Надзорният съвет на Националния осигурителен институт одобри проекта на бюджет на държавното обществено осигуряване (ДОО) за 2027 г., каза министърът на труда и социалната политика Наталия Ефремова.
В сряда правителството реши, че от 1 януари 2027 г. минималната заплата в страната ще е 660 евро.
Какво се случи преди това: Минималната заплата става 660 евро от 1 януари 2027 г.
„Приехме с единодушие бюджетът на държавното обществено осигуряване“, каза Ефремова пред журналисти след заседанието. Проектът на закона получи подкрепата на работодателските организации, на организациите на работниците и на държавната квота, без изключение.
Таванът на пенсиите ще се вдигне от догодина. Ще растат и минималното и максималното обезщетение за безработица, както и обезщетенията за майчинство през втората година. От средата на 2027 г. всички пенсии ще бъдат увеличени.
Заинтересованите страни оценяват бюджета като силно балансиран и с добри показатели за следващата година, каза Ефремова. Работодателите са критични към вдигането на максималния осигурителен праг и на минималните осигурителни прагове.
Министърът добави, че „никога не може да се посрещнат на 100% очакванията на всички страни“.