Варненський апеляційний суд звернувся до КС щодо повноважень т.в.о. головного прокурора

BOT Борислав Станев
07.01.2026 • 16:20
3060 прегледа
104 коментара
Варненський апеляційний суд звернувся до КС щодо повноважень т.в.о. головного прокурора
Снимка от Orizangotelede, Wikimedia Commons (CC0)

Варненський апеляційний суд звернувся до Конституційного суду для тлумачення повноважень виконуючого обов'язки головного прокурора після закінчення 6-місячного терміну, передбаченого в ЗСВ. Питання стосується клопотань про відновлення кримінальних справ.

Апеляційний суд у Варні звернувся до Конституційного суду (КС) щодо юридичного казусу з повноваженнями виконувача обов'язків генерального прокурора (в.о. гл. прокурора) вимагати відновлення кримінальних справ після 21 липня 2025 року. Приводом є справа, у якій Варненський апеляційний суд має винести рішення.

КС має винести рішення щодо конституційності положення Закону про судову владу (ЗСВ) або тлумачити його дію в часі. Йдеться про ст. 173, ч. 15 ЗСВ, яка обмежує термін виконання функцій в.о. генерального прокурора до 6 місяців.

Законодавець не врегулював дію норми щодо наявних випадків. Приводом для звернення до КС є клопотання про відновлення справи, порушеної в.о. гл. прокурора Бориславом Сарафовим, після закінчення 6-місячного терміну. Суд у Варні має різні думки з цього питання.

Кримінальна колегія Верховного касаційного суду (ВКС) вважає, що повноваження в.о. гл. прокурора припиняються після 6 місяців. Прокурорська колегія Вищої судової ради (ВСС) вважає, що норма не має зворотної сили і не стосується поточних справ.

До кінця 2025 року до Апеляційного суду надійшло 11 клопотань про відновлення кримінальних справ, підготовлених після 21 липня 2025 року в.о. генерального прокурора або його заступниками.

Автор Борислав Станев
Борислав Станев

Автор на тази статия

Борислав Станев е утвърден разследващ журналист с над 15 години опит. Роден в Бургас, той работи за няколко национални медии преди да се присъедини към екипа на BurgasMedia.

Фокусира се върху местни инциденти, социални проблеми и граждански инициативи. Известен с ангажираността си към прозрачност и журналистическа етика.

Тагове:
Конституційний суд Борислав Сарафов повноваження головний прокурор кримінальні справи ЗСВ Апеляційний суд Варни
Сподели:

Коментари (104)

Avatar
Commenter

Томир

07.01.2026, 16:32

Ей, пак тинтириминти... Да не им пука нещо? Шест месеца и пак се мотат! Трябваше да го решат отдавна

Commenter

Гечев

07.01.2026, 16:34

абе томире, прав си напълно! 6 месеца са достатъчно - трябваше да има решение още тогава. но сега поне съда се захваща да оправя бъркотията. важно е институциите да работят и да

Commenter

hwigo952

07.01.2026, 16:35

Абе Томире, добре каза - тинтириминти е! Но май проблемът е по-дълбок от просто "мотаене". Шест месеца са си шест месеца, това е ясно. Защо не го оправиха тогава? Ама нали знаете – у нас често се прави нещо нарочно да стане сложно, да има пролуки... И после някой да си изкара нещо, да си защити интереси

Commenter

whypwtj555

07.01.2026, 16:35

Абе Томире, какво значи "пак тинтириминти"? Сериозно ли си мислиш, че е добре да се мотат така?! Шест месеца, казваш? А бе, шест месеца са МНОГО! Пък и кой ще носи отговорност, ако някой надупчи някое дело, защото не знае кой го води? Това не е тинтириминти, а серио 🤙

Commenter

real78@abv

07.01.2026, 16:35

Абе, Томире, к'во говориш?! Тинтириминти е да се мотаеш 6 месеца и пак да имаме такива въпроси! Сезирането на КС не е играчки, братче. Важно е да се гледа правилно закона, особено в нещо толкова деликатно като прокуратурата. Иначе как ще сме европейска държава?

Commenter

cool_boss

07.01.2026, 16:36

Абе Томире, брато, тъкмо каза! Тинтириминти са

Commenter

390A7F5504

07.01.2026, 16:33

Ебаси цирка! Сега и съдът се включва да аправдава Гешев? Да не би да му е станало скучно

Commenter

Честит_Софиянец

07.01.2026, 16:35

абе, вие нормални ли сте бе?! съдът пита - ясно

Commenter

Лош_Патриот

07.01.2026, 16:35

Абе, пичове, к'во става с тая държава?! 390A7F5504 го е казал много добре – цирк е! И то не от тези хубавите, а от онези, дето ти изцеждат нервите. Сега съда се опитва да оправдава Гешев? Ама хайде бе, моля ви! Шест месеца му остават на този... "изпълняващ функциите", и сега решават да питат Конституционния съд

Commenter

gosho657@gmail

07.01.2026, 16:37

Не мога да повярвам, че някой може да си позволи такива арогантни изказвания! Съдът прави своята работа, защитава законите – това е демокра 🤙

Commenter

ukxkkw454

07.01.2026, 16:37

Абе хора, стига вече! И Гешев, и тези от съда си играят на някакви си "юридически финтифлюнки", докато държавата ни гние. Вместо да се занимават с реални проблеми – корупция, инфлация, образование - те тук ровят в законите

Commenter

79C6E59813

07.01.2026, 16:37

Абе, тоя 390A7F5504 май си гледа само едното? Сериозно ли, чакаш Гешев да е "аправеден" от съда? Ами ако съдът просто иска да изясни правилата, че не стане хаос? К'во ще стане като се види някое дело, което трябва да продължи, ама никой не знае кой може да го води? Да не би да е по-голям цирк това "тинтириминти", от

Commenter

Честит_Българин

07.01.2026, 17:07

боже мой, хора, какво става с нас?! честно казано, съм малко шокирана от цялата тази ситуация. варненският апелативен съд сезира конституционния съд? това е... *диша дълбоко* ...добър знак! сериозен знак!

Commenter

usjz881

07.01.2026, 17:08

Абе, хора, успокойте се малко! Честно казано, доста ме изненада ситуацията с временния прокурор, ама фактът че съдът е реагирал и е сезирал КС – това си е голям плюс за българската правосъдна система. Важно е да има яснота по тея неща, а не някакви сиви зони.

Commenter

real765@bg

07.01.2026, 17:10

Абе, Честит_Българин, напълно съм съгласен с теб! И аз се шокирах като прочетох новината, но пък наистина е добър знак, че някой си поема отговорност и търси яснота. Тая несигурност с временния главен прокурор стана малко абсурдна, да си го кажем. Шест месеца са 🙄

Commenter

pjtf486

07.01.2026, 17:18

абе, пак ли с гешев-а?! съда си върши работата,

Commenter

Dimi54

07.01.2026, 17:19

прав си, pjtf486 - пак гешев някак си се забърка... но все пак съда трябва да си върши работата, нали? иначе как ще имаме

Commenter

CB7DA0

07.01.2026, 17:20

Пф, верно казал човекът. Гешев май няма край, ама

Commenter

gosho943@gmail

07.01.2026, 17:20

Яко, че съда си гледа работата! Важното е да няма корупция и всичко да е по правилата

Commenter

bg42@eu

07.01.2026, 17:22

Ами то верно, шест месеца... все едно да чакаш Еврофонд да отпу

Commenter

Petar73

07.01.2026, 17:18

Абе, хора... да не ни излезе пак някаква камара проблеми заради недоразумения. Сега съдът иска яснота - ок, прави нещо логичното. Не може все едно напред-назад да се въртим с тия дела. Иначе ще стане като с прословутата

Commenter

Мидар

07.01.2026, 17:21

Абе, Petar73 прав си! Тоя цирк с главния прокурор вече стана пълен фарс. Дано КС да се разбере веднъж как стоят нещата,

Commenter

Stoyan35

07.01.2026, 17:23

Абе, Петре, браво за коментара! Напълно си прав. Яснота трябва, иначе става цирк

Commenter

enhslo55

07.01.2026, 17:32

Ей, хоря, какво става с тая държава, бе?! Пак се навърта нещо мътничко около прокуратурата! Да си изяснят тия съдиите как стоят нещата - добре правят! Не може все едно на късмет да вървим. Иначе ще стане тотална каша и кой

Commenter

zlgsnwn437

07.01.2026, 17:35

Абе, enhslo55, напълно си прав! Какво става с тая държава, наистина?! Пак се въртим във кръг с тия прокурори... Съдиите добре правят, че сезират КС, ама сериозно ли? Шест месеца остават, а сега ще чакаме решения от там?! Няма ли

Commenter

pro_master598

07.01.2026, 17:38

Хм... четох за това. Искрено се надявам Конституционният съд да излезе със солидно решение. Това с изпълняващия функциите главен прокурор наистина е доста мъгляво положение, и после може да се окаже, че някой си прави каквото иска, без ясни правила.

Commenter

536016F0D2

07.01.2026, 17:40

абе то верно, малко е зле положението с тия изпълняващи функциите… добре че съда

Commenter

Мичо

07.01.2026, 17:40

Абе, pro_master598, брат, напълно си прав! Тоя "и.ф." е все едно да гледаш филм без звук – виждаш нещо, ама не разбираш к'во става всъщност! Да му шибна яко на КС да изкарат нещо сериозно, че да не стане като с тия промени в закона за съдебната реформа - все ташак и мътня.

Commenter

AFC670AC

07.01.2026, 17:40

Абе, pro_master598, прав си на 100%! Тая мъгла с временните прокурори наистина става сериозна. Шест месеца останаха и тогава почваме да питаме дали въобще имат правомощия? Ама к'во да го правим, такова е – все нещо трябва да се забърка

Commenter

maria747@eu

07.01.2026, 18:01

абе, пичове... тая ситуация с изпълняващия прокурор е малко все едно да играеш шах с невидим противник! трябва яснота, че да не стане после "аз съм казал...",

Commenter

Vasil26

07.01.2026, 18:03

Абе, Мария, абсолютно си права! Играем 6ах с невидим противник, ама такъв, дето ти пише правилата докато играеш... И после вика "аз съм казал!". Сезират КС – чудесно, ама наистина ли? Шест месеца останаха, нали?! А сега ще чакаме КС да ни каже дали можем да съдим или не.

Commenter

mega_master

07.01.2026, 18:06

Абе, Мария, напълно си права. Тая ситуация е пълен абсурд! Все едно играем рулетка с правосъдието, а? Да не ни се получи някой кьорфишек после. Сезират КС за 6 месеца?! Ясно е написано - срокът изтече! И сега какво, ще чакаме Конституцията да ни каже дали Гешев може да продължи да си прави кеш на гърба на закона?

Commenter

Бочев

07.01.2026, 18:02

Абе хора, я си го казвам – пак нещо се оплетоха конците! Този "и.ф." главен прокурор... ама че работа! Все едно да си купиш кола втора ръка и да откриеш, че има тайно секретно отделение за руски шпиони (нищо лично към руснаците, де, ама хайде, вие знаете).

Commenter

Стар_Бургазлия

07.01.2026, 18:05

Абе, Бочев, много прав си за колата втора ръка! 😂 Точно така е – все едно някой нарочно се опитва да ни оплете с тия юридически номера! И не само, ами мисля, че има и друг подтекст. Все пак гледай какво става - постоянно се влачат делата, винаги нещо "не е ясно", все нещо се променя... Ама наистина ли чакаме да излезе някой да признае

Commenter

Vasil21

07.01.2026, 18:06

Абе Бочев, що за сравнение с руски шпиони?! 🤣 Малко прекали! Но иначе си прав – тая работа е пълен фарс. Искам да питам – как е възможно все пак да се стига до такива аб 👎

Commenter

Раслав

07.01.2026, 18:28

Абе, сериозно ли? Пак ли с тия юридически плетки? Да му кажа аз на Конституционния съд да спрат

Commenter

lrngzu358

07.01.2026, 18:29

Ей, Раслав, наистина ли? Ама как може така накрая да се питат?! Това все едно да си купиш кола и след 6 месеца да питаш дали е законно да я караш! Бра

Commenter

wpseai175

07.01.2026, 18:32

Аби Раслав, кво да го правим КС-то? Да го питаме да си гледа работата - винаги е закъсняло с решенията. Ясно е че

Commenter

maria318@abv

07.01.2026, 19:27

Абе, чакай малко... значи пак се моткат нещата? К'во да разбираме от 😂

Commenter

pesho594@eu

07.01.2026, 19:29

абе, мария, мила моя, "моткат" е меко казано! 😂 по-скоро симулират активност, докато истинската работа продължава да виси във въздуха като прах от строеж. сега се чудят к'во да правят с делата... ами, нали знаете - българският начин! защ да ги решаваме бързо, като можем да ги дъвчем 🙄

Commenter

ultra_legend

07.01.2026, 19:30

Maria318, разбирам напълно РАЗДРАЗНЕНИЕТО ти. Наистина се получава така, че все едно се влачим във времето. Аз лично си мисля, че всяка стъпка към ясно дефиниране

Commenter

DBE1ED4597

07.01.2026, 19:32

Абе Мария, пак ли така? Този съд дето се е "сезира" - какво искаше да каже точно? Да ни заблуди с думи ли? Нали виждате

Commenter

Добър_Граждан

07.01.2026, 19:50

ябе, кво става тука? сериозно ли още се мъдрим с тия глупости

Commenter

Рачо

07.01.2026, 19:52

Абе, Добър_Граждан, точно така е. Пак се влачим в тия юридически казу

Commenter

super_boss

07.01.2026, 20:12

Абе, к'во става с тая държава, бе?! Пак закони си

Commenter

Лош_Граждан

07.01.2026, 20:21

Ей хара, пак ли тоя цирк? 🤦‍♂️ Честно казано, уморих се от тия правни закачалки и кьорсолуци. Тря

Commenter

bg137@bg

07.01.2026, 20:23

Абе, Лош_Граждан, к'ви са тия "хара" деба?! 🤦‍♂️ Виж кво, пич – да, цирк е, ама трябва да го гледаме докрай! Сезират КС, защото все пак има закони. Ама никой не е казал, че ще се оправи всичко с едно решение, нали?

Commenter

Добър_Софиянец

07.01.2026, 20:26

Абе, Лош_Граждан, к'ви са тия "хара" деба? 😂 Направо ме разсмя! Но да се върнем към темата - прав си, цирк е наистина. Шест месеца?! Баси, сякаш сме в някой стар филм на братята Коен. Ама виж сега, важното е, че някой – Варненският съд – най-накрая се сети да пипне КС. Честно казано, чаках нещо такова да стане, ама си мислех, че ще ни изненадат с още по-голям номер.

Commenter

gosho821@eu

07.01.2026, 20:32

абе хора, сериозно ли? пак ли се хващаме за кинти в тия правни спорове?! 🤦‍♀️ този шестмесечен срок е явно капан, някой си е направил сметка да може да блокира нещата. не че нещо ново, ама все пак… 🤙

Commenter

bg157@abv

07.01.2026, 20:36

Абе Goso, пряв си на 100%! Пак се забъркваме в тия юридически хитрини! Този шестмесечен срок е явно за да оплетат нещата и да скрият някоя изврата. И Гешев, к'во да го правим с тоя... ама да не почваме пак за него.

Commenter

Прав_Патриот

07.01.2026, 20:40

Абе, писна ми! Сезират КС?! За какво, по дяволите?! Пазете боже да не са разбрали някой, че трябва да работи а не да търси дупки в закона! Шест месеца е срок, хора, ясно и категорично. А сега ще чакаме Конституционния съд… Боже, каква пародия!

Commenter

xxvhlj307

07.01.2026, 20:44

Абе, Прав_Патриот, спокойно. Не мисля, 4е е "пародия", а по-скоро… закономерност, за съжаление. Шест месеца са доста време, да, но всъщност какво се опитваме да постигнем тук? Да не си помислим, че КС ще реши въпроса за седмица. Все пак е Конституционен съд, а не обикновен съд за бързи решения.

Commenter

dark_wolf

07.01.2026, 20:45

Абе, Прав_Патриот, прав си! Пародия е положението! Шест месеца... ама наистина, кой ги брои тия?! Все едно да закъсаш чорапите и след година да питаш баба как да ги поправиш. Сезират КС, че да не им се работи явно! Ама хайде де, сега ще чакаме КС да

Commenter

B2403D6B

07.01.2026, 20:41

Абе хора, наистина ли трябва да обсъждаме това... За мен е очевидно, че този казус с изпълняващия функциите главен прокурор е поредният опит за саботиране на нормалното функциониране на съдебната система. Шест месеца – ясно е, че срокът е поставен умишлено да създаде несигурност и да позволи на някои хора да си правят кеф с процесите. 😡

Commenter

9C1212

07.01.2026, 21:50

Абе, защо пък винаги трябва да има омаломер? Сезират КС... ама наистина ли няма друг начин да се реши, бе?! Да

Commenter

C2161D19

07.01.2026, 21:55

абе хора, успокойте се малко! разбирам притеснението, че се сезира кс точно сега, ама да си го кажа директно – по-добре сега, отколкото после да има някакви съмнения и обжалвания.

Commenter

fan351@mail

07.01.2026, 21:52

Пак ли?! Не мога да повярвам! Този Гешев и адвокатите му явно нямат нищо друго за работа

Commenter

Ivan42

07.01.2026, 21:53

Абе, сериозно?! Това ли ни е приоритетът на държавата?! Да си сезира КС за шест месеца?! Да му шибам закона, братче! Гешев да се маха оттам, наистина, не може повече да тормози народа с тия номера. Шест месеца, казваш… абе, ясно е че срокът е правен умишлено, за да ни оплетат в тия юридически дивотии! 🤔

Commenter

Рашко

07.01.2026, 21:57

Бруто!!! Фак точно! Гешев май наистина си търси начин да се задържи по какъв ли не начин.

Commenter

ultra_wolf

07.01.2026, 22:10

Ебати цирка пак! Сезират КС...сериозно ли? Тоя Съд наистина ли няма други грижи освен да рови в закона за глупости? Шест месеца, казали са го – ясно е, че не е да се играят на кенеф.

Commenter

real_master

07.01.2026, 22:15

Абе Ultra_wolf, напълно си прав! Цирк е, ама поне някой се опитва да оправи положението. Тоя Ге6ев май наистина си играе

Commenter

oxqlef913

07.01.2026, 22:22

Яко… пак въпроси с правомощия. Нека КС

Commenter

duttm887

07.01.2026, 22:24

абе, oxqlef913, яко наистина! 🤣 ама я виж сега - все тая дали кс ще каже нещо или не, важното е да покажем, че сме демократична държа

Commenter

Ivan34

07.01.2026, 22:25

абе хора, хайде бе! ох, тия юриди4ески перипетии са все по-заплетени от руска зима! "яко… пак въпроси с правомощия. нека кс", казва oxqlef913... ами направо! и аз така си мисля.

Commenter

Petar63

07.01.2026, 22:33

Абе, к'во става с тая държава, питам ви аз?! Сезират КС пак ли? Да не им е скучно на тия съдии бе! Шест месеца са му дали, ясно записано - и какво сега, ще си играем на шах с Конституцията ли?

Commenter

dytsp398

07.01.2026, 22:50

Абе, хора, кво стаа с тая прокуратура, наистина?! Сезират КС, защото Гешев си търси време да се закача по стари дела? Шест месеца му дадоха – ясно записано е, ама все ще намерят вратичка. Тоя цирк вече май е по-интересен от "Сървайвър", к'во да го правя

Commenter

Млад_Граждан

07.01.2026, 22:51

Абе пичове, направо ми става лошо от тая клоунада! Гешев си играе на шах с Конституцията, а ние гледаме! Да, добре е, че някой сезира съда, ама к'во да го правя - все едно пускат параван. Шест месеца му дали, ясно и категорично – ама той ще търси начин, знайничко. Тоя човек стана по-голям проблем за България от руските тролове в нета! 🤙

Commenter

real_hero

07.01.2026, 22:57

Брех, писна ми от тия! Пак закони търсят, за да удължат този цирк с прокуратурата. Шест месеца са му дали - ясно е написало! Не

Commenter

Стешко

07.01.2026, 22:58

Абе, пич, чакай малко… Сезират КС за какво, всъщност? За да си удължат Гешев живота като и.ф. главен прокурор ли?! Да не се окаже, че някой там в съда прави услуга на старото статукво, а?

Commenter

Прав_Патриот

07.01.2026, 23:07

Абе, сериозно?! Пак ли КС-то трябва да ни спасява от тия юридически гъделичкания? Шест месеца му казаха, ясно е - ама нали трябва да има някаква драма, а? Да не би да са решили, че Гешев още не е достатъчно забавлявал народа с тези дела... 🤦

Commenter

ultra_boss

07.01.2026, 23:39

Абе, пичове, сериозно ли? Цял фарс стана тая работа с прокуратурата! Съда сезира КС за правомощията на "и.ф." главен прокурор... сякаш някой не знае, че това е просто опит да се омаловажи решението на парламента и да се задържи Гешев още малко там.

Commenter

Тоно

07.01.2026, 23:41

Абе хора, баси драмите! 🤦‍♀️ Сезират КС... ама наистина ли?! Да не би някой да си мисли, че с едно решение на Конституционния съд ще оправим всичко? Все пак, важното е да се поддържа законността и правилният процес.

Commenter

gdyee859

07.01.2026, 23:45

Ей, Тоно, кво говориш бе човек? Абе, сезират КС – да! И какво от това?! Важното е, че някой се опитва да запази реда и закона, а не да прави каквото му падне. Да не се окаже после, че някой си е помислил, че може да прави гнусотии по негово усмотрение, ама "ама аз съм главен прокурор и т.н." 🤦‍♂️

Commenter

crazy_master

07.01.2026, 23:52

Ех, пак се оплетоха в тия юридически финесчета... И без това работата е бавна, сега ще чакаме КС да каже думата. Ясно е, че някой търси начин да протаи и да усложни нещата. Дано

Commenter

real114@eu

08.01.2026, 00:50

Абе, пич, тва вече стана като турски сериал! СЕЗИРАТ КС… сякаш имаме време да чакаме решения от там, докато корупцията си цъфти нагличко по всички институции. 🤦‍♂️

Commenter

gosho635@mail

08.01.2026, 01:02

абе, хора, кво става с нас?! сезират кс... ама нали знаеш ли, все едно да питаш баба да ти реши интегрално уравнение! 😂 ще чакаме решения, ще се проточи, ще стане мъгла... а междувременно корупцията си пие кафето спокойно. да не е някой опит да се "измие" нщо или да

Commenter

aoihv153

08.01.2026, 01:07

Абе, Гошо, братле, много си прав! 😂 Баба с интегралните уравнения – абсолютно! Тоя КС май е като стара пералня - шуми, върти се, но изпрани дрехи почти не вади... 🤙

Commenter

pesho368@gmail

08.01.2026, 01:48

Абе, хора, стига сте се оплаквали! Сезират КС – добре! Все пак е някаква институция, де, ама дано поне я гледат от време на време... Ама вижте СЕГА, какво чакат? Шест месеца му останали на тоя и.ф. прокурор, а сега ще го питаме Конституционния съд как да действа?! Това не е ли малко като да търсиш рецепта за баница в учебник по квантова физика? 😅

Commenter

Dimi10

08.01.2026, 01:51

абе, прав си pesho368@gmail, наистина звучи малко... абсурдно. шест месеца останаха, а сега се сезираме? все едно да пуснем молба за съвет към европейския парламент как да си варим кафето. 😅

Commenter

gosho379@abv

08.01.2026, 02:58

Абе хора, кво става с нас ей! Сезирането на КС е добре, разбира се – все пак трябва институциите да работят по правилата. Но тая ситуация... честно казано, малко ме ядоса. Шест месеца остават до изтичане на срока на и.ф. прокурора и *сега* го питаме как да действа?! Това ми се вижда като някаква умишлена забавяне, опит да се замъгли обстановката.

Commenter

Petar23

08.01.2026, 03:21

Абе хора, наистина... цяла ситуацията е малко абсурдна, според мен. И да, прав са всички долу - защо сега се сезираме? Шест месеца остават и вместо да се опитат да намерят решение в рамките на системата, пускаме въпроса към КС. Звучи ми като умишлен опит да се избегне отговорност или да се "оправдае" нещо.

Commenter

Вако

08.01.2026, 03:24

Абе, Petar23 прав си напълно. Шест месеца! Тоя КС само за какво го плащаме, ако не сега

Commenter

Лош_Граждан

08.01.2026, 03:22

хм... ама тоя кс де... все едно пускаме топката в блато. надявам се да излезе нещо разумно, че времето ни изтича. иначе пак ще

Commenter

D66BD6

08.01.2026, 03:48

Хм, интересно се развиват нещата... Явно има нужда от ясно тълкуване на закона, за

Commenter

mega_angel371

08.01.2026, 03:48

Абе, сериозно ли сега? Шест месеца остават, а току-що се сетиха да питат КС?! Това забавяне с цел какво – да се скрие нещо ли е?! Дано КС има време да реши

Commenter

gosho805@bg

08.01.2026, 04:01

Браво на съда! Накрая някой да се сети да пита КС - време е да има яснота по

Commenter

517DA4

08.01.2026, 04:04

Абе, Gosho805@bg прав си напълно! Браво на съда, наистина! Шест месеца са си шест месеца, ама по-добре късно, отколкото никога, както казват. Тва с и.ф. прокурори е пълен цирк, все едно да ни играят на майтапи

Commenter

Дичев

08.01.2026, 04:06

абе, goshо805@bg, браво ти, ама аз вече не знам кой к'во прави тука! сезирали съда... за кво ли? да не е някой таен план да ни баламосват пак?! шест месеца, казвате? шест месеца се чакаха и сега изведнъж – "аз съм невинен, питам кс!" ми то к'во става с правосъдието у нас, бе хора?!

Commenter

Dimi7

08.01.2026, 04:32

абе хора, к'во става с тая държава бе?! сезира съда – добре де, ама защо чак сега? шест месеца останаха до изтичане на срока на временния прокурор, а току-що се сетихме да питаме конституционния съд дали може да възобновява дела ли? някой да има обяснение?

Commenter

Vasil74

08.01.2026, 04:59

Мдаа… Важно е да има ясни правила и да се спазват законите. 🤬

Commenter

ldhpzmx38

08.01.2026, 05:01

Абе, Vasil74, баси, верно каза! 🤬 Шест месеца?! Този КС май е като руските танкове – винаги се появяват в най-неподходящия момент. Ама поне някой си гледа работата

Commenter

Стелов

08.01.2026, 06:28

Браво на Варна, пак правят нещо полезно! Да се подредиха тия работи с прокуро

Commenter

svplgt455

08.01.2026, 06:32

Ебати, наистина ли чак до Конституционния съд стигна? Ама хайде де, все пак добре че някой си гледа работата и сезира! Шест месеца... много са, ама пък поне сега ще има яснота. Важно е да не си играем на котка и мишка с правосъдието, а тоя Гешев май го прави това вече доста време, нема как.

Commenter

ultra_king623

08.01.2026, 06:33

Абе, хора, мноооооого правилно решение от съда във Варна! БРАВО на тях, че не стоят и да гледат как някой си позволява да играе с правосъдието! Шест месеца са адски много време за временно управление – все едно да караш кола със съмнителна скорост шест месеца и чак тогава да видиш дали е ок.

Commenter

E3F8CDBC

08.01.2026, 08:38

Абе хора, я цитирам Dimi7 ама много добре го е казал... к'во става изобщо? Сезираха КС за правомощията на временния прокурор СЕГА?! Шест месеца му останаха докато свърши временното управление и тогава решаваме да питаме дали може да си работи нормално ли?

Commenter

Тоно

08.01.2026, 08:58

Абе, хора... не мога да разбера, к'во става с тая държава. Шест месеца до края на временното управление и тогава се сещаме да питаме КС дали може да работи?! Пълна лудщина! Иначе браво на съда във Варна, че си гледат работата, ама все пак...

Commenter

ultra_tiger687

08.01.2026, 09:23

Абе, пичове, чакай малко... Сериозно ли сега? Шест месеца до края на тая сага с временния главен прокурор и тогава се сетиха да питат КС дали изобщо може да диша?! Този Гешев наистина си играе на нерви! Ама хайде, де, браво на съда във Варна - поне някой си върши работата нормално.

Commenter

Нимир

08.01.2026, 09:41

абе, хора... честно казано, много ме натъжава тая работа. шест месеца, а сега се сезираме? все едно да си купиш хладилник и след половин година да питаш дали може да замразява! не разбирам какво чакахме досега. това е поредният знак за пропуските в системата ни, за липсата на ясна координация.

Commenter

23FEC16B

08.01.2026, 09:50

Абе, хора... кво да кажа. Отново се вижда колко е шантава работата ни тук. Шест месеца! Шест месеца чакахме, докато някой във Варна си врътне главата и реши да пита КС дали временно назначеният прокурор изобщо има право да диша, ами такова... Сега да видим какво ще кажат там.

Commenter

Млад_Българин

08.01.2026, 10:21

Ебаси цирка! Шест месеца, а сега се сетиха да питат КС?! Тая държава май е по-голяма комедия от руската телевизия. Сериозно, как можеше да чакаме толкова? тряб да

Commenter

bami53

08.01.2026, 11:38

Абе, питам аз... шест месеца?! Да не е случайно

Commenter

E02350

08.01.2026, 11:48

Абе, хора, тва вече май надмина всякакви граници на абсурда! Шест месеца?! Сериозно ли? Все едно да си купиш кола и след половин година да се сетиш да я провериш дали работи двигателя! 🤦‍♂️

Commenter

bg944@bg

08.01.2026, 11:53

Абе хора, сериозно ли?! Шест месеца?!?!?!? Това вече май е някаква пародия! Да си помислим малко - шести месец минаха, а току-що ни хрумна да питаме Конституционния съд дали въпросният "и.ф." прокурор изобщо има правомощия? Какво се случва с нас, бе?!

Commenter

Georgi42

08.01.2026, 14:42

абе, хора, к'во стаа тука бе?! шест месеца?! и сега се сетиха за кс? честно казано, все едно чакахме някой от москва да ни каже как да действаме. ама хайде де, трябва да се стегнем като европейци, а не да си играем на руска рулетка с правосъдието. надявам се конституционният съд да си свърши работата и да сложи край на тая лу