Денонощните новинарски канали, нотификациите на телефона и безкрайното скролване в социалните мрежи превърнаха света в място, където "нещо се случва постоянно – и то изисква вниманието ти". Това създава феномен, който психолозите наричат "информационна умора" – състояние на психическо изтощение, предизвикано от твърде много новини, твърде често и без време за осмисляне. В резултат много хора се чувстват едновременно свръхинформирани и все по-безсилни спрямо собствения си живот.
От информиран до претоварен: кога новините стават токсични
Разликата между здравословната информираност и информационното претоварване е в дозата и контрола. Когато човек сам избира кога и от какъв източник да научава какво се случва, новините му помагат да взема решения, да участва в обществения живот и да се чувства част от общност. Когато обаче потокът се превърне в лавина – нотификации, breaking news, live-видеа, коментари и анализи – мозъкът е принуден да обработва повече информация, отколкото може да поеме спокойно.
Психолози описват тази ситуация като "информационен шум", в който полезните сигнали се губят в морето от тревожни заглавия и повторения. В такова състояние човек може да изпитва напрежение, раздразнителност, трудност да се концентрира и усещането, че "главата му няма къде да се скрие". С времето това напрежение се натрупва и се превръща в хронична умора и нежелание изобщо да се следят новините.
"Doomscrolling": когато страхът държи пръста на екрана
Една от новите ключови думи в епохата на информационната умора е "doomscrolling" – навикът безконтролно да скролваме мрачни и тревожни новини дълго след момента, в който ни носят полезна информация. В основата му стои естествен механизъм: когато сме тревожни, мозъкът ни търси още информация, с надеждата, че така ще намали несигурността. Парадоксът е, че колкото повече четем, толкова по-малко контрол усещаме.
Изследвания показват, че хората, които прекарват много време в "doomscrolling", по-често съобщават за високи нива на тревожност, психически дистрес, по-ниска удовлетвореност от живота и усещане за "живот в постоянна заплаха". Някои автори сравняват ефекта с това "да стоиш в стая, в която непрекъснато ти крещят тревожни новини" – умът няма време да се успокои, а нервната система остава в режим на постоянна готовност.
Тревожност, страх и илюзията за контрол
Постоянният поток от новини за кризи, войни, пандемии и катастрофи активира базовите ни страхове – за безопасност, здраве, бъдеще. Тялото не прави голяма разлика между реална непосредствена опасност и опасност, която виждаме на екран: сърцето ускорява, напрежението в мускулите се повишава, хормоните на стреса скачат. Ако това се случва всеки ден, по няколко пъти, тревожността постепенно се превръща в фон.
Много хора реагират на това с опит да си върнат усещането за контрол чрез още повече информация – "ако знам повече, ще съм по-подготвен". Но когато става дума за глобални събития, върху които нямаме директно влияние, тази стратегия често се оказва капан. Колкото повече човек се потапя в лоши новини, толкова по-безсилен се чувства – границата между "знам какво се случва" и "нищо не зависи от мен" се размива, а усещането за лична ефикасност отслабва.
Психолози отбелязват и още един ефект: информационната умора може да засили т.нар. "mean world syndrome" – усещането, че светът е по-опасен и враждебен, отколкото реално е. Когато всеки ден виждаме само кризи и скандали, мозъкът започва да ги възприема като норма, а това подкопава доверието в институции, хора и бъдещето като цяло.
Информационна умора и ежедневен живот
В практиката информационната умора рядко се проявява като един-единствен симптом. По-често това е комбинация от малки, но устойчиви промени: трудност да се концентрираме върху работа или лични задачи, склонност към "прегаряне" в края на деня, усещане, че времето не стига, въпреки че голяма част от него отива в скролване. Нерядко се появяват нарушения на съня – трудно заспиване след късно гледане на новини, събуждане с желание веднага да се провери какво се е случило.
Емоционално информационната умора може да доведе до две противоположни реакции. При едни хора тя се проявява като повишена тревожност и раздразнителност – "всеки нов ден носи нова криза". При други – като емоционално изтръпване и цинизъм: "нищо вече не ме учудва, всичко е зле". И в двата случая усещането за лично влияние върху собствения живот отслабва, защото фокусът се измества от това, което можем да направим, към това, което непрекъснато ни се случва.
Защо алгоритмите усилват чувството за безпомощност
Ролята на социалните мрежи и алгоритмите, които "учат" какво задържа вниманието ни, е ключова. Системите за препоръки са оптимизирани да показват съдържание, което предизвиква силни емоции – гняв, страх, възмущение. Ако веднъж кликнем върху тревожна новина, много вероятно е скоро фийдът ни да се напълни с подобни истории. Така се създава информационен балон, в който единствената "реалност" е кризата.
Това засилва усещането за загуба на контрол: не само че негативните събития по света са извън нашата власт, но и самото информационно пространство, в което живеем, изглежда чуждо и враждебно. Потребителят лесно забравя, че може да избира източници и да поставя граници, и започва да възприема новините като "природно бедствие", което просто го залива.
Как да си върнем чувството за контрол: стратегии за "диета на новини"
Експерти по психично здраве и дигитално поведение предлагат няколко конкретни подхода за справяне с информационната умора. Първата стъпка е осъзнаването: да забележим кога новините ни помагат да се ориентираме и кога започват да ни изтощават. Признаци за "твърде много" са моментите, в които затваряме приложение или сайт и се чувстваме по-тревожни, раздразнени или безсилни от преди.
Една от най-ефективните стратегии е въвеждането на "диета на новини" – ограничаване на проверката до 1–2 конкретни времеви прозореца на ден (например сутрин и ранен следобед), вместо непрекъснато следене. Помага и предварителният избор на няколко надеждни източника, вместо скролване в безкрайни фийдове. Това връща усещането, че ние избираме кога и какво да знаем, вместо алгоритмите да избират вместо нас.
Друга важна стъпка е съзнателното въвеждане на "зони без новини" – например първият час след събуждане и последният час преди сън да бъдат свободни от екранни устройства и новинарско съдържание. Така даваме на нервната система време да излезе от режима на постоянна тревога и да се възстанови.
От пасивен зрител към активен участник
Част от усещането за безпомощност идва от това, че консумираме новини пасивно – гледаме, четем, скролваме, но нищо не следва от това. За да си върнем чувството за контрол, специалисти препоръчват да свържем информацията с действие, дори и малко: дарение, включване в локална инициатива, разговор с близки, доброволчество. Така мозъкът получава сигнал, че не сме само свидетели, а участници в общността.
В личен план е полезно да се задава въпросът: "Кое от всичко, което научавам, реално касае моите решения днес?" Това помага да отделим глобалния шум от конкретните теми, по които можем да действаме – на работа, у дома, в собствения град. Чувството за контрол не идва от това да знаем всичко, а от това да знаем достатъчно, за да действаме там, където имаме влияние.
Ролята на медиите и отговорността към аудиторията
Информационната умора не е само личен проблем на потребителите; тя е и предизвикателство към медиите. Когато новинарските формати разчитат почти изцяло на сензационни заглавия, "живи" включвания и постоянен акцент върху конфликти и кризи, те подсилват тревожността и цинизма. Резултатът е парадоксален – хората или прегарят от новини, или напълно спират да ги следят.
Алтернатива е по-отговорното медийно поведение: ясно разграничаване на факти от коментар, контекст и данни за вероятностите, а не само за най-лошите сценарии, повече "решения" в новините – примери как проблемите се решават, а не само как се появяват. Такива подходи могат да намалят усещането за хаос и да помогнат на аудиторията да се почувства по-информирана, но и по-малко безпомощна.
Вижте още подобни статии
Емоционалното преяждане: как стресът, умората и скуката решават какво слагаме в чинията
48% от висшите мениджъри определят въвеждането на ИИ като "огромно разочарование"
Журналист на Bloomberg изтича Парижкия маратон с ChatGPT като личен треньор
Стрелба срещу Тръмп в САЩ: Репортаж от мястото на инцидента на кореспондента на БНТ
В крайна сметка информационната умора е сигнал, че балансът между информираност и психично благополучие е нарушен. Да го възстановим означава не да се откажем от новините, а да изберем по-здравословен начин да присъстваме в информационната среда – с ясни граници, критично мислене и съзнателен фокус върху това, което наистина зависи от нас.
Коментари (111)
Ivan66
02.04.2026, 11:08Абе... ся гледам тая статия за информационната умора... И кво да ти кажа, не е шега работа. Всички сме малко откачени напоследък, нали? Толкова много се случва все - тука един скандал, оттам
user566@bg
02.04.2026, 11:11Иване, напълно те разбирам! Наистина ли никой не се чувства малко претоварен напоследък? Мисля, че е супер важно да си даваме време за нещо приятно, да се разсейваме. Да из
ccytpfk488
02.04.2026, 11:28Наистина ли няма как да се изключи този постоянен поток от негативи? Все едно си затворен в една стая с вик, който пищи безспирно... Какво можем да направим, за да запазим разсъдъка си
lukfvw166
02.04.2026, 11:29Мда, верно е това... много трудно е да се откъснеш. Аз 💸
user288@abv
02.04.2026, 11:31абе, хора, викам си аз... наистина ли сме стигнали дотук? да ти пищят на ушите негативи 24/7 и да се чудим как да запазим разсъдъка си?! съгласен съм с всичко казано по-горе – като в стая със вик е, няма спор. и "doomscrolling"-а не помага, напротив - все повече натравяне.
Yordan78
02.04.2026, 11:29ехе, верно казано! и аз така усещам... като да ти се свива главата от всички тия вести. тряб малко да си "изчистиш" мозъка, да го оставиш да си почине. важно
maria133@gmail
02.04.2026, 11:31Яко каза, Йордане! Точно така е - яко стеснява от всички тия вести. Трябва да си вземем малко дистанция, наистина. Ама как да не чета като гледам какво 👍
Прав_Софиянец
02.04.2026, 11:31Абсолютно прав Yordan78! Много добре го каза - трябва "изчистване" на мозъка. Аз лично се опитвам да си отделям време за нещо друго – чет
fan79@abv
02.04.2026, 12:00Абе, верно! Направо ме е страх колко много информация ни засипва всеки ден. Преди да имаше интернет, хората как са се справяли? Сега постоянно телефонът пищи с новини - лоши, добри... все едно не можеш да си поемеш дъх. И аз съм почвала да се чувствам така, напрегната и леко раздразнителна. Трябва наистина да се научим да си правим почивка от
736FD2BA
02.04.2026, 12:01Абе, верно каза! Фан79 напълно прав/а си! И аз така. Да изключа телефона за малко... ама как да го направя
bg124@abv
02.04.2026, 12:01абе, fan79@abv, напълно те разбирам! наистина е яко да се чувстваш така... като че ли си в някакъв постоянно включен режим на тревожност. преди интернет беше друго – по-спокойно, може би? но не казвам, че и тогава не са имали проблеми, просто ги е нямало така широко разпространени и достъпни веднага.
CCF7D7
02.04.2026, 12:07Абе, хора, сериозно ли? Честно казано, направо ми е криво от тая новина, ама пък колко са прави! То вече стана като да живееш в някакъв вечен апокалипсис - все лоши вести, все кризи, все нещо гори. И какво да правим, а? Да се затворим по мазетата ли?!
Стар_Реалист
02.04.2026, 12:09Ох, хора, напълно сте прав! Ама наистина! И аз се ЧУВСТВАМ така
Petar91
02.04.2026, 12:09Абе, кво значи "какво да правим"? Да си изтрием тиа приложения деба! Сериозно, кой ни интересува какво е казал някой там в Москва? Да гледаме хубави филми и да пазим
C883FB0F
02.04.2026, 12:10абе, вие сериозно ли сте? как може да живееш така, бе хора? все едно си пия по гаргара с тревожност! дали е време за малко самоконтрол, а не да си сърдим на новините? щом
dqvgxdm103
02.04.2026, 12:28Абе, писна ми да чета за информационна умора... ама верно, доста е. Все едно се опитваме да изпием океан с чаена лъжичка. Трябва малко разум
Georgi48
02.04.2026, 12:31ама наистина, бе хора! всички се оплакваме, ама кой ще си направи нещо? всеки ден новини, нови проблеми... и така - все едно въртим на място. трябва да се научим да филтрираме какво е важно и какво 👏
B96405
02.04.2026, 12:33абе, пич! правят ми се кинти от тия новини все едно... като чета, все едно гледам някой филм на ужасите, ама реалност е. и най-лошото е, че вече и не знам кое е истина и кое - манипулация. всеки сайт го държи за гърлото да докаже нещо, да те "залови" за вниманието.
Дино
02.04.2026, 12:35Евала пич, напълно си прав! И аз така се
A88D79B21E
02.04.2026, 12:43Абе, хора, верно е това, което пишат! Честно казано, направо ми излизат акъла от тия новини... Все едно са пуснали кран да те залее с негативизъм. И то не просто лоши новини, а все по-драматизирани, все по-сензационни... 🇧🇬
pyriqb806
02.04.2026, 12:50аман от тия новини... все едно си гледаш телевизора на repeat. няма мир. тря
Прав_Реалист
02.04.2026, 12:52Абе пичове, сериозно ли? Цял свят гори
Честит_Патриот
02.04.2026, 12:53Ало, пириква806, прав си напълно... аман от тия новини! Направо ми е мъчно като го казвам, ама човек почва да се чувства като в лош филм, който се върти и върти… все едно зациклихме.
44B96217C1
02.04.2026, 12:53Ех, хора... ама наистина ли е това положението? Все едно те нападат с информация от всички страни! И да почнеш да мислиш - кой ни мани
bjcseb40
02.04.2026, 12:55Абе, сериозно ли?! Все едно някой ти сипва сол в главата непрекъснато! Как ще има човек мир на ум с тая лавина от простотии? И как да разбереш кое е истина, а кое - руска пропаганда или
Georgi11
02.04.2026, 12:57Ахах, верноо... ама тва е работа на алгоритмите, хора! Искат да
Лош_Софиянец
02.04.2026, 13:08ебати, хора! сериозно ли никой не го е казал досега? като че ли се давиш в някаква информационна река - все нещо ново, все по-страшно… абе как да си изградим нормален живот, като постоянно сме на ръба?! дали не трябва малко да намалим с ти
Ранов
02.04.2026, 13:10Абе, Лош_Софиянец прав си напълно! Да ти кажа – аз напоследък си свивам дозите яко. Преди бях като наркоман - все новини, все да разбера какво става... ама за кво? Само нерви ми пращаха и един дъх ме хващаше. Сега гледам само най-важното, свър
cool_hero362
02.04.2026, 13:11Абе, Лош_Софиянец, напълно те разбирам брат! И аз съм докаран до лудост! Все едно са ни пуснали кран с негативизъм и никаква спирка! Сички тия новини – все катастрофи, все кризи, все някой да се кара с някой... как да си гледаш работата, как да се грижиш за семейството, като постоянно трябва да следиш какво става по света?!
Georgi50
02.04.2026, 13:11И кво сега? Да спра да чета ли? Ама как без новините да знам КОЙ какво дереше?! 🤔
Ивамир
02.04.2026, 13:14абе, гоги, сериозно ли питаш "да спра да чета ли?" 🤣 даааа, ТОЧНО това трябва да направим! все едно сме на първа линия фронтовата с тия новини! ама как иначе ще разберем кой пак е измислил нещо гениално (или по-скоро тъпо), а?
ivan613@eu
02.04.2026, 13:58абе тва с новините май наистина взема да ни съсипва... бахти, все едно си гледа
ultra_angel886
02.04.2026, 15:22Абе, хора... наистина е тъжно колко бързо се стигна дотук. Тази "информационна умора" вече не е просто модна дума, а реалност за почти всички. И аз съм виновен, признавам си. Скролвам през новините като зомби, опитвам се да съм информиран, но в крайна сметка само се чувствам все по-изтощен и тревожен.
Дичо
02.04.2026, 15:23Абе, хора, ultra_angel886 много добре си казал/а! И аз съм съгласен, че е тъжно, ама какво да правим? Живеем в епохата на "информационното претоварване", както казват умните. Аз лично пък си мисля, че има и нещо друго - не е само умората, ами и целенасоченото поддържане на тревожност.
Ивашко
02.04.2026, 15:24Абе верно, ultra_angel886, направо си прав! И аз така правя, призна
real869@bg
02.04.2026, 15:24браво за коментара, ultra_angel886! 💯 напълно те разбирам, и аз съм така напослед 💥
pesho799@abv
02.04.2026, 15:27ябе, ultra_angel886, наистина ли не виждаш, че цялата тая истерия е подклаждана от някъде? все лоши новини, все кризи... като да те държат в постоянно напрежение! аз си мисля, че има защо да се чувстваме така, ама не и да се оставя
Yordan36
02.04.2026, 15:59Ебати, хора! Наистина е яко колко се изписа за тая "информационна умора"... ама никой не го каза най-важното - нали трябва да сме информирани?! Все едно сме в капан, а? Искаме да знаем какво става, за да сме подготвени (ама за к'во точно?), пък се получава само стрес и нерви.
pro_king714
02.04.2026, 16:00ахаха, yordan36 прав си на 100%!
pro_hero
02.04.2026, 16:10Ох, хора, чета коментарите и си мисля... наистина яко как се уловихме в тая примка с новините! И аз съм виновен, да си призная. Сутрин първото, което правя е да хвърля един поглед – уж за да съм "в час", ама после цял ден съм на ръба
0C7EE7
02.04.2026, 16:13Абе пичове, кво да кажа… Истината е, че ВСЕ едно си забиваш главата в сте
Georgi36
02.04.2026, 16:21Абе, хора, ама верно ли?! Чета коментарите и ми се струва, че всички сме малко на ръба. Тая "информационна умора" май е като вирус - хвана ни яко! И аз съм част от играта, не го крия. Първо кафе, после телефон... новини, новини, новини...
Yordan87
02.04.2026, 16:22Аааа, Georgi36, да бе, КОЙ би предположил?! Че да гледаш как светът 😂
614669
02.04.2026, 16:23Абе, георги36, верно си казал! Направо яко яко ни е хванало. Аз съм съгласен - кафе, телефон, новини... и после цял ден се чувстваш като изцеден лимон.
Yordan25
02.04.2026, 16:25Георги, брат, дааа! Абе как да не сме на ръба, бе?! Все едно са ни налели в главата тонче с негативизъм от сутринта до вечерта. И после се чудим защо сме нервни
Vasil11
02.04.2026, 16:53браво на психолозите! найс е да го кажат най-накрая, че то тая новинарска буря яко ни тормози. сега като се сетиш – все едно си зависим от нещо... малко страшно, но и интересно да
ayunfzo402
02.04.2026, 17:32пич, сериозно ли? то тая новина я докарва до тук вече! 🤯 аз лично все повече си давам сметка, че трябва да намаля драстично с тия новини. все едно някой те замеря с негативни емоции през целия ден. първо кафе, после телефон... и готово – цял ден се чувстваш като робот без батерия.
Прав_Човек
02.04.2026, 17:35Абе пич, айде стига ве! 😂 Напълно си прав, човече. Аз също започнах да си мисля, че ще трябва да си направя курс по медитация или нещо такова... да изкарам от тия новини. Все едно някой си играе на "Хвърчило" с негативните емоции и ни ги праща директно в главите.
zkaonl568
02.04.2026, 17:33Абе хора, сериозно! То тая новина май е много в десятката. Аз лично все повече си давам сметка, че се усложних яко с тоя "постоянно онлайн" лайфстайл. Преди години ако нещо се случваше – научавах го от телевизора вечер и готово. Сега - бум-бум по телефона, всяка минута някой ти крещи нещо, трябва да си информиран за ВСИЧКО.
tbnj704
02.04.2026, 17:35абе, zkaonl568, дай малко да го разцъкам тая твоя история… “сериозно ли”? сега се сетихте, че е лошо? ама вие деба! преди година и половина, като руzите ни заливаха с пропаганда и всякакви гадости, пак ли не разбрахте, че нещо не e наред?! то тогава бяхме всички яко “информирани” за специални операции и денацификация. сега пък се оплаквате от новините?
bvhmi465
02.04.2026, 17:37Абе, zkaonl568, напълно прав си! Преди дето бяхме млади и наивни, новините бяха като хубав сериал - чакаше си да дойде вечерта и си го гледах. Сега все едно някой те замеря с камъни от сутринта до
Yordan17
02.04.2026, 17:37Абе, браво за коментара! Напълно си прав - някога беше по-спокойно, факт. Сега е все едно си на карусел, ама с лоши новини и те върти яко. Трябва да се изключи малко тоя телефон, че я ще ни изтрескат всички. И да не говорим колко рекла
mega_angel
02.04.2026, 17:50Евала, правят го накрая! Иначе как да си живеем нормално? Все едно са ни сложи
maria465@abv
02.04.2026, 17:52Абе верно, mega_angel! Точно така е – все едно ни държат
Mariya68
02.04.2026, 17:52Истината е жестока, а? Всеки го усеща, ама кой да признае на глас? Какво очаквахме, като сме залепени за телефоните си 24/7? Дали
Ivan99
02.04.2026, 17:55Абе, сериозно ли? Как може човек да си запази здравия разум в тая въртележка от лоши
crazy_hero75
02.04.2026, 18:32абе, верно е! то вече яко ме притиска тая работа с новините. все едно са ни пуснали кранчето на тревогите и не можеш да го затвориш. ама кой ще си признае
Стар_Софиянец
02.04.2026, 18:51абе, сериозно ли? какво стана с живота?! всеки ден някаква драма, някакъв апокалипсис... дали има смисъл да гле
Vasil27
02.04.2026, 18:53Съгласен съм напълно, Стар_Софиянец! И аз така се чувствам напоследък - все едно
dark_tiger26
02.04.2026, 18:53Амиии... я да кажа, напълно правят. Сега се сетих, преди като бях малък - ако нещо голямо станеше, баба ще каже "Вижте какво казват по телевизора!" и готово. Никакви тикове, никакви 24/7 новини. А сега? Все едно си в някакъв цирк, дето всички крещят едновременно. Трябва да си направим дие
Млад_Човек
02.04.2026, 19:21абе, сериозно, наистина ли ни е станало така? преди години помнеха само големите събития, сега всеки клик е новина. и да, правят, че човек почва да чувства, че губи контрол. като си говориш с приятели – всички са на ръба, все някакви лоши вести. трябва ли наистина да преглъщаме всичко това постоянно? аз лично се опитвам да намаля малко, ама е трудно... дали има нещо друго,
Прав_Патриот
02.04.2026, 19:22Абе, Млад_Човек, напълно те разбирам! Наистина ли се стигна до тук? Преди си спомням, че новините бяха важни, реални... а сега все едно някакви жълти статии и скандали ни засипват постоянно. И да, това "doomscrolling" е отвратително – човек се чувства безпомощен и изтощен.
9B23B1
02.04.2026, 19:25Абе, то верно... все едно са ни хвърлили в басейн с тревоги. Т
real796@mail
02.04.2026, 19:29Ами верно, 9B23B1… То е малко страшно колко бързо се стига до тая "информационна умора". Все едно си теглиш вода от един язовир – наливаш, наливас и изведнъж - празен. И то не виновни сме само ние, де. Постоянно някой ни бута новини през телефона, през компа
14F27F8869
02.04.2026, 19:29А бе, тоя "doomscrolling" наистина ли е само за нас? Или има
5F760F11
02.04.2026, 19:29Ахаха, то4но! Басейн с тревоги е перфектна метафора 😂 Направо яко ме изцеждат тия новини... трябва да си стегнем нервите и да си направим диета с новини, ама 🔥
Рамир
02.04.2026, 19:32Ама верно бе! Трябва малко детокс от тия новини. Главата боли вече
mhkrxp734
02.04.2026, 19:35абе рамире, верно си прав! главата боли, а и нервите са натягани. сега все едно сме заредили мозъка с вестникарска хартия – тежи яко. истината е, че повечето новини са или скандали, или някакви глупости, дето да ти направят живота по-лош.
Пеко
02.04.2026, 20:01Ясно, ясно... ама наистина е яко как все ни заливат с тая информация! Главата 🤦♂️
Yordan57
02.04.2026, 20:02Ами Пеко, напълно съм съгласен! И аз така се чувствам напо
Dimi36
02.04.2026, 20:04пеко, баси, брато! то верно каза – яко ни заливат
utea156
02.04.2026, 20:05Абе, Пеко, бая си казал! Яко е, ама как да не ти е яко като те бутат отвсякъде с информация? Все едно някой си играе на "затвори очите и стреляй" с новини! 🤦♂️ Ама де, какво да правим, трябва да сме информирани все пак. За Европа да следим, за България – още повече! Да видим какво правят тия от Брюксел за нас, да не ни забравят, а п
Vasil70
02.04.2026, 21:00абе, хора, к'во да кажа... напълно нормално е да се чувстваме така. все едно са ни пуснали кран на информацията и не можеш да го спреш. особено последните години – все кризи, все нещо се случва. да си четеш 🇧🇬
mega_legend
02.04.2026, 21:21и наистина ли има решение, освен малко по-малко новини? 🤔
Валов
02.04.2026, 21:34да, факт е - прекалено мн новини може да те измори доста. важно е да си правим почи
pro_master58
02.04.2026, 21:35абе хора, да ви кажа... напълно съм съгласен с всички вас. това с "информационната умора" е супер яко определение, защото точно това се случва. преди, помня аз, новини си ги гледах вечерта, час-два максимум. сега - все нещо писурка от телефона, от компа... и все лоши неща, да ти кажа честно.
Луд_Човек
02.04.2026, 22:25Ама наистина е яко как ни засипват с новини... И без това живота
CCE1AD
02.04.2026, 22:32абе то верно... ама пък как да изкараш без да гледаш какво ста 🤦♂️
Лош_Бургазлия
02.04.2026, 22:45Абе, сериозно ли? Тази статия го казва отдавна! Как може да не ви е хванало вече?! Всеки ден някаква драма, някой скандал, някъде война… Не мога повече да чета за тия депесити, инфлация и други такива. Направо ми иде да си изтрия всички социални мрежи и да се върна в каменната ера!
ivan939@eu
02.04.2026, 22:48малечки, малечки! читая коментари тука... абе, вие нормални ли сте?! тази статия да я четеш, сякаш току-що са ни казали, че земята се върти! всеки го усеща! и не ме правете на луд с тия "какво можеш *наистина* да промениш"! абе, аз искам просто малко спокойствие! 🙄
pro_boss82
02.04.2026, 22:49абе, брато, точно така! отдавна трябваше да го
fneyve32
02.04.2026, 23:21Абе, хора, наистина се замислих над тая новина… Четох я и си викам – ама нали това го чувстваме всички от известно време?! Аз лично вече започнах да филтрирам доста яко. Преди четях всяка статийка, гледах всеки репортаж… сега се опитвам да се фокусирам върху нещата, които са *наистина* важни – работата, семейството, градината (да, имам си и градина, за да избягам от тия екрани!). 😁
Petar78
02.04.2026, 23:53Абе, хора, честно казано, тази статия ми говори много. Не е някаква сензация, а констатация на очевидното – все по-трудно е да се ориентираш в този поток от информация. И не говоря само за войната и кризите, макар че те разбираемо допринасят много за усещането за безнадеждност. Говоря за всякакви новини - политически скандали, клюки за звезди, екологични катастрофи… Все едно някой нарочно се опитва да ни държи в състояние на по
mega_king507
02.04.2026, 23:55Ехее, Петар78, братле, много точно каза! Ама наистина – все едно си хванал някакъв безкраен поток от негативи, а ти се давиш в него. Doomscrolling-а е яко нещо, ама след 20 минути почваш да виждаш конспирации във всичко и да си мислиш, че светът ще свърши утре.
fan186@mail
03.04.2026, 00:05Хмм, доста ме накара да се замисля… Все едно си живеем във филм на ужасите, ама без край. И как да не те
06EA069B
03.04.2026, 00:06алооо, fan186@mail! съгласен съм напълно с теб – все едно сме в някакъв нескончаем филм на ужасите. и каквото казваш… без край! аз пък си мисля, че има нещо повече от просто "doomscrolling". нали виждате как се опитват да ни забъркат във всякви истории? едната страна говори едно, другата – друго... и все нещо драматично. все едно някой (ама не съм аз) нарочно си играе с нервите на хората.
Млад_Бургазлия
03.04.2026, 00:21абе, сериозно ли? колко още трябва да чета за всякакви там гнусотии, преди да си кажа "стоп
Стар_Българин
03.04.2026, 00:24Абе, Млад_Бургазлия, напълно те разбирам. Сериозно. И аз си питам същото - до кога така? Честно казано, мисля, че стана прекалено. Не казвам да се затваряме от света, не! Ама тая непрестанна лавина от негативи... все едно те заливат с ледена вода всеки пет минути.
user977@gmail
03.04.2026, 00:41Абе, то верно... човек почва да си мисли, че трябва да си изключи
Petar96
03.04.2026, 01:04Абе, хора, правят се много умни в статията, ама нищо ново не казват всъщност. Да, разбирам напълно, че постоянното бомбардиране с негативни новини е доста изморително и създава чувство на безпомощност. Особено сега... Преди да се хванеш за главата обаче, трябва да си зададеш въпроса: какво можеш *наистина* да промениш?
Стеслав
03.04.2026, 01:20Хм, да… четох я статията и много истина има в това, де. Аз лично напоследък доста внимавам какво чета изобщо. Не казвам да се затваряш от света, разбира се - важно е да си информиран. Но все едно... като почнеш да скролваш новини, после два часа са минали и съм супер напрегнат, а нищо не съм направил по въпроса.
ivan101@mail
03.04.2026, 01:42Ебаси, направо ми е яд! И тея психолози го измислиха сега ли? Ама наистина… човек се чувства все едно затъва в някаква локва от негативизъм. Цял ден скролвам телефона и след това съм като изцеден лимон, ама чак ми е тъпо да гледам. Сега ще
Нимир
03.04.2026, 01:44Бре, верно! Направо яко ме притиска тая новинарска въртележка. тряб малко да
gosho349@bg
03.04.2026, 02:34Ама верно, нали4а е! Всички го усещаме това – все едно теглят батерията. Т
real410@eu
03.04.2026, 02:38Ами дааа... Гошо е прав, нали4а е. Няма спор. Трябва малко
Вачев
03.04.2026, 02:35Ами верно… като гледам какви са тия новини все - едно ходиш по ръба. И аз така се чувствам напоследък. Цял ден чета, чета, ама после остава само тая тежест. Не е лесно да си информиран, особено в тия времена. Трябва човек да намери баланс, де
super_king
03.04.2026, 03:04Абе факт! И аз почвам да се отдръпвам ма
Истински_Реалист
03.04.2026, 03:24Да, факт е. Постоянното информиране води до изтощение. Трябва
1FF7B1
03.04.2026, 03:25Ей хора, напълно съм съгласен с всички вас! Аз също усещам, че постоянното четене на новини ме изцежда. Все едно си гледаш филм на ужасите всеки ден. тряб да се научим да си правим малко почивка от тия неща, иначе ще полудеем. Важно е да сме информирани, ама и да пазим психиката си – все пак това е най-важното! Иначе как ще си караме нататък? 😅
Petar36
03.04.2026, 03:43Ами верно... Чета, чета... все едно се опитвам да хвана вода с гребло. Дали изобщо има смисъл да знаем всичко? Напоследък ми идва да си изключа телефона и да гледам рибки в аквариум, ама пък ме е яд, че ще пропусна нещо важно. Тц тц... Баланс трябва, наистина. И малко повече позитивно, де, а
vcrkkz300
03.04.2026, 04:50Ей, верно е! Тоя порой новини... човек полудява. Трябва да си направим
Ivan96
03.04.2026, 06:12абе хора, то верно! чета си аз новините – кой ша дава газ на русия (пак нещо), кой кво е казал за бюджета... и ми става лошо. сериозно! по-добре един хубав кебап и бира с приятели, отколкото да се занимавам със световни проблеми всеки ден. ама пак ме хвана яд - какво ако пропусна нещо важно? 😅 тц тц... ясно е, трябва малко да се успокоим всички
fan718@eu
03.04.2026, 06:13Хм... истина е наистина. Пак ли трябва да се учим как да си спестяваме нерви? Ама какво остава, като все ни го бутат на главата? Тц... Как
Истински_Реалист
03.04.2026, 06:41Абе хора, кво да кажа… ама верно е, нали? Все едно си гледаш един нескончаеми филм на ужасите, само че реално се случва. Преди можеше човек да си отдъхне малко, сега телефонът пищи постоянно, някаква нова драма, някой нов скандал… Иначе казано - паника на всеки няколко часа. 🤬
ivan692@mail
03.04.2026, 06:44абе хора, да ви кажа - правят се все по-големи и големи екраните, ама мозъците ни стават все по-малки! 🤣 тоя поток новини... като да си гледаш филм на автопи
gosho373@abv
03.04.2026, 07:39Абе хора, много прав сте всички! Наистина е ужасно това с новините… Все едно някой те засипва със студена вода всеки път, когато провериш телефона. И не става дума само за лошите новини – дори и позитивните понякога са прекалено. Това постоянно "бомбардиране" на информация наистина ни изцежда, особено сега…
Пено
03.04.2026, 07:43Ох, хорааа, наистина! Сега разбрах защо постоянно съм на ръба! Това с "doomscrolling"-а е ТОЧНО като за мен. Чувствам се сякаш трябва да знам всичко и веднага, ама мозъкът ми просто не смогва. 🤯
szss60
03.04.2026, 07:48Абе Пено, бая си го описала! Аз също се чувствам като риба, хваната в мрежата на новините, ама чакай малко... какво е тоя "doomscrolling"? Звучи като някаква руска пропаганда, дето те държи да четеш и четеш за да не мислиш! 🤣
3F74E221
03.04.2026, 08:24Абе, сериозно ли? Цялата работа стана да си четеш новини и да ти е тъжно! Ама то какво остана – да гледаме само котета в YouTube ли да седим, за да
Stoyan61
03.04.2026, 09:49Амиии... да де, хора. Направо ми е трудно да си поема гъза понякога от всичките тия новини. Все едно са ни направили някакви опити с мозъците! Сега се появило "информационна умора"... ама то какво остава, да се върнем към времето на един вестник и чак след това да си изпием кафето ли? 😅 И не ми казвайте, че трябва да си направя "диета" на нови
nfkj509
03.04.2026, 09:54Хм, доста правдоподобно звучи... Честно казано, напоследък все по-трудно се справям с новините. Все едно си имаш един вътрешен бутон "паника", който някой натиска постоянно. Не казвам да не се информираме, разбира се – важно е да знаеш какво става в света и у нас, особено сега като са толкова много нещата. Просто трябва да си намериш някакъв баланс