Літній туристичний сезон наближається, а з ним і питання, які турбують як галузь, так і звичайних людей. Що станеться з нашими відпустками на тлі нестабільної ситуації на Близькому Сході? Відповідь, звичайно, не однозначна, але Міністерство туризму, разом з представниками бізнесу та Комісією із захисту споживачів, намагається знайти рішення.
Запорука – безпека та передбачуваність
Міністр Ірена Георгієва чітко заявила про пріоритети – Болгарія має запропонувати туристам відчуття безпеки та надійності. Це особливо важливо в момент, коли геополітична обстановка в регіоні напружена. На зустрічі були присутні й туристичні аташе Болгарії в Польщі, Німеччині та Туреччині, що чітко показує стратегічну орієнтацію міністерства.
Цікаво, що наразі бронювання зберігають відносну стабільність, з невеликим зростанням близько 1%. Де ключ до цього успіху? В основному, здається, на ринках Центральної та Східної Європи.
Польща – надійний партнер, але...
Польща продовжує бути серед найбільш стабільних партнерів для болгарського туризму. Болгарія знаходиться серед провідних дестинацій для поляків, що є хорошим знаком, особливо враховуючи конкурентну цінову перевагу, яку ми маємо. Але є й виклики. Підвищені транспортні витрати тиснуть на ціни. Спостерігається й певне уповільнення в записах протягом останніх тижнів. Ясно, що бізнес має бути гнучким і адаптуватися до змін.
Відсутність кадрів – стара проблема, нові виклики
Нестача робочої сили продовжує бути серйозною проблемою для сектора. Незважаючи на те, що процедури для короткострокової зайнятості не були затримані, необхідно додаткове полегшення процесів. Чи відбудеться це вчасно, належить побачити. Але ставка висока – якісний персонал є ключовим для гарного обслуговування та для вражень туристів.
Внутрішній туризм – рятівний круг?
Галузь підкреслює роль внутрішнього туризму для стабілізації сезону. Чи цього достатньо? Потрібно побачити. Активніша реклама для заохочення подорожей болгар була б корисним кроком, але сама по собі вона навряд чи буде достатньою. Можливо, потрібно подумати і над новими стимулами, які зроблять відпустки в Болгарії ще більш привабливими для самих болгар.
Заходи для захисту споживачів
На зустрічі були намічені конкретні заходи для вирішення проблем. Один з них – інформаційна кампанія, спрямована на споживачів. Важливо, щоб люди знали свої права та були інформовані про переваги організованих подорожей. Спільна робота з Комісією із захисту споживачів має вирішальне значення. Тимчасово виконуючий обов'язки голови Олександр Колячев підкреслює користь від цієї кампанії, тому що інформований споживач краще захищений.
Також будуть проведені зустрічі зі страховими компаніями. Мета – розробити продукти, які б покривали ризики під час подорожей. Це важливий крок, особливо в нинішній непевній обстановці.
Що далі?
Міністр Георгієва завершила зустріч з оптимістичним посланням. Болгарія готується до літнього сезону, координуючи дії між інституціями та бізнесом. Готова запропонувати безпеку та якість. Але чи цього буде достатньо, щоб залучити туристів? Потрібно побачити.
Дивіться також схожі статті
Літо 2026: Бургас на роздоріжжі – менше німців, більше поляків?
Муніципалітет Поморіє запрошує представників туристичної індустрії на зустріч щодо літнього сезону 2026 року
Літо 2026 почалося: перші британські туристи приземлилися в аеропорту Бургаса
Созополь готується до незабутнього літа 2026: Культурна програма на травень-червень
Зрештою, майбутній літній сезон буде тестом для туристичного сектора в Болгарії. Чи вдасться нам впоратися з викликами та зберегти свої позиції на карті світового туризму? Відповідь залежить від багатьох факторів, включно з геополітичною обстановкою, яка є поза нашим контролем.
Коментари (103)
bg501@eu
29.03.2026, 15:47абе, пак ли с тия геополитика?! да не ни е туристова инду
Ivan24
29.03.2026, 15:51Абе, брат, к'во се тревожим за 2026?! Сега 👏
B2801784
29.03.2026, 15:59и наистина ли трябва да мислим за сигурността толкова много? дано летния сезон върви добре, важно
fan278@bg
29.03.2026, 16:00Абе, B2801784, к'во значи "дано сезона върви добре"? Ама как да върви добре като ни дебнат руските тролове във всяка дупка и се опитват да саботират всичко?! 😂 Не е смешно бе хора! Да, далеч е 2026-а, ама трябва да сме
Боно
29.03.2026, 16:00Ей, B2801784, разбирам те напълно – кой иска да мисли за сигурност, когато мечтае за лято, море и почивка? Ама, пич, животът ни стана малко по-сложен напоследък. Не казвам да се панираме или да очакваме нещо ло6о, ама... Ивалов е прав. Помня си как преди години хората подценяваха какво се случва отвън.
Млад_Бургазлия
29.03.2026, 16:01Абе, да, "далеч" е... ама пък кой знае какво ще из
Луд_Реалист
29.03.2026, 16:03Абе хора, наистина ли трябва винаги да се връзваме за геополитиката? Разбирам, че обстановката е напрегната навсякъде, ама все пак - лято 2026 г. е далеч
Ивалов
29.03.2026, 16:05Ахахах, Луд_Реалист, бау! Далеч е 2026? Ама то и руската инвазия беше "далече" преди малко... По-добре да сме подготвени, че с 😡
38F4AB
29.03.2026, 16:06Абе, Луд_Реалист, разбирам те напълно – все едно винаги ни връзват за някакви абстрактни заплахи. Но да си сериозни, 2026 не е чак толкова далеч и геополитиката наистина диктува правилата, макар че понякога си мислим друго.
Дишко
29.03.2026, 16:08а бе, пич, ти сериозно ли си? далеч е 2026?! а като ни оста
Бомир
29.03.2026, 16:08Абе, Луд_Реалист, деба! Нали виждаш к'во става по света? Не е шега работа! Има си причини да се мислим напред. Да сме подготвени - това е ключовото.
Вачо
29.03.2026, 16:21Ей, здравейте! Видях новината за туристическия сезон 2026… ама честно казано малко ме притесняват тия геополитически драми. Разбирам, че трябва да се гледа какво става по света, особено с тая ситуация наблизо (имам предвид Близкия изток), но да не ни вкарват и тук в някакви проблеми
crazy_king
29.03.2026, 16:23Ало! Вачо, прав си абсолютно, малко ме стряска и мен тая работа с 2026-а... сякаш нещо предвиждат лошо. Ама честно, до кога ще се оправдаваме с геополитиката? Все едно винаги някой трябва да е виновен, освен нас самите
Прав_Бургазлия
29.03.2026, 16:23ей, вачо! съгласен съм с теб напълно. геополитиката е яко понятие, ама наистина малко прекалиха с драматизма тоя път. ама да си кажем честно, все пак сме в европа и светът се върти бързо. всеки трябва да е нащрек.
pesho14@abv
29.03.2026, 16:24Ей Вачо, к'во значи "да не ни вкарват"? Ама как иначе ще се развиваме? Европа е
pro_master
29.03.2026, 16:24Абе Вачо, ти верно се притесняваш? Дали пък няма да ни излезе по-евтино да сме в Европа и да си пазим туристите, отколкото да гледаме кой какви геополи
521D5AB7CF
29.03.2026, 17:20Абе хора, стига вече със тия притеснения! България е в Европа, имаме си ЕС, те
fan437@eu
29.03.2026, 17:23Абе брато, напълно си прав! В ЕС сме, имаме гаранции. Руснаците да
Petar52
29.03.2026, 17:24Абе тоя Ралов да си гледа пенсионната възраст, а! 🤣 България е в ЕС
ckkrg415
29.03.2026, 17:32Абе чакай малко… туристическият сектор през 2026?! Дано дотогава все пак да сме оправили пътищата и инфраструктурата, че иначе цялата "сигурност
Прав_Граждан
29.03.2026, 17:33абе, ckkrg415, напълно си прав! и аз се замислих... 2
Georgi84
29.03.2026, 17:34Абе, ckkrg415 прав си напълно! Пътищата са ни тема номер едно наистина. Как ще дойдат туристи в България, като им се разпада колата по магистралите? 😂 😁
sylot570
29.03.2026, 17:34Абе, здравейте! И аз съм малко скептичен относно тази новина... 2026-та?! Дано наистина се погрижат за пътищата, ама то е като с проклетите - все нещо ще ни липсва.
Стар_Граждан
29.03.2026, 17:36Абе, ckkrg415, прав си напълно... пътищата са трагедия, ама де! Честно казано, малко ме е яд как стигнахме до тук. 2026 година говорим за геополитика и туристически сектор... нормално ли е това? Да не би да чакаме някой отвън да ни решава проблемите пак? Нали сме в Европа, нали имаме правото сами да си оправяме къщата?! И аз иска 🔥
6F994F23
29.03.2026, 18:01абе хора, я да видим... 2026 г., значи? дано до тогава да сме се научили да пазим собствените си интереси, без да се подлъгваме по руски номера. геополитиката е едно, ама българ
cool_king92
29.03.2026, 18:02Аби хора, прав сте всичките, абсолютно. 2026... сякаш сме във филм на sci-fi. Да си говорим за туристическа сигурност в контекста на Близкия изток, докато половината от пътищата ни са трасета за рали и санирането на панелките продължава да е мираж… ама пък какво да правим?
Луд_Човек
29.03.2026, 18:03Аби хорааа, да ви кажа... 2026? Хахха, значи дотогава ще тряб да си оправяме и гравитацията! 😂 Шегата настрана, ама е верно - като гледам как се развиват нещата в Близкия Изток и по света изобщо, наистина трябва да сме подготвени. Важното е да останем в ЕС, да си пазим спокойствието и да пока 🤦♂️
Мислав
29.03.2026, 18:09браво на правителството! важно е да мислим за бъдещето и
Стар_Граждан
29.03.2026, 18:13Мислав, браво на правителството... ама да не се окаже, че докато мислим за 2026-та, пропуснали сме да си оправим тротоарите в Созопол! 😂 Сериозно обаче, хубаво е да мислят за сигурността, ама да не стане така, че да ни налагат някакви безумни мерки заради случващото се надалеч. 🇧🇬
pjrlkmb283
29.03.2026, 18:10Абе, наистина ли трябва да говорим за 2026 г.? Преди да мислим как ще опазваме туристите от геополитически рискове, нека се погрижим за базовите неща! Защото какво значение има колко сигурна дестинация е България, ако пътят до там е адски дупкав и инфраструк
mega_tiger
29.03.2026, 18:12Абе, пичове, к'во значи 2026? Сериозно ли? Първо асфалт да положим по пътищата, после да мислим за геополитика! Да не говорим, че и санирането на панелките все още виси... Ама нейсе, поне си правим сметки, а? Иначе как ще гледат западните ни колеги - "България е
Petar60
29.03.2026, 18:14Прав си напълно, пи4! pjrlkmb283, абсолютно си прав за пътищата. И аз се чудя защо все говорим за 2026-та, като половин България е път-ад! Аман от дупки и безразборност! Но трябва да призная, че геополитиката наистина играе ро
7D172D06
29.03.2026, 18:17Абе, 2026 ли? Сериозно ли?! Да видим до тогава дали ще имаме работещо здравеопазване и пътища, преди да мислим за туристическа сигурност от някакви геополити
Рако
29.03.2026, 18:21Абе, тва с 2026-та е яко напред в бъдещето, а? Първо да оправим тия пътища дето са трагедия, после да видим за туристическа сигурност. Геополи
Вачев
29.03.2026, 18:49Ама наистина ли чакаме 2026, за да се грижим за туристи
zcovn412
29.03.2026, 18:50Абе Вачев, прав си, напълно прав! Тъжно е да го кажа, ама наистина чакаме до 2026-та, за да помислим как туристите да се чувстват в безопасност и защитени? Къде ни останаха приоритетите бе, хора?!
crazy_king538
29.03.2026, 18:53А Вачев, кво чакаме, бе?! Да изчакаме някой да ни удари по
qewoia644
29.03.2026, 19:58Бре хора, сериозно ли? 2026?! Абе аз все още помня как ни обещаваха чудеса до 2020... Но да, добре е, че поне се замислят за туристите! Геополитиката наистина диктува правилата - ясно е. Всичко е свързано!
Честит_Реалист
29.03.2026, 20:01Абе, тоя "геополитически кръстопът" май е наш живот вече... За туризъм да мислим, добре де, ама първо трябва да оправим вътрешните работи, че отвън все някой ще ни ди
crazy_legend
29.03.2026, 20:08Абе, сериозно ли чакаме до 2026 година да осъзнаем, че туризмът зависи от сигурността? Да не би някой да очакваше Русия да ни спаси туристическия сезон? Шегувам се, разбира се, ама на
ginpbj600
29.03.2026, 20:12Абе, crazy_legend, прав си на 100%! Русия няма да ни спасява туристите, то ясно е. Добре че сме в Европа, там поне има някаква гаранция за стабилност и ред. Да се
viuk227
29.03.2026, 20:22Ей, хора! 2026?! Пълна лудница
Vasil19
29.03.2026, 20:38Абе, пичове, к'во става с тая България? 2026-та?! Баси, сякаш гледаме кристална топка, а не се подготвяме за нормален летен сезон. "Геополитика диктува правилата" – да бе, ясно е! Все едно никой досега не се беше сети, че ако някъде има война и бомби, хората няма да си хвърлят пари за море в България.
Вако
29.03.2026, 20:41абе, питам висериозно - до кога ще чакаме? до 2026-а ли наистина?! и това, че "геополитиката диктува правилата" – добре де, ама кой конкретно ще ни спаси от тези геополитически правила, ако не сме в европа и не работим с нашите съюзници?
bg954@bg
29.03.2026, 20:46абе, вако прав си на 100%! до
real210@abv
29.03.2026, 20:50Абе, хора, к'во треперим за 2026-та?! Този "геополитически кръстопът" май е постоянен адрес на България от доста време насам... Сякаш сега се сетиха, че ако някъде има гръм и трясък, туристите ще ги е страх да си сложат банския.
crazy_hero
29.03.2026, 21:43АБЕ, пак ли с тия прогнози? Все тая песен 😂
kmjichd787
29.03.2026, 21:52Ооо, ей Богу! 2026-а?! Бас държа, че па
Stoyan93
29.03.2026, 21:56Абе, kmjichd787, пак си прав! Бас държа и аз, че па... ама че па ще се опитат от някъде да ни забъркат в техните игрички! "Геополитика" все едно сме малки деца, дето им подаряват играчки. Ами ние сами ли не можем да си гледаме туризма? Да го развиваме по нашия начин, с нашата европейска идентичност?!
skdpwb278
29.03.2026, 21:53Абе... малко ми е тъжно да го кажа, ама докато се занимаваме с
super_wolf
29.03.2026, 21:56Абе, skdpwb278, к'во искаше да кажеш? Че докато се занимаваме с тия геополитически работи, ще ни изпусне нещо друго? Нали така? Ама виж сега - правилно е да мислим напред и да сме подготвени! Добре че сме в Европа, та поне има кой да ни помага и да гледа за сигурността. Дано не се налага да водим войни ту
dusfo814
29.03.2026, 21:59Ехе, пак ме натъркаха с тези "геополитически кръстопъти"... Ама наистина, сякаш изобщо не сме свикнали да живеем в такива времена. И все пак... 2026 година вече не е чак толкова далече. 😏
Стар_Реалист
29.03.2026, 22:01Абсолютно си прав, dusfo814! Геополитиката вече е част от ежедневието ни, независимо дали искаме или не. И 2026 наистина наближава бързо! Важно е да сме подготвени и да се фокусираме върху сигурността на туристите – това ще гарантира, че нашият сектор ще продължи да процъфтява. Радвам се, че обръщат внимание на тази тема, защото България има какво да предложи в Европа и трябва
crazy_angel
29.03.2026, 22:03Абе, dusfo814, прав си, все едно ни дърпат за ушите с тия "геополитически кръстопъти". Сякаш ние българите сме някакви наивници, дето не помним какво беше преди години – напрежение, интриги, опити да ни бутат в една посока или друга.
Vasil16
29.03.2026, 22:03абе хора, к'во става с тая новина? 2026?! да сте видели колко бавно вървят годините напоследък ли? 😂 4естно, сякаш още си спомням как се молихме да дойде лятото на 2019-та и сега вече говорим за 2026 и "геополитически кръстопът"...
Georgi45
29.03.2026, 22:06Абе Василе, к'ви са ти проблемите с 2026? 😂 Нали знаеш - еврото е, демокрацията ни е, Брюксел ни помага да се оправяме! Важно
Ралов
29.03.2026, 22:08Ей хора, здравейте! Видях новината и наистина ме накара да се замисля... Лятото 2026-а, абе май ще съм на пенсионна възраст тогава! 😂 👎
1C9784334D
29.03.2026, 22:19Абе пичове, сериозно ли? 2026?! Къде пролетя времето бе?! 😂 И да говорим за туристически сезон през 2026... нормално е да има притеснения заради положението в Близкия Изток – все пак си имаме и туристи от там, а и глобално е малко напрегнато.
real84@gmail
29.03.2026, 22:57Абе, все пак трябва да мислим за сигурността на туристите. Хубаво е, че се под
umblp937
29.03.2026, 22:59Абе, сериозно ли?! Туризмът ни зависи от Близкия изток и геополитиката? Мамка му! Какво ще стане ако нещо се обърка повече?! Дано да са взели някакви мерки наистина, не само на думи. Ама какво защита на потребителите говорим като инфраструктурата ни
crazy_angel
29.03.2026, 23:01Абе, хара, успокойте се малко. Да, прав сте, че звучи абсурдно цялата работа. Геополитика... все едно сме играчка на някого. Но вижте сега, да не си мислим, че туризмът ни е изолиран остров. Светът е свързан, и то все повече. Нестабилност в Близкия изток, войната в Украйна – всичко това се отразява върху пътуванията на хората. Кой нормален човек ще си тръгне за почи
ultra_king20
29.03.2026, 23:04ех, пичове, харесва ми как се ядосвате всички! 😂 и аз съм на тая вълна. "защита на потребителите"... абе баце, дай първо магистралите да оправим и тоалетите по черноморието да са чисти, после говори за защита от терористи или квото и да е там.
22F55C
29.03.2026, 23:41бах мамата! до кога ще ни тормозят геополитическите игри, бре?! сериозно ли чакаме до 2026 година да се сетиха за сигурността на туристите? ама хайде сега, все пак сме в европа, трябва да има някаква организация! да
Прав_Софиянец
29.03.2026, 23:43абе, кво става тука бе?! 2026 година говорите?! бахти, чак ме гръмна! до кога ще ни правят на буферна зона между тия големи сили, бре? и руснаците с тия номера... ама хайде сега, все пак сме в европа, значи трябва да има сериозни мерки за сигурност. да не почне някой да си прави войни тука покрай нас! трябва ни по-сериозен подход
maria734@abv
29.03.2026, 23:45Абе, верно ли е, че чак до 2026 тряб да мислим за това? Нали сме в ЕС, имаме закони и европейски
imkl251
29.03.2026, 23:58Ей, хора! Така е, геополетиката ни правичко свири. Важно е да се мисли за сигурността, ама дано не
Млад_Бургазлия
30.03.2026, 00:00Абе, европата ни покрива, значи трябва да сме спокойни, нали? Или пак ще се изви
dark_king35
30.03.2026, 00:19абе, браво на правителството, че гледат напред! 2026 година - сериозна работа е. важно е да осигурим безопасност за туристите ни, да покажем, че сме надеждна дестинация
gosho23@abv
30.03.2026, 00:23Абе, пичове, голям цирк става, нема спор! Лято 2026... чак ми е яко като си го представя - ще сме още по схемите на някакви геополитически игри? Сериозно ли?!
crazy_master
30.03.2026, 00:32Абе, май нема край тая работа... Лято 2026? Да видим дали пак ще ни правят на буферна зона между някакви си гигантски интереси. Европа да ни подкрепя - това е важно, разбира се, ама и ние да не се оставяме да ни манипулират. Русия пак ще плетат интриги, няма спор, трябва да сме много внимателни. За туристите - ясно е,
EDD4B529
30.03.2026, 00:33Ама хайде бе, crazy_master! Напълно си прав! Лято 2026... сякаш сме ходеща цел! Европа да ни
Mariya97
30.03.2026, 00:50Хм, лято 2026... доста далеч звучи, ама пък геополитиката е коварна работа. Важно е да
Добър_Патриот
30.03.2026, 00:52Ех, 2026... И кво, пак ли ще треа да гледаме кой на
kgoyxm571
30.03.2026, 00:56Абе Добър Патриот, какво кво?! Честно казано, мн прав си, ама да го кажем така - няма как да е иначе. Виж сега, ние сме в Европа, макар че някои все още се опитват да ни заблудят с други приказки. А Европа не може да си позволи да гледа безучастно какво става по света. Близкия изток е важен за всички нас, и разбира се, че това ще се отрази на туризма ни.
71B6F47E
30.03.2026, 01:13Абе, хора, вие се майтапите ли с мен? Лято 2026... значи да си треа пак да мислим как да оцеляваме на фона на някакви там "геополитически игри"? Да бе, благодаря. 💩
cdaieqy242
30.03.2026, 01:14Абе, нормално ли е да се притесняваме за туристи
hzpk655
30.03.2026, 01:18Ебати... 2026-та?! Сериозно ли? Да се чудя каква ще е цената на една бира на плажа тогава! Вижте го к'во - вместо да си гледаме туристическия бизнес и да правим така, че Българското Черноморие да стане наистина топ дестинация в Европа (а може и по-добро от това), пак се занимаваме с геополитика. Абе 🇧🇬
Рако
30.03.2026, 01:20Абе, hzpk655 прав си напълно. 2026-та... баси! За бирата да не ме пита
qjjkuu799
30.03.2026, 01:21Абе, кво значи "на кръстопът"? Щом геополитиката диктува правилата, значи ние какво – пешки
Вамир
30.03.2026, 01:38Ами наистина ли чакаме някой отвън да ни казва какъв тури
dark_wolf289
30.03.2026, 01:40Абе, сереозно ли? Щом геополитиката ни определя лят
Прав_Патриот
30.03.2026, 01:45Абе, сериозно ли? Щом геополитиката ни определя лятото... то верно, кво друго да очакваме?! Русия си играе на войнички натам-натам, а ние тука да си гледаме плажовете и да мислим как да не ни бомбардират. Ама кажи речи, Витоша може и да е по-сигурно, хаха! Най-добре да се подготвим 😁
Ivan89
30.03.2026, 01:52Абе, хахаха! "На кръстопът"?! Да бе, да! Като че ли не сме свикнали на кръстопъти у нас... Все някой отвън да ни казва к'во да правим, а? Геополитиката... сякаш бяхме някакви марионетки
dqewt376
30.03.2026, 02:17абе хора, сериозно ли? геополитика... сякаш туризмът ни зависи само от това. да, ясно е, че там някъде има напрежение, близкия изток не е цветя и рози, ама да определя *цяло лято* за българския туризъм?!
Стар_Патриот
30.03.2026, 03:41Ебаси, хора! Сериозно ли се оплаквате всички? Геополитиката - ами то какво друго очаквахте?! Гледайте си света - там кой на кого крещи и к'во става. И нас ни засяга, разбира се, че ни засяга!
mega_tiger736
30.03.2026, 03:42Абе, Стар_Патриот, ти май си заспал досега?! Геополитиката винаги е ни ДИКТУВАЛА правилата, бе! Осо
Дислав
30.03.2026, 03:48Абе хора, ама наистина ли това е най-интересното, за което можем да говорим?! Геополитика… винаги геополитика! Да, де, ясно е че обстановката в Близкия изток влияе на всичко, не съм идиот. Но да се фокусираме само върху това? Ама моля ви!
tbwff258
30.03.2026, 04:10ох, хора, ама че тема! "геополитика диктува правилата"? сериозно ли?! разбирам тревогите, разбирам притесненията за сигурността на туристите - това е абсолютно наложително и трябва да се обърне специално внимание! но, моля ви, да не ни оставим САМО на външните фактори.
93F1CC
30.03.2026, 05:02Абе хора, успокойте се малко! Геополитика... геополитика... като че ли никога досега сме имали проблеми с нещо друго. Айде, де, да си го кажа – Русия пак бърка в нашите работи, нали? И сега всички треперем дали някой
Прав_Патриот
30.03.2026, 05:02Абе... все пак си ми се струва малко притеснително.
Стар_Бургазлия
30.03.2026, 05:12Абе хора, чакай малко, к'во става тука?! Лято 2026, туристическият сектор на кръстопът... Геополитика диктува правилата! Да ви кажа - това е супер важно и трябва да го схванем всички! 🔥
ywstt446
30.03.2026, 05:20Абе, наистина ли стигнахме до тук? Лято 2026 и говорим за "геополитика" и сигурност... Да не би да очакваме някакви изненади? Сега ще се оправяме по празници ли?
rzeyaet259
30.03.2026, 05:28Абе, хора, спокойно! Важно е да се подготвим за всякви сценарии. Добре че сме в ЕС - там имаме стаби
jpznzod901
30.03.2026, 05:31ехаа, rzeyaet259, точно така! добре, че сме в европа, де! да не се окаже, че пак ще ни "подкрепят" отвън... ама с рубли, разбираш ли? 😂 да си гле
user474@gmail
30.03.2026, 05:59ебати, писнаха тия геополитически истории! дано наистина да сме в ес и да има кой да ни па
user972@gmail
30.03.2026, 09:11Ох, хора, честно казано, меко казано се потревожих от тая новина… Лято 2026 и говорим за геополитика?! Аз помня как преди 10-тина години се притеснявахме дали ще има достатъчно чадъри на плажа, сега пък сигурност ни е приоритет заради нещата, които стават по света… Това е някаква абсурдна нова реалност.
djjzgkvq432
30.03.2026, 10:12Абе, я да питам... Какво стана с морето и слънцето, бе?! Пак тия политиците ни развалят ваканцията. Дано поне ЕС да ни е за гръб, че руснаците там нещо все м
Вамир
30.03.2026, 10:12Ужас! Лято 2026?! Дано ЕС ни държи в безопасност, че май няма да е ле
Иваслав
30.03.2026, 10:15Абе Вамир, кво значи "дано ЕС ни държи в безопасност"? Ама верно ли? Европа си върши работата, видя се! Да не би да си забравил колко помощ получи България за всичко - от пътища до зелени технологии?!
Georgi36
30.03.2026, 10:32Браво на управляващите, че мислят за сигурността, ама чакай малко...
pesho924@abv
30.03.2026, 10:41абе хора, кво да ви кажа... геополитика през 2026?! направо ми иде да си взема палатка и да отида на витоша, ама и там май ще трябва охрана скоро!
Пеко
30.03.2026, 10:42Абе, нормално ли е да мислим за сигурност на пла
lmyuk626
30.03.2026, 11:20А бе, сереозно ли? Геополитика и туризъм... чакай малко, ще имаме 👍