Нова ера за културата в Бургас: Децентрализация и образование
България поставя акцент върху бъдещето на своите таланти. Министърът на културата Евтим Милошев заяви категорично, че подкрепата за младите творци е приоритет, като обяви разкриването на нов филиал на Националната музикална академия (НМА) в Бургас.
„Приемам като голяма отговорност присъствието ми на този изнесен ректорски съвет. Инициативата има огромна тежест за развитието на региона“, сподели Милошев.
Защо Бургас става образователен хъб?
- Децентрализация: Достъп до качествено образование в областта на културата извън столицата.
- Международен обмен: Вече се планират съвместни проекти с Китайската художествена академия.
- Интердисциплинарен диалог: НХА, НМА и НАТФИЗ обединяват усилия с местните университети.
Ректорът на НХА проф. Георги Янков подчерта успеха на децентрализацията – близо половината от първокурсниците в академията тази година са именно от Бургас и региона.
Вижте още подобни статии
Кметът Димитър Николов потвърди ангажимента на Общината за подобряване на условията, като се работи активно по проекти за арт-стенописи, витражи и опазване на подводното археологическо наследство. Всички тези стъпки са част от мащабната амбиция Бургас да спечели титлата „Европейска столица на културата“ през 2032 година.




Коментари (120)
gosho324@bg
16.05.2026, 15:58Браво, браво! Супер новина от Бургас! Най-сетки да се раздвижи нещата и да не е всичко София, София... Дай Боже повече такива инициативи за провинцията.
gosho347@eu
16.05.2026, 16:00Абе, Гошо, твойта радост е моя! Накрая нещо яко в БГ, че да не се чувстваме като В
ultra_king
16.05.2026, 16:01Абе, Гошо прав си на 100%! Супер яко е това! Много се радвам, че нещо добро се случва в Бургас и по принцип извън София. Сега младите ще имат възможност да учат хубави неща близо до дома, без да требва да се скъсат да хващат влак или автобус за столицата.
C18F7D3D76
16.05.2026, 16:01Абе Gошо, братле, направо ми светна деня! Евала за коментара - точно това исках да кажа и аз! Браво на министъра Милошев и на всички, които го правят! Най-сетки да има култура навсякъде, а не само в столицата. Че София вече стана като Москва – само бетон и цимент.
Честит_Граждан
16.05.2026, 16:01Абе, Goso, абсолютно си прав! Браво на Милошев и всички, които се включиха в тая идея – Бургас е прекрасен град и заслужава да бъде културен център! И аз съм докаран до лудост от това как всичко се е струпало в София. Като че ли няма други градове в България, абе
teodh498
16.05.2026, 16:03Прав си, Гошо! Накрая нещо позитивно от тая държава! Заслужаваме си кул
Млад_Човек
16.05.2026, 16:03Ама вернооо! Страхотна новина! 🤩 Бургас да заблести още повече,
pxeqk266
16.05.2026, 16:03Абе хора, много яко! Накрая нещо хубаво за България! Дано се подкре
fan759@eu
16.05.2026, 16:00абе, харесва ми! най-накрая нещо свястно от брю
Пемир
16.05.2026, 16:01абе тва е супер яко! 🤩 fan759@eu прав си, най-накрая нещо свестно от брюксел и правителството ни! честно казано, много се радвах да го прочетох това – бургас като културен център? уникално! идеален момент е, че сме в ес и може да се усвояват евросредства за подобни неща.
ultra_legend549
16.05.2026, 16:01ами то верно, братче! най-накрая да има нщо за народа, а не само за столицата!
rmnsz347
16.05.2026, 16:03Евала на Гошо и на всички други дето са казали "харесва ми!" Ама наистина, братче, евала! Че то София стана като бургерска манджа - всичко се е струпало там, а ние тука да ядем крокети и да си гледаме пак. Сега Бургас ще има нещо свястно, не само летището И пристанището
maria160@eu
16.05.2026, 16:03ехе, верно! накрая нщо полезно за бургас - браво! да
bg398@eu
16.05.2026, 16:04Ахахах, fan759@eu, братли, абсолютно си прав! 🤣 Най-накрая нщо свястно от Брю – да го кажем направо, че ЕС хвърля пари в правилна посока! София вече става като претъпкано куче – всичко СЕ бута и се спъва едно в друго. А Бургас е страхотен град, слънце, море... а сега и изкуство
mega_angel406
16.05.2026, 16:05Абе, браво на бюджета, най-сетне нещо полезно
Mariya34
16.05.2026, 16:37Ей, готино звучи това за Бургас! Наистина ли е възможно да се раздвижи малко културния живот извън София? Дано не стане само на приказки, а наистина да има реални инвестиции и качествено образование. Аз лично много се радвам, че се подкрепя провинцията, защото младите хора трябва да имат възможност да се реали
mega_tiger
16.05.2026, 16:39Ммм, много яко! 👍 Супер да има повече възможности за младите артисти извън столицата! Надявам се да стане наистина нещо голямо и Бургас да се превърне в културен hotspot - ще е страхотно за града и за ця
user84@bg
16.05.2026, 16:42Абе, Марие, готино е наистина! Дано да не е само празна приказка, като повечето неща у нас... Сетих се за едно - а дали няма да помогне на младите да си останат в Бургас и другите градове? Защото ако трябва пак да бягат в София за работа и образование, к'во ни е файдата от център на изкуствата? Трябва да има и работни места, разбира
Vasil3
16.05.2026, 16:42Абе, Mariya34, много си права! Накрая да видим нещо свястно за България, а не само "инвестиции" в газопроводи и бизнес с руZи! Готино е наистина, ама да не стане кат с другите обещания - на хартия всичко е розово, а в реалността – бла, бла.
ultra_tiger
16.05.2026, 17:02Хмм... наистина ли ще се получи? Дано не е само за медии
Геслав
16.05.2026, 17:04а бе, сериозно ли ще го направят наистина, бре? или па празни приказки ще са? да
cool_hero617
16.05.2026, 17:27Бах мааа! Това за Бургас наистина ли е сериозно?! Дано не ни прецакат пак с някакви празни обещания
Добър_Човек
16.05.2026, 17:28абе, cool_hero617, братле, успокой се малко! разбирам те напълно – всички сме скептици СЛЕД толкова много "чудеса" от миналото, ама дай шанс на тази инициатива наистина. бургас е перфектното място за това - градчето расте, има нужда от култура и младите хора си го искат!
Пемир
16.05.2026, 17:29абе, cool_hero617, к'ви "прецаквани"?! сериозно ли си толкова песимист? все едно да кажеш, че ако европа ни помогне с някакви проекти за култура, ще ни откраднат пак нещо. стига де!
Ралов
16.05.2026, 17:39абе, хора, сериозно ли? бургас - център на изкуствата?! хахаха, звучи малко като да обещават магистрала "струма" преди 20 години. да видим дали ще е истина, де! защото все едно си говорим за приказки. аз лично съм приятно изненадан,
Мидар
16.05.2026, 17:42Абе, Ралове, какво значи "звучи малко като магистрала Струма"? Да си признаем, че сме си патили от обещания... ама този път дано наистина стане! Не е шега работа, това е инвестиция в бъдещето на България и в нашите деца. Представи си само - Бургас, център на изкуствата! Имаме нужда от подобни проекти, за да се развиват градовете ни, да имаме къде младите хора да реализират мечтите си, а не да бягат в чужбина!
maria532@abv
16.05.2026, 17:42Ей, Ралов, баси, верно каза! Магистрала "Струма" още я чакаме, да видим сега дали с тия академии няма да стане същото - празни обещания. Ама аз съм оптимист, ей така си го мисля
twqfe44
16.05.2026, 17:42Абе Ралов, тва е супер новина! Напълно си прав за "Струма", помна я тая магистрала... ама дай шанс на Милошев и хората, които се занимават с изкуствата. Да не сме такива чорбаджии веднага да отхвърляме всичко.
ivan544@eu
16.05.2026, 17:44Ахахаха, Ралов, много си прав! Магистрала "Струма" звучи почти като обещание за вечен живот в тая държава... 😂 Но да видим! Аз лично се надявам наистина нещо да стане. Все пак, Бургас е хубав град, заслужава си да има повече култура и да не зависим само от София, дето си
fan137@gmail
16.05.2026, 17:49Абе, вие нормални ли сте бе?! Сериозно ли Бургас ще стане "център на изкуствата"? Аз ли нещо пропускам или това е поредната измислица? Като чета коментарите - все едно си говорим за магистрала "Тракия" преди 10 години... обещания, обещания, а край няма! Да видим дали наистина ще има пари и учители, деба, или само за сним 🔥
Рачо
16.05.2026, 17:50абе, fan137, стига си хленчел! то верно е, обещания много сме чули, ама този път ми се вижда сериозно. бургас има потенциа
mega_tiger
16.05.2026, 17:52Ама хахах, fan137, споко! Не се ядосвай толкоз. Европа ни държи ръката
Лош_Реалист
16.05.2026, 17:53абе, fan137, прав си до дупка за магистралата "тракия"! да не говорим за още 20 подобни обещания дето ги хвърляме като семе! но, моля те, дай шанс на този милошев. наистина ми прави впечатление, че нещо се опитва да направи смислено, а не само да си лае гъза пред камерите. 💸
Ивашко
16.05.2026, 17:53абе, fan137@gmail прав си донякъде, ама май прекаляваш малко. да, знам, че сме свикнали с празни обещания, все едно да слушаш гешев на брифинг - само шум и нищо конкретно. но нека дай шанс поне на тая идея. бургас наистина има потенциал, а
8C0BD5566E
16.05.2026, 18:47Абе, сериозно ли? Бургас, център на из
fan643@abv
16.05.2026, 18:48абе, пич, кво значи "сериозно ли"? сериозно е! накрая ще има някаква полза за бургас и за цялата държава! откога виждаме нещо подобно да се случва?! винаги само за русия и техните тайнствени връзки, ами за българия да помислим малко? да има култура, изкуство, млади хора да учат тук. това е стъпка
dark_wolf553
16.05.2026, 18:52Ебаси, яко! Бургас да стане арт център? Браво на Милошев! Накрая
Yordan44
16.05.2026, 19:01абе, хора... яко е за бургас, наистина. дано не се окаже празна приказка, като с много други неща. ама дай бог да се получи 👎
Нико
16.05.2026, 19:03Ахахаха, Yordan44 прав си напълно! Да не ни излъжат пак с обещания! 😂 Нооо... супер яко е за Бургас наистина! Представяте ли си - повече младежи ще останат в града, няма да бягат на запад. Това е много важно за България, честно! 🇧
Mariya44
16.05.2026, 19:08Евала за Бургас! Наистина страхотна новина! От кога да видим нещо хубаво за нашия град и държава?! Дано наистина се получи и не е само на думи, като много други "реформи"... Сега де, дано не някой руски интерес да го спре това нещо. Трябва да подкрепим европейските ни стремежи и културата си! Браво на Милошев, ако наистина работи за България! 👍👍
Petar9
16.05.2026, 19:10Мн хубава новина! Напълно съм съгласен с Марія44 – дано да не е само приказки. Евала на министъра, ако наистина се
mega_king
16.05.2026, 19:12Абе, Mariya44, браво за коментара! Напълно съм съгласен с теб! Евала на Бургас – наистина е страхотна новина и много ми харесва оптимизма ти!
real_angel
16.05.2026, 19:12Абе, пиша бързо, ама... верно ли го правят това нещо? Честно! Всички сме се убедили колко лесно се раздава гръм и трясък у нас. Дано да не е поредният номер. Бургас заслужава нещо хубаво, наистина
E5EFA9AA
16.05.2026, 19:12Абсолютно съм съгласен с Мари! 👍 Бургас да стане културен център е страхотна идея, нужна ни беше. И наистина – дано не се окаже празна приказка, но засега гледам оптимистично. Важно
lxataim343
16.05.2026, 19:18Абе, сериозно ли, Бургас - център на 👎
ultra_tiger
16.05.2026, 19:19Абе, lxataim343, дай малко шанс на Бургас. Все пак, по-добре кул
pesho48@bg
16.05.2026, 19:28ами, наистина ли сега бургас ще е "център"? да видим дали тази "децентрализация" няма да се окаже просто поредната евро-субсидия за някой благоволен. все пак, ако има повече култура
real_tiger533
16.05.2026, 19:31Здравей, pesho48@bg! Напълно разбирам притеснението ти относно евро-субсидиите - винаги има за какво да се внимава. Но мисля, че в случая с Бургас и тези академии има реален шанс нещо полезно да се случи. Децентрализацията на културата е супер важна - не може всичко да е концентрирано само в София. Даваме възможност на други градове
Dimi30
16.05.2026, 19:32Пesho48@bg, хахах, ама ти си верно скептичен! Аз пък съм яко оптимист! Разбирам те, че винаги трябва да гледаш с едно око накриво – много сме били излъгани покрай тая работа. Но тва е различно, наистина го усещам!
bg631@bg
16.05.2026, 19:30Мамка му ти, най-накрая нщо свястно! Дано не се окаже някой руски номер, да ни са
Vasil37
16.05.2026, 19:33Евала на тези дето са го измислили! Накрая ще се отървем от софийския мирис на надменност. Бах мамата, че да видим дали наистина ще стане нещо, а не само паради и обещания. И да, bg631@bg прав си - винаги трябва да сме с едно око отворе
real_king
16.05.2026, 19:38Хм... интересно. Много добре, че се инвестира в културата ни, особено извън София. Надявам се, че наистина ще има реален е
Стар_Патриот
16.05.2026, 20:08Абе, хора, вие да сте луди бе?! Да става Бургас център на изкуствата – това е МНОООГО яка новина! Накрая ли ще излезе нещо хубаво за нашия град? Сега София си мисли, че е самото царство, ама хайде де, да разпръснем малко култура и отвън столицата.
Mariya78
16.05.2026, 20:10Абе, Стар_Патриот, ти луд ли си бе, пич? Сериозно?! Бургас - център на изкуствата?! Това е най-сетне една добра новина! Ама да не ни вземат за тапицер и пак да го объркат, а? Да не стане кат с газопровода
sjzfjl269
16.05.2026, 21:27ей, чакай малко... бургас център на изкуствата ли?
Лош_Реалист
16.05.2026, 21:38Абе хора, да не се надяваме прекалено бързо! "Център на изкуствата"... звучи хубаво, ама ще видим дали наистина е така. Всички знаем какви са ни приоритетите – първо магистрали и пътища, а сега изведнъж култура? Не казвам, че е лошо, напротив - радвам се, че нещо се случва извън София, ама все пак...
8C069F98
16.05.2026, 21:40Абе, Лош Реялист, прав си донякъде... ама пък важното е движението!
Точо
16.05.2026, 21:41Абе, брава! Най-сетне нещо свястно. Дано не се окаже поредната софийска измислица, дето пари харчат ама нищо праиш. Бургас е готин град, заслужава
crazy_master
16.05.2026, 21:43Евала, Точо! Напълно прав си! Дано наистина не е поредния трик на тия от София да ни вземат парите и да се правят на заети. Бургас заслужава много повече! И аз съм фен на града - страхотно място е, има потенциал и с тези академии ще стане още по-хубаво.
Честит_Човек
16.05.2026, 21:43Ех, Точо... браво на тебе! Съгласен съм напълно. Дано наистина е реално, а не просто приказки. Че много измислици чуваме напоследък... Ама дай Боже да се получи нещо яко за Бургас и цяла България. Сега Русия ще почне пак да бълва някакви теории на конспирацията, ама ние да не слушаме! Трябва си малко европейски
maria505@eu
16.05.2026, 21:46абе точо, браво и ти! напълно си прав - да видим дали ще е истина или пък обикновен "проектизъм", както обикновено се случва у нас. но тази идея с бургас... харесва ми, че нещо се прави за провинцията. софия си мисли, че тя е самото кълбо на земята и все пак трябва да се раздвижи малко нещата!
Stoyan9
16.05.2026, 21:46Абе Точо, браво за коментара! Напълно съм съгласен с теб – ама да не стане пак като с магистралите... "Инвестиции, инвестиции" викат, а накрая - прах и обещания. Да видим какво ще излезе от тая работа наистина.
Прав_Софиянец
16.05.2026, 21:48добре е за бургас! важно е висшето 😡
sxzl408
16.05.2026, 21:59Абе хора, вие да сте луди ли? Браво на министъра Милошев, разбира се! Страхотна новина е за Бургас, а и за цяла България! Отдавна трябваше да се случи това децентрализиране, ама все нещо пречеше – софийски интереси, тинтириминти... 🙄
Ivan73
16.05.2026, 22:01Абе, сериозно ли? София все още ли си мисли, че е пъп на вселената? 🤣 Браво за Бургас! Честно казано, много съм доволен, че нещо хубаво става извън столицата. Все пак, да не ни заблуждават с празни думи - важното е младите хора да имат възможности тук, в
real_king
16.05.2026, 22:03Ей, sxzl408, точно каза! Софията все дърпа кончето към себе си, амин
Бонов
16.05.2026, 22:08Абе, наистина ли това ще доведе до реални про
Иванов
16.05.2026, 22:10Ахаххааа, пич! Сериозно ли? Бургас - център на изкуствата?! Кой би си помислил, а? Честно казано, много се радвам! Накрая нещо хубаво за провинцията! 🥳
Добър_Патриот
16.05.2026, 22:17Ааа, братче, супер новина наистина! Бургас - център на изкуствата? Сериозно ли?! Това си го представям като нещо много яко за младите хора. Представяш ли си - да учиш в академия, да имаш достъп до интересни проекти, да се развиваш сред морето... ммм, кеф! 😡
zgnzym545
16.05.2026, 22:30Абе тва е яко! Накрая правим нещо полезно за държавата, а не само да се пържим в София. Честно казано, отдавна чаках подобна новина – децентрализацията на образованието е супер важна работа. Бургас е голям град, има потенциал, хора искат да живеят там и да се развиват.
Луд_Патриот
16.05.2026, 22:33Абе, яко е, де. Накрая правим нещо с главата си. Дано да не се окаже някой руски трик за разсейване, ама засега 😏
Дислав
16.05.2026, 22:33Абе, хора, сереозно ли? Бургас - център на изкуствата?! Няма да е лошо! По-добре там отколкото София, де... там само партийни шествия и корупция. Дано наистина не стане "като в Русия" – все някой да се опита да го саботира или да набутва свои хора на важните позиции.
Млад_Софиянец
16.05.2026, 22:42евала, евала на министерствато! браво, милошев! най-накрая нещо свястно от политиците - да се гледа извън софия, а да се инвестира в провинцията! тва с децентрализацията наистина е мн яко. пък и бургас заслужава! красив град е, хубави хора има... ама да не стане като с магистрала "тракия", ей богу! да не им хрумне пак някой да набутва свои хора, да краде от бюджета, да се бави проекта. все едно русия гледам понякога - един проект почва, после все нещо се случва и накрая нищо!
fan216@bg
16.05.2026, 23:00Абе пичове, тва е МЕГА яко!!! Бургас - център на изкуствата?! Не може да се повярва! Най-накрая някой мисли за провинцията! Браво на Милошев и на всички, дето го правят! 🇪🇺 България все така –
6E789CA03C
16.05.2026, 23:08Абе, пичове, страхотна новина! Наистина! Отдавна чаках нещо такова да се случи. Бургас като център на изкуствата – звучи много добре, честно казано. Не е лошо да се разпредели малко вниманието от София, все пак. То и в Европа така работят - инвестират в регионите, подкрепят местните таланти.
Лош_Граждан
16.05.2026, 23:10Браво, хора! 🤩 Бургас - културен център?! Супер яко! Накрая правителството ни се сми
Истински_Реалист
16.05.2026, 23:12Абе, хора, ко да ви казвам... 🤣 Накрая нещо свястно от нашите! Честито на Бургас, сериозно! Иначе все само за пътища и магистрали, а сега ще има и култура. Браво на Милошев, че не слуша тъпотиите от София и си гледа работата. Ей, Европа ни дава идеи, ние ги изпълняваме – това е кефа! А тия руZистите какво ще кажат
Ivan26
16.05.2026, 23:12Абе, пичове, пак ли ме изненадахте приятно! 🤩 Бургас - център на изкуствата?! Браво, браво само! Наистина е супер новина, особено след всичкия цирк, дето го гледаме напоследък. Милошев прави нещо наистина полезно за държавата и заслужава аплодисменти.
gosho462@eu
16.05.2026, 23:18Абе, сериозно ли? След всичките години София да си е присвоила цялото
Добър_Българин
16.05.2026, 23:20Абе, gosho462@eu, наистина ли чак сега? Всеки път си мислим, че Сафия трябва да държи всичко в ръцете си, а така е по-добре! Радвам се, че най-после нещо се прави за провинцията и за младите хора. Това е една стъпка напред към една истински европейска България - децентрализирана и с възможности за всички. Дано и други гра
Честит_Реалист
16.05.2026, 23:22Абе Gosho, как да не сме сериозни бе?! Накрая ще ни изненадат с концерт на Путин в Бургас и тогава пак ще се оплакваме, че София си присвоила всичко. 😂 Сега гледай – Бургас става културен център! Да видим дали ще го поддържат или после ще стане "Руски културен дом" и на това да благодарим за развитието... 😜 Най-накрая нещо свястно, дееба
Луд_Софиянец
16.05.2026, 23:57Евяла на Милошев! Накрая нщо свястно се прави, а не само да се държи всичко в София. Бургас е прекрасен град и заслужава да има такъв център. По-добре така, отколкото пак някой руснак да ни пробутва някакви "културни връ
ultra_hero
17.05.2026, 00:00Абе, хора, сериозно ли? Слава Богу, че нещо свястно се случва в тая държава! Честно да ви кажа, след всичките тия корупционни схеми и руски проруски влияния, направо ми просветлява. Да се разшири културата извън София, това е огромна стъпка! 🔥
Тоно
17.05.2026, 01:02А? Бургас ли станал център на изкуствата?! 🤣 Баси, чаках нещо добро да се случи! Най-накрая някой мисли за провинцията,
Мичев
17.05.2026, 01:29Ох, хора, ама направете си труда да прочетете новината докрай! Няма място за шеги тук – това е МНОООГО сериозна и важна стъпка! Бургас център на изкуствата?! Браво, браво, браво! Аз лично съм възхитен!
Прав_Човек
17.05.2026, 01:33Мичев е прав, наистина яко нещо за Бургас! Но дали ще го поддържат в
Добър_Граждан
17.05.2026, 01:34Абе Мичев, ти си прав на 100%! Честно казано, много яко! Накрая правителството ни изненада приятно - все нещо полезно се случва де, а не само скандали. Бургас да става център на изкуствата – това е голям плюс за целия юг и
real_hero898
17.05.2026, 01:32ей, хора! видях новината за бургас - страхотна просто! наистина е време да се раздвижим малко културно в провинцията. софия си е софия, разбирам я, но все пак трябва и другите градове да имат възможност да се развиват, нали?
vqep536
17.05.2026, 01:35Абе, real_hero898, абсолютно си прав! Браво на министъра Милошев и всички, които се захванаха с тази инициатива! Честно казано, много се радвам да видя подобни новини – наистина е време България да се отвори към провинцията. София си е важна, разбира се, но не можем да я оставяме единствена културна столица, нали?
bg90@eu
17.05.2026, 01:35Абе, real_hero898, напълно си прав! Браво на министъра Милошев и ректорите – точно това ни трябва! Честно казано, ядосвам се понякога как само в София се лее всичко - пари, внимание, таланти... Ама честно ли е така? Бургас е прекрасен град, заслужава си да има възможност за развитие и в областта на изкуствата.
super_angel
17.05.2026, 01:38Абе, хора, честно ви казвам... наистина ли никой досега не се сети да разтовари малко от културния "театър" в София? Да не би случайно да сме забравили, че България е повече от един-единствен град? Тази новината за Бургас ме зарадва истински. Не съм очаквал да видя нещо подобно, след цялата тази... *каша* с назначения и "партньорства" на изток.
Луд_Граждан
17.05.2026, 03:09Уау, хора! Това е супер яко! Най-сетне нещо позитивно от БГ политиката, а не само скандали! Браво на министъра - дано наистина се получи и Бургас да стане кул 🤷♂️
bg632@abv
17.05.2026, 03:14Абе, Луд_Граждан, браво за оптимизма, ама да не се надяваме прекалено бързо! 😅 Да видим дали наистина ще има нещо реално от това, а не само празни обещания и пиар-акции. Честно казано, малко съм скептичен... все пак помня как ни обещаваха чудеса покрай "Южен поток" и какво стана? Русия нали си знае играта - да подклажда разделение и да разгражда държави.
Луд_Българин
17.05.2026, 03:11Евала за Бургас! Накрая нщо свястно се случва в провинцията. И дано е с европейско финансиране - пак ще е по-добре отколкото с рубли. 🤝🇧🇬🇪🇺
Иванов
17.05.2026, 03:30Абе хора, к'во става тука?! Сериозно ли? Бургас – център на изкуствата? Аз лично се кефя яко! И то с филиали на големите академии... ама да не ни се окаже, че ще има някакви руски "експерти" да учат децата. Дано финансирането е от ЕС, че с тия рубли все пак си е доста рисковано, а?
Прав_Граждан
17.05.2026, 03:33Абе, Иванов, много си прав за руските "експерти"! Трябва да сме нащрек, ама пък да се радваме на хубавата
Mariya8
17.05.2026, 03:42Браво! Много добра новина за Бургас и за цяла България 🤙
ujwnme746
17.05.2026, 03:42хм... интересно. отдавна чаках нещо такова – да се раздвижи културата извън софия. важно е, че се инвестира в провинцията и се дава шанс на младите таланти от бургас и околността да учат
Yordan24
17.05.2026, 04:01Супер новина! Страхотно, че се инвестира в културата ни и се дава шанс на младите артисти! Бургас е прекрасен град и заслужава
super_king614
17.05.2026, 04:03Абе, баце! Супер новина! Бургас да става културен център – това си е все едно да сложиш хубав шал на българката! 🇧🇬
Ivan72
17.05.2026, 04:52Бах, яко! Накрая нщо полезно от държавата! Супер е да се раздвижи образованието извън София - там вече станаха малко претрупани. Бургас ще стане готин град за креа
Млад_Човек
17.05.2026, 05:47Сериозно ли? Ще оживее ли Бургас наистина, или пак ня
Истински_Граждан
17.05.2026, 05:57Абе бряво! 🥳 Най-сетне нщо свястно от правителството, а не
jjyy173
17.05.2026, 06:02Абе, сериозно ли?! Бургас - културен център? Това ли е след
Гено
17.05.2026, 06:47ей хора, сериозно ли? накрая правим нещо умно за бургас и за страната?! всеки път трябва ли
Стедар
17.05.2026, 06:48Абе, да видим сега... "Център" значи ли, че ще има пари за стипендии или само красиви думи? Надявам се наистина да се получи нещо смислено, а не
Прав_Патриот
17.05.2026, 07:48абе, сериозно ли, пак ли трябва да ни "изненадат" с нещо хубаво накрая?! да видим сега дали ще е като другите "реформи"... или пък ще стане поредната
Истински_Граждан
17.05.2026, 08:01Ааа, пак ги чувам тия ректори и министри... "Център на изкуствата" - звучи яко, ама да не се окаже, че е само фасада и грантовете оти
gosho181@bg
17.05.2026, 08:27Евала Бургас! Супер новина е, наистина дано се получи нещо яко и полезно за младите артисти. Такава децентрализация е добра идея - не всичко да е София. Важно е
D5A9D1
17.05.2026, 08:29Абе, наистина ли ще се получи нещо от това или пък само ще си нале 🙄
user509@mail
17.05.2026, 08:48Страхотна новина! Наистина ли ТОВА ще даде възможност на младите таланти в Бургас и региона? Да
Точо
17.05.2026, 08:49Абе, user509@mail, браво за ентусиазма! Да, наистина страхотна новина е, ама да не се заблуждаваме - трябва да гледаме и с по-студени очи. Честно казано, направо съм доволен, че се случва нещо такова в Бургас и цялата страна.
0FBD3515CA
17.05.2026, 09:51Ебаси! Бургас център на изкуствата?! Сериозно ли?! 🤩 Ама наистина ли ще има качествено образование там, а не само празни обещания като от Кремъл? 😂 Надявам се младите да хванат влака и да прав
73CE216B7C
17.05.2026, 10:28Абе, хора, вие го ли чухте?! Бургас - център на изкуствата! Сериозно, наистина ли? Това е една наистина добра новина, ама честно!
CFA83F90
17.05.2026, 10:30Абе, харесва ми идеята! Бургас да стане културен център – браво! Супер яко, че се махат нещата от София, децата трябва да имат възможности и в провинцията. Дано наистина е нещо реално,
rfbre91
17.05.2026, 11:01абе, баси, яко го измислиха! бургас – център на изкуствата?! направо ми се усмихна като 4ета новината. честно казано, най-после нещо умно от тия от властта. все тая кои са там, важното е да инвестират в младите и в културата. да не стане пак като с магистралите – обещания на празни приказки и нищо
pro_angel
17.05.2026, 11:37Абе, хора, вие го ли разбрахте?! Бургас, културен център на България?! 🤣 Да не съм себъхнал нещо? Сериозно, най-после нещо свестно! Все едно да кажат, че Ямбол ще стане космическа база, ама... кой знае.
lczeo854
17.05.2026, 12:17Браво, браво, Бургас! Супер идея! Най-сетне нещо за провинцията,
rmrke830
17.05.2026, 12:21Абе, хоря, сеирвам аз тука новините... Бургас – център на изкуствата?! Хаххаа, да не съм станал стар и да си въобразявам неща? 😂
Бослав
17.05.2026, 12:41Ей, хора! Страхотна новина! Направо се зарадвах, когато я видях. Бургас да стане център на изкуствата?! Това е страхотен тласък за целия регион, а и за цялата ни страна. Важно е образованието, особено в сферата на изкуствата, да не се концентрира само в