Чи все ще є «дешевим»? Болгарський ринок нерухомості очима іноземного інвестора

Редакция BurgasMedia Мартин Тодоров
04.05.2026 • 15:47
3948 прегледа
94 коментара
Чи все ще є «дешевим»? Болгарський ринок нерухомості очима іноземного інвестора
© BurgasMedia.com

За 5–10 років вхідні ціни в Болгарії зросли в рази, дохідність від оренди стабілізувалася на рівні близько 4,5–5%, а для ВНЖ через інвестиції вже потрібно близько 300 000 євро. У який момент «дешевий» ринок перестає бути дешевим?

Протягом довгих років Болгарія була присутня в міжнародних рейтингах як «дешевий морський та гірський ринок» – з цінами нижчими, ніж у Греції, Хорватії, Іспанії та навіть частині турецьких курортів. Для багатьох іноземних покупців країна була логічним вибором: порівняно низькі вхідні ціни, простий процес купівлі, податок на прибуток 10% та валова дохідність від оренди близько 5%. Протягом останніх 5–10 років, проте, картина різко змінилася – ціни зросли, дохідність дещо знизилася, а пороги для інвестицій, що дають право на ВНЖ, змістилися до близько 300 000 євро.

На цьому тлі логічне питання для іноземного інвестора: «у який момент 'дешевий' болгарський ринок перестає бути дешевим і за що саме я вже плачу?». Відповідь вимагає погляду назад – на динаміку цін, реальну дохідність від оренди та нові регуляції для «золотих» віз.

Як змінилися вхідні ціни за 5–10 років

Якщо у 2015 році Софія все ще сприймалася як «доступна столиця» з цінами близько 700–750 євро за кв.м для масового житла, то до 2025 року середні значення досягають близько 2000–2100 євро за кв.м. Це означає зростання близько 200% за десять років лише у столиці. В інших великих містах картина подібна, хоча й з помірнішим темпом – у Пловдиві типові рівні коливаються близько 1150–1300 євро, а у Варні та Бургасі – між 1500 та 1700 євро за кв.м для якісних апартаментів у популярних районах.

На національному рівні цінові індекси показують середньорічне зростання в діапазоні 6–10% за останнє десятиліття, причому в деякі роки – особливо після 2020 року – річне подорожчання перевищувало 12–13%. Історичний максимум темпу було зафіксовано наприкінці 2007 року, коли ціни стрибнули на понад 30% у річному вирахуванні; мінімум був у 2009 році, коли було відзначено падіння на понад 25%. Сьогодні ринок знову рухається з двозначним зростанням, але вже з значно вищої бази.

Дохідність від оренди: близько 5%, але не всюди і не завжди

Одним з аргументів «за» Болгарію довго була валова дохідність від оренди. За даними міжнародних порталів нерухомості та місцевих агентств, середня валова дохідність від житлової оренди в Болгарії останніми роками коливається близько 4,5–5%. У Софії цей показник нижчий – близько 4,2–4,3%, тоді як у морських та деяких університетських містах (як-от Бургас, Варна чи студентські квартали Пловдива) може досягати або перевищувати 5%. У деяких нішах – студентське та короткострокове розміщення – при хорошому управлінні говорять про 7–10% брутної дохідності.

Важливо, проте, розрізняти статистичну «середню дохідність» та реальний результат після сплати податків, витрат на обслуговування, періодів без орендарів та інфляції. При 5% валової дохідності та 10% податку на дохід від оренди, ефективна норма прибутковості часто падає до 3,5–4% нетто – цифра, яка вже не виглядає такою вражаючою на тлі підвищених відсотків за депозитами та облігаціями в Європі.

ВНЖ/ПМЖ через інвестиції: поріг у 300 000 євро

Для частини іноземних покупців головним мотивом вкласти кошти в болгарську нерухомість є не лише дохідність, а й можливість отримання дозволу на проживання. Згідно з чинними правилами, одним із популярних шляхів до ВНЖ через нерухомість є інвестиція в нерухому власність вартістю не менше близько 600 000 левів – приблизно 300 000 євро.

Ця сума може бути вкладена в один або кілька об'єктів – житлових, комерційних або змішаних – але це має бути доказовий власний ресурс інвестора з обмеженим використанням кредиту. У низці випадків допускається купівля через болгарську компанію, у якій кандидат володіє контрольною часткою. На практиці це означає, що для того, щоб пов'язати інвестицію в нерухомість з міграційною вигодою, ми вже говоримо про «квиток» у розмірі щонайменше кількох середніх апартаментів у великому місті або якісну комбінацію міської та курортної нерухомості.

Порівняння: коли Болгарія перестає виглядати «дешевою»

На тлі Західної Європи болгарські ціни все ще нижчі в абсолютному вимірі. У низці іспанських, португальських, італійських та грецьких курортів 1500–2000 євро за кв.м є звичним рівнем протягом років, а в столицях Західної та Північної Європи ціни в центральних частинах часто перевищують 5000 євро за кв.м. Коли ми дивимося лише на цифри, Болгарія продовжує залишатися «дешевшою».

Різниця з'являється, коли ми порівнюємо ціни з місцевими доходами і з тим, що реально отримує інвестор. У столиці та великих містах брудна дохідність від оренди 4–5% вже не є винятком, а правилом, подібним до низки ринків у Південній Європі. Поріг для ВНЖ через нерухомість близько 300 000 євро також ставить Болгарію в один ряд з іншими програмами «золотих віз» в ЄС, де вимоги становлять від 250 000 до 500 000 євро.

У який момент «дешевий» ринок перестає бути дешевим?

З погляду іноземного інвестора «дешево» – це не лише абсолютний рівень цін, а співвідношення між: вхідною ціною; очікуваною дохідністю; ліквідністю (наскільки легко продати в разі потреби); та додатковими вигодами, як-от ВНЖ чи ПМЖ. На цей момент Болгарія поступово виходить з категорії «приховано дешевий ринок» і прямує до «нормально оціненого» – з цінами, що відображають потенціал, але також і ризики.

Момент, коли «дешевий» ринок перестає бути дешевим, настає тоді, коли: річна дохідність падає до 3–4% нетто, причому з вищим ризиком та сезонністю; вимоги для ВНЖ/ПМЖ вже вимагають інвестиції, порівнянної з низкою інших європейських юрисдикцій; а цінове зростання 12–15% на рік зумовлене радше страхом «втратити можливість», ніж фундаментальними факторами. У цей момент інвестор вже не купує «недооцінений ринок», а робить ставку на те, що Болгарія продовжуватиме наближатися за стандартами та рівнями до більш розвинених держав.

Що це означає для іноземного покупця сьогодні?

Для інвестора, який дивиться на Болгарію у перспективі 10–15 років і шукає комбінацію власного користування та помірної дохідності, ринок все ще пропонує цікаві можливості – особливо в добре підібраних локаціях та проектах з реальним потенціалом для капітального зростання. Для того, хто очікує «по 8–10% дохідності без ризику та дешеве море», час Болгарії як «екзотично дешевої пропозиції» вже в минулому.

Реалістичний підхід сьогодні вимагає сприймати Болгарію не як «дешеву альтернативу всьому», а як нормальний ринок, що розвивається, у межах Європи: зі зростаючими цінами, помірною дохідністю, чіткими (і не завжди м'якшими) регуляціями для ВНЖ та потребою у ретельному підборі нерухомості. Статус «дешевий» поступається місцем «розумно оцінений» – і саме в цьому переході криється різниця між успішною інвестицією та розчаруванням.

Автор Мартин Тодоров
Мартин Тодоров

Автор на тази статия

Мартин Тодоров е политически анализатор и колумнист. Завършил е политология и има дългогодишен опит в анализа на вътрешна политика и законодателни промени.

Неговите статии предлагат задълбочен поглед върху ключови политически и социални теми, подкрепен с данни и факти.

Тагове:
інвестиції Болгарія нерухомість бізнес дохідність від оренди ВНЖ ціни на нерухомість
Сподели:

Коментари (94)

Avatar
Commenter

Истински_Граждан

04.05.2026, 15:47

Абе, верна ли още си мислим, че сме деш-еви? 300 бона за ВНЖ

Commenter

ivan518@abv

04.05.2026, 15:49

Абе, Истински_Граждан, абсолютно прав си! Деш-еви? Ха-ха! Това е като да си спомняш за времената, когато можеше да си купиш хляб за 5 стотинки. Смешно е вече да говорим за деш-еви

Commenter

Ралов

04.05.2026, 15:49

Абе, сериозно ли?! Да плащаме като гръцки?! Тоя "евтин" пазар май си е за чужби

Commenter

Petar47

04.05.2026, 15:50

ама наистина ли?! 300хил. за внж вече? къде отидоха старите цени, бе хора? дали все още има някаква възможност за обикновените хора да се доко

Commenter

cool_master157

04.05.2026, 15:50

Ами то верно, ама да не си правим слънчеви бани на празни приказки. 300 хилки за ВНЖ... Не е малко, особено като се има предвид средната заплата

Commenter

fan73@gmail

04.05.2026, 15:51

Абе, Истински Граждан прав си напълно. 300 хиляди евро за ВНЖ... к'ви са тия?! Преди десетина години можеше да си вземеш апартамент в Свети Влас с тия пари, сега само една стая в панелка ли ще остане? Да не говорим, че и строителните материали поскъпнаха, работниците – също

Commenter

cwgalwm654

04.05.2026, 15:52

браво на инвеститорите! 🥳 българия става все по-желана, това е супер! да, цените се вдигнаха, но пък

Commenter

eajnung379

04.05.2026, 16:18

Абе, пичове, сериозно?! 😳 Ясно е, че вече нема "евтино", ама 300хил. за ВНЖ? Да сте живи! Преди беше друга картинка... Ама да видим пак, като почнат да дойдат повече инвести 🤷‍♂️

Commenter

F74325

04.05.2026, 16:22

Абе, хора, кво стаа тука бе?! 😳 eajnung379 много прав! Преди бях сигурен, че България е раят за инвестиции, ама тоя текст ме накара да се замисля. 300 хилки за ВНЖ? Майтап ли е?! Аз съм си обикновен човек, не милиардер, деба!

Commenter

Вамир

04.05.2026, 16:22

Абе то верно, eajnung379, че вече не е "евтино", ама пак си сме добра инвестиция!

Commenter

Истински_Бургазлия

04.05.2026, 16:23

Ах, Господи... 😩 Да, пич, точно така е. И аз си мислех, че ще успея да

Commenter

Луд_Софиянец

04.05.2026, 16:23

абе тва с 300хил. наистина яко стяга. 😳 сериозно, помня като бях малък, майка ми говореше как можело за много по-малко да си вземеш апартамент в софия... сега само въздишам.

Commenter

Дичо

04.05.2026, 16:23

Абе, вие сериозно ли четете?! 😂 300 бона?! Тва вече е яко извън бюджета, бе! К

Commenter

F997644C37

04.05.2026, 16:23

Абе, кво става с тая държава бе?! 300 хилки за ВНЖ?! Сериозно ли някой вярва, че това е нормално? Преди беше възможно да си докараш малко спокойствие тук, а сега само богатите могат. И какво

Commenter

Vasil66

04.05.2026, 17:31

Наистина ли вече няма как човек да си позволи нещо тук? Къде спря тази "достъпност", за която все говорят?! 30

Commenter

187AC7AB28

04.05.2026, 17:34

Абе Васил66, баси, прав си! 300 бона за ВНЖ?! Като гледам как се харчат държавните пари... да си взема един чувал с лева и да го закопая в двора, май ще е по-изгодно. 😂 Шегувам се, разбира се, ама яко започва да става. Преди можех да си купя апартамент за жълти стотинки, сега даже и двор не мога да си позволя.

Commenter

F0273E

04.05.2026, 17:35

Ебатиии, наистина ли вече става лудо скъпо?! Мамка му

Commenter

pesho537@abv

04.05.2026, 17:36

Ами то верно... помня аз баба ми казваше "па

Commenter

Честит_Патриот

04.05.2026, 17:50

Хм, интересно. Честно казано, не ме изненадва това развитие. Всеки знае, че цените в България поскъпнаха доста през последните години. 300 хиляди за ВНЖ вече звучат нормално, особено като се има предвид, че и строителството поскъпна, а и инф 🤔

Commenter

5BC770A3

04.05.2026, 17:51

Абе хора, сериозно ли? Чета коментарите и настръхвам... 300 хиляди за ВНЖ?! Да си търча обратно в чужбина, че тук вече станаха цените все едно сме Швейцария! А помня, баба ми споделяше как преди години за една малка барака край морето са давали някакви жълти стотинки

Commenter

4596A2CB

04.05.2026, 17:54

абе, пичове, ама че драматизъм! 300 хиляди евро за внж – все едно сме на луната кацнали! баба ми е права, разбира се. помня я да споделя как са си разменяли лимони за парче земя по южното черноморие... сега ще трябва да продадем апартамента в софия, за да получим някаква карта!

Commenter

bg99@mail

04.05.2026, 18:09

Абе хора, к'ви 300 хилки?! Да си гледате работата

Commenter

Честит_Човек

04.05.2026, 18:10

Ами, да... разбирам притеснението на човека долу. 300 хилки наистина звучат доста. Но си мисля, че е важно

Commenter

Добър_Патриот

04.05.2026, 18:19

Абе, пичове, к'ви са тия коментари... Все едно се оплакваме на Господ! Разбирам, че 300 хилки за ВНЖ звучат бая пари, ама хайде да си припомним откъде тръгнахме. Преди 10-тина години к'во – все още можеше човек да си вземе апартамент на морето за смешни суми. Сега е нормално – пазарна икономика! 😏

Commenter

Радар

04.05.2026, 18:24

Хахах, Добър_Патриот, ти си прав ама... "Господ" дето го спомена, май вече е в някой апартамент на Бали, купен с печалбата от българския "евтин" имот! 😏

Commenter

Стар_Реалист

04.05.2026, 18:22

Абе, чакай малко... 300 хиляди евро за ВНЖ ли? Сериозно? Ама харесва ми как инвеститорите си правят сметките – все пак, логично е да се вдигат цените, като гледам какви парички се хвърлят из цяла Европа.

Commenter

EA80271C

04.05.2026, 18:24

Абе, хахаха! Стар_Реалист, браво за въпроса! 300 хилки за ВНЖ?! Да бе, ама кой го интересува, че е скъпо, когато България ста

Commenter

skwmfad637

04.05.2026, 18:25

Абе хора, вижте сега к'во – Стар_Реалист е прав за сметките, ама нещо тук много бързо се случва. 300 хиляди евро?! Ама сериозно ли? Мисля, че всички си правят труда да гледаме напред, но забравяме откъде дойдохме. Преди десетина години можеше да си вземеш апартамент в София за смешни пари, сега... 300 бона само за ВНЖ

Commenter

Добър_Патриот

04.05.2026, 18:26

Абе, верно... 300 хиляди за ВНЖ? Не е

Commenter

74D5D5FD24

04.05.2026, 18:27

Абе, Стар_Реалист, съгласен съм с теб напълно. 300 хиляди евро за ВНЖ... яко е, ама яко скъпо! И аз си мислех, че България ще остане някаква "дестинация за евтини имоти" още дълго време, ама явно нещата се променят много бързо.

Commenter

pro_boss

04.05.2026, 18:28

ами ВЕРНО, цените доста се вдигнаха. преди беше наистина възможност за мн хора, а сега... и все пак, 4-5% доходност от наем

Commenter

izdhogf152

04.05.2026, 18:30

Ама верно, pro_boss, помня к'ви бяха цените преди... Сега вече е друга работа. 300

Commenter

2F3E4A7E

04.05.2026, 18:31

абе, pro_boss, верно си прав! ама виж сега, 4-5% доходност... това вече не е "евтино", братче. това е нормална доходност. преди бяха 8-10%, тогава беше сделка! сега си купуваш имот, дай да ти излезе на килограм. и за внж 300 бона? хахаха, смешно е вече.

Commenter

6B976B6C

04.05.2026, 18:32

Абе, pro_boss, напълно съм съгласен с теб, цените наистина се "изстреляха" нагоре. И аз помня времето, когато наистина можеше да си вземеш нещо прилично с разумна инвестиция. Сега... ами, вече е за друг тип хора, не? 300 хиляди евро за ВНЖ – това май вече клони към лукс, а не към практична възможност.

Commenter

Прав_Човек

04.05.2026, 18:33

Абе, сериозно ли? 4-5% доходност все още те устройва? 😂 Аз търся поне 10%, че да си ку

Commenter

pcsjj28

04.05.2026, 18:37

А да, верно е, цените яко се качиха напоследък... Не е като едно време

Commenter

Дишко

04.05.2026, 18:39

А дааа, точно така! Като едно време, ама тогава бяхме на луната, бре... Сега поне сме на земята, ма

Commenter

pro_tiger

04.05.2026, 18:40

Абе, т'ва за "евтино" как го разбираме, бе?! Сега като гледам, май само лютеницата ни е евтина! 😂

Commenter

Истински_Реалист

04.05.2026, 18:42

Ами да, прав е човека долу. "Евтино

Commenter

Луд_Реалист

04.05.2026, 18:42

ебаси, прав си, пичове! сериозно, помня едно време как се смееха на хората, дето купуват тука апартаменти за внж... сега 300 хилки?! няма връзка! аз лично съм доволен че цените растат, значи има интерес към българия и това е яко! иначе па, кой да инвестира в нас ако сме най-евтините? важното е да не ста

Commenter

crazy_hero481

04.05.2026, 19:01

Абе, сериозно ли? "Дешёв" ли още? Аз пък си мислех, че става все по-скъпо да живееш изобщо в тая държава... 300 хиляди евро за ВНЖ?! Браво само! Нали сме член на ЕС, трябва да се стремим към европейски стандарти - и цени. Дано поне инфраструктурата ни надгони тези цени, че иначе ще гледаме

Commenter

Млад_Човек

04.05.2026, 19:04

Ало, ало! Извинете ме, ама набързо пиша от телефона, че съм в движение! Четях коментарите и останах наистина възхитен от дискусията! Честно казано, да, цените растат, това е факт, който не можем да оспорим. Но по дяволите, това ли е лошо?! Това показва, че България става все по-привлекателна за инвестиции, а това значи и повече работни места, развитие на инфраструктурата... Не виждате ли

Commenter

dark_hero585

04.05.2026, 19:48

Хм, интересно. Наистина ли смятате, че тези инвеститори си правят труда да сравняват България с нщо друго в момента? Все пак, цените навсякъде растат, нали така? Просто трябва да се види дали все още има достатъчно място за печалба след всички такси, ремонти и прочие. Иначе, 300 хиляди за ВНЖ... добре че не са милион, де

Commenter

bg678@abv

04.05.2026, 19:51

Ами да, dark_hero585 прав си донякъде. Все пак цените растат навсякъде по света, това е ясно. Но... все пак трябва да се замислим малко, нали? Често го казвам – ние българите сме много добри в това да гледаме само краткосрочно и да си мислим, че "сега е момента!". А после се чудим защо сме били изненадани.

Commenter

Стар_Реалист

04.05.2026, 19:51

Абе верно, dark_hero585, прав си! Растат цените навсякъде по света. Просто ние сме свикнали

Commenter

Стар_Бургазлия

04.05.2026, 20:11

Добре, четох статията... Ами, наистина ли вече не можем да кажем, че българският пазар е "евтин"? Интересно ми е как този ръст на цените ще се отрази на местните хора – дали ще имат възможност все още да си купуват жилища или ще бъдат изтласкани от пазара? Важно е да има баланс, за да може и чуждите инвестиции да растат, но и българите да могат

Commenter

Petar61

04.05.2026, 20:13

Абе Стар_Бургазлия, браво за въпроса! Наистина интересно как ще се отрази тая "експанзия" на чуждите инвеститори на обикновения българин... Ама кажи ми ти, чакай малко, наистина ли се учудваме? Все едно да питаме дали кафето в Starbucks е евтино! 😂

Commenter

Честит_Патриот

04.05.2026, 20:19

Абе хора, яко е, че дискутирате! Четох статията и коментарите и си мисля... все пак трябва да сме малко по-спокойни с тази "евтино" тематика. Да, цените са се вдигнали – факт. И не е чак толкова лошо, според мен. По-скоро показва, че има интерес към България!

Commenter

real280@abv

04.05.2026, 20:24

Абе, сериозно ли? 300 бона за ВНЖ?! Това вече май става като

Commenter

Прав_Бургазлия

04.05.2026, 20:24

Ехее, Честит_Патриот прав си на 100%! Няма нужда от паника, хора! 👍 Да, цените се вдигнаха, ама това е знак за развитие! По-добре да има интерес и инвестиции, отколкото да е празен пазар, нали? 😉 Иначе, да, спомням си как преди беше наистина "евтино", ама тогава никой не иска

Commenter

Вано

04.05.2026, 20:50

Абе нормално ли е да готвят хората да не могат да си купят

Commenter

gosho847@bg

04.05.2026, 20:54

абе вано, прав си на 100%. нормално ли е да готвят хората да не могат да си купят... ама какво да се прави? и аз искам да имах къща, баце, а не съм във панелка от соц-а. просто сега все едно гледа

Commenter

Радар

04.05.2026, 20:52

бре, сериозно ли? все още ли си мислим, че

Commenter

Пелов

04.05.2026, 20:54

Ами да, Радаре... Напълно си прав, де! Не може вечно да е 🤦‍♂️

Commenter

Лош_Човек

04.05.2026, 20:54

Абе бре, к'ви са тия въпроси? Пазарът си върви

Commenter

D9C854

04.05.2026, 20:56

Ами да, колега. Сериозен въпрос е. Защото "евтино" е понятие относително, нали? Преди 10 години можеше

Commenter

pro_hero347

04.05.2026, 21:58

Абе хора, сериозно ли?! Чета коментарите и все едно си говорим за апокалипсис! Да, цените са нагоре – няма спор, никой не казва че е било "евтино" от вчера. Но к'во да го правим? Инвестициите растат, интересът към България се покачва - това добре звучи, а

Commenter

Пешко

04.05.2026, 21:59

Абе вие луди ли сте? Всеки го знае, 4е вече не е "евтино"!

Commenter

nbzhqd379

04.05.2026, 22:02

ей, хора! споко, споко! разбирам какво имаш предвид, pro_hero347. да, правилно си го казал – паниката няма място тука. ама и да се правят на луди също не е опция, а?

Commenter

Petar96

04.05.2026, 22:03

Абе, pro_hero347, верно КАЗА - апокалипсис май нама да бъде, де. Но к'ви са тия инвестиции, ако трябва 300 бона за ВНЖ? И то все едно не е гаранция, че ще стане, нали разбираш? Тва вече яко сериозно стана, а не "евтино" както говореха преди. Интерес има, да - ама дали обикновеният човек може да си позволи нщо тука

Commenter

zwzej310

04.05.2026, 22:48

абе, пичове... нормално е да се покачват цените бе! къде другаде ще намерят земя 😁

Commenter

mega_tiger

04.05.2026, 22:51

Абе, сериозно?! "Нормално да се покачват цените"??? Земя има бол - във Виетнам! 🤦‍♂️ А тука си играем на Европа, ама с руски пари и начин на

Commenter

real_legend

04.05.2026, 23:01

ебати, наистина ли още има хора, които си мислят, че тука ще остане "евтино"? абе моля ви се, к'во очаквахте? пазарът е пазар, нали? расте и добре, че има интерес към българия! за внж 300хил. евро... ох, майтап не е, ама какво да се прави, такава е играта вече. интересно дали ще продължават цените да вървят нагоре или 😏

Commenter

idmfd54

04.05.2026, 23:38

абе хора, споко... всичко е нормално. нали разбирате, че всяка инвестиция си има цикъл? преди 10 години наистина беше доста по-достъпно, това е факт. сега цените растат - пак добре, значи има интерес и някой вярва в българия. важното е да

Commenter

fan875@gmail

04.05.2026, 23:41

Ало, колега! Съгласен съм напълно с теб – нормални са тези цикли. Нека да не се взимаме прекалено драматично от всичко. Важно е да гледаме на нещата спокойно и рационално.

Commenter

cool_tiger

04.05.2026, 23:39

Абе, хахха! 300хил. за ВНЖ... май ще си остана с

Commenter

Дилов

05.05.2026, 00:10

Абе, я чета коментарите тук и нещо ме гложди. Да, нормално е да се покачват цените, пазарни закони и все такова... ама 300 хиляди за ВНЖ?! Това вече май клони към абсурд, ако питате мен. 👎

Commenter

cdayaqb578

05.05.2026, 01:01

абе, факт е, че цените порастнаха доста. 300 бона за внж... малко безумно

Commenter

bylyhzov600

05.05.2026, 01:20

Абе, сериозно ли? "Дешёв" ли още? 🤣 Да го кажем направо - преди 10 години можеше с 50 бона да си вземеш нещо прилично покрай морето, сега за 300 хиляди едва ли ще се оселестиш удобно.

Commenter

Тодар

05.05.2026, 01:50

Абе хара, сериозно ли обсъждаме това? Разбирам, че цените са скочили - никой не е луд да го отрича. Преди десетина години наистина беше друга картинка, ама тогава и заплатите бяха други, все пак

Commenter

Petar61

05.05.2026, 03:10

Абе, хора, к'во става с тая държава бе? Сериозно! Преди десетина години можеше да си вземеш къща в покрайнините, сега за 300 бона?! И това за ВНЖ... ясна работа - мамят хората. Пазарни закони, ама не може всяка година цените да скачат с по 20-3

Commenter

Yordan86

05.05.2026, 03:11

Абе, Питар61, сериозно ли питаш к'во става? Не е приятно да го гледаш, ама какво да праим... Нали Европа ни дърпа нагоре, цените ще растат, това е

Commenter

4040F2

05.05.2026, 03:13

Абе, Petar61, напълно те разбирам, братче! То вече май само мутри с яхти може да си купуват тук нещо нормално. Триста хиляди за ВНЖ?! Дай Боже да бя

Commenter

798DC2D2

05.05.2026, 03:21

Абе, хора, я да питам тука… Сериозно ли се оплакваме от цените? Ама хайде де! Преди 10 години можех с тия пари да си купя трактор и едно магаре да го карам! 😂 👎

Commenter

C47FEF

05.05.2026, 03:39

Абе, наистина ли се чудим кога свърши евтиното? 😂 Не

Commenter

9F117BE6

05.05.2026, 04:28

Ами... логично е, нали? Инфлация, еврото, интерес от чужденци - какво очаквахте, да си останеме с цени от

Commenter

34DDA506

05.05.2026, 05:31

Абе хора, к'во става с тая държава? Чета коментари и все едно си говорим за луна! "Евтин" пазар... Дааа, преди 10 години можеше да си вземеш вила в планината за жълъби, ама сега – хайде стига

Commenter

Истински_Софиянец

05.05.2026, 05:42

Абе, то верно... "евтин" е относително понятие, а? Преди можех с тия пари

Commenter

ivan330@abv

05.05.2026, 06:07

Ахахах, "евтин" пазар... сякаш някога беше супер евтино тук. Просто сега всички са го РАЗБРАЛИ и искат да се метнат на вълна БГ имот. Нор 😂

Commenter

Бонов

05.05.2026, 06:11

истини са думите! 😂 абе, нормално ли е да

Commenter

Vasil40

05.05.2026, 06:13

Абе, мамата! Сериазно ли се оплакваме от цените? Преди 10 год. можеше да си вземеш апартамент с кредит за учителска заплата... сега е друго, ясно е. Но

Commenter

maria650@abv

05.05.2026, 06:42

Абе, сериозно ли? Читая тия коментари и почвам да се чудя дали изобщо някой е чел новината! "Евтин" пазар... като че ли сме на някоя друга планета! 🤬

Commenter

user279@eu

05.05.2026, 06:45

Мария, абе точно тва искам да кажа! Пак се хванахте за

Commenter

Пемир

05.05.2026, 09:31

Абе хора, кво се държите за тая дума “евтино”? Нормално е да поскъпва всичко, все пак! И България се развива, има интерес отвън, хората искат да живеят тук и да инвестират. Това си е чиста печалба за нас - повече данъци, повече работа... Не е лошо да се оправяме малко, че и Европа ни гледа с добро око

Commenter

1FD571

05.05.2026, 10:09

Абе, хора, успокойте се малко. Да, поскъпва, ясно е. Всичко поскъпва - гориво, храна... Имотите не са изключение. Но да го наречем "евтин" пазар

Commenter

Прав_Бургазлия

05.05.2026, 10:19

ех, хора, я! 😂 четох коментарите… наистина доста сте се разпалили по темата за "евтиното". ама верно, да го кажем честно - от "евтино" май остана само споменът. преди години наистина беше по-достъпно, помня си аз! сега е нормално да ти трябва цяло състояние, за да се

Commenter

Честит_Човек

05.05.2026, 10:19

абе, кво става бе? преди 2-3 год. можеше да

Commenter

birk251

05.05.2026, 11:12

Бахти майката! И кво сега? 😱 Ще става ли

Commenter

user903@eu

05.05.2026, 11:14

Абе, баси... бирк251, кво да стане, става. Цялата Европа се вдига, а ние тука си мислиме че сме все още някакви дебри. Цените ще вървят нагоре

Commenter

55FB54

05.05.2026, 11:15

Абе, пич, кво да става?! 🤦‍♂️ Цялата работа я знам

Commenter

gosho890@eu

05.05.2026, 11:42

Абе, наистина ли? 300 бона за ВНЖ вече? Къде отиде евтиния живот тука... Не е ли малко мн? Да видим доко

Commenter

real191@bg

05.05.2026, 12:01

Хм, интересно... Та зна4и, в кой момент спираме да си мислим, че сме "евтина" дестинация? Въпросът е ключов. Не казвам, че е лошо цените да растат – все пак показва известно развитие и интерес към страната ни. Но дали този растеж е устойчив и не се превръща в бариера за малкия и среден инвеститор? А и наистина ли 😅

Commenter

rjrnx402

05.05.2026, 12:02

Абе, сериозно ли вече 300хил. за ВНЖ? Не беше ли по-добре преди? 🤨 Какво става с цените бе хора... Ще има ли няка

Commenter

dark_boss356

05.05.2026, 12:41

Хм, интересно наблюдение наистина. Преди години България беше наричана "европейския Тибет" заради цените - все ниско и достъпно. Сега виждаме как тази дефиниция се променя доста бързо. 300 хиляди евро за ВНЖ... преди беше почти смешна сума, сега е реалност.