Гонка за чипи: чому 2026 рік перетворюється на рік спеціалізованого «заліза» та ІІ-фабрик

Редакция BurgasMedia Софи Терзиева
05.03.2026 • 13:38
3758 прегледа
103 коментара
Гонка за чипи: чому 2026 рік перетворюється на рік спеціалізованого «заліза» та ІІ-фабрик
Снимка от The Conmunity - Pop Culture Geek from Los Angeles, CA, USA, Wikimedia Commons (CC BY 2.0)

Від універсальних GPU до спеціалізованих ІІ-чіпів, квантово-центрованих архітектур і цілих «фабрик штучного інтелекту» – 2026 рік перетасовує ринок апаратного забезпечення і показує нам, наскільки дорогим стає мозок нової економіки.

Ще кілька років тому розмови про штучний інтелект велися переважно про моделі, алгоритми й софт. Сьогодні ми дедалі частіше чуємо слова "HBM4", "ASIC", "AI‑фабрика", "квантово‑центрична архітектура". За кожним вражаючим чат‑ботом чи генеративною моделлю стоять гігантські дата‑центри та чипи на мільярди доларів. 2026 рік уже вимальовується як момент, коли боротьба за домінування в ШІ остаточно перетворюється на гонку за спеціалізоване "залізо".

Від універсальних GPU до спеціалізованих прискорювачів

Багато років графічні процесори (GPU) були "золотим стандартом" для ШІ – одна й та сама плата могла навчати моделі, рендерити ігри й пришвидшувати наукові обчислення. Але апетит штучного інтелекту зростає швидше за закон Мура. Аналітики очікують, що ринок ШІ‑прискорювачів до 2030 року сягне сотень мільярдів доларів, і саме спеціалізовані чипи забезпечать основну частину цього зростання.

Ми спостерігаємо перехід від "один чип на всі випадки" до архітектур, оптимізованих під конкретні задачі: навчання гігантських моделей у хмарі, швидка інференція в дата‑центрах, edge‑ШІ в телефонах, авто, промислових сенсорах. Кожне з цих завдань має свої вимоги – до пам’яті, затримки, енергоефективності – і універсальний GPU уже не всюди є найкращою відповіддю.

2026: рік спеціалізованих ШІ‑чипів

Великі гравці на ринку "заліза" змагаються, просуваючи власні платформи. Nvidia й далі домінує в навчанні найважчих моделей, утримуючи близько 80–85% ринку ШІ‑чипів, а нові покоління "Blackwell" і "Rubin" націлені саме на ще більші моделі, довший контекст і нижчу вартість токена.

AMD агресивно наступає з лінійкою Instinct (MI300/MI450), яку вже встановлюють у суперкомп’ютерні кластери, здатні навчати моделі з набагато більшою кількістю параметрів завдяки масивній пам’яті HBM4 та надвисокій пропускній здатності. Intel, Qualcomm та інші роблять ставку на власні прискорювачі – як для дата‑центрів, так і для edge‑пристроїв, де важливий кожен ват.

Паралельно великі хмарні провайдери та ШІ‑платформи – Google, Amazon, Microsoft, Meta, OpenAI – більше не хочуть повністю залежати від чужих чипів. Вони розробляють власні ASIC‑процесори, оптимізовані під їхні моделі й програмні стеки. "Власний кремній" стає стратегічним активом – як колись своя соцмережа чи пошуковик.

Від дата‑центрів до "ШІ‑фабрик"

2026 рік – це також момент, коли термін "AI factory" виходить за межі презентацій і потрапляє в реальні інвестплани. Nvidia, наприклад, говорить про ціль допомогти збудувати гігавати "ШІ‑фабрик" до 2030 року – гігантські дата‑центри, спроєктовані спеціально для цілодобового навчання та обслуговування ШІ‑моделей.

Ідея проста, але масштаб новий: це не просто серверні, а промислові об’єкти, де "сировиною" є дані й електроенергія, а продуктом – моделі та обчислення. Їх планують як інфраструктуру наступного покоління – з окремими енергоконтрактами, системами охолодження, високошвидкісними оптичними мережами та оптимізованими стійками, в яких усе – від GPU до DPU – заточене під ШІ.

Те, що колись було "кілька машин у підвалі", сьогодні перетворюється на будівлі вартістю сотні мільйонів, а інколи й мільярди. У цьому беруть участь не лише ІТ‑компанії, а й енергетичні компанії, будівельники, промислові гіганти. Коли ми кажемо, що ШІ – це "нова електрика", у цьому випадку ми бачимо це буквально.

Квантово‑центричні архітектури: новий шар над ШІ

Поки битва за ШІ‑чипи точиться сьогодні, в лабораторіях готується інша, довгостроковіша революція: квантово‑центричний суперкомп’ютинг. IBM і AMD, наприклад, оголосили про партнерство зі створення "quantum‑centric" суперкомп’ютерних платформ, які об’єднують квантові процесори (QPU) з класичними CPU, GPU та ШІ‑прискорювачами.

Ідея не в тому, щоб повністю замінити класичні чипи, а в тому, щоб їх підсилити: складні завдання, як‑от молекулярне моделювання, оптимізаційні задачі та криптографія, вирішуються в гібридному режимі – квантовий чип бере на себе найважчі частини, а GPU й CPU роблять решту. У цій схемі ШІ відіграє подвійну роль – і як споживач цієї потужності, і як інструмент для квантової корекції помилок та керування складними квантовими системами.

"Квантово‑центрична архітектура" означає саме це: центром суперкомп’ютера стає не лише CPU, а ансамбль різнорідних чипів, вибудуваних навколо квантового процесора. Для пересічного користувача це ще не стане буденністю у 2026‑му, але рік показує важливе – великі гравці вже будують міст між ШІ та квантовими технологіями.

2026 як поворотний момент

2026 рік – не початок і не кінець цієї історії, але очевидна точка перелому. Ми вже говоримо не просто про "нові відеокарти", а про цілі екосистеми: спеціалізовані ШІ‑прискорювачі, квантово‑центричні суперкомп’ютери, "ШІ‑фабрики", власний кремній у кожної великої платформи. В онлайні точаться справжні "перегони озброєнь" в аналітиці: хто буде лідером – Nvidia, AMD, Intel, Qualcomm, нові ASIC‑гравці чи хмарні гіганти зі своїми чипами.

Очевидно одне: в економіці, де інтелект стає новим паливом, чипи – це її нафтопереробні заводи. А 2026‑й – це рік, коли всі почали будувати такі заводи одночасно – від Кремнієвої долини до Азії. Яким світ вийде з цих перегонів, ми ще побачимо. Але вже зараз зрозуміло, що після них слово "залізо" означатиме не просто "комп’ютер", а цілу інфраструктуру для мислення.

Автор Софи Терзиева
Софи Терзиева

Автор на тази статия

Софи Терзиева е журналистка, специализирана в сферата на технологиите, иновациите и научните открития. Има публикации в престижни издания.

Обича да обяснява сложни теми на разбираем език. Следи отблизо развитието на изкуствения интелект и научните конференции.

Тагове:
Nvidia 2026 AMD квантові комп'ютери Штучні інтелектуальні чипи ІІ фабрики спеціалізоване залізо
Сподели:

Коментари (103)

Avatar
Commenter

Нилов

05.03.2026, 13:50

абе, хора, вие го гледате ли к'во става?! чета новини, че през 2026-а ще има някаква лудост с чиповете... специализирани, ей богу! като да кажеш "абе, защо все такива универсални инструменти, като може да си направим един само да завинтваш гайки?". 😏

Commenter

super_king757

05.03.2026, 13:53

Абе, Нилов, точно каза! 😂 Все едно да си купиш отвертка за една самостойна гайка. После ще ни правят чипове "само за да

Commenter

Млад_Човек

05.03.2026, 13:53

абе, нилов, прав си! абсолютно прав си за аналогията с гайките! хора, как може да не виждате колко е сериозно?! не е шега работа, ТОВА не е просто "абе, чипове, чипове"... това е **бъдещето**, ясно ли?! 👏

Commenter

irgcci696

05.03.2026, 13:54

Ами... логично е все тая. Все нещо ново излиза постоянно. Дано

Commenter

Гемир

05.03.2026, 13:54

Ами то е логично, нали? ИИ-то става все по-сложно, трябват му чипове, които са правени за него. Все едно да караш Формула 1 с Москвич 🤔

Commenter

gosho386@eu

05.03.2026, 13:54

Ахаха, Нилове, прав си! 🤣 Все едно да си купиш нов мерцедес, ама с една скоро

Commenter

DC8426A9

05.03.2026, 14:11

И какво точно означава това за българската индустрия? 🤬

Commenter

ultra_legend

05.03.2026, 14:13

Абе, DC8426A9 прав си напълно. 🤬 кво значи за нас? Да видим… 2026, деба! До тогава ще сме хвърляли бонбони на някакви роботи, ако не се стегнем. Честно казано, звучи като още една голяма игра между САЩ и Китай, ама с Европа да не ни забравят пак в ъгъла

Commenter

Пешко

05.03.2026, 14:16

Абе, DC8426A9, питай каква е ползата за нас... все тая си остава. Нашите фирми ще продължа

Commenter

dark_wolf529

05.03.2026, 15:09

Абе тва значи ли, че компютрите ще станат още

Commenter

Стелов

05.03.2026, 15:10

Абе тва значи ли, че ще ни оставят пак да гледаме как другите правят технологиите

Commenter

bg278@mail

05.03.2026, 15:13

Абе, Dark_wolf529, още ли? Ами дааа, стават по-скъпи, по

Commenter

Тошко

05.03.2026, 15:13

Абе dark_wolf529, "ще станат още"... кво значи "още"? 😅 Ще станат по-скъпи, със сигурност! И ще стават все по-сложни, ама дали ще са *по-добри* за обикновения потребител? Това е въпросът.

Commenter

Прав_Софиянец

05.03.2026, 15:32

Хм, интересно развитие. Явно специализацията в хардуера ще е ключова. Да видим дали

Commenter

mega_tiger

05.03.2026, 15:34

Абе, Прав_Софиянец, прав си... интересно е, наистина. Но ме е яд как все по-трудно става да сме в час с тия технологии. Все едно се надбягваме с влак, а ние сме на велосипед. Надявам се България да успее да се ориентира и да хване някаква част от тая вълна – иначе ще гледаме отстрани

Commenter

pesho519@eu

05.03.2026, 15:34

Абе, тва "2026" наистина ли е реалистично? Не са ли малко оптимистични прогнозите, а? 😅 Да видим дали ще има НЯКАКВИ реални резултати или пак ще се окаже само говоре

Commenter

Вачо

05.03.2026, 15:36

Абе то май ще ни изпреварят руснаците и в прав

Commenter

Stoyan99

05.03.2026, 15:37

абе, прав_софиянец, прав си, интересно е наистина! но ми се пита – доколко ние, българите, ще сме част от тая гонка за чипове? видя ли как всички говорят за "фабрики за изкуствен интелект"? ама не е само да говорим. дали държавата ни има план как да подкрепи нашите фирми и учени, които да се включат в тия разработки? защото все едно си представям, че китай и сащ ще се борят за надмощие, а ние ще стоим отстрана и пак ще купуваме готово.

Commenter

dark_angel243

05.03.2026, 15:32

Ебати! Пак ли нщо ново? Да не се оказва пак китайците ни опърлиха, а? Трябва да гледаме да сме начело с тия технологии, ама к'во

Commenter

pesho223@abv

05.03.2026, 15:35

Абе пичове, сериозно ли? 2026?! Европа трябва да вкара яко пари в тия ИИ чипове! Не може да си позволим Китай или САЩ да ни праща

Commenter

ultra_legend

05.03.2026, 15:35

абе, dark_angel243, споко. винаги е било така – някой друг кара влака, ние гледаме отстрани. не казвам, че не трябва да се

Commenter

dark_hero

05.03.2026, 15:36

Абе, да бе! Ясно стана - трябва ни ум да ни остане да се

Commenter

bg195@mail

05.03.2026, 15:40

Хм, доста интересно звучи наистина. Честно казано, малко ме притеснява колко бързо се развиват тия технологии. Да видим дали ще има и някакви ползи за обикновения

Commenter

rmya145

05.03.2026, 15:41

Ей, здравейте! bg195@mail, напълно те разбирам за притеснението - тоя прогрес е бърз кат пушка! Ама да си го кажа – кой каза, че ще е лесно? Все пак, как да очакваме нещо "за обикновения" без да се потрудим малко?

Commenter

Честит_Българин

05.03.2026, 15:44

Ами да, интересно е, де. Но да не се заблуждаваме – технологиите са си технологии. Ще има накакви ползи за всички, но по-скоро за тези, които могат да

Commenter

user164@mail

05.03.2026, 15:44

Абе, bg195 прав си напълно. И аз ме е страх малко как се развиват тия неща... ама какво да правим? Нали технологичният прогрес не спира, нали така? Важното е да се надяваме, че ще има и за нас, обикновените хора, някаква пол

Commenter

F8223873

05.03.2026, 15:50

Аби хора, четох си коментарите... наистина доста нашумяла тема е това с чиповете и изкуствения интелект. Не съм експерт, разбира се, ама ме замисля едно нещо - колко бързо всичко се променя!

Commenter

69B61F740D

05.03.2026, 15:52

Абе F8223873, мн си прав! Честно казано, аз също се замислям колко бързо всичко скача нагоре. Все едно сме в някаква супер забързана игра и ние сме като играчи, които все още учат правилата. 😂

Commenter

eqyzk252

05.03.2026, 15:54

Абе F8223873, абсолютно си прав! Наистина е шокиращо колко бързо се развиват нещата. Сякаш още помня как всички се вълнуваха от 3G, а сега говорим за ИИ фабрики и квантови компютри!

Commenter

ultra_angel386

05.03.2026, 16:29

Абе, пак нщо ново... Чипове, чипове... Колко пари ще струва това на

Commenter

Млад_Граждан

05.03.2026, 16:33

Абе, сериозно ли? Колко още пари ще изхарчим по тия технологии, бре

Commenter

Ванов

05.03.2026, 16:48

Аааа, чипове... Чипове навсякъде

Commenter

Vasil42

05.03.2026, 16:51

Ааааа, Ванов, брат, точно така! Чипове... и то какви чи

Commenter

Ивамир

05.03.2026, 16:50

Ебаси, 2026 ли? Дали пък няма да стане голям хаос с тия чипове? Сериозно, кой ще си ги позволи накрая –

Commenter

Луд_Реалист

05.03.2026, 17:03

Абе, 2026? Хах, чакам с интерес да видя дали ще имаме поне един

Commenter

Млад_Патриот

05.03.2026, 17:07

аме да... 2026 наистина е близо. надявам се, че държавата ще се сети да инвестира

Commenter

Dimi23

05.03.2026, 17:07

Пффф, 2026?! Сериозно ли? Пак ни го докарват до комични положения! Като че сме някакви провинциални габрори, дето чакат технологията отвън

Commenter

Vasil77

05.03.2026, 17:10

Аааа, хора! Четох коментарите и се замислих… 2026?! Това вече е като да говорим за Марс, а не за следващата година. 😂

Commenter

A5C6583F

05.03.2026, 17:14

Ей, Васил77! 😂 Напълно те разбирам за 2026 година - звучи все едно ще караме летящи коли, а не да гледаме новини за чипове!

Commenter

Mariya10

05.03.2026, 17:14

Евала на Васил77! 😂 Наистина е като да говорим за бъдещето, ама като гледам как се развиват нещата… 2026 май ще дойде по-бързо от колкото си мислим.

Commenter

mega_king381

05.03.2026, 17:15

Я да го кажа аз - Марс бил! Ха-ха! Щом ще правят И 😅

Commenter

Вано

05.03.2026, 17:18

Еее, 2026... бая време остана, ама пък е яко да се говори за бъдещето! ИИ фабрики, чипове - ясно е, че технологиите вървят напред със страшна скоро

Commenter

Vasil46

05.03.2026, 17:21

Вано прав си, времето лети! Наистина е интересно къде ще стигнем до 2026-та. Аз пък се замислих как това развитие може да повлияе на българската индустрия – имаме потенциал да се включа

Commenter

xwwl842

05.03.2026, 17:32

Баси, хора, сеир ваз! 2026?! Ясно е, че технологиите ша вървят напред, ама тва вече звучи малко... фантастично, да го кажем. Чипове, фабрики за ИИ... ок, добре, но като гледам какви са ни проблемите тука в БГ, сякаш си говорим за нещо съвсем отделно от

Commenter

801763D063

05.03.2026, 17:34

Хей, xwwl842, сеир ваз наистина! Ама кво очакваш? БЪЛГАРИЯ 😁

Commenter

mega_tiger387

05.03.2026, 17:36

Абе, Вано, "яко" е да говорим за бъдещето, ама ти се сети ли какви са последствията? Чипове, ИИ фабрики... ще има ли достатъчно квалифици

Commenter

kmaal178

05.03.2026, 17:51

бах, наистина ли 2026? 🤯 ще имаме ли изобщо време да схванем какво става до тогава?! явно европа трябва да се стегне

Commenter

ivan616@gmail

05.03.2026, 17:54

бах маааа! 2026?! сериозно ЛИ викате? ама какво правим тогава, бе?! ще ни изпреварят руснаците пак ли? да не се окаже, че путин си е направил таен завод за

Commenter

qdio491

05.03.2026, 17:56

Ееее, браво на Европа! 🇪🇺💪 Трябва да сме на вър

Commenter

Нилов

05.03.2026, 18:30

Абе хора, голям цирк ще става! 2026... ама наистина ли толкова бързо? Чипове, фабрики за ИИ - все едно сме в някой sci-fi филм! Пък и на фона на всичко случващото се по света... дано Европа не изостане. Трябва ни супер яко специализирано

Commenter

Petar24

05.03.2026, 18:54

ех, хора... 2026? дано да сме живи тогава да видим к'во ше става. чипове и ии фабри

Commenter

Mariya49

05.03.2026, 18:58

абе, бате, да видим кво ше стане наистина ли?!

Commenter

zvlo341

05.03.2026, 19:23

Абе хора, леле! 2026?! Умната работа навлиза все по-бързо, а? Сега чипове за ИИ ли ще правят… като да ни подготвят за нещо голямо, сеирманци сме. 😂

Commenter

gosho698@mail

05.03.2026, 19:30

Абе, хора, наистина ли 2026? Както казва един мой стар познат – време лети… И как да си представим тая 2026 година? Чипове, фабрики за изкуствен интелект... ама хайде сега, не е ли малко футуристично? Дали наистина ще видим тоя "железен" скок в развитието или някой просто ни хвърля прах в очите?

Commenter

Стар_Реалист

05.03.2026, 19:33

Абе, хора, хайде сега! "Специализирано желязо" през 2026? Все едно да кажем, че до тогава ще сме си построили лунна база… Но сериозно, интересно е да видим как ще се развие тая гонка за чипове. 😜

Commenter

user87@gmail

05.03.2026, 19:35

Абе Стар-Реалист, готин си! 😂 Лунна база през 2026 - малко оптимистично май. Ама пък, чипове и ИИ фабрики... да видим какво ще измислят. Все пак, важното е България да не ни стои като гръм под вода. Да се хванем яко за работа, да учим децата на тия технологии, че да не си останем

Commenter

Mariya11

05.03.2026, 19:36

Абе, вие наистина ли вярвате на тия прогнози? 2026-та... все едно да кажа, че до тогава Путин ще се е отказал от властта и ще е заминал да плете чорапи

Commenter

Georgi67

05.03.2026, 19:49

Абе, тва с 2026-та... много

Commenter

jrusjgq585

05.03.2026, 19:50

Абе, сериозно ли? До 2026-та ще ни прав

Commenter

pesho216@gmail

05.03.2026, 20:55

Абе хора, чакай малко! 2026? Сериозно ли? 🤔 Пак ли някакви техно-гурута ни хвърлят прах в очите с обещания за бъдещето? Добре де, чипове, ИИ фабрики... ама да не се окаже

Commenter

Mariya96

05.03.2026, 20:57

пesho216@gmail, кво значи "пък да не се окаже"? да не се окаже, че ще ни изпреварят пак ли? 🤔 ясно е, че технологиите летять

Commenter

Ivan27

05.03.2026, 20:55

Абе хора, хахах! Видяхте ли тая статия? 2026-та... сякаш току-що купихме първия си мобилен телефон, а сега ще имаме фабрики за ИИ и квантови чипове. 🤣

Commenter

crazy_tiger

05.03.2026, 21:02

Ебати, хора! Сериозно ли говорим за фабрики за ИИ през 2026? Малко ми е трудно да повярвам, че ще стане толкова бързо, ама пък… все пак технологиите хубят яко напоследък. Интересно как ще се отрази това на нас

Commenter

Georgi90

05.03.2026, 21:03

Абе, crazy_tiger, пич, напълно си прав! 2026?! Няма как да е, бе хора! Ама пък... виж к'ви са тия технологии вече - светкавица! ИИ фабрики, чипове за милиарди… Браво на Европа и особено на България - тряб яко да се вкараме в

Commenter

ultra_master158

05.03.2026, 21:04

Абе crazy_tiger, тъкмо се чудех кое ще е следващото нещо дето го правят бързо! 😂 Наистина е яко колко напредват технологиите. Ама дано поне БГ успеем да се адаптираме и да хванем някаква вълна от тая И

Commenter

Лош_Човек

05.03.2026, 21:20

Ебати! 2026? ИИ фабрики?! Дано да е вярно, че ако България успее да се закачи за тая вълна – ще е нещо огромно.

Commenter

hrfwest365

05.03.2026, 21:23

Абе, Лош Човек, да си прав! 2026 не е далеч... като се замисли човек. Просто времето лети. Дано наистина успе

Commenter

super_hero

05.03.2026, 21:24

Абе хора, вие разбрахте ли изобщо за какво става дума тука?! "Фабрики за ИИ" до 2026? Сериозно ли?! Да не ни правят на глупаци пак, ей

Commenter

Токо

05.03.2026, 21:34

Абе, бая работа... 2026? Тва е мнооого скоро. Интересно дали БГ ще има някаква роля в та

Commenter

Stoyan48

05.03.2026, 21:36

Абе Токо, прав си, мнооого е скоро! 2026... сякаш вчера беше като говорихме за първия мобилен телефон. Но да се надяваме, че България ще има поне малка роля – ама наистина малка, не като с тия еврофондове де, к'вото и да става.

Commenter

Динов

05.03.2026, 21:37

Абе Токо, прав си! 2026 наистина е близо - като да видиш, че времето лети. Ама да не се шашкаме веднага! "Роля" – дума голяма, ама пък аз вярвам в българите!

Commenter

pceb816

05.03.2026, 21:54

ех... чета я тази новина и ми става малко тъжно, да си призная. 2026 година... сякаш беше вчера, когато всички се чудехме дали ще имаме интернет в къщи. а сега - ии фабрики!

Commenter

Добър_Бургазлия

05.03.2026, 21:55

Ааа, 2026... значе до тогава да сме си направили поне един кенеф

Commenter

cool_hero

05.03.2026, 22:49

Ей, хора! Чета коментарите и наистина се замислих... 2026? Наистина е близо, а тази тема е супер важна. Виждам, че всички сме малко притеснени дали ще успеем да се включим в тая гонка за чипове и ИИ.

Commenter

EBA8DEC9

05.03.2026, 22:50

ебати луд света! чета за тия чипове, ии фабрики... 2026? сериозно ли?! мисля си, дали ще успеем да се ориентираме изобщо в тая голяма картинка като държава. все пак, хубаво е, че технологиите вървят напред, ама к'вото и да става, трябва да внимаваме да не изоставаме.

Commenter

8B164F12

05.03.2026, 23:44

Хмм, интересно… Наистина е доста стряскащо колко бързо се развиват нещата. 2026 година звучи като утре, а тия специализирани чипове и ИИ фабрики – все едно сме в някой sci-fi филм. Аз лично си ми 😁

Commenter

yvusv722

06.03.2026, 00:20

АБЕ хора, сериозно ли? 2026?! И аз съм като вас – сякаш вчера си играехме с Tamagotchi-та, а сега ще имаме фабрики за изкуствен интелект! 😂

Commenter

Vasil95

06.03.2026, 00:21

Абе, хора, чакай малко... 2026? Сериозно ли се надявате да произ 👍

Commenter

B3C788B6CE

06.03.2026, 00:50

Абе хора, какво става с тоя свят бе?! 2026? Това е след 3 години! Сега ще гледам да си оправя старата машина, че нали знае всеки - чиповете ще поскъпват и ще станат луди пари.

Commenter

4D4C013489

06.03.2026, 00:55

Абе, B3C788B6CE, ти си прав да се притесняваш за старата машина, ама май ще трябва да почнем да събираме трохички, че скоро само роботи ще ни сървят. 2026? Абе да не съм аз пуснал балончето с времето?! 😂

Commenter

0EB303

06.03.2026, 01:14

Наистина ли вече говорим за 2026 година? Успява ли България да се подготви за тази технологична революция

Commenter

pesho38@bg

06.03.2026, 02:01

Абе... 2026? Всичко се забързва. Дано имаме ток да

Commenter

bg106@abv

06.03.2026, 02:03

ебаси, 2026... мислех си, че съм стар,

Commenter

Луд_Българин

06.03.2026, 02:07

Абе, пичове, кво става с времето?!! 2026?!

Commenter

utrpy781

06.03.2026, 02:42

Ааа, 2026... сякаш вчера си говорихме за 2020-та. Чипове 🤦‍♂️

Commenter

jmew744

06.03.2026, 02:46

Абе, пич, 2026? Сериозно ли? Все едно вчера беше 2020-та и всички ни убеждаваха колко ще ни променят NFT-тата... После блокчейн, сега чипове, ИИ фабрики... кво следва? Телепортатори ли ще си поръчваме през мобилните? 😂 Направо се майтап да не ти пусна. Явно трябва да запо

Commenter

mega_wolf581

06.03.2026, 02:42

Абе, сериозно ли? 2026-та?! Тоя свят все повече ми заприличва на научна фантастика, малко страшно да е... Честно казано, гледам статията и ме хваща яко параноя. "Фабрики за изкуствен интелект" – звучи като нещо от филм, а не като реалност.

Commenter

F42675A1AE

06.03.2026, 02:46

Абе Mega_wolf581, напълно те разбирам за параноята! Ама хайде да си признаем, свет

Commenter

ihupid718

06.03.2026, 02:59

аааааа, пичове, вие го ли разбрахте?! 2026-та, сериозно? само преди година си мислехме, че ии е нещо като играчка за програмисти, а сега говорим за "фабрики за изкуствен интелект" и специализирани чипове! да не би да сме попаднали в някаква матрица, бе?! 🤯

Commenter

Вачев

06.03.2026, 03:00

А бе, харесва ми как гледат напред! 2026? Това значи ли, че ще имаме супер компютри тука в БГ или пак ще

Commenter

Вано

06.03.2026, 03:01

а вачев, наистина ли си се загледал в 2026-а? не бих бил изненадан, ако до тогава русия вече е завладяла

Commenter

Истински_Човек

06.03.2026, 03:19

ебати майтап! сериозно ли всичко това се случва толкова бързо? честно, още преди година си мислехме, че ии е за играчки, а СЕГА говорим за фабрики… ама хайде да не се паникьосваме веднага. 🤙

Commenter

2FC468

06.03.2026, 03:24

Хм, интересно. Винаги е било ясно, че технологиите вървят със скоростна шест

Commenter

Georgi64

06.03.2026, 05:23

абе, пичове, вие го ли разбрахте тоа цирк? "2026 година на специализираното желязо"... ама честно, все едно гледам филм от 80-те, ама с ии вместо космически кораби.

Commenter

pro_hero895

06.03.2026, 06:23

Абе хорааа, баси, яко е това! Сериозно, 2026?! Това значи ли, че ще имаме най-сетне нещо готино в тая сфера? Все пак сме в Европа, трябва да сме начело на тия неща. Ама да видим дали и у нас ще се раздвижат малко нещата, че все още съм скептичен... Пък руZите какво правят? Панират си чипове ама нещо мноооого бавно де, хахах.

Commenter

929B8D13

06.03.2026, 06:42

Абе тва с чиповете става все по-сериозно, а? 2026... значи наистина ще се нахвърлят всички за тия специализирани неща. Европа трябва да го хване влака, нема как! Иначе руZите пак ще се правят на интересни ама докато те направят един чип, ние вече ще имаме десет фабрики. Дано поне у нас нещо се направи, че все ни оставят назад... Яко

Commenter

cool_master

06.03.2026, 07:03

Ааа, 2026… Сериозно ли? Баси

Commenter

Пелов

06.03.2026, 08:30

абе хора, сериозно ли говореме за 2026? годината на чиповете... уж дотогава ще е голяма лудост с тия специализирани процесори за ии. аз си мисля, че това е супер важен момент за българия. не може да си позволяваме да стоим назад, като бабички в интернет!

Commenter

Честит_Човек

06.03.2026, 08:31

Ей, Пелов, прав се напълно! 2026 не е кой знае колко далеч... Ама да не се правим, че сме някакви технологични гиганти, а? Трябва ни план и малко инвестиции, брат. Сериозно, ако изостанем пак, ще ни гледат като на стари дрехи! България може да бъде хъб ЗА ИИ разработки,

Commenter

slejss423

06.03.2026, 09:13

абе, хора… 2026? годината на чиповете... мамка му, наистина ли е толкова скоро? все едно вчера си говорихме за nft-та и блокчейн. сега се хващаме за тия ии чипове.

Commenter

24445BBB56

06.03.2026, 09:51

Абе, хора, наистина ли става голям купон с тия чипове? 2026… звучи малко футуристично, но явно скоро ще се наложи да ги учим всички. ИИ-фабрики... хаха, какъв свят! 😁

Commenter

thwcv72

06.03.2026, 11:01

Ами... 2026? Хм, времето лети. ИИ-фабрики, специализирани чипове... интересно как технологиите се развиват с бързи темпове. Дано не е само го

Commenter

Толов

06.03.2026, 11:02

Абе, наистина ли 2026-та? Не е ли малко... б