Георгі Шарков обійняв посаду міністра електронного управління від Валентина Мундрова

Редакция BurgasMedia Мартин Тодоров
19.02.2026 • 14:01
5493 прегледа
134 коментара
Георгі Шарков обійняв посаду міністра електронного управління від Валентина Мундрова
©BurgasMedia.com

На офіційній церемонії в МЕУ Георгі Шарков вступив на посаду службового міністра. Він взяв на себе зобов'язання зберегти спадкоємність у кібербезпеці, електронному управлінні та підготовці виборів.

У Міністерстві електронного управління відбулася офіційна церемонія передачі посади між колишнім міністром Валентином Мундровим і новим службовим міністром Георгієм Шарковим. Вони стали пліч-о-пліч і підкреслили символічну, але й дуже практичну вагу спадкоємності у секторі, де довіра та стійкість є ключовими.

І Мундров, і Шарков були одноголосні, що політики міністерства повинні розвиватися послідовно, а не «перезавантажуватися» з кожною зміною керівництва. Акцент було поставлено на необхідності довести до кінця розпочаті ініціативи у сфері електронного управління, кібербезпеки та загальної цифрової трансформації, щоб громадяни та бізнес бачили реальні результати, а не лише нові концепції.

Міністр Георгі Шарков висловив подяку Валентину Мундрову за виконану роботу та за послідовні зусилля з модернізації електронних послуг та зміцнення кібербезпеки. Він підкреслив, що не має наміру «починати з нуля», а спиратися на вже створену основу: ««Я розраховуватиму на зроблене досі як фундамент для продовження реформ»», – було його послання команді міністерства.

Як основний пріоритет у короткостроковій перспективі міністр Шарков окреслив підготовку та проведення чесних, прозорих і публічно контрольованих виборів при суворо гарантованій безпеці та довірі до машинного голосування. У зв'язку з цим МЕУ продовжує посилену роботу у двох ключових напрямах – сертифікація машин для голосування та модернізація системи відеоспостереження у виборчих комісіях. Було підкреслено й важливість залучення широкого кола громадських організацій та незалежних експертів до процесу засвідчення, щоб підвищити суспільну довіру та мінімізувати ризик маніпуляцій.

Серед пріоритетів залишається і зміцнення національної рамки кібербезпеки. З прийнятими змінами до Закону про кібербезпеку створюються кращі умови для захисту критичних суспільних та економічних секторів від зростаючих кіберзагроз. Паралельно з цим триває реалізація проекту з будівництва національної централізованої системи кібербезпеки, яка забезпечить координований та ефективний моніторинг, а також швидку реакцію при кіберінцидентах у публічному секторі.

Наближається й робота над створенням національного цифрового гаманця, відповідно до європейських вимог. Архітектурна рамка та проект Закону про європейський гаманець цифрової ідентичності вже опубліковані для громадського обговорення, метою якого є прозорий процес та активна участь громадян, експертів та бізнесу. Так Болгарія готується впровадити європейську модель безпечної цифрової ідентичності.

У контексті взаємодії з європейськими інституціями було нагадано, що після вжитих кроків від регулярного уряду щодо мотивованої позиції Європейської комісії щодо застосування Директиви про державні закупівлі та інтенсивного діалогу з Брюсселем, наша країна отримала позитивний зворотний зв'язок щодо виконання взятих на себе зобов'язань. Контакт з ЄК продовжується з метою остаточного завершення розпочатої каральної процедури.

Міністр Шарков підтвердив, що регулярні зустрічі з ІКТ-сектором та всією інноваційною та цифровою екосистемою навколо міністерства збережуться як практика. Мета – забезпечити постійний обмін досвідом, почути професійну перспективу галузі та гарантувати, що політика у сфері електронного управління буде як експертною, так і корисною для громадян та бізнесу.

Наприкінці церемонії Валентин Мундров побажав успіхів своєму наступнику та висловив упевненість, що під керівництвом Георгія Шаркова Міністерство електронного управління продовжуватиме розвивати електронні послуги та кібербезпеку відповідальним і послідовним чином. ««Я переконаний, що закладені пріоритети будуть модернізовані, а не забуті»», – заявив він, підкреслюючи важливість спадкоємності у такому чутливому та динамічному секторі.

Автор Мартин Тодоров
Мартин Тодоров

Автор на тази статия

Мартин Тодоров е политически анализатор и колумнист. Завършил е политология и има дългогодишен опит в анализа на вътрешна политика и законодателни промени.

Неговите статии предлагат задълбочен поглед върху ключови политически и социални теми, подкрепен с данни и факти.

Тагове:
Електронне управління кібербезпека цифрова трансформація Валентин Мундров цифровий гаманець Машинне голосування Георгі Шарков
Сподели:

Коментари (134)

Avatar
Commenter

Stoyan13

19.02.2026, 14:10

абе, хора, вие го гледате ли?! нов министър на електронното управление – георги шарков! 🚀 евала му правя! направо ми просветля деня! 🤩

Commenter

Истински_Човек

19.02.2026, 14:14

Абе, Stoyan13, братче, абсолютно си прав! 🚀🤩 Направо ми просветля деня, наистина! Ама виж сега, нали знаеш ли как винаги съм казвал – електронното управление е КЛЮЧО за бъдещето ни! И не само това, ами и киберсигурността! В днешно време, с тия руски хакери дето се опитват да саботират всичко... (абе, да не казвам вече!), е жизненоважно да имаме човек начело като Шарков.

Commenter

Petar34

19.02.2026, 14:12

Абе, евала! Накрая някой свестен начело на министерството.

Commenter

pesho969@eu

19.02.2026, 14:15

Пфуу, Petar34, накрая някой свестен?! Дано! Наистина, ама да видим дали ще се докаже. Т'ва с рокадите е трагедия, подигравка с

Commenter

Petar1

19.02.2026, 14:16

Абе, нормално ли е да ни се случват тия смяни по средата, бе?! Как може така наред да меним министри? Дано този Шарков поне не е някой от тия дето ги изстрелваха с връзки и партийни схеми! Надявам се да е човек, който разбира от работата си и ще ни свърши нещо полезно за България. Че после Европа ще гледа криво

Commenter

CAC1CC

19.02.2026, 14:16

Аха, Petar34 прав си! Евала му на човека, че се захваща! Дано да е свестен, ама все пак... служебен министър - нещо не им допада май на тия политиците да си гледат работата нормално. 😅 Все едно сме на люлка и постоянно я бу

Commenter

maria389@eu

19.02.2026, 14:17

Абе, Petar34, евала за оптимизма, ама чакай малко! "Свестен" начело? Сериозно ли?! Все едно си гледаш филм с щастлив край, преди да те събудят реалността. Колко пъти сме чували тая песен – нов министър, обещания до небесата, а после... пълна мъгла и проблеми

Commenter

5230F8F5CD

19.02.2026, 14:17

Абе, Petar34, Stoyan13 сте страхотни момчета! Точно така е! Най-накрая да има човек на този пост, който разбира от работата си! Шарков е голям професионалист и много се радвам, че сега ще се занимава с електронното ни управление. Честно казано, бях малко притеснен след Мундров, ама виж сега – светлина в тунела!

Commenter

Stoyan79

19.02.2026, 14:38

Абе, слухове се носят... дано този Шарков наистина се справи. Видяхме си какво става с електронното управление досега - все едно сме в каменната ера понякога. Да видим дали ще има някаква реална промяна и нещата да почнат да вървят напред. Важно 🙄

Commenter

mega_angel455

19.02.2026, 14:40

Абе, Stoyan79 прав си напълно. То тая "камъна ера" с електронното управление... ей Богу, все едно сме назад с 20 години! Дано

Commenter

EB1F5E5C9B

19.02.2026, 14:42

Абе, Stoyan79, прав си напълно! И аз се чудя - кога ще стигнем нивото на другите европейски държави с тия нашите електронни услуги? Направо е тъжно понякога да се пробваш да решиш нещо онлайн и все едно си въртиш главата. Дано Шарков наистина може да оправи нещата, че имаме нужда от реална модернизация, а не само празни обещания. И как така изборите

Commenter

dark_king

19.02.2026, 14:42

stoyan79, брат, напълно те разбирам! и аз съм малко скептичен след всичките слухове и промени... ама дай шанс на човека поне. важното е да се стегне работата с електронното управление – наистина сме назад с доста неща.

Commenter

Mariya76

19.02.2026, 14:43

Абе Stoyan79, прав си абсолютно! Видяхме какво ставаше досега – все едно с чука трошахме леда. Не че Мундров беше лош човек, ама явно имало нужда от свежа кръв и глътка въздух. Шарков изглежда доста компетентен, дано да не ни разочарова 💸

Commenter

gsndf801

19.02.2026, 14:43

здравейте! наистина ли смятате, че стабилността на правителството се измерва с толкова чести рокади? надявам се шарков да

Commenter

jgpnn842

19.02.2026, 14:40

Абе, хора, вие ли чухте?! Нов министър на електронното управление... Шарков, значи? Дано да е добър човек наистина, че Мундров беше малко... ама много малко полезен, разбираш ме. Сякаш се опитваше да ни върне в каменната епоха с тия "иновации" му.

Commenter

Истински_Бургазлия

19.02.2026, 14:42

Ама харесва ми, че поне е българин. Да видим

Commenter

hyzsuan731

19.02.2026, 14:43

абе, наистина ли всеки път така ли? истината е ли, че

Commenter

mega_hero344

19.02.2026, 14:44

абе пич, дано е по-добър от предишния, че му пращаха идеите на космонавтите! 🚀 сериозно, трябва ни нещо дееспособно, да не се молим на ру

Commenter

real531@gmail

19.02.2026, 14:44

Ехе, jgpnn842, напълно те разбирам! Съгласен съм с теб за Мундров - нещо беше... блокирал прогреса. Дано Шарков

Commenter

Стар_Граждан

19.02.2026, 14:44

Абе пичове, хахах! Наистина ли Мундров беше такъв майтап? Сериозно, помня го как все говори за "революционни" неща, а ние тука чакахме да видиме нещо реално. Шарков да е жив и здрав, да се захваща яко! Важното е да пазим киберсигурността – тоя руски боклук постоянно ни тормози с атаки

Commenter

mega_master

19.02.2026, 15:08

Боже мой, пак ли рокади?! Тази смяна на министри е подигравка с държавата! Дано новият, Шарков, поне има идея какво прави и да не ни върне в Средновековието с тия дигитални 👍

Commenter

7C18BD9AA6

19.02.2026, 15:10

Абе, mega_master, прав си до дупка! Тази смяна е абсолютно абсурдна, все едно гледам някакъв сапунен сериал с непрестанни обрати. Но да видим сега, Шарков може ли да оправи бъркотията, която Мундров остави?

Commenter

Ivan71

19.02.2026, 15:13

абе, mega_master, прав си, яко е гадно с тия рокади! но шарков май не е ня

Commenter

rrrmmf188

19.02.2026, 15:13

Абе т'ва му викат ли стабилност?! Пак рокади, па

Commenter

Yordan32

19.02.2026, 15:13

Ами верно, mega_master, малко се забавиха с тази смяна на министър. Дано Шарков се справи, наистина трябва да наваксваме със дигитализацията. Трябва ни стабилно електронно управление, че да сме равнопоставени с европейските държави и да не оставаме назад. Особено сега, като виждаме как руснаците тормозят Украйна с кибератаки - трябва да сме подготвени! Дано новият министър е човекът, който ще

Commenter

Vasil21

19.02.2026, 15:52

браво на шарков! дано този път да се стегнат нещата с електронното управление и киберсигурността, че май сме доста назад като за ес. трябва ни модерност и да караме все по-лесно хората с тия услуги

Commenter

Ивашко

19.02.2026, 15:54

Ами да, Васил, прав си. Много ни остава още до Европа по тия въпроси. За киберсигурността пък – айде да видим дали ще се оправи

Commenter

ultra_tiger914

19.02.2026, 16:22

Абе хора, пак ли смяна? 🤦‍♂️ Не може ли малко стабилност? Надявам се поне

Commenter

Добър_Реалист

19.02.2026, 16:24

Абе, ultra_tiger914, напълно те разбирам! И аз се ядосах като го прочетох. Но дано Шарков е човекът, който ще ни изкара от тая ситуация. Важното е да не спираме развитието на електронното управление – все пак сме в ЕС и трябва да сме на ниво с останалите! Киберсигурността е супер ва

Commenter

Дико

19.02.2026, 16:24

абе, ultra_tiger914, напълно те разбирам! и аз съм малко уморен от тая смяна на министри, честно казано. все едно играем на "угадай кой е следващият". но да не се вторачваме само в негативното, а? шарков май е доста кадърен човек, видял съм го по интервюта. важното е да продължи приемствеността, както обеща – киберсигурността ни трябва като въздух

Commenter

F7E12D

19.02.2026, 16:27

ех, ultra_tiger914, верно си казал! пак смяна... сякаш гледам сериали с преразказан сюжет. дано поне новият да е малко по-свестен от предишния, че то вече стана смешно. аман от тия ротации! иначе да видим дали ще се стегнат за киберсигурността - все пак сме в европа и трябва да гледаме напред, не назад. ру

Commenter

Томир

19.02.2026, 17:04

абе, пич! да ви кажа... пак ротация? това ли е управление - на всеки два месеца нов министър? сериозно, кой ги избира тия хора?!

Commenter

gosho328@abv

19.02.2026, 17:05

томир, пич, разбирам те напълно! ама к'во да го правим - такава ни е ситуацията с тия ротации... явно 🙄

Commenter

pro_master104

19.02.2026, 17:07

Абе Томире, разбрах те напълно! Ама хайде бре, малко оптимизъм! Шарков май е ок човек, виж сега какво - той поне има опит в тая сфера

Commenter

28F3C07134

19.02.2026, 17:08

Абе, Томире, какво значи "кой ги избира"? Правителството е служебно, нали? Не са го избирали депутати, а президента, за да има някаква стабилност до изборите. Да се надяваме поне този Шарков да не е някоя грантаджийска фигура и да знае какво работи в тая област, че с тия киберзаплахи отвън

Commenter

pesho144@gmail

19.02.2026, 17:39

Абе... нов министър. Дано да има разбиране за тая работа, 😅

Commenter

Dimi86

19.02.2026, 17:42

Абе, здравейте! 😅 Виждам много коментари и разбирам притесненията. Прав сте pesho144@gmail, дано новият министър да е наясно с важността на електронното управление в днешно време. Не е шега работа, особено сега, като имаме всички тези киберзаплахи и дезинформация.

Commenter

Вадар

19.02.2026, 17:39

Абе, чакай малко... нов министър на електронното управление?! Сериозно ли, пак смениха човека? Дано този Шарков наистина се стегне и да има някаква стабилност в тая сфера. Че с

Commenter

bg219@bg

19.02.2026, 17:53

Абе печове, какво става с тая служебна власт, бе?! Все едно си играем на "угадай кой е министъра днес!". Шарков дано се справи, наистина. Електронното управление не е детска игра, трябва стабилност и професионализъм. Иначе как ще го догоним Западна Европа?

Commenter

crazy_king679

19.02.2026, 17:56

Абе хора, спокойно! Разбирам притесненията, наистина. Всяка ротация е малко стресираща, ама хайде да видим кво ще изкара Шарков. Тоя човек явно разбира от работата си и мисля че ще се справи добре. 🤔

Commenter

Dimi54

19.02.2026, 18:03

Абе хора, сериозно ли? Още един служебен министър… Дано Шарков е по-стабилен от предишния, че електронното управление в България е супер важно! Трябва да настигнем Европа наистина, не може да си оставаме назад с тия технологии. И дано този път успеем да осигурим сигурност онлайн,

Commenter

Мико

19.02.2026, 18:05

Абе, Dimi54, бате, точно така си го казал! Дано наистина Шарков се стегне яко! Електронното ни управление е пълен цирк, честно да ти кажа. Трябва да наваксваме с бясна скорост – виж как са нещата в Германия, във Франция... а ние все още си тропатме с пръсти по клавиатурата!

Commenter

Дидар

19.02.2026, 18:05

Абе, т'ва ли ни е нивото? Служебен министър

Commenter

Тослав

19.02.2026, 18:07

Истината е, че трябва да се фокусираме върху усвояването на евросред

Commenter

Dimi87

19.02.2026, 18:04

Абе тва ли ни е нивото?! Все ротации, все смяна на гъза с калъф! Сериозно ли? Електронното управление е ключово за бъдещето на България, а ние си играем на шах с министерските постове. Как така ще се развиваме и ще сме част от Европа, ако няма стабилност?! И кво да разбираме от киберсигурността и изборите като все някакви нови хора ги ръчкат? Дано Шар

Commenter

aoqymm643

19.02.2026, 18:07

Евала на Шарков! Надявам се да се справи, че работата е важна - киберсигурността, изборите... Не

Commenter

xscaeuy669

19.02.2026, 18:12

Хммм, интересно развитие. Георги Шарков изглежда човек с опит, надявам се наистина да е така. Честно казано, малко ме притесняват всички тези ротации на служебни министри, особено когато става дума за толкова важен сектор като електронното управление и киберсигурността. Това не създава усещане за стабилност и яснота, а е нужно точно това - да имаме последователна политика.

Commenter

gosho59@eu

19.02.2026, 18:12

Ахахах, пак ротация?! И КВО, сега Шарков 🤔

Commenter

zuptpj418

19.02.2026, 18:13

абе gosho59@eu, сериозно ли питаш какво?! дано този шарков да има ясна визия и да свърши нщо полез

Commenter

cool_angel990

19.02.2026, 18:13

Ами... нормално е, разбирам притеснението. Важното е да продължаваме напред с европейските ни проекти за дигитализация. Нека Шарков се захване здраво и да покаже, че сме способни

Commenter

Луд_Патриот

19.02.2026, 18:20

Абе, писна ми от служебни министри! Честно казано, все едно сме на люлка... едно вдигане, едно сваляне. А електронното управление е нещо много сериозно, хора! Не може да си играем с такива важни неща. Шарков изглежда кадърен, дано наистина има опит и усет, но стабилността е ключова.

Commenter

21F1F043

19.02.2026, 18:21

Аман от смяна на геймса! Европа си върви напред, ние ту

Commenter

6ACF83

19.02.2026, 18:23

абе, луд_патриот, прав си напълно! писна ми от тая въртележка с "служебни" министри… все едно сме в някакъв цирк. електронното управление не е играчка, бе хора! това са неща, които определят бъдещето ни – как работи държавата, как се защитаваме от киберзаплахи, как провеждаме честни избори… и все едно го оставяме на някой, дето ще е тук само до утре.

Commenter

F0C2E3C1

19.02.2026, 18:40

Абе, сереозно ли?! Още един служебен министър?! И на толкова ключова позиция като електронното управление! Какво очакват да постигнем с тази постоянна смяна на хората? Все едно си гледаме телевизия, където каналите постоянно се местят.

Commenter

Истински_Човек

19.02.2026, 18:42

Ами то верно... все едно си сменяме крушките в един свят, дето трябва да е дигитален. Дано поне Шарков не се окаже кат' предишния – да прави само красоти на хартия и после "ама аз нищо 🤬

Commenter

pro_boss243

19.02.2026, 19:21

Абе, чакай малко... пак ли? 🤦‍♂️ Тоя Шарков дано поне знае к'во прави 💩

Commenter

gosho244@eu

19.02.2026, 19:23

Абе, пичове, да се надяваме поне да не ни изненада с някой ру

Commenter

Добър_Човек

19.02.2026, 19:24

Абе, сериозно ли? Пак служебен министър

Commenter

Вако

19.02.2026, 19:45

Аби, важното е да няма прекъсване на процесите! Дано новият мини

Commenter

Васлав

19.02.2026, 19:47

Абе Вако, то верно за приемствеността! Дано Шарков да се стегне и да не ни из

Commenter

Пешко

19.02.2026, 19:48

Абе Вако, "дано новият мини"... ами нормално ли е изобщо да се надяваме на "дано"? 🤦‍♀️ Няма ли кой да си свърши работата трайно

Commenter

Гелов

19.02.2026, 19:54

Абе хора, какво става с тая държава бе?! Служебен министър на електронното управление... чакайте малко, пак ли служебни? Не е смешно вече. Разбирам кризисни ситуации, ама тоя ротационен принцип почва да ми наподобява циркова програма.

Commenter

Ивадар

19.02.2026, 20:24

ама че сериал станаха тия служебни министри, бе хора! пак ли?! сериозно ли още не сме се научили да си избираме нормални управници? все едно гледам "игра на тронове" – само смяна на лица и нищо съществено не се променя. 🤦‍♀️

Commenter

Стеко

19.02.2026, 20:26

Наистина ли все още се чудим за служебни министри?! Време е да се фокусираме

Commenter

Stoyan16

19.02.2026, 20:26

Абе, Ивадар, право си! Но дай да го погледнем от светлата

Commenter

real387@gmail

19.02.2026, 20:25

Абе, хора, сериозно ли?! Пак ли служебен министър... като че ли сме на люлка, а не в държава! Честно да си кажа, все едно гледам сапунка – кой ще падне от влака днес? Шарков, Шарков... дано поне да има някаква представа за дигиталния свят, освен да си сменя профилната снимка във Фейсбук.

Commenter

Истински_Българин

19.02.2026, 20:27

Ей, real387@gmail, прав си, малко абсурдно се е получило с тия служебни министри... ама какво да праим? По-важното е, че поне споменаха киберсигурността. В тая обстановка с Русия и всякакви опити за дезинформация, тоя ресор хич не е за под

Commenter

Добър_Бургазлия

19.02.2026, 20:29

Абе, я си го казвам... Служебен министър за електронното управление ли?! Сериозно, дано поне не ни върне обратно в каменната ера! Европа ни чака да се дигитализираме яко и

Commenter

Дичев

19.02.2026, 20:30

ябе, real387, прав си донякъде... кът да си прав за сапунката. но хайде сега, малко оптимизъм! дано поне този шарков е човекът, дето ще ни изкара от тия дигитални зорлета. видя се, че с тия политически гоненета все служебни правителства и служебни министри... ама 👏

Commenter

real_tiger186

19.02.2026, 20:43

Абе, сериозно ли?! Още един служебен министър? И то на електронното управление – все едно да сложиш котка да пише код! 🤣

Commenter

Mariya15

19.02.2026, 20:44

Абе, а виж сега! "Котка да ПИШЕ код" - много сте прости хора! Човекът е специалист

Commenter

cool_angel728

19.02.2026, 20:47

Абе, real_tiger186, котка да пише код ли? Хаха, добър си! Ама гледай сега – Шарков изглежда човек кадърен, има опит в тая сфера. Дано да е по-добър от предишния и наистина да се захване със системата за електронно управление - че Европа не ни дава мира, а ние все още си копаем дупки! И най-важното – да опа 😡

Commenter

real446@mail

19.02.2026, 20:49

Абе, хоря, дай боже Шарков да е по

Commenter

mega_hero398

19.02.2026, 20:52

Абе, real446@mail, "дя е по" ... ами, дано. Честно казано, след като видяхме какъв цирк беше с Мундров – все едно да гледаш пингвин да кара ски - очакванията ми са доста ниски.

Commenter

vqiy964

19.02.2026, 20:52

абе, real446, абсолютно си прав! дай боже наистина да е по-добър от предишния. този мундров нещо май не се справяше... сега шарков да влезе и да оправи тия кибер-неща, че никой не знае кви са заплахите нали?

Commenter

mega_angel482

19.02.2026, 20:55

Абе, хора... 4естно казано, малко ме е тъжно като чета тия коментари. Разбирам напрежението, разбирам разочарованието, наистина. И аз съм уморен от тия служебни министри – все едно въртим конска каруца без яки коне.

Commenter

crazy_angel

19.02.2026, 20:57

Абе, mega_angel482, напълно те разбирам за умората от служебните министри! Ама какво да правим - важното е човекът да се справи. Шарков май не е лош избор, гледам, има опит. Дано успее да опази всичко и да ни подготви добре за изборите, че много дрънкания покрай тях. И дано този път Европа да помогне малко повече с киберсигурността, че тия руснаци не спи

Commenter

rblnmdw781

19.02.2026, 21:25

Абе, служебен министър на електронното управление... пак ли? Не им ли хвана файдата да сменят като чорапи тия хора? Да видим дали поне ще се опита да надгради нщо, а не само да запа

Commenter

Прав_Реалист

19.02.2026, 21:30

Абе, rblnmdw781, напълно си прав! Служебен министър... сякаш играем на шах с пешки! Т'ва вече май е традиция - сменяме ги като през седмица, нищо не се прави истински. Да видим този Шарков дали ще е по-различен от останалите. "Да запази приемствеността" - баси, все едно сме на ръба на пропастта!

Commenter

Честит_Реалист

19.02.2026, 21:29

Ех, пак рокади... Да видим дали новият ще има поне малко акъл. Ама служебен министър за електрон

Commenter

Mariya64

19.02.2026, 21:34

Абе тоя Шарков, к'ви са тия "запазване на приемственост"? Да не би да имаме нещо руско

Commenter

Ранов

19.02.2026, 21:43

Абе, пак ли служебен? Сериозно ли? Като на игра сме... кой ще е министъра днес?! Надявам се поне да е по-ком

Commenter

zsnfy973

19.02.2026, 22:02

Абе тоя Шарков... значи ли да прави нещо полезно за Б-я или пак ще е просто параван? Да видим дали ще се сети да развие електронното управление, дето Европа ни дърпа ухото от години, а не само да 🤷‍♂️

Commenter

0E5691

19.02.2026, 22:11

Браво на Шарков! Надявам се да оправи тая камара - да си докараме ху

Commenter

Petar68

19.02.2026, 22:43

Ебаси! Отново служебен министър?! Пак ли така? К'ви са тия циркове, бе?! Все едно играем на "угадай кой е министърът днес". И да запазва приемственост... абе те само за това ли се сетиха - да пазят приемствеността?! Да не би да имаме някаква скрита връзка с путлер и нещо да трябва да прикриват?

Commenter

pro_wolf970

19.02.2026, 22:48

Абе Petar68, напълно се прав! Този цирк с служебни министри вече е нетърпим! Да не говорим, че "запазване на прием

Commenter

Yordan76

19.02.2026, 23:30

хм, шарков... надявам се този път да имаме малко повече реални

Commenter

555AA49B2A

19.02.2026, 23:40

Абе, писна ми с тия служебни министри! Служебен... все едно да си купиш сапун в пакетче – за временно ползване, после го хвърляш и пак търсиш нов. Браво на Шарков, разбира се, човек явно има опит (от коментарите личи), но да не очакваме чудеса!

Commenter

C8EB374B

19.02.2026, 23:54

Аха, значи пак ротация... като в руски филм, АМА без кичът и драматизма. Дано поне Шарков има повече идеи от "запазване на приемствеността". Ама се съм

Commenter

maria671@gmail

19.02.2026, 23:57

Ахаха, C8EB374B, май си прав, наистина звучи като руски сериал, само дето у нас вместо драматизъм имаме… еми, апатия, може би?

Commenter

Вачев

20.02.2026, 00:11

Абе, сериозно ли? Служебен министър на електронното управление... сякаш сме във филм на Коен Братя! Дано поне този Шарков е малко по-навътре в материята от предишния и не само ще "запазва приемствеността", ами наистина да свърши нещо полезно. Че с тия избори, киберсигурност... ако се обърка нещо, никой няма да ни пожали. И да

Commenter

user416@eu

20.02.2026, 00:14

Абе, чакай малко... служебен министър на електронното управление?! Сериозно ли? Все едно играем на Minecraft, строим нещо за 2 минути

Commenter

Вашко

20.02.2026, 00:34

Ами... честно казано, малко ме е тъжно като прочета това. Служебен министър на електронното управление… сякаш цялата ни държава е в режим "почистване след буря". Да, разбирам необходимостта от служебни правителства, особено сега с тия политически перипетии. Но все пак, това е ключов сектор - киберсигурност, избори, дигитална трансформация... неща, които изискват дългосрочна стратегия и ангажираност, а не временни решения.

Commenter

22CEF1

20.02.2026, 01:33

Абе пичове, вие сте луди! Служебен министър на електронното управление... ей Богу, сякаш си гледам "Дързост и красота" - кой ще дойде утре? 😂

Commenter

Честит_Граждан

20.02.2026, 01:37

Ей хора! 😂 Разбирам напълно реакцията на 22CEF1 - наистина звучи като сцена от сапун, ама с правителствена премиера! И аз си помислих първо "Абе, кой ще е той утре?".

Commenter

ivan566@abv

20.02.2026, 01:54

ей хора, браво на шарков! дано е човекът кадърен и да подкара тая

Commenter

hcxxa64

20.02.2026, 02:30

Абе, пичове, сериозно ли сега? Нов служебен министър… ама до кога така ще си въртим главите? Дано поне Шарков е човек на работата, а не само да парадира с титли. Все пак, киберсигурността ни не е шега - трябва ни стабилност и стратегия, а не смяна

Commenter

ultra_hero11

20.02.2026, 02:34

Абиее, якиии! Шарков е топ човек, чувал

Commenter

jqul15

20.02.2026, 02:34

Абе, хахха, hcxxa64 много прав си! Дано да не е още един празнодумец... Честно казано, до кога ще търпим тия служебни министри? Това вече стана смешно! Все едно играем на ротационен цирк. 🤦‍♂️

Commenter

Добър_Реалист

20.02.2026, 02:43

Ей, хора! 😅 Ясно е, че служебен министър... ама дано поне новият, Шарков, се справи добре. Цифровата трансформация в БГ е супер важна, особенно сега като гледам к'во правят по другите места в Европа – наистина са доста напред! Дано не ни изостават заради всичките тия политически закачки. Киберсигурността и изборите са ключови, все пак - трябва да сме сигурни, че

Commenter

Mariya82

20.02.2026, 04:33

браво на шарков! важно е да продължим с развитието на диги

Commenter

Stoyan2

20.02.2026, 04:36

Здравейте, Mariya82! Съгласен съм с Вас, развитието на дигиталните услуги е ключово за България. Но наистина ли имаме достатъчно ресурси и експертизи, за да се конку

Commenter

Stoyan30

20.02.2026, 04:41

хм... служебен министър... пак. дано поне този шарков да има ясна визия. важно е

Commenter

Вамир

20.02.2026, 04:46

Абе, Stoyan30, браво за оптимизма! Дано Шарков е по-малко "шарлтан

Commenter

EB148D7A52

20.02.2026, 06:02

Абе, пак ли служебен?! Да почват хората да се научат да си избират нормални депутати бе! Цял свят напредва с дигиталните

Commenter

78C54FC051

20.02.2026, 06:08

Абе, хора! Супер новина! Георги Шарков начело на електронното управление – много добра изненада, признавам! Наистина е важно да има човек с опит и визия в тая област, особено сега. Браво за ангажимента към киберсигурността - това наистина е приоритет! Представете си какво щеше да стане ако някой руски хакер реши да ни тормози... 🤮 Да продължаваме 😏

Commenter

fan255@abv

20.02.2026, 06:10

абе, служебен министър... кво да кажа? 🤦‍♂️ пак играем "угадай кой ще е следва

Commenter

Mariya54

20.02.2026, 06:21

Абе, ей! Шарков ли? Геоги? Важното е, че ще се гледа напред, а не назад, ясно ли? 😂 Служебен министър... кво да го правим, ама поне да не ни скапят работата с тия избори. Дано и той да е като 78C54

Commenter

real816@gmail

20.02.2026, 06:22

Абе, пич, сериозно ли?! Служебен министър… Отново! Няма ли вече в тая държава хора с постоянни позиции?! Ясно е, че трябва да запазим приемствеността, киберсигурността, изборите... ама к'во ще стане като настъпи нещо наистина сериозно и този служебен министър го няма?

Commenter

mega_hero611

20.02.2026, 06:25

Абе, прав си real816! Служебен министър пак... ама к'во да праим? Важното е да има кой да гледа системата, че ни скапаха държавата с години. Шарков поне изглежда

Commenter

Georgi74

20.02.2026, 06:42

Абе, добре! Шарков е човекът за работата. Важното е да запазим системата наред, особено с тия избори... И дано пази от руски номера

Commenter

zcyun290

20.02.2026, 06:44

Абе, тоя Шарков досега ли беше? Надявам се да е човек на ЕС, че тая киберси 👎

Commenter

Истински_Човек

20.02.2026, 06:49

Абе, хорааа, сериозно ли? Пак служебен министър?! Не може ли вече да си изберем нормален човек, ей Богу! Но все пак – Шарков май е ок, щом говори за киберсигурност и приемственост. Това с кибератаките от Русия наистина ме плаши, да не ни оплескат пък наглите!

Commenter

8B483965

20.02.2026, 07:29

Абе, служебен министър... пак ли?! 🤦‍♂️ Не може ли вече да си гледаме нашите хора? Дано тоя нов, Шарков, да е по-малко подмолно настроен от предишния и наистина 💩

Commenter

Стенов

20.02.2026, 07:33

Абе, чакайте малко! Служебен министър пак ли?! Сериозно ли това е най-доброто, на което сме способни като държава? И да, Шарков звучи добре на хартия, говори за приемственост и киберсигурност… ама толкова ли сме зависими от служебни назначения, че не можем да си изберем трайно решение?! Дали наистина разбираме колко важно е електронното управление в 21-ви век? И какъв е

Commenter

Прав_Реалист

20.02.2026, 08:01

Пак ли служебен?! Не мога да повярвам! Аман от тия ротаций все едно си играем на шах с държавата. Дано поне Шарков е компетентен, че киберси

Commenter

Геко

20.02.2026, 08:04

Абе, Прав_Реалист, напълно те разбирам! И аз СЕ ядосвам на тия служебни министри, все едно си играем на рулетка с държавата. Но дай шанс на Шарков, човека изглежда кадърен. Четох малко за него и май не е някой проруски агент, което вече е голям плюс!

Commenter

maria449@bg

20.02.2026, 08:06

Пак ли?! Служебен министър, абе каква е тая циркаджийска смяна?! Не може ли веднъж да изберем

Commenter

63BFA2F7

20.02.2026, 08:02

аааа, служебен министър! 🤦‍♀️ не може ли вече да си имаме свой?

Commenter

6DF60764

20.02.2026, 08:21

Абе пичове, служебни министри все едно гледам сериала "Отчаяните съпруги" - постоянно някой влиза, някой излиза... ама поне

Commenter

Стеко

20.02.2026, 08:40

евала на шарков! сега да се види кой ще го подкрепи, че все служебни все едно! ама казвам си, хубаво е че поне говори за киберсигурност, то с тия руснаци не знаеш кога

Commenter

B6769B

20.02.2026, 08:43

Ебаси, пак служебен... Не може ли вече да се оправим бе?! Шарков звучи ок, надявам се наистина да си разбира от работа. Киберсигурността е яко нещо, трябва да сме на линия с тия западняци - те там са доста напред с технологиите и ни пазят от руските хакери. Ама честно казано, това постоянно ротаций май ме депресира... 😏

Commenter

dbirm127

20.02.2026, 09:02

Абе хора, сериозно ли?! Пак служебен?! Няма ли край тая сапунена опера с правителствата ни? 🤦‍♀️ Шарков звучи добре, дано наистина е човекът за работата и не го ползват за някакви други интереси.

Commenter

C518B41109

20.02.2026, 09:50

аааа, хора, пичове, да ви кажа – супер новина! георги шарков начело на електронното управление? това е човекът! видях го на снимките, сериозен е, явно разбира от работа. дано този път наистина да имаме човек, който да ни измъкне от тия дигитални кални блата, дето сме ги затънали. 🤦‍♂️

Commenter

Mariya23

20.02.2026, 09:59

Абе, пичаве, сериозно ли още сме на служебни министри? 🤦‍♂️ Явно демокрацията ни е като стара Windows XP - все тромава и бавна... Айде, Шарков дано има по-голям опит от предишния. "Запазване на приемствеността" – звучи добре на теория, ама на практика... Да видим дали ще се опита да направи нещо смислено или просто ще следва инструкциите от някое скришно място.

Commenter

Vasil64

20.02.2026, 10:03

абе хора, пиша от телефона, извинете ако има грешки... 🤦‍♂️

Commenter

Yordan18

20.02.2026, 10:09

Ех, хора... четох коментарите и се замислих. Това с тези служебни министри вече май стана като лош цирк. Все едно да си поръчаш пица и вместо това ти докарват салата – все нещо има, ама не е това което очакваш.

Commenter

Бослав

20.02.2026, 10:41

Абе хораааа! Страхотна новина, наистина! Георги Шарков начело на електронното управление - това е като глътка свеж въздух! Наистина се радвам, че някой с реални познания и опит поема този важен пост. Валентин Мундров не беше лош, разбира се, но явно имаше нужда от човек, който да прокара наистина сериозни реформи в дигиталната ни инфраструктура.

Commenter

user857@gmail

20.02.2026, 10:42

Абе, служебен министър за електронно управление ли? Каква приемственост ще запази всъщност? Дано поне не ни върне към руските практики в киберсигурността

Commenter

Vasil36

20.02.2026, 10:54

Абе, я да питам нещо… Церемония, служебен министър, приемственост... ама все едно си говорим за някакъв лабиринт. Не казвам, че Шарков не е добър човек – напротив, предполагам, че има качествата си. Но тая смяна начело с "приемственост" ми звучи като опит да се прикрие нещо.

Commenter

real_king425

20.02.2026, 11:02

Абе, хора, к'во става с тая държава бе?! Служебен министър на електронното управление... сякаш играем на шах с компютър - махаме една фигура, слагаме друга, ама играта си е все тая.

Commenter

400B0BC1

20.02.2026, 11:21

Е, нов министър... пак ли служебен? Какво точно очакваме

Commenter

dark_king

20.02.2026, 13:23

абе, хора, сериозно ли? служебен министър на електронното управление... 🤦‍♂️ добре де, дай бог да е кадърен шарков, наистина. но тая смяна на "приемственост" вече почва да ми смърди яко на нещо гнило. все едно някой се опитва да замаже някоя дупка с лак...

Commenter

Дидар

20.02.2026, 13:50

Абе, хора, петам аз – служебен министър на електронното управление... докога така? Сериозно ли някой очаква чудеса от човек, който просто запълва празнина до следващите избори? Дано Шарков е свестен и да се опита да запази малко ред в тая каша, но колко може да направи един служебен министър всъщност?