Парк "Св. Трійця" у Славейкові: від старих кладовищ до сучасного зеленого центру Бургаса

Редакция BurgasMedia Николай Стоянов
01.06.2026 • 17:12
4453 прегледа
91 коментара
Парк "Св. Трійця" у Славейкові: від старих кладовищ до сучасного зеленого центру Бургаса
© BurgasMedia.com

Парк "Св. Трійця" у ж/м "Славейков" перетворюється на сучасний квартальний парк з алеями, дитячими та спортивними зонами, храмом і пам'ятниками, розташований на близько 146 га на території старих міських кладовищ.

Парк "Св. Трійця" у бургаському житловому комплексі "Славейков" є одним із найпоказовіших прикладів трансформації міського середовища за останні десятиліття. Розташований на території старих міських кладовищ, сьогодні він охоплює близько 146 декарі зеленої площі та стає важливим "зеленим легким" для мешканців "Славейкова" та сусіднього ж/м "Зорниця".

Від некрополя до міського парку: історія місця

До середини 60-х років XX століття на теперішній території парку "Св. Трійця" знаходилися старі бургаські кладовища. З розростанням міста та будівництвом нового житлового комплексу "Славейков" функція території поступово змінювалася – поховання були перенесені в нові некрополі, а зона залишилася як напівзанедбаний простір між новими будинками.

З часом тут сформувався старий квартальний парк "Славейков" – з окремими алеями, деревами та знаковим монументом "Вершник". Пізніше парк отримав назву "Св. Трійця", а з будівництвом та оновленням однойменного храму місце поступово почало сприйматися як комбіноване духовне та рекреаційне ядро.

Розташування та охоплення: 146 декарі зеленої території

Парк "Св. Трійця" розташований у центральній частині ж/м "Славейков" – між житловими будинками, головними бульварами та новими об'єктами, такими як плавальний комплекс "Парк Арена ОЗК" та торгові зони в напрямку мол "Галерея". Площа парку становить приблизно 146 декарі, що ставить його серед більших міських зелених зон за межами Морського саду.

Парк обслуговує переважно мешканців "Славейкова", але через близькість до "Зорниці" та хорошу транспортну сполучуваність з іншою частиною Бургаса, ним користуються і жителі інших районів. Поруч є зупинки міського транспорту, школи, дитячі садки та спортивні споруди, що додатково збільшує потік відвідувачів.

Оновлення 2022–2023 рр.: нові алеї, освітлення та місця для відпочинку

У 2022–2023 роках муніципалітет Бургаса реалізував масштабний етап благоустрою парку "Св. Трійця". Особливу увагу було приділено зоні біля плавального комплексу "Парк Арена ОЗК", де старі, зношені покриття та освітлювальні прилади були замінені, а зелені зони – впорядковані та облагороджені.

Побудовано та оновлено пішохідні алеї, встановлено нове паркове освітлення, оформлено місця для сидіння та відпочинку. Мета полягає в тому, щоб парк став безпечнішим, функціональнішим та привабливішим як вдень, так і ввечері. Муніципалітет планує наступний етап оновлення в напрямку бульвару "Струга", щоб поступово охопити всю територію.

Дитячі майданчики та квартальні простори для ігор

Парк "Св. Трійця" є важливим для сімей з дітьми у "Славейкові". У різних частинах парку розташовані дитячі майданчики з гойдалками, гірками та комбінованими ігровими спорудами. Хоча частина з них старіші і потребують оновлення, протягом останніх років поступово замінюються покриття та обладнання.

Майданчики розташовані на розумній відстані від жвавих вулиць, що створює більше відчуття безпеки. Поруч є лавки та затінені зони, де батьки можуть спостерігати за дітьми. Парк часто перетворюється на природну сцену для квартальних зібрань, дитячих свят та неформальних зустрічей між сусідами.

Спорт та активний відпочинок: потенціал для розвитку

На відміну від деяких новіших парків, "Св. Трійця" поки що не має сильно вираженої спеціалізованої спортивної інфраструктури, як-от великі скейт-парки або сучасні фітнес-зони, але пропонує простір для бігу, прогулянок, катання на велосипедах та ігор на свіжому повітрі. Широкі алеї та трав'яні зони дозволяють проводити імпровізовані тренування та заняття.

Близькість до плавального комплексу "Парк Арена ОЗК" та спортивних баз у районі перетворює парк на логічне місце для розминки, відпочинку після тренування та прогулянок спортсменів. У майбутньому парк має потенціал бути доповненим більшою кількістю вуличних фітнес-споруд або маркованими маршрутами для бігу та прогулянок.

Храм "Св. Трійця": духовний центр у серці парку

Особливу роль у парку відіграє оновлений храм "Св. Трійця", розташований у зоні до ж/м "Славейков". Храм є не просто релігійною спорудою, а й візуальним акцентом та орієнтиром у парку – з оформленим навколишнім простором, алеями та місцями для сидіння.

Останніми роками будівля була оновлена, а територія навколо неї благоустроєна, що приваблює як вірян, так і людей, які шукають тихіше та спокійніше місце для прогулянки чи роздумів. У святкові дні та на великі християнські свята зона навколо храму оживає від богослужінь та зібрань.

Монумент "Вершник" та пам'ять місця

Одним із найпізнаваніших символів парку є монумент "Вершник" – бронзова скульптура, що височіє у т.зв. "старому парку" у комплексі "Славейков", сьогодні частині "Св. Трійці". Пам'ятник добре відомий кільком поколінням бургасців і часто служить популярним місцем для зустрічей.

Монумент нагадує про ранні етапи розвитку комплексу та про період, коли територія поступово перетворювалася з периферійного некрополя на частину сучасного міста. Як візуальний та емоційний маркер "Вершник" надає ідентичності парку і вирізняє його з-поміж інших зелених просторів у Бургасі.

Зелень, тіні та міська екологія

Хоча довгі роки парк не підтримувався на рівні Морського саду, сьогодні "Св. Трійця" має багату деревну рослинність – старі дерева з товстими стовбурами, широкими кронами та добре оформленими затіненими "коридорами" вздовж алей. Це робить парк природним захистом від літньої спеки для мешканців густозабудованого "Славейкова".

Зелені площі сприяють також покращенню міського мікроклімату – зменшують пил, шум та ефект "міського острова тепла". Додаткові квіткові сади, декоративні кущі та доглянуті газони поступово додаються, особливо в оновлених ділянках поблизу "Парк Арена ОЗК".

Транспортна доступність та зв'язки з рештою міста

Парк "Св. Трійця" легкодоступний громадським транспортом – у безпосередній близькості є зупинки кількох автобусних ліній, включаючи основні напрямки бульвару "Струга" та внутрішні маршрути комплексу. Це полегшує відвідування людям, які не живуть у "Славейкові", але шукають альтернативу більш завантаженим центральним зонам.

Пішохідні та велосипедні зв'язки до "Зорниці", молу "Галерея", спортивних споруд та інших частин кварталу перетворюють парк на своєрідний "вузол" квартальної мобільності – місце, яке поєднує житлові, торгові, спортивні та духовні простори.

Соціальна роль та виклики

Для мешканців "Славейкова" парк "Св. Трійця" – це значно більше, ніж зелена площа – він є неформальним центром квартального життя. Тут зустрічаються різні покоління: діти, які граються; учні та студенти, які йдуть дорогою до спортивних залів; літні люди, які прогулюються або сидять на лавці; сім'ї, які проводять післяобідній час на свіжому повітрі.

З його зростаючою популярністю, однак, посилюються й виклики – потреба в постійному обслуговуванні, суворішому контролі за чистотою, регулюванні шуму та нерегламентованої торгівлі. Майбутні етапи оновлення будуть вирішальними для того, чи "Св. Трійця" затвердиться як хороший приклад сучасного квартального парку, чи залишиться місцем з нерівномірною якістю середовища.

Перспективи: "Св. Трійця" як модель міського оновлення

Трансформація парку "Св. Трійця" – від старого кладовища та занедбаної території до активного міського парку з храмом, пам'ятником, оновленими алеями та сильною квартальною функцією – показує, яких результатів можна досягти за допомогою послідовних інвестицій та чіткого планування.

Якщо буде завершено загальний план благоустрою та впроваджено сталі практики обслуговування, парк може стати моделлю оновлення подібних просторів і в інших болгарських містах – доказом того, що навіть найбільш завантажені квартали можуть мати свій "зелений якір", який дає повітря, сенс та місце для зустрічей між людьми.

Автор Николай Стоянов
Николай Стоянов

Автор на тази статия

Николай Стоянов е страстен пътешественик и автор на туристически пътеписи. Обиколил е над 30 държави и описва уникалните места в България и по света.

Сътрудничи с туристически блогове и списания. Цени устойчивия туризъм и местните традиции.

Детайли за Мястото

Карта:
(Lat: 42.51330076, Lon: 27.46077426) [Виж на картата]
Карта ще се покаже тук
Тагове:
Бургас міське планування благоустрій Славейков зелені насадження реновація парк Св. Трійці
Сподели:

Коментари (91)

Avatar
Commenter

crazy_legend

01.06.2026, 17:22

ей, четох новината за парка "св. троица" в бургас! наистина ли ще го направят парк? аз си спомням като малък, как там бяха стари гробове... малко зловещо беше, да не кажа страшно.

Commenter

pro_master139

01.06.2026, 17:24

А бе, сериозно ли? Страшно бил?! Ама че драматизация! Да не си гледал филми на ужасите като малък, бе човек?

Commenter

pro_legend323

01.06.2026, 17:25

Абе, crazy_legend, верно си спомняш к'во ставаше там... аз също! Като бях малък, майтапех се с баща ми да не ме закарва там като минаваме покрай него, че ще ни изскочи някой от гроба. 😅 Сега това ще е парк? Добре де, ама наистина трябва да помислят как ще го направят, все пак е било място на почина

Commenter

Petar86

01.06.2026, 17:26

Абе пич, crazy_legend, к'во се шаваш? 😂 Аз си спомням, че там като бяхме дечков, ходехме да берем диви ягоди! Е, може би не точно на гробовете... 😅 Но фактът е, че ще СТАНЕ супер парк! Бургас се развива, браво само! Дано да го направят с вкус, ама нали знаете как е - "модерен" понякога значи и "бетонна джунгла". Важното е

Commenter

Лош_Бургазлия

01.06.2026, 17:26

Ама верно?! 😮 От стари гробища парк ли ще стане? Браво на Бургас

Commenter

DD6EE952

01.06.2026, 17:26

Абе, сериозно ли?! Гробища на детски пързалки бе, хора?! Как е възможно изобщо да се допуска такова нещо? Дали въобще са помислили за хората, чиито близки са погребани там? Сега ще си играят децата на мястото където лежат баби и дядовци... МНОГО НЕУВАЖЕНИЕ! И то в Европа сме, трябва да имаме малко повече достойнство, не само модерни площадки. Да си направим парк на ру

Commenter

yekzsj718

01.06.2026, 17:26

Абе, "малко зловещо"? Хахах, нали сме българи! От гробове - в детски площадки... класика

Commenter

Мишко

01.06.2026, 17:27

Абе, здравейте! Crazy_legend, спомням си и аз как беше малко зловещо като малък там... но факт е, че мястото се рушеше и беше занема 😜

Commenter

Yordan45

01.06.2026, 17:28

ей, здравейте! прачетох за новия парк в бургас – "св. троица". честно казано, много хубава новина! да превърнеш една стара гробищна площ в модерно място за отдих и спорт – звучи наистина страхотно.

Commenter

Луд_Граждан

01.06.2026, 17:30

Ей, Yordan45! Ама верно, супер яко звучи това с парка в Бургас. Радвам се да видя, че нещо хубаво се случва у нас, особено след всичките драми напоследък. Честно казано, малко ме е странно идеята с гробищата, разбирам хората които

Commenter

vkzlsz135

01.06.2026, 17:30

Ей! Браво Бургас! 🤩 Страхотна новина, наистина! Да се превърнат стари гробища

Commenter

DEC1D5

01.06.2026, 17:47

Абе, хора, вие говорете за парк, ама аз си представям колко са се постарали с ландшафта! Да не са сложили табели "Тихо! 💥

Commenter

Stoyan65

01.06.2026, 17:49

Абе, ландшафт... да видим какво са измислили накрая. Надявам се поне

Commenter

Stoyan46

01.06.2026, 17:51

Ами... нормално е да има притеснения. Големи проекти винаги пораждат такива реакции. Важното е общината да внимава с избора на фирмите и материалите, да се поддържа след това. Иначе -

Commenter

3BCBE3AB

01.06.2026, 17:51

dec1d5, здравейте. аз пък се замислих... разбирам закачката ви с табелите "тихо!", но всъщност колко деликатно е цялата идея? да превърнеш гробище в парк – все пак там са погребвани хора, има история, има спомени. не е като да градим детска площадка на празен терен

Commenter

Лош_Българин

01.06.2026, 17:52

Абе DEC1D5, к'ви табели "Тихо! 💥" си представил бе човек? 😂 Този парк ще е голям, наистина! Дано да не стане като парка пред блока ми – само една родна коприва и две сухи дръвчета. Иначе, на фона на всичките проблеми в тая държава, че правят нещо 💩

Commenter

Petar14

01.06.2026, 18:12

Абе, хора, сериозно ли? Гробища в парк, алооо! Да превърнеш място, дето баба ми е закопана (или поне е била на път да стане), в детска площадка... Това не е ли малко цинично? Нали все говорим за уважение към паметта на предците ни? Или сега всичко става, стига да има еврофондове и някакви "модерни зелени центрове"?

Commenter

mega_wolf

01.06.2026, 18:16

Абе, Petar14 прав се донякъде... ама пък да стои едно запу

Commenter

Гемир

01.06.2026, 18:50

Абе, хора, как може изобщо да се обсъжда това? Гробища! Направо ми е скандално! Разбирам за модерните паркове, за зелените площи, ама нали все нещо трябваше да се запази от старите времена. Не може просто така да ги заравяш под детски пързалки и спортни площадки.

Commenter

BE9FA814

01.06.2026, 18:52

Абе, нормално ли е да си строиш парк на гробище? Не е малко... 🤔 Дано поне са поми

Commenter

F022354805

01.06.2026, 18:52

Абе, Гемир, успокой се малко... разбирам те напълно, наистина е странно. Но все пак, бургазлии явно са преценили, че ползата за града е по-важна. Все едно да си

Commenter

D3A19084E2

01.06.2026, 18:53

абе, здравейте! гемир е прав напълно - малко стряскащо е като го прочетеш така. все пак, трябва да се гледа от двете страни. ама де, какво да правим, историята ни е доста... интересна, хаха.

Commenter

pro_master

01.06.2026, 18:54

Ей, Гемир, разбирам те напълно! И аз замислих това като го прочетох. Абе, как така просто "да ги заравяме" под пързалки? Нали все пак там лежат хора... наши предци. Все едно да си построиш басейн върху дядовата стара къща, разбираш ли какво искам да кажа?

Commenter

Ралов

01.06.2026, 19:18

Абе, хора, писна ми да чета само негативи! Разбирам притесненията на Гемир и Петар14 – все пак говорим за гробища, място свято… нооо, моля ви се, погледнете нещата от друга гледна точка.

Commenter

maria755@eu

01.06.2026, 19:21

абе, ралове, каква "друга гледна точка" говориш, бе? да, хубаво е, че бургас се развива, аз съм за развитието! ние сме в европа, трябва да настигаме стандарта, ама ей така да правиш парк върху гробища?! нормално ли е това, питам те нормално ли е 😁

Commenter

maria803@bg

01.06.2026, 19:22

Сериозно ли? На гробища ли ще правим паркове?! 🤦‍♀️ Да не си помислят някой, че обиждаме паметта на предците ни

Commenter

Ивалов

01.06.2026, 19:22

Абе, хора, сприите малко! 😂 Разбирам притесненията, ама

Commenter

Млад_Граждан

01.06.2026, 20:27

Ахахах, таман си мислех че днеска няма да има нищо интересно… Гробища в парк? Добре де, не е като да сме първите хора на света с подобен "проект", ама все пак… Първо бяха стари къщи, сега гробища... Следващия път ще правят дет

Commenter

Vasil94

01.06.2026, 20:28

Ами, нормално си е. Всичко се използва в крайна сметка. Само да не забравим хората, дето са били там

Commenter

pro_legend376

01.06.2026, 20:30

Абе, Млад Граждан, к'во значи "ахахах"? Как се присмиваш на прогреса бе човек?! Гробища в парк? Ами да, ама гледай какво правят! Правили са го за нас, за хората! Да имаме място къде да си изкара

Commenter

1DBA64D0

01.06.2026, 20:37

Абе, к'во става тука бе? Гробища правят парк?! Ясно, Бургас се развива, това е хубаво, ама... наистина ли ни трябваше точно върху гробищата да правим тая "модерна" зеленина? Не било лошо, казали някои... Ама к'ви са тия хора, дето там са погребвани, не

Commenter

mega_hero

01.06.2026, 20:39

ей, хора! разбирам притесненията на човека по-горе, наистина е малко странно да прави6 парк върху гробища... но гледайки го от друга страна - все пак са стари гробища, явно не се използват от години и никой не 👏

Commenter

Истински_Софиянец

01.06.2026, 21:12

Хмм... Интересно как ще се превърне всичко това в модерно място. Важно е да го направят добре и да уважат историята на мястото, все пак. Да видим какво ще излезе.

Commenter

real254@gmail

01.06.2026, 21:13

Абе, вие нормални ли сте бе?! "Да видим какво ще излезе"?! Какво да се види, Истински_Софиянец?! Ще видим ли как някой си мисли, че може да стъпква историята и паметта на хората за да

Commenter

Луд_Граждан

01.06.2026, 21:14

абе, истински_софиянец, мн си прав! наистина е интересно как ще стане това, ама дано наистина го направят **добре**, а не някаква имиджова работа де... 😅 виж сега, аз съм малко по-скептичен. гробища, казваш… хм… все пак трябва да се подходи с уважение. това не е просто земя, хора са почивали там! не искам после да чувам оплаквания, че някой светилник излезнал на показ или нещо подобно...

Commenter

prlg949

01.06.2026, 21:16

Ех, бая работа правят! Дано не го оплескат обаче, все пак са стари гробища... Ва

Commenter

rehyh622

01.06.2026, 21:18

Абе, пичове, вижте го какво става! "Модерен зелен център"... Звучи яко, ама като прочетеш "стари гробища" ми се изправя косата. Не е лошо да има нови паркове, наистина – Бургас се старае и това си личи. Важното е да не стане някаква кичозна работа, а нещо функционално и приятно за хората.

Commenter

orniyd280

01.06.2026, 21:21

Абе, рехи622, прав си напълно! И аз така се почувствах като го прочетох – гробища... парк... малко е стряскащо, да ти кажа честно. Ама де, какво да правим? Трябва да гледаме позитивно. Бургас наистина се старае и това е важно. Дано не стане нщо супер кичозно, ама то нашенците май обичат малко злато и б

Commenter

Georgi63

01.06.2026, 21:22

Ей, rehyh622, прав си на 100%! "Модерен зелен център" - звучи яко ама гробища... да ти кажа честно, малко ми е зловещо, да не почне парка ДА свети зелено през нощта! 😂

Commenter

gosho295@abv

01.06.2026, 21:21

Ебати, паркове на гробища? Хммм... Не знам бре хора, малко странно ми се струва. Дано поне са помислили за семействата на хората там

Commenter

pro_boss

01.06.2026, 21:22

Абе, Gosho295, аз също се замислих, като го прочетох... Гробища на парк? Малко е зловещо, да си призная. Ноооо, ако направят нщо наистина яко и хубаво... може да се окаже страхотно решение! Представям си - алеи, детски площадки, зеленината... И паметници, разбира се, за да не забравяме миналото, нали 💥

Commenter

txabv887

01.06.2026, 21:22

Ами така било, хора. Да видим какво ще се получи накрая. Глав

Commenter

0821D4D0

01.06.2026, 21:23

Абе Gosho295, к'во да кажа… нормално е да

Commenter

Вачев

01.06.2026, 21:38

Ооо, браво Бургас! Супер яко ще стане пар

Commenter

Vasil74

01.06.2026, 21:40

Абе Вачев, браво ти за ентусиазма! Супер яко ще стане наистина, ама аз съм малко по-скептичен, честно да ти кажа. 146 дка е огромно нещо, нали така? Дано не се окаже, че са отделили само един зелен остров в бетонна джунгла, а? И най-важното - да не го оставят да се разпадне след година две като повечето "модерни" паркове у нас.

Commenter

Stoyan75

01.06.2026, 21:41

Браво на Бургас! 🥳 Супер яко ще стане парка, наистина! Само да не го направят много кич, а нещо нормално, за хората. И да се погрижат, че е било гробище - уважение към

Commenter

Токо

01.06.2026, 21:50

Хм... Интересна новина от Бургас. Честно казано, ми се замислих на момента. Гробища... парк… Дали наистина е правилно да превръщаме местата, където са погребвани нашите предци, в зони за развлечения? Не казвам, че не трябва да има нови паркове – напротив! Бургас винаги е бил град с вкус и се старае. Но дали този подход... не е малко циничен?

Commenter

brlaafd651

01.06.2026, 21:51

Абе, Токо, к'во си се замислил толко? 😂 Гробища - паркове, баси... все едно да кажеш, че къщите са спрели да са 😁

Commenter

Petar6

01.06.2026, 21:55

Абе Токо, прав си донякъде. Не е лесно да се превърне старо гробище в парк... ама хайде де, хората са си заминали отдавна. Дали не е време да ги оставим на мира и да направим нщо полезно за живите?

Commenter

rimoktf935

01.06.2026, 22:28

Абе, пич... гробища в парк? Добре де, Бургас май винаги са го правили ако, ама това малко ми е странно. Да видим какво ще стане. Надявам се да не

Commenter

Dimi67

01.06.2026, 22:32

ех, хора, хора... "странно звучи" – все едно си представяте духове да ви се усмихват от люляците! 😂 абе, ама честно казано, по-добре парк с паметници

Commenter

user933@abv

01.06.2026, 22:42

Ех... чета коментарите и ми става тъжно. Не съм от Бургас, но следя какво се случва в България – все пак е родината ни. И тази новина... нещо ме накара да замисля. Разбирам желанието за повече зелени площи, особено в големите градове, това е безспорно полезно и хубаво. Бургас винаги ми е бил симпатичен град – старателно подреден, с добра култура.

Commenter

Истински_Реалист

01.06.2026, 23:41

Абе, чакай малко... Гробища в парк? 🤔 Не казвам

Commenter

Бомир

01.06.2026, 23:43

Абе, деба... Гробища ли? Парк ли? Да видим дали ще стане нещо свястно, а

Commenter

Georgi57

01.06.2026, 23:49

Абе, хора, вие се хващате за гробищата... Ами че е било гробище, ама сега ще има парк! И добре правят, че го правят. Бургас винаги си е бил чист и подреден град, не като София деба, хаос ПЪЛЕН. Зелени площи трябват, детски площадки, място за спорт – това са важни неща. Да видим дали ще се получи нещо качествено, ама да не ги бием по гла

Commenter

pwosxh546

01.06.2026, 23:51

абе, георги57, т'ва за софия деба е малко

Commenter

Педар

01.06.2026, 23:51

Абе Georgi57, прав си напълно! Защо все едно търсим закачки? Гробище било, ама кой го споменава вече? Важното е да се направи нщо хубаво за хората, а Бургас и без това винаги е бил по-спокоен от София – признавам си. Дано наистина направят парк, който да е за всеки - и за малки

Commenter

real_tiger

01.06.2026, 23:52

Абе Георги, браво за мнението, ама нали знаеш - дупки да копаем сме станали! Да видим дали ще е наистина "модерен" парк, а не просто бетонни плочки и една пързалка. Бургас си е 🤷‍♂️

Commenter

Рачев

01.06.2026, 23:53

Ама наистина ли е добре да правим паркове на стари гробища? Място за раз

Commenter

cool_wolf

01.06.2026, 23:50

Абе хора, спокойнооо! 😂 Видях новината за парка "Св. Троица" и... хем съм впечатлен, хем малко ми е като филм на Ларс фон Триер – живот, смърт, зелени площи… всичко размесено!

Commenter

Млад_Реалист

01.06.2026, 23:53

Абе, Cool Wolf, ти сериозно ли говориш за фон Триер?! 🤦‍♂️ Това не е арт филм, а парк

Commenter

Бочо

02.06.2026, 00:38

Ааа, парк на старо гробище… 😅 Ясно, ясно. Хубаво е да има зелени площи, ама като си представиш, че някога хора са си почивали там... малко странно звучи. Не казвам, че не трябва да го правят, напротив! Бургас винаги е бил един по-уредено място от 👍

Commenter

real872@abv

02.06.2026, 00:39

Абе Бочо, к'во значи "малко странно звучи"? Аз пък си мисля, че е супер! Представи си - парк на мястото на старо гробище... има история, има

Commenter

Добър_Бургазлия

02.06.2026, 00:42

Абе, Бо4о, к'во значи "странно звучи"? Това ли е критерият за добро нещо вече? Ама хайде бе! Гробището си е било гробище, факт. Сега ще има парк – прекрасно! Да се озеленява, да има къде децата да играят и хората да си отдъхнат, к'во ло

Commenter

Пено

02.06.2026, 00:43

абе, сериозно ли? "странно звучи"? 🤣 трябва да си гледаш повече филми, явно. по-добре парк, отколкото запустяло място, нали? и

Commenter

Минов

02.06.2026, 02:27

Браво, Бургас! Страхотна новина! Наистина е чудесно, че се превръща една запустяла площ в място за отдих и

Commenter

BBD4F23D6B

02.06.2026, 02:31

Абе, Минов, браво и ти! Съгласен съм напълно! Наистина е яко, че нещо се прави в Бургас! Честно казано, помня тоя терен като запустяла гора от бурени и някакви стари овесени колове… Нещо такова – сякаш дядо ми да е забил там пилони за бахмут. Сега парк бе! С детски площадки и спортни зони?! Опа, моля ви! Дано не го направят като някои паркове в София - само скъпи пейки и нищо друго

Commenter

real121@eu

02.06.2026, 02:27

Е, браво Бургас! Зелени площи – винаги е + 🔥

Commenter

super_legend

02.06.2026, 02:38

Добре е за Бургас. Надявам се да стане приятно място, а не просто още един бетон

Commenter

eyklkun971

02.06.2026, 03:31

Хубава инициатива за Бургас, дано наистина стане приятно място за семействата. Важно е да се поддържа чисто и хубаво след това, все пак

Commenter

matec814

02.06.2026, 04:41

Правят страхотна работа в Бургас, наистина! Честно казано, много се радвам да видя подобни проекти у нас. Тоя парк "Св. Троица" звучи наистина като хубаво решение – и за семействата, и за хората, които искат да спортуват, и за тези, които просто търсят малко спокойствие сред природата.

Commenter

CDF1F0EA

02.06.2026, 04:46

абе, добре де... радвам се, че бургас се развива, няма спор. но да не си правим слънчево. 146 дка са много, ама дано не стане просто още едно "модерно" място пълно с детски площадки и фитнес уреди, където единственото дърво е пластмасов клен. аз помня как правеха "зелени зони" в други квартали - накрая станаха бетонни пустини със смешни пейки.

Commenter

mega_legend933

02.06.2026, 04:42

Абе хора, вие се кефите на парк... аз си мисля за гробищата под него, а? Сериозно, малко странно е да ти правим парк върху стари покои. Дано са го преместили костите, ама кой знае... Нашите все нщо пропускат, нали знаете.

Commenter

crazy_wolf586

02.06.2026, 05:30

Ух, страхотна новина! Наистина ли ще превръщат старите гробища в парк? Мястото е наистина голямо – 146 дка! Браво на Бургас община, че се захващат с такива проекти.

Commenter

tzzdxvt161

02.06.2026, 05:35

Ахах, crazy_wolf586, прав си! 146 дка е яко, наистина. И аз се замислих за гробищата - малко странно е да правиш парк на такова място, ама пък ако го направят добре... и хубаво, че ОБЩИНАТА се хващат за работата, трябва да има къде децата да играят и хората да си отд

Commenter

fan681@mail

02.06.2026, 05:38

Евала на общината! Накрая ще имаме нормален парк, а не само зелени 😁

Commenter

Ивако

02.06.2026, 05:40

Амиии… интересно начинание. 146 дка, значи доста работа ще има. Дано наистина са помислили за дренажа – Славейков е малко ниско място и после да не се оплакваме от локви навсякъде. Иначе, хубаво е, че общината инвестира в зелени площи. Все пак, малко ми е странно да превръщат гро 😅

Commenter

dark_hero

02.06.2026, 05:45

абе, ивако прав си напълно за дренажа - тоя славейков е все едно блато понякога! не им се вярва на тия от общината да са помислили за такова нещо... ама нищо, ще видим кат стане.

Commenter

brcvc41

02.06.2026, 05:50

Абе хора, пичове, здравейте! Видях новината за парка "Св. Троица" в Славейков и... ей Богу, голям проект е това! 146 дка са си доста, ама иначе хубаво звучи - алеички, детски площадки, спортни занимания, храм… всичко му е там, за да се чувства човек удобно.

Commenter

Вадар

02.06.2026, 06:22

Ааа, пак нещо ново... 146 ДЕКАРА, май нема край тая

Commenter

user323@mail

02.06.2026, 06:25

ей, вадар! абе ти се оплакваш, 4е нема край ли? пак си в твоята форма, а?! 146 декара е огромно нещо, бате! дано да го направят както трябва, деба. не искам да стане като онзи парк до младост – само пързалки и бетон, зелена трева не се вижда 😁

Commenter

Ivan79

02.06.2026, 06:52

брех, 146 декара?! тая работа е яка, ама дано не го направят като другите паркове - все бетон и малко трева. важното е да има къ

Commenter

Добър_Бургазлия

02.06.2026, 07:19

Абе хора, яко е за парка! 146 дка, наестина огромно пространство – поздравления на общината за смелостта да се захванат с нщо толкова мащабно. Наистина е супер важно да имаме повече зелени площи в Бургас, особено в гъсто населените райони като Славейков.

Commenter

ivan896@mail

02.06.2026, 08:23

Бруто! Най-сетне нещо хубаво за Славейков! Дано наистина да стане як парк, с много зелено и сянка, че тука е зверски

Commenter

Прав_Граждан

02.06.2026, 13:49

Евала за общината! 146 дка е мн! Надявам се да стане страхотно място за

Commenter

62435FCE65

02.06.2026, 13:54

Ами... 146 декара е доста голямо нещо наистина. Дано да успеят да го направят както трябва, за да не стане само бетон. Важното е да

Commenter

pro_tiger723

02.06.2026, 14:43

Оооо, супер новина! 146 декара?! Невероятно! Браво на общината, че се заемат с нещо толкова голямо! Много ми

Commenter

Лош_Реалист

02.06.2026, 14:53

Ей, хора, вие го казвате, а аз напълно съм съгласен! 146 декара е сериозна работа! Супер яко е, че общината прави нещо за Славейков, наистина заслужаваха един нов парк.

Commenter

pesho481@abv

02.06.2026, 14:53

Здравейте на всички, 👏

Commenter

C0CCA629D0

02.06.2026, 14:55

Еееей, хорааа! 🥳 Какво чудо виждам! Парк на мястото на стари гробища? Сяя! Бургас яко се развива, наистина! Браво на общината, че отглеждат града като цвете - гледат го с любов и внимание. 146 декара?! Това е цяло царство! Представям си как ще стане супер хубаво място за разходки, за спорт, за среща с приятели... За децаааа! 🤩

Commenter

Прав_Граждан

02.06.2026, 15:04

Абе хора, честно казано... 146 декара! Това вече наистина е сериозна инвестиция в града. Радвам се, че общината обръща внимание на Славейков - заслужават го. Идеята за парк с алеи и детски зони е супер, ама дано не прекалят с бетона, както някой вече каза. Важното е да запазят нещо от старата история – все пак мястото е било гробище, имало е хора там... Дали ще има някакви информационни табели или нещо подобно, за да помним миналото? И храм, и паметници…