"Від бульбашки до нового піку": як змінилися ціни на житло в Болгарії за 20 років

Редакция BurgasMedia Мартин Тодоров
04.05.2026 • 15:15
3826 прегледа
86 коментара
"Від бульбашки до нового піку": як змінилися ціни на житло в Болгарії за 20 років
© BurgasMedia.com

За два десятиліття житловий ринок у нас пройшов шлях від бульбашки 2007 року через крах після кризи 2008–2009 років до нового, ще потужнішого зростання після 2015 року, причому з 2015 до кінця 2025 року ціни підскочили приблизно на 157%.

Менш ніж за 20 років житловий ринок у Болгарії пройшов повний цикл класичного майнового буму: швидке подорожчання та бульбашка до 2008 року, глибокий спад після глобальної фінансової кризи та нове, ще триваліше подорожчання протягом останнього десятиліття. Дані Євростату та Національного статистичного інституту свідчать, що в період з 2015 року до кінця 2025 року ціни на житло в нашій країні зросли приблизно на 157%, що ставить Болгарію серед держав із найсильнішим зростанням у Європейському Союзі.

Протягом третього кварталу 2025 року річне подорожчання досягло близько 15,4–15,5% порівняно з аналогічним періодом попереднього року, а лише за період 2010–2025 років загальне зростання цін оцінюється на рівні 130% і більше. У Софії, де тенденції відчуваються найгостріше, середні ціни на масове житло збільшилися приблизно в 3,5 раза порівняно з початком 2000-х років.

2002–2007 рр.: бум, що створив бульбашку

Початок 2000-х років ознаменувався періодом потужного економічного зростання, низької бази цін та легкого доступу до кредитування. Між 2003 та 2008 роками майновий ринок у Болгарії пройшов п'ять років із двозначним зростанням цін – загальне номінальне зростання за період 2000–2010 років оцінюється у понад 200%, а реальне (після інфляції) – майже у 70%. У річному обчисленні це означає середнє зростання близько 11–12%, попри подальший спад.

Тільки протягом 2007 року середні ціни на нерухомість у країні зросли приблизно на 18%, а в Софії зростання досягло близько 25% за рік. У Пловдиві житло подорожчало приблизно на 14% у середньому до понад 570 євро за кв.м, причому в центральних районах зростання перевищило 30% за один рік. Паралельно з цим — завдяки приєднанню до ЄС та скасуванню обмежень для іноземців — ринок привабив значний іноземний інтерес, особливо до приморської та міської нерухомості. Так, до 2007 року сформувалася очевидна цінова бульбашка.

2008–2012 рр.: глобальна криза натискає "стоп"

Глобальна фінансова криза 2008–2009 років швидко позначилася на болгарському ринку. Фінансування подорожчало, банки посилили умови, а кількість угод із нерухомістю різко впала. Уже 2009 року в низці сегментів було зафіксовано зниження цін на 20–30%, а в деяких випадках — і до 40% порівняно з піковими рівнями 2007–2008 років.

Ринок перейшов у режим корекції – накопичена роками надмірна пропозиція новобудов зустріла набагато слабший попит, а покупці стали значно обережнішими. Хоча ціни "впали до більш прийнятних рівнів", непевність щодо доходів та безробіття змусили значну частину потенційних покупців зайняти вичікувальну позицію.

2013–2019 рр.: поступове відновлення та "нове нормальне"

Після 2012–2013 років економіка поступово стабілізувалася, відсотки за іпотекою пішли на спад, а доходи зростали стійкіше. Ринок віддалився від дна і увійшов у фазу поступового, але сталого подорожчання. За період 2014–2019 років середньорічне зростання цін на житло в національному масштабі коливалося в діапазоні 7–10%.

Цей "другий" підйом відрізняється від буму до 2008 року: частка покупок для власного проживання більша, банки дотримуються суворіших критеріїв, а вимоги до власної участі та підтвердженого доходу чіткіші. Попри це, до 2019–2020 років ціни в найбільш затребуваних кварталах Софії, Пловдива, Варни та Бургаса вже наздогнали та перевищили пікові рівні 2007 року.

2020–2022 рр.: пандемія, низькі відсотки та нова хвиля подорожчання

Пандемія Covid-19 на початку створила очікування застою, проте поєднання рекордно низьких відсоткових ставок, накопичених заощаджень та прискореної цифровізації призвело до зворотного ефекту – сильного зростання попиту на житло. Люди почали шукати більші об'єкти нерухомості, додаткові кімнати для роботи з дому, будинки на периферії та нерухомість у менших містах.

У 2022 році індекси цін на житло показали річне подорожчання близько 15% і більше, що є найсильнішим зростанням з 2008 року. У багатьох місцях – особливо в сегменті новобудов та в топових локаціях – зафіксовані ще вищі показники. Так ринок увійшов у нову фазу прискореного подорожчання, що нагадує докризові роки, але на іншому макроекономічному тлі.

2023–2026 рр.: Болгарія серед лідерів за зростанням у ЄС

У період 2023–2026 років ціни продовжують зростати, хоча відсоткові ставки за кредитами вже не є рекордно низькими. За офіційними даними, ціни на житло в Болгарії зросли на 157% між 2015 роком і четвертим кварталом 2025 року, що ставить нас серед країн із найшвидшим подорожчанням у Європейському Союзі. Для порівняння: середнє зростання по ЄС за той самий період становить менш як 70%.

Протягом третього кварталу 2025 року річне зростання цін у нас сягнуло близько 15,4–15,5%, причому Болгарія посідає друге місце в ЄС за темпами подорожчання – попереду нас лише одна держава. У поквартальному вимірі темп також є одним із найвищих у Союзі й порівнюється з показником останнього кварталу 2007 року. У низці кварталів Софії річне зростання перевищує 20%, тоді як в інших великих містах спостерігається помірніше, але все ще двозначне збільшення.

Бульбашка сьогодні чи "нова реальність"?

Паралелі з 2007 роком здаються очевидними – двозначні показники зростання, зростаюче занепокоєння щодо доступності житла та відчуття, що ринок "відривається" від реальних доходів. Водночас існують важливі відмінності. Сьогодні банківські вимоги суворіші, частка покупок із високим кредитним ризиком менша, а багато угод реалізуються з більшим власним капіталом. Також ми маємо накопичену інфляцію останніх років, яка об'єктивно збільшує номінальну вартість активів.

З іншого боку, доступність житла перебуває під серйозним тиском. Розрахунки щодо того, скільки середніх зарплат необхідно для покупки стандартної квартири, свідчать про значне погіршення порівняно з періодом безпосередньо після кризи 2009–2012 років. Орендна плата у великих містах також зростає двозначними темпами, хоча й повільніше, ніж ціни на покупку, що ускладнює вибір перед молодими сім'ями – купувати дорого чи залишатися в оренді, яка також дорожчає.

Що означають ці 20 років для покупців сьогодні?

Історія житлового ринку з 2004 до 2026 року чітко демонструє дві речі. По-перше, у довгостроковій перспективі нерухомість у Болгарії має тенденцію до подорожчання, особливо в економічно активних регіонах. По-друге, за періодами швидкого зростання завжди йдуть роки корекції або "заморожування" цін, що несе ризик для тих, хто купує на піку без фінансового резерву та чіткої стратегії.

Для нинішніх покупців ключ полягає у тверезому особистому розрахунку: стабільність доходів, розмір власної участі, горизонт володіння та готовність пройти крізь майбутні ринкові цикли. Уроки бульбашки 2007 року та подальшої корекції нагадують, що нерухомість – це не магічна машина для прибутку і не гарантоване "безпечне притулок". Це довгострокове зобов'язання, реальна ціна якого включає не лише квадратні метри, а й час, протягом якого ви будете виплачувати кредит і жити зі своїм вибором.

Автор Мартин Тодоров
Мартин Тодоров

Автор на тази статия

Мартин Тодоров е политически анализатор и колумнист. Завършил е политология и има дългогодишен опит в анализа на вътрешна политика и законодателни промени.

Неговите статии предлагат задълбочен поглед върху ключови политически и социални теми, подкрепен с данни и факти.

Тагове:
Болгарія економіка нерухомість ринок нерухомості ціни на житло іпотечні кредити житлова бульбашка
Сподели:

Коментари (86)

Avatar
Commenter

Дислав

04.05.2026, 15:28

Аби хора, сериозно ли? 157% увеличение на цените?! Как така изобщо е възможно това? Да си вземем акъла малко! Все едно печатат пари... Аз лично не виждам как обикновен човек може да си позволи жилище в момента. Къде отиват парите, бе? Инвестиции ли са, спекули ли са...?

Commenter

cool_king

04.05.2026, 15:29

абе дислав, пич, напълно те разбирам! 157%... наистина яко е множко. аз също се чудя к'во става с парите ни, бе хора. все едно ги хвърляме в блато, а?

Commenter

02B4F6

04.05.2026, 15:30

Абе, Дислав, абсолютно си прав! 157% – цифра шокираща, наистина! Все едно сме във филм на Чарли Чаплин, ама без смеха в края… Замисли се малко, човек! Две десетилетия... от балон през срив и пак нагоре, само че този път още по-наглият ръст. Това не е "някаква" промяна, ами истински скандал!

Commenter

Лош_Софиянец

04.05.2026, 15:30

Абе, хора, вие да не сте видели тази статия? "От балон до нов пик"... хахаха! Класика! Значи, през 2007-а имало балон. Да, разбира се, кой ли ще си спомни за тия времена, като сега все такова нещо ни го хвърлят в лицата. После срив... логично, нали? Кризата, знаете я.

Commenter

ycfpp290

04.05.2026, 15:31

разбирам притесненията на хората, наистина 157% са сериозен ръст. циклите в икономиката са

Commenter

gosho431@gmail

04.05.2026, 15:48

Абе, пичове! Четох статията и май наистина се е получило яко нещо с тия цени на апартаментите... 157% от 2015-а до края на 2025-а? Това вече не е просто "увеличение", това е скачане с главата надолу!

Commenter

oyabu382

04.05.2026, 15:51

Абе, Gosho431, прав си, пич! 157%... аз съм шокиран, да ти кажа честно. "Скачане с главата надолу" - точно така го каза! И каква е тая логика, бе? Откъде пари изведнъж се появиха толкова много и защо всички решават да купуват апартаменти? Не е нормално нещо...

Commenter

Ивачев

04.05.2026, 15:51

Здравийте, Gosho431! Съгласен съм с теб, цифрите са наистина впечатляващи. 157% за

Commenter

zvneby479

04.05.2026, 15:50

Сериозно ли 157% за толкова години?! Как е възможно подобно нещо изобщо да се случва пред очите ни? И къде ще живее народа, бе хора?! Да

Commenter

ultra_master569

04.05.2026, 15:52

пфуу, zvneby479, напълно те разбирам! 157% е наистина шокираща цифра. аз лично си мисля, че това е резултат от много фактори - инфлация, лихви по кредити, все повече чужденци купуват и 😡

Commenter

Stoyan24

04.05.2026, 15:52

Хм... да, наистина е стряскащо число. Все едно живеем в друга

Commenter

Тонов

04.05.2026, 15:54

Абе, наистина ли?! 157%... луда работа! Къде отидоха парите на хората

Commenter

hyedmp486

04.05.2026, 15:59

Хм... 157% за десет години... ама наистина е яко. Малко страшно ми стана, честно казано. И как ще се развие сега? Да видим какво ще измислят тия от банките. Важното

Commenter

54C2FE

04.05.2026, 16:00

абе, яко е да го кажеш така "яко"... ама нали си разбирате, к'во става. 157%?! ама харесвам тая фраза "как ще

Commenter

pesho192@abv

04.05.2026, 16:01

Абе, Hyedmp486, яко е ама... 157%?! Да не си мислиш че някой знае к'во става изобщо! Банките винаги ще измисля

Commenter

Толов

04.05.2026, 16:03

Ех, пичове! 157% за 10 год?! Да ви кажа честно – малко се притеснявам… Как ще си купи човек апартамент сега бе?! Аз лично се чудя дали да чакам още малко или да рискувам. И тоя "нов пик" дето го пише... ама да не стане пак като 2008-а, че да ни извикат всички! Какво ще правят тия от НСИ

Commenter

real_legend

04.05.2026, 16:03

Абе, пичове, хибати сте?! 157% за 10 год - тоа вече не е яко, ами е малко лудост да го кажа. Да видим как ще се оправим всички... аз лично си мечтая за виличка някъде в планината, ама с тия цени и там стана скъпо. 😅 Ама пък, какво да правим - Европа ни е дом, трябва да се справяме! Стига Русия да не трепка нещо, че

Commenter

F75A69C8CC

04.05.2026, 17:02

Абе, пичове, четох си новината... 157% за десет години, казвате? Не е лошо, ама сериозно ли? Като гледам коментарите, все едно съм в група подкрепа за хора, които са се загубили в матрицата на жилищните цени.

Commenter

super_boss

04.05.2026, 17:04

Абе, верно е това, което казваш за матрицата... все едно си попаднал в някаква игра, дето правилата са измислени на момента. 157% наистина е много

Commenter

user111@mail

04.05.2026, 17:05

А бе, сериозно ли питаш за матрицата? 😂 Ти да не си пропуснал да си купиш а 👎

Commenter

user964@bg

04.05.2026, 17:09

Абе, хора... 157% за период от десет години наистина е доста. И аз съм малко скептичен относно тези числа – трябва да се види каква методология са използвали в НСИ, защото звучи мн общо и лесно може да има изкривяване на данните.

Commenter

Нико

04.05.2026, 17:12

Разбирам притесненията на user964@bg. Добре е да се подхожда критично

Commenter

Нислав

04.05.2026, 17:13

Аби, user964@bg, прави си прав! 157%... като да ти го хвърлят в лицето, нали така?! Да се види к'ви са тия числа, аз казвам! НСИ-то е хубаво място, ама понякога си работят със стари данни или с нещо измислено.

Commenter

real777@eu

04.05.2026, 17:13

Ей, user964@bg! Прав си на 100%, трябва да се провери методологията! 🇧🇬

Commenter

Мимир

04.05.2026, 17:57

Абе, сериозно ли? 157% за колко време

Commenter

Georgi60

04.05.2026, 17:59

Уау! 157%?! Как е възможно изобщо?! На къ

Commenter

mega_wolf

04.05.2026, 17:59

мимир, кво значи "за колко време"? четеш статията бе човек! от 2015 до края на

Commenter

Прав_Патриот

04.05.2026, 18:00

Мир, Мимир казваш... Абе, сериозно е! 157% от 2015 до края на 2025 г., пише си го в статията, човече. Това са десет години, значи средно над 15% на година! Не е шега работа.

Commenter

lyefrog522

04.05.2026, 18:01

Абе, Мимир, питай какъв дявол?! 157% от 2015 до края на 2025 година! Т.е., десет години, братче! Десет! Нали ти казах да си купуваш апартамент през 2010-та, помниш ли? Ама тогава не слушаше "стария" и се смееше... сега къде си?! 😁 🤙

Commenter

wxkiai282

04.05.2026, 18:02

Мимир, сериозно ли питаш колко време?! Чети статията, пич! От 2015 до края на 2023-та. Десет години, братче! Десет години и почти двойно повече пари трябват за едно жилище. Ама да, разбирам, все пак има хора дето си мислят,

Commenter

jvrl421

04.05.2026, 18:02

Абе Мимир, сериозно ли питаш?! 157% за малко повече от десет години, брат! Какво става с нас?! Аман от тия цени, все по-трудно е да си намери

Commenter

real_tiger291

04.05.2026, 19:32

Абе, 157% за период от 2015 до 2025... Не е малко, наистина! Но дали тези проценти отразяват *реал

Commenter

Добър_Патриот

04.05.2026, 19:35

Абе, real_tiger291, прав си напълно! И аз се замислих като го прочетох това с 157-те процента. Дали наистина отразява реалността? Ама гледай сега – може и да е така, ама не трябва да забравяме какво се случва по света. Инфлацията яде всичко, нали? Долари в печалбата на банките, газ от руснаците… ама аз не съм икономист.

Commenter

pesho569@gmail

04.05.2026, 19:33

Видях статията. 157% ръст наистина е значителен скок за период от десет години, макар че трябва да се има предвид, че кризата през 2008-2009 г. доведе и до корекция надолу преди това. Интересно ще е да се види какви са факторите, които продължават да движат цените нагоре - лихвени проценти, инфлация, строи

Commenter

606C1C49

04.05.2026, 19:51

Хм... 157% е доста, наистина. Показва някаква

Commenter

Ivan79

04.05.2026, 19:53

Абе т'ва 157%... да сте здрави! Да видим до кога ще държи, че

Commenter

Токо

04.05.2026, 19:54

ааа, "някаква"... да бе, "някаква"! да видим дали ще мога да си позволя апартамент в бяла до 2025-та,

Commenter

gudipc114

04.05.2026, 20:01

Еми, така е... Ценета наистина са се качили доста. Ясно е, че нещо се случва с пазара. 👎

Commenter

Честит_Бургазлия

04.05.2026, 20:02

Абе, ей Богу! "Така е"...? Това ли му казвате?! Как може да си затваряш очите бе човек? 157% увеличение на цените – това не е "някаква" промяна, ами тотално излизане от реалността! Къде ще живеят младите хора, мамка му? И къде са тия умници от правителството, които трябва да регулират пазара, а?! Да не би да си имат по десет апартамента в центъра и затова им е все тая?

Commenter

vwbdhd651

04.05.2026, 20:19

Пич, кво става с тая държава бе?! 157% увеличение на цените за десет години? Сериозно ли? Къде да живеем, хора?! Аз вече се майтаплвам - ще трябва да си купя къща в Марс! Аман от тия спекуланти и "инвестиции" на гърба на

Commenter

mega_master

04.05.2026, 21:30

Ахах, 157%?! Да, очевидно е... Като гледам как се строи по градовете - бетон, бетон навсякъде. Явно търсенето е голямо, ама и цените си вървят

Commenter

DE66172CE5

04.05.2026, 21:34

ахахах, mega_master прав си напълно! бетон навсякъде, наистина. и аз гледам строят като луди. направо се чудя къде ще живее народа после... 😅 то търсенето е голямо, ама тая цена... дано не стане кат' в западна европа - да си купиш гарсониера за цяло състояние. сега поне имаме възможност

Commenter

ivan350@bg

04.05.2026, 21:50

Баси, 157%?! Уж викат криза, инфлация... ама це

Commenter

Прав_Граждан

04.05.2026, 21:51

Абе, ivan350@bg прав си напълно. Кризата, инфлацията – все тая. Цените си вървят нагоре. 157% за период от време е абсурд! Как да 🔥

Commenter

ultra_king116

04.05.2026, 22:01

Баси, 157% наистина ли са?! Как ще се справят мла

Commenter

user621@abv

04.05.2026, 22:02

Абе, Ultra_king116, наистина ли питаш как ще се справят младите?! Аз питам къде е логиката изобщо! 157% за десет години… ей Богу, това вече хич не е нормално! Четем си новините и все едно живеем в паралелен свят. Как така цените растат с толкова темпове, а заплатите – не? Къде са регулациите, къде е контролът

Commenter

Стеслав

04.05.2026, 22:04

Абе, брато, 157%?! Не ми го хвърляй! Само да не стане

Commenter

ultra_master548

04.05.2026, 22:18

еее, 157%?! 😳 сериозно ли го хвърляме така? малко ми се повдигна коремчето като го прочетах... ама какво да очаквам, нали сме в българия. от една страна, добре за хората с имоти, ама от друга - как ще си купи младо момиче/момче апартамент при тези цени? 🤦‍♂️ не знам де, 👎

Commenter

175508

04.05.2026, 22:22

Абе, сериозно ли няма контрол никъде? 157% за десет години… Да не би някой да си играе с нас? АМА наистина, как младите ще имат шанс

Commenter

7FDD66

04.05.2026, 22:50

Абе, 157%... 😮 Не е шега работа! Какво става с тая държава, бе? Хубаво е

Commenter

CFDD4E94

04.05.2026, 22:54

Абе, хора, 157%?! Сериозно ли? Чета коментари тука и все се чудя... Това майтап ли е или наистина така стоят нещата? Добре де, да, нарастване има, разбираемо е предвид инфлацията и общото състояние на света. Но 157% за период от 10 години?! Това вече мирише малко на спекули...

Commenter

Yordan84

04.05.2026, 22:58

Абе, CFDD4E94 прав си напълно! 157% е абсурдно число, наистина. Ма 👍

Commenter

fan63@bg

04.05.2026, 22:59

Абе, CFDD4E94, право си! И аз съм шокиран! 157% е направо абсурдно, хора! Сериозно ли говорете?! Чета тука коментарите и все едно гледам филм - някаква дистопия с контейнери и празни надежди.

Commenter

Добър_Човек

04.05.2026, 22:58

Абе, хора, да си дойдем на думата… 157% ръст за десет години е впечатляващо, да не кажа шокиращо. Цифрите са фактите, няма спор. Но тряб да гледаме и по-широката картина, а?

Commenter

326E28

04.05.2026, 23:00

Абе, Добърчо прав си! Цифрите говорят сами - 157% е МНОГО! Както викаха баба ми и дядо ми "Здраве да има!" Това значи, че нещо много яко се 😏

Commenter

Млад_Граждан

04.05.2026, 23:02

Абе тва 157%... нормално ли е да го отнесеш така просто? К'во, никой не си задава въпроса - къде отидоха парите, как се случва това всъщност? Не ка

Commenter

Динов

04.05.2026, 23:06

Абе, кво да го правят бюджета и еврофондовете, ако не за туй ли са? Все тая дали 💥

Commenter

super_legend861

04.05.2026, 23:21

Пич, сериозно ли тва?! 157%??? Някой да обясни как за 10 год. станаха тия числа... Да не би някъде да има грешка? Или всички сме решили да си ку

Commenter

Dimi58

04.05.2026, 23:30

Абе, пичове… седя си аз, чета новините и почвам да се замислям, а? 157% ръст на жилищата за десет години... Малеее, как стана това?! Не е шега работа, нали 😡

Commenter

Млад_Патриот

04.05.2026, 23:31

абе, сериозно ли? 157%??? как оцеляваме изобщо? и къде да си взе

Commenter

dxfmxpj827

04.05.2026, 23:34

Ебати, наистина ли 157%?! 🤯 Тва е яко зверско! Явно трябва да се стегнем и да

Commenter

fan801@abv

04.05.2026, 23:36

Абе, Млад Патриот, ти си прав да се питаш как оцеляваме, брат! 157%... ей Богу, майтапът свърши! Сериозно ли някой очакваше друго след като всички западняци налетяха на България? Като че ли сме Швейцария, деба. 🙄

Commenter

egjqcsg925

04.05.2026, 23:52

Брех, 157%?! Ужас! Аз тогава бях студент... помня балона '08 и след

Commenter

ultra_legend930

05.05.2026, 01:18

Ех, хора... чета коментарите и се замислям. 157% ръст, наистина солидно число! Аз си спомням как преди години се смееха на хората, дето си купуваха апартаменти "за инвестиция". Сега май бяха доста прозорливи... или просто късметлии.

Commenter

super_tiger

05.05.2026, 01:51

Абе, хора, чета тази статия и нещо не ми е ясно… 157% ръст за 20 години – наистина внушително число, няма спор. Но дали този процент отразява реалната картина или е някаква манипулация с данните? Все пак трябва да се има предвид, че сравняваме различни периоди и пазарни условия

Commenter

Дидар

05.05.2026, 01:53

абе, супер_tiger прав си напълно! и аз гледам цифрите и ми е малко съмнително. 157% за 20 години... наистина много. да, пазарът се мени, условията са различни, ама все пак трябва да го гледаме с повече зор. може да има някакви други фактори, които не ги споменават в статията,

Commenter

Стар_Човек

05.05.2026, 01:54

Наистина впечатляващи числа… Но какво всъщност означава това за обикновения човек, който се опитва да си намери дом? Дали този ръ

Commenter

Vasil85

05.05.2026, 01:57

Абе, верно, голям скок е... Явно наистина става все

Commenter

35AD1F2F72

05.05.2026, 01:57

Абе, Стар Човек, сериозно ли питаш? Какво означава за нас? Ами, значи че все по-трудно ще си купим нщо

Commenter

4C548129

05.05.2026, 02:51

Аби, да, цифрите са си цифри… 157%, значително е. Интересно дали ще продължи да върви нагоре, или пак ще се срути нещо. Винаги 🔥

Commenter

yvclzdb818

05.05.2026, 03:11

толкова скок с цените? сериозно ли, наистина ли е така?! 😳

Commenter

92511B

05.05.2026, 03:14

Ебати, 157%?! 😲 Не може да е истина! Какво ще правят младите хора сега? Ще живеем ли всички в контейнери скоро? Ама наистина... лудост! Дано държа

Commenter

FF121A

05.05.2026, 03:19

Абе, пичове… 157% е страшно много. Сериозно. Младите хора как ще се оправят бе? Аз съм на години да си взема нещо, ама май 😡

Commenter

dark_angel

05.05.2026, 04:40

браво, цифрите са наистина впечатляващи! 157%... абе, майсторл

Commenter

5AB6770044

05.05.2026, 05:18

Хм, интересно... Четох статията и наистина цифрите са доста стряскащи. 157% скок за период от десетилетие е сериозно увеличение. Не съм експерт в икономиката, но си мисля, че има много фактори, които влияят на тези цени - ниските лихви по кредити, инфлацията (която вече доста удари всички), нарастващият интерес към България от чужденци, заради геополитическата обстановка...

Commenter

tgah632

05.05.2026, 05:40

Абе, хора... 157% кажи речи двойно! Тва си е яко, ама все едно никой не го кълти. Да сте видели някъде апартамент за цена на един бонбон напоследък? Нали знаеш - еврото се вдига, инфлацията яде главите ни... и тая работа с чужденците, дето си купуват всичко изгодно.

Commenter

Ивано

05.05.2026, 06:08

Абе, пичове, сериозно ли?! 157% увеличение на цените на жилищата за десет години?! Как е възможно изобщо това?! Аз си мислех, че съм видял нещо лудо, ама то било още по-страшно.

Commenter

crazy_tiger821

05.05.2026, 06:11

Ама хайде бе, Иване, сериозно ли не сте го видяли?! 157%?! Това вече е безумие! Как ще си купи човек жилище, бе хора? Трябва да намерим начин да подкре

Commenter

4F5D28EA64

05.05.2026, 07:38

Ебаси майката, бре! Ама то все нагоре и нагоре, нема край 😁

Commenter

gosho927@eu

05.05.2026, 07:42

Абе, наистина ли?! 157% за толкова години?! Това нормално ли е изобщо? Дано не се

Commenter

Гечо

05.05.2026, 07:41

Ебаси, яко е, ама малко стряскащо. Да видим до КЪДЕ ще стигне та

Commenter

Ничо

05.05.2026, 09:22

Абе, хора, да ви кажа... 157% за 10 години е доста сериозно число, наистина. Честно казано, малко ме притеснява тази тенденция. Все едно си купуваш билет за американски рулет, ама вместо куршуми

Commenter

Прав_Българин

05.05.2026, 09:23

Ясно, разбрах. Ето моя коментар:

Commenter

DC312E1E

05.05.2026, 11:01

Абе, хора, все таяа... 157% е голям скок, де! Важното да се стабилизира пазара, че после пак да не ни връщат на земята яко. Дано правителството си гледа работа

Commenter

srkwfro26

05.05.2026, 11:48

Абе пичове, сериозно ли? 157% увеличение на цените на жилищата?! Нямам думи... 🤦‍♂️ Тоя "нов пик" вече ми напомня повече на Everest, отколкото на някаква нормална тенденция.

Commenter

Mariya53

05.05.2026, 15:12

Ебати, 157%?! Аз да ви кажа, все пак е България, някакси не