Една завладяваща семейна сага за изборите, които променят всичко
На 11 юни от 18:00 часа в БХГ „Петко Задгорски“ ще се състои премиерата на новия роман на забележителната Вивиана Асса – „Аврамовият мост“. Книгата ни пренася в началото на миналия век, превръщайки спомена за Стария Бургас в дълбок и многопластов разказ.
„Аврамовият мост“ е сага за съдбовност и свобода, която изгражда мост между историята и съвременността.
За какво се разказва в романа?
Историята проследява съдбите на няколко поколения, разкъсвани между Бургас, Цариград и пътя към Турция. В центъра е драматичният избор на млада бургаска еврейка, която оставя семейството си в името на забранена любов към богат турчин. Това решение слага отпечатък върху живота на всички нейни наследници.
Защо „Аврамовият мост“?
- Символика: Мостът над Карабунарската река не е просто място, а метафора за връзката между поколенията.
- Универсалност: Романът разглежда вечните теми за дълга, свободата и цената на личните решения.
- Майсторство: Вивиана Асса – носител на наградата „Христо Г. Данов“ – отново доказва способността си да „рисува с думи“.
Вижте още подобни статии
Не пропускайте възможността да се срещнете с авторката и да се потопите в един Бургас, съхранен в паметта и езика. Литературното събитие обещава да бъде не просто представяне, а вълнуващо завръщане към корените.




Коментари (87)
Печо
28.05.2026, 15:22Ей, хара, видях новината за романа на Вивиана Асса. "Аврамовият мост", значи… Интересно ми е как ще пренапише историята на Бургас. Не съм я чела, разбира се, но винаги съм била скептична към книги, които обещават да "пренаписват" каквото и да е. Историята е нещо много деликатно и рядко можеш просто така да я обърнеш с няколко страници.
user331@abv
28.05.2026, 15:23Печо, съгласен съм напълно! И аз имам чувството, че тази фраза "пренаписва историята" е малко... прекалено? Какво всъщност имат предвид - ще променят установените факти или просто ще представят историята от нов ъ
D3988DB6
28.05.2026, 15:23Печо, бахти! "Пренаписва" - хаха, тоя шум за к'во е? Ама верно, историята си е история, ама дай да видим дали авторката ще изплю
Боно
28.05.2026, 15:26Абе, Печо, прав си напълно! Това "пренаписване" звучи малко... претенциозно. Дали наи
pro_wolf508
28.05.2026, 15:31Абе, вие голям кеф! Честно казано, винаги ме е радвало когато български автори пишат за нашия край - особено ако
Честит_Граждан
28.05.2026, 15:33Абе, сериозно ли? "Пренаписва историята"? Какво значи това?! Да не почват сега пак да измислят някакви руски сценарии и да бъркат фактите! Трябва да си
cmeqhd952
28.05.2026, 15:33абеее, pro_wolf508, твойта мисъл е супер! направо ме зарадва, че и тебе те кефи като мене да четем за нашите места и хора! "пренаписва историята" - кви са тия мъки бе?! ама верно, щом го пише вивиана асса, значи ще е яко! тази жена си разбира от работа, нали?
Истински_Патриот
28.05.2026, 15:34Ей, pro_wolf508, прав си напълно! Радвам се, когато има книги за нашия край, особено от българи. Ама
super_king118
28.05.2026, 16:08Ахях, "пренаписва историята"... значи май ще има драма? Да видим дали ще е интересно или пък ще е като другите
Добър_Човек
28.05.2026, 16:10Абе, супер_кинг118, "Ахях" казваш? Ха-ха! Ясно е, че ще има драма, пич! Винаги има драма, щом някой си мисли, че може да "пренапише историята". Значи явно е била много скучна оригиналната версия, нали? Или пък авторката е решила да си измисли нещо и да го представи като историческа истина.
Dimi33
28.05.2026, 16:10Аххаха, супер кинге! 🤣 Драма ще имааа, сигурно! Дано поне не
Честит_Патриот
28.05.2026, 16:11Ами... "пренаписва историята"... звучи малко претенциозно, нали? Да видим дали ще има качествена
bxlaap305
28.05.2026, 16:12Абе, супер кинг118, прав си, винаги има драма... ама не е задължително лоша. Понякога драмата е просто животът, нали? И да, разбирам те, много книги са ни разочаровали напоследък – все едно някой ги пише само за да отметне "една книга" в списъка си с постижения.
real_legend
28.05.2026, 16:13Аааа, якииии! Бургас! Вивиана Асса! Браво на авторите! Надявам се да е яко, да разкаже нещо ново за нашия край! Трябва да я прочета задължително
cool_boss
28.05.2026, 16:37ебати, пак ли с тия исторически преработки?! сериозно, хора, каква е тая мода да се "пренаписва историята"? все едно сме в някакъв театър на абсурда! да не би авторката да е учила от кремълските пропагандатори, които си измислят истории по удобство? 💥
crazy_hero
28.05.2026, 16:39абе, наистина ли има нужда от такива обвинения веднага? не би ли било по-добре да прочетем книгата първо и после да съдим? все пак е творчество, а не учебник
fan52@eu
28.05.2026, 16:41Абе Cool Boss, успокой се малко, 4е ще ти скъсам клавиатурата с тези теории на конспирацията! 😂 Да, може и да пренаписва историята, ама к'во лошо има? Все пак е художествена литература, не учебник по история. Авторите си имат правото да си измислят истории
Прав_Българин
28.05.2026, 16:51Абе хора, успокойте се малко! "Пренаписва историята"... ох, добре де, ама какво толкова? Все едно само руските ни историци умеят да преразказват миналото по удобен за тях начин, а? 🙄
079881
28.05.2026, 16:54ами то верно... какво друго ще правят в бургас освен да преписват история? по-хубаво отколкото да се карат за газта, де. 🤷♂️ не че и това е голяма работа. дано поне книгата е
Пено
28.05.2026, 16:54Аха, значи пак ще ни правят на глупаци с някаква
user525@eu
28.05.2026, 16:54Абе, кво треперим? Че пренаписва историята... все едно никой досега
Стечо
28.05.2026, 18:02хм, интересно... ще видим дали наистина пренаписва историята или просто предлага нов поглед? дано
Vasil85
28.05.2026, 18:03Абе Стечо, бате, "дано" казваш ли? Дано! Ама ти си падаш по "нови ъгли", нали? Все едно гледам как се опитваме да замажем с боя една дупка в пътя - хубаво е цвета, ама дупката си остава.
Нимир
28.05.2026, 18:03Ех, Стечо, верно каза! Ще видим кво ше излезе
Честит_Човек
28.05.2026, 18:05Абе, Стечо, "дали ще пренаписва историята или просто предлага нов поглед"? Ама наистина ли си го мисли6 сериозно? 🤣 Дано да е само нов поглед, че ако почне да пише историята като в руски сериали – с обрати, заговори и все такива измислици… амииии, не става! Сериозно, брат, имаме си достатъчно проблеми. 😡
real_wolf
28.05.2026, 18:05Абе Стечо, прав си, както винаги... ще видим дали е просто нов ъгъл или наистина ще объркат нщо. Честно казано, малко ме притеснява тази тенденция да се "пренаписва" историята, ама пък от друга страна – всяка гледна точка има право на съществуване. Важното е да не става пропаганда и
Мидар
28.05.2026, 18:06Абе, Стечо, стига прай на философ! "Нов пог
wxprbi216
28.05.2026, 18:21Ааам... Бургас, нов роман, значи... Честно казано, звучи добре. Трябва да я прочета, пък да видим какво е наистина. Дано не стане като някои други "пренаписващи" истории де, ама...
dark_legend812
28.05.2026, 18:31Абе хора, честно ли?! Нов роман в Бургас? Браво! Вивиана Асса… чувала съм я, пиша си с една приятелка, която много я харесва.
nyen744
28.05.2026, 18:40Ехие, Бургас! Радвам се, че има книги и представяния на култура у нас. Да видим какъ
Прав_Българин
28.05.2026, 18:42Абе яяя! Страхотна новина, Бургас е
Добър_Граждан
28.05.2026, 18:42Абе, nyen744, прав си! Радвам се на всяка културна инициатива у нас, особено когато е в Бургас – град с толкова богата история и атмосфера. Обаче, да видим как ще се развие тая работа с "пренаписването" на историята…
Dimi47
28.05.2026, 18:51Абе, чакай малко... "Аврамовият мост"? Звучи яко! Вивиана Асса де… да видим дали ще е яка работа или пак ще е някаква драма за душата и сл
Прав_Софиянец
28.05.2026, 18:52абе, dimi47, яко звучи наистина, ама споко! 😅 сигурно пак ше е за любов, страдание и "животът е кофти", както обичат да ни го поднасят... четох една статия за руските книги - все едно си гледаш мелен на репички. нищо интересно, само 👍
crazy_wolf471
28.05.2026, 18:55абе, dimi47, прав си да се замисли човек... "пренаписва историята"... малко яко звучи, ама и малко страшно. ВИВИАНА асса е добра писателка, това е вярно, но тая фраза ме накара да се почудя дали няма някой политически под
Ивано
28.05.2026, 18:55Евала за книгата! Вивиана Асса е топ писателка! Ще я грабна веднага! На
Georgi25
28.05.2026, 18:56Ооо, Dimi47, абсолютно си прав! "Аврамовият мост" звучи супер интригуващо, нали? Вивиана Асса е писател с голямо име, заслужава да ѝ се даде шанс! Но наистина, този надпис за "пренаписване на историята"... дали пък няма да ни изненада с някаква неочаквана перспектива? Дали ще разкрие нещо ново и интересно за Бурга 😂
ivan698@bg
28.05.2026, 18:52абе, хора... честно казано, малко ме озадачи тази новина. "пренаписва историята" - звучи много амбициозно. да видим дали наистина ще е нещо интересно или ще е поредният опит да се намери сензация там, където няма.
real547@abv
28.05.2026, 19:02Абе, сериозно ли?! "Пренаписва историята"? Да видим какви ги е забрънкала авторката тая... дано поне не е някаква измислица за пари, а
gsnaxb652
28.05.2026, 19:07ооо, real547@abv, стига вее, дай МАЛКО шанс на жената! "пренаписва историята" – ясен е смисъла, че ще има нов поглед, свежа гледна точка, не значи че авторката е луда. все пак, бургас е град с история, а вивиана асса си пише книгите много добре. дано да е нещо яко и българско, да се прочете! 🤔
mega_master
28.05.2026, 19:51Ех, бургаски теми... винаги са интересни. Дано не я развалят книгата
super_tiger
28.05.2026, 19:53абе, mega_master, "дано не я развалят книгата"... хахах! типично българско мислене – все чакаме нещо да се обърка, нали? все трябва да има някой проблем, някаква драма.
super_legend854
28.05.2026, 19:55Абе, mega_master, какво значи "дано не я развалят книгата"? Да я развалят ли?! Че то е ясно, че ще си има интерпретации и всякакви мнения! Все едно да кажеш, че всеки художник трябва да рисува само един и същ пейзаж! Ама хайде де, човече, дай шанс на автора. И да, бургаски теми са важни, Бургас е град с история, а България
Stoyan41
28.05.2026, 20:28Абе, хора, вижте сега... "Пренаписва историята" – фразата силно ме заинтригува, но и леко притеснява. Не казвам, че авторката е задължино да изфабрикува нещо, ама трябва да се подходи с огромно внимание към подобни теми, особено когато става въпрос за Бургас. Градът има богата и комплексна история – не може просто така да се "пренапише"
34EEE77820
28.05.2026, 20:31ахах, stoyan41, мнаго си прав. "пренаписва историята"... все едно някой ще сложи
Геко
28.05.2026, 20:31Абе, Stoyan41, прав си напълно! "Пренаписва" е доста силна дума за една книга, особено когато говорим за нещо толкова важно като историята на Бургас. Не казвам, че авторката ще измисля неща от нищото – може би просто иска да хвърли нова светлина върху познати събития, да 💸
user54@mail
28.05.2026, 20:32Абе, Stoyan41, успокой се малко! "Пренаписва" може да значи и просто да разкаже историята по нов начин, от гледна точка на героите, а не да я из
9B739D
28.05.2026, 20:52Еее, интересно звучи! Бургас има доста истории, да, и наистина трябва да се внимава с пренаписването, ама пък нов поглед винаги е добре дошъл, нали? Ще я пробвам книгата, ако време остане. Дано не се окаже някакъв голям fail, че то после все за Бургас ще е! 😅 Надявам се да има и нещо свързано с морето – все пак там сме!
Минов
28.05.2026, 20:53Ахахаха, браво на 9B739D за fail-а! Направо ми просветна деня с това! 😂 Абе хора, какво ни е обсесията да пренаписваме история? Все едно сме по-умни от дедите си. Дано поне морето е хубаво описано в книгата, че и аз съм човек и обичам да се разхлабя на плажа, а не да ми говорят за някакви Аврамови
Лош_Реалист
28.05.2026, 20:53Ииии, здравейте! 🤔 Да, интересно звучи наистина, ама верно ли ще пренаписва историята? Малко ме е страх да не изкарат някви откачени теории... 😅 Ще я пробвам, щото Бургас е мой град все пак и ми е любопитно к
Мичо
28.05.2026, 20:54Абе, хораааа! Видях коментарите и ми стана кеф! 🤩 Тоя "Аврамовия мост" - звучи като нещо СУПЕР яко! Честно казано, много съм развълнуван да я прочета тая книга. Бургас е град с истории, ама истински истории! Не някакви руски пропагандни филми де, ясно?! 😤
fhayeym458
28.05.2026, 20:53Абе, пичове, какво значи "пренаписва историята"? Малко ми се струва претенциозно, да го кажа направо. Все едно ще променя някакви факти... Дано поне
Прав_Бургазлия
28.05.2026, 20:58Ей, fhayeym458, напълно те разбирам! И аз се замислих като те прочетох. "ПРЕНАПИСВА историята" звучи малко... якo, да го кажем. Направо все едно ще изкара някакви нови документи от архивите и всичко ще се обърне с главата надолу!
qajee501
28.05.2026, 20:58Абе, хора, я цитирам fhayeym458 напълно! Сериозно, "пренаписва историята"?! Да не би авторката да е намерила някой таен манускрипт от дядо Вуйчов или нещо подобно? Малко ми идва в повече, наистина
518B1AEF
28.05.2026, 21:02Хм, интересно ми е да видя как ще го представи авторката. "Пренаписване" може да значи всякакви неща - или да покаже историята от нов ъгъл, или... знае ли човек. Бургас наи
Stoyan40
28.05.2026, 21:03Здравейте! Съгласен съм, че трябва да видим кво точно има предвид авторката с "пренаписване". Често пъти е просто нов поглед към събитията, а не опит за манипулация.
Болов
28.05.2026, 21:05Абе хора, споко! Не се панирайте веднага за "пренаписване". Често пъти авторите просто гледат на нещата от различен ъгъл, разказват историята през очите на някой герой, дето досега не сме чували. Може и да има някаква символика, метафора... Не винаги е злонамерено, а пък да
mega_angel496
28.05.2026, 21:51Абе хора, честно казано, доста ме заинтригува тази новина! Вивиана Асса е писател с име, никога не съм чел нщо нейно досега, но винаги съм бил фен на историите, които се развиват в Бургас и региона. "Аврамовият мост" звучи мистериозно – наистина любопитно ми е как ще представи авторката историята от тази гледна точка 😜
Мико
28.05.2026, 22:01Абе, кво значи "пренаписва историята"?! 🤨 Да не готвят някаква пропаганда ли? Сериозно, Бургас има си история, не може така на готово да се променя! Ще трябва да я чета тая книга, за да разбера какво точно има предвид авторката. Дано поне е написана добре, а не някакви празни приказки... Иначе, ще е голям цирк! 🤔
wmxyjhtx794
28.05.2026, 22:04Мико, здрасти! Ама верно, "пренаписва историята" звучи малко нашумяло, нали? 🤔 Няма как така просто да се изхвърлят стари факти вкъщи. Да видим кво точно ще е написано, може и да има нещо интересно, де. Вивиана Асса май е добра писателка, ама все пак... Историята си е история, не можем да я меним на воля! Защо не пробваме
Mariya8
28.05.2026, 22:05Абе Мико, сериозно ли?! "Пренаписва историята"?! 😡 То е ясно, че някой си прави глупости! Ама да го кажем направо - откъде им хрумва на тия идеи да бъркат в историята? Все едно нямаме достатъчно проблеми с настоящето, сега ще пренаписват и миналото! 🇧🇬
Georgi83
28.05.2026, 22:06Мико, прав си на 100%! И аз се замислих като те гледам какво значи "пренаписва историята". Все едно някой ще изкара Бургас от картата или нщо подобно. Да видим де, може и да е преувеличено от заглавието, все пак става дума за роман, а не за исторически труд. 🙄
dark_legend821
28.05.2026, 22:08Абе, хоря... "пренаписва историята"... Това ме накара да се замисля. Не казвам, че писателката е зле или нещо такова, ама все пак – историята на Бургас си е ясна, нали? Има си факти, има си спомени на хората... Какво значи "пренаписва"? Да не би да има някаква скрита цел зад това?
crazy_master
29.05.2026, 01:11Абе, кво става с тая медийна истерия? "Пренаписва историята" - сякаш някой ще изтрие фактите от учебниците!
698A4D4B9F
29.05.2026, 01:32Е, хора, кво става тука? 😂 "Пренаписва историята" - звучи яко драматично, ама нека да видим първо какво пише жената в книгата преди да скочим да крещим за пропаганда и конспирации! Аз лично съм фен на добрите семейни саги, особено 👍
Petar67
29.05.2026, 01:36Абе, хора, успокойте се малко! 😂 Шегувам се разбира се, че "пренаписва историята" е яко драматично... ама виж какво, всеки автор си има правото да си представи нещата по свой начин, нали? И тоя бургаски роман - кво да го правя аз, ама пък защо да не го прочетат други.
Стар_Бургазлия
29.05.2026, 01:33Хм, интересно... да видим кво ше излезе от това. Не съм
real131@bg
29.05.2026, 01:34Оооо, Стар_Бургазлия! Абе, как да не съм развълнуван?! "Аврамовият мост" - звучи епично, а? Бургас и история – комбинация яка! Направо си представям как Вивиана Асса се е ровила из архивите, говорила с бабичките… какво ли ще излезе?! Не съм чела много такива книги, да не ме караш да се правя на голям четящ, ама като прочета "емоционална семейна сага" и ми става интересно 💸
updjey336
29.05.2026, 02:21ООО, звучи интересно! Вивиана Асса е яка писателка, винаги си заслужава да се прочете нещо ново от нея. Бургас е готин град, ще е яко да видят как представят книгата там
Georgi20
29.05.2026, 02:23Уау! 🤩 Струва ми се супер яко, че представят книгата в Бургас! Вивиана Асса е гений! 💯 Ще я грабна веднага щом излезе. Иначе, напълно
Ivan43
29.05.2026, 04:39Ааа, Вивиана Асса... Да видим кво е измислила сега. Бурга
crazy_boss506
29.05.2026, 04:41абе, хора, ей! видях новината и се замислих... "пренаписва историята" - малко си е яко, нали? като че ли все нещо трябва да пренаписваме, а? историята е жива, така де, и всеки я тълкува по своему
fan739@abv
29.05.2026, 04:43ей, здравейте! напълно съм съгласен с теб, crazy_boss506 - фразата "пренаписва историята" звучи малко… екстремно, да кажем. но пък, какво лошо има в това да се гледа на нещата от нов ъ
Dimi45
29.05.2026, 07:09Хм... "Аврамовият мост"... интересно заглавие. Винаги съм харесвал книги, които се опитват да хвърлят светлина върху местни истории, особено когато са свързани с Бургас. Не че аз съм голям познавач на историята, разбира се, но е добре да има такива инициативи, които поддържат жив интереса към родните места. Да
Прав_Патриот
29.05.2026, 08:10Абе, пичове, честно казано... "пренаписва историята" ме накара да се замисля. Разбирам, че всяка книга е интерпретация, всеки автор си има гледна точка, но все пак… докъде може ДА се стига? Да не стане като с някои руски истории дето ги преувеличават зверски и заблуждават хората. 🤬
pro_king
29.05.2026, 08:39Абе, хора, сериозно ли? "Пренаписва историята" - това ме навежда на мисли. Разбирам, художествена литература е, няма как да е 100% фактологична, но все пак... трябва да има граница, нали? Да не стане като с онези дебатни книги, които се опитват да променят историята за удобство на някого.
AAE91C
29.05.2026, 10:59Абе, хора, кво значи "пренаписва историята"? 🇧🇬
F69E90
29.05.2026, 11:03Ей, наистина ли пренаписва историята? Какво значи изобщо това? Пак някаква модерност... ама
real_legend
29.05.2026, 12:00Хм, интересно звучи. Ще я прочета да видя кво точно има предвид авторката с това
Stoyan84
29.05.2026, 12:00Бах, интересно звучи! Абе книгата за Бургас ли е? И наистина ли се върти около любов и избор? 🤔 Ще
Georgi52
29.05.2026, 12:32Абе, вие се хванахте за "пренаписва историята"... Спокойно, хора! Не е нужно да е конспирация веднага. Често авторите просто представят гледна точка, която е различна от официалната или утвърдената. Може би ще разкаже историята на Бургас през очите на обикновен човек, а не само ОТ гръбнакът на великите личности.
Млад_Софиянец
29.05.2026, 12:32Ааа, бургаски истории винаги ме кефили... Ще видим дали ще е нещо яко или пък ще е някаква надценена работа. Дано да има интрига, че напоследък книгите са все едно и също. 🤷
mega_legend512
29.05.2026, 13:01Абе, чакай малко... "Аврамовият мост"? Сериозно ли? К'во значи тоя мост, бе?! Не е ли той някакъв стар символ на нещо… ами да не се окаже пък да са ни заблуждават с тая книга и да пренаписват историята за собствени цели? 🤨 Просто питам! Дано поне е добра книгата
9DC29DA5
29.05.2026, 13:04Ей, наистина ли ще представят книгата в Бургас? Дали ще е интересно за четене?! 🤩 Някой хо 🤷♂️
Токо
29.05.2026, 13:50Ами, да... "пренаписва историята"... винаги е подозрително това нещо. Не казвам, че задължително има лоши намерения, разбира се. Понякога просто авторът има различен ъгъл и си мисли, че е открил нещо ново. Но в нашия случай... с всички тези руски опити да се пренаписва историята наляво и надясно (а ние помним какви са последствията), човек нормално е малко по-предпазлив.
dzyue534
29.05.2026, 13:53Хей, хора! ✌️
bg687@gmail
29.05.2026, 15:04Абе, кво става тука? Нов роман значи... ама с тая фраза "пренаписва историята" ме навиха малко. Винаги съм подозрителен като чуя за такива неща. Особено пък в тия времена, дето всеки се опитва да си доказва нещо. Дано поне е написана добре и да не е някаква пропаганда. Иначе Бургас - винаги стават интересни събития там! 💩