«Учитель — не чиновник» — Цветана Станева об образовании, детях и Бургасе

Редакция BurgasMedia Мартин Тодоров
17.04.2026 • 12:22
5773 прегледа
123 коментара
«Учитель — не чиновник» — Цветана Станева об образовании, детях и Бургасе
BurgasMedia

Разговор с кандидатом в депутаты от ГЕРБ–СДС по второму избирательному округу — Бургас

Это встречается нечасто: кандидат в народные представители, который не только говорит об образовании как о приоритете, но и знает его изнутри — из классной комнаты, среди детей, с мелом в руке. Цветана Станева — начальная учительница, мать двоих детей и жена тренера волейбольного клуба «Нефтохимик» Ивана Станева. Месяц назад она сделала шаг из педагогической аудитории на политическую сцену и встала под №14 в списке ГЕРБ–СДС в Бургасе. BurgasMedia спросила ее напрямую — о конкретных решениях, о молодых избирателях и о том, что она будет делать 20 апреля, если не попадет в парламент.

Верните учителя детям

Когда мы спрашиваем Цветану Станеву, какое одно изменение она бы хотела внести сразу после вступления в должность, ответ звучит без колебаний:

«Для меня самое срочное изменение — вернуть учителя туда, где он наиболее ценен, — к детям. Поэтому я буду настаивать на законодательных мерах, которые уменьшат административную нагрузку и освободят время для настоящего образования».

За этими словами стоят годы работы в системе. Сегодня болгарский учитель проводит значительную часть своего рабочего времени, заполняя документы, протоколы и отчеты, — вместо прямого контакта с учениками. Для Станевой это не просто организационная проблема, а системная ошибка с прямыми последствиями для качества образования.

Тема финансирования дополняет картину. Ее позиция нюансирована:

«Как человек из системы я могу сказать ясно — проблема не только в том, сколько денег есть, а в том, как они распределяются. Нужен бюджет, который будет гарантировать: время и условия для учителей, чтобы преподавать, а не администрировать; реальную поддержку для детей с трудностями; современную среду, которая соответствует сегодняшнему миру. Средства можно обеспечить путем лучшего планирования и контроля, а не просто путем увеличения «на бумаге».»

Именно эта конкретика — «не только больше денег, а более разумное распределение» — отличает кандидата от декларативных образовательных обещаний, к которым мы привыкли перед каждыми выборами.

Искусственный интеллект уже в классной комнате

Возможно, самая актуальная тема в образовании сегодня — проникновение искусственного интеллекта. Цветана Станева не избегает этой темы:

«Искусственный интеллект уже в классной комнате — вопрос в том, будем ли мы им управлять или будем отставать. Я буду работать над быстрой подготовкой системы путем обучения учителей, актуализации учебного содержания и введения четких стандартов использования ИИ. Мы не можем учить детей для вчерашнего мира».

Позиция категорична и прагматична одновременно: ни паники, ни отрицания — а регулирование и адаптация. Для учителя, ежедневно работающего с детьми «поколения смартфона», такая установка понятна.

Психолог в школе — не роскошь, а необходимость

Цветана Станева имеет степень магистра детской и юношеской психологии — образование, которое делает ее особенно компетентной в вопросе психологической поддержки в школах. Ее ответ однозначен:

«Да — каждая школа должна иметь штатного психолога. Это уже не дополнение, а необходимость. Финансирование должно быть гарантировано государством как часть делегированного бюджета. Проблемы не исчезают, когда мы их игнорируем — они усугубляются».

Педагогические психологи в Болгарии — редкость, большинство из них работают только в больших городских школах, а маленькие и сельские полностью лишены подобной поддержки. Станева не только формулирует проблему, но и указывает конкретный механизм: включение в делегированный бюджет, то есть обязательное и системное финансирование, а не по проектам и пожертвованиям.

«Твое мнение тоже имеет вес»

Апатия молодежи на выборах — вызов для любой демократии. Как Цветана Станева будет разговаривать с 18-летним жителем Бургаса, скептически настроенным к выборам?

«Я бы сначала спросила его, что его беспокоит и что он хочет изменить. Потом я бы сказала ему: выборы — это способ, чтобы это произошло. Если ты не участвуешь, ты оставляешь решения в руках других. А твое мнение тоже имеет вес».

Подход характерен для педагога: не лекция и не призыв, а диалог. Сначала — выслушивание, потом — аргумент. Именно это отношение и является основным различием между кандидатом-учителем и кандидатом-политиком по рождению.

Спорт, дети и законодательные стимулы

Семейная история Цветаны Станевой неотделима от спорта. Почти 24 года рядом с волейбольной легендой, такой как Иван Станев, оставили след в ее понимании роли спорта в обществе:

«Как человек, связанный со спортом, я знаю, сколько усилий, лишений и постоянства стоит за каждым успехом. Поэтому я верю, что поддержка должна быть направлена ​​прежде всего на детей и школы — там формируются характер, дисциплина и будущие чемпионы. Бизнес также играет ключевую роль, но он не должен быть просто спонсором, а настоящим партнером спортивных клубов. Этого можно достичь с помощью четких законодательных стимулов, включая налоговые льготы для компаний, которые устойчиво инвестируют в спорт».

Конкретное предложение — налоговые льготы для бизнеса, инвестирующего в спорт — редко звучит в региональных предвыборных кампаниях и показывает мышление, выходящее за рамки деклараций.

«Каждый ребенок заслуживает шанс»

Один из самых трогательных ответов в анкете — реакция Станевой на гипотетический родительский сигнал о ребенке с трудностями в обучении:

«Сначала я выслушаю его — потому что для родителя это не «случай», а судьба его ребенка. После этого я буду конкретно содействовать — через контакт со школой и учреждениями, которые несут ответственность. Я помогу ему найти решение еще в рамках системы, но и обязуюсь работать так, чтобы подобные ситуации не повторялись. Каждый ребенок заслуживает шанс, а родители — уверенности, что им не придется бороться в одиночку».

Для людей, прошедших через лабиринты специального образования в Болгарии, эти слова звучат знакомо, но и обнадеживающе. Они слышны из уст, которая знает систему изнутри.

Должность, или результат?

Когда мы задаем последний провокационный вопрос — что она будет делать утром 20 апреля, если не попадет в парламент, — Цветана Станева не колеблется:

«Я продолжу работать над теми же делами — независимо от того, из парламента или вне его. Для меня важно не положение, а результаты и доверие людей».

В конце разговора она оставляет одно предложение — и оно говорит все:

«Я голосую за Цветану Станеву, потому что она кандидат, который знает реальные проблемы в образовании и имеет волю решать их работой, а не обещаниями».

Разговор с Цветаной Станевой показывает профиль кандидата, чьи приоритеты проистекают из личного опыта, а не только из предвыборной программы. Темы образования, детей и молодежи не являются для нее абстракциями — они являются повседневностью. Покажет ли эта черта отклик среди жителей Бургаса, станет ясно 19 апреля 2026 г.

Материал подготовлен в рамках предвыборного освещения BurgasMedia. Редакция предоставляет равные возможности для представления всех кандидатов.

Автор Мартин Тодоров
Мартин Тодоров

Автор на тази статия

Мартин Тодоров е политически анализатор и колумнист. Завършил е политология и има дългогодишен опит в анализа на вътрешна политика и законодателни промени.

Неговите статии предлагат задълбочен поглед върху ключови политически и социални теми, подкрепен с данни и факти.

Тагове:
Бургас Спорт Образование дети искусственный интеллект психолог учитель
Сподели:

Коментари (123)

Avatar
Commenter

Vasil27

17.04.2026, 12:30

Абе, учител не е чиновник? Бахти изненадата! 🤦‍♀️

Commenter

real_angel

17.04.2026, 12:31

Абе Васил, ти се майтапиш ли?! Сериозно ли трябва да се изказваме, че учителите НЕ са чиновници? Това е все едно да доказваме, че Земята не пада от ръба ѝ! Срам ме е, че въобще трябва да коментирам такова очевидно нещо

Commenter

user849@gmail

17.04.2026, 12:32

Еха, наистина! Дано да се сетиха най-накрая за важните неща в

Commenter

user42@abv

17.04.2026, 12:33

Ами тоя въпрос си го зададохме преди години... майтапът е ЯСЕН. Да

Commenter

qmck554

17.04.2026, 12:33

Ама наистина ли трябваше да го казва това?! 🤦‍♀️ Все едно да обясня

Commenter

511246B0

17.04.2026, 12:33

абе, васил27, прав си, на моменти така звучат тия политици... все едно току-що са измислили колелото. но, знаеш ли, аз гледам малко по-различно. нека да не бъдем толкова цинични веднага.

Commenter

Georgi72

17.04.2026, 12:33

абе, пи4, кво се правите на големи?! "учителят не е чиновник" - тоя въпрос ли го вадите сега? смешно е! този герб-сдс пак симулират, че се грижат за учителите

Commenter

maria504@eu

17.04.2026, 12:59

Абе тва Станева де, пак ли тя?! 😂 Добре де, ама се замислих - наистина ли тряб да напомняме на хората, че учителите са хора, а не просто печати да слагат? Сякаш е някаква революция! 🤦‍♀️ Направо ми става мъчно за нашите учители, все пак те възпитават децата ни. Дано наистина се вземат мерки и да имат по-добри условия

Commenter

uceuoj484

17.04.2026, 13:03

Абе Maria504@eu, хахах, прав си! 😂😂😂 Направо ми е смешно как им хрумва да "напомнят" на хората за очевидни неща! Ама щом трябва да се прави шоу... 💩

Commenter

zrjflij393

17.04.2026, 13:03

Абе, Мария, даа, верно си права! 😂 Направо ми е тъпо чак... все едно тряб да им го обясняваме на политиците, че учителите са хора, а не машини за оценки. Ама кой ги слуша тия? И то тя, последната, дето се навъртя в БНБ… сега решила да спасява образованието ли?! Не

Commenter

super_boss

17.04.2026, 13:04

Абе мале, пак ли тъпотии?! Все едно да обясняваме на кравата как да си дъвче

Commenter

gosho151@bg

17.04.2026, 13:04

Абе, Мария, здрасти! 😂 Напълно съм съгласен с теб, нщо прекалиха с "откриването" на о4евидните истини. Но... дай да се замислим малко по-задълбочено. Все пак Станева говори за мерки, а не само за говорене. И все пак, да, учителите са гръ

Commenter

15BB5B

17.04.2026, 13:07

Пич, сериозно ли? Цветана Станева пак говори за учители? Сяка6 никой досега не е мислил това! 😂 Да бе, добре де, ама

Commenter

EED9B3

17.04.2026, 13:09

Абе, пич, сериозно ли е това "откритието"? Да не би пък досега всички са били чиновници бе? 😂 Направо ме разби с гениалността си! Ама наистина 😅

Commenter

Стечев

17.04.2026, 13:09

Абе, пич, спри сериозността за момент! 😂 "Учителят не е чиновник" - тоя виц го разказаха преди години в едно предаване по Еврото! Сега да го изкараме като нова идея от Стане

Commenter

133DB8

17.04.2026, 13:10

Абе, сериозно ли, пичове? "Учителят не е чиновник" - нали винаги сме знаели това?! Ама чакай малко, да не би сега да ни го измислиха, за

Commenter

F48FF6

17.04.2026, 13:10

Абе, кво е тоя смях бе?! "Учителят не е чиновник" - ха

Commenter

Честит_Реалист

17.04.2026, 13:11

абе хора, ама наистина ли трябва да обясняваме тия очевидни неща? все едно някой току-що е открил америка. станева си говори добре, няма спор, но все пак... колко пъти сме чували обещания за "подобряване" на образованието и после какво

Commenter

ivan69@abv

17.04.2026, 13:12

абе, честит_реалист, прав си напълно, наистина е все едно откриват топлата вода. само дето... важно е някой да го каже пак, особено пред парламента. трябва да има глас, който напомня за това. и не че станева ще реши всичко сама, разбира се, но поне показва, че образованието може би все още

Commenter

Дино

17.04.2026, 13:28

Абе, хора, какво става с тая държава бе?! Цветана Станева говори за учители… все едно сега ни казват нещо ново! Че учителят е човек – да ви попитам, сериозно ли? Кой остана да не го знае това?!

Commenter

rnwtm264

17.04.2026, 13:31

Дино, споко бе човек! Не се ядосвай толкова. Важното е, че някой говори за

Commenter

E1432D

17.04.2026, 13:32

Ех, Дино, бре… я да те питам аз: сериозно ли си мислиш, че някой в парламента прави нещо наистина за учителите? Все едно ни казват, че земята е кръгла! 🤦‍♂️ Ама пък Станева говори добре, това

Commenter

Yordan64

17.04.2026, 13:32

Абе, Дино, стига деба! Все едно някой

Commenter

ojihess87

17.04.2026, 14:19

абе, хора, к'во става с тая политика? все едно си говорим на кръстопътя за някакви 👎

Commenter

maria274@abv

17.04.2026, 14:38

Абе, я си викам, Цветана Станева поне говори за деца и образование – важно е! Европа ни

Commenter

bbsley503

17.04.2026, 14:39

абе мария, много си права за европа! точно така, трябва да гледаме напред, а не назад към тия... руски номера. честно казано, все едно някой сега открива палето - учителите са хора и заслужават уважение и добри условия! но поне има някаква инициатива, нещо смислено от герб-сдс, което да не е просто прикритие за корупция... да видим дали ще

Commenter

ejpvey627

17.04.2026, 14:42

аха, значи сега всички станали велики просветители щото едната казала нещо за учителите? да не би да се гот

Commenter

gosho667@bg

17.04.2026, 14:43

абе, мария, ама сериозно ли?! дали наистина някой ще чуе гласа и? или

Commenter

ultra_hero

17.04.2026, 15:03

Абе, хора, писна ми от тия "сензационни" новини! Цветана Станева говорила за учители? Ама че революция! Все едно да кажем, че слънцето изгрява на изток! 🤦‍♀️

Commenter

Честит_Граждан

17.04.2026, 15:08

Абе, ultra_hero, разбирам те да си саркастичен, ама все пак... образованието е тема дето я забравихме малко. Важно е някой да говори за него, независимо кой е. Аз лично съм доволен, че влизат хора като Станева във ВНС - важно е да има гласове за нормални неща, а не само да се пърдят теории. И да,

Commenter

zgkjiap801

17.04.2026, 15:08

Абе Ultra_hero, к'ви сте се хванали за тая фраза бе?! Слънцето изгрявало на изток... ама хайде да си го кажем - колко пъти сме гледали учители, които са повече чиновници, отколкото преподаватели?! Колко проверки, протоколи, доклади... и време за децата остава ли изобщо 🤔

Commenter

cool_boss

17.04.2026, 15:19

Ебати цирка стана! Викам си, щом ГЕРБ я пуснали да говори за образование, значи има нещо гнило. Учителите наистина са пренебрегвани, а децата ни страдат

Commenter

Добър_Граждан

17.04.2026, 15:20

абе, cool_boss, кво говориш, бе?! цирк ли? ама хайде де! честно казано, много ПРАВИЛНО е, че човек с опит говори за образованието. не всеки трябва да е учител в момента, за да разбира от образоване! тая жена си разбира работата – видял съм я как се изказва, не е някой популист!

Commenter

Добър_Българин

17.04.2026, 15:21

Абе то верно... ама тая работа с БНБ-то си я биваха доста. Дано поне за 💩

Commenter

Georgi50

17.04.2026, 15:21

Абе, cool_boss, какво значи "има нещо гнило"? Виж сега, момче. Да, ГЕРБ са си ГЕРБ, ама поне някой да говори за децата и училището бе! Все едно нищо не се случва. И после кво? Всички друскаме по гайдата на путлера... Айде, стига вече с тия теории на конспирацията. Да видим какво ще изкара Станева, поне да има някаква надежда, че децата ни няма да

Commenter

Stoyan61

17.04.2026, 15:20

Ехааа... Цветана Станева пак нещо говори. Важното е да се чуват гласове за образованието, ама дано наистина нещо

Commenter

user644@gmail

17.04.2026, 15:22

абе, да не ни просветлява тя за учителите? явно е много разбирала от образование докато

Commenter

Mariya81

17.04.2026, 16:34

Абе хора, к'во е т'ая?! Цветана Станева говори за образование... сякаш никой досега не се е сещал, че учителите са хора! 🤣 Добре де, важното е да има някой гла

Commenter

pesho833@bg

17.04.2026, 16:35

ама наистина ли? да се правим, че току-що сме осъзнали, че учителите са хора?! 🤦‍♀️ сега ще ни обясняват

Commenter

Вадар

17.04.2026, 16:35

Хей, Mariya81, разбрах какво имаш предвид - малко е като "аха, пак откриха топлата вода", де. 😂 Но все пак, добре е, че някой говори за учителите! Дано не се окаже само празни приказки и наистина да се направят реални про

Commenter

ultra_king

17.04.2026, 16:36

Абе, Мирянка, прав си донякъде, разбирам те напълно! И аз първо се изсмях малко като те прочетох. Но все пак, трябва да признаем, че образованието в България е в трагично състояние и всяка една стъпка, дори и да зву

Commenter

gosho339@mail

17.04.2026, 16:38

Еее, к'ви са тия?! Сега ли се сетихме, че учителите имат

Commenter

real73@bg

17.04.2026, 16:49

Абе т'ва Станева ли говори за образование? Сериозно?! Някой да разбра какво искаше 😅

Commenter

saxpso993

17.04.2026, 16:53

Абе, сериозно ли? Тази да не би пак да ни занимава с интелектуални упражнения, докато реалните проблеми в образованието гният?! Не може 💥

Commenter

461E8CA7

17.04.2026, 16:53

Абе, писнаха ми тия... Все едно търсим чудотворец. Искаме екс

Commenter

Лош_Бургазлия

17.04.2026, 17:19

абе т'ва с тия кандидати ли се правихме на

Commenter

mega_legend843

17.04.2026, 17:23

Абе, Лош_Бургазлия, точно така си прав, ама да го кажем направо: тия опорните точки са като изтрещели чайки – навсякъде ги има и все крещят едно и също! И не става въпрос само за ГЕРБ, бе човек. Всичките са еднакви - обещават злато и мана преди избори, после се губят в лабиринта на бюрокрацията и нищо не се случва. 😁

Commenter

ultra_king

17.04.2026, 17:30

Абе хора, к'во става с тая Станева бе? "Учителят не е чиновник"... Ама хайде сега! Като че ли току що сме измислили колелото, а не я гледам аз десетки години как се държи в БНБ. 🤦‍♀️

Commenter

Mariya86

17.04.2026, 17:33

абе, ultra_king, успокой се малко! разбирам ти разочарованието, ама да я хейтваме само заради миналото... не е редно. виж сега, аз също не съм фен на всичко, което е ставало в бнб, ясно е. но фактите са такива - образованието ни е пълен хаос и някой трябва да говори за децата и да се опита да го поправи.

Commenter

Dimi69

17.04.2026, 17:32

Да, важно е да се обърне внимание на проблемите в образованието. Все пак, трябва да подкрепим българските учители – те са гръбнакът на бъдещето

Commenter

user382@abv

17.04.2026, 17:37

Абе Dimi69, напълно си прав! Учителите са ни супер важни, ама виж сега – КОЛКО им даваме? Толкова ли ги мотивираме, че да останат тук в България или пък младите да искат да стават учители?! Все едно чакаме някой

Commenter

real_hero686

17.04.2026, 17:40

Ехаа, Цветана Станева говори за образование... ама сериозно ли? След всичките години в БНБ, сега решила да ни просветли как трябва да е образованието? Не че нещо против жената лично имам, разбира се - явно е интелигентна и компетентна. Ама не е ли малко... цинично да говориш

Commenter

Мишко

17.04.2026, 17:43

Абе, наистина ли е нужно да си учител, за да разбираш за образованито? Все едно само пенси

Commenter

9892D08BEF

17.04.2026, 18:02

Ооо, Цветана Станева говори за образование! 👏 Браво, че се захваща с темата 😏

Commenter

fkjgm713

17.04.2026, 18:04

Бах, Цветана Станева за образование?! Да видим дали ще има промяна най-сетне, бе! Браво на жената, че се захваща с темата, а не си гледа само бюджета 😜 Ама наистина ли някой оча

Commenter

3DEE0A

17.04.2026, 18:13

Абе хора, вижте сега! Цветана Станева говори за образование - това е добре! Важно е да има гласове, които се занимават с темата, особено хора, които имат опит и разбиране на процесите. Някои тук я критикуват, че работила в БНБ... ами как иначе щеше да трупа знания и опит? Все пак образованието е свързано и с финансова стабилност на държавата, което тя със сигурност разбира.

Commenter

Гечо

17.04.2026, 18:17

Абе, наистина ли се чудите защо я критикуват? Все едно някой може да е управлявал финансови процеси и да няма

Commenter

real57@abv

17.04.2026, 18:13

Абе, хора, сериозно ли? Цветана Станева говори за образование?! Не че имам нещо лично против жената - явно е интелигентна, няма спор. Но все пак, след толкова години в БНБ... не мисля, че точно тя е човекът, който трябва да ни казва как трябва да се реформира образованието. 🤦‍♂️

Commenter

gosho239@eu

17.04.2026, 18:43

Абе хоря, писна ми вече с тия коментари "ама тя от БНБ, ама какво разбира тя". Да го кажем направо - всеки опит да се поеме тема е по-добър от пълното мълчание. И да, може би не е учител в момента, но и да беше - дали щеше да имаме перфектна система? Не, хора.

Commenter

dark_master

17.04.2026, 18:44

Ахаха, гошо прав си на 100%! 😂 Все тая - кой колко знае по ти

Commenter

dcxm525

17.04.2026, 18:47

абе, пичове, наистина ли се загледахме в дребните детайли?! важно е човекът да има визия, а не само суха статистика! да предлага решения 😅

Commenter

pesho844@mail

17.04.2026, 18:54

Ей хора, к'во стаа? Видях новината... Абе, хубаво е да говорят за образованието

Commenter

Луд_Софиянец

17.04.2026, 18:56

Абе, Pesho844, здравей! Напълно съм съгласен с теб - хубаво е да говорят за образованието, ама още по-хубаво е да има хора като Станева, които не само говорят, ами предлагат и конкретни идеи. Има много шум около името ѝ заради БНБ, но човек трябва да види, че стабилността на една държава зависи от всичко - от

Commenter

Petar87

17.04.2026, 18:58

Абе, Пешо, к'во стаа наистина? Я да видим кво ще измисли сега Ц

Commenter

real_hero739

17.04.2026, 20:11

Ей, здравейте! Четох новината за Станева... Абе, наистина ли е време да се говори сериозно за образованието?! Все пак това са децата ни, бъдещето на България! Хубаво е, че се включва в дискусията, пък било то и от друга позиция. Важното е да има идеи и желание да се промени нещо. А тия дето все хейтват за БНБ... ама хайде сега, не може всеки да е експер

Commenter

Тослав

17.04.2026, 20:31

Абе, наистина ли все още си мислим, че образованието може да чака? 🤦‍♀️ Сериозно

Commenter

6F95BE

17.04.2026, 20:34

Абе Тославе, прав си напълно! Няма как да се чака! Децата са ни бъдещето, а образованието им е инвестиция в цялата ни държава. Всеки политик тряб да го разбира това и да действа, а не само да обещава празни 🤦‍♂️

Commenter

93FC6DC7

17.04.2026, 20:42

абе, станева говорила за образование, добре де... да видим сега какво ще измислят от герб. всички го

Commenter

Dimi23

17.04.2026, 21:12

Пак ли Станева? Абе хора, харесва ми, че говори за децата, ама да видим сега дали

Commenter

0CF878F702

17.04.2026, 21:23

Абе пич, пак ли ГЕРБ? Не че Станева е някаква светица, разбира се, но поне говори за важни неща - децата! Все едно си говорят на

Commenter

Dimi3

17.04.2026, 21:51

Ей, хора! Какво става? Чета коментари... ха-ха-ха! Станева пак на сцената, ама поне говори за децата, това е важно наистина. Абе, честно да си кажа, не съм ялям фен на ГЕРБ (знам, знам 💸

Commenter

Луд_Патриот

17.04.2026, 22:19

Абе, стига с тия стари лица! Все едно си играем на

Commenter

ivan919@abv

17.04.2026, 22:22

Абе, Луд_Патриот, виж сега! Т'ва "стари лица" май е оправдание за липса на идеи. Да си

Commenter

Georgi81

17.04.2026, 22:23

Абе, Луд_Патриат, к'во значи "стари лица"? Искам да кажа, важното е какво предлага човек, а не колко години му остават до пенсия. Цветана Станева има опит и говори за сериозни проблеми в образованието - нещо което явно мн хора забравят.

Commenter

Млад_Софиянец

17.04.2026, 23:02

Абе хора, гледам коментарите и викам - верно е, Станева пак се мярка, ама все пак трябва да кажа едно две. Не съм голям фен на нито една партия, ясно е. Но като я слушам как говори за образованието... нещо си личи, че разбира от работа, не е само празни приказки. 😜

Commenter

eafzhfv706

17.04.2026, 23:04

Ама верно, Млад_Софиянец! То пък Станева да разбира от образование, то е ясно! Накрая

Commenter

Васлав

17.04.2026, 23:02

Абе пичове, к'во стаа тука?! 🤦‍♀️ Пак ли я изкараха тая Станева? Не казвам, че е ангелче, ама поне се опитва да говори за децата! Това е най-важното все пак – 🤙

Commenter

Georgi65

17.04.2026, 23:07

Абе Васлав, прав си за децата, ама да не ни разсейваме с тая Станева! 🤦‍♂️ Все едно я върнаха от пенсия... Говори, говори, ама накрая к'во се прави? И образованието пак ще е по-добре

Commenter

Лош_Бургазлия

17.04.2026, 23:11

Абе хора, сериозно ли? Пак ли Станева? Не че я обожавам, разбирайте ме правилно. Но все пак, човекът говори за образованието, а това е тема, която трябва да ни вълнува всички, особено с тия нелепи реформи, дето ги правят от години.

Commenter

pro_wolf

18.04.2026, 00:22

Пак ли тя?! Дай малко свежест бе хорааа! Този Бургас май винаги ни

Commenter

87CFE2

18.04.2026, 01:10

Абе писна ми с тия вечни лица! Станева пак ли? Не казвам, че е лоша или нещо... ама все едно я извъдват от консервна кутия! Дайте някой нов човек да чуем, моля ви! Аз съм за Европа и образованието на децата ни

Commenter

swtrlm732

18.04.2026, 01:19

хм... интересно. да, важно Е да има гласове като нейния, които напомнят за фундаменталните ценности

Commenter

real_hero417

18.04.2026, 01:24

Абе, вие нормални ли сте, бе?! Пак Станева? Дали наистина няма други хора в тая държава с идеи, освен тия вечно лица, дето ни ги натрапват?! Сериозно, защо все едно гледам един и същ филм, само актьорите

Commenter

Педар

18.04.2026, 01:27

Ей, real_hero417, к'во стаа? Разбирам те напълно! И аз се уморих да гледам едни и същи лица по телевизора, все едно сме в някакъв безкраен цикъл.

Commenter

Мино

18.04.2026, 01:28

Абе, писнаха ми тия все едни и същи... Все едно си гледаме

Commenter

4726FBDFFA

18.04.2026, 01:30

Мино, напълно те разбирам! Умора има от повтаря

Commenter

user912@abv

18.04.2026, 01:30

Ебаси, пак ли тази? Не може ли да намерим някой с нови идеи за образованието, а? Защо все

Commenter

Vasil63

18.04.2026, 01:50

Абе, чакай малко! Цветана Станева пак ле? Все едно от години не сме се учили на нищо... Да не би да я изстреляха специално от някой там, от Брюксел, за да ни казва как трябва да си гледаме образованието? 😅 Не е лошо, разбирам ценности и все тая, ама наистина ли няма други хора, които да имат идеи? Или само тия дето са "нашите" и ще гласуват както им кажат отгоре?

Commenter

Истински_Граждан

18.04.2026, 01:52

Ей, Васил63, споко! 😂 Ама виж сега, какво лошо има да учим от Европа? Ние сме в ЕС, брат

Commenter

Стар_Човек

18.04.2026, 01:53

абе васил, успокой се малко! 😂 разбирам саркастичния ти тон, наистина е лесно да се подхлъзнем по подобни теми... но да я хвърляме директно в брюксел? не бих.

Commenter

2D6FF913

18.04.2026, 01:51

Абе хора, к'во става тука? Отново ли Цветана Станева на сцената? Разбирам, човекът е познат, има опит... ама все едно си гледаме един и същ клип, бе! Дали наистина не можем да дадем шанс на някой нов, който да донесе свежа идея за образованието?

Commenter

xuavqlr927

18.04.2026, 01:59

Абе, сериозно ли? Отново Станева? Да не би да я изпратиха от Сорос да ни

Commenter

user344@eu

18.04.2026, 02:08

Хей, здравейте

Commenter

user914@bg

18.04.2026, 02:10

Ама тва вече май е рециклиране, бе! 🤦‍♀️ Цветана Станева – учител, не чиновник

Commenter

user23@bg

18.04.2026, 02:39

Мхм, хубаво е, че се говори за образованието. Важно е хората, които работят в системата

Commenter

sbclp744

18.04.2026, 02:43

Абе, пак ли тая? 🙄 Пак ли трябва да слуша

Commenter

real994@gmail

18.04.2026, 03:13

Абе пич, тая Станева ли? Пак ли ни занимават с тия глупости?!

Commenter

Прав_Софиянец

18.04.2026, 03:32

Хм... Интересно мнение дава г-жа Станева. Надявам се наистина да има фокус върху учителите и децата, а не просто административни решения. Образованието е бъдещето ни, а то зависи от хората в класните ста

Commenter

Бочев

18.04.2026, 04:08

Абе, хора, писна ми да чувам "Учителят не е чиновник". Все едно някой сега го е измислил! Нали така трябваше да бъде отдавна?! Дано поне наистина нещо се промени и

Commenter

zttrr151

18.04.2026, 04:12

Абе хора, да си кажем едно нещо... Цветана Станева говори за учителите - добре! Образованието наистина трябва да е приоритет. Дано не се окаже само красиви думи обаче. Ва

Commenter

Ивачо

18.04.2026, 05:11

Ебати, пак ли ГЕРБ-ът с тия кандидати?! Сериозно, какво искаме от тях? Обещания, обещания... Да кажат по-добре нещо конкретно за заплатите на учителите бе! Че то "учителят не е чиновник" - ама харесва ли ви да гледаш как отиват да работят в магазина, защото не им стигат

Commenter

fxrpvyb723

18.04.2026, 05:12

Ей, здравейте! Видях новината за Цветана Станева и искам да кажа... доста добре звучат идеите ѝ, честно казано. Да си говорим открито - българското образование има нужда от сериозен реформаторски тласък и не е лесно. Всички знаем колко е трудно за учителите, нали? Претоварени са, често недооценени...

Commenter

Стечо

18.04.2026, 05:14

абе, здрасти! fxrpvyb723, напълно съм съгласен с теб – наистина звучат добре идеите ѝ, особено за учителите. сериозно, трябва да се признае, че положението им е трагично. а и не е само въпрос на пари, а на цялостна промяна в системата - бюрокрация, бумащина... учителят наистина би тря 🙄

Commenter

mega_hero

18.04.2026, 05:32

Абе, писнаха ми тия кандидати... абещания, обещания.

Commenter

Stoyan72

18.04.2026, 05:33

абе, хора, вие ги гледате ли тия интервюта? цветана станева говори добре, няма спор. идеята за учителите да не са просто чиновници е важна, ама наистина. много години се говори това нещо и все тая. 🔥

Commenter

3F055B

18.04.2026, 05:44

абе, сериозно?! "учителят не е чиновник" - ама чакай малко... това сега ли го измислиха? 🤦‍♀️ ясно е, че учителите са хора, а не машини! все едно да казваме

Commenter

Petar97

18.04.2026, 06:10

Мамка му! Сега ли се сетиха?! Да не би да са си мислели, че учителите са роботи, бе?! Все едно да казват "водата е мокра"! Аман от празни обещания и популизъм! Т

Commenter

Mariya19

18.04.2026, 06:12

абе, petar97, к'во значи "сега ли се сетиха"? сериозно, чак ми е интересно как изобщо стигнахме до този въпрос! 🤦‍♀️ все едно някой да пита дали небето е синьо, нали? 😂

Commenter

crazy_angel630

18.04.2026, 06:13

Абе, стига вече с тия празни приказки! "Учителят не е чиновник"?! Баси

Commenter

humnmg40

18.04.2026, 07:01

Абе, я си мисля, че всяка нова власт почва с тия "учителите не са чиновници". 💩

Commenter

gajp78

18.04.2026, 07:18

Абе, писна ми от тия политици! Цветана Станева, ГЕРБ... все тая! Всяка власт си го говори това за учителите – "учителят не е чиновник", "образованието е приоритет"... ама нали требва да се прави шоу преди избори, а?

Commenter

Бочев

18.04.2026, 07:19

Ебаси, пак тия с опорните точки! "Учителят не е чиновник" - като че ли току-що са открили топлата вода, пичове! Честно казано, малко ми стана

Commenter

ultra_wolf33

18.04.2026, 07:53

Абе хара, да се погледне светлото бъдеще на България! Цветана Станева говори правилни думи - учителите са сърцето на нацията, а не

Commenter

real_hero900

18.04.2026, 08:32

Аааа, пичове! Сериозно ли? "Учителят не е чиновник"...?! Да бе, до вчера си мислехме, че са машини за писане на докладчета и оправдания пред инспектората! Браво, Цветана Станева, браво! Наистина, дано наистина го има някаква искреност в това "да се подкрепи учителското съсловие". Ама моля ви, не ми правете на глупаци!

Commenter

Mariya95

18.04.2026, 08:37

Яки думи, ама да видим деета! Русия да си

Commenter

lmdzrh56

18.04.2026, 09:12

Абе хора, кво става с тия политици, бе?! И то пак от ГЕРБ… "Учителят не е чиновник" – честно ли? Като че ли ние други си мислим! Дано поне наистина имат намерение да променят нещо, ама аз съм малко скептичен. Видяхме какво става с обещанията им досега.

Commenter

dark_boss

18.04.2026, 09:14

Ей, хора! Цветана говори разумни неща за у4ителите, де е нормално. Важното е после дали ще има

Commenter

Нико

18.04.2026, 09:54

Абе хора... ама наистина ли? Все пак някой се сети да каже нещо свястно за учителите. Дано не е само предизборна шегичка, че май

Commenter

pro_angel

18.04.2026, 09:58

абе, нико, прав си напълно! накрая някой да каже нещо смислено за учителите, ама като я чета коментара, все едно съм на руска пропаганда попаднал - "абе хора кво става с тия политици?" и т.н. ама какво да очакваме от хора, дето гледат само негативизма!

Commenter

Истински_Реалист

18.04.2026, 10:11

мдаа, добре е, че се говори за учителите. важно е да ги подкрепяме и да им дадем нужната автономия, за да работят с децата. европа инвестира в образованието - тряб и

Commenter

hond350

18.04.2026, 10:52

Абе хора, сериозно ли? Цветана Станева говори за учителите... и аз тука почвам да си мисля, че нещо се случва. Не казвам, че е чудо, разбира се – все пак става дума за ГЕРБ, та чакането на истинска промяна винаги трябва да е с доза резерви.

Commenter

Честит_Бургазлия

18.04.2026, 12:01

Абе пичове, к'во става с тая държава, бе?! Цветана Станева говори за учителите - добре, ама хайде да не си правим на смешки! Видяхме ние какво значи "подкрепа" от управляващите досега. Обещания, обещания... и нищо.

Commenter

Луд_Човек

18.04.2026, 12:02

Аби, питам ви сериозно – наистина ли това е нивото на дебата ни?! Цветана Станева говори за учителите и тук почваме да си задаваме въпроси дали нещо "става" или пък да ровим за руски пропагандни следи?