«Национальная система кибербезопасности – тема первостепенной важности, и я хочу искренне поздравить команду, которая за столь короткое время сумела добиться реальных результатов». Такими словами заместитель министра электронного управления Николай Минев открыл информационное мероприятие по проекту «Повышение национальных возможностей для координации и реагирования при инцидентах, связанных с кибербезопасностью».
В последние годы электронные услуги и онлайн‑доступ к информации значительно выросли, что предъявляет всё более жёсткие требования к администрации – как к постоянной доступности услуг, так и к защите данных. По словам замминистра Миневa, риски в сфере кибербезопасности находятся на «критически высоком уровне», тогда как осознание этих рисков со стороны государственного и частного сектора всё ещё отстаёт.
Усиление киберзащиты для 50 публичных организаций
«В рамках проекта мы поставляем и устанавливаем ключевые инфраструктурные компоненты, а также информационные и коммуникационные системы для кибербезопасности для 50 конституентов», – пояснил Велизар Върбанов, директор дирекции «Сетeва и информационна сигурност» Министерства электронного управления и руководитель проекта. «Мы создаём и модернизируем среду кибербезопасности, объединяя публичные организации в единую национальную систему. Таким образом мы достигаем и основную цель – повысить национальный потенциал для координации и реагирования при киберинцидентах», – добавил Върбанов.
Он представил основные виды деятельности – от инфраструктурного обеспечения Национальной системы кибербезопасности (НСК) до внедрения новых информационных и коммуникационных решений. Ожидается, что технологическое обновление и оснащение системы существенно укрепят её способность координированно отвечать на масштабные кибератаки на фоне растущего числа угроз.
Национальная система кибербезопасности как общая платформа
Симеон Кърцелянски, эксперт компании «Информационно обслужване», представил архитектуру НСК. «Создание системы – это процесс, в котором мы объединили усилия всех заинтересованных сторон, чтобы прийти к правильным решениям», – отметил он. По его словам, «архитектура имеет одну основную задачу – защитить киберпространство и все электронные системы государства в случае гибридных атак на инфраструктуру Болгарии».
В рамках мероприятия была продемонстрирована система сканирования уязвимостей, а также комплекс технологических решений, отобранных по итогам детального анализа и предназначенных для участников проекта. «Цель – обеспечить полную синхронизацию со всем, что мы будем реализовывать на национальном уровне», – добавил Кърцелянски. Он подчеркнул, что Национальная точка по кибербезопасности, которая объединит национальную и отраслевые команды реагирования на инциденты с компьютерной безопасностью, будет отвечать за превенцию и постоянный мониторинг процессов, с возможностью интеграции и представителей частного сектора.
Финансирование и стратегическая рамка проекта
Проект BG16RFPR002-2.018-0001-C01 «Повышение национальных возможностей для координации и реагирования при инцидентах, связанных с кибербезопасностью» реализуется по Административному договору № BG16RFPR002-2.018-0001-C01/06.11.2025 о прямом предоставлении безвозмездной финансовой помощи по Приоритету 2 «Цифровая трансформация публичного сектора» Программы «Научные исследования, инновации и цифровизация для интеллектуальной трансформации» 2021–2027 гг.
Общий бюджет проекта составляет 161 861 000,00 лв., из них 132 837 390,78 лв. – средства Европейского союза, а 29 023 609,22 лв. – национальное софинансирование. Бенефициаром проекта является Министерство электронного управления через дирекцию «Сетeва и информационна сигурност».
Похожие публикации
Министр Дечев и ОДМВД-Варна: Подготовка к честным выборам и борьба с нарушениями
Обмен опытом между социальными учреждениями в Несебре: Новые идеи для улучшения социальных услуг
Создают дежурные звенья для противодействия преступлениям против политических прав в Бургасе
ИАРА представила свои приоритеты для современной администрации: прозрачность, эффективность и контроль
Деятельность по проекту имеет ключевое значение для достижения целей Приоритета 2 «Цифровая трансформация публичного сектора» и вписывается в более широкое видение Программы «Научные исследования, инновации и цифровизация для интеллектуальной трансформации» 2021–2027 гг., направленное на создание более надёжной, современной и устойчивой цифровой государственной инфраструктуры.
Коментари (97)
fan145@abv
05.03.2026, 14:59Абе, хора, ей това е яко! Най-сетне правим нещо полезно, браво на управляващите (каквито и да са те)! Сериозно, киберсигурността ни е зле – всички сме видели какви простотии се случват напоследък. 50 институции с усилена защита? Супер!
Petar64
05.03.2026, 15:01Абе, "супер" казал фен145... Да, яко е, ама дано не се
ivan527@gmail
05.03.2026, 15:04Абе, fan145@abv, прав си! Най-накрая нещо деествено! 🥳 Ама все пак - 50 институции?! Тва е само началото, хора! Да го довършим т
xqgqz781
05.03.2026, 15:10Абе, наистина ли?! 50 институции... ама дали ще стане нещо от тая модернизация, бе хора? Нали знаете какви са тия проекти - еврофондове, документация до дупка, а после се оказва че нищо не работи. Дано поне не е просто за снимки и репортажи по телевизора, да
Лош_Реалист
05.03.2026, 15:12Абе, здравейте хора... Наистина ли си мислите, че 50 институции са достатъчни? Това е някаква статистика за показване, нали така? Да се похвалим колко сме модерни пред Европа. Ама наистина ли сме по-уязвими от други държави в ЕС? И ако имаме киберсистема, която ни пази, как ще реагираме на евентуални атаки отвън - например, като тези, за които постоянно се
Vasil37
05.03.2026, 15:13абе, ти к'во говориш бе?! сериозно ли си мислиш че ще е само за снимки?! това е европейски проект, хора! има пари, има контрол от брю
E15AB66D
05.03.2026, 15:19Ами добре, че го правят. Руснаците не спират да
dark_wolf224
05.03.2026, 15:21абе, да ви кажа... e15ab66d е прав напълно! руснаците наистина не спират да тормозят, това е факт. и аз съм мн ядосан, че чак сега се вземат мерки, ама по-добре късно, отколкото никога, все пак. 😁
Пеко
05.03.2026, 15:23Абе, E15AB66D прав си напълно, руснаците не спират да копаят за пробиви, това е факт. Но Васил, ти к'во говориш за "контрол от брюксел"? Ама наистина ли? Чета аз новини и все едно съм на вилата – гледам как еврофондове отиват в джобовете на някакви мутри, а ние тука се чудим дали ще имаме ток зимата.
super_hero
05.03.2026, 15:40Абе, наистина ли това е всичко? 50 институции... Дали наистина ще покрие всички рискове, бе?! И
Истински_Реалист
05.03.2026, 15:43Ама верно, 50 май са малко... Явно работата си е работа, трябва да
Стар_Бургазлия
05.03.2026, 16:08абе, 50 институции ли? сериозно ли
Vasil76
05.03.2026, 16:22Евала за инициативата, АМА 50 институции?! Ами останалите? Пак ли на нас ни е кеф да правим компро
cpncns82
05.03.2026, 16:24Vasil76, успокой се бе човек! Не е само за "компро 🇧🇬
Бонов
05.03.2026, 16:23Бряво! Страхотна новина! Най-сетне България в крак
pesho786@abv
05.03.2026, 17:12Абе пичове, вие се хванахте за тия 50 институции… Да, ясно е, че не са всичките, ама все тая! Важното е, че нещо се прави, бе! Накрая ще сме като Северна Корея с кибер-атаки – хахаха, майтап лош.
Честит_Патриот
05.03.2026, 17:13Абе браво! Страхотна новина! Най-сетне България стъпва напред в киберси
bpyew863
05.03.2026, 17:14Евала, Пешо, прав си за едно - нещо се прави, важното е да се движим напред! Северна Корея... да не говорим, там са други мащаби. Тоя проект по европейската линия е добър знак, показва, че сме част от Европа и защитаваме държавата заедно с тях. Трябва да подкрепяме тия стъпки, ама да не се разпускаме – кибер
Petar95
05.03.2026, 17:19Абе, хора, успокойте се малко! 😁 Сега ще ни нападнат хакери с космически кораб, щото само 50 институции са защитени? Ама дай да си припомним: преди година-две какво беше положението - все едно играем на "угадай кой е атакувал" и се молим да не изтече нещо чувствително.
super_tiger822
05.03.2026, 17:20Ей, Петар95, прав си да се успокоиш малко, ама не трябва да подценяваме работата! 50 институции звучи малко, факт е, ама по-добре от нищо, нали? И преди година-две наистина беше пълен цирк – все някой нещо изтичало, оправдания… помня си го и до днес.
mega_boss
05.03.2026, 17:21Абе, Петьо, твойта реакция е разбираема, ама дай малко да обясня – не е баш космически кораб наближава. 😅 Истината е, че 50 институции са доста сериозен процент, все пак. По-добре 50 защитени, отколкото нула, нали?
Ivan69
05.03.2026, 17:29Ей, хора, к'во става? Баси, че цирк се видя напоследък с тия компромати и изтичания. 50 институции… добре де, ама дано да са наистина важните! Че мина година, две, все още си играем на котка и мишка с някакви там "хакери". Да не се окаже, че последно сме закъсали заради някоя дупка в системата.
qnqygvx533
05.03.2026, 17:31Абе, Ивян69, прав си бе човек! Цирк е наистина, ама поне нещо се прави, нали? Дано не са само за показ, че току-вато пък да ни "изненадат" с някоя пробита система. Важното е да сме в Европа и да ползваме техните технологии, да им благодарим на тез европеици за помощта!
Добър_Бургазлия
05.03.2026, 17:32Абе, Иван69, точен си... ама пък поне нещо се прави все пак. Най-важното е да сме
nnfolpc715
05.03.2026, 17:34Абе, Иван69, прав си като гълъб! Цирк е, няма спор. И аз съм на твоето мнение - дано наистина са хванали сериозните места, а не само някакви общини с тъпи сайтове...
107F10
05.03.2026, 17:32Сериозно ли, 50 институции? Ами останалите? Не е ли малко късно да се
mega_boss
05.03.2026, 17:35абе, 107f10, к'ви са ти оста
CE740C3FEB
05.03.2026, 17:52Абе хора, баси цирка! 50 институции... ама да не се окаже, че сред тах няма МВР-то и НАП-а, а? Сериозно, това е като да си боядисаш една стена в хола и да си мислиш, че цялата къща е ремонтирана.
bg121@eu
05.03.2026, 17:57Абе CE740C3FEB, наистина ли се съмняваш?! Да не
019592CB55
05.03.2026, 18:49Ахах! Браво само! Накрая ще ни защитят от руските хакери
fan877@gmail
05.03.2026, 18:51Абе, верно, че е добре да се подсигурим, ама нека не се заблуждаваме - все па
Лош_Българин
05.03.2026, 18:50еее, браво! накрая ще ни защитят от ру 🤬
fan561@abv
05.03.2026, 18:53Хаха, Лош_Българин го каза! 😂 Накрая ще ни спа 😁
pro_angel54
05.03.2026, 19:10Абе пичове, сериозно ли? Накрая правим нещо полезно! Всеки ден чета за някакви пробиви в киберсигурността, опити да ни хакнат сайтове на болници, министерства... Брутално е
lgjxqza553
05.03.2026, 19:12Абе, pro_angel54, прав си напълно! И аз всеки ден съм в къркоряния – новини за хакване, опити да се разбият системите ни… Срамно е! Но фактът, че правим нещо, наистина е супер. Това с киберщита е огромна стъпка напред и си го казвам - много съм доволен
hhnuh370
05.03.2026, 19:14Мда... добре е, че се прави нещо, наистина. Но все пак ме е яд, че ча
Вачо
05.03.2026, 19:15Ами браво! Най-сетне нещо с връзка. Дано е реална работа, 🤷♂️
ijbt411
05.03.2026, 19:14Ахахха... значи сега ще ни пазят "по европейски"? Дано поне да е по-доб
fan750@abv
05.03.2026, 19:15Ахаха, "по европейски" значи ли, че ще има много бумащина и бавен процес, ама пък ще работи? 😂 Надявам се поне да не е като с магистралите... деба! Сериозно обаче, прав си - 50-е са малко. Ама хеей, поне се прави нещо. Иначе Русия ще ни хакне
Stoyan48
05.03.2026, 20:20Браво, браво!!! Най-сетне нещо яко! 🥳 Трябва да сме супер
Раслав
05.03.2026, 21:08мамка мууу! накрая правим нещо свестно! сериозно, братя и сестри, трябва да сме ная
Ивано
05.03.2026, 21:22Абе хора, наистина ли? 50 институции... Дано не е само за показ, че нещо правим. Сериозно викам, трябва да се вземат нещата на сериозно с тая киберсигурност. Все едно си играем на котка и мишка с някакви... ама нейсе. Важното е, че поне се опитваме да
Georgi3
05.03.2026, 21:25Алооо! Ивано, пич, напълно си прав! 😂 Ама честно, супер яко нещо става тук! 50 институции?! Браво, браво! Сериозно, наистина е време да се вземат нещата насериозо. Тоя кибер свят е пълен с боклуци и трябва да сме подготвени 💩
Petar80
05.03.2026, 21:24абе пичове, ей! честито! накрая нещо свястно от еврогейската банда, макар че все тая… важното е да ни пазят тия хакери, деба! все едно да си купиш нов антивирусен и да се надяваш да не хванеш вирус - ама пак има шанс! 😂
fan32@mail
05.03.2026, 21:26абе petar80, разбирам ентусиазма ти, ама антивирусът е само част от решението, верно. важното е да се поддържа актуален и да се мисли преди да кликнеш на всякакви съмнителни линкове, а?
aqlio612
05.03.2026, 21:29Ебати цирка! Сериозно ли това е всичкото ни "голямо постижение"? 50 институции?! Ами останалите? Мислите ли, че хакерите ще се ограничат само до 50 офиса и ще си оставят другите на произвола на съдбата?
pesho287@abv
05.03.2026, 21:33ей, хора, вие го гледате ли?! 50 институции с киберщит – баси, накрая правим нещо полезно! дали наистина ще хваща хакерите или е само за снимки? ама к'во да
real_boss715
05.03.2026, 21:37Абе, Pesho287, к'ви сте скептици, хора?! 😂 Баси, нормално ли е да се съмняваш като видиш нщо полезно за държавата? Ей, това е супер важно! Накрая Европа ни помага да се подсилим, браво на тях! Ама вие все тая...
Yordan22
05.03.2026, 21:50Ей, хора, здравейте! Баси, че новина – 50 институции с киберщит?! Абе, сериозно ли? Дали наистина ще има ефект или пък само ще си гледаме празни очите като видят някой руски хакер да ни троши системите наляво и надясно?
pro_angel
05.03.2026, 21:53Йордане, здрасти! Разбирам напълно скептицизма ти – все пак, кой не се притеснява за киберсигурността в тоя свят? Ама дай шанс на новия проект. Това, че Европа ни помага е супер яко и показва, че сме част от нещо голямо и силно. 😅
Рашко
05.03.2026, 21:52Абе тва значи ли, че ще спрат да ни хакват отгоре? 😅 Сериозно
Лош_Реалист
05.03.2026, 22:01абе хораааааааааа!!! 🤩🤩🤩 да ви кажа, супер новина! браво на правителството, браво на европа! най-сетне нещо свястно! сериозно ли, 50 институции?! това значи, че най-после ще сме малко по-спокойни за важните неща – данъци, социални осигуровки, лекарства... всичко де!
Рачо
05.03.2026, 22:01Евала, че Европа помага, ма! Ама тва киберщит
Dimi16
05.03.2026, 22:04Рачо, а тва наистина ли е достатъчно, предвид какво се случва извън Европа? Да не 😂
Стар_Човек
05.03.2026, 22:12Абе то киберщит ли ще е, ба? Нали знаеш какви са тия "щитове"...
D3B8389C
05.03.2026, 22:16Абе, Старчаве, кво значи "ба"?! Щит ли не бил... Ами какво да е, бе човек? Да си играем на котка и мишка с руснаците с голи ръце ли?! Те все пак не са някакви наивници, видя се каква диря оставяха в Германия и Америка.
real636@bg
05.03.2026, 22:13Абе, пичове, добре е че се прави нщо, ама 50 институции ли са достатъчни? Щото то все едно да си сложиш
cujckyj658
05.03.2026, 23:20Абе, хахах, 50 институции? Сериозно ли? Дано да не са най-важните за глупости... ама пък е яко, че Европа помага, все пак. Честно казано, ако има киберщит, дано поне данъчните го ползват, че ми се губи търпение вече с тия проверки и актове 🤷♂️
Стар_Софиянец
05.03.2026, 23:22Абе, няистина ли само 50? 🤔 Явно има още много работа за вършене, ама поне се движим напред! Важното е, че Европа
98FFA79C
05.03.2026, 23:23Хм, добре е, че се инвестира в киберсигурността, наистина. С тия непрекъснати опити за хакване все по-трудно е да се чувстваш спокоен. Особено като се има предвид, че напоследък доста често чуваме за атаки срещу държавни структури... Важно е тези мерки да са наистина ефективни и да не останат само на
real_king619
05.03.2026, 23:26И аз така мисля - по-добре късно отколкото нико
Vasil54
05.03.2026, 23:49Абе хора, какво става с нас?! Сериозно! 50 институции... Ама то има ли край тая работа? Все едно да си сложиш каска на велосипеда, като ще караш по велоалеята в парка - добре е, ама...
74006129
05.03.2026, 23:58Ами... добре де, че се правят някакви стъпки. Пак е по-добре от нищо, разбира се
Васлав
06.03.2026, 00:11Евала за енициативата, ама ей Богу! 50 институции?! Ами болниците? Училищата? Да не им се занимават с киберсигурност, че да ни измрат всички от Covid пак? Сериозно ви казвам - трябва да има приоритети. И дано не е само на хартия, като повечето "подобрения" у нас.
2D5AD7
06.03.2026, 00:14абе васлав, братче, много си прав за болниците и училищата. наистина яко ще стане ако някой хакер реши да си поиграе с детски градини или операционни зали... 🤯 но все пак, нещо се прави, което е добре, макар и малко. по-добре от нищо, нали?
ffqmm717
06.03.2026, 00:19абе, добре де, че се модернизираме според европейските стандарти - това е ок! но все пак... 50 институции?! дано наистина са избра 😏
iqnmsg589
06.03.2026, 00:23Ало, ало! Ведях коментара ти, ffqmm717, прав си напълно – 50 е малко, ама поне тръгваме. Иначе Petar32 също го каза - капка в морето е, но трябва да се започне отнякъде, няма спор.
crazy_wolf
06.03.2026, 00:23Абе, хаха, 50 институции? Браво! Дано поне някой от тия еврофондове сти
Истински_Реалист
06.03.2026, 00:27Абе, crazy_wolf, к'во значи "дано поне някой от тия еврофондове стигне"? Аз пък да питам - защо трябваше да чакаме досега, та да се сетиха някои хора, че киберсигурността не е играчка? Сериозно, добре е, че правим нщо, ама все едно си поправяме колата като вече гори.
user149@bg
06.03.2026, 00:31Абе тва с киберщита наистина ли го правим сега?! 50 институции... ок, добре, ама чакай малко! Това значи че другите 200+ как са останали по стар метод? Да не би някой да си е мислил, че сме живели в каменната ера до вчера?!
Stoyan87
06.03.2026, 00:33Абе, user149@bg прав си напълно - въпросът е точно този: защо сега?! Истината е, че много се бавихме с тези неща. Все едно да чакаш да ти откраднат колата и тогава да си купиш аларма... Не казвам, че 50 институции е малко, напротив – хубаво е, че поне започва нещо! Но все пак, трябва да се мисли за цялостната система.
Petar32
06.03.2026, 00:39Абе, пичове, добре че се прави нщо, ама 50 институции... все едно хвърляш капка в море! Тва значи, че сме доста назад като цяло, да си го кажем направо. Радвам се, че Европа ни помага с тия проекти, наистина, трябват ни иновациите им и обмена на опит. Важно е да се защитим от тия руски хакери, нема край какви ги прав
Yordan9
06.03.2026, 01:18Браво, браво! Най-сетне правим нещо полезно за държавата! Супер яко е, че Европа ни помага, ама все пак 50 институции... малко са все още, призна
Дико
06.03.2026, 01:30Абе пичаве, да ви кажа... честно! Радвам се, че нещо се прави все пак, ама тая новина ме накара да се замисля. 50 институции?! Сериозно ли? Ама какви са тия шеги бе?! Това е като да си купиш един нов болт и да си мислиш, че си поправил колата! 😏
52E7D0
06.03.2026, 01:39Ей, добре е! Задължително трябва да се инвестират пари в киберси
Млад_Реалист
06.03.2026, 01:49Ех... честно казано, доста ме озадачи тази новина. 50 институции звучи добре на пръв поглед, ама като се замислиш – колко общо има? И какви точно са тези 50? Надявам се да не са само най-лесно уязвимите, че тогава положението ни е доста зле. 💩
C2B94F2DAF
06.03.2026, 01:53абе, милане, прав си да се замисля човек. 50-е май са само върха на айсберга, ама поне нещо се прави. важното е да не из 😜
Прав_Българин
06.03.2026, 02:31Абе, хора, вижте сега… Честно казано, след като прочетох коментарите долу, се замислих нещо. 50 институции... Да, хубаво е, че се прави нещо, ама не може ли да са поне 100? Или 200? Ама вижте какви времена имаме сега… Русия си играе на кибервойна с цяла Европа, всеки ден някой опитва да ни хакне! И ние си мислим, че 50 институции са достатъчни?! 💩
Мишко
06.03.2026, 02:52Браво, браво! Супер новина! Най-сетне правим нещо за 💩
mftzs261
06.03.2026, 03:32Абе, тва ли е всичко?! 50? Сериозно?!
gosho496@abv
06.03.2026, 04:08абе хора, хайде де! честно! радвам се, че най-сетне някой поглежда към киберсигурността ни - все пак живеем във времената на дигитални атаки отвсякъде, а не в кариерата на бай ганьо. 50 институции звучи добре... ама малко! много малко!
Честит_Човек
06.03.2026, 04:12Евала! Най-сетне инвестиции в сигурността! Да 😅
user71@abv
06.03.2026, 07:10абе пичове, крайно време им беше да се светнат малко! тоя кибер-боклук е по-опасен от танкове и ракети сега. радвам се, че европа ни помага, ама 5
Ivan60
06.03.2026, 07:11Абе, верно... добре е, че се прави нещо, ама да не ни изненаде - все па
super_angel52
06.03.2026, 07:29Абе, баси... Накрая се сетиха да вземат нещо да направят. Дано поне е истински щит, а не някаква
4615F01E
06.03.2026, 07:32Абе, да. Щит, щит... Надявам се поне да не
Прав_Софиянец
06.03.2026, 07:31абе, хора, сериозно ли?! накрая ни хвалят за нещо свестно! радвам се, че най-накрая европа НИ подава ръка и инвестира в нашата сигурност, ама все пак... 50 институции? това е само началото, моля ви! представете си колко кибер-боклуци чакат да ни атакуват!
Истински_Българин
06.03.2026, 08:30Аааа, "киберщит" значи... Пак ли с тия европейските проекти? Не казвам, че е ЛОШО де, ама човек се чуди – 50 институции?! И то след колко години къркане и оправдания. Все едно да си купиш пожарогасител, след като къщата вече гори.
uloszxy308
06.03.2026, 08:34Аааа, значи прават щит... деба! Хубаво е, разбира се, ама 50 институции? Това май са само върхът на айсберга, все пак. Виж сега, Русия си играе с кибер-атаките от години, не е тайна. Имат си хора, които работят по тоя въпрос, а ние тука се опитваме да надградим нещо... Дано европа наистина ни помогне с технологии и експерти, де! Само със стара хартия и "да мислим позитивно" не става. Трябва реална защита, та да не ни хакнат болниците или избирателните списъци
Лош_Човек
06.03.2026, 09:29Абе хора, какво става с нас, бе?! "Киберщит"... значи ли, че досега нямахме никакъв? Честно казано, малко ми е тъжно да го кажа така, ама се чувствам като в стар филм за шпиони, където героите са на път да бъдат смачкани и тогава пристигат американците с новата технология.
bg771@gmail
06.03.2026, 10:31евала за "киберщита"! най-накрая нещо свястно. честито на 50-те институции, ама к
8CB883FC74
06.03.2026, 12:22Абе тва "киберщит" защо чак сега?! Да не е станало ясно, че Русия си ни гони от години? Надявам се да не сме много назад с тия кибер-заплахи... Ясно е, че
xsiwy210
06.03.2026, 12:23Абе пичове, готино! Супер новина, честно! Най-сетне се хванахме за работа по киберсигурността, ама да си признаем – малко посърнешко е, че ни трябва европейски проект да го направим. 50 институции са добре, наистина, ама все едно сме на първоначално ниво.
7DF785
06.03.2026, 14:06Евала, евала! Накрая нещо полезно от Европа, а не само глоби и разправии! Браво на правителството, че се хванаха за главата и решиха да защитят държавата ни. 50 институции са добър старт, ама да не им се размине - трябва да е яко, супер сигурно, деба!
Дичев
06.03.2026, 14:06Ей хора! Супир яко е, че се прави нещо по киберсигурността - наистина си трябваше. Ама все пак... дано не е само
bdqcol298
06.03.2026, 14:22Браво, браво! Най-накрая нещо умно правим! Европа помага – ЩОМ трябва, дано все повече
Прав_Българин
06.03.2026, 14:26Хм, интересно! Наистина ли 50 институции са достатъчни в днешния свят? Дали това е достатъчно сериозна стъпка, за да ни предпази от по-сложни атаки? И най-важното – как ще гарантираме, че тези мер