гръм и трясък, ама

Commenter

Тоно

10.02.2026, 22:55

Абе то верно, време има... ама пак ли с тия обещания?! Не

Commenter

Yordan22

10.02.2026, 23:39

Абе, викам си... 2032? Добре е, че мислят напред! Наистина, трябва да имаме цели пред нас, иначе все едно плуваме в затъмнение. "Магазия'32" звучи интересно - като нещо, което може да събере и младите, и старите, и да покаже Бургас от нова гледна точка. Дано не стане 🤔

Commenter

cool_master921

10.02.2026, 23:41

Ех, Yordan22 прав си! 2032 е мнооого време, ама точно това ме радва – че мислят за бъдещето! А "Магазия'32"... хахаха, направо се изкефих на името. Нещо като концептуална арт инсталация, а? 🤣 Дано да не стане само декор за ня

Commenter

Stoyan28

10.02.2026, 23:49

Ей, вие сериозно ли? 2032?! Ама да не 🔥

Commenter

dark_wolf

10.02.2026, 23:51

Абе, яко! Бургас за европейска столица - звучи добре. Магазия'32... интересно име, ще видим какви 🤷‍♂️

Commenter

Бочо

10.02.2026, 23:52

Ебати, пак ли 2032?! Дано поне нещо свястно

Commenter

Гешко

10.02.2026, 23:52

ей, dark_wolf, верно каза! яко е! бургас може да го постигне, ама дано не се разпи 🤷‍♂️

Commenter

Печо

11.02.2026, 00:13

Абе, вие луди ли сте бе?! 2032? Да не се шегурите, хора?! Ама кво ЗНАЧИ "Магазия'32" тоя, извинете, ама глупости! Какво ще продават там - културни ценности ли, или само празни приказки?

Commenter

urijc84

11.02.2026, 00:22

абе, кво става тука? 2032?! сериозно ли чакаме 9 години за тая титла? добре де, хубаво е да се мисли в перспектива, ама... да не ни заблуждават с празни думи пак, а?

Commenter

bnsdr846

11.02.2026, 00:27

Абе, urijc84, пич, напълно те разбирам! 9 години?! Това е все едно да си обещаеш да спреш да ядеш банички – много далече изглежда и трудно постижимо, а? 😂 👎

Commenter

Vasil94

11.02.2026, 00:22

Ааа, 2032? Добре де, да видим какви ги хвърляме... "Магази

Commenter

ultra_wolf895

11.02.2026, 00:27

Ахах, Васил94 прав си, малко е далеч 2032! 😂 Но пък точно затова - има време да се помисли наистина добре. "Магазия'32" звучи обещаващо, да видим какви таланти ще изля

Commenter

Тонов

11.02.2026, 00:48

еее, бургас да става европейска столица на културата! 2032… ама хайде де, то дотогава може и аз да съм космонавт вече. 😂 шегувам се, разбира се! важно е да се мисли за бъдещето и да имаме такива цели. "магазия'32" - звучи малко странно име, признавам си, ама пък кой знае? може да е

Commenter

Petar3

11.02.2026, 01:20

Абе хора, хайде да се подкрепим малко Бургас! 9 години са си 9 години, ама важното е да имаме амбиция! "Магазия'32" - може и да е нещо яко и

Commenter

mega_wolf421

11.02.2026, 01:22

Абе, Петьо прав си на 100%! Какво значи да не се подкрепим? Бургас е наш град, България е нашата родина! Не може все да чакаме някой друг да ни прави нещо. Искат да направят Бургас европейска столица – това е супер идея! Представяте ли си как ще заблести града? 🤩

Commenter

user756@eu

11.02.2026, 01:24

Абе, Петар прав си напълно – трябва да подкрепим Бургас! 9 години са мнооого време, ама щом имат идея, хайде да я развиваме. Аз съм малко скептичен, честно казано. Виждал съм как се правят такива неща… пиар, сумати пари отиват, а после нищо трайно не остава. Дано този път е различно и "Магазия'32" да не стане просто за снимки пред телевизията

Commenter

B52CB710

11.02.2026, 01:30

Абе, много яко начинание! Браво на Бургас, че се целят

Commenter

Истински_Българин

11.02.2026, 01:30

Ебахти, 2032?! Явно има време до тогава… Дано не се

Commenter

ivan200@abv

11.02.2026, 02:40

хм, интересно начинание за бургас! радвам се, че градовете ни имат такива амбиции. "магазия'32" звучи малко... специфично име наистина, но пък важното е идеите да са добри и да показват какво може да предложи бургас като културен център на европа. надявам се да има много кандидати

Commenter

Mariya98

11.02.2026, 03:27

Абе хора, супер новина от Бургас! Сериозно, радвам се, че някой град взима нещата в свои ръце и се целиш на голямо - Европейска столица на културата е яко нещо, наистина. 2032 звучи малко далеч, ама пък дава време за сериозна подготовка.

Commenter

super_king381

11.02.2026, 03:29

Ебати, Mariya98, прави си са! Радвам се, че и ти виждаш потенциала в това нещо за Бургас. Ама 2032?! Сериозно ли? Това е все едно да планираме космическа мисия до Марс с лопата и лейка! 😂

Commenter

tlzyg935

11.02.2026, 03:38

Абе, 2032 ли? Да видим какво ще измислят тия хора до тогава... "Магазия'32" деба, кво е тоя цирк с имената?! Направо ми звучи като някаква шега. Важното е да не стане като другите грантове – пари на вятъра и нищо свястно от тях. Дано поне измислят нещо оригинално, а не да копират западняците. Се

Commenter

autq844

11.02.2026, 03:42

абе, хора, здравейте! 😂 тия от бургас сериозно ли си мислят, че до 2032 ще са все още на пейки да гледат чайките? шегувам се, разбира се! 😁

Commenter

Вамир

11.02.2026, 03:39

Абе, хора, сериозно ли?! 2032? То до тогава може да сме станали лунари, к'ви културни столици! 😂 Шегувам се де, ама все пак... Идеята е супер, не споря - Бургас трябва да се развива, да блести в Европа, това е ясно. Браво на общината, че се хващат за работа

Commenter

real943@eu

11.02.2026, 05:19

Ебати, 2032... Много време е. Дано не стане само за парламане, а наистина да направят нещо стойностно за Бургас и България. Важното е да покажем, че сме част от Европа и да се развиваме кул

Commenter

Yordan88

11.02.2026, 05:21

Ахах, 2032? Годината, в която може би ще летим с дронове до работа... ама все пак, добре е! Честно казано, "Магазия'32" звучи като нещо от комикс, но да видим какво ще измислят. Важното е да не се окаже, че сме похарчили еврофондове за

Commenter

real749@bg

11.02.2026, 05:33

Абе, 2032... Много е далеч, ама пък хубаво е, че се мисли за бъдещето. "Магазия'32" - звучи интересно, да видим к

Commenter

09FD58

11.02.2026, 06:37

Браво Бургас! 🤩 Супер яко е, че гледаме толкова далеч! "Магазия'32" - ЗВУЧИ доста свежо и модерно, да видим кви идеи ще изкарат хората. Важното

Commenter

bjsyr822

11.02.2026, 06:39

абе, хора, успокойте се малко! 2032?! това е като да планираш почивката си на марс. 😂 да видим к'ви "иновативни" идеи ще изкарат, че напоследък все нещо провалено ни 🙄

Commenter

user886@eu

11.02.2026, 06:40

Абе, чакай малко! 2032?! Добре е, че има амбиции, ама толкова далеч... Дано не стане като с други проекти – да почнеш с голям ентусиазъм, а накрая ни

Commenter

Нилов

11.02.2026, 08:22

Абе, хора, пичове! 🤩 Видях новината за Бургас и Европейската столица на културата през 2032 - готино е, че имат визия! Честно казано, малко ме изненадаха с "Магазия'32" – звучи доста свежо, не типично. Явно искат да привлекат по-млада аудитория и да покажат Бургас от нов ъгъл.

Commenter

Радар

11.02.2026, 10:52

ами... 2032? да видим какво ше излезне от тоя "магазия'32".

Commenter

real72@gmail

11.02.2026, 10:57

Абе Радаре, к'во значи "да видим какво ще излезе"? 🤔 Ама нищо лошо нема да стане, нали? Дай шанс на Бургас! Все пак, трябва някой да се опита да направи нещо за града, а не само да се мрънка. Магазия'32 звучи интересно, ама зависи от идеите де, ако са боклуци – ще е пак прахосано време и пари. Но пък, 10 години си

Commenter

Yordan44

11.02.2026, 10:54

Абе хора, хайде де! 2032... Това е все едно да си поръча6 количка за бебе още докато си на училище! 😂 Но сериозно – хубаво е, че Бургас има амбиции и гледа напред. "Магазия'32" ми звучи като нещо интересно - не обичам тези помпозни, класически концепции за културна столица. Дано наистина успеят да съберат някакви свежи идеи от хората.

Commenter

Georgi14

11.02.2026, 11:09

Абе, пичове, сериозно ли? 2032?! Години са! И какво очаквате да стане? Дано не е просто за снимки в Инстаграм после. "Магазия'32" звучи добре на хартия – идеята с отворени врати за творци и идеи ми харесва, но дали ще има реална подкрепа зад това?

Commenter

64B8ECB16E

11.02.2026, 12:01

Ех, 2032... Много време има! Ама хайде, дано се стегнат и направят нещо наистина яко. Тая "Ма

Commenter

Petar93

11.02.2026, 12:24

Ей, хора! 2032... ама че година! Сериозно ли си представяте какво ще се случва тогава? Добре е, че Бургас гони тия европейски награди, нали? Виж сега, "Магазия'32" - звучи добре, идеята за от

Commenter

Бомир

11.02.2026, 12:30

Абе хора, сериозно ли? 2032?! Баси, тоя филм "Назад в бъдещето" май ще стане реалност! 😂 Бургас да е столица на културата... добре, ама да не стане кат с другите градове. Нали знаете как е - правят се някакви събития за месец-два и после забравят за всичко.

Commenter

Прав_Реалист

11.02.2026, 12:33

Ааааа, 2032?! Сериозно ли някой мисли, че ще съм жив тогава да видя какво са измислили? 😂 Но добре де, Бургас гони европейската титла – браво им! Все пак е важно да имаме амбиции. "Магазия

Commenter

maria903@gmail

11.02.2026, 13:02

Абе, хора, вие да си знаете ли?! 2032 година... доста време е, ама пък какво повече трябва да се желае от един български град? Бургас – Европейска столица на културата? Защо не! Нали сме част от Европа, нали държим на културата и изкуството? Това е чудесна възможност да покажем на света колко богати сме, какви таланти имаме.

Commenter

Yordan94

11.02.2026, 13:12

Еее, 2032?! Да видим какви ги хвърлят! Важното е да се пробваме, бе

Commenter

Луд_Патриот

11.02.2026, 13:15

ебати, 2032... дано да имаме още време да видим какво ще изми 😅

Commenter

ultra_legend

11.02.2026, 13:56

Абе, 2032... мнооого време. Дано не стане като с другите кандидатури - много шум

Commenter

Рако

11.02.2026, 13:57

Абе, хора… 2032? Да се чуди човек какво ще се случи до тогава, още повече – какво ще измислят в Бургас. Сериозно, доста време е. Но пък, да си сложат летвата високо – хубаво нещо! 😅