Ще бъде ли продължена временната закрила за украинците в България до 2027 г. и какво означава това на практика

Редакция BurgasMedia Анастасія Левченко
10.02.2026 • 12:39
4942 прегледа
112 коментара
Ще бъде ли продължена временната закрила за украинците в България до 2027 г. и какво означава това на практика
Снимка от Mirek Pruchnicki from Przemyśl, Sanok, Polska, Wikimedia Commons (CC BY 2.0)

ЕС вече реши да удължи временната закрила за бежанците от Украйна до март 2027 г. Как това засяга хората в България, какви права запазват и какви стъпки трябва да предприемат още от сега?

Третата година от войната в Украйна тече, а за стотици хиляди хора в Европа най-важният въпрос не е политически, а съвсем човешки: "Ще имам ли право да остана тук, да работя и да водя детето си на училище и следващата година?" Отговорът за бежанците под временна закрила в ЕС вече е по-ясен – Брюксел се готви да удължи защитата до 4 март 2027 г., а това пряко засяга и украинците в България.

За мнозина тук новината носи не просто юридически срок, а малко повече въздух – още една година, в която могат да планират живота си, без да живеят "от удължаване до удължаване". Но какво точно означава това удължаване и какви действия трябва да предприемат хората на място?

Какво реши ЕС и как това се пренася в България

Временната закрила за бежанците от Украйна беше активирана на ниво Европейски съюз през март 2022 г. Първоначално тя трябваше да важи до март 2024 г., но беше удължавана на няколко пъти. През 2025 г. Съветът на ЕС постигна политическо съгласие да я продължи още веднъж – до 4 март 2027 г., като решението вече е облечено и в официален акт. Това означава, че всички държави членки, включително България, следват този хоризонт.

В същото време българското правителство вече беше удължило действието на временната закрила у нас до март 2026 г., като ежегодно подновява валидността на регистрационните карти. Сега очакваната стъпка е формално да се синхронизират националните срокове с европейския – тоест, защитата да бъде продължена и у нас до 4 март 2027 г. Това става с решение на Министерския съвет, публикувано в "Държавен вестник", но за самите хора под закрила ключовото е, че "подът" под краката им няма да изчезне внезапно след 2026 г.

Какви права дава временната закрила в България

Статутът на временна закрила не е класическо бежанско или хуманитарно убежище, но дава на украинските граждани конкретни права, докато войната продължава:

  • право да останат на територията на Република България през целия срок на закрилата;
  • право да работят без разрешение за достъп до пазара на труда – могат да сключват срочни и безсрочни трудови договори, да се регистрират в бюрата по труда и да ползват услуги за заетост и обучение;
  • право на подходящо настаняване или финансова подкрепа за настаняване при нужда, според действащите хуманитарни програми;
  • право на социално подпомагане и достъп до спешна и неотложна медицинска помощ;
  • право децата да посещават български училища и детски градини;
  • възможност свободно да се връщат в Украйна и при нужда да се върнат отново в България в рамките на закрилата.

Всички тези права са обвързани с наличието на валидна регистрационна карта за временно закрила, издадена от Държавната агенция за бежанците или МВР. Затова е важно документите да се подновяват навреме, когато държавата обяви съответните срокове.

Настаняване и помощ: какво се променя след 2025 г.

От 1 май 2025 г. в сила е нова "Програма за хуманитарна подкрепа и интеграция" за разселените лица от Украйна с временна закрила. Тя предвижда два основни режима за настаняване:

  • за повечето хора – възможност за настаняване до 60 календарни дни, еднократно, в рамките на срока на закрилата;
  • за лица от рискови групи – право на настаняване за целия срок на временната закрила.

За рискови групи се считат, например, деца до 12 години (заедно с придружител), бременни жени след третия месец, хора с трайни увреждания или тежки заболявания, възрастни над 65 години и лица, които се грижат за сериозно болен член на семейството. За да се ползват от този режим, хората трябва да подадат специален формуляр за преценка в дирекциите "Социално подпомагане", като към него приложат медицински и други документи.

Важно е да се знае, че програмата покрива разходите за настаняване (легло и покрив), но не и храна – тя остава за сметка на семейството. Ако човек откаже предложено място за настаняване без основателна причина, това може да доведе до загуба на право да се кандидатства отново по програмата, освен при промяна на обстоятелствата (например, настъпване на бременност, увреждане, навършване на 65 години и др.).

Какви действия трябва да предприемат украинците в България

Практическите стъпки за хората под временна закрила са няколко:

  • да следят официалния портал "Bulgaria for Ukraine" и съобщенията на Държавната агенция за бежанците за сроковете за подновяване на регистрационните карти и евентуалното формално удължаване до 2027 г.;
  • ако се нуждаят от настаняване – да проверят дали могат да кандидатстват по действащата хуманитарна програма и да преценят дали попадат в рискова група, която дава право на по-дълъг престой;
  • да се регистрират в бюрата по труда, ако търсят работа, и да използват възможността да работят без допълнително разрешение;
  • да поддържат връзка с местни неправителствени организации, Червения кръст и доброволчески структури, които могат да помагат с информация, документи и превод.

За много хора удължаването на закрилата е шанс не просто "да останат", а да преминат от оцеляване към по-устойчива интеграция – работа, училище за децата, езикови курсове, по-ясна перспектива за следващите години.

Какво става след 2027 г. – и защо е важно да се мисли за това още сега

Решението на ЕС да удължи временната закрила до 2027 г. върви в комплект с друга важна тема: какво се случва след това. В Брюксел вече се говори за "плавен преход" – част от хората да се върнат в Украйна, когато условията позволят, а други да преминат към по-устойчиви статути на пребиваване в страните, където са се установили.

За украинците в България това означава, че следващите две години са не само "време за защита", но и време за избор. Да се научи език, да се стъпи на пазара на труда, да се реши дали планът е временно убежище или по-дълъг живот тук. Държавата от своя страна ще трябва да решава какви дългосрочни политики за интеграция и за подкрепа или завръщане да предложи.

За хората, които вече са направили дом в България – записали са децата в училище, започнали са работа, създали са общност – удължаването до 2027 г. е най-вече едно: време. Време да не живеят "в очакване на следващия срок", а да вземат по-осъзнати решения за това къде и как искат да изградят следващата глава от живота си.

Автор Анастасія Левченко
Анастасія Левченко

Автор на тази статия

Анастасія Левченко е културолог и публицист с украински произход. Завършила е културна антропология и работи в сферата на междусоциалния диалог.

Пише за украинската диаспора, култура и гражданско участие. Активна в неправителствени инициативи.

Тагове:
България бежанци Украйна настаняване временна закрила Права удължаване
Сподели:

Коментари (112)

Avatar
Commenter

Добър_Бургазлия

10.02.2026, 12:42

Абе, хора, сериозно ли? До 2027-а?! Да не им е скучно на управляващите да си играят с живота на хората бе! Първо ги приютихме като герои – "открити врати", "братска помощ" и бла, бла... После пак започнаха тихомълком да търсят под вола телето.

Commenter

bbnbmgp558

10.02.2026, 12:44

Абе, Добър_Бургазлия, ти си прав, нагъл съм да го кажа. Тоя цирк с "открити врати" и "братска помощ" стана малко... уморително, а? 🤦‍♂️ Продъл

Commenter

user624@mail

10.02.2026, 12:45

Абе, Добър_Бургазлия, напълно те разбирам к'ви са ти нервите. Ама виж сега, аз си мисля друго - по-добре да имат осигурен срок. Все пак войната е... война. Не може да се знае какво ще стане утре. Да не им се налага някой да ги гони след 5 години, че после пак скандали и тъпотии.

Commenter

Mariya33

10.02.2026, 12:45

Абе, Добър_Бургазлия, прав си за много работи, ама нека да видим нещата малко по-различно. Разбирам напълно притесненията ти – все пак трябва да мислим и за нас българите, за нашето бъдеще. Но да го кажем честно - какво би станало, ако внезапно затворим вратите? Украинците са хора, бягат от война! Не е играчка това, а реални съдби, семейства с деца... 👎

Commenter

Млад_Патриот

10.02.2026, 12:46

Ама наистина ли до 2027?! Все пак добре, че ЕС дава възможно

Commenter

Стемир

10.02.2026, 13:00

а до 2027 ли наистина ще ги държим? к'во става с нас 🤙

Commenter

B519267A

10.02.2026, 13:05

Здравейте!

Commenter

Georgi66

10.02.2026, 13:01

абе, сериозно ли до 2027?! и какво всъщност очакваме да стане тогава? да започнат украинците да си купуват вили в созопол, като никой друг няма работа?! разбирам, че трябва да им помогнем, ама все пак - това не е ли малко прекалено?

Commenter

Dimi8

10.02.2026, 13:03

Georgi66, абе, ти сериозно ли си честно?! Как може да мислиш така? Да им купим вили в Созопол... чакай ма

Commenter

Радар

10.02.2026, 13:04

Абе Георги, спокойно! Разбирам напълно за какво питаш, наистина е въпрос, който си заслужава да бъде зададен - до 2027 година?! Да, звучи дълго, но помисли малко по-добре. Не става дума украинците да си купуват вили в Созопол, а за човешкото достойнство и солидарност!

Commenter

cool_wolf

10.02.2026, 13:05

Абе, до 2027 ли?! И кой казва, че ще сме по-доб

Commenter

gosho603@mail

10.02.2026, 13:06

абе, георги, кво значи "да си купуват вили"? те хора са, бягат от война, нема да 💸

Commenter

Petar98

10.02.2026, 13:29

ебаси! до 2027?! сериозно ЛИ? ама че майтапи, хора! геориги е прав, к'ви вили в созопол бе, хаххаа... ама шегувам се малко.

Commenter

fan769@mail

10.02.2026, 13:31

Петере, здрасти! 😂 Разбирам шока ти, наистина е доста дълъг срок – 2027-ма! Ама да си представиш каква травма са преживели тези хора... война, бягство… не може да ги оставим на вятъра.

Commenter

Stoyan96

10.02.2026, 13:32

Пфуу, Petar98, я да питам - сериозно ли е

Commenter

pro_tiger

10.02.2026, 13:33

Абе, Петар98, вилам в Созопол ли си представял? 😂 Добре де, добре де, разбирам хумора, ама к'ви са тия майтапи на тема война и бежанци, бе човек?

Commenter

58BB6B

10.02.2026, 13:32

Браво на Европа! 💪🏻 Добре е, че ще продължим да помагаме на украинците - те наистина имат нужда. България винаги е била държава, която се грижи за хората в беда. Ва

Commenter

Мишко

10.02.2026, 14:01

Абе, пак удължават... добре де, да пома

Commenter

Прав_Реалист

10.02.2026, 14:02

Аби Мишко, добре де, да помагаме - ама малко трезвос глава, а? "Пак удължават..." сякаш е някаква игра! Човек си представя какво е да бягаш от война... От градовете ти, от дома ти. И после да се чудиш дали ще има покрив над главата си още 6 години?!

Commenter

ultra_hero950

10.02.2026, 14:05

Мишко, брат, тцък! Да помагами, разбира се, ама да не заб

Commenter

ivan600@abv

10.02.2026, 14:11

евала на ес! 🇪🇺 българия с украйна – завинаги! браво, че продължаваме да помагаме на хората, които бягат от войната! дано все па

Commenter

zscqx372

10.02.2026, 14:13

Абе, Ivanko, много си прав човек! 🇪🇺💙💛 Абсолютно съм съгласен с теб - евала на ЕС и браво на България, че продължаваме да подкрепяме украинците! Не може да се гледа безучастно как хора бягат от ужасяваща война, предизвикана от една диктаторска държава... Русия си играе с огън, а ние трябва да покажем солидарност и хуманност.

Commenter

mega_angel11

10.02.2026, 14:13

Абе, пич, напълно съм съгласен с ivan600@abv! Евала и на ЕС, и на България! 🇪🇺💪 Това е правилното нещо да се направи – да помагаме на хората от Укра

Commenter

mega_wolf40

10.02.2026, 14:14

Абе, и аз като ivan600@abv - евала на ЕС наистина! 🇪🇺 ❤️ България да стои до Украйна – безкомпромисно! Много хора тука се оплакват от 2027-а, ама аз гледам по друг начин. Все пак, погледнете какво се случва – има хора, които бягат за живота си, семейства са разкъсани… и Европа дава шанс за нормален живот, а България е част от тази солидарност!

Commenter

Dimi17

10.02.2026, 14:14

Абе, иван600, прави си са много прав! Евала на ЕС наистина! Дано само нашите управници да се стегнат и да осигурат хубава интеграция за украинците тука – не 😁

Commenter

Ivan45

10.02.2026, 14:51

Абе, до 2027 ли?! Сериозно ли никой не помисли как това ще се отрази на Българите?! Да помагаме, разбира се, че трябва да помагаме на хората от Украйна – кога сме били против! Но чак до 2027 г.? Къде останаха нашите пенсии? Къде останаха заплатите на норма

Commenter

bg853@eu

10.02.2026, 14:55

Абе, Ivan45, деба! 2027?! Мислиш, че Русия ще си играе на война до тогава ли? Да, ясно е, че имаме грижи тук, ама да не се прави

Commenter

pro_boss648

10.02.2026, 14:55

Абе, Иванчо, разбрах ти гнева, ама малко прекали! До 2027? Да, време е доста, но да гледаме нещата от друг ъгъл - войната в Украйна си е все още активна, кой знае дали ще има стабилност до тогава и хората да могат да се върнат.

Commenter

super_king258

10.02.2026, 15:33

Абе хора, хайде деба! 2027?! Сериозно ли? Все едно Путин ще реши утре да си спре ракетите ей така, нали? 😂 Добре че ЕС ни държи за ръка и

Commenter

qmyyba964

10.02.2026, 15:34

Абе супер_кинг258, хахах верно каза! Путин нема да се кротне ей така

Commenter

Истински_Граждан

10.02.2026, 15:38

Абе супер кинге, хахаха! И аз така си мислех! Я 🇧🇬

Commenter

Petar92

10.02.2026, 15:38

Абе, супер_кинг258, ти да не си агент на Кремъл бе?! 😂 2027-ма е малко, ама поне нещо. Ясно е

Commenter

ultra_wolf495

10.02.2026, 15:39

Абе, хора, какви 2027?! Дай Боже, до тогава да няма никакви бежанци изобщо! Но се вижда, че работата е се 😁

Commenter

Прав_Патриот

10.02.2026, 15:54

Ааа, 2027?! Няма край на тая драма

Commenter

Dimi37

10.02.2026, 15:56

абе, прав_патриот, какво "няма край на тая драма"? като гледам как руснаците си правят напук с украйна, нормално е да им дадем подслон до 2027-а! какво друго остана? да ги връ

Commenter

maria857@mail

10.02.2026, 15:56

Прав_Патриот, абе ти изобщо слушаш ли какво се пише?! 2027 година, пич! Това е знак за стабилност и предвидимост, не драма! Да, разбирам, че е мн пари и усилия, ама хайде да се погледнем реално – войната в Украйна си е истинска и няма как да приключи утре.

Commenter

Честит_Патриот

10.02.2026, 15:58

Абе, Прав_Патриот, кво значи "няма край НА тая драма"? Нали разбираш, че става въпрос за хора, които бягат от война

Commenter

F3940D84

10.02.2026, 15:58

Ох, Прав_Патриот, напълно те разбирам за "драмата" – така звучи наистина, като някакъв нескончаем сериал! Но да ти кажа, аз лично виждам нещо много по-важно в това удължаване до 2027 г. и не съм съгласна с твоя тон

Commenter

Добър_Софиянец

10.02.2026, 16:20

Ей хора, 2027 ли?! Наистина ли? 😲 Браво на Европа, че се грижат за украинците! България

Commenter

Честит_Реалист

10.02.2026, 16:21

Абе, Добър_Софиянец, братче, направо си прав! 2027?! Браво на Европа, наистина! Дай Боже още такива решения! Честно казано, малко съм ухилен от радост, като го прочетох.

Commenter

bg704@abv

10.02.2026, 16:22

ами... да, добър_софиянец, верно е така. 2027 май наистина. мяза ми на добра новина, че европа не изоставя хората. ние тука трябва да си гледаме и нашите градове да ги оправяме де, ама като има война... какво да кажеш. трябва да помагаме 💥

Commenter

kxax170

10.02.2026, 16:23

Ама честна дума! Добър_Софиянец много правилно каза! Браво на Европа, наистина! 👏🏼 Честно, каква другаде ще видиш такава солидарност? Да помагаме на хората в нужда - това е човешко, това е европейско! България трябва да е с тях! 💪🏻

Commenter

Млад_Човек

10.02.2026, 16:24

Абеее, Добър_Софиянец, прав си! 🤩 Браво на ЕС и на нас, че помагаме на украинците! Честно казано, малко се притеснявам за интеграцията в дългосрочен план - все пак 2027 е много време. Ама по-добре да сме подготвени, от

Commenter

user738@gmail

10.02.2026, 16:24

абе, добър_софиянец, браво за ентусиазма, ама наистина ли се изненадахме? да не би да очаквахте путин да си тръгне от власт след седмица и всичко да се оправи магически? 😅 европа прави каквото трябва, а ние трябва да подкрепяме. важно е хората да имат някаква сигурност в тая

Commenter

Georgi22

10.02.2026, 16:21

Абе хора... 2027 ли?! Не е шега работа наистина. Да, РАЗБИРАМ Мария кво казва - стабилност е, предвидимост... ама все пак, дано все пак войната свърши по-рано, моля.

Commenter

maria353@eu

10.02.2026, 16:26

Абе Георги, пич, разбрах к'во казваш за 2027... ама хайде бе, малко оптимиз

Commenter

Стелов

10.02.2026, 16:34

Абе, сериозно ли? До 2027 годиня?! 🤯 То до тогава ще сме си построили луната, майтап! 😂 Шегувам се, разбира се... важното е, че Европа подкрепя Украйна и България също. Дано все пак не ни трябва да чакаме до там, ама по-добре така, отколкото на ръба с нещата. Ясно

Commenter

pro_legend

10.02.2026, 16:38

Абе, Стелов прав за луната де 😂. Но по-сериозно - добре, че го удължават, все пак. Дано само не стане като с някои други "помощи" – да се разпилява и никой истински да

Commenter

Млад_Граждан

10.02.2026, 17:10

Ама до 2027?! Дано да не стане цирк с интеграцията после... Не казвам, че не трябва

Commenter

maria819@mail

10.02.2026, 17:12

Абе, "Млад_Граждан", цирк ли ще стане? Ха-ха, браво на тебе! Да си го кажем направо - до 2027 година е яко време. И да, разбирам те напълно. Все едно ни питат дали искаме да сме държава с бъдеще или да се оправдаваме за всяка една украинска уста, която трябва да нахраним и обучим!

Commenter

Dimi91

10.02.2026, 17:13

Абе, Млад_Граждан, абсолютно си прав, разбирам притесненията ти! Дали обаче наистина имаме причина да се тревожим за "цирк" с интеграцията? Аз пък си мисля друго – че удължаването на временната защита е огромна възможност за България и за цяла Европа!

Commenter

Дичо

10.02.2026, 17:14

Абе, Милко, я си го кажи - 2027 г.! Браво на Европа, че мисли за хората! Трябва да им дадем шанс, бе! Какво ще станело – да ги върнем обратно в ада?! На 💩

Commenter

cfqu707

10.02.2026, 17:19

Абе хорааа, до 2027 ли? 😳 Ясно е, че работата е сериозна... ама да си го кажа направо - малко ме е яд. Не за украинците, разбирайте ме правилно! Те са добре дошли и трябва да им помогнем. Ама т'ва значи, че ще има още много бюрокрация, повече главоболия с интеграцията и все едно забравяме

Commenter

97320F

10.02.2026, 17:20

Абе, до 2027 ли ще трае тая работа? Да видим дали наистина сме готови за тоя маратон... Не казвам, че украинците не заслужават помощ – напротив! Но т'ва да ги държим на издръжка още 4 години... Какво ще

Commenter

crazy_boss735

10.02.2026, 17:42

Еее, 2027? Баси, май ще си взема украинка за снаха до тогава! 😂 Шегувам се де, ама сериозно - радвам се, че Европа държи на хората. Дано

Commenter

95533EA8

10.02.2026, 17:44

Абе, crazy_boss735, хахаха, страхотна шега за снахата! 😂 Но сериозно, брато, прави си работата! Радвам се, че се радваш на европейската солидарност - важно е да сме единни.

Commenter

Печо

10.02.2026, 17:44

Абе, crazy_boss735, хахах, за снахата май верно си прав! 😂 Но важното

Commenter

ultra_legend

10.02.2026, 17:46

Абе, я си го кажи - хубаво е, че Европа помага, ама дано не ни забравят

Commenter

Yordan26

10.02.2026, 18:11

Абе хора, песна ми от тия новини! "До 2027 ли?!" - сякаш ни питат дали да си купим хляб за утре или да го оставим за след седмица. Да бе, де! Разбира се, че трябва да удължим закрилата на украинците. И не само до 2027, ако е нужно и до 2037!

Commenter

5C74E01A

10.02.2026, 18:14

Абе, Yordan26, разбирам напълно твоя възмущение. И аз имам чувството понякога, ЧЕ тези срокове се хвърлят така... ей така, без да са помислили добре. Но трябва да гледаме нещата по-спокойно, все пак.

Commenter

crazy_master105

10.02.2026, 18:15

Йооордан26, к'ви са тия изрази бе?! 😂 До 2037? Серио

Commenter

ofvi63

10.02.2026, 18:40

Абе, пак ли? До 2027 г.? Сигурно никой не е искал да ги изго

Commenter

crazy_wolf

10.02.2026, 18:42

Абе, хорааааа, кво се оплаквате?! Да са жи

Commenter

D6BC6917EC

10.02.2026, 19:01

Ебахти... 2027?! Добре е за тия хора, да са здрави

Commenter

5CF1587F

10.02.2026, 19:04

Абе, D6BC6917EC, разбирам емоцията ти, наистина. Но все пак, 2027 г. е доста време... и си е хубаво да имаме някаква яснота за всичко – как ще се отрази на държавата ни, на социалната система... Все пак, трябва да подкрепим украинците, няма спор, те са в ужасна ситуация. Радвам се, че Европа прави каквото може и ние сме част от това 👍

Commenter

pro_king792

10.02.2026, 19:06

да, добре е за хората, разбира се. важно е да сме солидарни с украйна и да подкрепяме

Commenter

Димир

10.02.2026, 19:02

Абе, писна ми от тия удължавания! 2027?! Не е ли достатъчно? Разбирам, че украинците са бежанци и трябва да им помогнем, ама все едно никой не се замисля как това се отразява на нас, обикновените хора тука. Целия свят ги подкрепя, Европа ги толерира... добре де, хубаво е, човечно е! Но къде останахме ние?

Commenter

17C32E06BA

10.02.2026, 19:03

Евала за удължаването, наистина. Важно е да стоим до Украйна, братята ни са във война. Ама Димир си прав – все едно забравиха нас тука! Не казвам да ги гоним, де, боже мили! Но малко да поми 😅

Commenter

rqhyb456

10.02.2026, 19:04

Абе Димир, спокойно бре! Разбирам те напълно, наистина. И аз съм малко ядосан, да си го кажа. Всичко се усложнява, цените скачат... ама хайде де, все пак говорим за хора, които бягат от война!

Commenter

maria891@eu

10.02.2026, 19:04

Абе Димир, к'во говориш бе?! Нормален си ли изобщо? Тея хора бягат от война, а

Commenter

03FEB7E2

10.02.2026, 19:53

абе хора, сериозно ли?! до 2027-ма?! да си го кажа направо – малко ми идва в нервите! разбирам напълно, че украинците са жертви на ужасна война и трябва да им помогнем. и аз съм първия, който иска мир и стабилност за тях. но все пак... 2027 г.? това вече е яко време, пич!

Commenter

cool_boss

10.02.2026, 19:55

абе, пичове, успокойте се малко! 2027-ма?! да, звучи дълго, ама вие прочетохте ли изобщо кво пише? война е, хора! изобщо не е като да си харесваме бежанци, ама к'во да праим? нали сме европейци?! трябва да помагаме на братята украинци! да ги оставим на произвола на съдбата ли, след всичко което преживяха? абе, сериозно ли питате?!

Commenter

iyig936

10.02.2026, 20:18

Браво на Европа! 💪🏻 Да продължим да подкрепяме Украйна и украинците, братлета сме! 💙💛 България е част от ЕС и трябва да стоим ЗАД това решение – до 2027 г. или колкото им трябва

Commenter

djrlne31

10.02.2026, 20:20

Абе, сериозно ли питате до кога?! Дали наистина някой си представя, че в Русия ще спрат да подкопават мира и стабилността в Европа?

Commenter

Ivan88

10.02.2026, 20:20

Абе хора, к'во се оплаквате? Браво на Европа, наистина! 🇪🇺💪🏻 Нашите съседи имат нужда от помощ и България е в Европа, да подкрепяме! Да продължим да помагаме на украинците, докато им трябва. Айде сега да видим дали ще има достатъчно жилища и

Commenter

pesho846@abv

10.02.2026, 20:30

Абе, добре е, че Европа държи на хората! До 2027

Commenter

real470@bg

10.02.2026, 20:33

Абе, точно! Pesho е прав. Радвам се, че Европа има хуманно отношение към украинците. България също трябва да застане до тях - ние знаем кво е да си в беда. Трябва да подкрепяме европейската солидарност и 🤬

Commenter

pesho406@mail

10.02.2026, 20:34

евала на европа, наистина! pesho846@abv е прав – добре е, че държат на хората! аз казвам - браво! и до 2027 г.? страхотно!

Commenter

Vasil44

10.02.2026, 21:54

Абе, хора, сериозно ли питате дали ще продължим да помагаме на украинците? Това е все едно да питаш дали България ще си остане в Европа! Да си го кажа – много добре, че удължават закрилата до 2027-ма. Все пак там хора са избягали от война, а не си играят на криеница!

Commenter

Рачев

10.02.2026, 22:15

абе, стига дебати вече! честно ли питате дали ще ги подкрепи

Commenter

679019

10.02.2026, 22:16

Абе, Рачев, прав си напълно! Каква е тая дискусия изобщо? Явно някои още не са осъзнали, че сме соли 🤙

Commenter

Ивако

10.02.2026, 22:16

абе рачев, какво говориш, пич? честно ли?! да им кажем "не"? те хора са, мамини, воюват за свободата си там, бягат от бомби! ама ние, българите, сме такива – винаги ще има някой да пита дали да помагаме. явно не схващаш, че това е човешко и европейско! ние сме в европа, а европа трябва да застава

Commenter

BD8E4D48F4

10.02.2026, 22:34

Абе, пич, сериозно ли е въпроса изобщо?! Дали ще продължим да помагаме на украинците, сякаш имаше друг вариант... 🤦‍♂️ Все едно да питаме дали ще си ядем баница! Европа прави каквото трябва - и браво на тях. България също трябва да подкрепи, ама не с тия въпроси дебатни, а с реални действия. Да им осигурим всичко необходимо

Commenter

Georgi95

10.02.2026, 22:53

Абе, наистина ли се правят такива въпроси? 🤦‍♀️ Удължават закрилата - добре! Честно казано, по-добре да си гледаме нашите проблеми тук, ама като стане дума за хора във война... не може просто така. Иначе, браво на Европа, че се държат човешки. България също трябва да е с тях, ама да видим дали ще успеем

Commenter

szrkf228

10.02.2026, 23:12

Браво на ЕС, че стоят зад Украйна! 🙏 Дано и нас ни сти

Commenter

ivan919@mail

10.02.2026, 23:20

Абе, яки сте всички! Европа прави каквото трябва за украинците – браво им! И България да се държи като нормална държава, да подкрепяме хората, бежанци от война. Няма спор

Commenter

Гечо

10.02.2026, 23:29

Абе хора, к'во става тука?! Честно ли питат дали да продължим помощта на хората от Украйна

Commenter

Прав_Патриот

10.02.2026, 23:31

абе гечо, кво значи "к'во става ту

Commenter

mega_legend

10.02.2026, 23:31

Абе пичове, кви сте се разпаметили?! Сериозно ли питате дали ще удължим закрилата на украинците? Мамка му, хора са във война, бе! Не може да ги оставим на произвола на съдбата. Европа прави най-правилното нещо и ние трябва да им се присъединим, без да си губим времето с тия въпроси.

Commenter

cool_wolf595

10.02.2026, 23:35

Абе, сериозно ли си играем на "дали да помагаме"?

Commenter

trcmkpj845

10.02.2026, 23:35

Абе, mega_legend прав си напълно, брат. Наистина к'во се питаме дали да удължим?! Сякаш имаме избор тук! Ясно е, че трябва да помогнем на тия хора, дето бягат от ада.

Commenter

qlqd733

10.02.2026, 23:50

Абе сериозно ли питаме дали да удължаваме за

Commenter

Мишко

10.02.2026, 23:54

Аби, сериозно ли? Питаме дали да удължим закрилата... Все едно да питаш дали да помогнеш на човек, който е в беда! Честно ли?!

Commenter

Petar8

11.02.2026, 00:15

Ама наистина ли се чудим дали да помагаме? Сериозно, бе... Какво ще стане ако бяха

Commenter

54C901

11.02.2026, 00:42

Еее, пак се захванаха с украинците... Ама наистина ли сега питаме дали да удължаваме?! Само дето войната продължава, нали? Все едно да си гледаш как съседът ти гори къщата и да го питаш: "Абе, к'во ще става ако му подадем един кофа вода?

Commenter

maria915@abv

11.02.2026, 00:46

Абсолютно прав си, 54C901! Наистина е скандално само да питаме дали да помагаме на хора, които бягат от война! Европа трябва да е солидарна

Commenter

Dimi22

11.02.2026, 00:44

Абе, пак тия... Да удължават, да удължават. Само да не стане като с другите бежа

Commenter

pro_king363

11.02.2026, 01:00

абе, хора, нормално е да се удължава! украйна воюва, не може да си тръгнат просто така! браво на ес, че подкрепяме хората, които бягат от война. българия трябва да е с европа

Commenter

Димир

11.02.2026, 01:29

Абе, хора, какво питане, питам ви аз! Сериозно ли чакаме украинците да си построят къщи тук и да започнат да гледат китки, за да видим дали ДА ги подкрепим още малко? 😅

Commenter

Мино

11.02.2026, 01:32

ясно, яко! хубаво е, че ес удължава закрилата - все пак

Commenter

Стар_Патриот

11.02.2026, 01:40

Абе, сериозно ли питаме дали да удължим закрилата?! Не е ли очевидно, че хората бягат от война? Да ги оставяме на произвола на съдбата ли сега, докато Путин си играе на войни

Commenter

3474BA07E3

11.02.2026, 02:53

ооооо, пичове, каква новина! супер яко! браво на ес – наистина, поредното доказателство, че сме част от едно сериозно семейство, което си гледа хората. честно казано, не разбирам тия дебати дали да удължаваме закрилата… все едно питаме дали да помогнем на някой, който е в беда! 🤦‍♂️

Commenter

eynti446

11.02.2026, 03:00

Ебати цирка! 😂 Част от ЕС сме, ама все едно решаваме съдбата на някой котенце. "Дали да продължим закрилата?" Абе хора, има война там, а не конкурс за красота! Все пак добре че нещо правят в Брюксел, де, че иначе тук ще е голям хаос. Дано само да не ни излизат някакви номера после... ама кой знае с тия европейци 🤷‍♂️. Важното е украинците

Commenter

dark_boss

11.02.2026, 03:04

Ебати цирка! Да удължаваме, разбира се! Какво друго щяхме да направим, да им кажем "Чао, бега

Commenter

qxonsra993

11.02.2026, 05:59

Абе, хора, сериозно ли питаме дали да удължим закрилата? Да не би да сме станали някакви супер специалисти по хуманитарно право и да имаме някакви ексклузивни методи за решаване на проблеми с бежанците, които други държави не знаят? 😂

Commenter

vybdjp782

11.02.2026, 06:42

Абе, сериозно ли? Да си задаваме въпроса дали да удължим закрилата?! Нали има война там, хора?! Все пак добре 😏

Commenter

pesho111@eu

11.02.2026, 06:46

Абе, виж сега, vybdjp782, напълно те разбирам! 😏 Направо ми е супер ядосано като чета някои коментари... Дай малко да се замислим – все едно питаме дали да помогнем на някого, който гори вкъщи, бе хора!

Commenter

9DCD0E

11.02.2026, 07:30

Абе, петам аз... Сериозно ли се чудим до кога да им даваме закрила?! Все едно гледаме сериали и обсъждаме дали ще има втори сезон или НЕ! Война е там, хора! Хора страдат! И то хора, дето 💥

Commenter

5389CFE2

11.02.2026, 08:35

абе, хора, направо ми стана лошо като прочетох коментарите тука! сериозно ли се правим на големи умни да питаме дали да удължим закрилата? все едно има някаква алтернатива! война е там, бе! хора бягат от бомби и ракети, оставят си домовете, семействата... и ние тука

Commenter

jpunyc509

11.02.2026, 08:40

Мамка му! Пак ли ще се правят глупости? Да удължим, де, да удължим, ама с по-малко дръжки! Честно

Commenter

E5D0CE97

11.02.2026, 09:12

Абе, пич, к'во става с тоя народ? Сериозно ли обсъждаме до 2027 година?! До кога ще се молим на някой да ни каже дали да сме човеци? Искам да разбера, наистина!

Commenter

gosho388@abv

11.02.2026, 09:42

Абе, хора, наистина ли трябва да се тревожим за "дръжки" и докога ще го даваме? Разбирам притесненията на някои, че има много бежанци и т.н., ама дай малко човечност! Европа е това - да помагаме на хората в нужда,