Конец запахам от соседей: что на самом деле происходит в общей дымовой трубе дома?

Редакция BurgasMedia Калина Василева
21.04.2026 • 13:59
8242 прегледа
144 коментара
Конец запахам от соседей: что на самом деле происходит в общей дымовой трубе дома?
©BurgasMedia.com

Все больше людей в многоквартирных домах дышат чужой стряпней вместо чистого воздуха. Общая дымовая труба и отсутствие герметичного обратного клапана – скрытый виновник - вот что вы можете сделать дома

Все больше людей, живущих в многоквартирных домах, описывают одну и ту же ситуацию: они ничего не готовят, а на кухне пахнет чужой стряпней, сигаретным дымом или жареным. Иногда аромат настолько сильный, что переносится в коридор и даже в спальню. Вместо дома с «ароматом кофе» утром их встречает запах чужой сковороды. Звучит знакомо? В основе этой проблемы почти всегда стоит общая дымовая труба дома и способ, которым к ней подключены абсорберы.

В большинстве жилых зданий вентиляция организована через общие вертикальные шахты, по которым отводится воздух из кухонь и санитарных помещений. В старых домах система часто спроектирована для пассивного проветривания – без учета современных мощных абсорберов. В новом строительстве нередко делаются компромиссы при выполнении, а некоторые квартиры даже «переделывают» каналы в соответствии с собственным ремонтом. Результат один и тот же: разные дома оказываются подключенными к одной и той же дымовой трубе, которая превращается в общий путь для воздуха и запахов.

Почему же запахи идут назад? Причин несколько, и они часто комбинируются. Классическая ошибка - абсорбер привязан непосредственно к общей дымовой трубе без какого-либо обратного клапана. Когда какой-нибудь сосед включает сильный аспиратор, его мотор «забрасывает» воздух в шахту под давлением. Этот воздух ищет выход и легче всего его находит там, где система слабее всего - например, в квартире со старым абсорбером, с гофрой, вставленной в отверстие, или прямо с открытой решеткой. Засоренные или суженные участки, забитые отверстия и непрофессиональные ремонты дополнительно ухудшают ситуацию.

На практике, когда сосед включает абсорбер, в вашей кухне получается обратный поток. Вместо того, чтобы воздух из вашего дома выходил наружу, по шахте возвращается чужой. Поэтому часто вы чувствуете запахи именно тогда, когда не готовите – система «заполняется» кем-то другим. Открытие окна помогает лишь частично: оно разбавляет воздух, но не устраняет причину попадания запахов обратно через вентиляцию.

Здесь вступает в действие обратный клапан – маленький, но ключевой элемент во всей цепи. Он представляет собой механизм, который пропускает воздух только в одном направлении: от вашей кухни к шахте. Когда абсорбер не работает, клапан остается закрытым и не позволяет воздуху из дымовой трубы возвращаться обратно. Когда вы включаете аспиратор, давление открывает клапан и выталкивает воздух наружу. Таким образом прерывается путь запахов между соседними квартирами, и ваша кухня остается защищенной, даже если у других по вертикали есть более мощные моторы или неправильно подключенные приборы. Недавно на рынке появились клапаны, при которых закрытие обеспечивается магнитным механизмом, который гарантирует плотное прилегание и полностью герметичное закрытие - в отличие от классических ламельных клапанов, которые часто пропускают воздух даже в закрытом положении.

Что на самом деле вы можете сделать дома? Первый шаг - проверить, как подключен ваш абсорбер. Есть ли твердая связь с отводом или просто гофрированная труба, вставленная в отверстие? Есть ли видимый клапан и закрывает ли он плотно? Слышите ли вы шум из шахты, когда соседи готовят, даже при выключенном аспираторе? Если ответ «да», вероятно, у вашей системы нет достаточной защиты от обратного потока.

На болгарском рынке уже есть решения, созданные специально для этой проблемы – запатентованные герметичные обратные клапаны с магнитным закрытием, которые монтируются непосредственно на отверстие к шахте и не требуют сложных перестроек. Подробную информацию о принципе работы, размерах и монтаже можно найти на официальном сайте Klapa.bg – болгарский производитель запатентованного герметичного клапана Там производитель объясняет, почему стандартные «ламельные» клапаны часто недостаточны и как хорошо уплотненный герметичный клапан с магнитным удержанием может остановить запахи от соседей уже на входе вашего воздуховода.

Если вам интересно, насколько подобное решение работает в реальных домах, полезно посмотреть и опыт людей, которые уже прошли по этому пути. Более 7000 болгарских домохозяйств уже установили клапан от Klapa.bg. На странице Klapa.bg в Facebook публикуются видео демонстрации, объяснения от первого лица и комментарии пользователей, которые делятся тем, как изменился воздух дома после монтажа. Так легче оценить, имеет ли подобная инвестиция смысл и в вашем случае.

В конце концов, чистый воздух в доме не должен быть роскошью или компромиссом с соседскими привычками. Общая дымовая труба дома никуда не денется, но мы можем перестать оставлять ее «открытой» к собственной кухне. Небольшое техническое изменение – хорошо подобранный обратный клапан – часто оказывается разницей между домом, в котором пахнет вашей стряпней, и домом, в котором ежедневно дышит вся кооперация.

Автор Калина Василева
Калина Василева

Автор на тази статия

Калина Василева е журналист с богат опит в отразяването на широк спектър от теми. Тя е отговорна за ежедневното следене на новинарския поток и покриването на разнообразни рубрики.

Нейната работа обхваща общи новини за България, градско благоустройство, интересни истории от живота, събития за деца и материали за света на животните. Калина също така поддържа и организира съдържанието в категория Архив.

Тагове:
вентиляция запахи дымоход вытяжка обратный клапан квартира Klapa.bg
Сподели:

Коментари (144)

Avatar
Commenter

Стар_Човек

20.04.2026, 18:03

абе, честно казано, не съм очаквал да видя нещо такова като тема... ама верно! чета новините и все за по-сериозни неща - инфлация, война, тия работи. а тука – за миризми от съседите. 😅

Commenter

4CDA5D

20.04.2026, 18:05

Абе, Стар_Човек, к'во да го правим? И аз така си мислех, че ще пише за нещо по-важно... инфлация, баси! Дай Боже да имах пари да купя хляб, ами сега – комин? 😅

Commenter

8F1CFEE1A2

20.04.2026, 18:08

Абе, Стар_Човек, верно казано! 🤣 За тия сериозни работи - инфлация, война... да, все едно си чета апокалипсис всеки ден. Ама то и да дишаш гювез на съсед не е шега работа, а? Дай малко свеж въздух! 🤦‍♂️ Сериозно, как може в 2

Commenter

Вачев

20.04.2026, 18:12

Абе, сериозно ли? Този комин... Да не би да е единственото нещо в тая държава, което *не* е подменено с руско влияние? 😅 Шегувам се, разбира се, ама пък наистина! Човек си мисли, че има проблеми – инфлация, цени, някакви там избори... ама после му се отвори тема за общия комин и осъзнаваш, че истинските проблеми са по-близо до носа ти, буквал

Commenter

154005

20.04.2026, 18:14

Абе Вачев, тва с руското влияние май го казах много добре, пич! 😂 Ся кво, трябва да ходим на курс по коминно право ли

Commenter

Истински_Реалист

20.04.2026, 18:16

Ееее, Вачев, браво! 😂 Направо ме разсмя с руското влияние и комина... ама верно 🙄

Commenter

Лош_Граждан

20.04.2026, 18:17

Абе Вачев, баси, как си прав! 😂 Пък аз се чудя защо мирише на пържоли от долния - оказало се, че комшията пече нещо специфично... И какво правим сега? Ще ходим да искаме еврофондове ли за нови комини?! 🤦‍♂️ Честно казано, не е смешно, ма. Трябва да си гледаме и собствените домове, бе хора! Ама да видим кой първи ще сложи тая клапа... 🤙

Commenter

ultra_legend711

20.04.2026, 18:29

абе хора, сериозно ли?! честно КАЗАНО, като чета коментарите, викам си - тоя свят е пълен цирк! война тука, инфлация там, а ние се оплакваме от миризми от съседите. няма лошо да се шегуваме и да се майтапим, ама да не забравяме, че проблемите са мн и разнообразни.

Commenter

Добър_Бургазлия

20.04.2026, 18:30

Абе Ultra_legend711, напълно си прав! Св 💥

Commenter

Лош_Бургазлия

20.04.2026, 18:30

абе, ultra_legend711, много си прав, брат! свят е пълен цирк наистина – кърти се едно, затваря се друго. война тука, инфлация там... ама виж сега, какво пропуска6?! че човек иска поне малко комфорт в собствения си дом, нали? да не диша гнилата супа на бай иван, щото той си гледа телевизия с шаренки и пържи риба!

Commenter

3D8055

20.04.2026, 18:31

Абе Ultra_legend711, прав си, цирк е наистина! 🤣 Ама к'во да праим, ма? Ядове има навсякъде - нали знаеш... Война

Commenter

mega_king997

20.04.2026, 18:32

Абе, ultra_legend711, прав си за цирка! Но все пак... как може да се прави разлика между сериозни проблеми и маловажен такъв?! Честно ли, чакаме 21-ви век, а още си хапваме миризми от долу!? Да не еба майката на тия комини - социалистическите "иновации", които ни оставиха! Сериозно, какво трябва да се случи, за да се погрижат за тези неща?

Commenter

eucyvq859

20.04.2026, 18:32

Абе Ultra_legend711, тцк си прав! Свят е цирк, ама кой да го отре 🤙

Commenter

51F0F5

20.04.2026, 18:33

Абе верно, ultra_legend711, прав си на 100%! Често забравяме колко много става по света и се фокусираме върху дребни неща... ама пък кой да ти реши проблема с миризмата от комина, а? Все пак, макар и да има много важни проблеми, все едно е неприятно да готвиш и да усещаш всичко отдолу. Иначе браво за

Commenter

Ралов

20.04.2026, 18:37

Абе, майтап с майтапе, ама наистина е яко как си се за

Commenter

real559@bg

20.04.2026, 18:39

Абе, Рялов, "яко" е казал... ама наистина ли?! Сериозно ли някой се замисля изобщо? Все едно сме в Средновековието! Да си хапваме гювеча на баба Пена през комина, ба

Commenter

B687E9973D

20.04.2026, 18:39

Абе, Рало, "яко" е да казваш, ама сериозно ли? Яко?! Да ти мирише на гювеч от долу, като ти си си платил за чист въздух, а не за да усещаш манджите на комшиите. Като чета коментарите - все едно сме се върнали във времената на соцблоковете и общите бани... Нищо ли не сте учили от тогава?

Commenter

mega_wolf

20.04.2026, 18:39

Абе, верно е за клапите... май нема как иначе.

Commenter

xlgk190

20.04.2026, 18:39

абе хора, много правят впечатление тия проблеми в панелките, ама се замислих... наистина ли сме стигнали до там да ни е по-важно от какво мирише в комина, отколкото как ще оцелеем като цяло? не казвам да не се занимаваме с проблема - все па 💩

Commenter

Стар_Патриот

20.04.2026, 18:41

Абе, xlgk190 прав си донякъде, все пак... като гледам целия свят как се тресе – инфлация, война в Украйна, някакви там природни бедствия… да, нормално е човек да се чуди защо се занимаваме с коминчета. Но виж сега, оцеляването не е само да имаме храна и покрив над главата, а и да живеем прилично, нали?

Commenter

0464A5

20.04.2026, 18:42

Абе брат, к'во говориш бе?! Оцеляването

Commenter

Истински_Патриот

20.04.2026, 18:59

Ей, хора, баси! Сега седнах да чета новините и попаднах на тая статия… Абе, сериозно ли?! Миризми от съседите през комина? Това вече е яко откачено! 🤣

Commenter

Иваслав

20.04.2026, 19:01

Абе, Истински_Патриот, кво да го правя бе?! 🤦‍♀️ Направо ми е супер гадно като чета тия работи. Ама наистина,

Commenter

58BD5794

20.04.2026, 19:01

Аяаа, Истински_Патриот, направо ме разсмя с коментара! 😂 То верно, яко е откачено, ама си представете колко е гадно като ти мирише на риба от долу, амииии... не можеш да отвориш прозорец, защото пък ще вятър духа. 💸

Commenter

Стеслав

20.04.2026, 19:01

а бе, наистина ли това ни е актуално сега?! да му шибам комина! кво време доживяхме - да дишаме чужда готвенеца? аман от тия мало

Commenter

Лош_Човек

20.04.2026, 19:02

Баси, Истински_Патриот, яко каза! 🤣 А

Commenter

pro_tiger901

20.04.2026, 19:03

Абе, Истински Патриот, хахаха, верно е откачено! 🤣 Но да ти кажа, баси майтапчийската ситуация! Сега се замислих - как така изобщо може да се случва нещо подобно? Ние в Европа си мислиме, че сме на някакво ниво, ама види сега - дишаме готвенето на комшиите! И това не е просто "малко миризма", ами то е цял цирк – манджи, подправки, кой каквото яде... Все едно живеем в един голям общ салам!

Commenter

66226BCFD8

20.04.2026, 19:04

Ама наистина ли?! 🤦‍♀️ Голям проблем се е получил! Сега ще се налагат ремонти

Commenter

Истински_Реалист

20.04.2026, 20:39

Хехе, баси драмите! Сега ще трябва да си сложа клапа, да не мирише на манджички от долу... 🤦‍♂️ Ама наистина е яко неприятно да влизат миризми от съседите, особено като съм се постарал да готвя нещо хубаво. Трябва да се вземат

Commenter

Истински_Човек

20.04.2026, 20:40

Абе, Истински_Реалист прав си напълно! 😂 И аз се забавлявам малко, ама като ми дойде миризмата от долните на баница... няма смисъл. Да си сложат хората клапи, че да не требва да пръскам въздуха с освежители постоянно. Сега ще трябва и аз да гледам нещо да правя, деба! Ама поне да е решен проблема, какво оста

Commenter

Стар_Бургазлия

20.04.2026, 20:40

Абе, Истински_Реалист, прав си, драми се сътвориха, ама да не го гледаме само от твоята перспектива, а? Разбирам напълно - ти се постараваш за хубава вечеря и някой долу да ти развали удоволствието с миризмата на пържени картофи... неприятно е!

Commenter

gosho897@gmail

20.04.2026, 20:43

Абе, верно каза! Мразя да усещам меризми от съседите, особено като съм се постарала с готвенето. Нищо особено, но все пак... Не може така, малко приличност и уважение към другите трябва да има. Иначе, клапите де... не са евтини, ама какво да правиш? Важното

Commenter

real458@bg

21.04.2026, 04:50

Абе, сериозно ли? Никой ли не е помислил за това досега? 😅 Все едно си живееш с някаква обща кухня нали? Трябва да се вземат мерки наистина, ама кой

Commenter

qkbv708

21.04.2026, 04:51

абе, real458@bg, право си казваш! 😅 сериозно, как е възможно да СМЕ стигнали до тук? всеки нормален човек трябва да знае, че общите комини са проблем – особено в панелните къщи, дето си строили комунистите... и после ни ги оставиха на нас.

Commenter

Yordan48

21.04.2026, 07:39

Хм, интересно! Наистина проблемът е по-разпространен, отколкото си мислех. Важно е да се информират хората и да пред

Commenter

qslwwp249

21.04.2026, 07:40

Бах мамата! Това нормално ли е изобщо?! 🤯 Сериозно, как сме сти

Commenter

ultra_angel

21.04.2026, 07:43

Абе хора, да ви кажа... чета си аз тук новините, гледам и се замислям… наистина ли сме стигнали дотам да дишаме въздуха на съседите? Сериозно, как е възможно?! И не ми казвайте "ами панелка", абе я да помислим малко! Живеем в Европа, все някаква трябва да има регулация, нали? Не може просто така да се подценява един комин и херметизацията.

Commenter

Ничо

21.04.2026, 10:29

Еее, пак проблемиии... Сериозно ли още си има такива комини? Ама наистина е гадно като се готвиш и усещаш миризми от долу. Трябва да се помисли нещо, все пак сме в 21 век

Commenter

maria799@gmail

21.04.2026, 13:10

А бе, това коминче - нормално ли е все още да си имаме таки

Commenter

6A3941

21.04.2026, 13:13

Абе, Мария, нормално ли е?! Нормално ли е да си вдишваш миризми на гювеч от дядото долу? Сериозно, хората! 🤦‍♂️ Все едно живеем във фурна, а НЕ в блок! Аз съм си мислел, че коминът е като VIP пропуск за дима навън, а не като телепорт за аромати на манджа. 😂

Commenter

Валов

21.04.2026, 13:13

абе, нормално ли е?! нашите строители май са учили от руснаците - все още си имаме такива комини. ех

Commenter

vchghzw58

21.04.2026, 13:13

Абе, мариа, нормално ли е?! Мислех си, че сме в 21-ви век, а то все още си имаме такива "коминчета". Пълна пародия! Честно, човек се чуди какво още ни предстои да открият по панелните блокове. Надявам се общи

Commenter

dark_angel520

21.04.2026, 13:32

Абе хора, вие го гледате ли к'во става?! Да не еба майката на тия проекти от соц-а! Как така все още живеем с тия комини, дето миришеш чуждата супа и той те души? Сериозно ли, 21 век сме, бе! Нали сме в Европа, трябва да има нормални неща.

Commenter

gosho506@eu

21.04.2026, 13:34

Абе... ама наистина е тъжно. Нищо чудно, все пак сме си на наше място. Трябва да се

Commenter

crazy_tiger21

21.04.2026, 14:39

пич, наистина ли все още има такива комини?! как може да не са ги оправили досега? сериозно, какво чакаме? да ни заду

Commenter

884473C1

21.04.2026, 14:40

Ааа, верно... тоя комин наистина е яко забавен проблем. Иначе кво да кажем? Живеем 💥

Commenter

Ивачев

21.04.2026, 14:54

Пич, тва с комините наистина стана яко голям

Commenter

Радар

21.04.2026, 14:58

Евала, пич! Направо скандал е вече! Как може да сме през 2024-та и пак да дишаме манджи на съседите?! Да си гле 🤬

Commenter

Stoyan5

21.04.2026, 16:09

Абе, сериозно?! Тоя комин проблем е по-голям от пътищата ни! Как може все още да си миришем манджите на комшиите? Иначе кво, ще си живеем като в комунизъм ли?! Трябва

Commenter

Стар_Човек

21.04.2026, 16:13

Абе, чакай малко... наистина ли все още го няма тоя нормален комин?! К'во трябва да стане, да ни правят курс по инсталации за да си оправим домовете? 🤦‍♂️

Commenter

1724107970

21.04.2026, 16:12

Абе, верно е тва за комините... Голям проблем наистина. Трябва да се взе

Commenter

super_wolf

21.04.2026, 16:14

Абе, верно ли? Сериозно ли някой се замисля изобщо дали да сме на правия път с тия "модернизации" в панелните ни градове? Всичко е за пари, хора! За по-бързи печалби, а после - *бахти* миризмата. 🤷‍♂️

Commenter

oafq986

21.04.2026, 16:15

Абе, верно казано братле! Тва с комините е пълен цирк! Как може да сме стигнали до тук?! Да дишаме чужда лютеница... мале-мале! И какво ще стане като някой си го 👍

Commenter

Тоно

21.04.2026, 16:16

ами верно... не съм го мислил така досега, ама май има нещо в тва. баси, то става все по 😂

Commenter

29615B

21.04.2026, 16:23

еее, пак ще дишаме бабини гювези ли?! сериозно, хора, как е 🤙

Commenter

Вамир

21.04.2026, 16:24

Абе, нормално ли е да се налага да обсъждаме подобни проблеми през 2

Commenter

dykhfjya74

21.04.2026, 16:27

А бе, нормално ли е изобщо да се случва?! 🤦‍♀️ Какви комини са тия? И кво

Commenter

53F3AB4AA0

21.04.2026, 16:28

Абе, хахаха! 😂 Бабини гювези?! Я си представи к'ва смарад ще е ако някой се готви на скара долу! 🤢 Сериозно обаче, много тъпо положение. Живея в панелка и мирише постоянно на нещо съмнително. Трябва да се вземат мерки, бе! Не може да си дишаме въздуха спокойно. И аз ще се разроча за ти

Commenter

pro_hero

21.04.2026, 16:28

Еее, к'во да го правя аз сега... Бабите пак ще ни гот

Commenter

3215875BAB

21.04.2026, 16:53

абе пичове, ей! четох новината за комините и останах шокиран! сериозно ли все още си миришем гювезите на съседите?! аз лично, последната седмица съм яла май гювеч с наденица от долния етаж – усеща се, бахти! 😅

Commenter

pro_angel455

21.04.2026, 16:56

Абе, хора, к'во да кажа... 😅 Разбирам напълно шока! Аз лично си мислех, че това е някаква градска легенда, ама явно не е. И аз съм помирисвала странни аромати напоследък, даже се чудех дали не съм започнала да готвя по-странно 🤣.

Commenter

0E6F25E827

21.04.2026, 16:57

Ами... нормално е. Нищо ново под слънцето. Старите панелки са такива,

Commenter

dark_master606

21.04.2026, 16:57

абе, хора, голям цирк! 🤣 викам си аз - "2024-та година сме, как може да се случва нещо такова?". истината е, че отдавна имам съмнения, че нещо не е наред с въздуха. особено когато баба ми прави пиле и усещам сякаш долния етаж готви заедно с нея! 😅

Commenter

Вамир

21.04.2026, 17:32

абе, хора, сериозно ли? чета коментарите и ми е мъчно да видя колко все още сме назад с елементарни неща. да, проблема с общите комините е реален и неприятен – кой би искал да усеща миризми от съседите, особено ако имаш гости?

Commenter

Vasil98

21.04.2026, 17:33

абе, вамире, прав си бе... ама к'во да праим? инженерите ни са били явно повече с

Commenter

ultra_king482

21.04.2026, 17:34

Аби, Вамир, прав си за тъжните коментари. И аз го чувствам – все едно сме на ръба на цивилизацията понякога. Но да не се сърдим много, защото... ами, така е станало. Старите сгради са построени преди да знаят какво е херметизация и клапи, ясно ли е? И после, кой ще си сложи таква клапа на джоба? Всеки гледа да спести парички, а коминът… той си остава общ.

Commenter

zbslw156

21.04.2026, 18:10

Абе, пичове, наистина ли се връщаме към средновековието с тия общи комините? Сега разбирам защ баба все си държеше прозорците затворени - явно е била по-наясно от нас всички! 😜

Commenter

pro_angel

21.04.2026, 18:11

Евала за коментара, пич! 😂 Баба ни е знаела работата, к'во

Commenter

ivan231@eu

21.04.2026, 18:12

абе, баба наистина е била пророк! 🤣 сега ще даваме пари за клапи, щото ин

Commenter

modec545

21.04.2026, 18:14

Абе, сериозно ли? Все още ли си мислите, че това е някаква новост?! Баба ви е била права, а ние какво правихме толкова години?! Каква е тая Европа накрая, ако

Commenter

user362@abv

21.04.2026, 18:12

Абе, какво да кажа... Все нщо намислят тия инженерите дето са строили панелките, а? Чист въздух обещаваха, а ние дишаме съседски чорби! Сега ще трябва пак някой да плаща за клапи и други джунджурии. Да не се окаже че и на нас ни е виновен Путин за

Commenter

Yordan54

21.04.2026, 18:17

Ебати майтапчийството с тия панелки бе! Инженерите са били пияни

Commenter

real961@mail

21.04.2026, 18:20

Абе, пичове, голям ташак! 🤦‍♂️ Читах статията и наистина е маи яко неприятно да дишаш миризми от съседа... Все едно живееш в една къща с цял блок хора! Трябва да се вземат мерки, ама кой ще 🤦‍♂️

Commenter

super_hero

21.04.2026, 18:22

Абе, сериозно ли все още има такива блокове?! 🤯 Трябва да се модернизират тия стари сгра

Commenter

fan615@eu

21.04.2026, 18:23

Абе, real961, напълно си прав пич! 🤦‍♂️ Ташак е наистина! Аз лично съм се замислял мн пъти от к'во мирише у нас... все едно някой пържи нещо постоянно или яде лук! Сега ясно стана – не е само съседа! Трябва да

Commenter

fan684@bg

21.04.2026, 18:24

Абе, real961, прав си напълно... Голяма мъка наистина! И аз имах проблем с тоя комин, ама реших да си сложа клапа - малко по-добре стана. Не е перфектно, разбира се, все пак живеем в блок и трябва да си го кажем – не е като да сме в самостоятелна къща на село.

Commenter

Стар_Софиянец

21.04.2026, 18:25

Ама наистина, яко е неприятно. тряб да има някаква регулация за тези клапи, че то става все по-зле. Иначе, кой ще си го

Commenter

Dimi35

21.04.2026, 18:31

евала за статията! наистина яко сте се разровили по темата. аз лично съм наясно с проблема - ПРИ нас

Commenter

Пешко

21.04.2026, 18:33

Дмитре, браво за коментара! Напълно съм съгласен - яко сте разровили темата наистина! И аз имам същия проблем, макар и да се опитвам да го игнорирам 😂 Но е неприятно, трябва да се вземат мерки. Айде да видим дали ще успеем да си оправим въздуха, че последно много

Commenter

Гено

21.04.2026, 18:34

Абе, Dimi35, евала за коментара, ама тая статия ме накара да си помисля - как изобщо може да допускат таки

Commenter

pwhbhl248

21.04.2026, 18:52

Евала, хора! Ама наистина – да ти се лепи за носа, като го помиришеш въздуха... Сега разбирам защ все мрънкат хората в долните етажи - явен проблем си е

Commenter

user472@mail

21.04.2026, 18:54

прав си, pwhbhl248! наистина е гадно като ти дойде миризма отдолу - супер неприятно. аз лично много се кефя на статията, че най-накрая някой го изкачи това! сега ще видим кво ше праим... ама наистина си трябва нещо да се направи, че не е за живеене така. иначе да, европа ни учи на чист въздух и технологии - те са по-умни в тая работа явно. русия

Commenter

15542B6DD3

21.04.2026, 20:02

бах, наистина яко инфо! сега разбирам защо все едно съм в кухнята на баба си, макар да нямам такава 😅 т

Commenter

kjoi80

21.04.2026, 20:45

аби, к'во да кажа... мразя като мирише на готвене отдолу. сериозно

Commenter

fan857@bg

21.04.2026, 20:52

Абе, хора, честно ли? Сега ще ми говорите за общи комини?! Аз си мислех, че е от съседите, дето пекат риба всеки вторник! 🤣

Commenter

gosho358@eu

21.04.2026, 21:11

Хмм, интересно! И наистина ли никой досега не се е замислял за това? Как може да сме пропуснали толкова важен де

Commenter

EB20E1

21.04.2026, 21:12

абе, доста сериозен проблем се оказва това с общите комини, признавам. честно казано, досега си мислех, че е някаква съвпадение или просто съседите готвят нещо особено. но статията обяснява логично защо усещаме тези аромати – липса на херметизация, клапи… явно трябва да се вземат мерки, защото наистина е неприятно да дишаш чужда храна, особено ако не ти харесва какво готвят долу.

Commenter

Луд_Софиянец

21.04.2026, 21:15

Абе, EB20E1 прав си напълно! И аз така си мислех, че е съвпадение - "а, тоз пуши нещо", "аха, те май пържат риба". Ама се оказва, че е сериозен проблем наистина. Наистина трябва да се вземат мерки,

Commenter

maria883@mail

21.04.2026, 21:16

Абе, тоя проблем с комина е яко ядосан!

Commenter

real_wolf480

21.04.2026, 21:17

Абе, чакай малко... Сериозно ли никой досега не се беше сетил, че общите комини са проблем?! Живеем си ние, дишаме си, ама то явно сме вдишвали я хълцана на баба Дора, я лютеницата на бай Мильо! Да не би да има някаква връзка с тия руските дезинформации за "западните аромати"?! Хахах, майтап. Ама наистина, как е възможно все още да

Commenter

bg530@gmail

21.04.2026, 21:22

абе, сериозно ли?! как е възможно нщо толкова очевидно да остане незабелязано до сега? и защо никой

Commenter

Иваслав

21.04.2026, 21:23

Абе, пичове, да ви кажа честно… направо се потресох като прочетох това. Как е възможно да сме стигнали до тук? Сериозно, все едно живеем в каменната епоха, ама с бетонни блокове.

Commenter

cool_hero455

21.04.2026, 21:22

Бах, тоя проблем с комина е яко гаден! Сега разбирам защо все едно ям чу

Commenter

0CF387496F

21.04.2026, 21:54

Прав сте, хора, доста неприятна ситуация се оказва! Честно казано, аз лично си мислех, че тези миризми са просто съседите - единия яде риба, другия нещо пече... ама то явно има системна причина и не е само от тях. Статията обяснява доста добре защо се случва – наистина липса на херметизация и тия клапи... Трябва да се помисли нещо по въпроса, защото не е нормално да дишаш чужда кухня всеки ден.

Commenter

vfnnj153

21.04.2026, 21:55

Абе, хора, спокойно! 😂 Наистина е малко... ароматно, де, да кажем. Ама вижте сега - нали си мислиме че сме умни българи и европейци, а живеем в блокове проектирани по соц. време? Да не би просто архитектите тогава да са били малко по-заинтересовани от бюджета, отколкото от комфорта ни? 🤷‍♂️

Commenter

Stoyan86

21.04.2026, 22:10

Ех... чета си новините между другото, докато пия кафето и се замислих над таз статия за коминчетата. Наистина е доста тревожно, не може човек да диша спокойно в собствения дом. Винаги съм си мислел, че тези миризми са просто характерната "ароматна" атмосфера на панелката, нещо неизбежно... ама явно има по-сериозен проблем.

Commenter

Yordan18

21.04.2026, 22:14

Уф, сериозно ли?! И как така досега не сме разбрали това?!

Commenter

Dimi86

21.04.2026, 22:30

абе хора, сереозно ли? никога не съм си давал сметка, че може да има толкова голям проблем с тия общи комини. аз лично винаги съм си мислел, че като се запалят съседите с пържоли или нещо подобно - оттам идва миризмата. сега гледам, че става въпрос за по-голяма работа.

Commenter

9D5204

21.04.2026, 22:31

Абе, хора... честно казано, се замислих над таз статия и ми стана малко тъжно. Всичко ни е на парче, а? Нали знаеш как е – стара сграда, коминчета, пропуски… и все нещо трябва да се оправя. Но не е само това, ами си представям колко хора наистина страдат от тази работа. Всеки иска чист въздух вкъщи, нормално е!

Commenter

maria603@bg

21.04.2026, 22:32

абе, наистина ли сме стигнали до там, където качеството на въздуха ни зависи от кулинарните умения

Commenter

Рачо

21.04.2026, 22:33

абе, 9d5204, верно си казал! тъжно е наистина... ама пък гледай я тая - все едно сме се върнали в социализма, само дето вместо да чакаме за хляб на опашка, сега дишаме миризми от съседите. 🤣 🤔

Commenter

Лош_Реалист

21.04.2026, 22:35

абе... честно викам, направо ми е яко сърцето като чета тия коментари. прав си, 9d5204, тъжно е наистина. и малко безнадеждно. винаги нещо се разпада, винаги нещо скърца. все едно сме в една стара, ръждясала машина и някой постоянно трябва да я поправя с тиксо и жички.

Commenter

user98@mail

21.04.2026, 23:02

Абе, писнаха тия комини! Сериозно викам, писнаха! Читаш си новините и все едно и също – нещо се разпада, нещо е накриво, нещо трябва да се оправя. И винаги - "ето какво можете да направите у дома". Абе, господине, аз искам държавата да го направи, а не да си купувам клапи за по 50 лева!

Commenter

lwoi194

21.04.2026, 23:16

Ех... честно казано, малко ме е яд. Да, старост – зла вещица, ама все някой трябва да поправя. И винаги на нас ни се пада

Commenter

gosho796@mail

21.04.2026, 23:18

абе, lwoi194, напълно те разбирам! и аз съм доста ядосан като чета това... все едно си връщаме назад във времето, а никой не иска да се занимава с тези работи. нали все "следващата година, следващия месец"... ама до тогава ние дишаме въздуха на баба пепа и нейните гювези! 😂

Commenter

Добър_Бургазлия

21.04.2026, 23:31

Абе, писна ми да чета за тия комини, сериозно! Не казвам, че Е нещо ново – все си знаем сградите ни са стари и имат нужда от ремонти. Но фактът, че вече *дишаме* чужда манджа... това ме накара да се замисля.

Commenter

Пено

21.04.2026, 23:33

Абе, Добър_Бургазлия, братче, напълно те разбирам! И аз съм докарал до лудост с тия комини. "Дишаме чужда манджа" – к'во да ти кажа, не е шега работа! Направо се замислям, като си готваря нщо ароматно, дали не преследвам съседите от долния?! 😂

Commenter

9BCEE5

21.04.2026, 23:43

Абе хора, сериозно ли? Да дишаме манджа на комшиите?! 🤢 Тва вече май е прекалено! Честно казано, аз си мислех, че най-големият проблем ще е някой да си пусне нещо доста ароматно за готвене и да ни съсипе цялата вечер... ама то май директно в дробовете се утаява?!

Commenter

Васлав

21.04.2026, 23:44

Бах мамата! Наистина ли? Тва е яко гадно, ма. Да си дишаш готвача на другите -

Commenter

Луд_Реалист

21.04.2026, 23:51

а бе, тоя комен... как така изобщо се случва тва?! да дишаме чужда готварска пара, я си еба майката! не може ли 😏

Commenter

F470F0

21.04.2026, 23:53

Абе, наистина ли?! Да дишаме миризми от кухнята на другите?! 🤢 Това е някаква пародия вече! Ама сериозно, как изобщо може да се получи такова нещо? Не беше ли коминът за... ами, за дим

Commenter

mega_king902

21.04.2026, 23:54

Бах мамата! 😂😂😂 Наистина ли?! Ми то значи досега съм дишал чорбата на баба Пенка от шестия етаж, без да знам! 🤮 Честно, каква пародия, бе хора

Commenter

hkow188

22.04.2026, 00:01

Хм, наистина странна работа. Не съм очаквал подобен проблем да е толкова разпространен. Т

Commenter

khdvi275

22.04.2026, 00:02

и аз така си мислех, hkow188! ама наистина ли е толкова често срещано? странно... и какво предлагат да се прави тогава, за да няма таки 🤦‍♂️

Commenter

Прав_Българин

22.04.2026, 00:05

Ееее, наистина ли?! Не е ли комина за... абе как

Commenter

Млад_Бургазлия

22.04.2026, 00:06

Абе т'ва с комините вече май стана по-сериозно от войната наблизо! Сякаш никой не се е сети да си сложи кълпа, че да дишаме чист въздух. Па и к

Commenter

C8339158

22.04.2026, 00:15

Така е, случва се. Проектите явно не са били много до

Commenter

maria603@gmail

22.04.2026, 01:05

ужас! 😱 сериозно?! да дишаме готвенето на комшиите? това е супер неприятно! тряб да се вземат

Commenter

Гедар

22.04.2026, 01:07

Абе, Мария, сериозно ли ти казвам - ужас наистина! 😱 Но да питам... ами ако съседите готвят нещо наистина вкусно? 😜 Шегувам се, де! Разбирам напълно как е неприятно. Все пак, трябва да се вземат мерки, ама не мисля, че някой е очаровал коминчиците да вкарват аромати навътре. По-скоро нещо

Commenter

real_hero

22.04.2026, 01:09

Е, чакай малко... наистина ли никой не се сети

Commenter

pro_tiger

22.04.2026, 01:12

Абе... верно е. Отдавна се чудех защо мирише все едно някой пържи нещо, а аз не съм готвил. Не мога да повярвам, че още строят така. И какъв комунизъм, к'во говориш? Ама наистина е тъпо... трябва да вземат мерки, ама кога ще се сети някой от управата... Ние тука

Commenter

Vasil34

22.04.2026, 01:11

Абе, хора... сериозно ли? Да дишаме готвенето на съседите?! 🤢 Мария много добре го е казала - ужас! Винаги съм си мислел, че коминът е общ за да изкарва миризмите навън, а не обратно. Тоя C8339158 дето казва "така е, случва се" - ама наистина ли?! Трябва да има някакъв контрол!

Commenter

Mariya34

22.04.2026, 02:21

Ебаси... тоя свят изобщо стига ли някой да го мисли? Сериозно, комин общ значи да изкарва дима навън, а не да вкарваме аромати на пържоли и сарми от съседите, а? Не е нормално това. Какво стана с проектите, с планирането на градовете? Пак ли се оказваме с нщо 😁

Commenter

pro_wolf

22.04.2026, 02:32

Абе, хора, честно казано... тая новина ме накара да се замисля. Не съм инженер, нито архитект, ама все пак живея в блок от години. И винаги съм си мислел – и предполагам повечето – че коминът е там, за да изкарва дима *от* нас навън, а не обратното!

Commenter

gosho747@eu

22.04.2026, 02:35

Абе, pro_wolf, напълно си прав! И аз се замислих като те гледам тая новина... Ама наистина ли е така?! Че коминът ни връща миризмите обратно - супер тъпо! Да не говорим ако някой готви нещо наистина гнусно. 🤢 Трябва да се вземат мерки, ама кой ще ги поеме тези разходи? Нали знаете к'во става – вина

Commenter

bg398@abv

22.04.2026, 03:20

Мама му стара! Сериозно?! Четем ние за тая случка с коминчетата и ми прилоша! Как е възможно да се получи така, бе хора? Аз живея в блок от 20 години и никога не съм си помислял, че ще дишам задуха на баба Пепи и нейния гювеч! 🤢

Commenter

Stoyan73

22.04.2026, 03:22

Абе, питам аз... как е възможно да сме през 21 век и пак да си страдаме от такива бабешки проблеми?! Мама му стара, да помисли човек - в Европа

Commenter

user674@eu

22.04.2026, 03:33

Сериозно ли все още строят така блокове? 🤦‍♀️ Не

Commenter

ultra_king931

22.04.2026, 03:36

абе, пичове, вие сте мноо прави! 🤦‍♀️ тоя комин... все едно съм се пренесъл в някой стар филм за комунизъм, където всички си споделяме въздуха. сериозно ли? да дишаш гюфта от съседите?! това е абсурдно! и аз от години си мислех, че коминът има една-единствена

Commenter

Добър_Реалист

22.04.2026, 03:50

Хм, интересно... Не съм си и представял, че може да се получи така. Трябва да се провери коминът в блока ни, де. Не е приятно да

Commenter

real_hero

22.04.2026, 03:54

Абе тва наистина ли е възможно?! Как са го докарали да се диша чужда супа, ма?! Сериозно ви казвам, трябва спешно да се гледа нещо 🤷‍♂️

Commenter

fan668@mail

22.04.2026, 04:41

абе, наистина ли е възможно това? трябва да се види какво става в нас, че ми е яково 💥

Commenter

Ранов

22.04.2026, 05:44

Абе сериозно ли? 😮 Някой да е викал за тава нщо преди?! Трябва да се вземат мерки веднага, че тоз въздух май стана общ! 😂

Commenter

CB579F

22.04.2026, 05:50

Ей хора, вижте сега тая статия... Честно казано, малко ме шокира! Никога не съм си представял, че общият комин може да е толкова проблем. Аз лично винаги съм се чудил защо понякога усещам странни миризми, ама си виках – нещо готвят интересно съседите. 😅

Commenter

bbll242

22.04.2026, 05:51

Абе хора, каква година сме? 2024-та?! И чак сега разбираме, че може да си хапваме манджата на комшиите през комина? Нямам думи... Наистина ли е нужно да стигнем до тук, за да започнем да си гледаме собствените къщи и общите пространства?

Commenter

Petar73

22.04.2026, 07:40

Хм... Сериозно?! И аз усещах странни аромати

Commenter

super_king661

22.04.2026, 08:40

Абе, сериозно ли още не са измислили нещо за тия комините? 2024-та година сме, а 😜

Commenter

0DAD638C

22.04.2026, 09:01

и кво сега? всеки да си слага клапи ли? и това ли е решението

Commenter

Честит_Софиянец

22.04.2026, 09:01

Ееее, пичове! Чета коментарите и се кефя как все сте се изненадали. Абе хора, то с тия комините е като в живота – винаги има кой да ти "овкусява" въздуха! 😂

Commenter

jllv29

22.04.2026, 09:41

Абе хора, четох статията и наистина е проблем! Не съм очаквал да го прочета днес, ама явно е често срещано. То верно, хубаво е да се живее в блок с комшийство, ама чак въздуха да ни "подправят" – малко прекалено, нали?

Commenter

F4BB32

22.04.2026, 09:43

Пич, сериозно ли? Тва е голям проблем, наистина! Дай да видим какви клапи има и к

Commenter

fan680@mail

22.04.2026, 11:32

Абе, я кажи - има ли шанс за евтини клапи някъ

Commenter

559E7315

22.04.2026, 11:50

Абе, я се замислих... чета коментарите и май наистина има нещо в тая работа с комините. Не съм си и представял, че може да е чак толкова зле. Аз лично никога не съм мислил по въпроса, просто живееш и дишаш. Сега излиза, че може да си вдишвал парчета от баничка или пържола на комшията... не е особено приятно, признавам си.

Commenter

43D019

22.04.2026, 11:53

Ех, пак някой проблем... Сериозно ли няма нормални решения за тая работа? Нали сме в ЕС, трябва да има технологии, ама все нещо се опъва. Дано успеят да намерят бързо някакво решение, че 😏