Жилье — это самая большая статья расходов и главная мечта болгарских семей. Однако в 2026 году вопрос «доступно ли собственное жилье» звучит иначе, чем десятилетие назад. Цены на недвижимость в крупных городах уже варьируются от 1 800 до 2 600 евро за квадратный метр в Софии и от 1 100 до 2 000 евро в Пловдиве, Варне и Бургасе, в то время как доходы растут значительно медленнее.
Результатом является ощущение «растяжения» дистанции между зарплатами и квадратными метрами. И хотя Болгария остается дешевле большинства западноевропейских рынков, для местных домохозяйств индекс доступности жилья ухудшается: требуется все больше лет дохода, чтобы купить стандартную семейную квартиру.
Цены на жилье в 2026 году: 850–2 600 евро за квадрат
Свежие данные за 2026 год показывают явное расслоение по городам и районам. В столице Софии средняя цена квадратного метра жилой площади варьируется примерно от 1 800 до 2 600 евро, при этом в центральных кварталах и премиум-сегменте не являются редкостью показатели в 3 000–4 000 евро за квадрат.
В Пловдиве массовый диапазон составляет примерно 1 100–1 700 евро за квадратный метр, в Варне — около 1 300–2 000 евро, а в Бургасе — 1 100–1 700 евро, при этом кварталы, удаленные от моря, остаются значительно доступнее. Внутри страны — в Русе, Стара-Загоре и более мелких городах — все еще можно найти недвижимость в диапазоне 850–1 300 евро за квадрат, но качественные предложения становятся все более ограниченными.
В то же время индекс цен на жилье достиг исторического максимума: к концу 2025 года он составил около 256 пунктов при среднем значении 130 за период 2005–2025 гг. — более чем двукратное увеличение за два десятилетия. Ежегодное подорожание жилой недвижимости в 2025 году превысило 12–15%, что ставит Болгарию в число лидеров ЕС по темпам роста цен.
Доходы: средние зарплаты догоняют, но не успевают
На фоне этих ценовых уровней доходы также растут, но медленнее. Согласно актуальным оценкам, средняя брутто-зарплата в стране в 2026 году составляет около 2 000–2 200 левов (примерно 1 000–1 100 евро), а в Софии — значительно выше, в диапазоне 2 800–3 200 левов (1 400–1 600 евро). Чистый доход, который реально поступает в бюджет домохозяйств, соответственно ниже — примерно 1 500–1 700 левов для страны и 2 200–2 400 левов для столицы.
Это означает, что даже два работающих партнера со средними доходами в Софии имеют совокупный нетто-доход семьи около 4 000–4 500 левов (2 000–2 300 евро), а в других крупных городах — чаще 3 000–3 500 левов (1 500–1 800 евро). На фоне цен в 1 800–2 600 евро за квадрат в столице и 1 200–1 800 евро в остальных крупных городах давление на семейные бюджеты очевидно.
Данные о расходах на жизнь дополняют картину: анализы за 2026 год показывают, что для базового месячного бюджета семьи с одним ребенком требуется 2 500–3 000 левов сверх расходов на кредит или аренду в Софии и около 2 000–2 500 левов в более мелких городах. Это оставляет ограниченное пространство для накопления сбережений, которые могли бы послужить первоначальным взносом за жилье.
Ипотечные кредиты: процентные ставки, взносы и нагрузка на бюджет
После исторического периода низких процентных ставок, 2024–2025 годы принесли плавное повышение стоимости ипотечных кредитов. В 2026 году типичные ставки по жилищным кредитам в левах находятся в диапазоне около 3%–4,5% годовых, в зависимости от банка, кредитного профиля и выбранного продукта.
Для типичной семьи, покупающей двухкомнатную или небольшую трехкомнатную квартиру площадью 70–80 кв. м в Софии по цене 2 000 евро за квадрат (всего 140 000–160 000 евро), первоначальный взнос в 20% означает необходимость иметь 28 000–32 000 евро сбережений. Оставшаяся сумма, распределенная в ипотеку на 25–30 лет, приводит к ежемесячным платежам в районе 700–900 евро (1 400–1 800 левов) — то есть 35%–45% дохода семьи со средними столичными зарплатами.
В более доступных городах, таких как Пловдив, Варна или Бургас, где средняя цена составляет 1 200–1 700 евро за квадрат, та же квартира может стоить 90 000–120 000 евро. Это снижает первоначальный взнос до 18 000–24 000 евро и ежемесячный платеж до 500–700 евро, что более терпимо для семей с совокупным доходом около 3 000–3 500 левов, но все же представляет собой значительную нагрузку.
«Индекс доступности»: сколько лет дохода нужно на жилье
Один из самых понятных способов измерить доступность жилья — это так называемый «индекс доступности»: сколько лет брутто- или нетто-дохода нужно, чтобы купить стандартную квартиру при текущих ценах. Если взять в качестве примера жилье площадью 70 кв. м в Софии при средней цене 2 000 евро за квадрат, получаем общую стоимость 140 000 евро.
При средней нетто-зарплате 1 200 евро в Софии (два работающих человека — 2 400 евро в месяц), годовой нетто-доход семьи составляет около 28 800 евро. Это означает, что теоретически требуется примерно 4,8–5 лет полного нетто-дохода, чтобы оплатить жилье, при условии отсутствия других расходов — сценарий, который невозможен в реальной жизни. Однако если предположить, что домохозяйства реалистично могут выделять не более 30%–35% дохода на ипотеку и сбережения, реальный «индекс доступности» практически удваивается — до 9–10 лет активной выплаты.
За пределами столицы картина немного оптимистичнее. В городах вроде Пловдива, Варны и Бургаса типичное жилье площадью 70 кв. м при средней цене 1 400 евро за квадрат стоит около 98 000 евро. При семейном нетто-доходе в 1 800–2 000 евро годовой доход составляет около 21 600–24 000 евро, что дает теоретический индекс 4–4,5 года. Опять же, при реалистичной нагрузке на бюджет это превращается в 8–9 лет. В более мелких городах и внутри страны, где цены составляют 850–1 200 евро за квадрат, а доходы ниже, индекс часто остается в схожих границах, потому что более низкие зарплаты «съедают» преимущество более дешевой недвижимости.
Собственность против аренды: высокая степень «заблокированного» капитала
Болгария традиционно является страной собственников — более 80% домохозяйств живут в собственном жилье, согласно данным международных источников. Это создает культурное давление: «нормально» владеть недвижимостью, а не жить в аренде. Для молодых домохозяйств это означает сильный психологический стимул входить в ипотеку как можно раньше, даже при высоких ценах и нестабильности рынка труда.
В то же время рынок аренды также дорожает — в 2026 году аренда однокомнатной квартиры в Софии часто начинается от 700–850 левов в спальных районах и достигает 1 200–1 700 левов в центральных и новых жилых комплексах. В крупных городах двухкомнатные квартиры для семей сдаются по цене 900–1 300 левов, а в приморских городах и курортах цены сильно варьируются в зависимости от сезона.
Таким образом, многие семьи оказываются в «арендной ловушке»: большая часть дохода уходит на ежемесячный расход, который не превращается в собственность. В сочетании с высокими ценами на покупку это затрудняет накопление первоначального взноса и удлиняет период, в течение которого собственное жилье остается отдаленной целью.
Региональные различия: два рынка в одной стране
Анализы за 2026 год все яснее очерчивают две Болгарии на рынке жилья. С одной стороны стоят София, Пловдив, Варна и Бургас — города с динамичными рынками труда, высоким интересом инвесторов и постоянным притоком населения. Там цены растут быстрее всего, но и возможности для доходов — самые высокие.
С другой стороны — средние и малые города и сельские районы, где цены на недвижимость все еще позволяют найти жилье дешевле 1 000 евро за квадратный метр, но местные зарплаты значительно ниже, а карьерные перспективы ограничены. Это делает «дешевое» жилье иногда условно доступным: на бумаге цена приемлема, но реальный доход не позволяет легко получить финансирование или поддерживать объект.
Эта двухполюсная структура рынка формирует и разные стратегии для семей: некоторые выбирают жить в меньшем городе или курорте и ездить на работу, другие — купить жилье поменьше в крупном городе, третьи — временно жить в аренде, пока не накопят более крупный взнос, чтобы снизить риск чрезмерной задолженности.
Что все это означает для болгарских семей
В начале 2020-х годов многие молодые семьи считали, что «если мы не купим сейчас, завтра будет невозможно». В 2026 году паника постепенно уступает место более рациональному подходу, но фундамент остается: доступ к качественному жилью становится самым чувствительным социальным вопросом в стране.
Похожие публикации
"Инвестиционная недвижимость против жилья для жизни": почему ожидаемая доходность в Болгарии часто расходится с реальностью?
«От пузыря до нового пика»: как изменились цены на жилье в Болгарии за 20 лет
"Квартиры вместо заводов": что показывает бум недвижимости в Болгарии в 2026 году?
Новое против старого строительства: где растут цены и что будет в 2026 году
Комбинация быстрорастущих цен, более медленного роста доходов и умеренного подорожания ипотечных кредитов приводит к тому, что индекс доступности для многих семей колеблется в районе 8–10 лет реальной выплаты стоимости стандартной квартиры. Это не невыполнимая задача, но она требует дисциплины, стабильных доходов и тщательного планирования. А для части домохозяйств — особенно за пределами крупных городов — остается открытым вопрос, является ли собственное жилье достижимой целью в течение одной трудовой жизни или превращается в долгосрочный проект, передаваемый между поколениями.
Коментари (120)
super_tiger
05.05.2026, 14:02Ебати! 🤦♂️ Осем-десет години ли?! За апартамент бе, хора? Да си купиш жилище в БГ става като да спечелиш лотария... ама с много повече усилия и нерви. Тцтцтц... Не
crazy_legend
05.05.2026, 14:03Хм, наистина ли? Осем-десет години... Това е доста обезкуражаващо, признавам. Да се чудя, каква политика трябва да се води, за да се оправи положението? Не може ли да се намери някакъв начин да се подпомогнат хората, без да ги затъваме в заеми до живот? Или просто приехме ли, че собствено жили
pesho263@gmail
05.05.2026, 14:04Ами то верно, супер тигър. Така си е, май няма как иначе в момента.
cool_king
05.05.2026, 14:04Да, наистина цифрите са стряскащи... Но кво вс
Иваслав
05.05.2026, 14:04Абе, браво на индекса! 🤣 Най-после някой казва каквото си мислим всички! 8-10 години?! Дай да си вземем лодка по-добре,
mega_angel
05.05.2026, 14:04абе, супер tiger прав си напълно. за младите - мираж е да си вземат 🤦♂️
Нислав
05.05.2026, 14:04абе, сериозно ли говорете?! 8-10 години за апартамент? тоя к'во, трябва да си праиш фондация и да събираш спонсори ли сега 🔥
cool_tiger121
05.05.2026, 14:05Абе, наистина ли? 8-10 години доход за апартамент?! Това е малко притеснително, нали? Разбирам супер тигър, много усилия и нерви ще трябват... ама все пак, има ли някакви надежди да се стабилизира ситуацията до към 2026-а? Надявам се държавата да предприеме нещо конкре
Stoyan76
05.05.2026, 14:06Абе, ейй! 8-10 години ли? Ти май ше си умреш докато го събереш, бе?! 😂 Ше се живее в палатка на Ви
cool_boss199
05.05.2026, 14:07Алооо, хорааа! 😂 Super_tiger, брат, много си прав! Осем-десет години? Абе, то по-добре да си гледаме котките в наемните панелки, че май ще е по-евтино! 🤣 Сериозно де, к'во става с нас?! И аз мисля, че трябва да се вземат мерки. Европа е там, чака ни, ама пък и тук имам роднини и си обичам България, макар и да ме тормози
Дислав
05.05.2026, 14:07ааа, верно... супер тигър каза го - все едно ло
user116@bg
05.05.2026, 14:19Абе, честно казано… баси ме! Осем-десет години доход за апартамент?! Това вече е сериозно. Направо сигурно ще трябва да започнеш да работиш още преди да се роди детето, за да има къде да спи. И не го казвам с ирония, ами наистина така изглежда положението.
Прав_Софиянец
05.05.2026, 14:22Абе, наистина яко яко е… Сериозно, кво става с тая държава? Направо ми идва да емигрирам в Европа някъде, дето все па
real_king
05.05.2026, 14:24Мямка му стара! Сериозно ли?! Осем-десет
gagcr733
05.05.2026, 15:31Ами... гледам тези числа и почвам да се чудя дали изобщо има смисъл да се надяваме на нещо до 2026-та. Осем-десет години доход? Това е абсурдно, сериозно. Не казвам, че няма да се опитат да направят нещо от правителството, ама... вие знаете какви са нещата в тая държава. Надявам се все пак Европа да ни
ivan183@eu
05.05.2026, 15:32Да, цифрите са доста обезкуражаващи. За съжаление
real_wolf
05.05.2026, 15:33Абе, gagcr733 прав си напълно! 8-10 години доход?! Смешно е вече! Трябва да се вземат
pro_wolf23
05.05.2026, 15:35брех, gagcr733, напълно те разберам! 8-10 години?! това вече е направо обидно, а? кво очакват да правят хората, бе хора?! да си спестяват по половин заплата всеки месец ли? аз съм на 28 и все още живея с родителите си, защото няма как иначе! и какъв баланс говорим тук?! цените скачат нагоре, доходите - не. този "индекс на достъпност" май е просто да ни покаже колко сме безпомощни, а?
Georgi89
05.05.2026, 15:47Ебаси, яко е! 8-10 години... ама май ще се наложи да си взема
real_king
05.05.2026, 15:49Абе, Георги, разбирам те напълно! И аз така мисля – "ей
Mariya56
05.05.2026, 15:50Ебаси... 8-10 години доход? Тва е
Mariya89
05.05.2026, 15:53Абе, сериозно ли го говорят? 8-10 години?! Тва значи че докато събера за апартамент, ще съм на пенсия майтап да е! Някой има ли идея какво ще правим, бе хора? Дали има някаква светлина в тунела или наистина сме яко закопани? Надявам се все пак да не е чак толкова зле... И Европа да ни помогне малко, че нещо май не върви. 🤷♂️
crazy_boss
05.05.2026, 16:02Абе, хара, честно казано – малко ме е яд като гледам тези числа. 8-10 години доход за апартамент? Сериозно ли? Аз си спомням времето, когато с една заплата и малко спестявания можеше да се мечтае за нщо... сега изглежда все по-невъзможно.
Petar64
05.05.2026, 16:51Ами... вижте сега. Това, което показват тези числа, е доста притеснително, но нищо ново под слънцето, ако ме разбирате. Не съм изненадан, че "индексът на достъпност" скача до 8-10 години доход за апартамент. Наблюдаваме този тренд от известно време - цените растат, лихвите се качват (благодарение и на глобалните процеси, не само нашите), а заплатите... ами, ще ги пропуснем, нали?
pro_legend179
05.05.2026, 16:56Прав си, Петьо! Нищо ново, за съжаление... Точно така е - глобалните неща ни влияят много, а заплатите са все едно спират на едно място. 😔 Ама дано нещо се промени
Нидар
05.05.2026, 17:02И наистина ли очаквахме друго? Какво решение предлагат от властта този път, освен обеща
Stoyan29
05.05.2026, 17:05Абе, сериозно ли? Какво сега ще обещаят
Ивано
05.05.2026, 17:03Абе, пичове… честно казано ме ошашва тая новина. 8-10 години доход за апартамент? Сериозно ли някой вярва, че това е нормално? Аз си мисля, че нещо се е ОБЪРКАЛО фундаментално
Млад_Патриот
05.05.2026, 17:05Абе, сериозно ли? Как ще си гледа човек децата в тая д
Добър_Бургазлия
05.05.2026, 17:10абе, хора, деба… 8-10 години доход за апартамент? ама сериозно ли? да му шибам аз цялата статистика...
pro_master
05.05.2026, 17:13Абе, Добър_Бургазлия, прав си на 100%! Да ти шибам и статистиката, и проучванията... ама май вече никой не се изненадва от тия неща, а това е най-страшното. Все едно очакваме да станем милионери, за да си купим тухла и малко таван!
Dimi4
05.05.2026, 17:39А дааа, ясно. Значи до 2026 г. трябва да си спестил половината си живот, за да си вземеш квартира. Супер! Браво
28DA6BFE
05.05.2026, 17:40Мамка му, сериозно ли го говорите?! Как така 8-10 годни за апартамент, бе хора?! Дай да си намеря работа в Европа, че тука май няма излизане! Срам ме е, ама к
Ivan82
05.05.2026, 17:41Dimi4, брат, много сте прав! Абсолютно си в час с картинката – ами докога ще си спестяваме цяло десетилетие за едно жилище? Не е редно така! Аз лично си мисля, че нещо се обърка някъде. Цените наистина са налудничави и не
zehw475
05.05.2026, 17:40Абе, хора… наистина ли това е новина?! Да се чудим ли изобщо? 8-10 години доход за апартамент... сякаш не сме свикнали вече да живеем в някаква абсурдна реалност.
Луд_Реалист
05.05.2026, 17:50И кво да кажа? Дали наистина ще има подобрение
Бочо
05.05.2026, 17:52Абе, Луд_Реалист, кво да кажа... прав си нацяло, братле. 8-10 години за апартамент? Това вече май шета. Сериозно, гледам тия новини и все едно четат сценарий от антиутопия. Всеки ден поредната лошо новина – цените растат, лихвите скачат... К'во да прави един човек?
fyrxus69
05.05.2026, 17:52Пич, Луд_Реалист, абе кви са тия въпраси?! 🤦♀️ Ама разбирам, много е
real738@gmail
05.05.2026, 17:53Абе, хора, много тъжна ситуация наистина. Прочетох коментарите по-горе и съм съгласен с повечето - абсурдно е положението. 8-10 години доход за апартамент? Това си е все едно да ти искат целия живот!
dark_boss215
05.05.2026, 17:55Абе, пичове, и аз съм потресен! 8-10 години?!?! Сериозно ли? Това вече не е криза, това е катастрофа за младите хора в България! Като гледам как се развиват нещата, скоро ще живеем само нает. И то не някакъв апартамент от лукс клас, а нщо малко и скромно
84CF02
05.05.2026, 17:58Абе, real738, то4ен си като часовник. 8-10 год? Хах, по-скоро трябва да се раждаш вече с апартамент в БГ! Сериозно, к'во става с ТАЯ държава бе? Цените нагли са, лихвите скачат... и то все нагоре. Не е нормално.
Честит_Човек
05.05.2026, 18:01Ебати майката... ама к'ви са тия? 8-10 години ли? Да не би да сме в Монако, бе?! Ама наистина, как е възможно това? И аз съм си мислел да се осеканя с жилище, ама явно ще трябва да чакам докато внуците ми плащат ипотеката. Сериозно, някой да има идея какво става изобщо? Цените скачат нагоре като
gxqcsse563
05.05.2026, 18:03Ама сериозно бе, к'ви са тия изобщо?! Тва норма
Рамир
05.05.2026, 18:13Ебати, сериозно ли? 8-10 години за апартамент... къде отидохме блять? Не е нормално това изобщо. Ще има ЛИ някаква промя
cyfk308
05.05.2026, 18:31ебати, пак ли така?! 8-10 години за апартамент?! не е редно това, хора! трябва да се вземат мерки, нещо се случва
cool_angel
05.05.2026, 18:34Абе, цик! Да бе, наистина яко е зле... Направо ми иде да си купя нещо в Сърбия или Турция, дето са по-нормални цените.
Млад_Бургазлия
05.05.2026, 18:34Абе, хора... Сериозно ли това го пишете?! 8-10 години?! Пак ли т'ва с цените на имотите? Мисля си да си купя банциг в някоя дупка из Европа, където можеш да си вземеш апартамент за 50 бона. Тук вече май е по-добре да живееш под моста... или в чужбина! Дано все па
Прав_Софиянец
05.05.2026, 18:41Пълна лудост! 8-10 години за апартамент?! Бахти майката, наистина... Аз помня времената, когато за година-две можеше да си вземеш жилище, ако работеше яко и спестяваше. Сега к'ви са тия чорбави цени? Да не би някой да готви нещо?
Добър_Граждан
05.05.2026, 18:46абе, прав_софиянец, точно така! бахти цирка стана с тия цени! аз също си спомням, че едно време беше по-лесно, макар и да се бачкаше здраво. сега май само олигарсите могат да си купят апартамент, хаха. 8-10 години? това е яко издребване за един нормален човек! не знам как ще се оправят младите, наистина... пък и к'ви са тия "проучвания" -
bg880@eu
05.05.2026, 18:46Абе, сериозно ли?! 8-10 години за апартамент? Това майтап да не е 😁
real_tiger925
05.05.2026, 18:58Абе, к'ви са тия... 8-10 години за апартамент наистина ли? Всеки втори си гледа чужбина вече, нищо учудващо. Ама не е редно така, трябва да има баланс. Иначе хората ще бя
gncng275
05.05.2026, 19:00Абе, real_tiger925, прав си напълно! Всеки втори наистина вече обмисля да забие котва в Европа - к'во друго му остава?
Пено
05.05.2026, 19:01Ей, хора, ама наистина ли така стои работата?! 8-
Dimi69
05.05.2026, 19:01Абе, наистина ли такава е сметката? След 8- 👍
1DF73C
05.05.2026, 19:04абе кво да кажа... 🤦♂️ сериозно ли?
Луд_Софиянец
05.05.2026, 19:11пич, сериозно ли това го казват?! 8-10 години за апартамент? аз съм на 35 и още си плащам наем! къде ще стигаме така бе хора?
Georgi96
05.05.2026, 19:13Абе, Луд_Софеянец, я кажи сега - тва наистина ли го казват? 🤣 Аз съм на 40 и все още се чудя дали да си взе
spew809
05.05.2026, 19:11Еее, яке са числата, хора! 8-10 години?! Аз си мислех, че е някаква грешка първоначално... Сериозно, к'ви ли ще са пенсиите след
maria840@mail
05.05.2026, 20:40Бах мамата! 8-10 години?! Сериозно ли го говорим това? Ясно стана, 4е ако не спечелиш от тотото или не ти се падне наследство, апартамент няма да имаш в София. Аз си мислех,
zqzwnx25
05.05.2026, 20:42Мама му стара! 8-10 години?! Пълна пародия! Този боклук направо
cool_tiger
05.05.2026, 20:43Абе хора, сериозно ли? Да сте чел новините изобщо? 8-10 години за апартамент... това вече е абсурд! И какво да разбираме от тая "достъпност"? Че трябва да работиш до пенсия и пак не можеш да си вземеш жилище?
Georgi96
05.05.2026, 20:46Ебаси, cool_tiger, напълно си прав! 8-10 години?! Абе ти да се майтапиш ли ме караш? Да си вземеш апартамент стана по-трудно отколкото да отидеш на Марс с баничка!
crazy_boss
05.05.2026, 20:47Леле, наистина ли? 8-10 години?! Това е пълна пародия! Трябва да се
Yordan7
05.05.2026, 20:53Малеее, сериозно ли го говорите?! 8-10 години за апартамент... брех баси! Какво става с държавата ни, пич? Ама наистина, как ще си купи човек нещо на тоя свят? И без това заплатите са смешни, а цените все нагоре. Трябва да се вземат
63413C05
05.05.2026, 20:54а бе, сериозно ли някой смята, че това е нормално?! 8-10 години за апартамент… да не си правим майтап? и какво ще правят
real703@bg
05.05.2026, 20:55Ама че голяма простотия! Сериозно ли това е положението, пич?! 8-10 години доход за апартамент?!?! Да не би да си говорим за Луната, а не за София или Пловдив?! Къде ще намери човек толкова пари бе?! Аз съм работил над 20 години и все още се чудя как ще си оправя покрива! И какво прави държавата? Нищо! Само обещания и празни приказки.
1DCFBE
05.05.2026, 20:58абе, я да питам… този "индекс" откъде им излиза? 8-1
Dimi10
05.05.2026, 21:10Абе, хора, честно казано... малко се почудих какъв коментар да напиша! 8-10 години?! Сериозно ли?! И аз съм си мислил, че е яко да имаш собствено жилище, ама на тоя принцип май ще трябва да родя поне три деца и те да ме издържат докато го събера.
crazy_master
05.05.2026, 21:19Баси, бре... 8-10 години?! Сериозно ли някой очаква да
rbnhrp89
05.05.2026, 21:21Абе, crazy_master, то ти казвам верно – баси драмита! 8-10 години доход... мале, пич, това вече май на шега го казват, а? Аз лично гледам да си запазя оптимизма, ама с тия цени и лихви е яко трудно.
ultra_king
05.05.2026, 21:33Ех, хора... ама наистина положението е доста мрачно. 8-10 години за жилище? Това май става невъзможно за обикновените хора. Заплатите тук са си все още доста назад, а цените на имотите - направо ра 👏
xnpy478
05.05.2026, 21:40Наистина ли?! 8-10 години за жилище?! Това вече е абсурд! Как се живее в такова положение, бе хора? Аз лично съм възмутен! Не разбирам как управляващите си позволяват да го докарват до тук. Трябва да
ntirw193
05.05.2026, 21:44Абе, xnpy478, напълно те разбирам, братче. Възмущението ти е оправдано! 8-10 години за апартамент... дай Боже да имаш такива доходи изобщо, че да ги събереш! Аз си спомням баба ми как с две заплати на дядо си си взеха малък двор и къщичка в селото. Сега... сега е цирк
Истински_Граждан
05.05.2026, 22:19Абе хора, писна ми да чета само негативни новини, ама тук наистина положението е яко сериозно… 8-10 години за жилище?! Това си е все едно да ти искат цял живот! Аз съм сигурен, че доста семейства гледат с тревога на това.
vmimaf231
05.05.2026, 22:29Абе, пичове, нормално ли е това? 8-10 години за апартамент??? Сериозно ви казвам, все едно играем на някакъв абсурден симулатор на живота! Аз лично се чудя кой изобщо ще го докара да спести толкоз. И каква е тая
fan899@mail
05.05.2026, 22:49Абе, пичове, честно ли? Още едно такова "проучване" да гледам... 8-10 години за апартамент?! Сериозно, наистина ли това е реалистично? Да речем, средното семейство – и то не някое, дето бачка на черно и живее в мазе, а нормални хора с договори, данъци… Как са предполагат че ще съберат толкова пари за 8-10 години?!
Ivan72
05.05.2026, 22:53Абе, fan899@mail прав си напълно! Честно казано, дадох им се с тия "проучвания". Сега гледай какво – аз съм човек обикновен, бачкам си, плащам си данъците, ама чак 8-10 години за тухла?! Да не би да продават Лувъра? 😂 👍
Добър_Българин
05.05.2026, 22:53Бах мааа! Сериозно ли? 8-10 години за квартира?! Аз работа откакто се родих и все още не виждам светлина в тунела, да си купя нещо. Тва е яко кофти положение, наистина. Дано държавата вземе мерки
Stoyan67
05.05.2026, 23:02Ужас просто! 8-10 години?! Сериозно ли някой вярва, че мла
1B0393AF92
05.05.2026, 23:03АБЕ stoyan67, баси, верно е ужас! 8-10 години?! аз се чудя дали ще доживея да си купя дворче с кокошки, а за апартамент... май ще наемам от някой дядо докато умра. 😅
real_hero830
05.05.2026, 23:19Боже мой, наистина ли?! 8-10 години за а
Mariya24
05.05.2026, 23:43Амиии... 8-10 години ли? Не е ли малко оптимистично това число, предвид инфлацията и каквито и да са други "изненади"? Дано поне тези проучвания служат за нщо, а
dark_boss
05.05.2026, 23:45Ммм, наистина ли 8-10г? Ама как ще се справят хората
ultra_master262
05.05.2026, 23:47Абе т'ва наистина е яко... Ама какво да правим, трябва да
alnf166
05.05.2026, 23:50Ей... 8-10 години ли са нужни за апартамент? Наистина ли това е реалистична оценка в настоящата обстановка? Не е ли време да се помисли за радикални мерки, за да се подпомо
Нислав
05.05.2026, 23:55Абе, пичове, честно казано... Не съм учуден от тази оценка, макар и да е стряскаща. Видяхме го сами - цените на тухлите се покачваха яко напоследък. Ипотеките - още по-яко. А заплатите? Те си стоят все едно и също, все едно нищо не се случва.
ivan567@abv
05.05.2026, 23:51Абе хора, сериозно ли сега? Осем-десет години доход за апартамент?! Това вече май е шега, ама много тъжна. И да, Марии, напълно си права - оптимистично е това число! Инфлацията я няма в сметките им явно
CE77D6
05.05.2026, 23:52Абе, хора, спокойно малко! Разбирам притеснението ви, наистина положението е яко трудно. И аз съм шокиран от тия числа - 8-10 години?! Да си купиш апартамент все едно да се родиш наново и веднага да работиш до пенсия... ама какво да правим
Yordan15
06.05.2026, 00:07Бах маа! Осем-десет години? Харесване, ама направо скандално! Как ще си гледа човек децата с тия цени?! И да не почвам
97163831
06.05.2026, 00:11Абе, Yordan15, братле, направо ме разби! 8-10 години?! Да си купиш апартамент все едно да спечелиш от тотото, ама без шанс за почивка после... Сериозно, трябва да се взе
490CB49950
06.05.2026, 00:12Абе, Йордане, прав си напълно… Много е гадно положението наистина. Чета ти коментара и ми се свива сърцето. Не е само за младите, ами за всички ни. И аз гледам какво става с цените, все по-невъзможно е да се
mega_king16
06.05.2026, 00:12мамка му! 8-10 годени ли? тоя к'во, майтап да го вземе някой? къде останаха мечтите хората да си имат покрив над главата, бе?! как ще се оправят младите с
Stoyan11
06.05.2026, 00:50Абе, пичове… 8-10 години?! Сериозно ли? Малко ми се струва даже. Аз си търся апартамент от година вече и все едно играя на рулетка с цените. Всичко е ШУБЕ, нищо не е ясно. И да не почвам за тези лихви... Уж сме в Европа, трябва
3AC0B6
06.05.2026, 01:30брех, хора... сериозно ли това го казват? 8-10 години?! аз се чуда как въобще някой си купува апартамент в момента. да си купиш жилище трябва да си милионер, явно. и то не само ти, цялото ти семейство!
real624@abv
06.05.2026, 01:33ами то верно е малко откачено, 8-10 годни са доста. трябва да се вземат мерки нещо, че иначе няма 💩
Млад_Граждан
06.05.2026, 01:51Абе, пичове, сериозно ли? 8-10 години за апартамент? Хахах... Няма как да е истина! Майтапът е добър, ама нали не ни правят на глупаци, а
pro_boss
06.05.2026, 02:31абе хора, наистина ли това е положението? 8-10 години доход за апартамент… не ме правете да изваждам калкулатора, ама май ще трябва да си купя вила в марс, че тука явно няма шанс. и то стандартен апартамент, не някой лукс с басейн и златен кран!
dark_hero698
06.05.2026, 03:00Абе, наистина ли това е положението? Сериозно?! 8-10 години доход за апартамент... Това е недопустимо! Не говоря за луксозни имоти, а за нормален дом, в който едно семейство да живее прилично.
157B8FD5
06.05.2026, 03:01Ебати... 8-10 години? Сериозно ли го казват?! Ама кво става с държавата бе хора? Да не би да сме във филм на Зорба? Направо си е безумие! Как ще се оправи младото поколение, аз лично съм шокиран. Явно трябва да започна да събирам пари от сега за децата ми... Ако стигнат до 2036-та, може и да има шанс, кой знае. 💥
cool_wolf
06.05.2026, 03:19Абе пичове, кво става с тия числа?! 8-10 години за апартамент? Сериозно ли се заявява такова нещо? Аз си мислех, че цените ще се успокоят малко след всичките тия кризи и инфлация... ама явно не.
Мидар
06.05.2026, 03:21Ами, cool_wolf, "успокой" се малко. Не е приятно, но явно трябва да започнем
dahstc275
06.05.2026, 03:34Ебати, сериозно ли?! 8-10 годни
Честит_Софиянец
06.05.2026, 03:37Яко, наистина сериозна работа. Не е шега, хора. Трябва да се гледа какво става, ама к'во да праим... Държавата трябва да помисли нещо, че все по-трудно е за обикновените хора. Европа ни
nnwwipcs116
06.05.2026, 03:42Абе, как така бе хора? 8-10 години?! Дай Боже да си взема жилище след 20 години тогава... Аз съм за България и Европа, искаме нормален живот тук, а не да работим цял живот само за да плащаме ипотека. Това е ли реалност? Какво прави държавата по въпроса? Нали уж има програми за младите семейства? Къде са те? И защо Русия не спира да ни тормози с ти
Боко
06.05.2026, 03:42Бах мамата! 8-10 години?! Да вземат да спрат да правят нови сгради само за
7A1D57
06.05.2026, 03:49ебати майката! 8-10 години?! да си вземе човек жилище тука - все едно да отидеш на
Честит_Бургазлия
06.05.2026, 03:52Ебати майката! 8-10 години за апартамент?! Това вече е яко сериозно, наистина. Все едно играеш на лотария да си вземеш жилище... Трябва да се направи нещо, защото иначе младите хора няма как да имат семейства и да живеят нормално. И да, прав си nnwwipcs116, къде са тези програми за младите? Трябва да има реални мерки, не само празни обеща
bg1@abv
06.05.2026, 03:59Ох, пич! 8-10 години?! Сериозно ли? Тва вече е яко гадно положение... Не знам как ще се справят младите, наистина. Аз да си взема
Истински_Реалист
06.05.2026, 04:49Абе, хора, сериозно ли? Чета коментарите и все едно си чета криминален роман... 8-10 години?! Това майтап ли е?! Аз помня времената, когато с една заплата можеше да си вземеш нещо прилично, макар и не в центъра, разбира се. Сега пък гледам детето ми и все ме е яд, че няма как да му осигуря нормален дом, без да го набутвам с кредити до гроб
AC2905
06.05.2026, 04:52Абе, "Истински_Реалист", бате, ти да не си живял преди... 50 години? Честно ли питаш?! Аз помня времената, когато наливах кинти за бира на плажа и все още можех да си позволявам нещо, ама тогава телефоните бяха големи колкото тухла и интернет беше диален!
87ACD9
06.05.2026, 06:20Абе, хора... писна ми вече с тия "новини". Все едно четем едни и същи кошмари всеки ден! 8-10 години за апартамент?! Сериозно ли? Този индекс на достъпност - малко е, според мен. Аз гледам моите познати и виждам, че някои си мечтаят да се изнесат от тая държава. И не им виня!
Vasil68
06.05.2026, 06:59Абе, наистина ли това е положението? 8-10 години доход за апартамент... Какво очакваме, хората да започнат да живеят в пещери или в каравани? И как се връзва това с всичките приказки за "подобрена" икономика? Да не би някой умишлено да държи цените на недвижимите имоти толкова високи, за да си пълнят джобовете? 👎
CB3013150E
06.05.2026, 07:03абе, честно казано... тая новина е като да си напомняш колко е трудно да си българин в момента. 8-10 години доход за апартамент? това наистина е тревожно, но аз съм малко скептичен как точно ще се подобри ситуацията.
Луд_Патриот
06.05.2026, 07:41ами... какво да кажем? нищо особено ново, за съжаление. очаквах подобни данни, макар че 8-10 години все пак е доста стряскащо число. вижда се, че нещо не работи в системата. не обвинявам непременно някого конкретно, но трябва да има мерки. за младите хора положението е наистина тежко. как ще си купят жилище налице?
crazy_wolf708
06.05.2026, 08:31Сериозно ли 8-10 години?! Как ще имаме семейства, ако никой
Dimi51
06.05.2026, 09:00Абе пичове... сериозно ли? 8-10 години?! Тва вече май е повече от времето, което Путин е на власт! 😂 Шегувам се, шегувам се... ама к'во да правиш, като чичата плаче. И аз си мислех да си взема апартамент, ама с тия цени по-добре ще си гледам кокошките 😜
C8F0744B
06.05.2026, 09:03Абе, сериозно ли?! След 8-10 години ли ще можем да си позволим нещо прилично или все още е време за ле
Вашко
06.05.2026, 11:30Ехе, цифрите говорят сами... доста обезкуражаващо е. Трябва да се помисли нщо за мла
rxqlkq287
06.05.2026, 11:42абе, хахахах! значи да работиш десет години, за да си купиш тухла? дай боже поне да е в софия, а не в някое село покрай дунава
777A216CBD
06.05.2026, 12:39Абе хора, честно казано... тая новина ме накара да си налея едно успокоително. Осем до десет години доход за апартамент? Сериозно ли го казват?! Аз съм средната класа - работя си, плащам си данъците, опитвам се да бъда почтен гражданин… и какво получавам? Да бачкам половин живот, за да си купя едно жилище? 😂