Після року відносного заспокоєння цін інфляція в Болгарії знову набирає обертів, і низка економістів попереджають, що найгірше ще попереду. Дані за перші місяці 2026 року свідчать про різке прискорення зростання цін, тоді як офіційні прогнози залишаються відносно помірними, і це посилює побоювання, що реальний інфляційний тиск недооцінюється.
Офіційні прогнози виглядають "спокійними", але ризики зростають
Згідно з весняними макроекономічними прогнозами європейських та місцевих інституцій, очікується, що болгарська економіка зросте приблизно на 2% у 2026 році, а інфляція поступово стабілізується на рівні 4–4,5% річних.
Болгарський народний банк у своєму останньому "Економічному огляді" вказує на базовий сценарій, за якого річна інфляція наприкінці 2026 року досягне близько 4%, а середньорічна – близько 3,7%, з плавним сповільненням до 2027–2028 років.
Водночас в альтернативних – несприятливих і дуже несприятливих – сценаріях центральний банк сам визнає, що інфляція може виявитися значно вищою – на понад 1 відсотковий пункт у 2026 році та на понад 3 відсоткові пункти у 2027 році порівняно з базовим сценарієм, якщо зовнішні шоки та вторинні ефекти по ланцюгах постачання посиляться.
Аналіз незалежного дослідницького центру щодо інфляційних тенденцій також підкреслює, що консолідований прогноз офіційних інституцій на 2026 рік має "високий ризик бути перевищеним", що підтверджує відчуття бізнесу та домогосподарств, що ціни зростають швидше, ніж очікувалося.
Статистика показує різкіше прискорення, ніж очікувалося
Останні дані Національного статистичного інституту окреслюють тривожну картину: після періоду сповільнення у 2025 році інфляція знову прискорюється, причому експрес-оцінки за квітень 2026 року показують річне зростання цін на понад 7% – порівняно з близько 4% місяцем раніше.
Попередні оцінки Євростату за той самий період ставлять Болгарію на чолі негативного рейтингу за зростанням цін у єврозоні, з річною інфляцією понад 6%, тоді як середній показник для валютного союзу залишається значно нижчим.
Особливо показовою є структура подорожчання: найшвидше зростання фіксується у категоріях "Транспорт", "Одяг та взуття" та "Харчові продукти та безалкогольні напої", що безпосередньо б'є по щоденному бюджету домогосподарств. У транспорті зростання за місяць перевищує 10%, в одязі та взутті – близько 8%, а в продуктах харчування – понад 2%.
Дані також свідчать про прискорення так званої базової інфляції – щодо товарів і послуг поза енергоносіями та продуктами харчування, що підказує, що інфляційний процес уже "закладений" глибше в економіку і не вичерпається лише з вщуханням енергетичних та зовнішніх шоків.
Економісти: "Вища інфляція у 2026 році майже гарантована"
Дедалі більше економістів попереджають, що офіційні сценарії помірного подорожчання можуть виявитися занадто оптимістичними. У телевізійних інтерв'ю та аналізах формується консенсус, що інфляція у 2026 році буде вищою за показник 2025 року, особливо в сегменті продуктів харчування та послуг.
Економіст Владімір Сіркаров, наприклад, підкреслює, що "у нас серйозне зростання цін", де "найважливішими є продукти харчування", а сильний інфляційний тиск уже спостерігається також у сфері "ресторанів та туризму". На його думку, навіть короткочасне "затишшя" на початку року не змінює тенденцію до вищої інфляції у 2026 році порівняно з попереднім роком.
Інші експерти ще категоричніші і говорять про "болюче викриття" – що реальна інфляція може виявитися вищою за офіційно представлену. Вони зазначають, що домогосподарства відчувають значно сильніше зростання цін на їжу, послуги та оренду, ніж показують агреговані індекси, а "неможливо компенсувати всьому населенню стрибок цін".
Фіскальна рада та інші експертні органи також попереджають про ризик сценарію з "вищою інфляцією та слабшим зростанням" – тобто реальну стагфляцію. У песимістичному сценарії економічне зростання може скоротитися до близько 1% за рік, тоді як інфляція перевищить 5%, що вдарить одночасно по доходах, зайнятості та державних фінансах.
Фактори, що штовхатимуть ціни вгору
Основних рушіїв майбутнього прискорення інфляції в Болгарії декілька, і більшість із них уже діють.
По-перше, зовнішнє середовище залишається надзвичайно нестабільним: енергетичний шок, спровокований конфліктом на Близькому Сході, що триває, продовжує підтримувати високі ціни на пальне та транспортні витрати. Це прямо переноситься на кінцеві ціни товарів і послуг у нас.
По-друге, внутрішній попит посилюється на тлі підвищених зарплат, нестачі робочої сили та зростання витрат на оплату праці. Бізнес перекладає значну частину цих витрат на споживачів, особливо в секторах "ресторани, готелі та туризм", де маржа була стиснута протягом останніх років.
По-третє, очікуються зміни у соціальних внесках та податкові коригування, які, на думку фінансових аналітиків, матимуть додатковий інфляційний ефект, особливо якщо будуть поєднані з вищими адміністративно визначеними цінами (тарифи, послуги, комунальні витрати).
По-четверте, ефект від введення євро – хоча офіційно він оцінюється лише у 0,3–0,4 відсоткового пункту – може виявитися сильнішим на психологічному рівні. Історичний досвід інших країн показує, що частина бізнесу використовує такі переходи, щоб "округлити" ціни вгору.
Що означає прискорена інфляція для домогосподарств і бізнесу
Для домогосподарств прискорена інфляція означає реальне збідніння, якщо доходи не встигають за зростанням цін. Найбільше страждають вразливі групи – пенсіонери, працівники з низьким доходом та багатодітні сім'ї, для яких витрати на їжу, транспорт та житло складають основну частину бюджету.
Зростання цін на продукти та послуги "з'їдає" заощадження і ставить під питання здатність домогосподарств обслуговувати кредити, особливо при можливому підвищенні відсоткових ставок, якщо Європейський центральний банк продовжить посилення монетарної політики.
Для бізнесу вища інфляція означає більшу невизначеність при плануванні, вищі витрати на сировину, енергію та працю, а також більший тиск на ціни для кінцевих клієнтів. Малі та середні підприємства особливо вразливі, оскільки мають обмежений доступ до фінансування і їм важче перекладати витрати на клієнта, не втрачаючи частку ринку.
У макроекономічному плані поєднання уповільненого зростання та прискореної інфляції може призвести до зниження інвестицій, слабшого споживання та ризику тривалішого періоду стагфляції, в якій рівень життя населення ерозує, а соціальна напруга зростає.
Чи є інструменти для приборкання інфляції?
Економісти відносно єдині в тому, що рішення проти інфляції існують, але "немає кому їх застосувати достатньо послідовно". Серед ключових заходів вказуються суворіша фіскальна дисципліна, обмеження витрат з низькою ефективністю та краще таргетування соціальної допомоги.
Необхідно також покращити конкурентне середовище – особливо в секторах з високим регуляторним тиском та обмеженою кількістю гравців, де ризик картельних практик та "тихого" підняття цін більший.
З монетарної точки зору завдання складне: Болгарія перебуває у валютній раді та не має незалежної відсоткової політики, а значною мірою дотримується курсу Європейського центрального банку. Це означає, що інструменти боротьби з інфляцією концентруються переважно у сфері бюджету, структурних реформ та нагляду за ринком.
Питання в тому, чи зможе політична система витримати ціну непопулярних заходів – від урізання неефективних витрат до суворішого контролю над зловживаннями – перш ніж інфляція перетвориться на тривалу проблему, що підриває довіру до інституцій та перспективи наздоганяючого розвитку.
Дивіться також схожі статті
Літній сезон 2026: дорожче проживання, харчування та послуги, але без цінового шоку
Стрибок цін на пальне в ЄС: Болгарія з найбільшим подорожчанням у травні
19 червня в розпал літа: теплий день для Бургаса і країни, море залишається відносно спокійним
Радєв сколихнув Брюссель погрозою вето на санкції проти патріарха Кирила
На цьому тлі попередження економістів звучить чітко: "Інфляція в Болгарії тільки прискорюватиметься, якщо не будуть вжиті своєчасні та послідовні заходи". В іншому разі країна ризикує повернутися до спіралі високих цін, низького зростання та зростаючої соціальної напруги.
Коментари (96)
Вачев
11.05.2026, 13:12Абе, пак ли?! Сериозно ли? Тоя цирк с инфлацията май няма край! Четох новината и наистина ме е яд... не на икономистите, че предупреждават - те си вършат работата, а на това положение изобщо. 🤙
Луд_Софиянец
11.05.2026, 13:16абе вачев, брат, ясно е! яд ни е на всички... ама кво да праим? нашите "гении" си гледат кефа, а
0E19E3
11.05.2026, 13:17Абе Вачев, какво става с тия цени бе?! Дали
ffyrdcx664
11.05.2026, 13:32Пак ли? Къде се криехте досега?!
gosho900@eu
11.05.2026, 13:34Абе, ffyrdcx664, кво искаш да кажеш? Явно никой не може да спре тая вуртичка инфлация, аман от новини за пари... Все едно си играеш на рулетка с бюджета всеки месец
Рако
11.05.2026, 13:34Абе, ffyrdcx664, к'ви да бяха, бе човек? Инфлацията е като парцал - я изтупаш за малко, пак се събира прахта. Всеки го знае, че ще има назъване, ама кой да слуша икономистите... те си пишат на хартия, а ние тука реално живеем.
ultra_king550
11.05.2026, 13:35Абе, кво става бе?! Пак ли ни готвят за нещо? Т'ва майстори ще
Yordan15
11.05.2026, 13:35Абе ffyrdcx664, т'ва е... наистина. Явно с тия кризи все още не сме се измъкнали. Ама я гледай какво - да не си мислиш, че само ние страдаме! Цяла Европа има проблеми, ама поне там имат по-стабилни институции и опит да се справят. Ние тук… абе видял си го.
super_boss63
11.05.2026, 13:35Абе, ffyrdcx664, хайде де! Къде се криехме ние? Честно казано, все едно си живеем в каруца, която постоянно забива в дупки! Икономистите винаги са били такива – да предскажат лошото, ама какво правят да го спрат?! Да не би да има някаква връзка с тия руски газови манипулации и дестабилизация на европейската енергетика? 🤔
Georgi6
11.05.2026, 13:36Абе, ffyrdcx664, кво значи "къде се криехте"? Инфлацията си е инфлация, брато! Я
908306CCF6
11.05.2026, 13:37Абе, ffyrdcx664, ама вие сякаш очаквахте да си
dark_master327
11.05.2026, 13:37Ама бре, наистина ли пак ли?! 😅 Тоя живот все едно караме с ръчна скорост по нанадолнище… А
Georgi26
11.05.2026, 13:37Абе... пак ли? Честно казано, малко ме е яд. Не разбирам как може да сме толкова циклично в едно положение. Икономисти все нещо намират да ни плашат, а ние – какво? Да се стегнем и да чакаме лошите новини? Дали наистина има някаква светлина
Стелов
11.05.2026, 13:50Абе, сериозно ли сега? До кога ще се мъчим с тия инфлации?! Не може ли да си гледаме
super_wolf
11.05.2026, 13:51Ами да, верно е... Явно още няма край с тия цени. Дано поне да не стане супер яко, ама май ще трябва да свикваме. Трябва да се стегнем като държава, че мн зор видим напоследък. 😜
Честит_Софиянец
11.05.2026, 13:52Абе, Стелов, ясно е че се мъчим! К'во друго да очакваме с тия руски газове на цени, дето ни изцеждат държавата? Все тая кой к'вото говори за 2026-2027. Важното е да си гледаме работата и да се надяваме Европа да
Честит_Бургазлия
11.05.2026, 13:57Аааа, пак ли инфлация?! Честно казано, малко ме е страх да гледам какво ще стане... Да видим как са ни подготвени от правителството за тия 2026-2027 години дето ги гонят. Надявам се да не стигнем до някакви луди цени и хората да не могат да си ку 😜
C1FA9710
11.05.2026, 13:58абе, сериозно ли? и кво да правим сега - да си бачкаме повече за по-ма
Vasil45
11.05.2026, 14:02Абе, Честит_Бургазлия, наистина ли сме обречени да танцуваме на една и съща инфлационна мелодия?! И докога ще чакаме "подготвка" от правителството? Нали помните какво стана с другите прогнози, а? 2026-2027... звучи все едно някой се опитва да ни плаши предварително. Защо не видим как можем да използваме
wxeot467
11.05.2026, 14:19Абе, хора, наистина ли трябва да си го изживяваме това пак? Чета за инфлацията и все едно гледам един стар филм, дето се повтаря... Защо винаги ни удрят точно когато си помислим, че нещата вървят към по-добро?
runfcr146
11.05.2026, 14:22Пак ли?! 😡 Не може сериозно! Пак да ни ядат мама с тия инфлации... И какво чакаме, бе? Дали Русия пак има пръст в тия чор
Честит_Патриот
11.05.2026, 14:49абе, я да видим... 2026-2027? дано не е баш то
pro_tiger614
11.05.2026, 14:50Абе, Честит_Патриот, братче, направо ме уплаши с "дано не е баш то"! Ама хайде да си го кажем - инфлацията винаги е проблем, особено за нас българите. Трябва да се вземат мерки СЕГА! Да не чакаме 2026-а и
Petar71
11.05.2026, 15:21Ех, пич... пак ли? Ясно е, че нещо ще се олякосави, ама до 202 😜
bg510@eu
11.05.2026, 15:23абе, petar71, "олякосави" е малко 😜
Честит_Бургазлия
11.05.2026, 15:26абе, петар71, "олякосави" ще кажеш ли как?! хаха! този петър иванов все едно да казва, че дъждът ще вали нагоре. 🤦♂️ аз съм притеснен и не само аз. до 2026-та... брех, хора, дотогава ще сме забравили какво е "нормална" цена за хляб! дано ме
Стар_Софиянец
11.05.2026, 15:41Аааа, пак ли инфлация?! 🤦♂️ СЕРИОЗНО? Аз току що си купих нова риза... сега ще трябва да я заменям за хляб! 😂
dark_hero
11.05.2026, 15:42Стар_Софиянец, хахах, верно е! 😂 Ризата май ще стане скъпо удоволствие скоро. тряб да се стегнем яко, ама пък си мисля, че ако продъл
Дилов
11.05.2026, 15:43Абе хора, наистина ли такава тревожна новина трябва да чета днес? 😔 Ризата на Стар_Софиянеца ме разсмя малко, ама иначе... наистина неприятно е. Да, знам, икономистите винаги нещо предвиждат, но все пак... 2026-2027 година е доста 👎
pesho441@eu
11.05.2026, 15:44Абе, Стар_Софиянец, братле, направо ми скръбят сърцето! Риза за хляб ли? Ама аз току-що си реших да си взема една нова гума за колата – сега ще трябва да я продавам, за да купя мляко на децата, майтап лозе! 🤦♂️
dqem847
11.05.2026, 15:51Еее, пак ли?! 🤦♀️ Добре де, да не се паникьосваме веднага, ама все едно си мислиш - "сега ще мога да си взема нещо", и BAM! Инфлация. Икономистите винаги го предвиждат, нали? 🤔 Явно никой не може да спре този процес... Да видим докъде ще я закарат цените. Важното е държавата да се оправи, да под
26D149A80F
11.05.2026, 15:53Абе, dqem847, т'ва "BAM!" си е точно! 😡 Все едно играем на рулетка с парите ни! Икономисти винаги предвиждат, дааа, ама кво правят за да СТОПИРАТ тая инфлация? Говорят и го говорят… Ама кой ги слуша? Нали така
Рачо
11.05.2026, 16:10и кво сега ще правят хората, а? и без това яко се опънаха финансите… ще оправят ли нещо или
ultra_wolf419
11.05.2026, 16:32Бре, сериозно ли?! 🤦♂️ Пак инфлация? Тва вече май никога няма край. Аз съм напълно съгласен с dqem847 – да не влизаме веднага в паника, ама... да видим какво ще стане.
ivan369@eu
11.05.2026, 16:59Абе пич, кво да кажа... 🤦♂️ Все едно си говорим за проклятие. Надявам се наистина да не стане баш чак до 2027-а, ма то май няма как иначе
mnzzj259
11.05.2026, 17:02Аааа, пичове, баси... 🤦♀️ Добре де, да
pro_angel
11.05.2026, 17:02Ебати, ivan369@eu, верно каза! 🤦♂️ Тоя кьор-софъра с инфлацията никога не свър6ва. Ама да не се сърдим много, нали сме в Европа сега
2BB688
11.05.2026, 17:03Абе, здравейте всички! Видях коментарите ви и си мислех дали наистина сме приключили с инфлацията или просто си правим труда да се залъгваме? И аз съм малко песимист, признавам, особено след последните години. Все пак, не трябва ли да гледаме и на позитивното – членството ни в ЕС и еврозоната са все пак някаква защита срещу най-големите сътресения, които виждаме по света.
fan102@bg
11.05.2026, 17:00абе, май нема край с тия инфлации! 🤦♂️ честно казано, малко ме е яд – все едно си правим смешки с нас хората. дано да се оправи
D798DDDC
11.05.2026, 17:12Абе, наистина ли пак ли?! 🤦♀️ Сега инфлация през 2026-2027? Кага пък ще стихне т'я тая работа? Икономистите все нещо намират да ни плашат... Ясно, Европа има своите проблеми с инфлацията, ама да не прехвърлят и на нас цялата тежест. Ама сериозно, кво
Млад_Патриот
11.05.2026, 17:14Абе, D798DDDC прав си на 100%! Тоя смях е голям! Я 🇧🇬
Georgi10
11.05.2026, 17:15Абе пич, D798DDDC, абсолютно те разбирам! И аз съм яко ядосан като чета такива новини - все едно си забили нож в гърба! 🤦♀️ Нооо... дай малко оптимизъм, моля те! Да, Европа има проблеми, нали така е, ама поне сме част от нея! Поне имаме стабилни правила, закони, защита от някакви по-големи безумия. Виж сега какво се случва със съседите ни - там инфлация, санкции, война... ха
Dimi40
11.05.2026, 17:16Аби, сериозно ли?! До 2027-а ли ще я
pesho611@abv
11.05.2026, 18:22абе хора, честно казано… гледам новините и почвам да се чудя дали изобщо има край на тия проблеми. инфлация, инфлация… все едно си говорим за нещо неизбежно. 🤦♂️
Добър_Граждан
11.05.2026, 18:25Абе, Пешо, неизбежно ли е? Или просто некои си играят на
Млад_Българин
11.05.2026, 19:08абе, хора, кво става с тая инфлация, бе?! викам си аз, леко се оправихме, помалко парички излизат за хляб и олио... а те никви икономисти пак ни готварят! 2026-2027 ли? да не би да са гледали кристални топки или нщо? 🙄
Прав_Граждан
11.05.2026, 19:09Абе, я си го кажи – пак ли нещо от Русия ни тормози?! 🤬
F5B6C5
11.05.2026, 19:11Абе, Млад_Българин, прав си, кът да е майтап работата! Викам си и аз – леко поутихна, че и на пазара малко по-евтино стана, ама виж сега... 2026-2027? Тоя свят изобщо не знам как го предсказват
ultra_boss534
11.05.2026, 19:18Ебати, пак ли?! Сериозно ли? Икономисти... винаги имат нещо да ни плашат! Аман от тия прогнози! 2026-2027? Да си гледат техните сметки!
dark_hero251
11.05.2026, 20:02абе, сериозно ли? до кога ще ни плашат с тия инфлации?! да не почне пак да мирише на руска газ и з
Млад_Реалист
11.05.2026, 20:10Ахах, пак ли? Сериозно ли някой изобщо се изненада?! Честно казано, почвам да вярвам, че тия "икономисти" си пишат прогнозите на пук! Все едно да кажат, че ще вали утре. Аман от песимизма бе хора!
38BD26999D
11.05.2026, 20:14Абе, хахахах, Млад_Реалист, ама ти си майтапчия! Иканомисти да пишат на пук? Да не би да са платени от путлер за да ни плашат? 😂 Сериозно ли чакаш някой да каже "утре ще е пер
Стар_Бургазлия
11.05.2026, 20:12Амя че работа... пак ли? Сериозно, я нямат други теми да пишат ли? Винаги има някаква криза, винаги нещо ще се влоши. Ясно е, че инфлацията си е инфлация, няма как да я спрем на 10
Бошко
11.05.2026, 20:14Абе, кво да го правим сега? Да купуваме долари ли, бе хора?
pro_tiger674
11.05.2026, 20:16абе, сериозно ли сте, хора?! как може да се оплакваме все па 😡
Добър_Бургазлия
11.05.2026, 20:31абе, пичове, к'во да ви кажа... пак ли
Млад_Граждан
11.05.2026, 20:32Абе, Добър_Бургазлия, прав си човече, пак ли… ама да не се отчайваме толкова! Да, инфлацията е гадна работа, кой я обича? Но все пак трябва да гледаме и на добрата страна – ние сме част от Европейския съюз, имаме стабилност, която други държави само могат да мечтаят за. Виж какво става в Русия - там инфлация, санкции, нестабилност... тотална лудница! Ние поне се справяме, макар и трудно.
Луд_Софиянец
11.05.2026, 22:51Пак ли? 🤦♀️ Да, неприятна новина... но все пак трябва да сме позитивни. Важното
029F01348F
11.05.2026, 22:58Еее, пак ли ще ни горят ядове? Да видим докъде ще го докарат... Не е хуба
Georgi76
11.05.2026, 22:59Ама наистина ли?! Тъжно е... важното е да се опитаме да
Georgi27
11.05.2026, 23:19аааа, господи! пак ли инфлация? да сте здрави всички! сега ще ни изяде пак народа, като никой не обръща внимание. и кво да правим? парите ги няма, заплатите са смешни, а цените растат...
Истински_Бургазлия
11.05.2026, 23:23Абе, Георги, верно каза – яко е зле… ама кво да праим? Европа си върви напред, инвестициите идват (по
bg444@gmail
12.05.2026, 00:22Абе, а си мислех, че ще има малко мир... ама
fan20@mail
12.05.2026, 00:24Абе, bg444, "малко мир"... кажи ми ти къде видяхме "мир" в тая държава?! Аз лично си мисля, че икономистите просто се опитват да ни подготвят психически за още една порция гръмки думи и празни обещания. 2026-а? Че то дотогава може да сме си намерили нов континент
Истински_Бургазлия
12.05.2026, 00:23ей, хора, ама че сериал! паk инфлация ли?! няма ли край тая работа бе?! 😩 икономистите го знаят, народа го усеща - цените скачат яко! аз лично си свивам бюджета всеки месец и все по-малко ми остава. дано не стане нещо сериозно, че наистина ще е трудно... ама да не се отчайваме, важното е да гледаме напред и да се надяваме на добро. българия 🤬
5F16EB88
12.05.2026, 01:01абе, сериозно ли? 2026-2027?! значи да си приготвим бюджета за следващите наколко години да
gosho940@mail
12.05.2026, 01:05абе, вапроса е: наистина ли толкова далеч ще го отнесът? 2026-2027... сякаш сега не ни е лесно! дали някой изобщо слуша какво говорят икономистите или си гледат само техните "схеми"? ама хайде, дано европа да ни помогне малко, че да
Ванов
12.05.2026, 01:23ама наистина ЛИ?! 2026-2027?! леле мале, значи да си купя лопата и да започвам да копая злато, че пари няма да останат! 😂
gosho805@mail
12.05.2026, 02:00Абе, хора, сериозно ли? Честно казано, малко ме е яд. Пак ли инфлация?! Току-що си помислих, че може би ще се оправим... все пак имаше някаква стабилност нали? 2026-2027 година... много време е, но и много не
rtzchg230
12.05.2026, 02:04Абе, Gosho, наистина ли?! Пак ли ще се връщаме КЪМ стари проблеми? Да не е някой отвън, дето нарочно ни тормози, а? Все пак
Добър_Човек
12.05.2026, 02:18Пак ли?! Сериозно, наистина ли трябва да си говорим за инфлация ПРЕЗ 2026-та?
avtk532
12.05.2026, 02:49ееее, пак ли?! 🤦♂️ тая инфлация май е като нашият футбол – вечно разочарование! 2026-2027? дано
36019C4F
12.05.2026, 02:52Абе, тва значи ли, че пак ще ни мачкат тия от
xtamws474
12.05.2026, 02:52абе, avtk532, брато, направо си прав! футбола все тая, поне като загубим - има за какво да се ядосаме, а инфлацията... тя просто ни изяжда бавно и мъчително бюджета. 🤦♂️ "дано" е малко казано, братче! дано да намерят някой
Честит_Реалист
12.05.2026, 03:31Абе хора, успокойте се малко! 😅 Разбирам разочарованието, наистина. И аз съм притеснен, ама пак ще го кажа - България е част от Европа, а Европа си гледа интересите. Инфлацията е световен проблем, не е само наш. Видяхте какво става с цените навсякъде, нали
Vasil54
12.05.2026, 03:40Абе, пичове… хахха! Сериозно ли сега?! Четох новината и ми стана малко кофти в гърлото. 2026-2027? Това значи, че внуците ми ще трябва да си купуват хляб с кредити...
F2F3A38F
12.05.2026, 03:50Еееееее! Какво става с тая държава, бе?! 2026-2027 година ли?! Сериозно ли някой смята, че ще сме по-добре тогава? Абе кой да работи като всичко оскъпява все повече и повече?! И да не ми говорите за "световен проблем", защото Европа се справя, а ние тук си ги ядем! Какво
super_king
12.05.2026, 03:54абе, как така 2026-2027?! да не им е ста
Истински_Граждан
12.05.2026, 03:52ииии, чакай малко... до 2027 ли ще се задълбочава?! как
Стар_Бургазлия
12.05.2026, 04:22Абе, хора, да си го кажем - тая инфлация май е като руската пропаганда - все се завръща! 😠
6BED685C54
12.05.2026, 05:50абе, пич, сериозно ли?! 🤦♀️ тая инфлация май няма край! да видим сега – европа си върви напред, инвестициите идват, инфраструктурата се оправя… а ние? ами ние ще си гледаме как цените газят всички ни
DE575AF7
12.05.2026, 05:54Ама верно бе, 6BED685C54, голям зор! Затова трябва да се над
mega_king252
12.05.2026, 05:51Ама наистина ли?! Какво правим сега, бе?! Трябва ни стабилна политика от ЕС за да се оправим,
Мислав
12.05.2026, 05:54Абе, mega_king252, да, наистина яко е положението. Но стабилна политика
fan336@mail
12.05.2026, 07:17Абе, пичове, к'во да кажа... Пак ли? 🤦♂️ Ясно е, че парите ни бягат като от дявол на амнестия! Дано поне еврото помага малко да се озо
C41078ACC1
12.05.2026, 07:31Ех, пак ли... Ясно е, че с тия кризи все тая работа. Дано европа ни държи
Стар_Реалист
12.05.2026, 07:33абе, "европа ни държи"? сериозно ли чакаме да ни
Dimi65
12.05.2026, 07:31Ей хора, четох коментарите и ме е яд... ама наистина! Да не се заблуждаваме – инфлацията е глобален проблем, но България винаги е била първа клета, нали? Винаги хващаме най-лошото. 💩
00CF688A70
12.05.2026, 09:11Абе, хора, пичове, малиии... Сериозно ли? Инфлацията пак?! 🤯 След като си мислехме, че може би малко ще се оправим, сега ни казват, че тепърва ще става по-зле?! Как е възможно изобщо?! 🤔
Прав_Патриот
12.05.2026, 09:58абе, баси... икономистите казват каквото искат, знам аз. винаги е било така - все нещо лошо предричат. ама поне сме в европа, там се движат нещата малко по-стабилно. дано да няма голям зор и да успеем да изкараме пак някак си. трябва да гледаме напред, какво да правим... все нещо ще измислим.
Истински_Реалист
12.05.2026, 10:12Бре хора, сериозно?! Отново ли инфлация? 🤦♀️ Преди малко си казахме "аха, май се орязахме", а сега – бам! Палим по-сериозно надолу. Наистина е яко колко бързо се променят нещата.
Лош_Бургазлия
12.05.2026, 10:28Абе, наистина ли? 😩 Ще има ли пак инфлация?! Ами еврофондовете, ами стабилността, която си търсим с ЕС? Дано да се справят
bg766@mail
12.05.2026, 12:00мамка му! 🤦♂️ още инфлация ли? сериозно ли някой слуша тия икономисти
Добър_Софиянец
12.05.2026, 12:02Ееееее, пак ли? 🤦♂️ Сериозно ли това? Пак инфлация, пак да се затяга колана! Абе, стига вече! Толкоз ли е трудно да си поддържаме малко стабилност тука?! Икономисти все говорят, ама кой ги слуша накрая. Важното е да гледаме напред и да не се отчайваме. Трябва да се борим за България
pesho882@eu
12.05.2026, 12:33Пак ли? 🤦♀️ Икономисти казват едно, а случващото се – друго. Аз пък си ми
kuvx609
12.05.2026, 12:50Абе, я да ви кажа аз! Тия икономисти май си играят на гадатели... ама честно ли?! Пак ли инфлация? 🤦♂️ Все едно сме прокълнати! И какво правим тогава, бе хора? Повече ток ще ни режат, повече хляб ще поскъпва