С благословението на Негово Високопреосвещенство Сливенския митрополит Арсений, се организират духовни беседи с гост-лектори в петте съботи на Великия пост.
Тази година беседите ще се състоят всяка събота на Великия пост от 17:00 ч. в катедрален храм „Св. св. Кирил и Методий“ - гр. Бургас.
На 28 февруари /събота/ в 17.00 часа ще бъде първата беседа на доц. д-р Венцислав Каравълчев на тема Неделя Православна – Тържество на Светото Православие.
Вижте още подобни статии
Архиерейска Литургия и Беседа в Бургас на 28 и 29 Март
Програма за богослуженията в Катедрален храм „Св. св. Кирил и Методий“ гр. Бургас през Страстната седмица и Великден
Водачите на листи от „Прогресивна България“ за предстоящите избори – профили и основни акценти
Поморийските момчета триумфираха в Зона „Тракия“ - шампиони в „Б“ РХГ
Доц. д-р Венцислав Каравълчев е роден в Бургас през 1967 г. Завършва Богословския факултет на Софийския университет през 1992 г. Специализира в областта на богословието, Църковната история и археология в университетите в Женева, Грегориана в Рим и в Атина. През 1994 – 1995 г. и 2000 – 2002 г. специализира Ислям и християно-мюсюлманските отношения и Мисиология в Бирмингамския университет в Англия. Близо 10 години работи със съпругата си като мисионер към CMS London (Church Mission Society). В периода 2003-2007 г. преподава в Батумската духовна семинария в Грузия. През 2008 – 2011 г. работи в Киев към Института за богословски изследвания „Св. Андрей Първозвани“. От 2017 до 2019 г. е директор на фондация на българския манастир на Света гора – Атон „Св. Георги Зограф“: „Наследство на Зографската света обител“. От 2016 г. е преподавател по Църковна археология, Църковна история и други дисциплини в Богословския факултет към Софийския университет. Към момента е ръководител на магистърска програма „Християнско поклонничество“.
Коментари (110)
fiauk667
26.02.2026, 18:01Абе, хора, к'во става? Митрополит Арсений в Бургас ли? Не знам, не знам... ама пък да си припомним за Великия пост е хубаво де, все пак сме православни. Доцент Каравълчев ще говори - значи, интелектуално ще е май, а не само "Боже, прости ни!".
ivan963@eu
26.02.2026, 18:02Абе, fiauk667, здравей! 😃 Разбирам те напълно - все пак Великият пост е време за размисъл, а не само да си стоим вкъщи и да се оплакваме от студа (че и аз така правя де, честно!). Но ти право казваш – интелектуална беседа звучи доста по-добре от простото "Боже, прости ни!".
E3D196
26.02.2026, 18:03Абе, дааа, готино! Митрополит Арсений се качва да ни просветлява... И после пак
real_master508
26.02.2026, 18:03абе, fiauk667, прав си напълно за великия пост – важно е да помним корена си и да се връщаме към себе си. но ме е яд как винаги тряб да има някаква "интелектуална" приставка? доц. д-р каравълчев... все едно да кажеш, че за да разбереш бог, ти трябват три доктора и десетина публикации в научни списания!
eiymqz844
26.02.2026, 18:05Ама да, верно казано от теб fiauk667
crazy_boss761
26.02.2026, 18:06Абе, здравейте хора! Разбирам притесненията ви, наистина. Все пак, трябва да се признае, че е хубаво да има такива инициативи - особено в Бургас. И аз съм малко скептичен, разбирам Yordan69 какво има предвид за еврофондовете... ама пък да не забравяме и за духовната част на нещата, а? Все пак сме православни християни и Великият пост е време за раз 😡
Лош_Бургазлия
26.02.2026, 18:02Пич, сериозно ли? Духовни беседи?! Защо все трябва да ни занимават с тия неща по време на Великия пост? Не можем ли просто да си полеем малко светена вода и тогава да оставим хората на
super_angel
26.02.2026, 18:07Абе, сериозно ли казваш? Пак ли трябва да ни обясняват как да си живеем вярата?! Не може ли просто да се молим на Господ и да си гледаме кефа, бе хора? Да не е стана
Нислав
26.02.2026, 18:11Абе, сериозно ли сега? Пак ли тия беседи... Да не би да очакват някаква революция на духовността от тия лекции?
cjzwa310
26.02.2026, 18:13Абе, Нислав, кво значи "пак ли"? Ми то е хубаво да има такива неща
spmjof569
26.02.2026, 18:13Абе, Нислав, кво си се хвана за тия беседи, ей! 🤦♂️ Разбирам те, че може да звучат малко... ама хайде сега, не бъди такъв циник! Все пак е хубаво, че Митрополит Арсений организира нещо подобно. Не очаквам и аз никаква революция, ясно е това. Ама все пак, по време на поста човек има нужда от нещо да го занимава главата, да не се върти само около храната (щото то верно става малко мъчно 😅).
Добър_Реалист
26.02.2026, 18:15абе, нислав, ти сериозен ли си изобщо? 😂 да не би да очакваш доцентчето да ни спре инфлацията с някоя духовна мантра?! 🤷♂️
pro_legend498
26.02.2026, 18:16Ооо, браво, браво! Страхотна новина! Нашите митрополити са на върха си! Да се заякнем духовно в тия тежки
real199@abv
26.02.2026, 18:12Абе, хора, хайде да се кротнем малко! Митрополит Арсений в Бургас – добре, все тая. Важното е да има интересни теми за обсъждане по време на Великия пост. Все пак, не е лошо да си поговорим и за духовното,
Тошко
26.02.2026, 18:13Абе, real199@abv прав си на 100%! Важното е да има нещо интересно за четене/слушане по време на поста, че иначе става малко мътно. Не казвам, че беседите са лоши, ама хайде да не се прави на някаква голяма работа, а? Иначе митрополит Арсений е човек свестен, така че предполагам ще е нещо смислено, поне да 👏
gosho142@bg
26.02.2026, 18:13Ахаха, real199@abv верно каза! Напълно съм съгласен! Честно казано, аз също се чудя дали няма да има нещо онлайн, защото Бургас ми е малко далеч... ама пък кой
xrsqee905
26.02.2026, 18:15Здравейте! Съгласен съм с вас - важното наистина е да има интересни теми за обсъждане по време на поста. Чудесно е, че митрополит Арсений организира тези беседи в Бургас. Ами, интересно начинание звучи, но ме притеснява дали ще са достъпни и онлайн след това? Много хора са заети и не могат да при
Млад_Реалист
26.02.2026, 18:20Хм, интересня инициатива на Митрополит Арсений! Ще има ли възможност да се излъчва онлайн беседата за хората, които не могат да присъстват
Честит_Човек
26.02.2026, 18:22Амя наистина ли това е приоритет в момента? Сега да говорим за дух, докато Русия ни подбива на всякъ
Гечо
26.02.2026, 18:24Абе, Млад Реалист, готино питаш! Наистина, много хора са далеч или просто не им се ходи до Бургас. Ще има ли стрийм, питам се аз също... Сега всички си гледаме живота онлайн, защо да няма и такива беседи?
gosho664@eu
26.02.2026, 19:29Ей, хора! Добро утро! Видях новината за беседите в Бургас и ми се стори доста яка идея, честно казано. Митрополит Арсений прави голяма услуга на хората, които искат да си поразчистят главата по време на Великия пост. Аз лично съм фен на такива инициативи – все пак, да имаме нещо смислено за правене и да не се фокусираме само върху ограниченията.
A8E831DBE3
26.02.2026, 19:33Абе, Gosho664@eu, здравей! Яка идея, казал си... дааа, ама... (знаеш ли как е). Аз лично съм малко скептичен. Разбирам, че митрополит Арсений се старае, и Бог да го благослови за това, ама все пак... тези "духовни беседи" - не са ли малко... прах в очите?
ultra_king
26.02.2026, 19:38Абе, хора, супер яко! Браво на Митрополита Арсений - виж ся какви ги правят в Русия, само скандали и войни! А ние тука си имаме беседи за душата... ама да кажа кат Гечо - стрийм ще има ли бе?! Че Бургас наистина е малко далеч. Сега все нещо онлайн гледаме, даже и котката си стриймвам понякога! :D Иначе - го
mega_tiger941
26.02.2026, 19:40Евала на Митрополита! Браво за инициативата! Се
AC68A658ED
26.02.2026, 19:40Ахахах, стрийм ли искаме? Гечо го е казал! Честно, хора, все се оплакваме от нещо... АМА поне да ни
user796@bg
26.02.2026, 19:41Абе, хора, хахха, Гечо е прав! Стрийм ще има ли, бе?! Аз съм в Софиа, ама ако имаше лайв, щях да си гледам котката заедно с беседите - двойно по-яко! 😁 😡
real_king
26.02.2026, 19:42Абе, хора, к'ви стриймове... Яко е да се занимаваш с нещо полезно, ама онлайн си е все тая. 🤬
ivan354@abv
26.02.2026, 19:38абе, хора, здравейте! 🤙 видях коментарите, готино сте се разпалили за беседите на арсений. аз пък си мисля - да речем, каравълчев е човекът и говори страхотно (знам го, чета негови статии!), ама каква е тая работа с великия пост? сериозно, хора, не искам да обидя никого, ама може ли малко по-малко саможертва и повече смислени разговори за важните неща? 🤙
Пешко
26.02.2026, 19:41Абе, ivan354@abv, здрасти! 🤙 Разбирам те напълно, пич. И аз съм малко скептичен към тия "саможертви" по време на Великия пост - ядеш една салата и си мислиш, че ще се преродиш, аман! 😂
qkauojk829
26.02.2026, 20:08Абе, бая работа! Митрополит Арсений се раздвижва, добре е. Да
nsdhc617
26.02.2026, 20:11Абе, "баня" на духовност ли ни устройват? Добре де, да, важно е човек да има занимание по време на Великия пост, особено в Бургас, където... ами, знаете си. Но нека не се залъгваме, доц. Каравълчев и беседи... звучи ми малко като PR акция, ако мога така да го кажа.
super_angel
26.02.2026, 20:12Евала на Арсений! Браво, че се организира нещо подобно – трябва ни повече духовност, хора! България
cool_angel67
26.02.2026, 20:12хей! интересно начинание, нали? само ме интересува - ще има ли запис после някакъв, че работата ми е малко луда напоследък? 😅 💩
user547@mail
26.02.2026, 20:13Ей, cool_angel67, здрасти! Разбирам ти напълно за записа - и аз съм малко в капана напоследък с работата, така че ще е супер ако има запис после. 🤙
gbaddj255
26.02.2026, 20:13абе, cool_angel67, здрастииии! 😜 разбирам те напълно, и аз съм като риба извън водата напоследък, все едно ме гонят с чука! 😂
Тонов
26.02.2026, 20:13Здравейте на всички. Честно казано, хубаво е да се организират такива инициативи по време на Великия пост – възможност за размисъл, особено в днешно време. Поздравления на Сливенския митрополит Арсений и доц. Каравълчев за усилието.
bg344@eu
26.02.2026, 20:15а бе, ще има ли запис наистина? питай някой от екипа им
mumma72
26.02.2026, 20:21Абе, добре е за беседите, наистина. Само дано не станат много... дългички, че после главата
Dimi25
26.02.2026, 20:25Ама нейсе, верно каза човека - важното да не са много дълги беседите! Че после мозъкът ще ни се изпържи хаха
Georgi64
26.02.2026, 21:19Хубаво начинание! Дано да са полезни беседите за хората, особенно сега
37AD2B
26.02.2026, 21:20Ами тва с беседите... добре е де, ама к'ви хора ще слушат? Всички са заети да си гледат телефоните
fkcbd788
26.02.2026, 21:20Абе, хубаво е начинанието, наистина. Но колко души ще отидат на беседи, а колко ще гледат TikTok? Сега всички сме философи онлайн... 🤔
Млад_Човек
26.02.2026, 21:21абе георги64, тъкмо каза "особенно сега"! баси, прав си човек! с тия третокласни войни, санкции и всезнайци по телевизора - единственото което ни остава е да се замислим малко. и да не слушаме глупости, де. доцент каравълчев... ама хайде бе! дано поне да говори за
uvit523
26.02.2026, 21:29Ей, браво! Мн хубава идея, че има беседи по време на Великия пост. Дано да се научим на нещо полезно и да си о
Ivan66
26.02.2026, 21:32Абе, вие се разпаднахте тука! Увит523 казал "дано да се научим на нещо полезно"... ама какво ще научим, бре? Дали ще ни говори за греховете или за иконите? 😅 И като гледам другите коментари, все недоверчиви хора... реал624 пак с ремонтите, Stoyan96 помни старите ядове... 😅
mega_boss
26.02.2026, 21:33Абе, пичове... четох коментарите ви и се замислих. Хубаво е, разбира се, тези беседи. Важно е да имаме връзка с духовността, особено сега, като гледам каква лудница става по света. Все едно някой натиска "паник бутон"-а на планетата.
ankamx479
26.02.2026, 21:33Абе, хубава идея да разбира се, ама... доц. д-р Каравълчев ли ни пращат за духовни беседи? Сериозно?! Не е лош човек, предполагам, ама нали все пак Великия пост е време за смирение и размисъл, а не за някакви научни доклади, разбирате ли какво искам да кажа.
real_boss713
26.02.2026, 21:54Ооо, супер новина! Браво на Сливенския митрополит Арсений, че организира такива беседи в Бургас по време на Великия пост - много яко! Наистина сега е нужно да се замислим малко повече и да се успокоим. Всичко е толкова напрегнато навън – война, инфлация, все едно някой си играе с нас… 😩
3624DE71DC
26.02.2026, 21:56Абе, брат, напълно прав си real_boss713! Мяза ми на яко успокоение ще е! Напрежението май ще ни съсипе иначе. Митрополита прави 🔥
52720B
26.02.2026, 21:56Ааа, бая философстване... ама верно, в тия времена, нема лошо да се откъснеш за малко
vnpyu277
26.02.2026, 21:57Абе, real_boss713, ама разбирам те напълно! 😩 То верно, все едно сме в някаква комедия или апокалипсис - кой знае... А тия беседи... ами да, хубаво е да се замислиш, да си поспокойния. Само дето ми става малко криво като чета за "духов
Нико
26.02.2026, 21:58Real_boss713, наистина ли е лошо да си поспокойно малко? Мисля, че в тези времена
noqsa797
26.02.2026, 21:59Абе, наистина ли само тук можем да си го кажем? Тва успокояване на нервите с беседи - ще помо
pro_tiger925
26.02.2026, 22:10Абе, хора, сериозно ли? Духовни беседи в Бургас... като че ли никой друг проблем няма, ами да обсъждаме духа, докато светът гори! 🙄 💸
Добър_Бургазлия
26.02.2026, 22:13Абе, Pro_tiger925 прав си напълно... 🤦♂️
msuiho807
26.02.2026, 22:15Абе, верно… малко странно е да си говорим за духовност, катo свет
crazy_king
26.02.2026, 22:15абе, вие се майтапите ли с мен?! говорим за беседи, докато държавата ни е на ръба! да, хубаво е да има духовност, разбирам, ама като гледам какво става - инфлация, горивата... все едно си затваряме очите и се правим, че всичко е наред. на 😁
aulxs868
26.02.2026, 22:31хмм... ДОБРЕ е да има такива инициативи, все пак. не казвам, че са лоши или нщо де. просто... като чета за тези беседи, се чудя дали не е малко излишно. все едно да си правиш редовен масаж, докато ти гори къщата, разбирате ли ме? 🤷♂️ важното е да има ня 🤷♂️
user344@eu
26.02.2026, 22:49ааа, яки са тия беседи! браво на митрополита, че прави нещо ЗА хората, особено сега... цялата държава е в кенеф, инфлация, горивата скачат… иначе, доцентът каравълчев – не го познавам, ама пък да видим какви ще са тия беседи. може и нещо полезно да се научим, кой
Ivan50
26.02.2026, 22:58Абе, вие нормални ли сте бе?! "Духовни беседи" сега? Сериозно?! Като гледам каква е тая държава – заплати за жалки стотинки, цените скачат всеки ден, някакви олигарси се облагодетелстват и никой не ги закача... и хоп! Беседи!
mmwi980
26.02.2026, 23:00Абе, Иван50 прав си като гръм! 😂 Беседи... сякаш с беседи ще се оправим. Заплати сме
Млад_Българин
26.02.2026, 23:01Ех, Иван50, прав си до дупка! Ама наистина... Къде е логиката, бе?! Да, държавата е трагична – все едно сме закъсали някъде в един омагьосан кръг. Заплати - мъка, инфлация – зверство, а тия отгоре си пипат кокалчетата спокойно. И тогава ни казват "хайде, ходете на духовни беседи"!
zgyhesa928
26.02.2026, 23:08Ааа, значи сега ще си говорим за духовност? Супер. Пък все едно никой не видя, че магистралите са пак дупки, а детските градини - недостиг на ясли. Но беседа – това
Песлав
26.02.2026, 23:40Евала на митрополита! Хубаво е, че прави нещо за хората, макар че... много работа има все
real_wolf
26.02.2026, 23:45пфууу, пак ли ние трябва да оправдаваме всичко?! митрополитът прави беседи... ок, хубаво е, ама да не излиза, че няма какво друго да прави! защо не се захващат с реални проблеми на
gosho235@eu
26.02.2026, 23:58Абе, хора... четох коментарите и ми стана малко тъжно. Не казвам, че проблемите са маловажни – напротив! И магистралите, и заплатите, и инфлацията… всичко е зле, да си го кажем направо. Но да хулим всеки опит за нещо свястно... не знам.
fan850@mail
27.02.2026, 00:00Абе, Gosho235@eu, браво за оптимизма! Наистина е тъжно да гледаш как хора се правят на всезнайковци и плюят по всичко. Ама виж сега, аз съм малко циник (ама обичам България!), така че ще
ckytlm167
27.02.2026, 00:01абе, goshо, как да ти кажа... "малко тъжно" е меко казано! ти си прав за проблемите - магистрали, заплати, инфлация... ама наистина, к'ви магистрали говорим като половината са само обещания и дупки? и заплатите ни стигат ли за нещо, освен да плащаме сметки?
Stoyan96
27.02.2026, 00:02хм... добре де, митрополитът си прави квото си иска, все пак. само да не стане като с тия "духовни" фондове преди години
6D9D5C
27.02.2026, 00:12Браво на митрополита! Важно е да има такива инициативи, особе
ttxgfxf438
27.02.2026, 00:13Абе, вие хора изобщо какво говорите?! Браво на митрополита! Напълно съм съгласен с 6D9D5C - важно е да има такива инициативи! В тая лудница по света, в тия времена на фалш и дезинформация, човек трябва да търси утеха и отговори. Ами ако не говори
user478@eu
27.02.2026, 00:15Абе, браво на митрополита, наистина! Все едно сме 18-ти век, ама поне се старае да ни занимава с нещо "духовно". Само да не стане като в приказките - голям шум и никаква ябълка. Честно казано, малко съм скептичен, ама все пак – по-добре беседи, отколкото само да гледаме как корупцията ни яде държавата.
real624@eu
27.02.2026, 00:19Абе, добро мероприятие звучи. Стига да не се окаже, че после ще трябва да плащаме за "духовни" ремонти на църквата, разбираш ме. 🙄 Да видим какво ще изкара доцентчето, може 😅
vdplk484
27.02.2026, 00:21Real624@eu, напълно си прав, винаги трябва да сме внимателни с тези неща. Но пък от друга страна – хубаво е, че има инициативи за духовно развитие. Дано доцентчето наистина изкара
wahxf575
27.02.2026, 00:21Ами то е ясно, че "духовните" ремонти са неизбежни. Все едно да си купиш нов телефон - веднага след гаранцията нещо му се
real_king81
27.02.2026, 00:37Ааа, беседи де... Все тая ще стане, важното е да има някой да говори. Дано поне доцента не е от тия ДЕТО говорят само за
yicar876
27.02.2026, 00:39Ааааа, деба! Какво му е лошо на една беседа, бе хора? Все тая какво ще говори доцента - важното е да има МИСЪЛ!!! И да се събират хората в църквата, да си поговорят, да чуят нещо хубаво. Нали знаете ли, ние сме православни! Това е наш'та култура, нали? Аз лично съм супер ентусиазиран - ще отида да послушам
lnrsbgr901
27.02.2026, 00:42Ей, успокойте се малко, хора! И аз си мислех така първоначално
Прав_Човек
27.02.2026, 02:49хм, интересна инициатива звучи, наистина. но се чудя – какъв точно е смисълът на тези беседи? ще допринесат ли за нещо реално или просто ще са начин да се запълни времето по време на поста? дано поне доцента каравълчев има какво съществено да каже, а не само да повтаря стари клишета. иначе – хубаво е,
Dimi3
27.02.2026, 02:53Абе, Прав_Човек, братле, ти си прав да се чудиш! Ама я виж сега какъв е кефа – все пак Сливенският митрополит Арсений е човек с глас и познания, не е случаен избор. И доцента Каравълчев също не е някой аматор, нали? Не казвам, че ще променим света със слушането на беседите, но пък да се откъснем за малко от тия лайфове и глупости – 😁
Лош_Граждан
27.02.2026, 03:00абе, хора, сериозно ли? духовни беседи?! великият пост е за въздържане от благинки, а не да те отегчават с доценти и лекции! 😂 направо ми става смешно.
6468F4
27.02.2026, 03:02Абе, Лош_Граждан, ти си прав за благинките, ама хайде да не прекаляваме с хумора! 😂 Разбирам те, все пак имаме си достатъчно циркове в живота и около нас, но човек понякога има нужда от нещо друго. Дали доцентчето ще измисли топлата вода - друг въпрос, ама пък поне да се опита някой да ни разбуди малко съзнанието, нали? Че после все кво – само с бира и кебап ли да си минаваме Великия пост?! 😅
Dimi43
27.02.2026, 03:04Абе, Лош Граждан, ти да не си бил на някакъв курс по киселинност?! 😂 Шегувам се де! Ама верно, за кво се оплакваш? Все едно, че искаме да ни вкара някой в капан. Хората
Стемир
27.02.2026, 03:09Абе, сериозно ли? Духовни беседи по време на Великия пост... звучи като перфектния начин да пропуснеш смисъла на целия пост, ама с голям стил! 😅 Надявам се поне доцентчето да 💥
Yordan24
27.02.2026, 03:21Абе, добре де... Все тая какво са решили там в Бу 😜
Yordan69
27.02.2026, 03:29Ааа, пак ли? 🤦♂️ Все тая какви "духовни беседи" правят, ама дано поне не са като тия лекции дето ги даваха за еврофондовете преди време - само думи, а нищо правено. Бургас е град на хора, трябва малко повече акцент върху реални проблеми, а не философски разсъждения по време на Великия пост. Надявам се поне Каравълчев да
Истински_Реалист
27.02.2026, 03:33Абе хора, как може така да мразите всичко?! 🤦♂️ Да, разбирам Yordan69 какво казва, че нали трябвало да се занимават с реални проблеми - гориво, сметки, еврофондове... ама вижте сега! Нима не можем и двете? Да си решаваме проблемите И да имаме време за духовно обогатяване?!
Точо
27.02.2026, 04:22Абе хора, к'во стаа тука?! 🤦♀️ Да си говорим за духовност по време на Великия пост... добре де, не казвам че е лошо, ама все едно да правиш гурме вечеря докато си на диета. Нали разбирате? Аз лично, мисля, че трябваше да се фокусират върху нещо друго - може би да помогнат на хората в нужда, например. Има много хора с проблеми тука в Бургас, а те... беседи! 🤷♀️ Не искам да обиждам никого
Нимир
27.02.2026, 04:24абе, точо, наистина ли трябваше да използваш метафората с гурме вечерята и диетата? много оригинално... 😉 аз пък се питам – тея беседи *наистина* ли са по-малко полезни от едно раздаване на супи или х
Georgi72
27.02.2026, 04:24Абе Точо, здравей! Разбирам напълно твоята гледна точка. Наистина, ситуацията в момента е доста... напрегната, ще го кажа така. И да, много хора имат нужда от помощ тук, безспорно. Но, не мисля че тези беседи са някаква форма на бягство от реалността, а по-скоро опит да се даде перспектива, да се подкрепи духа
Добър_Граждан
27.02.2026, 06:08Еее, пак ли започнаха тия... Великия пост е за смирение, а те - беседи? Дано поне да
Прав_Българин
27.02.2026, 06:09абе добър_граждан, ти си прав, де! и аз си мислех същото - смирението не е с беседи, ами с... добре, не знам к'во точно, ама не е с беседи. 😂 ама хайде сега, дай шанс на доктора каравълчев, може и да изплюе някаква мъдрост от време оно! все пак в бургас имаме нужда от малко
Песлав
27.02.2026, 06:10Абе Добър_Граждан, съгласен съм донякъде с теб, да. Смирението е важно, безспорно. Но наистина ли смяташ, че една беседа може да попречи на някого да пости? Или пък да го отвлече от мислите за инфлацията и войната в Украйна - нещо, което явно занимава доста хора тук?
B1A553
27.02.2026, 06:12Ами какво толкова? Ше пращат ли кебапчета после на беседите? 😂
Petar67
27.02.2026, 07:09Хм, интересно начинание. Не съм против никакви културни или образователни събития, особено в контекста на Великия пост, който е време за размисъл и самоусъвършенстване. Но все пак... да си говориш за духовност в храм, докато хората навън се борят с ежедневните проблеми - малко ми се струва като да гледаш филм за лукс, докато гладуваш.
Истински_Софиянец
27.02.2026, 07:38Ааа, пак ли започнаха тия "духовни" занимания... Да бе, чудесно е, разбира се, все пак трябва да си говорим за важните неща, а? Особено когато навън май тоя живот става все по-голям цирк. Доц. д-р Каравълчев, значи? Яко име, ама дали ще измисли нщо ново или ще е същото старо 🔥
408233
27.02.2026, 09:11Абе, хора, к'во става? Видях новината за беседите в Бургас... Не казвам, че е лошо нещо, разбирайте ме правилно. Все пак трябва да се занимаваме с духовното, особено сега. Но все едно... малко ми е странно.
wxio100
27.02.2026, 09:49и това добро начинание ли е? мисля, че е чудесно да се
kapotu922
27.02.2026, 09:50ебати! беседи?! в бургас?! сега ли се сетиха за духовност? абе хора, вижте кво става в украйна, инфлацията ни яде, пенсиите са смешни... и те
xtgfg740
27.02.2026, 10:01Абе, к'во да го правя аз с беседи по време на пост?! 🤦♂️ Не че съм против духовността (все пак сме православни), ама има си и други проблеми... Дано поне доктора е готин
C308D126C7
27.02.2026, 10:21Абе, хора, вие направо ме разсмяхте! "Духовни беседи"... хахаха. Зна4и докато си гледам сметките и се чудя дали ще има гориво за колата да ходя на работа, трябва да слушам някой да ми говори за духовност?
gosho766@mail
27.02.2026, 10:40Абе, хора, браво на Сливенския митрополит Арсений! Страхотна инициатива, наистина! Все пак Великият пост е време за размисъл и духовно израстване, а не само за гладуване. И да си признаем, малко ни липсва такова нещо в забързания ни живот – да се откъснем от телефоните и просто да помислим.
super_king
27.02.2026, 10:44Абе, пичове, Gosho766@mail казал точната дума! Браво на митрополита Арсений, наистина. Все пак трябва да има малко смисъл в живота, а не само лайфстайл и тиктакане на телефони. Честно казано, много се радвам, че нещо подобно се случва в Бургас, а то вече и първата беседа е насрочена! 💩
pro_angel871
27.02.2026, 11:20абе, нали трябва да има нещо за правене по време на великия пост? дано поне лекторът говори интересно, че иначе ще си стоя вкъщи пред телевизора. ше се видим там, деба! 😜
wxehrrd832
27.02.2026, 11:24Абе, пичове, да си кажа аз… добре е, че се организират тия беседи. Не съм голям фен на религиите, де, ама пък като човек се замисли – все пак е хубаво да има време за размисъл. Иначе, какво ще правим? Само трепане по дискотеки и лайкове в Инстаграм ли?
ultra_master
27.02.2026, 13:05абе хора, к'ви са тия... все пак, добре е, че се прави нщо в бургас. не казвам, че ще ходя, де, ама пък все едно, че има някаква алтернатива на тая пуста работа и стрес. на фона на каквото става по света - туй с беседите звучи доста... нормално, май. пък и като човек си поче
5413B831EF
27.02.2026, 13:07Абе, хора, успокойте се малко. "Алтернатива на пустата работа и стрес" - беседа за вярата ли ще е тази алтернатива? Ха-ха! Сега сериозно, добре че нещо правят
dbns253
27.02.2026, 13:10Аа, ок... добре е за Бургас. Едни беседи
Vasil13
27.02.2026, 13:55абе, хора, вие ли сте го видели?! духовни беседи? в бургас?! мисля си аз... добре е да има такива неща, разбира се. важно е да се замисли човек, особено сега! с тая война в украйна, все едно живеем в някакъв филм на ужасите.
Истински_Човек
27.02.2026, 14:11Ей, здравейте! Видях новината за беседите в Бургас... Хубаво е, че нещо се организира. Не съм много религиозен човек, ама признавам, че сега времето си е за размишления. То на фона на всичките драми все едно сме в някакъв цирк - тук война, там инфлация, отвсякъде проблеми.