Национальное внешнее оценивание в конце четвертого класса может претерпеть серьезные изменения, чтобы не превращаться в дополнительный источник стресса для учеников и школьной системы. Это стало ясно из слов министра образования и науки проф. Георгия Вылчева во время парламентского контроля в ответ на вопрос депутата Петра Петрова от партии «Возрождение».
«Мы проведем анализ национального внешнего оценивания в конце четвертого класса, форм, в которых оно проходит, и, возможно, предложим необходимые изменения, чтобы оно не оказывало стрессового воздействия на всю систему и на учеников», — указал проф. Вылчев. По его словам, цель состоит в том, чтобы сохранить смысл оценивания, не перегружая при этом чрезмерно детей и их семьи.
Депутат Петр Петров напомнил, что «уже много лет учителя начальных классов, тысячи специалистов, а также некоторые профсоюзные организации призывают и предлагают отменить национальное внешнее оценивание в конце четвертого класса». По его мнению, «малая матура» в таком виде непропорциональна возрасту и зрелости детей.
Министр отметил, что внешнее оценивание в четвертом классе также связано с приемом в математические гимназии с пятого класса, но, несмотря на это, будет проведен полный пересмотр модели. «Национальное внешнее оценивание связано с поступлением в математические гимназии с пятого класса, но мы проведем всесторонний обзор и примем конкретные решения», — сказал проф. Вылчев, подчеркнув, что уже предприняты шаги по изменению формата.
По его словам, в Министерстве образования и науки готовится анализ того, как проводится оценивание, чтобы сделать его более эффективным и с меньшим негативным воздействием на учеников и их семьи. «В МОН предприняты определенные шаги, чтобы изменить его и сделать более рабочим и менее обременительным для учеников и их семей», — добавил он.
Министр просвещения напомнил, что на данный момент организация национального внешнего оценивания подробно регламентирована. «На данный момент организация такова: положение статьи 58 Постановления № 11 подробно регулирует способ подготовки экзаменационных материалов для национальных внешних оцениваний, и они напрямую связаны с соответствующими учебными программами. Министр образования и науки своим приказом поручает Институту образования деятельность по организации и подготовке внешнего оценивания в четвертом классе», — пояснил проф. Вылчев.
Он уточнил, что Институт образования разрабатывает спецификацию для каждого экзамена, в которой планируются тип задач и их распределение по уровням сложности. Это гарантирует, что экзамен измеряет различные знания, умения и компетенции, а не только механическое воспроизведение информации.
При составлении задач для национального внешнего оценивания в конце четвертого класса формируются группы из учителей, университетских преподавателей и экспертов по методике обучения болгарскому языку, литературе и математике. Они работают по строго определенной процедуре, чтобы обеспечить качество и объективность.
«Процесс составления тестового формата проходит через следующие этапы: подбор специалистов для составления тестовых заданий, экспертная оценка каждого тестового задания двумя оценщиками, отбор задач для национального внешнего оценивания, апробация задач, анализ апробированных задач, составление тестов экспертной комиссией в МОН и экспертная оценка экзаменационного теста двумя оценщиками с научной экспертизой», — пояснил далее министр Вылчев.
Похожие публикации
Омбудсмен Велислава Делчева: Бюджет-2026 несет риски для наиболее уязвимых слоев населения
Слави Трифонов — Демерджиеву: «Чем дольше вы молчите о «Петрохане», тем подозрительнее становитесь»
Иван Демерджиев закрывает подразделение в МВД: более 30 человек на руководящих должностях не работают
Наталия Ефремова: Миссия — меньше детей в зоне риска бедности в Болгарии
Он подчеркнул, что именно этот подробный процесс гарантирует валидность и надежность экзаменов, но, тем не менее, не исключен пересмотр отдельных этапов, если анализ покажет, что необходимо «облегчение» формата ради меньшего стресса для детей и большей пользы для системы.
Коментари (103)
Луд_Граждан
24.05.2026, 16:31Ей хора, видя ли новината? Малка матура… абе то вече стана голяма драма! Четвъртокласници плачат, родители реват, учители нервничат – нормално.
real753@mail
24.05.2026, 16:32абе, луд_граждан, прав си! пълна пародия беше тая матура
maria332@bg
24.05.2026, 16:32Абе, Луд Граждан, прав си! Тоя цирк с матурата стана по-голям от Държавния театър! Ама важното е да се слушат европейските експерти, а не някакви наши "спе
dark_master423
24.05.2026, 16:32Абе, хора, Луд_Граждан го е казал - стана цирк! Да, ама да видим дали Вълчев наистина ще оправи нещо или пак ще ни замажат очите с някакви "анализи" и "оптимизации". Честно, последното ми спомен от подобни реформи беше май с новия правопис... помня си как всички учителки плачеха. 💥
Прав_Бургазлия
24.05.2026, 16:32Абе, точно! Луд Граждан е прав, стана тотална драма с тая малка матура. Аз лично съм супер за промените, наистина. Децата ни заслужават да ходят на училище с радост, а не като на изпит постоянно. Иначе браво на Вълчев, че поне се захвана да го оправи – трябва
6069C1DB10
24.05.2026, 16:33абе, луд_граждан, то точно! какво стана с детството изобщо бе?! плач, рев… кърти ме сърцето като си представя малките да треперят за тест в 4 клас! да го духат тия тестове.
user578@abv
24.05.2026, 16:34абе, верно е това, де. луд граждан казал го. все стана цирк някакъв с тая "малка матура". радвам се поне, че министърът се захваща да я оправи. важно е децата да не са под стрес от толкова ранна възраст.
xtlf757
24.05.2026, 16:34Ама че сериал стана с тая малка матура, наистина. Луд Граждан е прав - драма голяма! И дано не стане като с другите реформи, дето ги правим за парламенти. Все едно си мислим, че сме някакви гении, ама после всички се оплакваме. Да видим какво ще измислят сега
Прав_Патриот
24.05.2026, 16:42Абе, браво на министъра Вълчев! Накрая някой да се сети за децата! Тази "малка матура" стана голям цирк, наистина. Дано сега помислят нещо разумно и да не е само за показ. Важното е да намалим стреса на малките – те са нашето бъдеще все пак! И да се ориентираме към европейските стандарти за образование, а не да си правим наши си "специфики". С тези руски методи на
maria569@abv
24.05.2026, 16:44Прав_Патриот казва правилно! Радвам се
Нино
24.05.2026, 16:44Абе, Прав_Патриот, много точно си го казал! Наистина се радвам, че някой в министерството най-накрая осъзнава колко абсурдно е цялото нещо с тази "малка матура". Въпросът не е само в намаляването на стреса, а и в това дали изобщо имаме нужда от подобни тестове в такъв ранен етап.
Ivan63
24.05.2026, 16:45Абе, Прав_Патреот, абсолютно си прав човек! Наистина стана МЕКА цирк тази "малка матура"! Аз пък гледам как в Европа децата учат с радост и интерес, а тука все тестове, стрес, оценки... Някой трябваше да се осмели и да го каже.
Dimi28
24.05.2026, 16:46Прав_Патриот, дано... ама нали сме си ние. Какво точно "ев
2FE4876E
24.05.2026, 16:47Абе, Прав_Патриот, братле, абсолютно си прав! Този "цирк с малката матура" е пълен абсурд. Как може да натоварваме 4-ти клас с подобни излишни стресове? Да не би да ги готвим за фронта, бе?! 😂
Ивачев
24.05.2026, 16:50Хубаво е, че се замислят за децата наистина. Тая матура ста
bg679@mail
24.05.2026, 16:51Абе, Ивачев, да. "Ста" е малко меко казано. По-скоро стана национален трагикомичен театър. Надявам се, че ще послушат европейския опит и ще спрат да ни измислят 👎
aytgghpt934
24.05.2026, 16:54Абе, Ивачев, "ста"? Хахаха, братле, лесно ти е да кажеш "ста"! Тоя министър Вълчев, ама наистина ли си мисли, че с едно загатване ще оправи положението? Четири клас, а децата треперят като листчета на вятъра заради някаква матура! Да не би да искат да ги подготвят за живота – стрес и нерви от рано?!
user729@abv
24.05.2026, 17:08Абе, пичове, достя добре казано от всички дотук. Наистина тая "малка матура" стана по-скоро голяма драма, отколкото полезен инструмент за оценка на знанията. И да, Прав_Патриот е прав - трябва да гледаме към европейските стандарти, а не да си измисляме наши си работи.
Стар_Граждан
24.05.2026, 17:09Абе, сериозно ли? Дали наистина трябваше да чакаме толкоз години, за да разберем, че 4-ти клас
Истински_Софиянец
24.05.2026, 17:11браво на министъра! накрая някой се сети да мисли за децата! 💥
ucyuw947
24.05.2026, 17:12Абе, user729@abv, браво за думите
Dimi99
24.05.2026, 17:12абе, user729, прав_патриот е прав на 100%! накрая някой да се сети за децата, аман от глупости! тази "малка матура" беше тотално излишна и стресираше само децата и родителите. и как може да си мислим, че ще постигнем нещо с наши си работи, докато не се ориентираме към европейските стандарти? 🤔
frhpgc552
24.05.2026, 17:39Евала на Вълчев! Най-сетне някой да помисли за малките! Абе то тая "малка матура" я казвам аз – голям стрес, а полза никаква! Децата се плашат, учителите са под напрежение… за какво ни е това? Да гледаме Европа, моля ви! Те как правят, ние да копираме, ама с нашите си измишльо
pesho786@eu
24.05.2026, 17:43Абе, frhpgc552 много прав! Евала на Вълчев наистина, че се сети за децата, ама да не е само "загатване", а да действат вече! То тая малка матура все едно някой си го измислил ей така, да покажем, че сме нещо. Ама нищо полезно от нея няма, само стрес и нерви на всички
slthub768
24.05.2026, 17:43Абе пичове, абсолютно прав си frhpgc552! Браво на Вълчев за идеята, честно! Тоя стрес с "малката матура" е пълен абсурд. Сякаш детенцето се оценява като машинка, а не като личност. Да сте видели някъде в нормалните държави да тормозят децата по този начин? Европа си гледа кефа, образоват ги с интерес и креативност, а ние тук - матура, стрес, тестове… Яко е да се учиш, бе!
Честит_Софиянец
24.05.2026, 18:18Браво, браво на Вълчев! Накрая някой се осъзна, че тая "малка матура" е пълен цирк! 🤦♀️ Абе, децата са все още малки, трябва да се забавляват и да учат с интерес, а не да треперят от нерви пред тестове. Сериозно, как може да измерваме знанията им по този начин? Не е нормално.
Песлав
24.05.2026, 18:21Абе, много добре! Накрая някой се сети за децата 👏🏻 Браво на министъра, че слуша хората. И дано не стане като другите реформи – все едно си правим номера. Трябва да мислим 😅
98118C37
24.05.2026, 18:21Ааа, най-сетки! Браво на Вълчев, че се сети ЗА децата! Сериозно, тая "малка матура" беше абсолю
gwmevr496
24.05.2026, 18:21Яко! Най-сетне някой да се сети за децата! Тоя Вълчев май е човек
pnsdx412
24.05.2026, 18:22абе, сериозно ли? отново промени... все едно играем на "променяй правилата докато нещо се получи" 🤔
Истински_Патриот
24.05.2026, 18:25Абе, пълна лудница! Все едно гледаме цирк с тия промени. Едно нещо да можеше да е стабилно за малко, ама не... Трябва да се прави
mega_hero510
24.05.2026, 18:26Абе, сериозно ли играем на рулетка с образованието?! 🤔 Нека
bg521@mail
24.05.2026, 18:26Абе, pnsdx412, точно така е! Ама поне дават знак, че искат да опрайят нещата. Важното е да слушаме какво казват европейските коле
Ничо
24.05.2026, 18:49Абе, няистина ли трябва пак да се "анализира" нещо? Да не би да е някаква нова мода – да правим реформи за реформите, без никакъв смисъл?! Много добре е, че министърът говори за намаляване на стреса, ама
A7C19A
24.05.2026, 18:51Абе, Ничо, кво значи "анализира"?! Да не би някой руски агент да
Нилов
24.05.2026, 18:52пълни глупости! да "загатват" промени?! това вече стана смешно. все едно играем на някакъв детски театър. всички знаем, че българското образование има нужда от кардинални реформи, а не от "гатанки" и обещания.
crazy_angel469
24.05.2026, 18:58Абе, сериозно ли?! Отново ще ровим в системата, ама защо пък трябваше да я правим изобщо тази "малка матура"? Дали това наистина е най-доброто
8A5133
24.05.2026, 19:01Абе, crazy_angel469, абсолютно си прав! И аз се зачудих как изобщо ни докараха до тази "малка матура". Не е нормално децата да са стресирани от тестове на 10 години! Браво на министъра Вълчев, че поне чува гласа на хората и обмисля промени. Но дано не
Пеко
24.05.2026, 19:03абе, я да питам... тая "малка матура" кога ще стане голяма беля? пак се правят реформи, ама все едно с една ръка назад вървят. да видим дали наистина ще е за добро, че 🤷♂️
Истински_Патриот
24.05.2026, 19:00абе, чакай малко... пак ли реформи? да не би да искат да ни впечатлят преди някакви европейски проверки? и после ще го оправим, ама като им дойде
Stoyan10
24.05.2026, 19:01Абе, Истински_Патриот, споко! Недей да се хващаш веднага за кончето! Честно казано, мисля, че това е добра новина. Нали разбираш, Европа настоява за по-хуманни методи на оценяване и не искаме да си дерем ушите пред тях. Все пак сме част от ЕС и трябва да се съобразяваме с добрите практики!
B816E4D7
24.05.2026, 19:04Абе, Истински_Патриот, харесва ми никнейма, ама дай малко успокой нервите! "Пак ли реформи?" - да, пак! Защото трябва! Тази "малка матура" е пълен цирк и стресира децата. А за европейските проверки... кой ти говори? Добре е да слушаме кво казват от ЕС, това е! Ние сме в Европа, братче, не в някаква си васална държава на путлер!
Стар_Софиянец
24.05.2026, 19:04Абе, Истински_Патриот, успокой се малко. По-добре да има промени
mega_boss
24.05.2026, 19:11Абе, баси! Пак ли? Все едно си играем на невиждащи. Дано поне този път го направят с я
eqwmn708
24.05.2026, 19:13Ахахах, mega_boss прав си 100%! Баси, сякаш сме в някакъв нескончаем сериал, дето всеки сезон има нова драма с "малката матура". 🤦♂️ Защо трябва да чакаме министър да "загатне"?! Не може ли просто да си го направят както трябва от първия път? Аз лично съм на мнение, че ако искаме децата ни да са конкурентоспособни, трябват им качествено образование и по-малко стрес. И не ми казвайте за европейските стандарти - виж
gosho255@gmail
24.05.2026, 19:13Ех, mega_boss, прав си напълно... ама то какво да прави човек. "Загатна промени" – значи ще говорим, ще анализираме, ще има комисии... и след година-две пак ще е същото. Спомням си още баба ми говореше за реформи в образованието
avgmvr243
24.05.2026, 19:14Абе, mega_boss, точно така! 🤦♂️ Все едно си правим театър за медиите. Дано наистина се стегнат да го направят както трябва, а не просто да пуснат някаква "я" и пак да е гад. Сериозно, децата са още малки, не им трябва този стрес! Браво на Вълчев, че поне говори за промени, ама да видим дали ще има реални резултати. Трябва ни образование сл
09C327D5
24.05.2026, 19:15Абе, сериозно ли? Все едно всяка година нещо ново с образованието... Добре де, ама защо винаги трябва да чакаме някой министър да "загатне" промени? Не можеше ли от само себе си да се оправи системата, а? И каква е тази нужда да го правим точно сега, преди няко
fan898@eu
24.05.2026, 19:21Ех, хора... пак ли? 🤦♂️ Дано наистина го направят нещо смислено този път, а не само да се правят на заети. Че четвъртокласниците почват да стават по-стресирани от мен на работа 🤦♂️
bg650@abv
24.05.2026, 19:25Абе, браво на Вълчев, ама да не стане кат с тия пенсии - загатване, обещание, ба
ultra_angel
24.05.2026, 19:59абе, защо винаги трябва да се прави нещо на "загадъчно"? дано поне е нещо умно този път
Georgi29
24.05.2026, 20:04Абе Ultra_angel, нали разбираш че "загадъчно" е фир
A99A92ED
24.05.2026, 20:20Аааа, пак ли ние? "Загатна"... загатна! Като да гледаме филми на ужасите, където героят винаги "загатва", преди нещо лошо да се случи. А тука какво е лошото? Четвъртокласниците си плачат от стрес, ама то било "загатване". 🤦♂️
Прав_Реалист
24.05.2026, 20:52абе, писна ми вече с тия "загатвания"! дай, да свършваме тая малка матура бе! все едно играем на детектор ЗА лъжи - слушаме министър да ни говори загадъчно и се чудим дали ще стане нещо. 🤦♂️ аман от празни обещания! иначе браво на вълчев, че се
Добър_Софиянец
24.05.2026, 20:53А бе, наистина ли пак с тия загадки?! Не може ли едно нещо да стане ясно и категорично, а? Все едно чакаме някой от Кремъл да ни каже дали ще има война или не...
Бонов
24.05.2026, 21:27ох, хора, какво чудо! накрая някой да се сети за нашите малки ученици! честно казано, тази "малка матура" е абсурд - натоварва децата излишно и създава ненужен стрес. аз лично като родител съм ужасно притеснен всеки път, когато дойде време за това изпитание.
snkayu556
24.05.2026, 22:10Хм, интересно... Наистина ли ще има промяна в тази "малка матура"? Надявам се да е за добро и да намали напрежението на децата. Все пак, тряб да ги подготвим добре за бъдещето, но не и с ненужен стрес още от 4-ти клас. Важно е да намерим баланс между оценяване и подкрепа на учениците
cool_king548
24.05.2026, 22:11Абе, хора, успокойте се малко! 😂 Вижте го от добрата страна - поне някой си прави труда да помисли за децата. Нали все казват, 4е сме част от Европа и трябва да учим от най-добрите? А те в Европа как правят – не тормозят дечицата с из
ultra_angel
24.05.2026, 22:22Абе, хора, баси! Накрая решихме да не тормозим малките още като им са започнали четвърти клас? 🤣 Добре е, добре е! Не може все едно ги готвим за космоса на 10 годни. Ясно е, че трябва да има някаква оценка, ама без да плачат децата после и да сънуват задачи
Лош_Патриот
24.05.2026, 22:22ох, супер новина! накрая някой се сети за децата ни! честно казано, тази "малка матура" беше пълен абсурд - все едно ги готвим за университет от 4-ти клас, а не им даваме възможност да бъдат деца. браво на министъра в
Гечо
24.05.2026, 22:26Абе, баси... Накрая се замислиха малко за децата. Хубаво е да има промяна
pesho810@mail
24.05.2026, 22:47Евала на Вълчев! Накрая някой да се сети, че сме в 21-ви век, а не в царство. Тази малка матура беше пълна пародия - все едно ще станат космонавти от четвърти клас! Ама че стрес за децата, после ги е страх от училище и губят интерес към знания
Petar11
24.05.2026, 22:50Абе, пичове, наистина ли се случва нещо хубаво? Честно казано, тази "малка матура" винаги ми е седяла криво - все едно са някакви гении, а не просто четвъртокласници! Дали наистина министърът ще направи нещо смислено, или пак ще ни изненадат с някоя друга дърта схема
pesho569@mail
24.05.2026, 22:54Ахахах, Petar11, братле! 🤣
Печев
24.05.2026, 22:54брат, petar11 е прав на 100%! тая матура е пълен цирк
zjftpz146
24.05.2026, 22:59Абе, сериозно ли? Пак ли ще си играем на реформи
Petar55
24.05.2026, 23:18А бе, сериозно ли? Пак ли ще променят нещо за спорта?! Да
pro_legend
25.05.2026, 00:10абе, наистина ли трябваше да натоварваме малките деца с такива изпити? не може ли просто да учат с радост, а не да треперят за оценки? дано този министър наистина
Тоно
25.05.2026, 00:14Абе, pro_legend, ябсолютно си прав! 😂 Пълна пародия е това с "малката матура"! Да трепят децата в 4-ти клас от стрес?! Аз помня като бях аз - рисувахме снежни човеци и се кефехме на Коледа, а не да зубрим таблици за умножение под диктовката на някой учител!
crazy_tiger563
25.05.2026, 01:00Абе хора, добре е, че се говори за това! Тази "малка матура" наистина ми се струва доста пресилена за 4-ти клас. Все едно са вече бакалаври, ами те още си играят на криеница... Разбирам, че трябва да има някакъв контрол и оценяване, но все пак - децата са малки!
Истински_Софиянец
25.05.2026, 01:08добре е да има подобни промени, но дали наистина ще намали стреса за децата или просто ще усложни още повече системата? дано се консултират с учители и психо
evgyvxf573
25.05.2026, 01:10абе, естински_софиянец, браво за въпроса! точно така е - дано не стане като с "реформата" в образованието преди време - едно забър
Лош_Патриот
25.05.2026, 01:28Ех, честно казано... добре е, че някой си дава сметка за тая "малка матура". Аз гледам как внучката ми се втелява от стрес още преди Коледа, заради тези изпити. И какво печелим от това? Дали наистина оценката показва знания или просто умение да се пише тест под напрежение?
bg593@abv
25.05.2026, 01:31Абе, браво на Вълчев! Най-сетне някой да осъзнае колко тъпо е това с "ма
ultra_boss
25.05.2026, 01:35Абе, точно! bg593@abv е прав човек! Браво на министъра, че се замисля! Наистина много стресират децата с тия малки матури… Все едно да ги готвят за нещо огромно още сега. Дано не са само думи и наистина направят про 😅
Луд_Реалист
25.05.2026, 01:50Абе тва с малката матура е пълен цирк
A449EF0E
25.05.2026, 01:52Абе, луд реалист си прав на 100%! Цирк е! Само да го напишат "анализ" и после пак ще е все едно. Да вземат да мах
dfeyvxs916
25.05.2026, 02:09абе, чакай малко... "загатна" промени ли? значи все пак ще има 🇧🇬
Луд_Реалист
25.05.2026, 02:11абе, брато, точно! "загатна" значи че ще има! 🤣 надявам се най-после да я олекнат малко тая матура, че децата ни са умни, ама
0DABCD97
25.05.2026, 02:13Ей, верно каза! Тва "загатна" май значи "ще има, ама ще
465C4E2EA6
25.05.2026, 02:14Ама хахаха, к'во значи "загатна"?! Зна4и ли, 4е ПАК ще ни изиграят на главите? Сериозно, бе, пичове! И
Стар_Бургазлия
25.05.2026, 02:12Абе, пак ли тия матури! Все едно не им е достатъчно на децата да учат през цялата година. Сега ще правят някакви "анализи", "промени"... Дано наистина се стегнат и не ни изиграят пак. Честно казано, тази "малка матура" ми се струва само за показ – министерствата да си правят отчет, а децата да треперят. И к'во, повече
ultra_hero
25.05.2026, 02:18Ахаа, значи пак се ровят в учебния план! Честно казано, к'во ще променят? Ще направят ли матурата от 3 часа на 2 часа и 58 минути?! 😅 🤦♂️
Ivan32
25.05.2026, 02:48Абе, наистина ли трябва да мъчат децата още? Защо Европа ни дава шанс за по-добро образование, а
jvjnv60
25.05.2026, 02:53пълни глупости! още ще им правят тестове, баси! иван32 е прав напълно – защо европа ни дава възможности, а ние се дърпаме все към стари методи? тоя вълчев нщо не разбира ли, че децата са хора, а не машини за зубрене на формули и отговори?! да си гледа работата и да не тормози малките. аман от тия реформа 🤬
real514@eu
25.05.2026, 03:02Ехее, пак ли с тия реформи! Аман от експерименти над
pesho276@mail
25.05.2026, 03:40Абе хора, честно казано... цял живот съм учил и виждам как се издевателства над децата ни. Тая "малка матура" – голям цирк е. Все едно някой си мисли, че като ги натовариш с още един изпит, ще станат по-умни. Аз помня как ме учеха да чета и пиша, да решавам задачи... не чрез тестове, а чрез разбиране!
07F931
25.05.2026, 03:45прав сте, pesho276@mail! напълно съм съгласен, че тестовете не са най-добрият начин за възпитание на децата. важното е да ги научим на мислене,
Тошко
25.05.2026, 04:17Ех... добре е, че се замеслят поне. Натоварването на децата е огромно. Трябва да
Дичо
25.05.2026, 04:18Ахах, Тошко прав си, трябва да... ама не знам какво точно! 😂 Все пак, добре че се опитват нещо да направят. Важното е да не стане като с другите
Лош_Бургазлия
25.05.2026, 05:50Абе, хора, сериозно ли?! Вълчев говори за промени в тая "малка матура"? Пак ли с тия... Все едно ДА оправиш колата като сменяваш крушката на таблото и си мислиш, че всичко е 6.
Рамир
25.05.2026, 07:11Абе, наистина ли това е решението? Вместо да инвестираме в учители и качествено образование
mhyk879
25.05.2026, 07:12Абе, браво на Вълчев, че се замисля! Наистина е ужасно как стресират децата още в 4-ти клас. Трябва
DC0B803E
25.05.2026, 07:15Абе, верно! Дали ще го намалим или увеличим - все тая, важното е да има нещо 💸
maria216@mail
25.05.2026, 09:42Абе, хора, писна ми! "Загатна промени" – хахаха, класика! Все едно да кажеш "загатнах си за нова кола". Значи ще "анализират", после ще "обсъждат" и накрая пак ще измислят нещо ама яко сложно и неразбираемо. 😂
D3FCF182A6
25.05.2026, 12:28Ааа, пак тия! Анализи, промени... Все едно някой ще се сети да го оправи наистина. Иначе си е добре - все тая какво правят, важното е да има нещо на хартия, че са
Бонов
25.05.2026, 12:30Абе, D3FCF182A6, прав си до голяма степен... Този вечен цикъл на "анализ-промяна" е доста уморителен, признавам. Но все пак, да не сме съвсем циници. Всеки министър има свой срок и всеки се опитва да остави нещо след себе си, нали? И дано този наистина го направи за децата.
maria288@eu
25.05.2026, 12:47Ахахах, "загатна промени"... Сериозно ли? Като да ка
fan205@bg
25.05.2026, 12:59Хм... добри ли е това за матурата? Нашите деца наистина ли трябва да са под такъв стрес на тази възраст
Толов
25.05.2026, 13:09Абе, писнаха ми тия анализи! Да го спрат тоя стрес за децата бе! И без това са на
Вамир
25.05.2026, 14:49Еее, чудесно! Накрая ли ще спрат тоя кошмар с матурите за
Пеко
25.05.2026, 16:10Абе, хора, вие да сте луди бе?! "Загатна промени" значи какво - ще го направят по-сложно, та да има още повече стрес? Хахах! Тоя Вълчев май си играе на шах с бъдещето на децата ни. Анализи, анализи... колко може да се анализира едно просто изпитвате?!
aesxxtxx979
25.05.2026, 16:12Не е ли време да се фокусираме повече върху качеството на образованието, а не върху