Болгарская экономика к 2028 году: устойчивый рост и более умеренный рынок недвижимости

Редакция BurgasMedia Мартин Тодоров
05.05.2026 • 13:38
3652 прегледа
91 коментара
Болгарская экономика к 2028 году: устойчивый рост и более умеренный рынок недвижимости
© BurgasMedia.com

Прогнозы роста ВВП около 3% в год, рекордные значения индекса цен на жилье, умеренное подорожание недвижимости и активность в строительном секторе очерчивают новый, более сбалансированный цикл для болгарской экономики до 2028 года.

После периода высокой инфляции, двузначного роста цен на жилье и сильных внешних потрясений болгарская экономика постепенно переходит к более умеренному, но устойчивому циклу. Прогнозы годового роста ВВП на уровне около 3%–4%, удержание индекса цен на жилье в зоне около 230–260 пунктов и стабильная активность в строительстве указывают на сценарий «медленного, но здорового» роста до 2028 года, без эксцессов предыдущих волн на рынке недвижимости.

ВВП: рост около 3%–4% в год как новая норма

Макроэкономические прогнозы на период 2026–2028 гг. очерчивают относительно стабильную траекторию для болгарской экономики. Базовые сценарии международных институтов и местных аналитиков концентрируются вокруг реального роста в 3% в год, с возможностью приближения к 4% при более благоприятной внешней среде. Это ставит Болгарию в группу государств с умеренным догоняющим развитием по сравнению со средними уровнями в ЕС.

Рост движим в основном внутренним потреблением – при поддержке растущих зарплат и низкой безработицы – а также инвестициями в инфраструктуру и строительство. В то же время экономика остается чувствительной к внешним шокам: динамика процентных ставок в еврозоне, цены на энергоносители и общая конъюнктура у основных торговых партнеров могут сместить реальный результат в диапазон около центральной точки в 3%.

Рост на 3%–4% в год не означает экономический бум, а скорее стабильную, предсказуемую среду. Для бизнеса это дает возможность для более долгосрочного планирования, а для домохозяйств – для постепенного роста доходов, который будет догонять, пусть и не полностью, накопленное подорожание последних лет.

Индекс цен на жилье: стабилизация на высоком плато

Рынок жилья остается ключевым индикатором состояния экономики и настроений домохозяйств. После двузначных годовых темпов роста в период 2021–2023 гг. индекс цен на жилье достиг рекордных значений и в конце 2025 года колеблется около 250–260 пунктов по отношению к базовому уровню 100. Прогнозы на следующие годы более умеренные: ожидается, что индекс удержится приблизительно в диапазоне 230–270 пунктов с легким восходящим трендом.

В практическом выражении это означает, что рынок входит в режим «дорого, но предсказуемо». Большой скачок цен уже произошел, а в ближайшем будущем вероятность новой волны двузначного роста выглядит ниже. Вместо этого ожидается более умеренное подорожание – в пределах 5%–8% в год в крупных городах, – которое будет поддерживать индекс близко к текущим пикам, не превышая их радикально.

Важно, что стабилизация происходит на фоне реального снижения инфляции по сравнению с пиковыми годами. Это делает уровни индекса еще более значимыми: даже при более низкой общей инфляции жилье сохраняет свою высокую стоимость, что увеличивает порог входа для новых покупателей на рынке – молодых семей и людей, приобретающих первое жилье.

Цены, сделки и профиль покупателей

Структура рынка в 2026 году показывает явный отход от «панических» покупок, которые доминировали в предыдущие годы. Покупатели становятся более избирательными – они сравнивают предложения, активно ведут переговоры, ищут лучшее соотношение цены, локации и качества строительства. Такое охлаждение эйфории ведет к более нормальной скорости совершения сделок и более реалистичным оценкам со стороны продавцов.

В крупных городах – Софии, Пловдиве, Варне, Бургасе – сохраняется положительный ценовой тренд, но с четким разграничением между востребованными и перенасыщенными районами. Жилье с хорошей транспортной доступностью, близостью к учебным и медицинским учреждениям, высоким качеством исполнения и энергоэффективностью сохраняет свою премию в цене. Более периферийные и компромиссные локации ощущают сильное давление в сторону пересмотра цен.

Существенное изменение произошло и в мотивации к покупке. Доля покупателей, приобретающих жилье «для себя», постепенно увеличивается за счет чисто инвестиционных сделок, направленных на перепродажу или краткосрочную прибыль. Инвесторский интерес переориентируется на более просчитанные проекты – недвижимость с хорошей доходностью от аренды, возможностью гибкого использования (жилье + офис) или в районах с предсказуемым развитием инфраструктуры.

Строительство: между высокими расходами и устойчивым спросом

Строительный сектор продолжает играть роль одного из основных двигателей ВВП. В начале 2026 года большая часть проектов, запущенных в период бума недвижимости, реализуется по плану, хотя и под давлением более высоких цен на материалы, труд и финансирование. Это поддерживает высокую занятость в секторе и мультиплицирует эффект для смежных отраслей – производства строительных материалов, транспорта, услуг.

В то же время новые инвестиционные решения в строительстве принимаются значительно более осторожно. Банковское финансирование более селективно, инвесторы избегают рискованных локаций и слишком крупных проектов без ясного предварительного спроса, а правила и требования к энергоэффективности и устойчивости увеличивают первоначальные расходы. Эти факторы одновременно ограничивают риск перепроизводства и поддерживают ценовой уровень качественных проектов.

На рынке начинает обозначаться разница между «массовым» и «качественным» строительством. В то время как стандартные проекты борются за клиентов ценой, более высокий сегмент делает ставку на технологические решения, низкие расходы на обслуживание, хорошую локацию и удобства – факторы, которые становятся все более важными для покупателей при высоких общих ценовых уровнях.

Риски и возможные сюрпризы

Несмотря на относительно спокойный базовый сценарий, перед болгарской экономикой и рынком недвижимости стоят несколько потенциальных рисков. На макроуровне это возможное более резкое замедление европейской экономики, новая волна геополитической напряженности или более быстрое, чем ожидалось, ужесточение денежно-кредитной политики, что сделает финансирование для домохозяйств и бизнеса более дорогим.

На микроуровне значительное влияние может оказать развитие рынка труда – если рост зарплат будет длительно отставать от цен на жилье, доступность недвижимости для молодых людей ухудшится, что ограничит спрос и может привести к застою в отдельных сегментах. Дополнительным фактором являются демографические тенденции: сокращение населения и внутренняя миграция в несколько крупных центров усилят разделение между «выигрывающими» и «проигрывающими» регионами.

Тем не менее, доминирующее ожидание – это сценарий постепенного охлаждения, а не резкой коррекции. Рост на 3–4% в год, индекс жилья в коридоре около 230–260 пунктов и активный, но более селективный строительный сектор формируют рамки предсказуемости, в которых ключевыми становятся не «правильный момент», а «правильные решения» – как для домохозяйств, так и для инвесторов и самого государства.

Автор Мартин Тодоров
Мартин Тодоров

Автор на тази статия

Мартин Тодоров е политически анализатор и колумнист. Завършил е политология и има дългогодишен опит в анализа на вътрешна политика и законодателни промени.

Неговите статии предлагат задълбочен поглед върху ключови политически и социални теми, подкрепен с данни и факти.

Тагове:
инвестиции строительство ВВП макроэкономика рынок недвижимости экономика Болгарии цены на жилье
Сподели:

Коментари (91)

Avatar
Commenter

Гемир

05.05.2026, 13:43

Абе, 3% растеж... да видим дали наистина ще стане, че доста обещания имаше напоследък. За жилищата - това с умереното поскъпване звучи добре, дано

Commenter

Нислав

05.05.2026, 13:44

Абе, Гемире, тва 3% е празна приказка!

Commenter

997589C1

05.05.2026, 13:45

Абе, Гемире, прав си напълно. Три процента... чувал съм ги тия обещания много пъти. На хартия винаги изглежда хубаво, ама на практика... да видим дали наистина ще има някаква разлика. И за имотите - "умерено" е доста относително понятие в тая държава. Дано все пак не ни подлъгват с тия

Commenter

Ivan70

05.05.2026, 13:45

Абе Гемир, то верно... обещания много, ама пък дай да

Commenter

crazy_hero34

05.05.2026, 13:46

абе, гемире, 3% растеж? сериозно ли? да видим дали ще са си гледали бюджета или пак ще се охарчат за глупости. "умерено поскъпване" - аха, значи ще можем да си позволим студио в панелката след 10 години като

Commenter

Боко

05.05.2026, 13:46

Абе Гемир, верно си казал! Три процента... да

Commenter

Vasil37

05.05.2026, 13:47

абе гемир, верно си прав. 3% е хубаво число, ама да видим дали 💩

Commenter

Ivan78

05.05.2026, 13:49

Добре е, че има прогнози за стабилен растеж. Да видим как ще се разви

Commenter

Нино

05.05.2026, 13:50

абе иван, прав си! да видим де дали ще се окажат само думи... 3% растеж е добре, ама като гледам как ни дърпат яко нагоре цените всеки ден, май ще си останем с кроткото! тряб да внима

Commenter

crazy_hero

05.05.2026, 13:52

Абе Иван78, прав си да си чакаш... ама с тия прогнози все тая. Видяхме какво стана с "стабилността" миналата година, нали? На хартия винаги е розово, а като дойде време - кой знае как ще се обърка нещо. Дано поне да не ни изненадат с някое ново безумие отвън... че и без това достатъчно

Commenter

2F0186DB6A

05.05.2026, 13:53

Абе Иван, прав си! Да видим какво ще стане. 3% звучи добре на хартия, ама все нещо може да се обърка... Надявам се наистина да е стабилен растеж, че народа малко по-добър живот заслужава. И дано не скочат цените на имотите прекалено много, че да не могат младите хора да си купят жилище! Важното е да гледаме какво се случва в реалността, а не само прогнози. Европа трябва да

Commenter

ivan898@abv

05.05.2026, 13:53

абе, иван78, к'во значи "да видим как ще се разви"? ама да видим ли? дано наистина е за добро! некадърниците ни винаги намират начин да съсипят

Commenter

Стар_Човек

05.05.2026, 14:10

а тези 3%… наистина ли са реалистични?

Commenter

Yordan68

05.05.2026, 14:12

Абе, Стар-Човек, тва за 3% - наистина ли са го изсмукали от пръстите? Като гледам какви ги вършат

Commenter

dkiras872

05.05.2026, 14:12

Абе, Стар-Човек, 3%... к'во искаш бе човек? Да ни изстрелят на Луната ли? Ама дай да видим първо дали ще успе

Commenter

pro_tiger

05.05.2026, 14:12

Абе старчо, дай малко оптимизъм! Три процента

Commenter

crazy_tiger161

05.05.2026, 14:13

Абе, 3%... хаха, да видим! Виждал съм много "реалистични" прогнози у нас. Дано не се окажат па

Commenter

Гемир

05.05.2026, 14:13

Абе, Стар_Човек, реалистични ли били... ха! Като гледам

Commenter

Нишко

05.05.2026, 14:14

Здравейте на всички!

Commenter

Пенов

05.05.2026, 14:15

Ами, да, ясно е, че прогнозите са такива, каквито са. Ще видим кво ще се

Commenter

Vasil52

05.05.2026, 14:15

Ами старчо, тва с 3-те процента... да са реалистични или не - кой го знае? Виж сега, аз съм човек на земята. На

Commenter

Честит_Софиянец

05.05.2026, 14:12

абе, 3% растеж... абе к'во значи то "устойчив"?! че като я гледам държавата, май ще

Commenter

qvzumha703

05.05.2026, 14:17

Абе, к'во значи "устойчив"?! Че гледам аз държавата - май само гниене виждам. 3% растеж? Хахаха! Пак ни баламосват, за

Commenter

vvia432

05.05.2026, 14:17

абе, наистина ли е устойчив растеж или просто някой си го писал? 🤨 бас държа, че до

Commenter

Mariya28

05.05.2026, 14:39

абе хора, какво се хванахте за тия 3%? да, хубаво е, че има прогноза за растеж, ама да не се залъгваме! 3% годишно е добре, разбира се, но дали наистина ще го видим? дали правителството ще успее да си свърши работата и да не оплеска всичко с нови "реформи" и безсмислени разходи?

Commenter

tejbv805

05.05.2026, 14:41

Абе, Марийче, права си! 3% – ама да не се разпиляваме! 😁 Да, хубаво е, че прогнозираха нещо позитивно, ама аз съм малко скептичен... Все пак, по-добре да имаме някаква надежда, отколкото да се оплакваме само, нали? Важното е да не ни

Commenter

EA32056D23

05.05.2026, 14:42

Абе, Марче, прав си на 100%! Три процента... абе добре де, все едно да си купиш един нов телефон – хубаво е, ама докога ще работи без проблем? Ама да не се заблуждаваме с тия прогнози! Видя ли какво става по света? Все едно да строиш къща на пясъците. Война, инфлация... и тука у нас - кой знае какви "реформи" ще измислят.

Commenter

Petar6

05.05.2026, 14:42

Мисълта ми е същата като на Mariya28. 3% е добре, ама да видим дали ще стане. Много зависи от това какво ще правят управляващите - дано не се окажат

Commenter

bjnewq188

05.05.2026, 14:44

мдааа, марии, права си напълно! 3% е хубаво число, ама да не се връзваме много. правителствата обичат да обещават големи неща, а после... 😅 аз лично съм малко скептичен, че ще се получи баш така, както пишат в статията. все пак, по-добре е от нищо, нали? и ако наистина има баланс и не прав

Commenter

mega_tiger660

05.05.2026, 15:41

Абе хора, к'во става с тия прогнози, бе?! 3% растеж... ама от къде ги вадят тези числа? Я да видим първо дали ще доживеем до 2028 година! Че нещо работата не върви. Дано поне не ни набутат пак някакви руски схеми и тогава се чудим к'во става. Европа е нашето бъдеще, ясно е на всеки нормален човек. Ама май заб 😁

Commenter

real18@mail

05.05.2026, 15:43

Абе, mega_tiger660, прав си на 100% - к'во става с тия прогнози?! Все едно някой си го измисля от прах! Три процента... да, звучи добре, ама като гледам какви са ни проблемите в момента - инфлация, цени, заплати... не знам как стигат до това число.

Commenter

tdsg990

05.05.2026, 15:43

Абе, mega_tiger660, к'во да ти кажа... Разбирам притеснението ти напълно! Ама виж сега – 3% ръст е все пак нещо, а? Не е като да ни сочат празнина в небето. Да, може и да не се случи точно така, светът е пълен с изненади (особено напоследък). 👍

Commenter

ixlgksu871

05.05.2026, 15:46

Ама кво значи "устойчив растеж", бе?! Кой го мери този растеж, като пенсиите ни стоят колко 👍

Commenter

user183@abv

05.05.2026, 16:21

Абе, хора... 3% растеж до 2028? Добре де, ама да не се окаже, че е като с тая инфлация - първо я обявиха за временна, после за умерена и накрая гледаме как цените ни ядат заплатите. Да видим дали наистина ще има баланс в строителството, че напоследък все едно си играем на "кой колко бетон може да налее"

Commenter

ultra_king271

05.05.2026, 16:23

Абе, user183@abv прав си напълно, пич! Тоя "баланс" в строителството... да не ни изиграят пак, честно! Все едно някой се състезава кой може да построи най-голямата бетонна кула, без да мисли за хората и парковете. 3% растеж - звучи добре на теория, ама помним инфлацията, а? Само да не го измислят пак! Да видим дали наистина ще се чувстваме по-добре, или само цифрите ще растат, докато ние си дращим с заплатите.

Commenter

pesho84@abv

05.05.2026, 16:26

Здравейте, user183@abv. Напълно разбирам притесненията ви. И аз съм малко скептичен, като се има предвид какви изненади ни е подготвяла икономиката напоследък. 3% растеж звучи добре, но е важно да следим дали наистина ще се материализира в реално подобрение на живота

Commenter

Стешко

05.05.2026, 17:00

Абе, хора, да не ни взема дръзката! 3% растеж... ама наистина ли? Чудя се дали изобщо имат представа какво става на улицата. Да, хубаво е да има прогнози и да говорим за баланс, ама докато не видим реални подобрения в заплатите и пенсиите - все едно си чета приказки.

Commenter

spud497

05.05.2026, 17:02

Стешко прав е, наистина! Ама да видим дали ще се усети на практика, а? Защото цифричките са едно, ама живота - друго. Надявам се все пак, че

Commenter

Ivan88

05.05.2026, 17:03

Ахах, Стешко прав е 100%! Балансиран цикъл? Ама да видим дали

Commenter

Petar5

05.05.2026, 17:03

Абе тва с растежа... да видиме де! 3% звучи добре на хартия

Commenter

jkcbo224

05.05.2026, 17:04

Ахах, Petar5 прав е на 100%. Видяхме много "добре на хартия" досега. Да видим дали ще се реализира нещо от тия обещания. Ама дано все па

Commenter

Dimi16

05.05.2026, 17:04

Ей, Петре! Мааамка му, 3% са 🇧🇬

Commenter

real_boss

05.05.2026, 17:06

Абе Петьо, брато, що за съмнение?! 3% на хартия е готино, ама ти ли ще повярваш на тези "прогнози"? Все едно да ми кажат, че баба ми ще участва в Рали Дакар! 😂

Commenter

pesho723@eu

05.05.2026, 17:11

Абе, хора, какво да кажа… 3% растеж… добре де, все пак е нщо. Надявам се да не ни лъжат като с тия горива нали? Да видим дали наистина ще устискаме до 2028 и дали ще има няка

Commenter

1D72B0CD99

05.05.2026, 18:13

Абе, хора, наистина ли?! 3% годишен ръст на БВП до 2028? Това е сериозна новина, да му кажеш! Особено след всичко, което преживяхме с тая пандемия и кризи… 💸

Commenter

hegpat842

05.05.2026, 20:05

абе хора, честно казано... 3% растеж на бвп до 2028? звучи добре, наистина. особено като се има предвид каква нестабилност има по света - войната в украйна, инфлацията, всички тия кризи... все едно да си поръчаш хубав обяд и да ти донесат нещо прилично.

Commenter

06BA328203

05.05.2026, 20:10

абе, хептен ме изкефи тази "умереност" де! все едно каз

Commenter

1A5DD3

05.05.2026, 20:22

Абе, 3% растеж? Добре е, бе! Стига да

Commenter

gosho34@gmail

05.05.2026, 20:25

Абе, здравейте на всички! И аз съм малко скептичен, де, нормално е все пак... 3% растеж звучи добре, ама да не се залъгваме много. Видяхме си какво става като се подхлъзваме по стръмните склонове на надеждите. Да видим дали ще има реални инвестиции и работа за хората, а не само цифрички в доклади.

Commenter

gosho405@bg

05.05.2026, 20:32

Хм, 3%... Дано не е само на хартия. Важното е да

Commenter

Песлав

05.05.2026, 20:34

Ей, Gosho405@bg, сериозно ли казваш "дано не е само на хартия"? Абе, харесва ми оптими

Commenter

Радар

05.05.2026, 21:12

Ами...3% растеж... звучи добре на теория, ама да видим дали ще го усетим в джобовете си, а? Надявам се наистина да е нещо трайно и не просто цифра, дето я измислят някъде. Дано да има

Commenter

Mariya68

05.05.2026, 21:23

Ебаси, 3% растеж до 2028? Сериозно ли

Commenter

Дишко

05.05.2026, 21:29

Аааа, пак ли прогнози... *вдишвам дълбоко* 3% ръст до 2028? Да видим де, все едно си слушаме любима песничка за успех, ама после реалността ни удря кантарчето. Имотите щели да се успокояват - добре, че нещо ще е по-нормално, че

Commenter

Mariya90

05.05.2026, 21:33

Ало, ало, хора! Сериозно ли виждам тези цифри?! 3% годишен ръст на БВП до 2028 година? Браво, браво само! Наистина ли сме на прав път?

Commenter

maria319@abv

05.05.2026, 21:35

Алоооо, Марии90! Съгласен съм с теб напълно! 3% растеж – все пак е нещо, а? И не е малко, да си кажем честно. Всеки процент е важен за държавата ни, особено след всички тия кризи и... другите работи (че коментираме нали).

Commenter

pfzqv580

05.05.2026, 21:38

Абе, наистина ли сме стигнали дотам да си задаваме въпроса дали 3% е "добре"? Сериозно?! Преди се молехме за половин процент! Да видим сега колко от този растеж ще отиде в д 💸

Commenter

pro_master700

05.05.2026, 21:50

Ей, 3% растеж... добре звучи, ама да видим дали ще се задържи. Тва с

Commenter

Stoyan85

05.05.2026, 21:52

Абе, pro_master700 прав си напълно! Три процента... ама да видим дали ще го има постоянно, бе! Че нещо все едно гледам цирк с тия прогнози. Винаги казват едно, а се получава друго.

Commenter

xffu667

05.05.2026, 21:54

Абе, к'во значи "умерен пазар на имоти"?! Да не мислите, че някой нормален може да си купи апартамент тука с тия заплати?! 3% растеж... я се махайте бе! Къде са реалните доходи на хората? Наливат пари в строителството, ама кой ще ги купува, питам ви аз?! Да не сме станали държава на инвести

Commenter

Стешко

05.05.2026, 22:09

Абе хора, да ви кажа... чета коментарите и съм малко скептичен, ама и леко обнадежден, ако мога така да се изразя. 3% годишен ръст... звучи добре на хартия, разбира се. Но все пак трябва да видим кво точно е зад цифрите. Да не се окаже, че растежът идва от някакви временни фактори или от спекулации в строителството.

Commenter

92D73360EA

05.05.2026, 22:11

Абе, Стешко, мн си прав. И аз съм малко такъв "и-едвам-чакам-да-се-окаже" настроен. 3%... хаха! Все едно някой нарисува хубава картинка с пастели и после очаква да израсне истинска гора от нея. Да видим дали ще има реални инвестиции, нови технологии, или само "рекор

Commenter

super_angel240

05.05.2026, 22:11

Абе... 3%...? Да видим дали не е някаква измама, като обикновено. Надявам се

Commenter

dark_hero

05.05.2026, 22:13

Абе, 3%… алоо, хора? От кога прогнозите ни са толкова розови? Да видим дали ще е реално, че мина година с обещания и пак

Commenter

Ivan18

05.05.2026, 22:21

абе хора, здравейте! четох коментарите и се замислих... 3% растеж - наистина звучи добре, ама да не го празнуваме още. виждам, че всички сте малко скептични, което е нормално, аз също съм.

Commenter

fan930@abv

06.05.2026, 00:01

Абе, хора, ама да не си харесваме много прогнозите! 3% растеж е добре, наистина, но да видим дали ще се задържи. Особено с тия цени на тока и газта - все едно се опитваме да караме кола в пясък. Дано тези "умерени" пазар 🤦‍♂️

Commenter

Стеко

06.05.2026, 00:19

Абе, хора, к'во значи "по-балансиран цикъл"? 🤦‍♀️ Да видим дали наистина ще има баланс или пак ще ни огрее някое нещо. Три процента растеж звучи добре на хартия, ама в реалния живот... да не се окаже,

Commenter

vwidiq49

06.05.2026, 00:52

Ааа, 3%... супер, много сме големи вече. Видяхме се с прогнозите.

Commenter

52A43FEEB7

06.05.2026, 00:54

Абе, vwidiq49, прав си до известна степен... Три процента растеж, да, изглежда добре на графиките, ама к'во ни ползва? Питам се дали наистина ще видим разлика в живота си. "Устойчив растеж" казват... кво значи това всъщност? Не е ли устойчив и сега растежът, стига да не се появи някой нов геополитически катаклизъм или глобална криза?

Commenter

Млад_Бургазлия

06.05.2026, 00:59

Ебати, 3%... значи все пак нещо се случва, на

Commenter

jklnt424

06.05.2026, 01:02

абе, кво значи "устойчив растеж"?! да не си ни го сервират пак като нещо голямо? 3%... добре, ама да видим дали ще стигне за да се оправим от тия инфлации и наливания. и този "балансиран

Commenter

ccghjej35

06.05.2026, 01:07

Абе, jklnt424 прав си напълно. "Устойчив растеж" звучи много добре, ама… вие сте видели какво стана с "устойчивостта" по време на пандемията и войната? Просто не им вярвам на тия думи, да ги кажем така. 3% е ОК, но наистина трябва да видим дали ще се превърне в реално усещане за

Commenter

ivan771@bg

06.05.2026, 01:20

Абе хора, 3%… деба! Не е някаква бомбастична цифра, но все пак – нещо се движим напред, значи. По-добре отколкото да стоим на едно място, нали? А и за строителството добре, че поне ще има къде

Commenter

A87AA1

06.05.2026, 01:22

Ей, хора, к'во стааа? 😂 То верно, 3% не е нщо невиждано, ама все пак – по-добре да вървиш напред, отколкото назад, нали така?! Аз съм супер доволен да видя, че строителството ще си е яко! Това значи повече работа за хората и може би, само може би, малко по-достъпни цени. 🤞

Commenter

cool_master

06.05.2026, 01:23

Абе, 3% растеж? 🤔 Да видим дали ще стигне за нова кола или пак ще си

Commenter

edbfrm669

06.05.2026, 01:26

Абе, три процента... хахах. Да видим дали ще сти

Commenter

Честит_Бургазлия

06.05.2026, 01:49

Абе, наистина ли ще има баланс? Да не ни изненадат пак с някоя криза от нищото, а? 😅 Виж какво, да видим дали тези

Commenter

pro_legend

06.05.2026, 01:52

Абе, сериозно ли? 3%... баси! Да видим дали наистина ще е нещо трайно, 4е много "устойчив расте

Commenter

Лош_Патриот

06.05.2026, 01:53

Абе тоя "устойчив растеж" - да не е като обещанията за пенсии от времето на баба ми? 😂 3%... добре де, да видим дали ще стигне поне за един нов дрон за селото

Commenter

Ivan98

06.05.2026, 02:33

Ей, хора! 3% растеж - ок е, значи не

Commenter

qsomftt810

06.05.2026, 04:08

Абе, добре звучи прогнозата, ама да не се нахвърляме веднага с оптимизъм. 3% растеж е прилично, да, но трябва да видим как ще се отрази на хората в крайна сметка - заплатите да поскъпнат малко, инфлацията да се озовести... Надявам се

Commenter

pro_boss

06.05.2026, 04:09

Уау! 🤩 3% годишен ръст звучи доста добре, нали? Надявам се да продължава така

Commenter

lxmtk27

06.05.2026, 05:53

Абе, хора, какво да ви кажа… 3% растеж – звучи приятно на хартия, разбира се. Но все пак, дали това ще го усетим обикновените хора? Да не стане като с еврото - цифрите са си хубави, а в портфейла ни е все едно сме на място?

Commenter

fan732@mail

06.05.2026, 06:39

Абе, ей… да го кажем честно, тези прогнози все едно са от друга планета понякога. "Устойчив растеж" и "балансиран цикъл"... ама кой ги разбира тия думи накрая? 3% ръст – добре е, няма спор, ама какъв е смисълът, ако средният българин не може да си позволи адекватно жилище или нормална храна?

Commenter

Бонов

06.05.2026, 07:51

здравейте! прочетох новината за прогнозите за българската икономика до 2028 г. и ми е интересно как са изчислени тези 3% годишен ръст на бвп. дали този растеж ще бъде равномерно разпределен в различните сектори – строителството, туризма, технологиите? и ако да, какви конкретни мерки трябва да предприеме правителството, за да гарантира, че тази икономическа активност наистина доведе до повишаване на стандарта на живот за обикновения гражданин, а не само до по-големи печалби за определени компании

Commenter

ultra_angel388

06.05.2026, 10:52

Абе, здрявейте всички! Четох коментарите и... ама верно ли?! 😂 3% растеж, а хората питат дали ще го усетят. Ама как да го усетиш, като инфлацията яде всичко?

Commenter

Лош_Софиянец

06.05.2026, 11:02

Абе, 3% растеж... добре де, ама да видим дали ще се види някаква разлика за нас обикновените хора. Дано да не е само празна приказка, четохме и други прогнози... Важно

Commenter

Рамир

06.05.2026, 11:04

Хм, 3%... добре де, да видим дали наистина ще се случи нещо различно този път. Винаги има "ама"... Надявам се поне строителството да е реално, а не 🤔

Commenter

0B0D4CDA91

06.05.2026, 11:22

здравейте! четох новината и ми се струва окуражаващо да имаме такива прогнози. 3% годишен ръст звучи добре, особено в тази нестабилна обстановка все пак. важно е да не се зал

Commenter

crazy_hero961

06.05.2026, 12:29

Абе хора, здравейте! Четох новината и... ама ми се струва малко "сладко-горчиво" тая прогноза. 3% растеж - добре, де, хубаво е да имаме такива числа на хартия. Но да не забравяме откъде дойдохме – помня как все ни говореха за чудеса и растеж, а после... бам! Кризи и спад

Commenter

Дико

06.05.2026, 12:32

Абе хора, здравейте! Четох новината за икономиката... 3% растеж до 2028 г., а? Добре е, разбира се, ама все пак… Какво значи "по-балансиран цикъл" на практика? Имаме ли гаранция, че това не е просто красива картинка, която ще се изпари като дим след няколко месеца?