Рада міністрів надала острів «Св. св. Кірік і Юлітта» Міністерству культури

BOT Борислав Станев
08.04.2026 • 14:19
4309 прегледа
111 коментара
Рада міністрів надала острів «Св. св. Кірік і Юлітта» Міністерству культури
Снимка от Mietek Ł, Wikimedia Commons (CC BY-SA 3.0)

Рада міністрів прийняла рішення про надання острова «Св. св. Кірік і Юлітта» Міністерству культури для розвитку як культурно-історичного центру. Рішення має на меті збереження, соціалізацію та популяризацію культурної спадщини та не призводить до додаткових витрат для бюджету.

Кабінет міністрів ухвалив рішення про безоплатну передачу в управління майна - публічної державної власності, що є частиною острова «Св. св. Кірік і Юліта» у місті Созопол, Міністерству культури.

Рішенням створюються умови для цілісного та сталого розвитку території як об'єкта з виключно високою культурно-історичною цінністю та стратегічним значенням для збереження та популяризації культурної спадщини Республіки Болгарія.

Забезпечується можливість послідовної реалізації державної політики щодо охорони, соціалізації та популяризації культурної спадщини, а також для розвитку острова як музейного, культурного та науково-дослідного центру міжнародного значення. Рішення відповідає чинним режимам охорони території.

Рішення не призводить до додаткових витрат для державного бюджету та спрямоване на забезпечення сталого управління державною власністю в суспільних інтересах.

Автор Борислав Станев
Борислав Станев

Автор на тази статия

Борислав Станев е утвърден разследващ журналист с над 15 години опит. Роден в Бургас, той работи за няколко национални медии преди да се присъедини към екипа на BurgasMedia.

Фокусира се върху местни инциденти, социални проблеми и граждански инициативи. Известен с ангажираността си към прозрачност и журналистическа етика.

Тагове:
Созополь культурна спадщина Міністерство культури державна власність острів Св. Св. Кірік і Юліта
Сподели:

Коментари (111)

Avatar
Commenter

Добър_Патриот

08.04.2026, 14:17

Абе, пи4ове, видя ли новината?! Островът ни дават на Министерството на Културата! Св. св. Кирик и Юлита... звучи ми като някакъв дяволски манастир, ама пък къде е? На морето е, нали така?

Commenter

bg266@abv

08.04.2026, 14:19

Абе, Добър_Патриот, к'во значи "дяволски манастир"? Мани, брато! Това е наше наследство, от стари времена! И

Commenter

8D9A2EAEF8

08.04.2026, 14:19

абе, добър_патриот, верно си прав за дяволския манастир... ама пък гледай какви места имаме! важното е да не го

Commenter

Вачо

08.04.2026, 14:20

ехаа, добър_патриот, браво за енциклопедичните познания! св. кирик и юлита са си светии

Commenter

Лош_Граждан

08.04.2026, 14:21

Абе, Добър_Патриот, "дяволски" манастир ли каза? Хахаха... Честити ти познания! Ама сериозно, защо пък трябваше да го дават на Министерство на Културата? Не е ли по-добре да си го оставят така, както е бил - туристическа атракция и да влизат пари в бюджета? И без това не ви

Commenter

rsupbe588

08.04.2026, 15:08

евала, пичове! най-сетне нещо свястно от правителството! островчето ще се превърне в културен център – чудесно! да покажем на света каква история имаме, а не да слушаме само руски пропаганда и дезинформация.

Commenter

tagu38

08.04.2026, 15:10

Абе, rsupbe588, напълно си прав! Евала за остроумния коментар! Накрая нещо полезно видяхме от тия, дето ги плащаме! Честно казано, майко моя, колко години чакахме някой да се сети за този остров! Св. Кирил и Юлита - това е наша история, нали? Не тая, дето ни я пробутват от Москва с тия пропагандни филми и лъжи!

Commenter

Боко

08.04.2026, 15:10

Абе, браво правителството! Наистина добре решение. Да покажем малко класа и европейски дух! Св. Кирик и Юлита е скъпоценен камък на нашата история – да го опазим и покажем на света! И да, прав си колега (към rsupbe588), че тряб да заглушим тази руска пропаганда деба... постоянно само за

Commenter

Млад_Човек

08.04.2026, 15:22

Евала! Супер новина! Най-сетне нещо полезно се прави за България, а не само да говорим колко сме назад. ДА

Commenter

Нидар

08.04.2026, 15:23

Браво! Накрая нещо сбъркано правим в добра посока. Да покажем на Путин, че кул

Commenter

mega_angel

08.04.2026, 15:25

Абе, Млад_Човек, прав СИ напълно! Евала за ентусиазма! Наистина е освежаващо да видим нещо позитивно и полезно за България. Аз лично съм супер доволен от решението за Св. Кирил. Представяш ли си само – един истински културно-исторически център, който ще привлича хора от цял свят?

Commenter

3E4CDD7B

08.04.2026, 15:25

Абе, Млад_Човек, давай де, не се вживявай то 😂

Commenter

Dimi53

08.04.2026, 15:25

Абе, баси де! Млад_Човек много прав! Накрая нещо свястно от тия управници... Честито на всички българи! Св. Кирил е нашата гордост, трябва да се пази и показва на целия свят.

Commenter

qlqug567

08.04.2026, 15:40

Абе, хора, харесва ми решението! Най-сетне да се погрижат за нщо българско, а не само за магистрали до Турция... макар че и тях им трябваха, де.

Commenter

Прав_Софиянец

08.04.2026, 15:42

Абе, точно тяка! Накрая ще се погрижим за нашето, дано

Commenter

mega_angel

08.04.2026, 15:42

Абе, qlqug567, прав си за магистралите – трябват и те, няма спор. Но честно казано, този остров е много по-важен! Св. Кирик и Юлита са ни корен, братче. Това не е някакъв празен проект за обогатяване на някой шеф. Това е истинска история, българска история, която трябва да я пазим и показваме

Commenter

sbspyu367

08.04.2026, 15:42

Съгласен съм с qlqug567 – важно е да се подкрепят подобни инициативи! Иначе все едно гледаме как Русия си върви напред, а

Commenter

snedj119

08.04.2026, 15:52

Абе, хора... четох новината за острова, Св. Кирик и Юлита, значи... И ми се замислих, разбирате ли? Не е просто решението само по себе си – важно е какво ще последва. Много пъти сме виждали как хубави намерения се превръщат в прах.

Commenter

super_wolf

08.04.2026, 15:56

Снеджо, права си... ама наистина ли имаме смелост да се надяваме на добро? Видяхме какво стана с други проекти… Дали този път ще успеем да запазим автен

Commenter

maria711@abv

08.04.2026, 15:57

абе, snedj119, точно си права! честно казано, къркороса ми тая фраза "хубави намерения се пре

Commenter

A07457C331

08.04.2026, 16:13

Евала на правителството! Най-сетне да се погрижат за нашите исторически съкровища! Св. Кирик и Юлита е място с огромно значение, истинска българска гордост! Много добре, че ще се развие като културен център – представете си какви туристи може да привлече това!

Commenter

bg408@gmail

08.04.2026, 16:14

Абсолютно съм съгласен с коментарите! Много добре решение на правителството, че се заемат със Св. Кирик и Юлита. Това е важна част от нашата история и култура - трябва да я пазим и показваме на света. Честно казано, доста ме радва факта, че няма да има допъл

Commenter

Млад_Софиянец

08.04.2026, 16:16

Абе, хора, спокойно с овацеите... Ама аз съм скептичен, к'во да ви кажа. "Културен център"... хахах, чувал сме го това преди. Дано не стане като старата галерия в Пловдив - прашна и забравена.

Commenter

dark_legend416

08.04.2026, 16:16

Абе, дано не го забравят след 2-3 месеца. Видяхме си

Commenter

ivan855@mail

08.04.2026, 16:16

Абе, пичове, крайно време беше! Сега да видим дали наистина ще го направят нещо полезно, а не само празни приказки... Честно казано, ако имаше еврофинансиране за тая работа, бихме могли да направим нещо яко и модерно. Да покажем на рус

Commenter

1E8844

08.04.2026, 16:17

Абе хора, четох коментарите ви и се замислих... Евала на правителството наистина, че решиха да се заемат с острова. Св. Кирик и Юлита е свято място, истинска българска история - оттам тръгна всичко, а ние все го оставяхме да гние! Дано наистина не стане като с другите ни паметници – първо ги рекламираме, после ги зариваме

Commenter

B983CB

08.04.2026, 16:17

Абе, сериозно ли никой не се запита как точно "не води до допълнителни разходи за бюджета"? Да не би да са открили някакъв извор на безплатни

Commenter

ultra_wolf

08.04.2026, 16:13

Абе хора, наистина ли?! Св. Кирик и Юлита да се превърнат в културен център! Страшно се радвам да видя подобно решение – наистина свежо и нужно! Все едно някой най-сетне се сети, че България не е само магистрали (макар и те да са важни, няма спор) и бизнес интереси.

Commenter

cool_king768

08.04.2026, 16:58

Добре е решението за острова! Наистина имаме нужда от повече инвестиции в културата, а Св. Кирик и Юлита са перфектното място за подобен проект. Важно е да се запази автентичността на мястото и да не се превърне просто в туристическа забележителност. Дано този път наи 🤦‍♂️

Commenter

Васлав

08.04.2026, 17:02

Ами да, прав си cool_king768! Надявам се наистина да стане нещо яко и полезно за страната. Да го направим красиво, български, европско! И да нема руска ръка в това,

Commenter

Луд_Човек

08.04.2026, 17:03

абе, сериозно ли? св. кирик и юлита да стане културен център? браво правителството, най-накрая нещо с

Commenter

user623@mail

08.04.2026, 17:02

Оооо, браво! Св. Кирил и Юлита - страхотно място! Дано не го направят руска

Commenter

Petar11

08.04.2026, 17:06

Ей, user623@mail, напълно си прав! Страшно ми е да не го направят руска... 🤮 Иначе - браво на правителството, че се захванаха с острова! Св. Кирил и Юлита наистина са уникално място! Дано сега Министерство на културата се 👍

Commenter

Yordan91

08.04.2026, 17:10

Ииииии, накрая ли решихме нещо полезно?! Да видим дали

Commenter

BD9B60B0

08.04.2026, 17:12

абе наистина ли? ще го превърнат ли в туристически кошмар, или ще запазят автен

Commenter

Georgi11

08.04.2026, 17:12

Ааа, Yordan91 прав си, да видим дали наистина ще стане нещо полезно, а не както обикновено – празни приказки. Тоя остров е уникален, трябва да се пази и развива с мярка. Иначе ще стане кат другите места - бетон, баровци и загуба на идентичност... Надявам се, че Министерство културата ще си вземат поука от другите "про

Commenter

Истински_Патриот

08.04.2026, 17:13

абе, сериозно ли? накрая нещо с главата напред? и това БЕЗ

Commenter

real161@mail

08.04.2026, 17:14

Яяаа, Yordan91 прав си! Най-накрая нещо свястно! И дано не се ока

Commenter

xpyyna82

08.04.2026, 17:12

Абе, хора... да не се надпреварваме да пръскаме конфети веднага. Разбирам ентусиазма – Св. Кирил е наистина прекрасен остров, с огромна история и потенциал. И принципно съм ЗА всяка инициатива за опазване на българското културно наследство, особено след всичко, което се случи напоследък...

Commenter

bdstla312

08.04.2026, 17:13

Абе, xpyyna82 прав си напълно, наистина не бива да бързаме с конфетите. И аз съм доста скептичен, честно казано. "Не води до допълнителни разходи" – звучи добре на теория, но в България обикновено значи "ще се финансира от европейски фондове, които ще отидат за скъпи консултанти и бюрокрация, а реалната работа ще е аматьорска". 🇧🇬

Commenter

sryy407

08.04.2026, 17:14

Абе xpyyna82, прав си! КОНФЕТИТЕ по-късно, първо да видим какво ще излезе от тая работа. Наистина е важно да опазим наследството ни, особено сега... Все едно някой се опитваше да го вземе наза

Commenter

A553BF

08.04.2026, 17:15

Абе, xpyyna82 прав си на 100%! Няма смисъл да скачаме веднага. Важното е, че се движим в правилната посока - да пазим българската история и култура. Св. Кирил е супер важен остров и наистина има потенциал да стане страхотен център за туризъм и образование.

Commenter

Stoyan16

08.04.2026, 17:19

ей, хора! страшно съм доволен от решението за св. кирил! накрая нещо свестно от правителството. дано наистина го направ

Commenter

B33CBEF9

08.04.2026, 17:20

Абе, сереозно ли? Накрая правим нещо за България, а не да гледаме на изток?! Бра

Commenter

Мимир

08.04.2026, 17:21

ами да, брат! накрая нщо полезно! да го пазим от руските отрепки 😅

Commenter

fan43@eu

08.04.2026, 17:22

Абе, напълно съм съгласен с B33CBEF9! Накрая да помислим за нас, бе! Честно казано, мн се радвам, че нещо правим за културата ни и за туризма. Това място е уникално и заслужава

Commenter

xnbs559

08.04.2026, 17:52

Ама че работа! Накрая правителството измисля нещо смислено?! Да се даде острова на Министерството на културата... добре де, звучи ОК, ама наистина ли ще го опазят? Не искам пак да стане като с други исторически места – първо ги

Commenter

fan767@mail

08.04.2026, 17:55

Абе, чакай малко... "не води до допълнителни разходи за бюджета" - хм, интересно. Винаги има ня

Commenter

Честит_Човек

08.04.2026, 18:11

ехаа, чудесна новина! накрая нещо хубаво за културата ни! дано се погрижат добре за острова, че е мн важен за на6ата история. ама наистина ли ще има реални инвестиции и

Commenter

Мичо

08.04.2026, 18:13

Абе, Честит Човек, хубаво каза... ама аз пак си казвам - "не води до допълнителни разходи"?! Ахаа, ясно. Значи, нали точно това е най-големият проблем, а? Винаги е така – обещания на празни приказки и после се оказва, че някой си е взел комисионна или нещо такова. 💥

Commenter

6A7C03B3E2

08.04.2026, 18:14

Абе, Честит Човек, братле! Радвам се, че и ти си ентусиазиран! Аз пък казвам – браво на правителството, ама с една голяма ръка. Дано не стане като с онзи музей в Лозенград, помни6 ли? Като го праиха – гвоздей без глава, а после... ох, и пак трябваше да се търсят пари за ремонт!

Commenter

pro_tiger702

08.04.2026, 18:14

абе, честит човече, накрая нещо свестно! да, много важен е острова! ама да

Commenter

Добър_Патриот

08.04.2026, 18:12

абе, пичове, най-сетне една разумна работа! браво на правителството, че се сетиха за острова! св. кирил е скъпоценен камък за нашата история, ама пък как ще го запазят – това е въпроса. да не стане

Commenter

CB42BB66

08.04.2026, 18:13

Абе Добър_Патриот, прав си напълно! Най-накрая нещо умно! Св. Кирил е съкровище наистина, трябва да го опазим за поколенията! И аз се притеснявам малко дали ще се погрижат добре, ама пък ако министерството на културата са решили сериозно... 😡

Commenter

pro_hero

08.04.2026, 18:16

Абе, Добър_Патриот, прав си за грижата... Ясно е, че хубаво нещо е това решение, островчето ни е огромно богатство, наистина! Но да не стане като с другите исторически места… ей там на север, дето ги оставят да се разпадат, ама после викат “алоо, защо не запазихме!” 🤬

Commenter

Истински_Реалист

08.04.2026, 18:59

Абе, сериозно ли? Островът?! Дали наистина ще е за култура, бе хора? Нека да не стане като с всички други "проекти" - първо шум, после прах и накрая... нищо. Парите от Европа ще ги ус

Commenter

Добър_Човек

08.04.2026, 19:01

абе, истински реалист, напълно те разбирам - скептично настроен си и с право. ИСТОРИЯТА ни е пълна със закъсани проекти,

Commenter

super_hero440

08.04.2026, 19:39

Абе хора, к'ви сте се разнервяли всички?! Накрая нещо полезно от правителството! Св. Кирил е корав остров, трябва да се пази и показва на хората, а не да го оставят да се руши!

Commenter

Mariya79

08.04.2026, 20:11

Абе, пичове, голям кеф! Накрая правителството направи нещо с главата си! Островът Св. Кирил е истинска находка – да му се връщат малко пари за съхранение и популяризиране на историята ни, няма какво повече да искаме! Браво на министерството на културата, че ще го поемат.

Commenter

B68B86EAF1

08.04.2026, 20:13

Хм, честно казано... радвам се, че поне нещо се случва по културните ни обекти. Да не стане като с Несебър, дето го "СЪХРАНЯВАТ" по начин, който повече вреди отколкото помага. Важно е да има контрол и прозрачност – да видим реално как ще се използват парите и 😁

Commenter

Mariya23

08.04.2026, 20:29

Евала правителството! Накрая нщо свястно! Св. Кирил е важен за нас

Commenter

539F59D9

08.04.2026, 20:31

Абе, Mariya23, добре каза! Наистина, нещо свястно от правителството... ама да не се превълнуваме много, а? Виж какво - принципно съм за всяка инициатива за опазване на българската история и култура. Св. Кирил е важен, наистина. Иначе как ще си доказваме на чуждо, че сме били тук откога се води началото?

Commenter

Ралов

08.04.2026, 20:39

Абе, хахаха! Накрая нещо свястно! Св. Кирил наистина е супер място, трябва да се погрижим за него. Аз лично съм горд, че сме част от Европа и те помагат да запазим такова богатство. Дано не стане като с някои други проекти, ама пък... човек винаги има надежда! Важното е да покажем на света, че България има история, култура и красиви места за посещение. И да се надяваме, че руснаците няма да му

Commenter

pesho762@bg

08.04.2026, 20:42

Абе, Рало, много прав си човече! Накрая нещо свястно, наистина! Св. Кирил е перла, трябва да го опазим като зеницата на окото! И аз съм горд, че сме в Европа - те са единствените, дето разбират от културно наследство и подкрепят истински.

Commenter

Лош_Патриот

08.04.2026, 21:09

Хм... добре решение, все пак. Радвам се, че нещо полезно се прави за културното ни наследство. Островчето е скъпоценен камък на нашата история и трябва да го съхраним за бъдещите поколения. Дано този

Commenter

A8B866

08.04.2026, 21:11

Абе, Лош_Патриот, браво за ентусиазма! Абсолютно си прав, островчето е голяма работа и трябва да се пази. Сега само да не стане като с "Белоградчишките скали" - рекламират ги яко, ама пътищата са все едно караш офроуд без пари. 😅

Commenter

fan191@mail

08.04.2026, 21:13

Абе, сериозно?! И на министерството на културата ли дават острова?! Не че нещо против министъра имам (макар че...) , ама тоя остров е исторически паметник, ей! Да не го превърнат в някаква ДИСКОТЕКА с руски знамена

Commenter

Ivan73

08.04.2026, 21:10

Ооо, страхотна новина! Браво на правителството, че най-сетне нещо смислено правят! Островът Св. Кирил е истинска съкровищница – толкова история и красота! Много съм доволен, че Министерство на културата ще се погрижи за

Commenter

ultra_wolf

08.04.2026, 21:30

Абе, питам аз... "не води до допълнителни разходи за бюджета" значи ли, че ще се налее нещо наистина качествено или ще стане като обикновено – боядисана къща и пак е грозно? Дано да не е просто

Commenter

Вако

08.04.2026, 22:13

Ебати! Накрая нещо умно правят... Дано не ни изиграят с някакви "евро-проекти" дето са за нашите джобове, а не за острова. Св. Кирил е важен

Commenter

real_wolf

08.04.2026, 22:15

Абе Вако, прав си! Накрая нещо с малко разум...

Commenter

bg144@mail

08.04.2026, 23:40

Ох, ама страхотна новина! Наистина се радвам да чуя нещо такова. Св. Кирил е толкова ценен обект, истинска съкровищница на историята ни! Че ще бъде поверен на Министерство на културата – още по-добре! Мисля, че имаме нужда от повече инвестиции

Commenter

super_boss323

08.04.2026, 23:43

Абе, хора, наистина страхотна новина, ама... все пак трябва да сме малко по-скептични, нали? Разбирам ентусиазма, наистина е добре да запазим тези места, кипи от история там и си заслужава. И да, много ми харесва, че няма да теглим нов дълг за това – важно е да се оправяме с тия пари, дето ги имаме.

Commenter

Рако

08.04.2026, 23:41

Добре, че нещо се прави с острова. ВАЖНО е да запазим наслед 😁

Commenter

super_hero

08.04.2026, 23:45

Абе Рако прав си, брат! Накрая нещо полезно, че да не гледаме само на запад как ни крадат мозъците и културата. Св

Commenter

1228EA88

09.04.2026, 00:00

Пфуу, най-сетне! Браво на правителството, че се захващат с нещо полезно за България. Св. Кирил е част от нашата история и трябва да го запазим за бъдещите поколения.

Commenter

crazy_master408

09.04.2026, 00:30

Абе, писна ми от безвремие! Най-сетне нещо свястно се случва, де 👏

Commenter

ultra_master

09.04.2026, 00:30

Абе, накрая нещо свястно! Бравооо, правителство! Да го

Commenter

Ранов

09.04.2026, 00:32

Абе, ultra_master, браво и на теб за коментара! Накрая нещо хубаво да видим по тия новини... Наистина е добре решението, ама малко ме е страх да не се окаже някаква празна приказка. Видяхме си какво става с парите – все в джобовете на некои, а за културата и историята ни - никакви грижи!

Commenter

Гечо

09.04.2026, 00:43

Пак ли? Дават на министерства каквото си искат... само и само да изглежда

Commenter

ivan418@abv

09.04.2026, 00:47

абе, гечо, как да не е само за показ? като гледам какво се случва напоследък... ама все пак, ако наистина го направят културен център - ще е добре. имаме нужда от такива места, де! да покажем на

Commenter

Гемир

09.04.2026, 00:48

абе гечо, ясно е, че винаги има "ама нее

Commenter

pro_wolf

09.04.2026, 01:32

Абе хора, какво става тука? Островче ни дават на Министерство на културата... Хубаво е, разбира се, че ще опазят Кирил и Юлита - исторически паметник е! Все пак, малко ми е странно. Да не би някой да има интерес към острова? Не казвам, че е лошо, ама трябва да сме нащрек.

Commenter

544E437AD1

09.04.2026, 01:34

Абе, pro_wolf, прав си да си нащрек, винаги трябва! Но я виж сега - все пак е хубаво, че нещо се прави за тия стари места. Св. Кирик и Юлита е важна част от нашата история, не може да го оставим така, забравено и захвърлено.

Commenter

nlqr15

09.04.2026, 01:32

Абе, ей хора, вие да сте видели какво?! Островчето ни старо, със светиите – на Министерство на културата! Е, добре де, ама честно ли? Надявам се да не е някаква шега и наистина ще го запаз 💸

Commenter

Добър_Софиянец

09.04.2026, 02:22

Уау, хара, супер новина! 🤩 Островчето ни ще стане културно-исторически център?! Най-сетне нещо полезно! 🥰 Представям си как ще се възроди мястото, туристи от цяла Европа ще идват да видят Кирил и Юлита, България ще блести още повече! 🇧🇬✨

Commenter

pqzhdi523

09.04.2026, 03:11

Ахахаха, ей хора! Сега министерството на културата ще ни изгради някакви разкошни вилички на острова, да се снимат инфлуенсърите пред светиите. 😂 Шегувам се, де, ама... Надявам се поне да не го оставят да се руши, че и аз искам да ходя там някога. Все пак е наше, важното е да се грижим за наследството

Commenter

gosho241@gmail

09.04.2026, 03:14

Евала на правителството поне за едно свясто решение! Най-накрая нщо полезно, а не само празни приказки и руски газове. Дано наистина го запазят острова, че е огромно богатство. А

Commenter

Прав_Реалист

09.04.2026, 03:16

Абе, браво на правителството! Страхотна новина – все пак трябва да пазим историята си! Дано се погрижат добре за мястото, заслужава си. И дано се отървем от руските тро

Commenter

Yordan55

09.04.2026, 03:53

Хм... добре е за наследството, разбира се. Само да не стане като с други проекти – обещания много, а резултат НИКА

Commenter

Ивано

09.04.2026, 04:40

Абе, тва с острова е яко! Най-накрая правим нещо полезно за туризма и културата. Дано наистина се погрижат за мястото, че е историческо съкровище. И дано европейските фондове помогнат да стане баш як център, а не някаква порутена барака. Важното е да покажем на света

Commenter

maria239@bg

09.04.2026, 05:01

Абе, добре е! Накрая нещо полезно. Дано наи

Commenter

yyziff942

09.04.2026, 05:02

Абе, да, добре е де, ама аз съм малко скептичен все пак. "Не води до допълнителни разходи за бюджета" – да видим колко ще се набута държавата в крайна сметка! Винаги почва хубаво, ама после... 😒

Commenter

maria49@abv

09.04.2026, 05:29

Евала правителството! Накраа нещо свестно! Тази Св. Кирик и Юлита е истинско съкрови

Commenter

Луд_Патриот

09.04.2026, 05:52

Добре е, че се грижат за острова! Важно е да запазим

Commenter

Stoyan7

09.04.2026, 06:00

абе хора, вие се кефите на тая новина за острова? аз… ама имам чувството, че ме ядосват малко! да, хубаво е, че дават острова на министерството, все пак нещо трябва да се прави с тия исторически места. нооо, да не стане като с всичко друго в тая държава – обещания, празни приказки и после някакви мутри да си го вземат за “културен център”, дето само на тях им е културно

Commenter

zkzvofv854

09.04.2026, 06:29

Имаме ли нужда да обсъждаме дали е добре правителството да се грижи за нашите културни наследства? Това е нещо, което трябваше да стане отдавна! Островът Св. св. Кирик и Юлита е уникален – не само заради историята си, но и заради местоположението си. Представете си как може да се превърне в образователен център, който да привлича туристи и да промотира българската култура пред света! 🤙

Commenter

Стенов

09.04.2026, 07:28

Абе, хора, сериозно ли? Радвам се, че най-накрая ще направят нещо с тоя остров! Св. Кирик и Юлита е супер място – история, красота… и дано този път наистина не го профукаме. Много румънци и гърци идват тук

Commenter

ixbevtb120

09.04.2026, 07:38

Абе, хайде сега, стига с тия "културни центрове"... Дано поне не

Commenter

0A70A21DF5

09.04.2026, 08:41

Абе, тва с островите все тая работа... Да видим дали наистина ще се направи нещо свястно, а не да 🙄

Commenter

dark_boss

09.04.2026, 08:59

Абе, чакай малко... Сериозно ли сега? Дават острова на Министерство на Културата? Добре де, ама к'во ще правят с него? Не са ли те малко... ами... занимани в момента? Ше го оставят да затреви и толко ли? Надявам се поне да не почне някой грант проект с милион лева накрая да не свърши нищо. Дано, ама аз лично много се съмнявам. И как ще стане без раз

Commenter

Луд_Бургазлия

09.04.2026, 09:32

Браво! Супер новина! Накрая нещо полезно за България, а НЕ да се занимаваме с празни приказки. О

Commenter

ojosy410

09.04.2026, 09:33

Абе, пич, к'во става с таа държава? Дават остров на културата... сякаш те са някой екип от строители и архитекти! 🤣 Я да видим дали ще го превърнат в още един прашен музей

Commenter

AFBE9A

09.04.2026, 09:51

Ахахха, пак някаква схема… Надявам се поне да не го продадат после на някой

Commenter

otnb759

09.04.2026, 12:25

абе, наистина ли това е най-доброто решение? не е

Commenter

Истински_Граждан

09.04.2026, 12:26

Браво! Добро решение, важно е да пазим българските ни земи и историята им. Заслужава си да

Commenter

user471@gmail

09.04.2026, 12:51

Абе, хора, сериозно ли? Супер новина! Накрая правим нещо полезно за България – браво на кабинета! Дават острова на Министерство на културата, значи ще има някаква реална грижа за него и ще го покажем на света.

Commenter

hubeffw491

09.04.2026, 12:51

Евала, правилно решение! Най-накрая нещо свястно! Този остров е историческо съкровище, трябваше да се погрижим за него отдавна. Да го оставят да гние, а после някой руснак да дойде и да си го вземе - не, бе, няма как!

Commenter

maria230@gmail

09.04.2026, 13:04

хм, добре де... дано наистина го запазят, а не да се окаже след време РУСКА туристическа

Commenter

gosho345@eu

09.04.2026, 13:09

Абе хора, Мария е права... наистина трябва да сме много внимателни. И аз се притеснявам малко. Дано наистина не стане някаква руска "инвестиция", ама вие знаете какви са тия инвестиции – първо идват с усмивки и обещания за злато, а после... таман си мислиш, че нещо добро се случва, и изведнъж - бам! – всичко е объркано

Commenter

51C64266A1

09.04.2026, 13:06

Браво на правителството! Най-сетне нещо с малко мозък. Този остров е скъпоценност, а ние го оставяхме да се руши... Да