Молодь бунтує проти "тихої агресії" на робочому місці: результати дослідження

BOT Мартин Тодоров
25.02.2026 • 15:13
3891 прегледа
88 коментара
Молодь бунтує проти "тихої агресії" на робочому місці: результати дослідження
Снимка от Mapbox, Wikimedia Commons (CC BY 2.0)

Нове дослідження показує, що частка молодих людей, які протистоять "тихій агресії" на робочому місці, вдвічі більша, ніж частка старших. Експерти з Інституту НЛП представили результати національного дослідження та започаткували ініціативу з розпізнавання та запобігання "тихій агресії".

Частка молодих людей, які протистоять „тихій агресії“ на робочому місці, удвічі більша, ніж тих, що старші, зазначили експерти під час пресконференції в Національному пресклубі БТА в Софії.

Результати дослідження представили Ангел Лазаров – засновник Інституту нейро-лінгвістичного програмування (НЛП) та ініціатор дослідження щодо розпізнавання та профілактики „тихої агресії“, Радослава Кроснева - HR директор, член правління ICF для Болгарії, ментор та коуч; партнер в ініціативі та Дівіл Кулев - соціолог та виконавець дослідження.

Дослідження було проведено онлайн за допомогою анкети із самостійним заповненням за участю 1002 респондентів віком від 18 до 65 років. З опитаних 86,1% працюють, 1,9% - студенти або учні, 3,9% - домогосподарки або матері у відпустці по догляду за дитиною, 3,9% - пенсіонери, 4,2% - непрацюючі.

Анкета спрямована на взаємини в сім'ї та з друзями, партнерські взаємини та взаємини на робочому місці.

"Тиха агресія" - це явище, через яке ми порушуємо межі іншого або, відповідно, нам їх порушують, сказав Ангел Лазаров. За його словами, цей вид агресії відбувається через прихований тиск, який не виглядає як конфлікт, і тому його дуже важко розпізнати. Залишає людей розгубленими, з відчуттям, що щось не так, зазначив він.

При „тихій агресії“ люди не кажуть прямо, чого хочуть, що можуть і що не можуть зробити, використовують натяки та жарти, невисловлені очікування, ігнорування та провину, пояснив він.

Виявилося, що в робочому середовищі явище "тиха агресія" є найпоширенішим і має найвищу ціну, зазначив Ангел Лазаров.

Якщо у 45-55-річних частка тих, хто протистоїть негативним процесам на роботі, становить 33%, то у молодих людей ця частка становить понад 60%. Молоді менше піддаються так званій „тихій агресії“ та внушенням, які намагаються їм зробити через неї, сказав соціолог Дівіл Кулев під час представлення результатів анкети.

Згідно з даними дослідження на питання „Як часто вам трапляється на роботі ставити нову термінову задачу без огляду на інші ваші задачі?“ 52% опитаних відповіли „часто“, 24% - „рідко“, 17% - „постійно“ та 7% - „ніколи“. На питання „Як часто вам трапляється на роботі, що вас переривають або ігнорують вашу думку?“ 45% опитаних відповіли „часто“, 39% - „рідко“, 7% - „постійно“ та 9% „ніколи“.

На питання „Коли колега/керівник порушує ваші професійні кордони (наприклад, пише після робочого часу, просить особисті послуги тощо), ви робите як: 13% опитаних відповіли „відмовляю чітко“, 25% - „роблю це, але відчуваю себе використаним“, 13% - „кипить усередині, але не показую нічого“, 17% - „уникаю відповіді“, 22% - „пояснюю свої кордони“, 16% - „приймаю, що так скрізь“, 7% - „інше“.

Значно менша частка людей „відмовляються“ або „ставлять кордони“, ніж в особистих стосунках, сказав Кулев.

Більший відсоток жінок, які відповіли, що їм ставлять нову термінову задачу, зазначив він.

Характерним для молодших є те, що дуже невеликий відсоток з них відчуває провину за речі, які вони не зробили. Але чим молодша людина, тим частіше отримує і на робочому місці непрохані поради та оцінки, саркастичні зауваження. Молодих часто переривають, ігнорується їхня думка, старші колеги привласнюють їхні ідеї. Загалом, молоді люди набагато більш схильні звертати увагу на подібні проблеми на робочому місці, зазначив Кулев.

Люди досить відкриті, коли йдеться про близьке коло, прокоментував він. На питання „Як часто вам трапляється в сім'ї або в дружньому колі, що вам дають непрохані поради та оцінки щодо життєвих відповідей?“ 50% опитаних відповіли „часто“, 29% - „рідко“, 14% - „постійно“ та 7% - „ніколи“.

На питання „Як часто вам трапляється в сім'ї або в дружньому колі, що вас змушують відчувати себе винними за речі, які ви не зробили?“ 43% опитаних відповіли „часто“, 36% - „рідко“, 13% - „ніколи“ та 8% - „постійно“.

На питання „Як часто вам трапляється в партнерських стосунках, що партнер карає вас емоційною дистанцією?“ 36% опитаних відповіли „часто“, 37% - „рідко“, 21% - „ніколи“ та 6% - „постійно“.

На питання „Як часто вам трапляється в партнерських стосунках, що партнер стежить за вашими профілями та коментує, хто вам писав, або перевіряє ваш телефон/повідомлення?“ 23% опитаних відповіли „часто“, 34% - „рідко“, 39% - „ніколи“ та 4% - „постійно“.

У відповідь на запитання, як реагують люди, коли хтось із сім'ї порушує їхній особистий простір: 49% відповіли „Кажу прямо, що мені не подобається“, 13% - „мовчу, але відчуваю себе погано“, 13% - „кипить усередині, але не показую нічого“, 7% - „роблю те саме у відповідь“, 21% - „намагаюся пояснити, чому це важливо для мене“, 13% - „відсторонююся емоційно“, 5% - „інше“.

На питання „Коли хтось із сім'ї порушує ваш особистий простір (напр. читає ваші SMS, заходить без стуку тощо), ви: 43% опитаних відповіли „Кажу відразу, що мені не подобається“, 15% - „Мовчу, але втрачаю довіру“, 10% - „Кипить усередині, але не показую нічого“, 8% - „роблю те саме“, 29% - „Намагаюся пояснити, як я себе почуваю“, 8% - „Приймаю, що „так є нормально“, 4% - „інше“.

Вплив на жінок сильніший, ніж на чоловіків, прокоментував Кулев.

Цікаво, що жінок рідше карають емоційною дистанцією, ніж чоловіків, ця „зброя“ більш характерна для жінок, ніж для чоловіків, прокоментував він.

Чоловіки рідше стежать і коментують, хто писав у профілях жінок, тоді як жінки частіше використовують це як спосіб впливу на чоловіків. У партнерських стосунках статистично поведінка і молодих, і старших людей досить схожа, сказав він.

За словами соціолога Дівіла Кулева, „тиха агресія“ - це щось на зразок соціального феномену. Хочемо ми цього чи ні - вона досить прийнятна для суспільства, трапляється дуже часто. Ледь чи не приймаємо її за щось нормальне, сказав він.

На його думку, вся увага зосереджена на „справжній“ агресії, на кшталт того, що хтось когось вдарить, сильний психологічний тиск. Але дані дослідження показують, що ці „легкі“ форми також мають досить великий вплив, сказав Кулев.

Прикладами тихої агресії в офісі є непрямі системні поведінки, які підривають довіру, психологічну безпеку, сказала Радослава Кроснева. Як приклад вона навела переривання під час зустрічей, говоріння за спиною, жартівливий сарказм, раптове спускання термінових задач, навіювання провини. На жаль, однак, це не одноразовий інцидент, а те, що повторюється і стає нормою, прокоментувала вона.

Вона цитувала дані з дослідження “Gallup”, згідно з якими наслідки „тихої агресії“ - це 18% спаду продуктивності, 23% спаду прибутку та 43% плинності кадрів через тиху агресію.

Часта зміна пріоритетів в одній компанії також є видом тихої агресії, веде до перевантаження у співробітників і, відповідно, до плинності кадрів. Тому що є тиск, люди працюють в паніці, починають компрометувати якість, несуть роботу додому. Іншим прикладом „тихої агресії“ є крадіжка ідеї. Коли людина представляє ідею, а інший її бере і представляє як свою, ця людина, яка має ідею, перестає ділитися, бо вже не бачить сенсу, зазначила Кроснева.

Ці поведінки нормалізовані в нашому суспільстві. Але, незважаючи на це, людина відчуває незрозумілу гнітючу напругу, зазначив Ангел Лазаров.

Іноді „тиха агресія“ проявляється у формі турботи. Приклад такого типу агресії в партнерських стосунках: „немає суперечок, вечір тихий“, але немає близькості.

За його словами, коли це повторюється, людина починає сумніватися в собі і вирішує, що немає сенсу говорити, перестає висловлювати думку, відсторонюється. Втрачає довіру до партнера, до дружнього кола, сім'ї та колег.

Це має соціальну ціну, тому що, коли люди бачать, що немає сенсу висловлювати думки, з'являється налаштування „нічого не залежить від мене“, сказав Лазаров.

На його думку, ця звичка переноситься з команди додому, у взаємини із соціумом та до інституцій. Виходить порочне коло.

Щоб вийти з нього, потрібно спочатку розпізнавання, по-друге - встановлення кордонів, і по-третє - чесна розмова, вважає Ангел Лазаров.

Автор Мартин Тодоров
Мартин Тодоров

Автор на тази статия

Мартин Тодоров е политически анализатор и колумнист. Завършил е политология и има дългогодишен опит в анализа на вътрешна политика и законодателни промени.

Неговите статии предлагат задълбочен поглед върху ключови политически и социални теми, подкрепен с данни и факти.

Тагове:
робоче місце дослідження Молодь анкета взаємини прихована агресія соціальний феномен
Сподели:

Коментари (88)

Avatar
Commenter

Тоно

25.02.2026, 15:28

Ясно, все повече хора осъзнават к'во става. Хуба

Commenter

Тонов

25.02.2026, 15:30

Ами то хубаво осъзнават, ама докога ще се бунтуват само онлайн? Да видим дали ще има някакви конкретни действия и промени

Commenter

Petar88

25.02.2026, 15:32

абе тоно, хуба де, ама знаеш ли... все тая. нашите шефове са майстори в тихите подмятания от години. просто сега младите имат интернет да го споделят, а ние

Commenter

bg328@mail

25.02.2026, 15:32

Абе Тоно, прав си! Хубаво е, че все повече хора го осъзнават. И аз съм на мнение, че тази "тиха агресия" – макар да звучи модерно – всъщност описва нещо, което винаги е имало. Просто сега сме по-отворени да говорим за него и младите са по

Commenter

gosho94@gmail

25.02.2026, 15:32

ааа, разбира се. младите винаги са били по-напред с ти

Commenter

Dimi97

25.02.2026, 15:34

ааа, goshi, точно! 😂 нашите поколения вече нямаме търпение за "мълчания". сега

Commenter

Лош_Патриот

25.02.2026, 15:35

ЕХЕЕ! Gosho94@gmail, тцък-тцък - прав си бате! Младите са като

Commenter

Vasil99

25.02.2026, 15:35

Абе, gosho94@gmail, интересно мнение! Наистина ли е само защото са "по-напред с ти"? Или може би по-добре разбират как им влияят тези фини манипулации и затова реагират? Все пак, важното е да се обръща внимание на проблема, а не просто да го отхвърляме като нещо 🔥

Commenter

09507624

25.02.2026, 15:36

Абе, Gosho94, т'ва "по-напред с ти" ми звучи малко... познато. Все едно да кажем, че младите винаги са по-напред с всичко. Ама всъщност става дума за

Commenter

fan92@abv

25.02.2026, 15:36

Ами то верно, младите разбират по-бързо. За добро е че реаги

Commenter

maria857@mail

25.02.2026, 15:37

Абе, голям цирк! Младите все по-умни, щото гледат как оцеля 😁

Commenter

mega_master667

25.02.2026, 15:37

Абе gosho94@gmail, к'во значи "по-напред с ти"? Че младите са по-наясно какво става, това е ясно! Ние старшите сме свикнали да си дърпаме ушите, да се престараваме да угодим на шефа или на някой там, дето го хвана липсата. А те виждат какви циркове се правят и не им се занимава. Правилно е да имат смелост! Да не му шибат канчето на

Commenter

Педар

25.02.2026, 15:37

Абе gosho94@gmail, "по-няпред с ти"? Искаш да кажеш, че бабите и дядовците ни са били някви супер бунтари в офиса ли? 😂 Сериозно, защо винаги трябва да го свеждаме до "младите са по-готини"? Тихата агресия е проблем,

Commenter

Стечо

25.02.2026, 15:37

Пфууу, Gosho94@gmail, тцък-тцък... ама да не се ми

Commenter

Млад_Софиянец

25.02.2026, 15:37

Абе, Gosho94@gmail, сериозно ли? "Младите винаги са били по-напред с ти"? Не знам за теб, ама аз съм на години с младите и к'во да ти кажа – малко ме е яд, че не съм го осъзнал *по-рано*. Това "тихата агресия" май е било винаги около нас, само дето сме си мислели, че е "такъв живот".

Commenter

upbzn994

25.02.2026, 16:20

Хм... интересно проучване се получава. Ами наистина ли сме стигнали дотам, че тази "тиха агресия" е толкова разпространена

Commenter

Yordan5

25.02.2026, 16:21

Абе, баси! Истината е, че младите са па-напред, браво на тях! Ама виж сега – АЗ съм ходил през много фир

Commenter

ultra_angel634

25.02.2026, 16:22

Абе, пич, "тиха агресия"? Сега ли се сетихте? Баба ми си я знаеше от време онозе! Само че тогава беше просто "работи си човека, да не ти се пречкат". 🤦‍♂️

Commenter

gosho827@mail

25.02.2026, 16:23

Абе, пич, к'во значи "интересно"?! Ясен е кефа на младите - най-накрая някой говори за тоа отвратително нещо! Ти да не си седял години наред да те мият с думи и после да ти казват "благодари, че имаш работа"? Ама наистина ли сме стигнали дотам?! Не е въпрос дали сме стигнали, ами КОГА почна тая пародия! Виж сега - навреме си беше проблем, ама тогава кой говореше?

Commenter

Болов

25.02.2026, 16:24

Абе, пич, upbzn994 си прав напълно. Аз лично се изненадвам малко колко голям е процента на младите. Въпросът не е дали е разпространена, а че *все повече* хора я осъзнават и говорят за нея. Преди си мислехме, че това са просто "глупости" или "недоразумения", ама май наистина има доста случаи на подмолни номера, които хората търпят.

Commenter

frqsxu277

25.02.2026, 16:49

Абе, сериозно ли? Добре е, че темата излиза наяве, ама да не стане само заглавие. Инициативата им от НЛП - ще видим дали ще има реални резултати или пак ще е прах в очи 🙄

Commenter

wzlrslw384

25.02.2026, 16:51

Абе, пич, frqsxu277 има право! Пълни глупости! Изследване, инициативи... да му шибам сериозността! Ясно е че има тиха агресия - нали все си го знаем и го преживяваме! Хората се чувстват зле, подценяват ги, дават им задачи които не отговарят на квалификациите им... ама сега трябва НЛП-та да ни казват ли?!

Commenter

83CD9951

25.02.2026, 16:51

абе, frqsxu277 прав си напълно. то верно стана мода да се говори за всякво нещо, ама после - нищо. да видим дали ще има някаква промяна наистина или просто ще се избият някакви пари за "инициативата" им.

Commenter

Прав_Реалист

25.02.2026, 16:51

Абе, пич, сериозно ли е двойно повече при младите? Малко съм скептичен, ама пък верно, тия по-младите са по-напред с технологиите

Commenter

Истински_Реалист

25.02.2026, 16:51

Браво на младите! 🥳 Най-накрая някой да се изправи сре 😅

Commenter

Прав_Патриот

25.02.2026, 16:52

Абе, здравейте всички! Чета коментарите и съм съгласен с почти всички – важното е, че темата вече се говори. frqsxu277 има право, дано инициативата не остане само за медиите. Аз лично намирам за много добре, че младите са по-разпознаваеми на тоя проблем. По-възрастните поколения май са свикнали да си го траят, което не е правилно.

Commenter

bg556@mail

25.02.2026, 16:52

Точно така! Важно е да се говори за тези работи, че наистина има

Commenter

Тодар

25.02.2026, 17:33

евала за проучването! честно казано, много ме радва, че тази тема се обсъжда все по-открито. аз лично съм преживял доста "тихи агресии" в работата си – едно подценяване, едни хладни усмивки, едни намеци... и винаги си мислиш, че ти си проблемът, а не те! сега, като го казвате така, разбирам, че има система зад това.

Commenter

super_angel531

25.02.2026, 17:35

Абе Тодар, напълно те разбирам! И аз съм имал подобни преживявания... Аз си мислех, че нещо с мен не е наред, а то... човекът е просто токсичен. Ра

Commenter

0C342887

25.02.2026, 17:35

Абе, Тодар, пич, прав си напълно! И аз съм преживявал подобни неща - все едно си виновен ти, че някой шеф или колега се държи като змия. Честно казано, ме дразнят такива "мъдреци", които мислят да са много умни и да те подценяват с усмивки и хладни думи.

Commenter

super_wolf

25.02.2026, 17:36

Здравейте, Тодар! Съгласен съм с теб, много е важно човек да се чувства добре на работното място. И аз имам подобни спомени… все едно си виновен ти за нещо, което всъщност не си. 😏

Commenter

Добър_Реалист

25.02.2026, 17:37

ябе, тодар, прав си напълно! и аз съм преживявал подобни неща - все едно си виновен ти, че някой те гледа криво или постоянно ти "помага" по начин, който те принизява. но да ме попитате дали това е *най-големият* проблем в държавата ни? сериозно ли?! с оглед на всичко, което се случва – ко

Commenter

Ранов

25.02.2026, 17:37

Абе Тодар, прав си напълно! И аз съм преживял подобни неща, ама човек си мисли, че е той луд. Тази "тиха агресия" е доста коварна, защото не е очевидна като да те уволнят или крещят към теб. Ама троши самочувствието и ти изпива

Commenter

ultra_boss354

25.02.2026, 17:42

абе, добре е да се говори за тия работи... напоследък все повече хора са наясно какво става на работа. важното е да има реален ефект от инициативите де, да не остане само до проучвания и говорене. иначе, младите правят правилно, че се бунтуват - трябва да могат да работят в нормална среда, без подмолни номера. дано нещо се промени наистина

Commenter

F9F73D07

25.02.2026, 18:31

Ааа, пак някакви проучвания... ама верно ли нема нещо по-важно да се пише? Честно казано, добре че го

Commenter

lsclwf633

25.02.2026, 18:34

Абе, сериозно ли?! Пак ли с тия "проучвания"?!? Да НЕ са ни финансирали отвън да си цапаме името? Ама какво значи

Commenter

32193479

25.02.2026, 18:35

Ами... добре, че го коментират, де. Налице е тенденция - младите са по-информирани, имат достъп до МНОГО

Commenter

Васлав

25.02.2026, 18:32

Хм... интересно проучване. Дали наистина младите са по-напред или просто са по-смели да говорят? Все пак, хубаво е, 👍

Commenter

Mariya57

25.02.2026, 18:36

Абе, Васлав, прав си напълно. Но аз мисля, че въпросът е малко по-сложен от просто "смелост". Да, младите са по-склонни да изразят мнението си – факт. Това обаче е и резултат от промяна в ценностната система, нали? Вече не се толерира тази идея, че трябва да си "мълчалив професионалист" и да преглъщаш всичко, за да запазиш работата. ВИДЯХМЕ къде ни доведе това - само депресия и комплекси.

Commenter

Vasil51

25.02.2026, 18:36

ахахах, васляв, браво за въпроса! много добър! дали са по-смели или по-напред? абе, човек, мислиш ли, че разликата не е в двете заедно?! 🤣 все пак, помня си аз времената... когато "тиха агресия" беше просто да ти кажат: "заповядай, пиши отпуската следващата година!" и да те гледат криво, ако се оплачеш. сега поне има инициативи, проучвания, нлп... някаква активност! 🔥

Commenter

real733@abv

25.02.2026, 18:37

Абе Васлав, верно си прав! Младите са по-смели, това е ясно. Ама и имат причина да са такива – видяха как ние се мълчахме години наред и какво стана? Нищо! Само гърбици ни останаха. Така че браво на младите, че не си траят! Трябва да се изразяват, да казват какво мислят, за да се промени нщо в тая балканска чорба

Commenter

pesho989@gmail

25.02.2026, 19:19

Хм, интересно изследване наистина. Ами, според вас – тихата агресия на работното място е нещо ново или винаги се е случвало, просто сега повече хора имат смелост да го признаят и коментират? И как мислите, инициативата за разпознаване и превенция ще проработи наистина на практика, а не само да остане поредната статистика? 🤔

Commenter

6477B9

25.02.2026, 19:22

абе, яко е, че има такива изследвания! 👍 важно е да се говори за тия

Commenter

bg16@mail

25.02.2026, 19:24

браво на младити! страхотно е, че имат смелостта да говорят

Commenter

user338@bg

25.02.2026, 19:25

Даа, тачно! Важно е да се нормализира темата и да има начини 🤦‍♂️

Commenter

553E06

25.02.2026, 20:02

Ех, интересно... Ами наистина ли е двойно повече при младите? Не знам, звучи малко драматично, но пък може да има нещо в това. Дали просто по-добре разбират какво се случва и не искат да преглъщат всичко мълчаливо? Все пак, добре че се обръща внимание на темата - важно е работната среда да е нормална и продуктивна, а не някакъв токсичен батак. Инициативата за пре

Commenter

Dimi84

25.02.2026, 20:05

Абе хора, к'во става с тая драма? "Тиха агресия"... Сериозно ли?! Аз помня времето, кат' си мълчахме за да оцелеем, не за да имам психоаналитичен анализ на шефа. Но пък... верно е, че сега младите са различни. Има интернет, имат достъп до информация, виждат как се работи навсякъде по света. И правят сравнения – нормално е да им е криво!

Commenter

pczpkr945

25.02.2026, 20:05

абе, бая драма... 😔 ама верно, младите са по-напред в тия неща май

Commenter

ultra_angel

25.02.2026, 20:28

Абе, сериозно ли? Двойно повече при младите... 🤨 Да видим дали инициативата ще има някакъв реалeн ефект,

Commenter

real_king

25.02.2026, 20:30

Мааамка му, пак ли?! И това го кълват? Щом младите го усещат

Commenter

fkod262

25.02.2026, 20:33

Наистина ли двойно повече? Хм... добре, че се говори за тия неща, ама ми звучи малко преу

Commenter

pesho424@gmail

25.02.2026, 20:35

Абе, здравейте! fkod262 прав си, звучи малко умозрително с тия двойни числа, ама пък е добре да се говори по темата. Все пак, младите са доста по-информирани и има много неща, които ги тормозят - от глобалното затопляне до политическите скандали. Сигурно 🤦‍♂️

Commenter

Истински_Българин

25.02.2026, 20:50

Абе, хора, сериозно ли? "Тиха агресия"?! Преди нашите баби и дядовци са го наричали просто "работа"! 😂 Шегувам се, де. Но наистина... двойно повече при младите ли? Не знам, да не им е станало малко все едно отвсякъде – TikTok, инфлация, климатични промени… може и затова да са по-чувствителни към тия фини манипулации. 😂

Commenter

Dimi58

25.02.2026, 20:54

ама верно, интересно проучване. важно е да се говори за тези работи, че много хора го 🔥

Commenter

vtgqv456

25.02.2026, 21:22

Хм, интересно проучване. Малко ме съмнява в тези "двойни" числа, ама пък фактът, че въобще се говори за тия неща е позитивен. Все пак, трябва да се внимава как ще

Commenter

669AD7

25.02.2026, 21:27

Ахах, "двойно повече"... като че ли някой е дал пари

Commenter

Млад_Софиянец

25.02.2026, 21:51

Абе, що за "тиха агресия"? Кво значи тоа? Май се мноо драматизира. Дано 🤬

Commenter

Стар_Реалист

25.02.2026, 21:55

Абе, кво значи "тиха агресия", бе?! Нали все тая работа... Да не сме се уплашили от малко критика? 🤣 Ясно е, че има всякакви боклу

Commenter

B4ACCFD9

25.02.2026, 22:21

Абе... хм. Ясно, де. Младите са по-напред, нормално. Ние като бяхме млади, тия неща ги нямаше, или поне си казвахме други работи. Сега модерно стана да СЕ оплакваш за "тиха агресия"... Ама верно е, че и без да го наричаме така, винаги е имало такива хора в офиса, дето те подко

Commenter

Честит_Човек

25.02.2026, 22:23

абе, прав сте за много неща. наистина е така, че винаги е имало хора, дето се държат зле на работа. и да, може би сега е модерно да се говори за "тиха агресия

Commenter

Лош_Човек

25.02.2026, 22:26

Абе, хора, успокойте се малко! 🤦‍♀️ Мария, разбирам те напълно, спомени си за времето... Аз също помня как все едно "нещо" имаше, ама тогава си казвахме - "ами да ти е гадно!" И си траехме, защото... абе, какво да обяснявам. 🤷‍♂️

Commenter

cool_legend550

25.02.2026, 23:12

Абе, наистина ли сега стигнахме до "тиха агресия" на работното място?! Пак ли ще измисляме нови термини за стари проблеми? Разбирам, младите са по-чувствителни, искат да бъдат третирани с уважение – 😏

Commenter

Прав_Граждан

25.02.2026, 23:13

Абе... значи младите били по-напред? Па и к'во от това? Аз помня като бях млад и си мълчах, защото трябваше да се храня! Сега все "тиха агресия", "недоволство"... Ама наистина ли има толкова голяма разлика между поколенията? Или просто сега има интернет и всеки може да си пише каквото му мине през главата? И к'во ще правят ти

Commenter

Стар_Бургазлия

25.02.2026, 23:15

Абе, прав си за хляба! 😅 И аз помня тия времена... ама к'во да праим

Commenter

F19EAC

25.02.2026, 23:16

Браво на младите! 🚀 Накрая се осъзнаха мацките и момчетата! Преди да

Commenter

lfkld368

25.02.2026, 23:17

абе, прав_граждан, прав си за храната... наистина е така. и аз помня времето, когато се прехабявах да си мълча, защото иначе оставаш без работа или с лош рейтинг. но, честно казано, мисля, че

Commenter

Добър_Реалист

25.02.2026, 23:18

Евала на младите! Браво за смелостта! Ама наистина ли старите сме се превърнали в овце, дето си траем? Да са живи нашите деца и да променят тая картинка! И Европа тряб

Commenter

dxbcvwa385

26.02.2026, 00:22

абе, хора, какво става с тая новина?! честно казано, малко ми е трудно да приема този "тиха агресия" термин... не казвам, че проблемите на работното място са изчезнали, нищо подобно! но все едно си търсим нова мода.

Commenter

Истински_Патриот

26.02.2026, 00:25

Хм... добър въпрос повдигаш, dxbcvwa385. И аз имах подобни мисли като го прочетох. Наистина ли трябва да си "измисля 🤦‍♂️

Commenter

ivan922@mail

26.02.2026, 00:39

хмм, интересно проучване... явно наистина има разместване в начина, по който младите възприемат работното място. аз лично мисля, че е добре да се говори за тия неща, ама без излишен драматиз

Commenter

3D2AD271

26.02.2026, 00:40

Абе, сериозно ли сегя се занимаваме с "тиха агресия"? Наистина ли това е най-важният проблем в момента? Да, разбирам, че младите са по-освободени да говорят за тези неща – което е чудесно, между другото! Но дали наистина има толкова голяма разлика от времената, когато "мълчанието" беше просто начин да си запазиш работата? И тази инициатива на Института по

Commenter

maria953@mail

26.02.2026, 04:01

Хм, верно е, че младите са по-смели да го кажат явно

Commenter

895EA101

26.02.2026, 04:03

Абе, Мария, верно ли, наистина ли младите са по-смели? А дали просто са по-малко притеснени да си загубят работата заради едно изказване,

Commenter

Georgi23

26.02.2026, 04:04

Абе Мария, верно си права... ама пък толкова е тъжно, нали? Все едно, че младите са единствените, които виждат какво се случва. Аз лично съм минал през доста "тиха агресия" – да те подиграват пред колеги, да ти отказват заслужено повишение само защото шефа харесва някой друг... класики! И то все пак в България, а си представи как е на запад - там работят наистина за справедливост. 👍

Commenter

Млад_Граждан

26.02.2026, 04:04

Ахах, Мария прав си! 💯 Младите са много по-наясно какво е приемливо и какво не. Почна да се

Commenter

crazy_wolf526

26.02.2026, 04:01

Абе хора, сериозно ли? Както каза един колега по-горе - наистина ли това е приоритетът ни в момента? Все едно си търсим нови термини за стари проблеми. Не казвам, че "тихата агресия" не съществува – напротив, всеки е преживявал нещо подобно на работа. Но сякаш се създава един ненужен хайп около тази тема и се драматизира прекалено. 😁

Commenter

Рашко

26.02.2026, 04:05

Абе, crazy_wolf526, прав си на 100%! Тиха агресия – все тая, все едно! Ама виж сега, аз казвам -

Commenter

real_king

26.02.2026, 05:32

Пак ли с тия? Все едно търсим нови имена за стари номера. Важно е, ама

Commenter

Бошко

26.02.2026, 06:24

Абе, наистина ли това е най-големият проблем в момента? 🤔 Не

Commenter

Истински_Бургазлия

26.02.2026, 09:31

абе, хора, сериозно ли сега? "тиха агресия" на работното място... ама хайде де! все едно всеки ден не се случва по нещо подобно. и защо винаги трябва да е "младите срещу старите"? ама честно, това да не са най-важните ни проблеми?! 🤔

Commenter

Vasil81

26.02.2026, 09:32

Абе, Истински_Бургазлия, напълно те разбирам! 😂 То4но така е - все едно никой досега не се е сблъсквал с някакви "неприятности" на работа. Но виж сега, фактчето, че младите са по-склонни да го осъз 😁

Commenter

real435@abv

26.02.2026, 09:34

Абе хора, успокойте се малко! Истински_Бургазлия е прав на 100%! Тая "тиха агресия" от кога не я знаем?! Нали все си го гледаме в очите – шеф да те игнорира, колеги да те подценяват, да ти хвърлят работата на гърба... ама сега изведнъж е "тиха агресия" и трябва да се правим на големи откриватели!

Commenter

Stoyan98

26.02.2026, 09:35

Абе, Истински Бургазлия, много прав си! Сериозно, де. Ама виж сега, аз пък си мисля... че може би точно в това е проблемът – че го наричаме "тиха агресия" и се правим все едно е нещо ново. Нали все си го знаем, нали? Просто сега има изследване и някакви експерти трябва да докажат, че го има. Ама хайде, да не ни баламосваме.

Commenter

Georgi27

26.02.2026, 09:31

Ей, хора! Сериозно ли сега с тая "тиха агресия"? Аз казвам – айде бе, стига вече! Разбирам, че е неприятно, разбирам, че на някои им се случва, ама чакай малко... Ние тука все проблеми си търсим, а?

Commenter

0F0EBEE97F

26.02.2026, 11:20

Аааа, пак ли?! Сериозно, хора, защо всяка новина трябва да е с тирета и "младите срещу старите"? Да, разбирам, че някой шеф може да те игнорира или да те кара да се чувстваш зле - кой не е бил там? Ама чакай малко... "Тиха агресия"?! Абе, нали си го знаем това? Все едно сега някой откри Америка!

Commenter

pesho187@gmail

26.02.2026, 12:35

Хмм, интересно. Пак ли трябва да ни обясняват очевидни неща? Добре де, че младите са по

Commenter

vwycg791

26.02.2026, 13:21

Браво за проучването! Важно е да се говори по темата, че доста хора имат проблем с това. Младите са по-ная

Commenter

Добър_Бургазлия

26.02.2026, 13:36

Абе, сериозно ли? Пак с тия изследвания... добре де, важно е да се говори за проблема, ама